Gå til innhold

Dagens middag


Katza

Anbefalte innlegg

Jeg sliter ofte litt med å finne ut hva jeg skal ha til middag, spesielt når det gjerne skal være litt sunt også.

Så jeg tenkte folk her kunne skrive hva de planlegger å ha til middag for dagen?

Siden jeg kom på denne tråden fordi jeg ikke aner hva til middag kan jeg jo ikke begynne, men jeg kan si hva jeg hadde til middag i går..

 

Da kjøpte jeg rett og slett en pose med Findus Tikka Masala, med ris, grønnsaker og kylling, kjøpte en pose familie-salat til og stekte et naan-brød.

VELDIG enkel og god middag. Ikke så alt for usunn heller:)

 

Såh, hva er dagens middag? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

I dag blir det et polarbrød ekstrem med lofoten fiskekaker (disse er det mye fisk i, og lite fett, 50 kcal pr. stk.), med dressing laget av mager kesam, litt ketchup og krydder, og salat ved siden av.

 

1 polarbrød, 1 ss kesamdressing og 4 fiskekaker kommer på rundt 400 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det et polarbrød ekstrem med lofoten fiskekaker (disse er det mye fisk i' date=' og lite fett, 50 kcal pr. stk.), med dressing laget av mager kesam, litt ketchup og krydder, og salat ved siden av.

 

1 polarbrød, 1 ss kesamdressing og 4 fiskekaker kommer på rundt 400 kcal.[/quote']

 

Det hørtest godt ut=)

 

Middagen min i dag blir ikke sunn, tortillalefser med karbonadedeig, creme fraiche og grønnsaker, brettet med ost på toppen og stekt. Kjempegodt, men inneholder 314 kcal pr stk, så det blir ikke mer enn to stk og MASSE salat=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser ofte laksefilet som jeg legger frossen i en ildfast form.. deler grønnsaker (gulrot, kålrot, blomkål, selleri osv) i passe biter og legger ved siden av i formen og baker dette i ovnen. så har jeg litt mager kesam og sweet chilli saus til. veldig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

Igår lagde jeg kyllingfilet som fikk følge av stekt ris med løk, babymais og egg.

 

 

...og litt toro eller knorr eller noe sånn kyllingsaus... *kremt*

Kunne fint klart seg uten den sausen. Kyllingen var fin og saftig,

og risen var fin og *fuktig* med bitene av lettstekt løk og babymais.

Men saus er jo SÅÅÅ godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår lagde jeg kyllingfilet som fikk følge av stekt ris med løk' date=' babymais og egg.

 

 

...og litt toro eller knorr eller noe sånn kyllingsaus... *kremt*

Kunne fint klart seg uten den sausen. Kyllingen var fin og saftig,

og risen var fin og *fuktig* med bitene av lettstekt løk og babymais.

Men saus er jo SÅÅÅ godt![/quote']

 

Må jo ha en form for saus til mat da, i alle fall kylling og biff, blir ikke helt det samme uten.. Heldigvis kan man klare seg med ganske lite saus, og det finnes jo okei saus-alternativer:)

 

I dag vet jeg ikke helt hva jeg skal ha til middag.. Har noen mini-kjøttkaker i frysen med mini-hamburgerbrød til, fordi det ble vudrert grilling i dag, men været er ikke noe fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det noe fra fryser'n til middag. Lagte en stor porsjon med bolognese-saus med kyllingkjøttdeig (pluss et par løk og noen raspede gulrøtter), og delte opp i porsjonsbokser. Så da koker jeg bare litt pasta, varmer opp sausen, og vips - fiks ferdig middag på 10 minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at det blir endel utbygde posesupper her. I går hadde vi en kyllingsuppe Provence, med mye ekstra kylling i, samt purreløk. Brød ved siden av. Det var helt ok (men ungene nekta å spise). Og kalorimessig er det supert.

 

Reeka: når du baker laks (el annen fisk), har du noe væske i formen? Folie på toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

Idag har jeg tenkt å prøve meg på mexikansk hverdagssei (den GR-oppskriften i menyen til venstre her), bare bytte ut seien med torsk... Tror ikke dere og at det kommer til å funke bra?!? Men så var det litt brød til... Ooops... MÅ bake litt. NÅ! FORT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

 

Reeka: når du baker laks (el annen fisk)' date=' har du noe væske i formen? Folie på toppen?[/quote']

 

Kommer med min komentar også, jeg, selv om du spør reeka... :)

 

Når jeg baker laks i ovnen har jeg ikke noe over. Den holder seg fin og saftig uansett pga alt fettet... Men når jeg bruker mer fettfattig fisk bruker jeg litt væske/ en form for saus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å lage hvit saus på lettmelk og UTEN margarin?!? Får du den helt klumpfri da?!?
'

 

Selv har jeg har aldri laget den uten.. =p

Jeg bare måler opp hvor mye melk jeg skal ha, heller mel oppi, blander det sammmen og koker det opp på svak varme og rører om hele tiden.

 

Middagen i går ble forresten stekte wokgrønnsaker og kyllingbiter med tikka masala-saus, salat og et naanbrød. (Naanbrød er jo ikke kjempesunt, men når jeg har EN sånn ting og jeg nesten bare fyller opp magen med salat får jeg en følelse av at jeg spist en mer "skikkelig" middag..)

 

I dag tror jeg samboeren min er blitt litt lei av grønnsaker og salater, fullkornsris osv så jeg tror stakkaren skal få pannekaker. Jeg har uansett oppdaget at jeg spiser 10.000 kcal for lite i uka, det skal jo reduseres med maks 7000 så jeg har litt å ta igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en sær forandring å plutselig finne ut at jeg må spise mer.

Klager nesten alltid etter hver middag at jeg er sulten. *humre*

Men pannekaker er godt, er noen måneder siden jeg smakte det sist=)

 

Trenger jo ikke ta helt av da:P Skal prøve å passe på meg selv=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

Selv syns jeg det er vanskelig å spise nok når jeg prøver å spise de riktige tingene... Man blir jo mett på en helt annen måte. Jeg hadde sett for meg at det kom til å bli lite med tre pizzastykker idag (min kjære laget tacopizza'n i menyen til venstre), men jeg var mett etter to, og tenkte at det var jo ikke noe vits i å spise det tredje når jeg var mett... -Luksusproblem... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, det er jo ikke vanskelig å spise nok når man dytter innpå med chips og is:P

Men når man skal få i seg alle disse kaloriene fra grønnsaker og fisk osv blir det brått noe annet.. Må spise så mye MER! Får jo vondt i magen..

 

Jaja, i dag blir det kyllingfilet og fløtegratinerte poteter! Og salat da!:)

Er vel kanskje ikke fantastisk mat dette heller.. Men jeg prøver å leve med denne "alt med måte"-filosofien. Jeg vil jo leve et mest mulig normalt liv her, og da kan jeg ikke akkuratt leve på grønnsaksuppe heller.

Får se hva vekta sier i morgen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

men jeg lagde champignonstuing med MASSE champignon, masse pepper, litt paprika og 2 ss med lettrømme. (bare 1 ss til meg, da, siden vi var to) Også smakte jeg vel kanskje 10 g nudler mens min kjære fikk mye mer av dem...

 

Rakk ikke opp i den anbefalte middagsdosen, men rett oppunder, så da er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en trygg, gammel kjenning: spaghetti med karbonadedeig og dolmiosaus. Det er nogenlunde på kalorier, og gjør meg mett (og familien fornøyd).

 

Tror jeg skal finne på noe fisk i form i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en trygg' date=' gammel kjenning: spaghetti med karbonadedeig og dolmiosaus. Det er nogenlunde på kalorier, og gjør meg mett (og familien fornøyd).

 

Tror jeg skal finne på noe fisk i form i morgen...[/quote']

Det er faktisk ikke så ille kcal-messig som jeg i utgangspunktet trodde.

Jeg lager den med dolmio extra hvitløk og litt jarlsberg i, har regnet det ut, det er faktisk ikke mer enn 90 kcal pr 100 gram=)

Hvis du spiser fullkornspasta, så sparer du inn litt der og^^ Selv kan jeg ikke fordra det.. synes det blir alt for tørt, så jeg foretrekker å heller spise en liten posjon god, fin pasta:)

 

I dag skal mr.samboer få lov til å velge middag, så det blir jo spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

Syns det er litt vanskelig å regne ut riktig når det gjelder spaghettisausen, for jeg lager alltid litt sånn på slump. Aldri noe ferdig, og svupp, så er det ti ingredienser jeg må sitte å føre inn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt vanskelig å regne ut riktig når det gjelder spaghettisausen' date=' for jeg lager alltid litt sånn på slump. Aldri noe ferdig, og svupp, så er det ti ingredienser jeg må sitte å føre inn... :)[/quote']

 

400 g karbonadedeig med et helt glass dolmio, en løk og 6 jarlsbergskiver er 90 kcal pr 100 gram i alle fall=) Jeg bare lager så mye hver gang, selvom det er for mye til to stk. Da vet jeg at det blir riktig i alle fall, også får jeg jo frokost dagen etterpå.. *humre*:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...