Gå til innhold

Maxi-kurs


Gjest sol61

Anbefalte innlegg

I går hadde det gått en uke' date=' og jeg ble veid igjen. ned 2,3 kg. :([/quote']

 

Så flink du har vært!! Jeg er fryktelig spent til i morgen, da er det min første veiedag... Må innrømme at jeg måtte ta en prøve veiing idag, og da viste vekta AKKURAT DET SAMME som forrige uke :-( Har uka, så jeg håper det er noe av grunnen, for jeg synes jeg har vært veldig flink med kostholdet...

 

Kommet igang med treningen, og det er jeg fornøyd med:-)

 

Flaut om jeg ikke har gått ned imorgen, men....

 

Ha en god kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Kurskveld og veiing. Vekten på kurset viste 1.4 kilo ned. Ikke så mye, men tross alt over en kilo mindre enn hva jeg veide forrige uke :-)

 

Fortsatt motivert, nå gjenstår det bare å komme igang med en plan for fast trening....

 

Gratulerer til alle dere som har tatt starten mot et sunnere liv!!!

 

 

Startvekt: 01.09.2010 106,6

08.09.2010 105.2 (-1,4)

 

Delmål - 1 kilo pr uke i snitt - komme opp i 10 trimpoeng pr uke i løpet av sept.

 

Ved hver 5. kilo jeg klarer å gå ned, skal jeg spandere på meg et nytt sett med sprekt undertøy:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Nå har jeg vært i tenkeboxen et par dager.

Har insulinresistens og skal nå prøve en stund fremover å redusere betraktelig på karbohydratene. Har lest litt om dette på nett og forstår det slik at det kan være litt vanskeligere å gå ned i vekt med insulinresistens.

Noen andre som har erfaring med dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var andre kurskveld' date=' og jeg hadde gått ned 3 kg. (Hurra!) Riktignok vet jeg godt at det meste er vann, men det er ganske så motiverende likevel! Lykke til, og stå på alle sammen![/quote']

 

Så flink du har vært!! Grattis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble for sen til å meld3e meg på maxi kurs.. Men skal prøve å klare meg aleine frem til neste kurs begynner. Så tenkte jeg kunne henge meg på dere her inne :( Er 31 år og veier sjokkerende 119 kg. 170 høy og drømmevekten er 85 kg. Så har ganske lang vei igjen. Såg ett bilde av meg fra en fest for noen uker tilbake og ble nesten på gråten. Eller ikkje nesten for slik jeg såg ut på bilde var ikkje slik jeg såg meg sjøl i speilet før jeg gikk ut.. Så den mandagen begynte jeg å skjerpe meg.

 

Trener to ganger i uken og det blir styrke, zumba og sykkel. Når jeg blir sprekere etterhvert kan jeg prøve meg på spinning tenkte jeg.

 

Håper jeg kan henge med på denne tråden selv om jeg ikkje går på kurs :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91
Jeg ble for sen til å meld3e meg på maxi kurs.. Men skal prøve å klare meg aleine frem til neste kurs begynner. Så tenkte jeg kunne henge meg på dere her inne :( Er 31 år og veier sjokkerende 119 kg. 170 høy og drømmevekten er 85 kg. Så har ganske lang vei igjen. Såg ett bilde av meg fra en fest for noen uker tilbake og ble nesten på gråten. Eller ikkje nesten for slik jeg såg ut på bilde var ikkje slik jeg såg meg sjøl i speilet før jeg gikk ut.. Så den mandagen begynte jeg å skjerpe meg.

 

Trener to ganger i uken og det blir styrke' date=' zumba og sykkel. Når jeg blir sprekere etterhvert kan jeg prøve meg på spinning tenkte jeg.

 

Håper jeg kan henge med på denne tråden selv om jeg ikkje går på kurs :))[/quote']

 

Håper du klarer det:) jeg heier på deg! Det er så mye lettere når vi gjør dette sammen Ønsker deg masse lykke til, ikke gi opp selv om det går litt tregt i perioder, husk at litt er bedre enn ingenting, så kommer nok treningen på plass etterhvert..

 

Jeg for min egendel trente rundt 2-3 ganger i uka..men nå trener jeg fra 4-7 dager:) jogging annenhver dag og zumba de andre dagene. Det er så deilig når man begynner å gå ned, får mer overskudd til å trene, og når du begynner å trene mer får du forhåpentligvis dilla

 

Dette skal du klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for velkomsten.. Er absolutt kjekkere å få inspirasjon og råd fra andre som er i samme situasjon.. Går turer med hunden min hver dag da å det er jo litt trening hvertfall.. så er i bevegelse hver dag pluss jeg har en aktiv jobb. :(

 

Kunne ønske jeg kune jogge.. men tror nok kroppen min er for tung for det ennå.. men meldte meg inn i treningstudio for to uker siden så håper jeg rekker innom mer enn 2-3 ganger i uken :)

 

Blir spennende å høre hvordan det går med alle etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirerende å høre om alle som er så flinke, og har gått ned så mye på starten av kurset. Jeg var på andre kurskveld i går og var spent på resultatet. Hadde gått ned 1.8, og de fleste andre der hadde gått ned ca like mye. Selv om det er mye væsketap istarten, gir det jo en dytt til å stå på videre. Har problemer med å spise mange nok måltider pr dag, for tidligere spiste jeg to ganger om dagen. Nå prøver jeg å få til fire, men frokosten er ikke lett å få ned! Noen som har det på samme måte? Hisen sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt er lettere hvis man er flere, og det er morsomt å lese om alle som vil være med mot målet! Dette klarer vi! Ellers støtter jeg forslaget fra Kulerund, om å belønne seg selv når man har nådd et delmål! Det store målet for oss som går på maxikurs og akkurat har begynt, er jo langt framme, men man kan ha veldig mange bra delmål underveis som også føles som en seier! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost var det måltidet jeg sleit mest med før.. No har jeg funnet ett nydelig brød (grovt) på Meny. Å det holder seg godt i to dager. Så før jeg reiser på jobb annenhver dag stikker jeg innom der og kjøper brød :) skjærer det opp i brødskjæremaskinen for da er det sååå masse enklere å få i seg skiver. Kjører masse i jobben siden jeg er salgsfremmer for Sætre så har alltid brød og pålegg tilgjengelig :) Da er det masse enklere å spise frokost syns jeg.

 

Mitt problem er at jeg ikkje klarer slutte drikke pepsimax. ;) Skifter den avogtil ut med en halv liter vann når jeg er i butikken men skjønner ikkje koffor jeg liker det så godt.. hmmm..

 

Idag var jeg skikkelig stolt av meg sjøl. Før kunne jeg hive i meg en pose cheese doodles uten problem. Men var med ei venninne og såg x factor og spiste en liten skål me doodles. Eller det var en liten pose delt på 3 voksene. Og jeg var den eneste med doodles i skålen når kvelden var over... GLIIIIIS :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår, tenkte jeg at siden det er lørdag så kan jeg bare kose meg litt med litt smågodt... Jeg kjøpte en pepsi max, og veldig lite smågodt i løsvekt.

 

Men når jeg spiste snopet, så fikk jeg litt vondt i halsen.. akkurat som om sukkeret ga meg vondt. Var som å ha vondt i halsen når man er sjuk liksom. og pepsi max'n ble det bare to slurker av før jeg pakka bort alt sammen =)

 

Noen som opplever at sukkeret gir halsvondt? Kanskje bare jeg som er rar,hehe.. men har jo en positiv effekt,har ikke lyst på snop da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår' date=' tenkte jeg at siden det er lørdag så kan jeg bare kose meg litt med litt smågodt... Jeg kjøpte en pepsi max, og veldig lite smågodt i løsvekt.

 

Men når jeg spiste snopet, så fikk jeg litt vondt i halsen.. akkurat som om sukkeret ga meg vondt. Var som å ha vondt i halsen når man er sjuk liksom. og pepsi max'n ble det bare to slurker av før jeg pakka bort alt sammen =)

 

Noen som opplever at sukkeret gir halsvondt? Kanskje bare jeg som er rar,hehe.. men har jo en positiv effekt,har ikke lyst på snop da.[/quote']

 

Skulle ønske jeg hadde denne effekten, men dessverre har jeg ikke det.. Har klart å holde snopet til et minimum - igår ble det fire dumle karameller og et glass rød vin:-) Fornøyd med det altså, synes jeg også begynner å kjenne det litt på kroppen at dette fungerer... Spennende til Onsdag med veiingen...

 

Idag var jeg ferdig med treningen før klokka 10, så jeg har veldig god samvittighet idag....

 

Fortsatt lykke til alle sammen - dette klarer vi tror jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Er spent på veiingen til onsdag. Har vært superflink hele helgen.

%vis har jeg vært under det anbefalte hver dag med karbohydratene, mens fettet har ligget over det anbefalte. Blir spennende å se utfallet av dette til onsdag. Har snikveid meg her hjemme og det ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91
Er spent på veiingen til onsdag. Har vært superflink hele helgen.

%vis har jeg vært under det anbefalte hver dag med karbohydratene' date=' mens fettet har ligget over det anbefalte. Blir spennende å se utfallet av dette til onsdag. Har snikveid meg her hjemme og det ser bra ut.[/quote']

 

jeg hadde veie dag i dag.. -0,5 kg denne uken, og - 9cm over det hele:) jippi!!! er max fornøyd, har gått ned 4kg siden sommeren. Tross en helg med alt for mange utskeielser på hyttetur, så er jeg fornøyd:) håper ikke de godtri kiloene fra helgen kommer krypende på denne uken ;)

 

Lykke til med deres veie dag, gleder meg til å høre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde veie dag i dag.. -0' date='5 kg denne uken, og - 9cm over det hele:) jippi!!! er max fornøyd, har gått ned 4kg siden sommeren. Tross en helg med alt for mange utskeielser på hyttetur, så er jeg fornøyd:) håper ikke de godtri kiloene fra helgen kommer krypende på denne uken ;)

 

Lykke til med deres veie dag, gleder meg til å høre!![/quote']

 

9 cm er jo helt fantastisk!! Det må jo merkes på klærne:-)

 

Jeg blir motivert av å se at det fungerer!! Veiedag på onsdag for meg også...

 

Stå på videre alle sammen!! Måler dere dere hver uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91

Jeg måler meg hver uke, det er hvertfall det jeg får beskjed om å fylle ut i ukes rapporten:)

 

Merker det ikke så godt ennå, men er deilig at de rundt meg begynner å kommentere det litt. Det gir meg bedre motivasjon ;) jeg merker at genserne begynner å sitte litt løsere her og der:) Og mer skal det bli!!

 

Lykke til med deres veie dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg venter til jeg har oppnådd mitt første delmål (-5 kg) :-) Blir liksom litt skuffet når målene er noenlunde like... Men jeg merket det faktisk på en bukse jeg tok på idag, det var ikke så mye veranda over buksen, som det var sist jeg brukte den :-)

 

Har nok alldri vært så motivert for å klare dette som nå:-) Har stor tro på at jeg skal klare å komme ned i en size som jeg kan trives i - da blir selvfølgelig utfordringen å holde seg der..

 

Jeg jobber hardt med å snu tankestrømmen på trening - mitt mål er at treningstiden skal være min form for belønning til meg selv. Kanskje tilogmed komme igang med litt håndball igjen, hente frem gamle takter...

 

Nei, dette klarer vi folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91

I dag prøvde jeg en bukse jeg kjøpte for noen år siden, den har sittet stramt som ett pølseskinn, samt ikke fått igjen knappen..Tenkte egentlig å la den ligge til jeg gikk mer ned, slik at jeg ble positivt overrasket. MEN jeg klarte ikke det når jeg så den i skapet i dag..og vet dere hva?? DEN PASSET!!!;) lykkedag..nå er jeg motivert:)

 

at vi skal klare dette er HELT sikkert..vi får støtte hverandre:) Jeg er max glad for alle tips dere har får å klare å holde seg unna usunnheter eller tips til de som liker å spise på kveldene:P

 

Når det gjelder målene er jeg enig..men jeg får beskjed om å fylle ut hver uke, så da gjør jeg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Skal møte en venninde nå for sen lunsj. Åhhh håååper virkelig jeg klarer å velge sunt.

Erfaringsmessing er all slanking "glemt" når jeg sitter der med menyen. Og fy fy ingen dessert, det får holde med en kopp kaffe.

Koselig med vennindetreff og gode samtaler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag, og vekten viste 2 kg mindre:-) Jeg er super fornøyd - det virker som om magen er iferd med å minke først - og det er nettopp der jeg har mine største komplekser!!! Guri malla - jeg ble plutselig ennå mer motivert!!

 

Fikk tips idag om fårikålen.. Kok den av bog eller lår, lag den dagen før slik at du kan ta av "fettlokket" før du spiser den.. Da kan man spise en god posjon uten dårlig samvittighet.

 

For de som er glad i chips osv, så kan frimerkene brukes til en stor pose maarud ferdig poppet popcorn.. For meg var dette en god nyhet:-)

 

Lykke til videre alle sammen!! Nå er neste mål for meg å komme opp i 10 tp før neste veiing...

-------------------------------------------------------

Startvekt: 01.09.2010 106,6

08.09.2010 105.2 (-1,4)

15.09.2010 103.2 (-2) TP: 7,2

 

Delmål - 1 kilo pr uke i snitt - komme opp i 10 trimpoeng pr uke i løpet av sept.

 

Ved hver 5. kilo jeg klarer å gå ned, skal jeg spandere på meg et nytt sett med sprekt undertøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp avsluttet en lang og deilig treningsøkt sammen med to veninner.. en time styrke sirkel trening og en time zumba.. Sååå sliten og gleder meg til dusjen og senga...

 

Imorra blir det lang gåtur med hunden min ;)) På med regntøy og ut i den vakre Ålesundsnaturen...

 

Hvilke trening driver dere her inne på med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg en bukse jeg kjøpte for noen år siden, den har sittet stramt som ett pølseskinn, samt ikke fått igjen knappen..Tenkte egentlig å la den ligge til jeg gikk mer ned, slik at jeg ble positivt overrasket. MEN jeg klarte ikke det når jeg så den i skapet i dag..og vet dere hva?? DEN PASSET!!!;) lykkedag..nå er jeg motivert:)

 

at vi skal klare dette er HELT sikkert..vi får støtte hverandre:) Jeg er max glad for alle tips dere har får å klare å holde seg unna usunnheter eller tips til de som liker å spise på kveldene:P

 

Når det gjelder målene er jeg enig..men jeg får beskjed om å fylle ut hver uke, så da gjør jeg det:

 

Det står tips om søte kjeks i boken. 2 kjeks kan benyttes som et mellommåltid:-)

 

Ekstra lett rømme, litt vita hjertegod majones, chilli og hvitløk + ønsket krydder blir en kjempe god dip. Gulerøtter og selleri i skåla, så er det veldig godt!! Dippen fungerer også veldig godt til biffen på lørdagskvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner dere trimpoeng fra kun trening etter jobb?

 

Jeg har en ganske aktiv jobb der jeg går mesteparten av dagen ;) Kan jeg regne trimpoeng av dette?

 

Pluss.. Jeg skal ha i meg 2000 kalorier hver dag visstnok.. Er det noen her som ska spise like masse og hvordan i alledager får dere det til.. hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...