Gå til innhold

BMI-sjokk :O


Gjest bollemajen

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar
Gjest bollemajen

Gårsdagen endte på 1450 kcal. Vi var på tur, og da er det ikke så enkelt å opprettholde rutinene helt. Spiste middagsmat to ganger, men klarte å bare forsyne meg av litt begge gangene. Magre måltider begge to. Oppnådde 1,9 trimpoeng på en times trilletur :D

 

Idag er målet:

1. 2 stk trimpoeng :)

2. Holde meg under 1800 kcal

 

Uka er såvidt begynt og det skal bli en enda en Flinkis-uke!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Dato: 12/1.09 13/4-09 3/8-10

Vekt: 92 kg 83 kg 92,4 kg

 

Hals: 35,5 34 35,5

Arm: 34 32 33

Bryst: 107 103,5 116

Liv: 104,5 96 109

Ende: 110,5 103 108

Lår: 66 63,5 65

SUM: 457,5 432 466,5

 

Veit liksom ikke hvor jeg skal måle livet mitt... Navlen er ikke lenger hvor den var og magen henger over bukselinningen :) Måler der magen er på det største. Tallene fra april i fjor er da jeg veide 83 kg :D I will be back there!!

 

I januar var jeg større rundt arm, ende og lår. Livmål og brystmål er jo mye høyere, men det er det jo en grunn til:D Utgangspunktet er ikke så verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over hvor flink du er til å oppdatere tråden din, og du har jo gått kjempefint ned i vekt også!!! Jeg har veiedag i morgen, da skal jeg også rapportere på internettkurset til kurslederen min der. Jeg har gått sakte men sikkert ned, var 85 sist onsdag, og håper å ha kommet laaaangt ned på 84-tallet i morgen.

Internettkurs er genialt, jeg føler at tilbakemeldingene der er mye mer personlig enn da jeg gikk på kurs på hjemplassen min. Til syvende og sist er det jo bare en selv som kan gjøre noe for å gå ned i vekt, og vi vet jo alle hva som skal til :)

Jeg ser du skriver at du har vært mye sulten, det har jeg også vært, helt til jeg begynte å spise knekkebrød i stedet for brød. 4 ryvita til frokost kl.08, 4 ryvita kl.11, 2 ryvita og to yoplaityoghurt kl.14, middag kl.17, to ryvita og frukt kl.20 og en yoplait yoghurt kl.23...mett og god hele tiden, og søthungeren er (nesten) borte... Og for å få i meg nok vann har jeg en drikkeflaske som tar 0,7 liter som jeg fyller opp og drikker til hvert måltid.

Lykke til videre, artig at du oppdaterer så ofte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Blir spennende å se hvor mye du har gått ned. Har vurdert veldig å melde meg på internettkurs, jeg også. Jeg får se hvor langt jeg kommer på egenhånd. Jeg har gått ned til nå, men kjenner jeg meg sjøl rett, så er faren for at jeg begynner å "jukse" med maten og trim, ganske stor. Jeg er bedagelig anlagt som få!! Bra at du er fornøyd med opplegget! Jeg synes kanskje det var litt dyrt når det "bare" var over nett, men viss det er bedre enn vanlig kurs, så kanskje jeg kan henge meg på.. Hvem har du som kursleder?

 

Jeg er brødoman, men kanskje jeg skulle forsøkt litt knekkebrød. Iallefall til noen av måltidene? Ryvita er de tynne knekkebrødene det? Jeg har lagd hjemmelagde knekkebrød, og de var kjempegode, men ganske tunge og derfor mye mat i ett knekkebrød. Ble like mye som en brødskive.

Drikkeflaske bruker jeg også, eller så bruker jeg sånne 0,5 liters glass (barglass). Hehe.. Men kommer sjelden opp i mer enn 1,5 liter :)

 

Håper å høre fra deg hvordan nedgangen går! :D Har du egen tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess, 84,2 i dag...må si jeg var spent i dag, for en liten sniktitt tidligere en dag viste langt mer enn det... Med tanke på det internettkurset er jeg litt ubestemt på hva jeg synes etter brevet i dag. Jeg drikker 3,5liter vann hver dag, også fikk jeg et brev hvor hun la ut i det vide og brede om hvor viktig det var å drikke vann...ja ja, får se om neste brev er litt mer relevant :)

Ja, Ryvita Dark Rye heter knekkbrødene, sikkert mange andre typer også, men de er faktisk gode! (og mettende!)

Har en egen tråd, men er ikke så flink til å oppdatere, så tror jeg sniker meg inn her litt innimellom heller, hvis det er greit? Ha en fortsatt flott slankeuke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Så bra med nedgang!! Det gir skikkelig motivasjon når en ser at det funker :) Å, jeg skulle gjerne veid 84 kg igjen.. *drømme* Men jeg har gått ned til 92,4, så jeg får være fornøyd med det! Har smugveid meg denne uken, og det så ut til å ha gått ned noen 100 gram til idag tidlig.

Du er hjertelig velkommen inn her til meg! Det er motiverende å se at andre får det til ögså! :D

 

Var på klubb i går og spiste seint. Spiste lite (til meg å være), men vekten hadde likevel hoppet opp 500 gram siden mandag.

 

Målet for idag:

1. Sanke 2 trimpoeng

2. Holde meg under 1700 kcal.

 

Ammer forresten bare en gang per døgn nå, så jeg reduserer litt på kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Ingen bra matdag... Lagde 2 stk pitapizza med vanlig kjøttdeig, løk og ananas og vanlig norvegia. En vaffelplate gikk også ned, og to glass champagnebrus. Har ikke maktet å tenke på å telle opp kaloriene en gang. Skal sette meg ned snart. Må bare smelle det rett i fjeset så jeg lærer!! HYYYL!

 

I tillegg har jeg spist vanlig middag idag, så dette blir sprekk, gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan sprekke, men ikke alle klarer å ta seg inn etter en sprekk! Sett inn alt du har av viljestyrke før helga, slik at du klarer å ta deg inn igjen så raskt som mulig! Det er tøffest de første 2 dagene, og så kommer du inn i gode rutiner igjen :-)

 

Gleder meg til å høre at du er tilbake i sporet igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Takk for oppmuntringen, BlueMum! Har ikke vært helt på topp idag heller, men har i det minste bare spist mye skiver, lite usunt.

Har nå gått til innkjøp av Ryvita knekkebrød som Ruske-snella anbefalte, så nå skal jeg erstatte noen av brødmåltidene med det :D Gleder meg! Hvilket pålegg bruker du Ruske-snella, eller andre som spiser de knekkebrødene?

 

Ellers så kom fitnessvekten min i posten idag. Ja, veit at det er mye bullshit med de vektene, men jeg skal nå prøve den.

 

My results

(burde egentlig veid med før kveldsmat på kvelden, så det skal jeg gjøre i kveld):

 

92,4 kg VEKT

42% fett (ideelt for kvinner ca 25. Synes det høres lavt ut)

42% vann (burde ligge mellom 45-60)

51,4 kg muskelmasse (55% altså, 34% vanlig) :D

2,7 kg bein

50 år metabolsk alder :/

 

Jeg har planer om å kontrollveie meg på apoteket :)

Men det om at jeg har tung beinbygning er herved avkreftet, men jeg har tung muskelmasse. Er vel derfor jeg ser tynnere ut enn jeg er i antall kilo.

 

Jeg kommer inn igjen og rapporterer tallene min før kveldsmat, hvis jeg husker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Veiing

 

92,4 kg VEKT

40,3 % fett (ideelt for kvinner ca 25. Synes det høres lavt ut)

43,2% vann (burde ligge mellom 45-60)

52,4 kg muskelmasse (55% altså, 34% vanlig)

2,8 kg bein

 

Måler på nytt igjen mandag :)

 

Har klart å holde kaloriene i sjakk og sanket to trimpoeng idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Helgen er kommet og jeg har klart å spise akkurat passe til frokost. Spiste to ryvita og to små skiver. Ryvita med brunost var godt, men mange kcal i den brunosten, gitt :D

 

Vår lille familie skal på en liten helgetur, og da blir inntaket litt vanskelig. Har lett for å bli for lang tid mellom måltidene, men dog mye trilling av vogn :) Gleder meg! Hele resten av familien skal også (mine foreldre, søsken, 2 tanter & 2 onkler, søskenbarn med type, bestemor). Håper å få til en liten "fjelltur" (egentlig en knaus da, men.. travelt nok å gå opp der med mine 92 kilo..

 

Målet for mandag er å se 91-tallet. Jeg tror det hjelper meg å skrive det her, visualisere det for meg sjøl. Da veit alle her inne at jeg har det målet. Vekta lå idag tidlig fortsatt på 92,4 kg, så hvis jeg skal klare under 92, så må jeg jammen skjerpe meg i helga. Har problemer med å få i meg nok vann, så jeg setter målet der til 1 liter (prøver med et lavt mål).

 

Når jeg er kommet ned på 91 kg, har jeg fått av meg de kiloene jeg la på meg etter sønnen min ble født. Når jeg når delmål 1 på 89 kilo, har jeg ca 2-3 kilo til før-graviditetsvekt! :D Det høres ikke så mye ut.

Når jeg når delmål 2 er jeg på en vekt jeg liker godt (tynnere enn jeg har vært på mange år, bortsett fra våren 09).

 

108 kg: Maksvekt graviditet :)

94,0 kg: Utgangspunkt

92,4 kg: Dagens vekt

91,0 kg: Fått vekk kosekilo etter fødsel

89,0 kg: DELMÅL 1 (minus FEM KILO)

86,0 kg: Fått vekk ca 22 graviditetskilo

84,0 kg: DELMÅL 2 (minus TI KILO)

 

Synes denne tabellen så "hyggelig" ut. Cirka 2-3 kilo mellom hvert "mål". Dette kan jeg klare!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Ja, det ble en helg med mye kos, men ikke så altfor verst i antall kalorier faktisk! Drakk noen glass brus i går og litt sjokolade. Gikk en del tur. Tror ikke vekten min har minket noe i helgen, derfor setter jeg inn støtet i kveld. Hvis jeg skal ha klart å gå ned noen få gram til i morgen, må jeg drikke en del vann i kveld og trimme!

 

Slagplan dagen før dagen:

1. Gå trimtur som gir minimum 3 trimpoeng (har ett trimpoeng fra før idag)

2. Drikke minst en liter vann

 

Vanndrikkingen min gikk til pises i helgen :)

Har hittil 12,9 trimpoeng, så uken under ett ligger godt an :D Men nå må jeg sette opp dampen. Klarte å motstå en liten snickers som ligger på stuebordet... Må legge den bort før den går i det store sluket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

I går tidlig viste vekten 92,1 kg, dvs 300 gram ned. Er fornøyd med det, siden maten ikke har vært helt etter boka. Har 13,5 trimpoeng, så det er jeg fornøyd med ;)

 

Startvekt 05.07.: 94,0 kg

 

12.07.: 94,1 (+0,1) TP: 9,0

19.07.: 94,0 (-0,1) TP: 2,6

26.07.: 93,6 (-0,4) TP: 12,5.

02.08.: 92,4 (-1,2) TP: 15,8

09.08.: 92,1 (-0,3) TP: 13,5 (3,1 kg til 89 kg)

16.08.:

23.08.:

30.08.:

 

Total nedgang: -1,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Dagen endte på 1588 kcal og 4 trimpoeng ;) 3 timer intens bærplukking i bratt oppoverbakke gir uttelling. Kjenner det godt i armer, bein og rygg. Det gav også uttelling i form av 8 liter blåbær, så i morgen blir det pannekaker med nyrørte blåbær til middag. Yummy!

 

Snickersen ligger fortsatt på stuebordet. Jeg har sniffa på den, men ikke rørt den. *Stolt*. Jeg spiste godis lørdag, men nå skal jeg klare meg uten til neste lørdag. BE STRONG! ;)

 

Skal bli deilig å legg hodet på puta i kveld. Gemalen må legge seg tidlig, kanskje jeg også skal besøke køya litt tidligere i dag? Ha en flott sommerkveld/natt til dere som er innom her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

For å nå målet mitt på 89 kilo, ser jeg at jeg må gå ned 1 kg i uka til 30.08.!! Shit, det skal holde hardt.

 

Slagplanen er som følger:

1. Gjennomføre ca 14 trimpoeng hver uke

2. Holde seg under 1700 kcal for dag.

3. Ikke spise sjokolade på hverdager, kun lørdag

4. Spise kun en porsjon til middag

5. Spise Ryvita til frokost

6. Trimme HVER dag (trilletur, skogstur etc.)

7. Ikke spise usunne, tomme kalorier som honnicorn, sjokolade, ++

 

Veide meg idag, og 91-tallet blinket imot meg!! Jippi! Tenk om jeg kunne veid 91,1 kg mandag! ;) That would be "fabjuless"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så godt humør av å lese tråden din, du skriver rett fra hjertet, og tro meg: det er ikke bare du som sprekker med pizza, brus og gode (store) middager... Men, det geniale med denne Roede-metoden er jo at det faktisk tåles!!! Jeg hadde gått ned 0,8 denne uka, og det er jeg veldig fornøyd med, tatt i betraktning at jeg har jobbet 5 (!) nattevakter denne uka, og vært på kaffebesøk tre ganger.

Du lurte litt på disse Ryvitaene mine...det er jo slik at det ikke er til å unngå et en tenker "sponplater" i starten, men når en venner seg til dem så er de faktisk gode og mettende! I tillegg er de så tørr at man tvinges til å drikke mye vann til dem, jeg drikker 7dl. til hvert måltid, og det tror jeg også er en tilvenningssak, dette med vannet. Som pålegg har jeg litt forskjellig, skinke, lettmajones og agurk blir jeg aldri lei av. Og som regel lett prim på mellommåltidene, da smører jeg et tykt lag på det ene knekkebrødet og klapper det andre over (Har 2 ryvita til mellommåltid).

 

Ønsker deg en flott slankeuke videre, jeg skal titte innom deg litt oftere uken her enn jeg gjorde forrige uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Ikke det helt store aktivitetsnivået her, men jeg har da gått meg en trilletur som gav 1 trimpoeng. Maten har vært bra, ca 1450 kcal til nå ;)

Det er kjempefint vær her nå, så tror jeg skal få til en spasertur i kveld. Ahh, det hørtes deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er morsomt å lese tråden din, Bollemajen - sikkert fordi jeg kjenner meg så godt igjen.

 

Det der med BMI tror jeg har gjort mange deprimert og feilaktig vurdert som altfor overvektige av diverse helsepersonell. Jeg var selv hos legen for en stund siden for å få vurdert en brystreduksjonsoperasjon. Han mente at det burde gå greit og jeg fikk full støtte for behovet av ham. Han så meg i "bar" overkropp, da var jeg omtrent som nå i kroppen. Han begynte å fylle inn skjemaer og så sier han: Ja, vekt ja - jeg må føre opp høyde og vekt på deg. Når jeg sa hva jeg veide kikket han på meg å løftet øyebrynene..... næheei, sa han, det stemmer nok ikke. JO DA, sa jeg - så måtte jeg på vekta. Jeg veide iallefall 1o kilo mer enn han trodde var mulig - og da satt han seg ned å beregnet min BMI... den var selvfølgelig altfor høy. I følge han måtte jeg ned 25 kilo for å få operasjon!!! Jeg ble mildt sakt veldig fortvilet - men krigen med han har jeg ikke orket å ta.

 

Trøsten kom når jeg fikk tilbud om en kroppsanalyse på treningssenteret der jeg trener. Maskinen der tester ut hvordan sammensetningen av kroppen din er og sier noe om hva man bør veie med bl.annet den bein og muskelmassen man har i kroppen, eller hva man bør endre på - jeg fikk da beskjed om å gå ned ca 10 kilo for å være normalvektig med min kropp. Kanskje litt forskjell på 10 og 25 kilo? Og ved å veie 10 kilo mindre enn det jeg veide når jeg tok analysen så VET jeg at da er valken over buksene bukse, jeg smetter lett inn i str 40 og føler meg helt DRONNING:-) Kanskje lurt å høre på analysen i stedet for å tro man kan veie det sammen man veide når man var 18 år?

 

Jeg gleder meg til å følge deg på tråden din Bollemajen - det er mange her inne som er flinke til å være innom å kommentere - det er utrolig motiverende! Selv har jeg og tre til en liten trim konkurranse på min tråd denne uken... ta en titt innom, kanskje du også har lyst til å være med nå eller en annen gang? Det viktigste er ikke nødvendigvis å vinne men å delta og på den måten få flere trimpoeng enn du ville fått ellers!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Ja, du har helt rett i det med BMI, HermineH. Jeg har enda ikke funnet ut hvor min trivselsvekt er, og det har kanskje med det at sist jeg var tynn var jeg 17 år gammel. Kroppen min har forandret seg mye etter det.. Jeg er 171 cm høy og i følge BMI skal jeg da veie 73 kg. Jeg tror kanskje at min trivselsvekt ligger mellom 75-80, men jeg får se når jeg kommer dit :)

 

Jeg har ganske store pupper, og det er jo også noe som gjør deg litt "stor". Kjenner flere som har tatt brystreduksjon, og plutselig ser de SÅ tynne ut! Jeg synes det er ganske fantastisk at vekten min sier at 55% av kroppen min er muskler. Hehe.. 40% med fett høres ikke fullt så kult ut ;)

 

Jaja, vi er nå en gang født med den kroppen vi har. Men det er opp til oss sjøl å passe på hva vi putter inn i den og gjøre det beste ut av den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Ruske-snella: Så utrolig bra med 0,8 kg ned!! Jeg har jo et rimelig heftig mål til utgangen av august, 3 kg. Så her må jeg bare stå på!!

Nei, nå må jeg gjøre litt husarbeid her.. Litt trim i det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Jaja, slett ikke verst egentlig.. Oppsummering av uken så langt..

 

Matinntak (mål 1700 kcal)

Mandag: ikke registrert. TP: 0

Tirsdag: 1588. TP: 4,0

Onsdag: 1873. TP: 1,4

Torsdag: 1785. TP: 3,0

Fredag:

Lørdag:

Søndag:

 

Ligger litt for høyt hver dag, men da spiser jeg "det jeg vil", bare mindre porsjoner. Ammer fortsatt en gang i døgnet, og det vil jeg gjerne beholde en stund til :) Hadde Go' morgen til kvelds idag, og det smakte fortreffelig! Gikk lang trilletur idag pluss at jeg sagde ved og malte litt ute. Kjenner enda at jeg var på bærplukkingstur tirsdag.. Hehe..

 

I morgen blir det fisk til middag. Det blir magert og godt!

Planen for helga er å spise kvelds som vanlig lørdag (bruker å ha hjemmelagd pizza med foreldrene mine). Da skal jeg passe kaloriene tidligere på dag og kun spise tre stykker (tynn pizzabunn med lite fyll på, men knasende god!). Jeg drikker aldri brus på hverdager, men lørdagen drikker jeg ett glass cola. Og den smaker hinsides godt! ;)

 

Ellers så har jeg øvd meg på å se tallet 91 komma noe idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Jeg har gått inn 2 cm i livet!! Det merkes ;) Foreløbig viser ikke vekten noe nedgang denne uken, men får se på mandag.. Det blir spennende å se om fettprosenten endrer seg. Håper jeg beholder muskelmassen (den er oppgitt i kg på vekten), og at den ikke går nedover.. Fettprosenten har ikke endret seg noe merkbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta sier ikke alt, og 2 cm i livet er veldig bra!

 

Jeg ser du bruker vekt som måler fettprosent.. Vet du noe om hvordan den gjør det? Merker du at fettprosenten går ned når du går ned? Jeg har en helt grei vekt, men lurer på om ikke en slik fettprosent vekt ville være mer motiverende.. Er den det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...