Gå til innhold

Hurra! Har Bestemt Meg !!!!!vil Du Være Med :heng På!!


Gjest suppenes dronning

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk her, så jeg forsøker å sette meg inn i de forskjellige funksjonene :)

 

Jeg Har som mål å komme meg ned 10 kilo - og ønsker å gjøre det sammen med dere - med mer riktig mat og enda mer bevegelse. Har dessverre en stillesittende jobb :)

 

Har i dag på meg skritteller for første gang på kjempe lenge, og selv om jeg "sitter stille hele dagen", har det allerede blitt noen skritt gitt :P

 

Ønsker dere alle en sunn og trivelig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar
Gjest suppenes dronning

Og vekta stod jammen stille,gitt! Altså fremdeles på 62,4 kilo.....

 

MEN: det har skjedd store ting med målene mine, se bare her:

 

Hals: 32 (minus 1cm)

Overarm:27(samme)

Bryst: 99 (minus 2cm)

Midje: 87 (minus 5cm

Hofte: 101 (minus 2cm)

Lår: 56 (minus 1cm)

 

Minus 11 cm til sammen!! Er vel ikke lov å være misfornøyd med det, vel?!:-)

Antall trimpoeng denne uka ble 8,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Ny her jeg og slenger meg på.

Startet på internettkurs denne uken. Skal holde 1300 kcal pr dag og 7 trimpoeng. Prøver å komme ned der jeg var før jeg fikk barn: 53-55 kg, som jeg tror er idealvekta mi. Ihvertfall lå jeg der i mange år. Har ikke vært der nede siden, og eldstemann er 19 år, så dette blir hardt. Men jeg er såååå motivert nå. Elsker søte ting og KAKER, så det blir det verste. Mat kan man jo spise en del av. Tror nok jeg har spist for lite de forrige gangene jeg har slanket meg. Blir veldig motivert av å lese om alle som slanker seg her også, og så flinke dere er til å trimme :)

Tenkte ha fisk idag, men så kom jeg på at jeg skal jo på klubb med jentene. Det blir verre. Klarer jeg å la være kake tro, og spise bare litt av maten. De er så flinke til å servere de nydeligste retter de jentene, men desverre ikke grete roede oppskrifter akkurat :) Stå på alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Jeg vil gjerne være med her!! Nå må det et skippertak til her, før det går helt den gale veien. Sist jeg veide meg var jeg 61, nå frykter jeg 63. Trivselsvekten min er under 60 kg. Har slanket meg noen ganger de siste årene og vært nede på 57-58 kg, der trivest jeg. Så da blir det minimum 5 kg jeg ønsker å ha bort til jul! Jeg er forøvrig 1.59 cm høy.

 

Fra idag av skal alt jeg putter i munne skrives opp. Det for å unngå det jeg har lett for at "jaja, nå har jeg allerede spist en sjokoladebit, da kan jeg spise 10 til!" og glemmer at det blir 15 ganger flere kcal! Og kanskje jeg ikke måååå ha cookien til 200 kcal til kaffien etter middagen når jeg er mett!

 

Jeg har en liten ekstra-motivasjon. Min mor har nylig begynt på Grethe Roede kurs. Hun er overvektig, med flere titalls kilo for mye. Hennes mål er 10 kg i første omgang. Så da tenker jeg, når hun klarer det, skal nå iallfall jeg klare 5 kg!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vekta stod jammen stille' date='gitt! Altså fremdeles på 62,4 kilo.....

 

MEN: det har skjedd store ting med målene mine, se bare her:

 

Hals: 32 (minus 1cm)

Overarm:27(samme)

Bryst: 99 (minus 2cm)

Midje: 87 (minus 5cm

Hofte: 101 (minus 2cm)

Lår: 56 (minus 1cm)

 

Minus 11 cm til sammen!! Er vel ikke lov å være misfornøyd med det, vel?!:-)

Antall trimpoeng denne uka ble 8,5.[/quote']

 

 

Synes du har vært kjempeflink jeg. Man skal jo ikke henge seg opp kun i kiloene, målene er jo vel så viktige, og de lyver ikke! Her går det riktig vei! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lekende lett å holde seg på matta om dagen. Motivasjonen er på topp (som alltid i starten).

Hadde besøk av ei venninne i går og det er jo gjerne i sosiale sammenhenger at fristelsene står i kø. MEN jeg laget kyllingsalat og serverte grove rundstykker til. Satte frem hjemmebakte knekkebrød og brunost også, så da ble behovet for "noe søtt" til kaffen dekket!

 

Treninga kunne nok vært mer effektiv, men jeg går frem og tilbake til skolen to ganger hver dag og leverer og henter barna mine, så noe fysisk aktivitet blir det jo. Sper på på med litt roing hjemme også, så ligger på ca 1 trimpoeng om dagen.

 

Hvordan går det med dere andre damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hehe, ja, men denne gangen skal vi klare å holde motivasjonen leeeenge! Jeg har klart meg noenlunde disse to dagene, og foreløpig bra på den 3. Igår takket jeg nei til et kjeks på kvelden, fordi jeg hadde "skeiet" ut med en liten bolle tidligere på dagen. Så ved å skrive ned det jeg spiser, så tenker jeg på dagen som en helhet.

 

"Føler" meg letter etter bare to dager! Det er en kjendt felle for meg, for ved å føle seg lettere, synest ikke jeg at jeg er så tykk likevel. Og så blir jeg slappere...Men det skal ikke skje nå! Jeg skal holde ut! Fettet er det samme om magesekken er full eller ikke;) Så psykologien er viktig brikke i prosessen altså!

 

Her jeg er nå har jeg ikke vekt, er bortreist noen uker...men jeg vet ca hva jeg ligger på, og så skriver jeg inn vekten så snart jeg er på hybelen min igjen der vekten er!

 

Dere må ha en fin helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Ja, nå har jeg sett et bilde av meg selv i helfigur fra tidligere idag. Det var på tide! Det føltes ikke så gale ut som det så ut må jeg si. Så nå er det alvor her! Det er farlig med moten som har vært med tights og tunica;)

 

Gonatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Har stått på jeg også disse dagene,MEN kanskje ikke helt slik jeg burde....Har nemlig feiret bursdag 2 hele dager til ende, ikke min egen vel å merke -har gått greit med maten , men alkohol har det blitt og av erfaring vet jeg at det IKKE er bra for meg i en vektreduksjonsfase!

Har også blitt altfor lite trim- ikke bra!! Men da jeg (omsider!) stod opp idag, tok jeg atter tak og alt er nå i normal gjenge igjen. Og bra er det!:-)

Så nå blir det mye trim framover, kanskje jeg kan klare å "ta igjen" det tapte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt bursdagsfeiringa er over Sweetpeah :) .Lett for å bli litt mange kalorier av alkohol ja. Føler seg litt kjiip også da, hvis man sitter der på fest og "skrubber". Men i morgen er det ny uke og nye muligheter. Jeg har også vært altfor dårlig med å trimme, men det gjelder å ikke gi opp. Har i hvertfall gått greit med maten, så får treninga bli hovedfokus denne uka!

 

I morgen er det veiing for min del :)

Tvi, tvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra nedgang Vimseberta! 1,4 kg er jo kjempebra! :) Du var jo litt nervøs for det med vekta, men det ser nok ut til at du ikke hadde noe å frykte der. God motivasjon for å fortsette dette! :) Lykke til med trening og mat fremover da! :)

 

Håper vekta er snill med meg også på onsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkevært noe flink så det var ikke overraskende at jeg hadde gått opp 100 gram. Har fått mensen denne uken så jeg får skylde på den. Har lyst på noe hele tiden. Har blitt både is og kjeks flere dager på rad.

Nå må jeg prøve å skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram er jo ikke verdens undergang. Det er bare å gå på do engang, så er det borte :(

Har det sånn jeg også når mensen nærmer seg, det er da søtsuget ser som verst. Og er det ikke sånn at man ofte går opp en halvkilo i.f.m mensen?

 

Du klarer å skjerpe deg denne uka, så blir resultatet forhåpentligvis sånn du ønsker på neste veiing!

 

Stå på oppogner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også opp litt en gang i måneden, tror det er vanlig å bli litt oppblåst da ja :)

 

Klarte å stå over maaaaange fristelser på jobb idag, og skal trene i kveld :( Viktig å være stolt over det man klarer da for å holde motivasjonen oppe. Har hatt lett for å tenke at jeg likegodt kan spise resten av dagen også når jeg har spist litt usunt, men SKAL prøve å bare tenke på det positive som fungerer. Så tenk på at cm går nedover når vekta står stille og motsatt. Stå på, og ta en tur ut i det fine været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fallt visst av lasset en stund, gitt...har hatt dårlig motivasjon og sugen på noe godt konstant. Heldigvis har dette snudd nå :( Det er veiedag imorgen, så det blir spennende. Har jo et håp om at det er ned, men er fornøyd med alt utenom opp! Så satser jeg på at det går bedre neste uke nå som motivasjonen er tilbake - forhåpentligvis for en stund;) Ikke lett å styre det der altså...

 

Lykke til videre alle sammen!! Kjekt å se at det går bra med de fleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Har gått ned 0.4 denne uka til 62 blank. Er jo fornøyd med det, men har i ett par dager nå vært syk, influensa med magevondt, så jeg vet ikke helt om dette blir riktig.

Kjedelig å bli syk nå, var så godt i gang med trim. Men det går jo over igjen, må bare ha litt tålmodighet.

Til alle dere andre: stå på , dere er kjempeflinke!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjelder det å ta med seg det positive som er. Selv om du har vært syk, så har jo faktisk vekta gått ned...

Ikke noe moro å være syk da, så håper du er på bedringens vei :)

Trimmen kommer jo igang igjen når du er frisk igjen!

 

Jeg har hatt en bra uke både når det gjelder mat og trim, i hvertfall når det gjelder meg, er nemlig ikke så glad i å trene. Håper det blir bedre etterhvert da, når jeg blir i litt bedre form og det ikke er så slitsomt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Nå kjenner jeg at kroppen så smått begynner å bli frisk igjen,heldigvis. Blir aldeles utslått når magen slår seg vrang , er akkurat som om alt går i "sirup", i tillegg til at jeg er kvalm og dårlig,da.

Har ikke registrert matinntaket de dagene jeg har vært syk. Har likevel prøvd å få i meg fornuftig mat, pluss mye væske. Igår var det eneste jeg hadde lyst på kjøttsuppe. Så da lagde jeg kjøttsuppe med ferske grønnsaker til middag: nydelig!:-)

 

Neste uke blir travel. Må prøve å få trent innimellom likevel.

Alt går seg til!:-). Ha en flott søndag, alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame på 41 år, har gått GR for 20 år siden, så jeg vet hva det dreier seg om. Har fått kursbok av bekjente, slik at jeg har mattabellene å se på. Startet for en uke siden 06.09.10, og skal ha veiedag på mandag, altså i morgen.... jeg er 164 cm og startvekten er 66 kg. Har et mål på 57 - 58 kg. Er kjæmpemotivert for tiden, og håper det varer. Er glad i å trene,spesielt styrke. Av erfaring vet jeg at kiloene er LIMT fast. Veier og logfører alt jeg putter i munnen, så nå er jeg spent på morgendagens veiing. Holder meg hard for å ikke gå på vekta mer enn en gang pr uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 1,5års pause fra grete roede har jeg nå bestemt meg for å kvitte meg med de siste kiloene som irriterer meg. Jeg er 1.66 høy og veier 66kg, drømmemålet er rundt 60kg ;)

Jeg er skikkelig treningsfreak og elsker alt som har med hard trening å gjøre, problemet mitt er at jeg eeeeelsker alt som har med snop å gjøre! Sjokkoman så det holder, og kan spise ubegrenset uten å bli kvalm.. hehe... MEN ved hjelp av denne gruppen håper jeg å kunne forandre på det! VI SKAL klare det!! :)

Gleder meg til å komme igang igjen, stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg ikke en helt optimal dag når det gjelder mat og trening kan man si ;) . Holdt på med huslige ting mesteparten av dagen, og trente ikke en tøddel... Ikke nok ned det, jeg kjørte i meg atfor mye pizza også på kvelden, og toppet det hele med chilinøtter og et glass brus (ikke light heller selvfølgelig) :eek: !

 

Vel - spist er spist - og planen var selvfølgelig en helt annen dag i dag. Spiste sunn frokost, og dro med meg familien på skogstur. Blir jo ikke det høyeste tempoet med barn på slep, men allikevel 3,2 trimpoeng på turen :). Jammen ble det sunn middag også med kyllingfilet og masse grønnsaker. Et glass rødvin til, men fortsatt godt innenfor dagsrasjonen!

 

Sitter igjen med en god følelse etter dagen, og ser frem til veiing i morgen!

 

Ha en fin søndagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...