Gå til innhold

BMI-sjokk :O


Gjest bollemajen

Anbefalte innlegg

Gjest bollemajen

HermineH: hehe.. tror nok aldri jeg kommer til å få sixpack ;)

 

BlueMum: Den vekten jeg har sender bølger gjennom beina (Står på noen metallplater på vekta, og så registrerer den hvor fort bølgene kommer tilbake til vekta. Det er ulik motstand i fett, muskler og bein, og det er dette prinsippet den bruker. Dette er nok ikke den beste vekten på markedet, siden den kostet en knapp tusenlapp, men den er god nok for meg ;)

Synes det er motiverende å se at jeg består av mer enn bare fett, siden jeg (ifølge vekten min) har en del muskelmasse også. Skal veie meg i kveld før kveldsmat (tom mage i nettoen) og se hvordan talla er da. Ser at det er en stund siden jeg hadde første offisielle veiing på den nye vekta. Håper virkelig at fettprosenten går ned, og at muskelmassen blir den samme. Har ikke helt funnet ut hva jeg skal gjøre hvis muskelmassen forsvinner og ikke fett... Hmm..

 

Jeg skal pelle meg inn her i kveld etter jeg har veid meg og rapportere :) Stay tuned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar
Gjest bollemajen

Jeg har nettopp vært ute på trilletur med småtten, og jeg føler meg kjempemotivert! Jeg ble skikkelig svett og varm av hele turen. Etter at jeg oppdagde at jeg hadde "mistet" 2 cm rundt livet idag, følte jeg at ting begynner å skje. Etter en graviditet og en megastor mage, sier det seg sjøl at magen ikke akkurat er noe du har lyst å flashe frivillig. Hehe... På nåværende tidspunkt henger magen over bukselinningen. Det er en rar følelse når en kjenner at hengemagen henger ned på huden under og kjennes kald ut.. Jaja, sånn er det vel bare.

 

Dersom noen andre eks-gravide leser dette: Skal denne huden trekke seg inn igjen av seg sjøl, eller må man trimme magemusklene? Det er noe av det kjedeligste jeg veit. Å gjøre situps :/ Blæh...

 

Gleder meg over at magen er blitt mindre ;) Og mindre skal den bli. Trallalla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Matinntak (mål 1700 kcal)

Mandag: ikke registrert. TP: 0

Tirsdag: 1588. TP: 4,0

Onsdag: 1873. TP: 1,4

Torsdag: 1785. TP: 3,0

Fredag: 1668. TP: 1,8

Lørdag:

Søndag:

 

1668 kcal idag, og for andre gang denne uken har jeg klart meg under 1700 kcal. Så bra! ;)

 

Veide meg på vekten min før kveldsmat, og her er resultatet:

92,0 kg VEKT

40,3 % fett

42,2% vann

52,2 kg (-0,2)muskelmasse

2,8 kg bein

 

Det har skjedd lite, bortsett fra nedgang i muskelmasse på 200 gram. Da har jeg også mistet 200 gram fett. Hmm.. så, dersom jeg går ned 20 kg, vil 10 kg av de være fett og 10 kg muskler??

 

Time will show.. Kanskje jeg burde ta en kontrollveiing en plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Supert styrketreningsprogram :) Til de som er interessert. Skal forsøke å få utført noen øvelser søndag. I morgen blir det for mye på programmet. Har skjønt at jeg må drive med styrketrening for å beholde muskelmassen min, så det... God gammeldags sirkeltrening ;)

 

http://www.treningsmagasinet.no/wip4/experts.epl?id=242034

 

Her stod det litt om en ekstremkur. Så fristende å bli kvitt 10 kg på en uke.. Men dessverre ikke noe for meg ;) Her stod det også at man bør drive med styrketrening for å beholde muskelmasse..

 

http://myrevolution.no/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Idag tidlig viste vekten 91,4 kg. Måtte det bare vare!! ;) Småtten våknet bare en gang i natt, så jeg har sovet godt. Det hjelper på, det..

 

Idag har jeg spist helgefrokost:

1 skive med brunost

1 skive med kokt skinke

2 skorper med lett eplesyltetøy

1 bløtkokt egg

2 dl skummet melk

1 kopp kaffi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Dagen idag har gått greit. Litt mye mat, men har ganske mange trimpoeng!! Herlighet så deilig det er å slakke rumpa ned i sofaen, nydusja og mør i beina og nyte hvor flink en har vært! Har allerede klart målet på 14 trimpoeng denne uken. Holder meg litt høyt i kalorier, men så lenge jeg trimmer slik som nå kan jeg ligge der. Nå SKAL jeg være flink i morgen også, så mandagen gir meg et flott tall på vekta. Må nok snikveie meg i morgen...

 

Matinntak (mål 1700 kcal)

Mandag: ikke registrert. TP: 0

Tirsdag: 1588. TP: 4,0

Onsdag: 1873. TP: 1,4

Torsdag: 1785. TP: 3,0

Fredag: 1668. TP: 1,8

Lørdag: 1818. TP: 5,5 ;)

Søndag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Deilig vær her idag :) Snikveiing i dag tidlig avslørte at jeg fortsatt veier 91,4 kg. Jippi! Så hvis jeg nå er flink i dag og skaffer meg minimum 2 trimpoeng og ikke spiser for mye, skal jeg klare å ha gått ned i allefall 0,7 kg i morgen (kanskje mer??). ÅÅÅÅ, jeg føler at dette går strålende! Jeg er halvveis til delmålet mitt nå.

 

Mål for idag:

1. 3 trimpoeng (må ha noe å strekke meg etter!)

2. ikke overskride 1700 kcal!

 

Jeg kjøpte meg tre nye bh-er i går. Så fantastisk å gå med ordentlig støttende BH-er, og ikke de grusomme amme-bh-ene jeg har brukt de siste månedene.. Samboeren ble helt vill da han så de nye BH-ene.. Hehe. Følte meg litt snaxy da, ja ;)

 

Jeg har nå bestemt hva jeg skal gi meg sjøl når jeg når delmål 1 på 89 kg. Jeg skal kjøpe meg en ny joggebukse. Kanskje også et par joggesko. Jeg får se.. Jeg har en umbro "joggebukse" i bomull som er ganske figursydd, men med utsving fra knærene. Jeg digger den, men nå har den fått hvite malingsflekker og den er begynt å bli litt slitt. Mange av de andre joggebuksene mine har også malingsflekker ;P

 

89 kg - da har jeg gått ned 5 kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

2,7 trimpoeng på trilletur og jaging av sauer i oppoverbakke. Det er travelt, det! ;) Så nå skal jeg nå målet for dagen med goood margin med en tur seinere på dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Matinntak (mål 1700 kcal)

Mandag: ikke registrert. TP: 0

Tirsdag: 1588. TP: 4,0

Onsdag: 1873. TP: 1,4

Torsdag: 1785. TP: 3,0

Fredag: 1668. TP: 1,8

Lørdag: 1818. TP: 5,5

Søndag: 2082 :( TP: 2,7

 

Dagen endte med altfor mange kalorier. Argh! Det ble wienerpølser med lomper til kveldsmat, og hadde jeg bare stoppet på to pølser, men nei da. Måtte jo hive i meg enda en pølse, så det ble tre! Fa..!! Ser jeg har et snitt på 1802 på disse seks dagene, og det hørtes jo slett ikke ille ut. Hvis jeg da skal ligge på 1700 kcal pluss kosemerkene, så er jeg ikke så langt unna... Jeg må bare STÅ PÅ VIDERE!

Håper vekten er snill med meg i morgen ;)

 

Jeg veide meg før kveldsmat

 

VEKT: .........91,8 kg (-0,6)

Fett............ 39,5 % (-0,8%)

Vann.......... 43,8 % (+ 3,5%)

Innvollsfett. 6p (-1p) (gradering fra 1-59 "poeng", der området 1-12 er sunt og 13-59 er for mye. 6.aug. hadde jeg 7 "poeng".)

Muskler.......52,5 kg (+0,1 kg)

 

Tall i klamme er fra første "offisielle" veiing på den nye vekta. Jeg har mistet kg, nesten 1% fett, fått mer vann (som faktisk er bra, skal ligge mellom 45-60), innvollsfettpoengene mine er bedre og jeg har gått opp 100 gram i muskelmasse.

 

Styrketreningen har det imidlertidig ikke blitt noe av :)

 

Jeg har drukket 2,4 liter vann idag! Ny rekord :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

12.07.: 94,1 (+0,1) TP: 9,0

19.07.: 94,0 (-0,1) TP: 2,6

26.07.: 93,6 (-0,4) TP: 12,5.

02.08.: 92,4 (-1,2) TP: 15,8

09.08.: 92,1 (-0,3) TP: 13,5

16.08.: 91,5 (-0,6) TP: 18,4 (2,5 kg til 89 kg)

23.08.:

30.08.:

 

Ned 0,6 kg fra forrige veiing! Føler meg litt oppblåst idag :/ Nå er jeg halvveis til delmål 1 på 89 kg! Hurra!

Trimpoengene mine er nok det som redder nedgangen denne uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Så bra at du gikk ned 0,6 kg - hvert gram ned er en seier vet du! Og husk at nå som du har trent mer enn du pleier så gjør det noe med målene rundt om på kroppen din - du blir slankere enn tallene på vekta viser.

 

Fint om vi kan ta en trimkonkurranse igjen snart - det fungerte bra for meg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom igjen før nattevakt jeg ;) Uka her har vært for jæ... Jeg har ikke drukket nok vann, spist is og kjeks og pizza og alt som jeg ikke skal spise...grøss, blir helt kvalm når jeg tenker på alt jeg har hatt i meg...tror jeg må skifte nick til Bridget Jones. Gruer meg fryktelig til veiedag på onsdag, men jeg må starte den store opprettingen NÅ.

Du lurer på om gravid-magen etter fødsel går tilbake av seg selv eller om den må trenes, det er vel litt sånn begge deler. Magemusklene (de nedre, altså under navlen) blir dratt fra hverandre når livmora vokser, det er derfor det har liten hensikt å trene sit-ups i svangerskapet. (Kan trene skrå sit-ups, det er mulig å trene de skrå magemusklene) men de som går tvers over får du ikke trent når du kommer litt ut i svangerskapet. Etter fødselen bruker musklene litt tid på å komme sammen igjen, de vil som regel aldri gå helt tilbake, men mer sammen. Du må også trene dem for at de skal bli sterke. Huden er jo et fantastisk organ, den trekker seg sammen over tid, men blir vel heller ikke helt som før etter å ha vært tøyd. Men trening er supert for å hjelpe på. Ellers vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe rocke-ring, det er supereffektivt på magen. (Sånn som veier 1,2 kg eller noe sånnt:))

Kommer tilbake og rapprterer om nedgangen som uteblir denne onsdagen jeg da! Snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

HermineH: trimkonkurransen fungerte veldig bra for min del! Fikk flere trimpoeng enn jeg har hatt siden jeg startet opp ;)

 

Ruske-snella: takk for svar på spørsmål om magen. Huden er mye "løsere" enn før. Kan knipe sammen hele magen til en lang pølse. Hehe.. Tror ikke det er mer fett, bare løsere.. Merker at magen har trukket seg sammen en del etter at jeg begynte å gå mer turer, så håper det gjør susen :D

 

Har dere meldt dere på slankekrigen? Synes det høres spennende ut! Første innveiing nå på torsdag. Må virkelig stå på nå framover skal jeg ha en sjans til å vere med :) Spennende tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Nå skal jeg skrive opp den maten som gjør at hele kalorirekneskapet mitt sklir ut! Idag var det en donut og brus. Jeg kommer til å spise sånn "mat" innimellom, men da skal det ikke sprenge budsjettet! Sukk! I dag var vi på tur hele dagen, så det ble litt kluss med spisingen. En god frokost med 2 skiver, 3 bananer fordelt utover dagen som mellommåltid, og pastarett spist på restaurant..

 

MAT og utskeielser (Mål: 1700 kcal)

Mandag: 1827 kcal (spiste en donut med sjokoladetrekk + 2 glass Pepsi)

Tirsdag:

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Lørdag:

Søndag:

 

Målet for uken er 18,5 TP, der jeg skal klare en trilletur for dag (2 TP hver), en skogsveitur (3-4 TP). Vi skal reise bort denne uken, så fredag til tirsdag neste uke blir en utfordring! Rutiner er alltid best ;)

 

TRIMPOENG (Mål: 18,5 TP) og VANN

Mandag: 1,9 TP (spasertur i raskt tempo). 14 dl vann.

Tirsdag:

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Lørdag:

Søndag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Kroppen min veide fortsatt 91,4 kg idag tidlig :D Oh joy! Håper kroppen min veier litt mindre om noen dager, så jeg får se 90-tallet! Gleder meg!

 

En venninne av meg ligger nå på føden (snart vært der et døgn), og jeg tenker på henne hele tida. Jeg gleder meg til å hilse på det lille nurket deres ;)

 

Samtidig er jeg glad for at småtten idag er 6 mnd gammel! Det er så mye enklere, enn da han var liten og hadde kolikk :) Hver tid sin sjarm sies det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

MAT og utskeielser (Mål: 1700 kcal)

Mandag: 1827 kcal (spiste en donut med sjokoladetrekk + 2 glass Pepsi)

Tirsdag: 2255 kcal (servert spekemat +eplekake på klubb)

Onsdag: 1838 (drakk et glass brus + to donuts. ARGH!)

Torsdag:

Fredag:

Lørdag:

Søndag:

 

TRIMPOENG (Nytt mål: 10 TP) og VANN

Mandag: 1,9 TP (spasertur i raskt tempo). 14 dl vann.

Tirsdag: 0,7 TP (kort trilletur) altfor lite vann

Onsdag: 2,0 TP (sykkeltur) 14 dl vann

Torsdag:

Fredag:

Lørdag:

Søndag:

 

Denne uken har jeg ikke vært noe flink! Spiser bare tull og trimmer altfor lite! Jeg har bevist enda en gang at jeg ikke kan ha godteri i huset! Brusdrikking på ukedager er det herved slutt på! Det bruker ikke være noe problem, men denne uken har det vært helt håpløst! Give me strength! I morgen skal jeg være eksemplarisk!

 

I morgen er vekten som gjelder for slankekrigen! Spennende!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Mat og trimpoeng

 

Mandag: 1827 kcal. 1,9 TP

Tirsdag: 2255 kcal. 0,7 TP

Onsdag: 1838 kcal. 2,0 TP

Fredag: 1745 kcal. 3,5 TP

Lørdag:

Søndag:

 

Har vært en god dag på matfronten! :D Totalt 8,1 TP!

Jeg har sanket 3,5 trimpoeng og i tillegg har jeg vært med og hugget trær. Svettet godt, ja! Det er ikke med som trimpoeng, men det var nok et trimpoeng der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Så kjekt at du ser innom tråden min, MajaS :) Jeg synes det gikk trått tidlig i uka. Måtte liksom tvinge meg sjøl til å gå en liten tur. Det er så typisk meg å begynne å slappe av etter noen uker, men nå fant jeg ut at jeg måtte skjerpe meg!

 

Det blir for dumt å sette 18,5 trimpoeng som mål, og ende opp med 6 trimpoeng! Hehe.. Og så er jeg jo med i trimkonkurransen til HermineH og nå slankekrigen også. Det forplikter!! Så her blir det ingen hvile på laurbærene, nei! Har 17,5 kg til som skal av! ;)

 

Veiedagen min kommende uke blir ikke mandag. Jeg er bortreist i helgen til og med tirsdagen, så jeg regner med å veie meg torsdag (for slankekrigen). Jeg får se om jeg skal rapportere to vekter, eller om jeg skal gå over til veiing torsdagen. Grunnen til å velge mandagen, har for meg vært å unngå for mye utskeiielser søndagen. Jeg får se! Det er ikke sikkert jeg kommer meg inn her heller og rapportere. Synes ikke det er så kult å sitte på PC'en til svigers i stua og være inne på vektklubb :D Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Mat og trim :D

 

Mandag: 1827 kcal. 1,9 TP

Tirsdag: 2255 kcal. 0,7 TP

Onsdag: 1838 kcal. 2,0 TP

Fredag: 1745 kcal. 3,5 TP

Lørdag: 1750 kcal. 2,7 TP

Søndag:

 

God dag på matfronten enda vi har vært på reise, og så smatt jeg inn en trimtur på kvelden etter vi kom fram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort det kjempebara. Og så få inn trening etter å ha kommet hjem fra tur står det respekt av!!

PC i stua hos svigers er ikke så kult nei men rapporter når du kan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Mat og trim

 

Mandag: 1827 kcal. 1,9 TP

Tirsdag: 2255 kcal. 0,7 TP

Onsdag: 1838 kcal. 2,0 TP

Torsdag: 1745 kcal. 3,5 TP

Fredag: 1750 kcal. 2,7 TP

Lørdag: 2050 kcal. 3,4 TP :)

Søndag:

 

Spiste litt for mye, men holdt meg unna godis på butikken! :( Ble ekstremt godtesugen på kvelden, så jeg spiste fire melkehjerter, druer og en pose minigulrøtter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Mat og trim

 

Mandag: 1827 kcal. 1,9 TP

Tirsdag: 2255 kcal. 0,7 TP

Onsdag: 1838 kcal. 2,0 TP

Torsdag: 1745 kcal. 3,5 TP

Fredag: 1750 kcal. 2,7 TP

Lørdag: 2050 kcal. 3,4 TP

Søndag: 5,5 TP!

 

19,5 trimpoeng totalt for uken :) Veldig bra, om jeg må si det sjøl! Får ikke veiet meg på ordentlig vekt i morgen, så får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Veide meg idag på svigermors vekt etter frokost og veide da under 90 kg. Tror ikke helt på det. Må kontrollveie onsdag når jeg er hjemme. Kontrollmålte med samboeren, og hans vekt var riktig. Håper jeg kan slippe ut et gledeshyl når jeg er hjemme!! Rapporterer 90,5 kg (krysser fingrene for at det er riktig!).

 

12.07.: 94,1 (+0,1) TP: 9,0

19.07.: 94,0 (-0,1) TP: 2,6

26.07.: 93,6 (-0,4) TP: 12,5.

02.08.: 92,4 (-1,2) TP: 15,8

09.08.: 92,1 (-0,3) TP: 13,5

16.08.: 91,5 (-0,6) TP: 18,4

23.08.: 90,5 (-1,0) TP: 19,5 (1,5 kg til 89 kg)

30.08.:

 

Målet på 89 kg virker ikke så langt unna lengre! :) Målet for denne uken er minimum 14 trimpoeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...