Gå til innhold

Her skal jeg være!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Så fikk jeg altså se 61-tallet,så vidt;) 61.9 kg er dagens rapport. Fornøyd:) Men mindre kjekt er det at jeg må ta det med ro pga graviditets-komplikasjoner,og ikke kan trimme denne uka :(

ser ut som dere har full kontroll og er topp motivert,josefin og kikkelione:) gøy å ha noen å "kjempe" sammen med! Jeg blir her inne en måneds tid til,så får vi se... Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Hei Josefin!

Måtte berre inn og sjå korleis det går med deg!

Så flink du er og står på, du VIL og SKAL vere på 59 tallet, og då greier du det heilt sikkert!

Har berre eit spørsmål til deg. No har eg endelig fått resept på Circadin(Melatonin). Har tatt det i 1 1/2 veke, men kan ikkje seie eg har så veldig effekt av det endå iallefall. Er kanskje litt trøttare om kvelden slik at eg sovnar lettare, men ligg fremdeles mykje våken på natta. 4 t i går natt, og 2 t i natt feks.

MEN det er bekymrar meg litt for, er at sidan eg begynte å ta det har vekta gått oppover, sjølv om eg har vore superflink med maten og den trim og bevegelse eg kan få til. Står at vektøkning er ein bivirkning...

Har du hørt noko om dette eller nokon erfaring med det?

Begynte også å ta Movicol for magen samtidig og føler meg veldig oppfyllt/oppblåst i magen av det, så kan jo vere det som gjer det og kanskje.

 

Er veldig lite motiverande når vekta går feil vei når ein føler at ein gjer alt riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Fase 3: Stabilisering: alt under 63 er godkjent

01.04.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

15.04.2010: 63,0 kg, 70 cm i midjen

22.04.2010: 62,2 kg, 69 cm i midjen

02.05.2010: 62,7 kg, 69 cm i midjen

16.05.2010: 62,9 kg, 69,5 cm i midjen

01.06.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

*******

18.08.2010: 64,2 kg, 72 cm i midjen

25.08.2010: 63,8 kg, 71,5 cm i midjen

01.09.2010: 63,9 kg, 72 cm i midjen

08.09.2010: 64,3 kg, 72 cm i midjen

 

Det ser ut som jeg har gått opp, men jeg hadde en skrekkveiing forleden, og jeg har gått ned siden da! Så det så! Jeg har fem trimpoeng når dagen er over, så jeg ligger godt an ut fra målet om åtte. Men jeg sliter, jeg ser jo det. 1,4 over den magiske grense. Jeg har større ambisjoner enn som så på et tre ukers opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Så fikk jeg altså se 61-tallet' date='så vidt;) 61.9 kg er dagens rapport. Fornøyd:) Men mindre kjekt er det at jeg må ta det med ro pga graviditets-komplikasjoner,og ikke kan trimme denne uka :(

ser ut som dere har full kontroll og er topp motivert,josefin og kikkelione:) gøy å ha noen å "kjempe" sammen med! Jeg blir her inne en måneds tid til,så får vi se... Stå på!!![/quote']

 

Du må jo være fornøyd. Det er vel ikke meningen å gå ned i et svangerskap. Jeg tror likevel det er sunt å følge med, trimme slik man kan og bruke vettet. Det er så lett for å ta det som en frihetsperiode, men da skal kiloene av etterpå. Lykke til, du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig "oppfølging" Rosalilje! Følger med deg jeg også.. For en standhaftighet og kontroll du har! Ikke EN utskeielse på EN måned! Det er klart det må gi resultater. Sender deg en p.m.! Ikke gi opp nå da, detta går over!!

 

Du har jo allerede fått en snuing på vektkurven Kikkelione, så det vender nedover igjen, det hjelper på motivasjonen.

 

Håper du er i form 2010!, det er det viktigste nå.

 

På meg ble det ca 1700 kcal i går også, ligger an til nesten det samme i dag (skjer så mye, mat inkludert, overalt), d.v.s jeg ligger godt an til å HOLDE vekten, ikke gå ned. Om jeg har regnet rett. Blir arti å sjå. I morgen blir en god-mat-og kake-dag, bursdag i familien. Klarer jeg 1700 da tru? I alle fall har planen om 1400 pr dag forlengst gått i vasken, men jeg er fortsatt på hold-vekten-opplegget, sier jeg som trøst. Synes ellers jeg har spist mye denne uka, hva sier veiing på mandag tro. Kanskje jeg kan ta meg noe inn, men helga pleier ikke egne seg for sånt, vet jeg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Søndagsbekjennelser. Jeg har klart 10 trimpoeng denne uka! Det er jeg godt fornøyd med. Jeg satte mål om (minst) 8. Jeg er derimot lite fornøyd ellers. Vi reiste plutselig bort i helgen, og vettet ble igjen hjemme ... Fryktelig vanskelig å leve rett, men hvis jeg ikke skjerper meg, så går det oppover, og det er jeg nødt til å snu. Det er skikkelig vanskelig å holde seg, helt klart annerledes nå etter fylte førti. Hva kan jeg gjøre? Koble inn vettet igjen. Tøffe dager, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder vekta: 59,8. 11,8 trimpoeng, bra.

 

Er under 60-grensen, fortsatt ingenting mer å gå på. Forrige ukes planer om å registrere inntak gikk dårlig. Mye spising borte ble til mye omtrentlig registrering. Nå vil jeg prøve å registrere bare de dagene jeg er hjemme og har anledning til å gjøre det riktig. Som i dag. Blir bare tullball med den der øyemålingen min: Hvor mange gram og hvor kalorier inneholdt det stykket med oreo-kake..

 

Har du koblet inn nødbremsen Kikkelione?? Få saken snudd så går det seg til. Slutt med søte saker, så forsvinner iallefall søtsuget nokså med det samme. Lett å gi råd ja,,, enkle råd, vanskelig å følge :confused:

 

Stabil 2010: Flott! Spis sunt nå da ;)

 

Jeg har hatt et potetgull-problem. Tror løsningen er å.. slutte helt? Sørgelig det også, og frustrerende. Måtehold er så forbasket vanskelig. Når det står der foran en. Akkurat nå har jeg litt selskaps-skrekk. Å nei, hva får jeg servert.. Trener på å spise kake saaaakte. Bare ta en sjokoladebit. Fortsatt vanskelig. Ikke bra å ha selskapsskrekk, skal jo helst være koselig med alle slags sammenkomster :)

 

Hilsen Yosefin, litt skjelvende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Fase 3: Stabilisering: alt under 63 er godkjent

01.04.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

15.04.2010: 63,0 kg, 70 cm i midjen

22.04.2010: 62,2 kg, 69 cm i midjen

02.05.2010: 62,7 kg, 69 cm i midjen

16.05.2010: 62,9 kg, 69,5 cm i midjen

01.06.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

*******

18.08.2010: 64,2 kg, 72 cm i midjen

25.08.2010: 63,8 kg, 71,5 cm i midjen

01.09.2010: 63,9 kg, 72 cm i midjen

08.09.2010: 64,3 kg, 72 cm i midjen

15.09.2010: 64,1 kg, 72 cm i midjen

 

Haha, to hekto ned! Vi tar det vi får!

Her i gården er ikke søtt noe problem. Det er mat som er utfordringen. Jeg blir bare ikke mett. Jeg har aldri, aldri, aldri skjønt de som sier at de ikke klarer å komme opp i rett kalorimengde. Det er null problem! Her er det bare å fortsette. Det går opp og ned med mulighetene for veiing, pga en del reiser, men jeg skal forsøke å regne i hodet. 1400 i uka og 1600 i helgene, prøver det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Jeg er oppe i 1399 kcal så langt i dag, og har virkelig tenkt å stoppe med det. Men jeg er suuulten! Hva gjør jeg da? Drikker te? Det var lurt. Det var litt tidlig å køye, bare fordi jeg ikke kan spise mer. Sult går over, kanskje det ikke er noe å være så redd for.

 

Jeg ønsker alle leserne og rapporterere en riktig så fin helg! Få høre hvordan dere klarer dere, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra, men det er ikke bare-bare å ikke skli oppover i vekt. Søte saker smaker like godt som før, men jeg er nok mer oppmerksom på hvor uggen en føler seg etter å ha spist drittmat, ikke bare psykisk, men også hvor tung en blir i kroppen. Det er godt å se at du fortsatt har tak i greiene, Kikkelione.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppe i 1399 kcal så langt i dag' date=' og har virkelig tenkt å stoppe med det. Men jeg er suuulten! Hva gjør jeg da? Drikker te? Det var lurt. Det var litt tidlig å køye, bare fordi jeg ikke kan spise mer. Sult går over, kanskje det ikke er noe å være så redd for.

 

Jeg ønsker alle leserne og rapporterere en riktig så fin helg! Få høre hvordan dere klarer dere, da![/quote']

 

Jeg følger litt med på flere tråder her på Hold Vekten, men er med i "Vi på 160 cm.." Jeg skal helst ned 3-4 kg før jeg (igjen) skal stabilisere vekta. For tida ligger jeg på 1300-1400 kcal daglig nå som jeg er syk og ikke i stand til å trene. Forrige natt var jeg utrolig sulten, kunne ikke klare å sovne. Hva gjorde jeg? Gikk i kjøleskapet, fant en hel agurk og spiste den. Kun 30 kcal!! Det er et godt tips. Det pleier å hjelpe bra, tomater også, så mange en vil. Men forrige natt dugde ikke agurken, så spiste jeg litt is også, dessverre.. Må bare innrømme det. Vanskelig å være så sulten at en ikke får sove. Jeg forsøker å spise sen kvelds, evt. middag på kveldstid, så jeg ikke skal bli sulten like etter at jeg har lagt meg.

 

Gikk det bra med deg i kveld?

 

Lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
.. Forrige natt var jeg utrolig sulten' date=' kunne ikke klare å sovne. Hva gjorde jeg? Gikk i kjøleskapet, fant en hel agurk og spiste den. Kun 30 kcal!! Det er et godt tips. Det pleier å hjelpe bra, tomater også, så mange en vil. Men forrige natt dugde ikke agurken, så spiste jeg litt is også, dessverre.. Må bare innrømme det. Vanskelig å være så sulten at en ikke får sove. Jeg forsøker å spise sen kvelds, evt. middag på kveldstid, så jeg ikke skal bli sulten like etter at jeg har lagt meg.

 

Gikk det bra med deg i kveld?

 

[/quote']

 

Takk for omtanke og tips! Det gikk kjempebra, jeg spiste 35 gram popcorn! :-D Det utgjør ikke rare greiene, det var mest for å dytte noe inn i munnen. Jeg var likevel innenfor de 1600 kcal jeg vil tillate meg i helgene. Jeg måtte le, spise en agurk, det ville jeg aldri kommet på. Jeg lo enda mer da jeg leste at du spiste litt is i tillegg natta etter, vi er vel morsomme i vår streven, er vi ikke? Jeg ler med deg, ikke av deg, altså! :-)

 

Jeg har forresten aldri stått opp for å spise noen gang i livet, men jeg ser at jeg bør ha noe til kvelden, ellers blir den lang og fokusert på mat. Det kan være så enkelt som en yoghurt eller en frukt. Planlegging er viktig. Jeg ser at jeg klarer meg best de dagene jeg planlegger absolutt hele dagen før den er der.

 

En god lørdag til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing: 60,5 kilo som er opp 700 gram og får meg i kampberedskap. Trenger nok beredskap: helga inneholdt både det der for meg farlige potetgullet, noen glass vin og to kanelboller. Saken framtrer klarere: potetgull er nei-mat, helt totalt. Klarer ikke stoppe.

 

Kveldssult er ikke noe moro. Jeg tar et knekkebrød med skinke, tomat og agurk på, og en gulrot kanskje. Noen kalorier, men får følelsen av å spise noe ordentlig. Det der med å legge seg sulten har jeg dårlig erfaring med.. ender ofte med at jeg står opp og liksom bryter psykisk sammen og hiver innpå alt mulig tull. Den agurkspisinga di søttann er bare så gjenkjennbar, suuuultne natteranglere :D Så derfor prøver jeg å fylle på moderat og kontrollert før jeg legger meg. ei venninne sverger til te, for lite det for meg, holder ikke en halv time en gang. Det må være MAT

 

God uke, sunne grønnsaksspisere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Fase 3: Stabilisering: alt under 63 er godkjent

01.04.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

15.04.2010: 63,0 kg, 70 cm i midjen

22.04.2010: 62,2 kg, 69 cm i midjen

02.05.2010: 62,7 kg, 69 cm i midjen

16.05.2010: 62,9 kg, 69,5 cm i midjen

01.06.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

*******

18.08.2010: 64,2 kg, 72 cm i midjen

25.08.2010: 63,8 kg, 71,5 cm i midjen

01.09.2010: 63,9 kg, 72 cm i midjen

08.09.2010: 64,3 kg, 72 cm i midjen

15.09.2010: 64,1 kg, 72 cm i midjen

22.09.2010: 63,9 kg, 71 cm i midjen

 

To hekto til. Det kan jeg velge å være fornøyd med. Ut fra innsats så synes jeg at jeg har fortjent bedre resultat. Jeg kan glede meg over 1 cm i midjen, da. Det går sakte, dette. Jeg er ikke nede på 62 og noe om en uke, så da må jeg fortsette i minst to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Litt forsinket' date='men på tirsdag viste vekten 62,6, + 0.4 og helt greitt. Er 12 uker på vei nå,men klarer dessverre ikke slippe gleden løs pga komplikasjoner. Håper så inderlig dette skal gå bra. Godt dere står på og støtter hverandre,damer:)[/quote']

Ta vare på deg selv nå. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei på søndagen!

Snikveier dere? Æsj, jeg har begynt å gjøre det, og jeg som har vært så flink til å veie meg bare en gang for uka. Det går alldeles ikke nedover, og da blir jeg motløst, for jeg har vært fokusert, og synes vel at jeg fortjener bedre. Det aller beste er å veie en gang i uka, og så heller kontrollveie dagen deretter hvis jeg er lite fornøyd. Det hender jo at kroppen holder på vann. Vel, vel. Men da forsøker jeg det, da! Rapport på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet hold-vekten-prosjektet i august 2010

Mål: holde meg på 59-tallet

Start-vekt 59,7 kg

 

06.09.10: Trimpoeng 13,7, Vekt 59,6 Midjemål: 72,0

13.09.10:.................. 11,7...........59,8................ 71,0

20.09.10 ...................9,1 ...........60,6............... 72,0

27.09.10 ...................11,2...........60,4 .............. 72,0

 

Ingen snikveiiing her nå, det blir bare tull. Ett unntak: Ekstraveiing OK når det er katastrofetall på veiedagen.. Ingen grunn til å slappe av for meg, jeg liksom ligger liksom stabilt over 60 nå, NOT GOOD AT ALL. Ukene begynner bra, så skjærer det seg mer og mer utover mot helga. Tør ikke skrive at jeg har store ambisjoner denne uka, for jeg finner liksom ikke den store motivasjonen. Kanskje jeg trør til likevel? Fortsatt mulighet, bare mandag enda. Startet fint, med 5,5 TP på fjelltur. Sol i hele dag, snø på toppene, høstfargene nedenfor, en nydelig nydelig dag.

 

Du går jo ned jo Kikkelione, rette veien, fortsett fortsett!!

 

Tenker på deg 2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Fase 3: Stabilisering: alt under 63 er godkjent

01.04.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

15.04.2010: 63,0 kg, 70 cm i midjen

22.04.2010: 62,2 kg, 69 cm i midjen

02.05.2010: 62,7 kg, 69 cm i midjen

16.05.2010: 62,9 kg, 69,5 cm i midjen

01.06.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

*******

18.08.2010: 64,2 kg, 72 cm i midjen

25.08.2010: 63,8 kg, 71,5 cm i midjen

01.09.2010: 63,9 kg, 72 cm i midjen

08.09.2010: 64,3 kg, 72 cm i midjen

15.09.2010: 64,1 kg, 72 cm i midjen

22.09.2010: 63,9 kg, 71 cm i midjen

29.09.2010: 64,1 kg, 72 cm i midjen

 

Det var ikke rundt 64 kg jeg skulle stabilisere meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28. september: 63 kg, + 0, 4 fra forrige uke

Ja, nå har vekta ubønnhørlig begynt å stige. Det er jo naturlig, siden jeg er gravid. Men merker at det er vanskelig å holde seg til fornuftig mengde nå som magen vokser uansett. Trim er det fortsatt ikke noe av, men jeg har vært bra nesten en uke nå, så lurer på om jeg snart kan ta meg noen forsiktige rusleturer langs veien. Jeg er 13 uker på vei, og kommer til å hoppe over til et annet forum nå. Regner med jeg finner noen andre som er gravid og har termin omtreng samtidig med meg selv. Jeg får flytte inn der, satse på at graviditeten går greitt og at jeg får forbli på det forumet et halvårs tid. Det er spennende hvordan dette vil gå, men jeg håper på det beste. Takk for omtanke og gode ønsker fra dere, Kikkelione og Josefin. Lykke til videre med deres prosjekt! Det går opp og ned, men det viktigeste er å ikke gi blaffen, og det gjør dere jo ikke, noen av dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
28. september: 63 kg' date=' + 0, 4 fra forrige uke

Ja, nå har vekta ubønnhørlig begynt å stige. Det er jo naturlig, siden jeg er gravid. Men merker at det er vanskelig å holde seg til fornuftig mengde nå som magen vokser uansett. Trim er det fortsatt ikke noe av, men jeg har vært bra nesten en uke nå, så lurer på om jeg snart kan ta meg noen forsiktige rusleturer langs veien. Jeg er 13 uker på vei, og kommer til å hoppe over til et annet forum nå. Regner med jeg finner noen andre som er gravid og har termin omtreng samtidig med meg selv. Jeg får flytte inn der, satse på at graviditeten går greitt og at jeg får forbli på det forumet et halvårs tid. Det er spennende hvordan dette vil gå, men jeg håper på det beste. Takk for omtanke og gode ønsker fra dere, Kikkelione og Josefin. Lykke til videre med deres prosjekt! Det går opp og ned, men det viktigeste er å ikke gi blaffen, og det gjør dere jo ikke, noen av dere;)[/quote']

 

Takk for følget, 2010! Jeg synes det er fornuftig å bruke hodet mht mat og trim når man er gravid. Spis sunt og godt! Graviditet er ingen friperiode der man kan spise som man vil, men en annerledes epoke i livet. Dette har du vært igjennom før. Jeg krysser fingrene for deg og håper at du får en fint resten-av-svangerskapet, helt til den lille blir født. :-)

 

For egen del er det viktigste, som du sier,å ikke gi blaffen. Det er et slit, hvor vanskelig kan det være? Jeg må kanskje lure kroppen til å tro at jeg skal ned fem kilo. kanskje de to kiloene går av da? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til 2010! Egentlig er det jo ikke så viktig med vekta, bare babyen er hel og fin og alle glade. Men selvfølgelig er det bra å tenke vekt og et sunt liv hele veien. Så slipper du å ta tak i tolv kilo eller noe deromkring etterpå, som jeg måtte gjøre den gangen.

 

Ned 900 gram her. Til 59,5 kg. Oppskriften lå i null sukker, lite hvetemel og melkemat. Som vanlig ga det resultat. Alt ser lett ut i ettertid, men det var jo en prøvelse. Hadde ikke motivasjon mandag, men startet tirsdag likevel, og så gikk det fint jo. Takket nei til mors vafler til og med.. Denne uka blir mer normal.

 

Åsså du da Kikkelione, hold på, ikke slipp konsentrasjonen. Bare eeeen kilo!!!!!!!!!!! Slett ikke noe "håpløst tilfelle". Tenk fem? Hvorfor ikke? Gjør det som virker, som har virket før ;) You can do it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Lykke til 2010! Egentlig er det jo ikke så viktig med vekta' date=' bare babyen er hel og fin og alle glade. Men selvfølgelig er det bra å tenke vekt og et sunt liv hele veien. Så slipper du å ta tak i tolv kilo eller noe deromkring etterpå, som jeg måtte gjøre den gangen.

 

Ned 900 gram her. Til 59,5 kg. Oppskriften lå i null sukker, lite hvetemel og melkemat. Som vanlig ga det resultat. Alt ser lett ut i ettertid, men det var jo en prøvelse. Hadde ikke motivasjon mandag, men startet tirsdag likevel, og så gikk det fint jo. Takket nei til mors vafler til og med.. Denne uka blir mer normal.

 

Åsså du da Kikkelione, hold på, ikke slipp konsentrasjonen. Bare eeeen kilo!!!!!!!!!!! Slett ikke noe "håpløst tilfelle". Tenk fem? Hvorfor ikke? Gjør det som virker, som har virket før :) You can do it[/quote']

Gratulerer! Jeg er stum av beundring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Fase 3: Stabilisering: alt under 63 er godkjent

01.04.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

15.04.2010: 63,0 kg, 70 cm i midjen

22.04.2010: 62,2 kg, 69 cm i midjen

02.05.2010: 62,7 kg, 69 cm i midjen

16.05.2010: 62,9 kg, 69,5 cm i midjen

01.06.2010: 62,7 kg, 69,5 cm i midjen

*******

18.08.2010: 64,2 kg, 72 cm i midjen

25.08.2010: 63,8 kg, 71,5 cm i midjen

01.09.2010: 63,9 kg, 72 cm i midjen

08.09.2010: 64,3 kg, 72 cm i midjen

15.09.2010: 64,1 kg, 72 cm i midjen

22.09.2010: 63,9 kg, 71 cm i midjen

29.09.2010: 64,1 kg, 72 cm i midjen

07.10.2010: 64,2 kg, 71 cm i midjen

 

Opp et hekto og ned en cm. Dritt. Jeg glemte å veie meg i går. Dét er et godt tegn for å akseptere sin skjebne. Det kommer ikke til å skje noe som helst den neste uka heller. Jeg skal ta i mot alle fristelsene med vidåpne armer! Men jeg har IKKE tenkt å stabilisere meg på 64 i lengden.

 

Er det noen som vet om noen artikler som beskriver det jeg og mange andre er oppe i? Det psykologiske med å ha to kilo til, bare to kilo til, som vi ikke klarer? Tips mottas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...