Gå til innhold

Hurra! Har Bestemt Meg !!!!!vil Du Være Med :heng På!!


Gjest suppenes dronning

Anbefalte innlegg

Gjest suppenes dronning

Ja nemlig!!! Etter tidligere i sommer å ha gitt opp "siste innspurt"-tråden , har jeg nå bestemt at nok er nok!! Til 15. mai 2011 skal jeg ha gått ned til 55 kilo-dvs. 8 kilo ned.

Vet så utmerket hva som skal til, passe mengde mat og en god del heftig trening! :-). Må styre unna alt av sjokolade i starten . Litt sjokolade starter nemlig ett sug etter MYE mere. Holde meg til 1300 kcal pr dag.

Veiedag onsdag, skal ta målene også med målebåndet, er ekstra motiverende å se at målene minker!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar
Gjest suppenes dronning

...det går så bra,så!:-). Motivasjonen er på topp; og det kommer selvfølgelig til å vare kjempelenge!!;-).

Spiser nå etter GR-anbefalinger, 1300 i gjennomsnitt pr. dag. Masse vann og grønnsaker i tillegg selvsagt.Har kjøpt meg en fargerik plastboks, som jeg skal ha oppkuttete grønnsaker i med meg på jobb i tillegg til den vanlige lunsjen. Er veldig glad i cherrytomater, agurk og paprika.

De to siste dagene har bestått av rydding i huset, fått gjort en masse som har vært utsatt altfor lenge !! Lettelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

22 august:

 

hals: 33

overarm:27

bryst: 101

midje: 92

hofter: 103

lår: 57

 

Det var jo en del cm mere enn sist jeg målte meg,da....Er veldig rund på midten; er nok der jeg kommer til å miste flest cm også.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med:)

Skal også ned til 55 kilo. Dvs ca 9 kilo for min del. Jeg er bare 158 cm høy, så jeg ser mye bedre ut når jeg er på den rette siden av 60-kilos-streken! Pr i dag er jeg vel ca 64 - 64,5 kilo, men kommer med nøyaktig vekt på onsdag.

Jeg har gått Grete Roede-kurs tidligere, men skal ikke følge noe kurs nå. Satser på å holde oppe motivasjonen med å skrive her inne på tråden og "holde hverandre i ørene":)

Er veldig glad i trening, spesielt jogging og sykling.

Dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Er 38 år, 158 cm og veier i dag ca 61. Målet er 55 kilo.

Har slanket meg fra 71,5 til 59,9 iløpet av 2010 men har gått opp noen kilo nå i ferien. Har skjerpet meg den siste uken men er ikke kommet skikkelig i gang med sunn mat.

 

Er veldig glad i å jogge og har fått en kjempe fremgang på formen denne våren.

Har en løype som jeg løper og skriver ned tidene på en gang i mnd. Jeg har forbedret tiden fra 51 min til 39,50. Løypen er 6,6 kilometer.

I morgen har jeg planer om å begynne å løpe intervalltrening.

 

håper vi kan motivere hverandre her inne og greie å nå målet på 55 kilo uten å betale masse penger på å gå på kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Supert at dere hiver dere med på tråden. Og at vi har sånn ca. samme utgangpunkt og mål. Det hjelper ekstra godt på motivasjonen!:-)

 

Er selv 156 høy. I og med at alle ekstrakiloene mine havner på midten , er det ikke noe behagelig å veie 63 kilo nå. Har også gått noen GR-kurs opp gjennom årene,så vet da utmerket godt hvordan jeg må gjøre dette.

Forumet her er jo supert ,så får vi støtte og backe opp hverandre så godt vi kan!

Selv tåler jeg at dere er litt "strenge" mot meg når jeg "havner utpå", for det gjør jeg nok før eller siden denne gangen også!! Da er det kjempeviktig at jeg kommer meg på rett kjøl igjen, så kom igjen, spark meg bak!!

I morgen tenkte jeg at jeg skulle jogge/gå en times tid. Med pulsklokka mi; ekstra motiverende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ut som vi hadde noe til felles;) Jeg skal ned ca. 6kg. Jeg er 164,5 høy og veier nå 72,5 kg. Jeg er nettopp ferdig med et internettkurs her, der målet var å ikke gå ned så veldig men unngå å gå opp iløpet av sommeren - som jeg alltid pleier...Og det klarte jeg!! Men det er nå jobben begynner! Målet mitt er rundt 66kg, var der for noen få år tilbake og da var jeg kjempefornøyd. Er ikke så lysten å betale for nok et kurs, så nå prøver jeg selv.

 

Jeg er ganske glad i å trene, både aerobic og sykling. Syklet mitt første sykkelritt i helga:) Kjempegøy og 6 trimpoeng;) Mitt problem er at jeg ofte spiser for mye mat, gjerne av den usunne sorten...og sjokolade og kaker er altfor godt! Jeg ser også at selv om jeg har vært flink, både med trening og mat, så sitter kiloene altfor fast. Så jeg skal hvertfall bruke målebånd! Jeg syns det er kjekt å se at cm har forsvunnet selv om vekta står stille.

 

Lykke til dere, dette SKAL vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Supert at du blir med! Jo flere, dess bedre! Så tøff du var som var med på sykkelløp. Sikkert artig OG tungt, kan jeg tenke meg.

I morges var jeg ute og jogget og svidde av 570 kcal: Var ekstremt fornøyd med meg selv etterpå, må jeg si!:-)

 

Motivasjonen er på topp-hurra for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Da var første veiedag her. Vekta viste -0.6 . Deilig!

 

 

Resultater:

 

18.8: 63

23.8. 62.4

Trimpoeng: 12.5

Målene tar jeg neste onsdag. Deilig følelse å være i gang. Føler meg allerede mye mere opplagt og energisk. Det er fantastisk hva riktig kosthold og trim gjør med kroppen, både fysisk og psykisk.

 

Ha en flott og energisk dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owao, kjempebra!!! Så gøy å høre om vektnedgang så raskt! Og en haug med trimpoeng, jo:) Jeg er helt enig i at formen generelt føles mye bedre når kosthold og trening fungerer, god samvittighet og godt humør:) Selv var jeg også på vekta idag, ned 0,5 si sist uke. Jeg er fornøyd med det. Å måle cm har vært mer motiverende for meg enn vekta, for den går så tregt...men det beste er jo å kjenne at valken over bukselinningen er på vei vekk:) Me er flinke!

 

Keep up the good work;) Ha ei god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag; 64,0 kilo.

Nå er jeg kommet i gang. Har vært flink med maten i dag, og fått i meg 1600 kcal.

Har også vært på en 1,5 times jogge-/gåtur på fjellet, og pulsklokka viste at jeg brukte 750 kcal:)

 

Mine mål 25/8: Vekt 64,0

Midje 80,0

hals 32,5

overarm 29,0

lår 57,5

hofte 94,0

bryst 93,0

 

Da er det bare å stå på videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Dere er kjempeflinke!!!!!:-)

Regner med at jeg også etterhvert får bli ekstra god venn med målebåndet. Vekta mi har også en tendens til å gå uhyre sakte ned, men på målene vises nedgangen desto bedre!

 

Oktava2: imponerende trimtur idag!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, idag har jeg gått konstant sugen på noe godt...det er slike dager som er vanskelige! Skjønner ikke helt hvordan det henger sammen, noen dager bare går det som smurt og ingenting frister mens andre dager er helt motsatt...men,men. Jeg har nå vært inne å sjekket timeplanen til elixia og skal på aerobic ikveld og zumba imorgen:) Tjohei:)

 

Snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

...full av energi! Dette går veldig bra- er jo nettopp startet, men alt positivt taes med! Hadde en flott trimtur i morges-600 kcalorier forbrent.

 

Diddi74- det er irriterende med disse dagene der det liksom ikke nytter hva man gjør, søtsuget er der like fullt. Men det er en ting jeg synes hjelper og det er ei skikkelig svett treningsøkt. Det skjer noe med kroppen da , i positiv retning!!

Så stå på, ikke gi deg , dette klarer du fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også henge meg på her... Etter en sommer med å ha spist og drukket akkurat det jeg har hatt lyst på, innser jeg at noe må gjøres....

 

Jeg er 165 cm høy og veide i dag morres 66,8 kg. Mitt mål er å komme ned igjen til trivselsvekten på ca 56-57 kg. Håper jeg kan klare dette ved hjelp av å følge GR-tipsene og regelmessig trening (2-3 ganger i uken på treningssenter) samt lufteturer og lengre turer med hunden min.

 

Moro å følge med dere andre også jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Har hatt ei flott og travel helg, med trim også, heldigvis! Synes det går fint,MEN jeg er nødt til å veie middagen. Maten ellers tar jeg på øyemål. Har holdt såpass lenge på med dette at jeg vet mengdene. Men middagen derimot, er det litt verre med. Er innmari lett å ta bare litt mere enn den ene porsjonen....særlig når middagen er ekstra god! Så nå står vekta på middagsbordet igjen og der skal den få være ei stund framover.

 

Håper det går bra med dere andre ; stå på!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 66 kilo og skal ned til 60 (i hvertfall i første omgang). Gikk på GR internett kurs i fjor høst, og det gikk jo kjempebra. Trodde det var helt umulig for meg å gå ned jeg, men med riktig mat og mosjon gikk det som en drøm :P

Men når alt har gått så lett, så begynner man å slappe av litt for mye, og kiloene har begynt å snike seg på igjen. Vil jo ikke tilbake der jeg begynte, så nå tar jeg grep mens ekstrakiloene ikke er så mange!!

 

Er utrolig glad i sjokolade og søte saker, og har det som deg sweetpeah, det er lett at det blir altfor mye hvis jeg først tar litt. Lettere å holde seg helt unna. Har veiedag på mandager, da synes jeg det er lettere at det ikke sklir helt ut i helgene.

Vekta mi står også fremme på benken igjen, og alt registreres i mat-loggen!

Har som mål å mosjonere litt hver dag, så får vi se hvordan det går. Dagen i dag har i hvertfall gått bra så langt!

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Er det ikke rart hvor irriterende fort disse kiloene kommer på igjen? Uff ja, det krever sin kvinne fullt ut å holde kiloene unna, det er helt sikkert!

Men gi opp? HA!!! Ikke disse jentene nei!! Så stå på, Vimseberta, sammen klarer vi dette!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da er nok en ny uke over. Vekten viste 60,2 og det er ned 1 kilo. Må jo være fornøyd med det. Egentlig føler jeg ikke at jeg er på slankekur. Det er jo masse god mat vi kan spise. Jeg veier ingen ting spiser bare litt mindre porsjoner enn normalt.

 

Neste uke må jeg skjerpe meg. Vet at det var enkelt denne uken siden det var første uken av ny start etter sommerferien. Er nok en del vann som forsvinner først. Har så lyst til å komme ned på 5 tallet igjen slik som jeg var før jeg tok sommerferie.

 

Skal hå syforening her i morgen. blir salat og foccacia brød. Må prøve og komme på noe smart å servere etterpå som det ikke er så mye kcal i. noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg trenger/ønsker å gå ned 5kg til jula2010. Har gått GR tidligere og tatt av 12 kg, men fortsatt er det noe igjen.

Har kommet godt igang med trening og jogger ca.3 ganger uka.

Veier fredager, og 27.8 veide jeg 72,1kg, er spent på neste veiing 3.9, men har nok "skulka"litt i matveien i det siste. Er 1,70m så hadde vært fint å kommet på 60-tallet en gang:)

Håper på litt nedgang hvertfall eller stillstans på vekta. Så greit å være flere til å backe hverandre:)

 

27.8: 72,1kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok en ny uke over. Vekten viste 60' date='2 og det er ned 1 kilo. Må jo være fornøyd med det. Egentlig føler jeg ikke at jeg er på slankekur. Det er jo masse god mat vi kan spise. Jeg veier ingen ting spiser bare litt mindre porsjoner enn normalt.

 

Neste uke må jeg skjerpe meg. Vet at det var enkelt denne uken siden det var første uken av ny start etter sommerferien. Er nok en del vann som forsvinner først. Har så lyst til å komme ned på 5 tallet igjen slik som jeg var før jeg tok sommerferie.

 

Skal hå syforening her i morgen. blir salat og foccacia brød. Må prøve og komme på noe smart å servere etterpå som det ikke er så mye kcal i. noen som har noen forslag?[/quote']

 

Hva med fruktsalat med vaniljekesam etterpå? Er liksom noe søtt, uten at det blir helt sprekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...