Gå til innhold

BMI-sjokk :O


Gjest bollemajen

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

DU ble nr 2 i trimkonkurransen på tråden min, Bollemajen:-) GRATULERER!!!! All ære til deg, du er flink og utholdende og nå må virkelig Bluemum passe seg for du er rett i hæla på henne. Fantastisk at du perset i antall trimpoeng:-)

 

Jeg regner med at du allerede har fått med deg premien du og alle andre har fått????? En strammere og slankere kropp som er godt på vei nedover mot ett nytt liv i en ny kropp:-)

 

Gleder meg til neste personlige TP rekord fra deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar
Gjest bollemajen

Kapret 4,7 TP i går og 1,2 TP idag. Alle poengene på lange trilleturer :) Fornøyd med trimmingen min, men maten har det vært så som så med. Nå er jeg hjemme igjen, så da blir det mye enklere! Tror jeg har ligget på 1800-2000 kcal de to siste dagene. Må snikveie meg i morgen for å se hvordan det ligger an....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt imponert!

 

Tips: hvis du får det til så prøv på littegranne styrketrening etter en gåtur - om så bare utfall, elelr noe annet du får til. http://www.iform.nu har noen gode forslag til treningsprogrammer, en trenger ikke ta alt men da har du noe å øke forbrenningen enda mere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Trimpoeng denne uken:

4,7+1,2+0+3,1=9,0 TP

 

Ni trimpoeng hittil! I tillegg har jeg sagd og båret mye ved idag, og det er ikke registrert som trim. Skikkelig stiv i armer og støl i ryggen :P

Har spist nesten 1900 kcal idag. Drukket ca 1 liter vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Ingen trimpoeng idag, og det ser dårlig ut for morgendagen og! Hvis ikke jeg klarer å karre til meg en tur på kvelden i morgen. Sånn er det når samboern er bortreist :) Men jeg klager ikke, det er ikke ofte jeg er aleine. Gleder meg til han kommer hjem.

Maten har vært så som så.. Spiste sein kvelds med mamma, pappa og brodern. Det var kjempegodt, men jeg spiste akkurat nok, med to glass brus. Men det er lov når det er lørdag! Kun da jeg drikker brus :P

 

I morgen skal jeg og klumpen på tur, så da blir vel kostholdet så som så. Spiser middag ute blant annet. Skal skjerpe meg og gjøre gode valg! :) Tenk slankekrigen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Dårlig uke med tanke på mat i alle fall. Har ikke vært fokusert nok, så har spist for mye (rundt 2000 kcal hver dag). Ikke så veldig usunt vil jeg si, men for store porsjoner og for sein kveldsmat.. To dager lå under 1700 kcal, og det er jo bra :P

 

Trimmingen har vært så som så med. Har følt meg litt umotivert, slapp, godtesyk og lat forrige uke, og med tanke på det så er 10,9 trimpoeng slett ikke verst! Jeg har måttet tvinge meg sjøl til å gå ut. SKJERPINGS!

Forrige uke veide jeg meg på svigermors snille vekt (viste under 90 kg), og når jeg kom hjem, var ikke vekten hjemme fullt så snill. Fint for svigermor, kjipt for meg :) Jeg sliter med å komme under 91-tallet, og det er jo bare meg sjøl å skylde på!

 

Min deltagelse i slankekrigen ligger tynt an hvis jeg nå ikke får ræva i gir.

Planen for dagene fram mot veiedag er derfor: HARDREGIME

 

1. Ligge under 1700 kcal

2. En trilletur hver dag (2 TP)

3. Ekstra trim hver dag (spasertur, sykkel, skogstur...). To "hviledager".

 

Trimplan:

Mandag: Trilletur + trimsykkel = 3,5 TP

Tirsdag: Trilletur + sykkeltur = 4 TP

Onsdag: Trilletur = 2 TP

Torsdag: Trilletur + skogstur = 5 TP

Fredag: Trilletur + sykkeltur = 4 TP

Lørdag: Trilletur = 2 TP

Fredag: Trilletur + spasertur = 3,5 TP

 

TP-mål: 24 TP (Det var et ambisiøst mål!!)

Trimtyper: Trilletur, trimsykkel, sykkeltur ute, skogstur = 4 typer :)

 

Med usle 10,9 trimpoeng forrige uke, ser 24 trimpoeng vanvittig ut!! Tenk om jeg klarer det!! :) Jeg SKAL klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mål skal være noe å strekke seg etter!! Dy har jo greidd masse TP før!!

kjempefint at du planlegger med variert trening, jeg ser at det er det som har virket hos meg!

Husk å drikk masse når du har det sånn (jeg vet akkurat hvordan det er, har akkurat kommet over en sånn periode) få i deg fiber eller noe annet som metter. Prøv deg på en kopp te hvis du liker. Hold deg langt unna lightbrus når du har det sånn - det bare roter til enda mer - selv om det er en god erstening innimellom.

Og sov nok.

Sånn nå har jeg blandet meg inn her og.

Jeg ville bare ønske deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

MajaS: Takk for oppmuntrende ord og gode tips! :) Gjelder å holde fokus på det langsiktige målet.

Jeg har nesten nådd målet for idag, og det er jeg godt fornøyd med. Ligger nå på ca 1400 kcal for dagen, så dagen idag har vært knall! :P

 

Trimplan:

Mandag: Trilletur + trimsykkel = 3,5 TP. Resultat: 3,4 TP :)

Tirsdag: Trilletur + sykkeltur = 4 TP. Resultat:

Onsdag: Trilletur = 2 TP. Resultat:

Torsdag: Trilletur + skogstur = 5 TP. Resultat:

Fredag: Trilletur + sykkeltur = 4 TP. Resultat:

Lørdag: Trilletur = 2 TP. Resultat:

Fredag: Trilletur + spasertur = 3,5 TP. Resultat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Mandag: 3,4 TP (trilletur, trimsykkel)

Tirsdag: 1,9 TP (trilletur)

Onsdag: 1,0 TP (trilletur)

Torsdag: 2,0 TP (trilletur)

Fredag: 2,5 TP (tur med meis)

Lørdag: 4,6 TP (skogstur med meis, trilletur):)

Søndag: Trilletur + spasertur = 3,5 TP. Resultat:

 

Mål: 24 TP

Til nå: 15,4 TP (- 8,6 TP)

 

Veldig fornøyd med gårsdagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Jeg er nå sluttet å amme, så nå skal jeg forsøke Alli for første gang. Har skrevet ned fettmengden i frokosten, og endte opp på 24 gram fett i det måletidet. Skal ha kun 19 g per måltid. Så her må jeg virkelig skjerpe meg, ellers blir jeg dårlig i magen. Har ikke tatt første kapsel enda. Skal ta den før middag i dag. Vi skal ha risgrøt til middag, så jeg må si jeg er spent på det. Er ganske mye fett i tror jeg... Må sjekke det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Jeg har i dag vært mye ute i finværet. Gruer meg til vinteren, da er det ikke like enkelt å finne på noe ute.. Ikke så glad i ski :(

Denne uken har jeg samme plan som forrige uke, en trilletur hver eneste dag!

I tillegg skal jeg ha 3 tilleggsaktiviteter. I dag hadde jeg sykkeltur, en annen dag kan det vere sykkeltur, skogstur, styrketrening.

 

Mandag: Trilletur + sykkeltur = 4,1 TP :)

 

Har spist sunt idag, og tatt mine to Alli-piller hittil. En til frokost, en til middag. Har ikke merket noen ekle bivirkninger enda, men merker at det kommer mer fett ut (har ikke tenkt å gå mer detaljert inn på det.. hehe). Har ikke mageproblemer eller noe. Greia med Alli er jo at man må passe på at man spiser lite fett, ellers får man fettdiare og forskjellige problemer. Så det er en ekstra grunn til å skjerpe seg! :) Håper det hjelper meg litt på veiedag torsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jreg gikk turer hele vinteren. Jeg fant at brodder ikke bare er for gamle damer og nå når en blir tynnere er der mye fint i uteklær som tillater bevegelse

Stavgang kan anbefales. Instruksjoner finnes på iform.nu. (greitt å legge en slagplan nå ja). Er heller ikke noe glad i ski...

 

Var på GR - spinning i går - trodde jeg skulle dø de første 15 minuttene men det gikk bedre etterhvert. Tror jeg svettet en middels innsjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Hadde litt for store forventninger da jeg gikk på vekta i dag tidlig. Stoor skuffelse!! :( Håper det er sykkelturen i går som gjør at musklene/vevet holder på mye vann. Har jo ikke brukt de musklene på et år!!

Kjenner det i rumpa, låra og litt i knærne. Havnet på 1740 kcal i går og 2 liter vann, og det er jo helt etter planen. Bør nok snike meg ned mot 1600 kcal for å få bedre resultater.. Idag SKAL jeg holde meg under 1600 kcal, det er herved bestemt.

 

Tirsdagsplan:

Mat: 1600 kcal

Trim: trilletur + ekstratrim = 1,8 + 2 = ca 4 TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Jeg er for øyeblikket på 1400 kcal, til tross for 9 ruter melkesjokolade og to stykker med eplekake! Føler meg skikkelig uvel.. UGH! Dette kan bli interessant. Gubben skal se landskamp, så da har jeg loftstua for meg sjøl, og trimsykkelen framfor tv-en :( Håper på å få forbrent 400 kcal der oppe i kveld! Mye lettere når jeg ser TV.

Er ikke sikker på om jeg orker noe mer mat ikveld. Fortsatt uggen. Tror jeg må tømme innpå med vann i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Dagens inntak endte på 1666 kcal og 3,8 trimpoeng. På en trilletur (1,8 TP) og en lang tur på trimsykkelen min (2 TP). Jeg ble skikkelig gele i rumpa etter den syklingen.. Nå føler jeg at jeg er i siget!! Legger fort bak meg at jeg trykte i meg masse sjokolade og eplekake idag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Trimpoeng:

Mandag: 4,1

Tirsdag: 3,8

Onsdag 2,0

 

Inntaket endte på 1882 kcal idag.. Way too much, men lite å gjøre med det nå! Håper sterkt på nedgang til i morgen, da er det veiedag! :( Synes jeg har vært flink på trimmefronten i det siste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Trimpoeng:

Mandag: 4,1 (trilletur + sykkeltur)

Tirsdag: 3,8 (trilletur + trimsykkel)

Onsdag 1,9 (trilletur + spasertur)

Torsdag: 3,9 (skogstur med meis)

Fredag: 3,3 (kort trilletur + skogstur)

Ukestotal hittil: 17,0 TP

 

Nå nærmer jeg meg max-antall trimpoeng jeg har hatt (19,5 TP). Det skal jeg klare å toppe denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Trimpoeng:

Mandag: 4,1 (trilletur + sykkeltur)

Tirsdag: 3,8 (trilletur + trimsykkel)

Onsdag 1,9 (trilletur + spasertur)

Torsdag: 3,9 (skogstur med meis)

Fredag: 3,3 (kort trilletur + skogstur)

Lørdag: 1,8 (trilletur)

Søndag: 2,1 (to trilleturer)

Ukestotal hittil: 20,9 TP

 

Søndag: ok søndag med tanke på mat. Ble også en trilletur i sekstiden :) Jeg har overgått meg sjøl med antall trimpoeng denne uken!! ;) JIPPY!

Det har blitt lite vanndrikking de to siste dagene. Skjerpings!

 

Neste uke skal jeg ha praksis, så da blir det nok ikke så mye trimming på meg som det har vært de siste ukene. Men det blir travlere dager med mer aktivitet, og det er jo bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Det blir jammen ikke mye trim på meg denne uka, men det får bare være sånn. Er i praksis og har fullt opp gjennom dagen. Prøver å drikke nok vann og tenke gjennom hva jeg spiser. Kanskje jeg går ned litt uten trim, i og med at det er travlere dager? Håper det... Litt spent på morgendagens veiing.. Håper på at jeg ikke har gått opp..

 

Fikk 1,2 trimpoeng i går, mandag 0,6 trimpoeng ;) Det er da noe! Vi reiser bort i helgen, så da håper jeg det blir så fint vær at vi kan trille lange turer. Idag må jeg gå meg en tur, så jeg får noen poeng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du går tøffeste tiden i møte nå mhp å få tid til deg selv..

 

Men holdingen er jo rett - en må jo bare trimme eller trene når en kan. Litt trening er mye mye bedre enn ingen trening. :-)

Hvordan går det med spising og sånn når det blir mer stress? Det er da jeg sliter mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Hei MajaS!

Spisingen går det bra med fram til jeg skal hjem. Det er når jeg er kommet i bilen på vei hjem at suget kommer! Da er vannflaska min beste venn og litt tyggis. Hehe. Føler meg ikke så veldig flink hittil denne uka. Idag spiste jeg litt crispo-sjokolade og et stykke eplekake. Spist er spist! Jeg har ingen god følelse hva morgendagen angår.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...