Gå til innhold

Hurra! Har Bestemt Meg !!!!!vil Du Være Med :heng På!!


Gjest suppenes dronning

Anbefalte innlegg

Gjest suppenes dronning

Og ned 0.3 til 62.5. Sukk, har enda ikke fått mensen , er oppblåst og ekkel. Jaja, vet jo at alt blir bedre når det har gått noen dager.

Målene er de samme.

 

Har tenkt de siste dagene. Hvis jeg skal nå målet mitt med å komme ned til 55 kilo til mai 2011, så er jeg helt nødt til å skjerpe meg. Selv om det er 7 måneder til, så er det faktisk ikke mere enn tida og veien , som en sier. Det blir 1 kilo i måneden, og det er realistisk. Så fra nå er det fullt fokus; skal jo ha hotellhelg, men satser på at det går greit.

Så håper jeg at formen er på topp over helga, sånn at jeg får trent som jeg vil. Denne forkjølelsen må jo gi seg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar

Føler en litt nedtrykt stemnig av de to siste innleggene dine, men her kommer sparket bak, som du ba om :D

 

Hotell KAN være vanskelig som du sier, men det kan også være veldig greit! Ofte er det buffet man kan forsyne seg av og da er det jo bare å fråtse i sunne og magre godsaker!! Det vanskeligste synes jeg, er å styre unna dessertavdelingen *SUKK*. Men som regel finnes det sunnere alternativer der også, som fruktsalat eller frisk frukt! Det må jo være lov å smake på de andre herlighetene også da, men ikke kilovis ;)

 

Og du; du har jo gått ned denne uken også! Det er jo flott! 300 gram er over en halv pakke smør!!! Noe å tenke på!

 

Forstår at motivasjonen til å trene er laber når du har vært syk og slapp, Jeg er sikker på at den kommer tilbake når kroppen begynner å bli frisk igjen og energinivået blir seg selv igjen - i mellomtiden får du heller ha fokus på å spise riktig, og nok - og drikke masse vann! Med riktig mat blir kroppen fortere frisk også!

 

Høres ut som en grei plan du har for målet ditt med 1 kilo i måneden - ingen som sier at det er lett - men dette klarer du Sweetpeah! Jeg heier på deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uken er unnagjort og jeg kjenner motivasjonen begynner å komme for fullt! Jeg hadde helt glemt hvor motiverende det var å måle cm og se kroppen bli strammere!! ;)

Det har vært en knallhard uke med en skikkelig snopesprekk på lørdag, men jeg bestemte meg for at gjort er gjort og har heller trent mye: tilsammen 21 trimpoeng! Og treningen ga resultater: ned hele 2,1kg og 8cm totalt.

Stå på folkens!! :(

 

Høyde: 166

Startvekt: 66 (23. sept)

Nå: 63,9 (30. sept)

Delmål: 63

Mål: 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Vimseberta og Luciano; hjertelig takk for gode råd . Dere har så rett så rett begge to, og 300 gram er jo 300 gram! Og det med å unne seg noe fint ved hver kilo nedgang var jo kjempelurt!

Nu går alt så meget bedre-humøret stiger og nå skal jeg være ei hel helg på hotell OG gå masse i butikker!! Hi hi, det er jo god trim ,det!!:-). og forresten så går det jo an å unne seg noe fint FØR jeg har gått ned 1kilo, he he.....

Idag har jeg forresten følt at forkjølelsen begynner å slippe taket, og det er deilig.

Til uka satser jeg på en god del trimpoeng-blir så SUR når jeg ikke får trent. Så det gleder jeg meg til.

 

Janine: WOW!! For en fantastisk nedgang og mange trimpoeng!:-)

 

God helg til dere.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Borte bra ,men hjemme best!!:-) Etter en flott helg på hotell, var det fantastisk godt å komme hjem igjen. Det er jo bl.a. det som gjør det så artig å reise bort!

Har også shoppet litt, og gått en hel masse !!

Føler at maten har vært ganske fornuftig. Har i allfall styrt unna en hel masse godsaker.;-)

Nå står en ny uke for døra. Er nå frisk og sprek, så nå blir det trim! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Det ble resultatet etter dagens trim. Pulsklokke er genialt, synes jeg, fin motivasjonspådriver!

Imorgen har jeg planer om styrketrening på stuegulvet. Mage, rygg, armer og bein. Skal forsøke å trene styrke 1 dag i uka; trenger det.

Har holdt meg stengt til menyen min idag, ingen slinger i valsen !

Ha en koselig kveld!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det sakte...men i riktig retning :(

 

Ned 200 gram forrige uke, så jeg klager ikke.

 

Nå har jeg kommet dit hvor kroppen (les: hjernen) har lyst på alt som er godt og som man helst ikke skal spise så mye av. Da gjelder det å finne alternativer som ligner, men som ikke er like kaloririke. I går hadde jeg bare SÅÅÅ lyst på pizza. Endte opp med å lage calzone med tomater, løk og karbonadedeig, og bare litt ost. De ble kjempegode ;)! Kunne sikkert ha kuttet osten helt, men det smaker jo bedre med da...

 

Er hjemme med ungene som har høstferie, og er invitert på vafler til mamma. Utfordringen blir å bare ta en!! Spiser meg mett på sunn mat før vi drar, så er det lettere å stå i mot. Dette klarer jeg;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Der var 40 min. styrketrening unnagjort og det er jeg selvsagt fornøyd med! Ble jammen svett også, selv om jeg gjorde det på stuegulvet hjemme.

Vimseberta: 200 gram ned er flott!:-)

 

Så flink du var igår med å finne alternativ til fet pizza. Det er jo det det handler om, å finne sunnere alternativer i hverdagen!

 

Og de vaflene er jeg sikker på at du har full kontroll på!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

..her på veiedagen. Samme vekt som sist: 62.5. Dvs. kun en nedgang på 0.5 kilo på disse ukene siden jeg startet nedgangsprosjektet mitt. Ikke noe å gjøre ved . Spist er spist, som en sier.

Men nå er motivasjonen på topp!:-) Setter meg nå første delmål, er lurt tenker jeg, blir da ikke så langt fram, liksom.

 

Vekt 6.10: 62.5

 

Første delmål: 60 (innen 15 desember)Helst litt før....

 

Mål: 55 (vinker muntert i det fjerne...:-) )

 

Har forresten vært på en flott joggetur idag, minus 600 kalorier!

Ha en inspirerende dag,folkens!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Så deilig å ha det gjort til helga! Ikke det at jeg vasker i alle kriker og kroker til hver eneste helg, så langt ifra, men innimellom må jeg gå litt grundigere til verks. Det er ikke noe særlig å komme fra jobb fredag ettermiddag og det første man må gjøre er å rydde og vaske. Så nå gleder jeg meg til i morgen....:-)

Har trimmet godt idag også. Minus 570 kalorier. Fantastisk hvordan fysisk aktivitet regulere matlysten min. Den blir mye mere "fornuftig" når jeg får rørt på meg. Var litt tung i beina idag. Kjennes at jeg har trent hver dag denne uka.:-)

Men det er ingen fare; deilig når musklene jamrer litt...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Sitter her og slapper av etter en ganske travel dag, har også trimmet bort 600 kalorier!:-) Er UHYRE stolt av meg selv.

 

Blir ovnstekt laks til kvelds, namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Ble litt mye middag idag, var hos venner på lammefrikasse...nyyyydelig!:-)

 

Men har til gjengjeld trent idag også:minus 620 kalorier! Så har ikke så innmari dårlig samvittighet,akkurat.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Det er superdeilig å trene! Har gått i skogen idag; og igjen 610 kalorier forbrent. Er kommet inn i en god periode; så det er bare å utnytte den til fulle.

Jeg er kjempespent på veiinga på onsdag, trenger å se at vektnåla peker i riktig retning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Grattis med nådd delmål! Der var jammen første steg unnagjort for din del. Kjempebra!

 

Jeg snikveide meg i morges. Ingen nedgang, men opp 0.3 siden forrige veiing. Hvis jeg veier det samme i morgen, så er jo det surt. Har jo trent masse og spist fornuftig nå . Men jeg vet iallfall med meg selv at jeg ikke kunne gjort det noe bedre denne uka.....

 

Uansett : jeg krysser fingrene....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Det går faktisk an å GÅ OPP 0.4 kilo fra forrige veiing , på tross av riktig mat i riktig mengde og 14 trimpoeng!!!!

For det har nemlig jeg gjort nå, uvisst av hvilken grunn. Idag er vekta 62.9. Helt koko!!

Men jeg har faktisk opplevd det samme før. Det er akkurat som om kroppen "blåser seg opp" med vann når jeg brått trener mye . I og med at jeg vet at jeg har gjort jobben min med mat og trim, er jeg ikke lei meg. Jeg kan ikke gjør bedre enn mitt beste! Og mitt beste har jeg prestert denne uka, det har vært kjempegøy å kjenne at kroppen fungerer, og deilig med masse frisk luft!

Så jeg fortsetter likedan. Er ikke noe alternativ-jeg vil jo ned!

Framover nå blir det mere innetrening, er mørkt i sekstia, er ikke så fristende å trene utendørs. Ikveld blir det spinning på senteret- så bra at jeg har det alternativet!!:-)

Så Vimseberta, teorien din om de tunge musklene mine holder nok ikke helt vann...;-),det tar nok lengre tid enn som så. Men det er jo å håpe at musklene blir større etter hvert, da!:-)

Ha en finfin dag, folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Dagens trening unnagjort og innkassert er 2.2 trimpoeng!

Kjenner at det ene kneet er litt kranglete, får tenke litt på det framover ,sånn at det ikke blir verre.

Vekt nå: 62.9

Delmål:60 (innen 15 desember)

Mål: 55 (Mai 2011)

 

Imorgen blir det tur i det fri!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

... 3 idag og 2,7 igår!:-) . Supre saker! Men hvor er alle dere som skulle være med på tråden her,da??? Er jo nesten bare Vimseberta og meg selv igjen her,jo! Jaja, håper iallfall at du ,Vimseberta, ikke "forlater" meg også. Blir jo alene her da....buhu....

 

Det går kjempefint for tida.Er skikkelig motivert og kjenner at humøret stiger og at vekten nå snart må vise nedgang! Den er jo nødt til det, når jeg gyver løs med all den trimmen....;-)

 

Er likevel klar over at det er veldig lett å overvurdere "nedgangseffekten" av treninga. Maten har nok mest å si, men en god kombinasjon av rett mat i rett mengde og bra mengde svett trening , er vel det beste.

Har en venninne som påstår at hun går mye fortere ned UTEN å trene, er det noen andre som har samme erfaring?

Selv MÅ jeg trene. Så enkelt er det:-)

 

Ikveld blir det mager lasagne, dvs laget med skummet melk,karbonadedeig og mager ost. Namnam.:-)

 

Ellers blir det nok både" nytt på nytt " og Skavlan , total avslapping, med andre ord.:-)

 

Ha en flott lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fredagskveld med "gullrekka" og en del snop... Både potetskruer og smågodt. Det var godt så lenge det varte, men i morgen er det skjerpings!!

 

Jeg trenger å skeie ut litt av og til for å ta meg sammen igjen. Ser egenlig ikke på det som et nederlag, det er jo en bevisst handling! Jeg vet jo at det er lurt å la være, og at det er kortvarig lykke, men akk så godt :D

 

Du er jo superflink Sweetpeah!! Og jeg har ikke tenkt å forlate deg her inne alene!! Så bra at du er så motivert. Skulle ønske jeg var like flink til å trene som deg!! Jeg er jo motivert til å gå ned i vekt, jeg blir bare litt lei av og til av å tenke på hva jeg putter i meg hele tiden. Det er jo det det handler om. Spise det jeg vet er bra...

 

I morgen skal jeg ta fram romaskinen og svi bort fredagskosen igjen ;)

 

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...