Gå til innhold

Her skal jeg være!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kikkelione

Da er du i rute igjen, 2010! Jeg har fortsatt ikke veid meg, men om knappe to uker er ferien over, og da er det vel tid for status. Sannhetens time. Jeg ligger nok litt i overkant, men lever godt og synes livet er fint. Vi har nesten hele august igjen, kose, kose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Kan jeg følge dere her?

Nå har jeg, etter et somlete år med omsider 5 kilo ned, nådd det forjettede 59-tallet. Har husert og strevd inne på tråden "Josefins.." på "Ned under 10 kilo". Har på merkelig vis klart å holde meg på 59 og noe gjennom sommeren. Nå starter hold-vekten-prosjektet for alvor, som nok blir en greie som ikke gjør seg selv. -Vet jeg av erfaring.

 

Det er hverdagene som er utfordringen, selv om jeg nå bor alene. Deler endel gode måltider med kjæreste, og vin, og litt øl har det blitt, og litt potetgull, og.. Det er der utfordringen ligger for det meste for meg nå utover.

 

Veier meg hver mandag. Registrerer ikke mat for tiden. Vil helst slippe men lurer på om det går bra. Trimmer ca 10 poeng i uka.

 

Burde ta en skikkelig mager uke med det første, så jeg har litt å gå på vektmessig. Liker svært dårlig å se 60-tallet på vekta, og noe variasjon opp og ned må jeg jo regne med. Men har ikke lyst akkurat nå, har nok med å HOLDE. Og nyte sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du får lov å joine oss, bare kjekt med litt mer aktivitet innpå her. Har lest litt på din egen tråd som du har fulgt et helt år. Synes du har vært kjempeflink som har gått ned 5 kg og fortsatt holder deg der du vil være nå igjennom sommeren!

 

Når det gjelder min egen innsats, så har det de siste dagene blitt altfor mye søtt igjen:( Alltid noe som skal feires, i tillegg så har vi hatt besøk og har vært på besøk. Det er fortvilt at jeg ikke klarer "måtehold" på søtsaker. Jeg må derfor bare innse at jeg heller får satse på "avhold". Jeg skynder meg å skrive inn dette i kveld, slik at det forplikter meg og at jeg ikke rekker å tenke meg om en gang til i morgen;) Så fra i morgen av skal jeg holde meg unna godteri og chips frem til høstferien, så får vi gjøre opp videre status da;)

 

Ha en god helg! Jeg legger inn vekt tirsdager, så er tilbake om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.august: 62,5 kg(- 0,1 kg)

Føler jeg har vært flink med kosthold og noenlunde med trim denne uka,likevel bare 0,1 kg ned. Men jeg har iallfall ikke gått opp,og prøver med friskt mot videre ned mot 61-tallet:) Hadde som mål å se det til neste tirsdag,spørs om det går,men skal iallefall prøve.. Det er en stor lettelse å ha kuttet ut snop og chips!! Da vet jeg med meg selv at jeg sier nei-takk,slipper å kjempe for bare å spise noen få biter eller evt sprekke totalt og hive innpå... Så jeg er klar for dette videre frem lot høstferien!;) Håper det går bra med dere, josefin og kikkelione:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Så fint at det er aktivitet her, og veldig hyggelig med nye! Her er plass til flere!

 

Ferien er over om et par dager, og det er snart et par måneder siden jeg har veid meg. Nå skal jeg prøve noe nytt. Jeg kjenner at det strammer i favorittbuksa. Jeg skal kjøre på med trening og lettere inntak, uten å veie meg! Jeg ønsker nemlig å fokusere mer på hvordan jeg føler meg, ikke jage etter ei vekt, kanskje det blir bra? Men ikke i dag. Jeg har ferie til mandag. :-D Da er det matpakke på jobb igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Da er hverdagen her. Jeg har ikke veid meg ennå, og lurer på om jeg skal eller ikke. Midjemålet er i alle fall 72, noe som tilsier at jeg antakelig har dratt på meg et par kilo i løpet av sommeren og ikke minst en ferie som tok slutt i går. Kanskje jeg veier i morgen. I alle fall, matpakken ligger i veska. Nå er det litt innstramming, litt mer trim, og tilbake til normalen. Jeg klarer ikke å la være å tenke på at hvis jeg hadde klart å komme meg i nedre grense for egen satt akseptabal vekt, så hadde jeg tålt sommeren helt fint. Men jeg lå i alle fall helt i øvre grense sist, 62.9, ikke et hekto å gå på, og da skjærer det seg. Hva gjør jeg med det da? Presser meg ned til 61 denne gangen? Må tenke. Og spise. Og trimme. Alt på en gang! Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp tilbakemelding i disse travle tider etter ferieslutt. Gikk på vekta i dag,62.1 kg og minus 0,4 fra forrige tirsdag. Vil fortsatt se 61-tallet og holde meg på det fremover mot neste ferie,høstferien! Kjekt å ha deg tilbake,kikkelione:) lykke til m evt veiing, eller med ny strategi,alt etter hva du bestemmer deg for;) hvordan går d med 59-tallet,josefin?? Velkommen iblant oss skal du iallefall vere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Kjapp tilbakemelding i disse travle tider etter ferieslutt. Gikk på vekta i dag' date='62.1 kg og minus 0,4 fra forrige tirsdag. Vil fortsatt se 61-tallet og holde meg på det fremover mot neste ferie,høstferien! Kjekt å ha deg tilbake,kikkelione:) lykke til m evt veiing, eller med ny strategi,alt etter hva du bestemmer deg for;) hvordan går d med 59-tallet,josefin?? Velkommen iblant oss skal du iallefall vere:)[/quote']

 

Du er irriterende flink! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei!

 

Fase 3: Stabilisering: alt under 63 er godkjent

01.04.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

15.04.2010: 63,0 kg, 70 cm i midjen

22.04.2010: 62,2 kg, 69 cm i midjen

02.05.2010: 62,7 kg, 69 cm i midjen

16.05.2010: 62,9 kg, 69,5 cm i midjen

01.06.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

*******

18.08.2010: 64,2 kg, 72 cm i midjen

 

Det var jo ikke så gærn't, alt tatt i betraktning. Jeg er jo bare 1,3 kg over det aksepterte, og det får jeg bare jobbe med. Og det gjør jeg! Det er midjemålet jeg merker økningen på. Det egentlige målet er vel å være under 70 cm der, jeg ser at det er der jeg trives best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikke ille, derimot nesten alt på stell for folk her etter ferien! Litt å gå ned her også nå, sneket seg opp til 60,4 den vekta mi. Vil under 60 selvfølgelig og litt til så jeg har noe å gå på. Liker svært dærlig å se det 60-tallet. Gir motivasjon av seg selv når jeg ser 59-tallet. Fixert kjerring, 59 :D

 

Registrerer matinntak. sevfølgelig lagt meg til å spise for mye i sommer, litt her og litt der you know.. Allerede 1300 kcal inkl den middagen jeg nå skal spise. Blir noen dager med registrering nå, for å kjenne at jeg har kontroll. Vil holde meg på 1300-1400 kcal denne uka. Jeg trenger nå 1872 kcal når jeg trimmer 10 poeng i uka for å holde vekta. Vil ikke gå opp mer, vil snu. Ned!

 

Vil vil vil få dette til.

 

Vi er en arti gjeng: en vil være på 61, en på 62 og en på 59 ;) magiske gode tall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier 60,0. Klarte 400 gram ned og kjenner det var veldig godt at jeg klarte å snu. Trimmet ca 12 TP. Tar en uke til med samme regime. Spiste 14-1500 de dagene jeg tellet, litt mer de andre dagene tror jeg. Gikk ned likevel, godt godt. Prøver å registrere noen dager nå fremover også. Vil beholde den kontrollen jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Veier 60' date='0. Klarte 400 gram ned og kjenner det var veldig godt at jeg klarte å snu. Trimmet ca 12 TP. Tar en uke til med samme regime. Spiste 14-1500 de dagene jeg tellet, litt mer de andre dagene tror jeg. Gikk ned likevel, godt godt. Prøver å registrere noen dager nå fremover også. Vil beholde den kontrollen jeg har nå.[/quote']

 

4 hekto ned er jo bra. Jeg vet ikke hvordan det går her, kan veie meg i morgen, men jeg føler meg så fin og flott som jeg er, akkurat i dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Fase 3: Stabilisering: alt under 63 er godkjent

01.04.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

15.04.2010: 63,0 kg, 70 cm i midjen

22.04.2010: 62,2 kg, 69 cm i midjen

02.05.2010: 62,7 kg, 69 cm i midjen

16.05.2010: 62,9 kg, 69,5 cm i midjen

01.06.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

*******

18.08.2010: 64,2 kg, 72 cm i midjen

25.08.2010: 63,8 kg, 71,5 cm i midjen

 

Rett vei. Slettes ikke verst, synes jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir meg selv godkjent, veier 62,3, mot 62,1 sist tirsdag. Vil så gjerne se 61-tallet,men prøver i stedet å leve sunt og holde meg stabil, og iallefall under 62,5 frem mot høstferien! Det er nemlig ikke tid for verken hardtrening eller effektiv slanking.. Er blitt kjempeforkjøla, og er i tillegg 8 uker på vei:) Men blir i dette forum fram mot høstferien, vil ikke gå opp noe særlig disse første tre mnd. Så får jeg heller skifte forum når vekta ubønnhørlig begynner å rase oppover;) Flott at dere kryper nedover,begge to! Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 2010! Og lykke til med det hele:) Godt du er innstilt på å ikke gå opp for mye. Lurt å holde fokus på sunn og riktig mat nå. Jeg ga altfor mye blaffen den gang husker jeg, ikke bra.

 

Jeg måtte gå to GR-kurs for å gå ned igjen etter siste fødsel. Men de to kursa gjorde susen, var SÅ fornøyd husker jeg. Bestemte meg for at nå skulle jeg holde meg sånn, på 59. Hatt iallefall tre ned-5-kilo-aksjoner, så noe kronglete har det vært. Men nå, nå er 59-tallet der igjen.

 

Rett vei Kikkelione. 900 gram fra godkjent. Veldig bra etter ferie og sommer!

 

Jeg veier 59,9 som er godkjent for meg, såvidt godkjent. 100 gram ned sist uke. 6,1 trimpoeng. Jeg forventet vektoppgang jeg, for var borte i helga og altfor mye feil mat passerer nok ikke ustraffet. Den kontrollen jeg trengte holdt fram til helga: Kcal-telling og ca 1300 kcal/dag. Fokus fokus, inn på sporet igjen. Burde telle kcal, lite motivert. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,damer:) Jeg holder meg stabil, 62,2 kg. Fokuserer på det,ikke nedgang. Vet at om noen uker går d bare oppover,uansett. Men er opptatt av å ikke gå opp for mye. Har lagt på meg 13-15 kg de to foregående sv.skap, og tror jeg kunne klart meg med litt mindre,har blitt mye sjokolade på slutten. Så nå prøver jeg å holde meg unna det fremover en stund. Bra du,josefin er tilbake på godkjent tall, og du,kikkelione er jo bare noen hekto unna din magiske grense:) stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Fase 3: Stabilisering: alt under 63 er godkjent

01.04.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

15.04.2010: 63,0 kg, 70 cm i midjen

22.04.2010: 62,2 kg, 69 cm i midjen

02.05.2010: 62,7 kg, 69 cm i midjen

16.05.2010: 62,9 kg, 69,5 cm i midjen

01.06.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

*******

18.08.2010: 64,2 kg, 72 cm i midjen

25.08.2010: 63,8 kg, 71,5 cm i midjen

01.09.2010: 63,9 kg, 72 cm i midjen

 

 

Merkelig at jeg ikke har gått opp mer, skal jeg bare fortelle! Tja, hva gjør jeg med det da? Skjerper meg? Okei. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her Kikkelione. Merkelig at jeg ikke har gått opp mer. Skyldes kanskje at vi har økt forbrenningen? Selv tør jeg ikke tro så mye på den teorien for da sniker det seg inn tanker om at jeg kan unne meg det og det og det og..

Kan jo finne ut det der om jeg registrerer alt jeg spiser. Har ikke blitt denne uka heller.

 

Føler meg litt skjør på hele hold-vekten-prosjektet. Har bare holdt på en måned og vil så gjerne klare dette. Spiser mange ganger for mye synes jeg og kjenner ikke helt kontrollen. Så da: sørger jeg for å ha kontroll. For å ha kontroll trenger jeg en hel uke med kcal-registrering. =Registrerer alt neste uke. Nå er det bestemt, rapport kommer.

 

=Ressonnementer en helt vanlig fredag fra Josefin..

God helg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å lage liste som du gjør Kikkelione. Så ser jeg trenden. Jeg lager en hver måned jeg da. Registrerer trimpoeng her også. Har nemlig en tendens til å skli ut der. Er veldig fornøyd når jeg får til over 10 TP i uka.

 

Startet hold-vekten-prosjektet i august 2010

Mål: holde meg på 59-tallet

Start-vekt 59,7 kg

 

020810: Vekt 59,7 kg; midjemål 70 cm; TP ca 18 (fjellturer, ikke nøyaktig reg)

090810:.........60,3.......................72..................8,2

160810:.........60,4.......................74..................8,4

230810:.........60,0.......................72..................14,7

300810:.........59,9.......................72..................6,1

 

Totalt TP i aug: ca 55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei, Josefin!

Jeg tror på rapportering, og jeg tror på å telle kalorier, men jeg blir så leiiii av det siste! Samtidig skjønner jeg at det siste hjelper på resultatene. Skal, skal ikke? Okei, jeg gjør som deg, jeg skal veie og måle alt jeg kan, og bruke vettet på resten, dvs regne i hodet. I tre uker fra i morgen! Slå den, du! :-D

 

Hva skal jeg ligge på da? Mitt daglige forbruk er på, hva var nå det igjen, jeg må regne, 1911 kcal med trimpoeng inkludert (se under). Da bør jeg ha en del reduksjon siden jeg ikke er helt der jeg vil være. Jeg ønsker å ligge på inntil 1400 kcal mandag - torsdag og inntil 1600 fredag - søndag.

 

Jeg er ikke så ivrig på trimpoengene, synes at jeg bør være over 1 pr. dag, så jeg får sette meg et mål, okei, så sier jeg at målet er 8 i uka! MINST!

 

Nå trenger jeg absolutt all hjelp og støtte jeg kan få her, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg slår ikke den 3-ukers-planen din Kikkelione, foreløpig. Du vinner så langt :) Jeg holder meg til en uke, med håp om at det på en eller annen måte frister til fortsettelse..

 

Jeg trenger 1872 kcal med de 10 trimpoeng jeg omtrent pleier å ha. Da blir det.. 1400 å spise her også. Vil gjerne litt mer ned mot 59 blank.

 

Så går vi i gang. Det blir noe tullball torsdag for da blir det bursdagskake her, ellers kjennes det bra ut.

 

Heihå, klar for å skaffe meg den kontroll jeg vil ha. Ja til plan og oversikt, nei til tilfeldigheter og slump :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Huff og huff, kjøkkenvekta er ustabil. Den slår av ganske kraftig. Jeg ante at det var ugler i mosen da jeg lå så godt an da kvelden var kommet. Så kontrollveide jeg noen varer. Huff, Hvordan skal man klare seg når vekta motarbeider en? Hihihi. Jeg får prøve med å skifte batterier først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som havna utpå med rundstykker til lunsj, og fårikål til middag = mett.

TROR det ble sånn ca 1700 kcal. Kan det virkelig stemme? Gått tur og fått 1,9 TP, det er da noe. Det er også noe å melde at jeg veier 59,6 kg, 300 gram ned. Fremad fremad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Og jeg som havna utpå med rundstykker til lunsj' date=' og fårikål til middag = mett.

TROR det ble sånn ca 1700 kcal. Kan det virkelig stemme? Gått tur og fått 1,9 TP, det er da noe. Det er også noe å melde at jeg veier 59,6 kg, 300 gram ned. Fremad fremad![/quote']

 

Åjsann, tre hekto ned, se det! Så bra!

Jeg er i gang med mitt tre ukers regime på innstramming. Det trengtes. Jeg snikveide meg på mandag, siden det ble en ny start, og det var litt nifst å se hvor galt det kan gå på bare fem dager. SÅ på offisiell veiing i morgen ligger jeg tynt an. Men jeg er i gang med mindre & riktigere mat, pluss litt mer trim. Om tre uker er jeg lettere og gladere og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...