Gå til innhold

Slankekrig


Gjest ElinPelin

Anbefalte innlegg

Gjest ElinPelin

Leste akkurat en artikkel på VG:

 

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10017644

 

På vektklubben der, har de hatt sin egen slankekrig. Det er sikkert mange som starter opp igjen etter sommeren. Hadde det ikke vært kjekt med litt motivasjon i form av en konkurranse?

 

Jeg setter opp et forslag til regler og så ser vi om det er interesse for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElinPelin

Vi starter opp 19. august og har innspurten i november. Finale 25. november. Konkurransen går over 15 uker.

 

- Veiedag: torsdag

 

- Vekt registreres i løpet av torsdag og resultatene kommer i løpet av helgen.

 

- Ved påmelding rapporterer man om du ønsker å gå ned under 10 kg, 10-20 kg, 20-30 kg, 30-40 kg eller over 40 kg (dette for inndeling i grupper). Jeg tenker ikke på hvor mye man vil ned i løpet av konkurransen, men totalt.

 

- Ved veiedag rapporterer man dagens vekt. Vekt 19. august blir utgangspunkt for konkurransen.

 

- Resultatet registreres i et excelark og vi beregner %vis nedgang i forhold til startvekt.

 

- Den som har høyest prosentvis nedgang hver uke vinner ukeveiingen, den med laveste %vise nedgang går ut.

 

- I finalen er det %vis nedgang i forhold til startvekt som avgjøre.

 

- Det er mulig å komme tilbake i finalen med wild card, så de som ryker ut i løpet av konkurransen fortsetter å rapportere vekt.

 

- Konkurransen består av 2 grupper. Gruppe 1 har 10 deltakere og gruppe 2 har 11 deltakere. I løpet av konkurransen slår vi sammen gruppene.

 

- Man må rapportere vekt hver uke, hvis ikke går man ut av konkurransen!

 

- Det er mulig å melde seg på i løpet av konkurransen, da det er vektnedgang hver uke som avgjør i løpet av konkurransen. Men i finalen er det startvekt som gjelder, og kommer man inn i konkurransen senere, så har man et dårligere utgangspunkt.

 

- Den med høyeste %vise vektnedgang i finalen vinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mjautist

Jeg er med! ;)

 

Du skriver at ved påmelding rapporterer man startvekt, men man skal ikke starte før 19.august - er det jeg som misforstår noe her? Uansett, vekten min i dag er 93,7kg, og jeg skal ned til 75kg, altså 18,7kg igjen, og faller derfor under kategorien -10-20kg.

 

Håper flere melder sin interesse også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElinPelin
Jeg er med! ;)

 

Du skriver at ved påmelding rapporterer man startvekt' date=' men man skal ikke starte før 19.august - er det jeg som misforstår noe her? Uansett, vekten min i dag er 93,7kg, og jeg skal ned til 75kg, altså 18,7kg igjen, og faller derfor under kategorien -10-20kg.

 

Håper flere melder sin interesse også....[/quote']

 

 

Det blir selvfølgelig startvekt man må rapportere ;) Skal omformulere meg. Jeg er selvfølgelig med jeg også. Gikk et GR kurs i vår, gikk ned 3,6 og frykter at alt er tilbake... Skal ned 20 kg og og kommer inn i gruppen 20-30 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smilejenta

Så super bra innslag! ;)

Dette kan bli gøy! ;)

 

Er i dag 83,5

Målet er 65 så havner i 10 - 20 kg gruppen. :)

Midjemål 99 cm

 

Vi starter opp 19. august og har innspurten i november. Finale 25. november.

 

- Veiedag: torsdag

 

- Vekt registreres i løpet av torsdag og resultatene kommer i løpet av helgen.

 

- Ved påmelding rapporterer man om du ønsker å gå ned under 10 kg' date=' 10-20 kg, 20-30 kg, 30-40 kg eller over 40 kg (dette for inndeling i grupper). Jeg tenker ikke på hvor mye man vil ned i løpet av konkurransen, men totalt.

 

- Ved veiedag rapporterer man dagens vekt. Vekt 19. august blir utgangspunkt for konkurransen.

 

- Resultatet registreres i et excelark og vi beregner %vis nedgang i forhold til startvekt.

 

- Den som har høyest prosentvis nedgang vinner ukeveiingen, den med laveste %vise nedgang går ut.

 

- Det er mulig å komme tilbake i finalen med wild card, så de som ryker ut i løpet av konkurransen fortsetter å rapportere vekt.

 

- Blir vi mange deler vi inn i grupper en på hvert vektforum (under 10 kg, 10-20 kg osv.). En på hvert forum må registrere for sin gruppe og sende det til meg.

 

- Man må rapportere vekt hver uke, hvis ikke går man ut av konkurransen!

 

- I finalen deltar f.eks. de to beste fra hver gruppe, pluss de to beste wild cards fra alle gruppene.

 

- Den med høyeste %vise vektnedgang i finalen vinner![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg i dag til 106,8kg. Har kommet godt i gang og har tatt av 4,6kg så langt, men har enda 26,8 kg igjen til målet. -Så da blir det 20-30kg gruppen for meg!

 

Blir gøy med konkurranse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg også være med på, virker VELDIG motiverende! Jeg er ei jente på 22 år som veier 95,4 kilo og vil ned til 70 kilo. Jeg har gått på GR kostholdet i ca 1 mnd og har tatt av meg 5,5 kg allerede:) Så da er jeg vel på gruppen: ned 20-30 kg:) Midjemålet mitt er 94,5 cm. Men er det samme hvilke tidspunkt man legger inn mål den 19 August?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkogrund40

Dette hørtes motiverende ut så jeg er helt klart med.

Startvekt 89,8 kg 9 august 2010

Mål 60 kg en gang i fremtiden

 

Faller vel akkurat inn i gruppen som skal ned 20 - 30 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...