Gå til innhold

Dagens middag


Katza

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

I dag er det grilling. (jada, grilling midt på natta, men det blir kos det)

Har kjøpt miniburgere fra Rema, selve burgerene er kjempetykke, så jeg deler dem i to, på den måten kan jeg spise fire:D

Også skal jeg lage en salat med krepsehaler til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt en uke med mye "ny" mat som jeg ikke pleier å lage. Suksessene ble biffsandder, det var godt=) Lager med biffstrimler, hermestisk sopp, røstipoteter og en lett bernaisesaus. Også fant jeg opp en carbonara, da jeg ikke hadde ingridiensene til en vanlig en.

Føler at jeg har blitt kreativ etter jeg flyttet hjemmefra:p Laget med eggeplomme, cheddar, div krydder, matfløte og røkt skinke, ble kjempegodt. 166 kcal pr 100 gram, så til en fløtebasert carbonara er ikke det ille;) Hjelper at det ikke er bacon i.

Fikk endelig laget noe nytt, føler at jeg har liksom de 11 samme middagene som går på rundgang:p

 

En eller annen gang denne uken når jeg har kalorier til overs har jeg tenkt å prøve en tanke som har surret rundt i hodet mitt: Marinerte kyllingbryst, fyllt med mozarella og cheddar og chorizo-pølse, kanskje også pakket i baconskiver, med en eller annen spennende salat, fløtegretinerte poteter og en hvitvinssaus=)

(må le litt av meg selv, for et halvt år siden gikk det i grandiosa og toro, det eneste jeg klarte å lage selv var pannekaker :()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Lenge siden jeg har skrevet noe her..

Jaja, i kveld blir et pepperbiff med soppstuing, salat, løk og potetskiver bakt i ildfast form og fylt portobellosopp. Jeg elsker sånn mat, det er gøy å lage, det er godt og fancy og inneholder utrolig mye mindre kcal enn man skulle tro.

(Ok, soppstuingen inneholder en del, og jeg bruker olivenolje, men det er bare sunne kalorier, så lenge man ikke spiser for mye=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - Tikka og Curry-pose fra frysedisken til Findus (overraskende godt!)

 

Tirsdag - Taco med masse salat og tortillas

 

Onsdag - koteletter, poteter, grønsaker og bearnaise (uten smør)

 

Tenker å lage seibiff med løk, grønsaker og poteter i morgen

 

Fredag blir det kyllingfilet, ris, stekte grønsaker og en woksaus/curry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det rett og slett noe så spennende som toro kyllinggryte.. Veldig grei mat, egentlig, koster ikke så mye, lager ikke oppvask, inneholder ikke stort og best av alt.. Jeg slipper å veie det:p Alltid greit å bare kunne ta vare på embalasje og registrere all matne på kvelden, hehe.

 

Smaker helt ok også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest ElisabethV

Dagens middag ble toro meksikansk gryte.

Serverer den med salat, og tacokryddret karbonadedeig (oppi gryta).

Har kesam 8 % og nachos til !

( Bare 4 stk nachos potetgull på meg ! :) )

 

Veldig populært med alle i familien, og ganske ok på kcal !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...