Gå til innhold

Slankekrig


Gjest ElinPelin

Anbefalte innlegg

Jeg syns det ser veldig bra! Jeg gleder meg til vi setter i gang :)

Blir det laget en ny tråd for hver gruppe, eller vil alt foregå på denne tråden?

 

 

Så gøy' date=' mange er med. Dette skal vi klare dere! Men vi gjerne ha innspill på reglene? Ser det greit ut, endre noe....?[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElinPelin - jeg er bittelitt usikker på dette med %-vis nedgang. (Har ikke fulgt så godt med på Slankekrigen at jeg husker hva de gjorde der, heller).

 

Betyr det (A) %-vis nedgang den aktuelle uken, eller (;) %-vis TOTAL nedgang?

 

Eksempel:

Hvis startvekt er 100 kg, og jeg går ned 1 kg pr uke i 3 uker. Hva blir da mine resultater?

Blir det da (A) 1% nedgang hver uke, eller (:D 1% første uka, 2% andre uka, og 3% tredje uka?

 

Ellers synes jeg reglene er greie. Bra med WildCard, så man kan komme tilbake selv om man har hatt en dårlig periode. :)

 

eim er sikkert ikke alene om å være borte en uke, så det må vi finne en løsning på.

 

Forslag:

- Hvis det er mer enn 5 deltagere i gruppen får man (enkelt og greit) "walkover" den aktuelle uka, og dømmes igjen som normalt uka etter.

- Hvis det er 5 eller færre deltagere igjen hopper man over utstemming den uka noen er borte, og ta dobbel utstemming uka etter.

Kan det fungere?

 

Lykke til, alle sammen, jeg gleder meg til utfordringen!

 

(Jeg kan være "sekretær" for gruppa 10-20 hvis det trengs).

 

:( kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElinPelin

Tror vi har en %vis nedgang totalt, men også denne uken.

 

Kanskje vi skal la %vis nedgang siste uken avgjøre hvem som går videre hver runde, mens %vis nedgang totalt avgjør vinneren i finalen?

 

Altså hver uke ser vi hvor mange kilo/gram vi har gått ned, og hva det utgjør i % fra sist uke. Hvis du begynner på 100 og går ned 1 kg, så er det 1%. Uke 2 går du ned en kilo til, det utgjør da 1,01% (av 99), og du har gått ned 2 kg totalt, altså 2%.

 

Hvis noen vet de ikke får veid seg en aktuell uke, så melder de fra om det på forhånd. F.eks. senest 2 dager før, og en kan gjøre det f.eks 2 ganger i løpet av konkurransen. Altså maks 2 forhåndsmeldte walk-overs.

 

Kveita har meldt seg som sekretær og jeg kan være. Til nå er det 23 påmeldte. Går det an å sende pm på noen måte på forumet her? Jeg og kveita kan jo finne på noe underveis også, er jo alltid noen overraskelser i slankekrigen!

 

Synes forresten vi skal rapportere trimpoeng også, er jo en del av roedeopplegget, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElinPelin - man kan sende pm. Klikk på nicket mitt øverst i et svar jeg har skrevet her i tråden, og så velger du "send en privat melding til..."

 

For å komme til egne private meldinger går du bare på "private meldinger" i boksen som starter med "Ditt nick er: XXX". Den ligger helt øverst til høyre (før selve tråden) i denne eller hvilken som helt annen tråd.

 

Jeg synes fravær-regelen din var grei. Enten rapportere på forhånd, eller max to walkover.

 

Når det gjelder om vi skal bruke total eller ukes %-vis nedgang... Jeg vet ikke helt. Må tenke litt på det. Noen som vet hva de gjør i den "ordentlige" slankekrigen?

 

Takk, forresten, for korrigering av hoderegningen min. 1% av 99 etc... Gikk visst litt fort! ;)

 

Vi kan godt rapportere trimpoeng, men jeg synes ikke det skal telle i utstemmingen. Det er selvfølgelig lov å være uenig med meg ang. det. :D

 

Ha en fin kveld!

kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElinPelin

Da tror jeg vi setter strek for påmeldingen. Er pt 28 stykk, setter en strek ved ca 18 kg og da blir det 14 i hver gruppe!

 

Gruppe 1 (kveita)

akeile

bente66

Anniken81

Synnøve

Nina83

kveita

bergers

springer

Meline

HermineH

Vonka

Moni6

meid

bollemajen

 

Gruppe 2 (ElinPelin)

Smilejenta

joy

Mjautist

dundas

ElinPelin

snupsipups

Monken

rosastrompe

pusia

berta87

biggo

BlueMum

tykkogrund40

eim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElinPelin

 

Når det gjelder om vi skal bruke total eller ukes %-vis nedgang... Jeg vet ikke helt. Må tenke litt på det. Noen som vet hva de gjør i den "ordentlige" slankekrigen?

 

 

 

kveita

 

Er litt usikker, skal undersøke litt ;)

 

Tror i hvert fall at det er totalt som gjelder i finalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Hei

 

Grunnet sykdom trekker jeg likegodt fra konkurransen. Får ikke trent på en stund, og er ikke klar for dette nål. Masse lykke til alle sammen, jeg heier på dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt fram og tilbake, er jeg svært klar til å gå ned i vekt. Dette er jo super motivasjon, men er det fortsatt anledning til å henge meg på? Ser at 'rosastrompe' måtte melde avbud.

 

Vekten min er fra i morges (19.8): 90,6 kg.

 

Del mål 1: 85 kg. (okt.'10)

Del mål 2: 80 kg. til jul ( -10 kg fra startvekt)

Mål: 73 kg (feb.'11)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElinPelin
Etter litt fram og tilbake' date=' er jeg svært klar til å gå ned i vekt. Dette er jo super motivasjon, men er det fortsatt anledning til å henge meg på? Ser at 'rosastrompe' måtte melde avbud.

 

Vekten min er fra i morges (19.8): 90,6 kg.

 

Del mål 1: 85 kg. (okt.'10)

Del mål 2: 80 kg. til jul ( -10 kg fra startvekt)

Mål: 73 kg (feb.'11)[/quote']

 

Du er med, gruppe 2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...