Gå til innhold

Her skal jeg være!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Er det noen som vet om noen artikler som beskriver det jeg og mange andre er oppe i? Det psykologiske med å ha to kilo til' date=' bare to kilo til, som vi ikke klarer? Tips mottas![/quote']

Kjenner ikke litteratur men kjenner min egen hjerne: Evnen til å lure meg selv, utsette, bagatellisere og fortrenge. --Bare litt til, bare i dag, kan jo ta det igjen i morgen,,,, =en uendelighet av finurlige unnamanøvrer. Jeg brukte ett helt år på å gå ned 4,5 kilo :eek:

 

Det som er bra med den erfaringen, er at jeg har skrekk for å oppleve det der igjen. Så nå klarer jeg å holde meg nede på 59. Måtte jeg holde, og måtte du klare den kiloen Kikkelione :)

 

Ja det kan du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det noe som helst å spise lite noen dager? Som en kick-start på en ny runde?

Tror ikke det jeg nei. Blir bare sparebluss av det. Heller en hel uke uten snop og allslags lurende bomber? Med ekstra trim? Det er en kombinasjon som setter fart, bare man holder holder holder ut. Holder stand mot fristelsene altså. Trimmen er lettere, gir så mye positivt: Godt humør og frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59,8 kilo, opp 300 gram, 8,1 trimpoeng. Det er trimmen som gjør mye av jobben for meg. 13 TP forrige uke, og da gikk jeg ned. Lite sukker sist uke også, men altså litt opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er 60,5. Var 59,3 for noen dager siden, måtte bare opp på vekta for følte meg så tynn. Sånn går jeg opp og ned fra dag til dag. Ikke så bekymret. Nå synes jeg at jeg får til dette kostholdet. Fortsatt er det svakeste leddet potetgull og nachos, men jeg holder likevel jo. Men vet jo godt at jeg ikke kan slappe av det minste, orker ikke tanken på å gå opp mer i vekt. Mer trim må det bli, slappe 4 TP sist uke. Holder ikke det, musklene mine vil jeg ha i behold. Ut på tur ;)

 

Har du kvittet deg med 64-tallet Kikkelione??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Ned 8 kilo før jul, lokker reklamen når jeg logger meg inn her. Haha, jeg skal ikke engang ned halvparten, men synes det høres helt fantasi ut.

 

Søren, hva gjør man egentlig når det er sånn her? Jeg spiser på meg, sakte, og sikkert. Jeg gadd ikke veie engang denne uka. Gi opp? Alle vet jo hva som skjer da. Vips, så har man skaffet behov for å gå et helt kurs. Nei, vettet må kobles inn. Jeg må gjøre et forsøk til på å komme meg ned, for så å stablisere meg. Det ble stabilisering på rundt 64, et par kilo for mye. Da må jeg ned litt, da.

 

OKEI; OKEI; OKEI! Jeg gjør et ærlig forsøk på en 5-ukers fra nå. Eller ut november, da. Og så stabilisere i desember, det er jo genialt!

 

Hva skal til? Ned i kcal. Ned i 1300 de dagene jeg har mulighet til å veie alt, og så får jeg forsøke å bruke hodet på jobbreisedagene mine.

Det blir beinhardt, jeg som er så sulten på mat. Jeg trimmer bra for tida, men legger inn et ambisiøst 10-tall på trimpoeng.

 

HVA ANNET KAN JEG GJØRE ENN Å PRØVE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg var her inne.

 

Uansett hva du ellers gjør i livet Kikkelione: Ikke gi deg!! Vi har vært der alle sammen. Holder på å gi opp, nytter ikke likevel og hvorfor skal nå jeg streve med denne skitten når alle andre har det så lett ...osv osv. Dette nytter: Ned i kalorier, opp i trim! Begge deler, er det som gjelder. Og får du til det, har du det. Genial plan du har: kur i november, stabilisere i desember. Fire uker og to kilo er perfekt overkommelig plan. Fei bort nederlagene, se fremover og legg planer. Og det er da bra typisk at det går i rykk med vektnedgang. Noen ganger sitter kiloene fast som sement, og to kilo ned er som en uoverkommelig vegg foran en. En prøvelse for sjelen. Men mulig å overvinne er det likevel. Husk: det er HER du skal være!

 

Så må jeg fortelle at jeg har fått svar på matintoleransetest, som jeg burde ha tatt for mange år siden. Den viser det jeg allerede egentlig og innerst inne visste: Utslag på melk, gluten, egg, div nøtter/frø og noen få frukter og grønnsaker. Så derfor er det nå lett å holde vekten enn så lenge. De glutenfrie rundstykkene jeg baker selv og knekkebrødet jeg kjøper smaker som om det er vaskepulver i dem. Jeg må trene meg opp til å bake noe bedre etterhvert. Imens lever jeg på mye "raw food", proteiner og en hel del olje. Så jeg kan anbefale følgende, som nok ikke er helt i tråd med GR: salater med masse oljedressing og noe belgfrukter i, metter godt. Jeg trenger ikke så mye brød, jeg spiser "middagsmat" et par dager om dagen: wokede grønnsaker, mosede, el i supper jeg moser med stavmixer, men mest div salater. Merkelig hvor mye olje jeg har i meg, og jeg går tydelig ned i vekt. Kanskje handler det også om at kroppen nå kvitter seg med avfallstoffer og vann, men kanskje Fedon har rett: Fett i kostholdet stimulerer forbrenningen.

 

Mer siden.

 

Hilsen Josefin vaffelfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...