Gå til innhold

Maxi-kurs


Gjest sol61

Anbefalte innlegg

Nettopp avsluttet en lang og deilig treningsøkt sammen med to veninner.. en time styrke sirkel trening og en time zumba.. Sååå sliten og gleder meg til dusjen og senga...

 

Imorra blir det lang gåtur med hunden min ;)) På med regntøy og ut i den vakre Ålesundsnaturen...

 

Hvilke trening driver dere her inne på med??

 

Så sprek du er!! Jeg har et rom i kjelleren hvor jeg har eplipse maskin, romaskin og litt magetrim.. Har foreløpig holdt meg der - til jeg blir i litt bedre form.. 45 minutter 5 ganger i uken er målet..

 

Har veldig lyst til å forsøke meg på spinning og zumba, bare jeg får mannet meg opp til å trene blandt andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar
Regner dere trimpoeng fra kun trening etter jobb?

 

Jeg har en ganske aktiv jobb der jeg går mesteparten av dagen ;) Kan jeg regne trimpoeng av dette?

 

Pluss.. Jeg skal ha i meg 2000 kalorier hver dag visstnok.. Er det noen her som ska spise like masse og hvordan i alledager får dere det til.. hehe.. :)

 

Du kan beregne kaloriforbruket inne på din side, der setter du kan du velge aktivitet nivå på jobb. Jeg går også mye på jobb, selvom det er kontorjobb., men beregner ikke tp av dette..

 

Jeg skal også holde meg på ca 1900 kalorier pr dag. Det er mye, men jeg klarer å fylle de (nesten).. Tips: Velg 17 gr. hasselnøtter eller valnøtter til mellommåltid - samt skyr kan være en god "dessert"..

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprek du er!! Jeg har et rom i kjelleren hvor jeg har eplipse maskin' date=' romaskin og litt magetrim.. Har foreløpig holdt meg der - til jeg blir i litt bedre form.. 45 minutter 5 ganger i uken er målet..

 

Har veldig lyst til å forsøke meg på spinning og zumba, bare jeg får mannet meg opp til å trene blandt andre...[/quote']

 

 

 

Jeg syns det er masse kjekkere å komme meg ut blandt folk å trene.. Da har jeg noen som pusher meg og det trenger jeg.. Hadde noen slike maskiner jeg og men jeg brukte de aldri.. Alltid en unskyldning for å ikkje se på dem.. hehe.. Men du er superflink som faktisk bruker de da ;))

 

Trener styrke for å etterhvert forbrenne mer pluss zumba fordi det er supergøyt.. Har ikkje rytme eler noe men det er mennesker i alle former og størrelser og alder der som danser og trimmer og flirer av oss selv når vi ikkje får til stegene eller kommer utav rytmen.. Så kommer formen og kondisen etterhvert.. :) Ska begynne å spinne etterhvert men blir ikkje de første ukene :)

 

Anbefaler deg å komme deg ut og prøve.. Det er kjempeartig og man svetter og peser seg igjennom timene og etterpå ser alle ut som røde tomater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan beregne kaloriforbruket inne på din side' date=' der setter du kan du velge aktivitet nivå på jobb. Jeg går også mye på jobb, selvom det er kontorjobb., men beregner ikke tp av dette..

 

Jeg skal også holde meg på ca 1900 kalorier pr dag. Det er mye, men jeg klarer å fylle de (nesten).. Tips: Velg 17 gr. hasselnøtter eller valnøtter til mellommåltid - samt skyr kan være en god "dessert"..

 

Lykke til :-)[/quote']

 

 

 

Men hva velger du å spise til måltidene da? Jeg spiser tre skiver til frokos. to til lunsj. gjerne med makrell i tomat og majones. Middag er gjerne svinestrimler med ris eller noe med kjøttdeig.. så kanskje noe smågreier t kvelds..

 

Hvordan ser en vandlig mat dag ut for dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91

Dere som trener zumba, hvordan registrerer dere det på aktivitetene? skal jeg sette det på dansing eller aerobic? føler vel egentlig det blir mer aerobic enn dans, siden man bruker vekter og styrketrening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva velger du å spise til måltidene da? Jeg spiser tre skiver til frokos. to til lunsj. gjerne med makrell i tomat og majones. Middag er gjerne svinestrimler med ris eller noe med kjøttdeig.. så kanskje noe smågreier t kvelds..

 

Hvordan ser en vandlig mat dag ut for dere??

 

En vanlig mat dag:

 

Frokost: To skiver med bittelitte smør + kokt skinke /hamburgerrygg

 

Mellom: Skyr

 

Lunch: 2 tykke skiver med makrell i tomat eller peppermakrell

 

På vei hjem fra jobb, en bendit boks med sukkererter, cherry tomater fruk el.

 

Middag: Lager det samme som jeg alltid har gjort, men unngår sauser.. Har investert i en ny titan panne, slik at jeg ikke trenger smør for å steke.. Glad i stekt mat. Mye grønnsaker.

 

Kvelds: Et par lomper med philadelfia light + skinke eller lignende.. - ofte en yoghurt til dessert..

 

Om jeg ikke fyller kaloriene så tar jeg litt nøtter til dessert på lunchen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som trener zumba' date=' hvordan registrerer dere det på aktivitetene? skal jeg sette det på dansing eller aerobic? føler vel egentlig det blir mer aerobic enn dans, siden man bruker vekter og styrketrening:)[/quote']

 

 

 

Bruker dere vekter i zumbaen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig mat dag:

 

Frokost: To skiver med bittelitte smør + kokt skinke /hamburgerrygg

 

Mellom: Skyr

 

Lunch: 2 tykke skiver med makrell i tomat eller peppermakrell

 

På vei hjem fra jobb' date=' en bendit boks med sukkererter, cherry tomater fruk el.

 

Middag: Lager det samme som jeg alltid har gjort, men unngår sauser.. Har investert i en ny titan panne, slik at jeg ikke trenger smør for å steke.. Glad i stekt mat. Mye grønnsaker.

 

Kvelds: Et par lomper med philadelfia light + skinke eller lignende.. - ofte en yoghurt til dessert..

 

 

Om jeg ikke fyller kaloriene så tar jeg litt nøtter til dessert på lunchen']

 

 

 

oki.. ser ut som mine dager utenom lumpene og skyren.. liker ikkje :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91
Bruker dere vekter i zumbaen??

 

 

jeg har kjøpt cder på nettet 6 ulike, der fikk jeg med vekter...til sammen 1kg de bruker jeg til den ene cd som er for styrke med vekter samt zumba dans/aerobic..jeg trener hjemme i stua:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt cder på nettet 6 ulike' date=' der fikk jeg med vekter...til sammen 1kg de bruker jeg til den ene cd som er for styrke med vekter samt zumba dans/aerobic..jeg trener hjemme i stua:)[/quote']

 

 

 

Aha.. de cdene har jeg og kjøpt.. men syns det var vanskelig å sette igang aleine.. Så går på zumba på treningstudioet mitt jeg.. Å trene i gruppe er det som passer meg best. For der kan man ikkje gi seg om man blir litt slitn.. Hehe.. Motivasjon på å fullføre treningen jeg sliter med så derfor er det best for meg å trene med andre..

 

Men prøvde cdene og de er kjempe gode :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91

Jeg skjønner hva du mener..jeg også liker best å trene med andre som er i samme båt, da blir man litt pusha:) men jeg har ikke tid eller råd til sal trening, derfor er det lettere å ta 20 ell 60 min i stua før jeg må ut igjen på andre ting:)

Har lært meg litt selvdisiplin, og tenker på målet mitt når jeg trener, hvor deilig jeg føler meg etterpå, god samvittighet osv..det hjelper sykt..før var jeg daff da ga jeg meg fo ingenting..men nå er jeg litt "trenings narkoman" så jeg må trene hver dag om jeg kan ellers annahver dag..da er det lettere å fullføre øktene også..

 

Men jeg ønsker deg lykke til meg dansing og trening..ikke gi opp, jeg gleder meg til måle/veiedagen på mandag...ser ut til at det går nedover her:) har smugkikket litt på vekta :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har e virkelig skeia ut... Spist både cheesedoodles og sjokolade.. Jaja.. godt var det men gikk meg en laaang tur etterpå med hunden.. For å døyve min dårlige samvittighet og prøve trimme bort litt av det :D)

 

Åssen ser dere på det å drikke brus?? Jeg er avhengig av pepsi max.. Huffhuff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91
Idag har e virkelig skeia ut... Spist både cheesedoodles og sjokolade.. Jaja.. godt var det men gikk meg en laaang tur etterpå med hunden.. For å døyve min dårlige samvittighet og prøve trimme bort litt av det :D)

 

Åssen ser dere på det å drikke brus?? Jeg er avhengig av pepsi max.. Huffhuff....

 

Sist helg hadde jeg skikkelig utskeielse, jeg spiste nesten 100g 70% sjokolade, 1 pakke polly små sulten, maaaasse druer, stratos + noe mer. MEN heldigvis har jeg ikke lagt på meg noe av det :) Jeg gikk tur 1,5 time den dagen i fjellet, så da er det nok forbrent.

Jeg er ikke noe brusmenneske liker ikke brus egentlig, men noen ganger er det litt godt, da tar jeg meg ett glass pepsi max, eller farris med smak (er en stor farriselsker det er brus for meg)

 

det står forresten som ja drikke når jeg registrerer det i mattabellen min :) men det er ikke bra hver dag, men litt i helgene, når det uansett ikke teller kalorier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91

Hurra!!! i dag viste vekten 89,5 jeg er under 90 kg!!! og ALDRI skal jeg se det tallet igjen...har gått ned fra 91,6-89,5 den uken som har vært..og er stor fornøyd med det :D

Gikk også ned 4cm over det hele

 

Når er deres måle veie dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Gratulerer til dere som har gått ned !!

Har veiedag på kurs onsdag, men er så dum at jeg veier meg hjemme hver dag.

Hvordan kan det ha seg at vekten kan øke med 900 gr fra den ene dagen til den andre. Uten noe form for utskeielse ? Og ikke går jeg de 900 gr ned igjen heller .

Så denne uken ser det ut til at vekten øker og det er blodig urettferdig !!!!!!! Det eneste jeg har spist "ulovlig" er et lite stykke eplekake som jeg tok av "kosemerkene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91
Gratulerer til dere som har gått ned !!

Har veiedag på kurs onsdag' date=' men er så dum at jeg veier meg hjemme hver dag.

Hvordan kan det ha seg at vekten kan øke med 900 gr fra den ene dagen til den andre. Uten noe form for utskeielse ? Og ikke går jeg de 900 gr ned igjen heller .

Så denne uken ser det ut til at vekten øker og det er blodig urettferdig !!!!!!! Det eneste jeg har spist "ulovlig" er et lite stykke eplekake som jeg tok av "kosemerkene".[/quote']

 

 

Det kan komme i form av muskler. Jeg også er den typen som veier meg hver dag, men har lært å ikke stole på den vekten hver dag. Det kan komme ann på dagsformen osv...så ikke fortvil..kanskje du likevel har gått ned..det viste seg med meg hvertfall..jeg var livredd for å gå på vekten i dag tidlig..men heldigvis var det en positiv overraskelse!

 

det står at man skal bruke de kosemerkene man får, men jeg er redd for å legge på meg, så jeg bruker de i såfall til ekstra frukt/kjøtt eller lignende..:D men føler ikke så behov for de heller..i helgen tok jeg meg 4 biter 70% sjokolade..og ble så kvalm at jeg trudde jeg måtte spy hvert sekund:P så¨jeg begynner vel å bli herdet mot sjokolade:P blir kvalm bare av tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sint på meg selv.. jeg har ikke vært på vekta,men jeg vet jeg har sklidd litt ut. Ikke fått trena, ikke spist alle måltidene, spist litt snop på lørdag og vin..

 

SIste veiing hadde jeg gått ned 1,6 kg, så jeg vet ikke om hodet mitt tenker at jaja men nå kan jeg det, jeg slapper av litt :D Søren! Men jeg vet ikke om jeg har gått opp. Tar kanskje sorgene på forskudd,men det gjenstår å se på onsdag :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91

ikke bli fortvilet av den grunn..vi må alle feile å lære av det etterpå:) man må regne med at man får slike utskeielser under vektnedgangen..dette fordi vi skal jo trossalt leve slik resten av livet, og jeg har ikke tenk å la vær å kose meg her i livet! MEN alt med måte nå..jeg føler det går veldig greit nå..men ar jo kun gått mer snart 3 uker..men det kommer både oppturer og nedturer.

 

Jeg får ikke trent på 2 uker nå pga jobben..må jibbe mye overtid..å DET gjør meg stressa..jeg skal prøve å presse inn 20 min zumba her og der slik at jeg hvertfall får noe...fikk heldigvis til 60 min zumba i dag:)

 

Men jeg gleder meg veldig til å høre åssen det gikk med dere på onsdag!! gi rapport :D

 

 

DON´t GIVE UP!!!! tenk hvordan du så ut før, og at du faktisk har klart å gå ned, og at du er på vei ned mot målet...tenkt på alt som er positivt med å gå ned..og se frem til å komme inn i de gamle buksene..ved å fokusere på det som er positivt, dreper du de negative tankene, som bare vil gi deg dårlig samvittighet osv... :) good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91

skal forresten ut å reise til israel om 2 uker..noen som har gode tips til hva jeg kan ta med meg i kofferet for ikke å dette helt ut av prosessen?

 

skal ha med knekkebrød

alpen bar

litt nøtter

cherry tomater (på flyet)

vi får all maten inkludert, derfor er det vanskelig å bestemme selv :D men jeg skal ligge unna pasta og pomes frites!!!

 

andre tips tas imot med stoooor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Heiser oss litt så vi ikke havner så langt bak.

Har vært å gått en times tur i deilig solskinn. Skal på kurs i kveld, men vekten her hjemme har forberedt meg på det værste. Har klart 10 trimpoeng denne uken og det er mye til meg å være. Har en lang rygghistorie og 4 ryggoperasjoner bak meg. Spiser smertestillende og går tur med staver.

Til dere andre som skal på vekten i dag : LYKKE TIL !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91

Det er bedre enn ingenting:) jeg har bestemt meg for å være fornøyd om jeg går ned bare 100g i uka...går mindre ned enn vanlig, fordi jeg er ganske trent og bygger mer og mer muskler:) men du burde være positiv hele veien så skal dette gå bra:) tenk langsiktig at du skal klare det, selv om det "stopper" litt opp..husk at kroppen trenger tid til å venne seg til den nye vektnedgangs prosessen;)

 

Ønsker deg masse lykke til med motivasjonen og uken frem til neste veiing..jeg har troen på at du skal gå enda mer ned til da..bare stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig liiite optimistisk at jeg hadde gått ned noe denne gangen, men jeg hadde faktisk gått ned 0,6 kg. Og er egentlig veldig fornøyd med det =)

 

Så nå vet jeg jo hva jeg gjorde "feil" den uka som var.. Med frisk mot starter jeg på neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...