Gå til innhold

Dagens middag


Katza

Anbefalte innlegg

Hmm... Skjønner at vi spiser fryktelig lite kjøtt...

Vi bruker 200-250 g til alle fire.

Men bruker myyye champignon' date=' gulrot, squash og løk, da...[/quote']

 

Hehe, han spiser ganskew mye og som sagt, vi spiser jo ikke opp alt, jeg har nesten alltid middagsrester uansett hva jeg lager...Men jeg liker det, pakker det alltid ned i små posjons-tupperware så kan jeg bare varme opp så har jeg frokost eller lunsj.

....Jeg vet at ca alle sier at man ikke bør spise middag til frokost, men.. Jeg får i meg nok næringstoffer igjennom hele dagen og går ned en kilo i uka, så ser ikke ut som det skader så mye=P

 

Også veier det jo forresten mindre etter det er stekt da!=p Mene.. ja, det er litt mye..

Vil bare gjøre det klart at jeg ikke spiser tilnærmet en kilo middag her :)

 

I dag blir det forresten taco til middag. Jeg lovet jo denne samboer-saken å spise hva han nå kommer hjem med etter jobb, så han valgte taco.

(Og om det lures, JA jeg spiser middag i 11-12-tiden, samboeren min kommer ikke hjem fra jobb før da=p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lillepooh

Det var sent! Men når sant skal sies så var det middagstiden her og før ungene kom i hus...

 

Her ble det servert middag hos svigers idag. Traust norsk husmannskost. Hehe... Røkt skinkestek, poteter, viltgrønnsaker og brun saus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndersodd fra boks i dag, med litt ekstra kyllingpølse. Ekstremt enkelt, og lite kalorier.

 

Jeg spiste forresten lys spaghettli med 11% fiber i går. Det var godt, men antakelig ikke mindre kalorier, men hvis det er mer mettende er jo det noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

idag. Og denne gangen var det også sei oppi... :)

Syns det ble bedre enn torsken jeg brukte sist.

Men i stedenfor purre ble det gulrot oppi.

Syns tacosausen gjorde det litt surt sistgang,

så tenkte at gulroten ville 'søte' opp litt...

Det gjorde det.

Men tacosausen var hot og ikke mild,

så måtte tilsette litt helmelk for å rette opp det...

 

En ting jeg har tenkt på...

Når jeg lager denne GR-oppskriften til 4 personer,

-hvor mange porsjoner tenker de at det er?!?

 

Når jeg har spist det jeg tror kanskje tilsvarer over 1 porsjon,

min kjære spist to og en halv porsjon, snuppa tre små, og eldstemann to små,

-ja, da er det fremdeles masse igjen...

Hvorfor det mon tro?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det? Jeg aner ikke :)

 

Mandag: stekte fiskekaker med kokt potet, gulrøtter og brun saus. Fiskekaker er mettende og kalorifattig, fant jeg ut :)

 

Tirsdag: Lasagne laget fra bunnen av. Litt vanskelig å beregne kaloriene her, men jeg tar utgangspunkt i sånn ferdig-lasagne, for min kan umulig være mer usunn :)

 

Onsdag: Lyst til å prøve denne (soyaglasert kyllingbryst): https://www.vektklubben.no/cgi-bin/viewRecipe.cgi?id=291

 

Eller kanskje denne (fylt kyllingfilet) https://www.vektklubben.no/cgi-bin/viewRecipe.cgi?id=290?

 

Torsdag: Rester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått helt dilla på salater for tiden. I går ble det kyllingsalat og i dag tror jeg at jeg skal prøve med laks til.

 

Salatbasen er som regel omtrent den samme til 2 personer:

 

Crispisalat og rød lollo

1 rødløk

1 liten gul paprika

1 liten rød paprika

1 revet gulrot

1/2 agurk

1/2 Avocado

100g Kikerter eller salatbønner

100g fullkornspasta

Ca. 200g biter av kylling/skinke/fisk som er litt stekt i sitronpepper og/eller godt urtekrydder.

 

Jeg har litt idun 3%dressing på, evt. litt pesto.

 

Det er så NAM!!! -og flott med rester til lunsj dagen etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har tenkt på...

Når jeg lager denne GR-oppskriften til 4 personer' date='

-hvor mange porsjoner tenker de at det er?!?

!?[/quote']

 

Hvis du lager en gryterett til 4 personer så deler du den i 4 og da er en posjon en fjerdedel av hele oppskriften. Hvis du skal ha noe tilbehør utenom i oppskriften så står det tydelig hvor mange gram potet eller ris feks du skal ha til hver posjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh
Hvis du lager en gryterett til 4 personer så deler du den i 4 og da er en posjon en fjerdedel av hele oppskriften. Hvis du skal ha noe tilbehør utenom i oppskriften så står det tydelig hvor mange gram potet eller ris feks du skal ha til hver posjon :)

 

Det er jo det jeg har tenkt, men kan en porsjon skulle fylle opp tre tallerkener, da?!? Syns det er UTROOOLIG mye... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg den pølserisottoen. Jeg syntes den var kjempegod, og ble skikkelig mett. Familien likte ikke risen. Jeg brukte brun ris, og den er litt hard også etter at den er kokt, jeg synes det er godt, men for bermen er det bare jasminris som duger. Men jeg kutta ut chilien (brukte litt chilikrydder i steden). Den var enkel å lage og.

 

Noen som har forslag til fredagsmat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg strimle kyllingfileter, woke grønnsaker og steke røstipoteter. Bruker teriyaki-saus over og lager en salat med iblandet avokado=) (Ikke så mye av avokadoen da, siden den inneholder så mye, men litt er nok til å gi salaten det lille ekstra=)

 

I går hadde jeg en liten fest hos meg, var vanskelig å se på alle de andre som bestilte mat, men jeg ventet til de hadde dratt hjem så ble det blomkålsuppe og hvitløksbruschetta! Det er jo ikke helsekost, men det var jo helg, så jeg får overleve med litt ekstra salt og karbohydrater til middag, spiser jo som regel veldig sunt ellers på dagen.

Og det er jo bedre å være litt flink hele tiden enn å være beinhard med seg selv i to uker.

Har jo prøvd det før, det holder ikke lenge:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh
Noen som har forslag til fredagsmat?

 

 

Her i huset er Taco-pizzaen (GR-oppskrift) en ny favoritt hos store og små.

Men vi bytter ut melet i bunnen til litt grovere mel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

Her føler jeg at helge-kos middagen blir mye det samme som hverdagsmiddagen. Lurer på om vi har veldig kjip helgemat, eller 'for fancy' hverdagsmat... Hehe... :D

 

Igår hadde vi stekt svinefilet fra Kiwi med nudler og stekt champignon og squash til. *kremt* og to spiseskjeer lettrømme over grønnsakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

Det tar litt tid hvis man skal få en rund og god smak på tomatsausen uten å tilsette sukker eller fløte, men står den å putrer i tja.. i overkant av en halvtime, og i tillegg får litt 'søtningshjelp' av litt gulrot... Mmm...

 

Igår var det spaghetti med kjøttdeig, gulrot, løk, tomater og en ss pesto... Og jeg må nok inrømme at det pittelitt ost på toppen, ja! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det ris og grønnsaker med tikka masala fra findus, naanbrød og en salat.

Godt og enkelt, men det er litt synd det er fin ris i blandingen.. Tenker jeg neste gang bare kjøper ingrediensene og lager det fra bunnen av, det blir litt sunnere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

her idag. Ungene pleier å tjate om at de ikke liker grønnsaker så jeg trodde vi skulle ha en liten 'kamp' idag, men de spiste og spiste og spiste... Fulgte ikke GR oppskriften idag, men satser på at det var sunt nok ;)

 

Jasmin ris, 2/3 av en picnic skinke, 2/3 av en squash, 200 g reker, 250 g erter, 2 gulrøtter og 4 egg- En dæsj med rapsolje, pepper, soyasausog... Tja, det var vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne i dag<3 Jeg har alltid vært veldig glad i lasagne, så da jeg satte sammen min egen oppskrift har jeg brukt alt det beste fra alle lasagnene jeg noen gang har smakt så den er KJEMPEGOD (syns jeg). Men jeg tror den er meget,meget kaloririk, jeg har nemlig i fire forskjellige oster og fløte..

Etterpå blir det i tillegg mint-is fra dream.. Hvilket ville vært helt greit hvis ikke det var for at jeg allerede har spist is denne uken (ja, må inrømme det..), så det blir totalt 400 gram yoghurt-is denne uken, håper det ikke har så mye å si for vekta. Jeg ligger jo fortsatt under kcal-grensa, så jeg går i alle fall ikke opp.

Men kanskje ikke så mye ned heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...