Gå til innhold

15 uker til jul - 10 kg lettere!


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha kroppen min tilbake! Akkurat nå blir den holdt som gissel av lav selvdisiplin, latskap, dårlige unnskyldninger og usunne vaner....

 

Jeg har vært her før, ramlet av, kommet tilbake, ramlet av igjen....vet ikke hva jeg skal gjøre for å klare meg denne gangen, men jeg må bare gi det et forsøk igjen.

Er nå på mitt tyngste, vekta viser 93 kilo! Er 31 år og 170 høy. Drømmer om et endelig mål på rundt 70 kg, det vil si 23 kg ned fra nå! Første målet er 10 kg lettere innen julaften - da har jeg 15 uker på meg.

 

Mål for resten av uka:

- Melde meg inn i treningssenter igjen og ha 2 økter

- Planlegge lunsj og mellommåltider på jobb for å unngå impulskjøp

- Drikke masse vann

 

Når hver uke er over vil jeg at kaloriinntaket per dag skal ligge på gjennomsnittlig 1600 - 1700 kcal. Veiedag tirsdag morgen....

 

Noen som vil følge med fram mot jul?

 

Resultater oppdatert underveis:

----

Startvekt 07.09.2010: 93 kg

14.09.2010: 91,7 kg = -1,3

21.09.2010: 90,6 kg = -1,1 (- 2,4 kg totalt)

28.09.2010: 90,9 kg = +0,3 (- 2,1 kg totalt)

05.10.2010: 90,7 kg = - 0,2 (- 2,3 kg totalt)

13.10.2010: 90,2 kg = - 0,5 (-2,8 kg totalt)

20.10.2010: 89,6 kg = - 0,6 (- 3,4 kg totalt)

27.10.2010: 89,2 kg = - 0,4 (-3,8 kg totalt)

03.11.2010: 88,0 kg = - 1,2 (-5 kg totalt)

----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Så flott at du er tilbake! Finne realistiske mål er nok fornuftig, og viktig å lage seg delmål undervei.

 

Jeg er inne på tråden til MajaS, men titter gjerne innom til deg og heier på deg også :(

 

Jeg har nettopp startet på GR aktiv m spinning, og har som målsetning å klare ca 10 til jul. Håper det er oppnåelig, må bare forsette med fokus på gode vaner. Jeg har veiedag torsdager. Er også med i slankekrigen inne på linken for Motiver meg.

 

Lykke til mot et slankere liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkobolla

Hei.

 

Jeg vil veldig gjerne bli med deg. Har som deg vært flink og så ikke flink.. Resultatet av det er opp og ned de samme 5-6 kilone! Noe som er kjempe frustrerende siden jeg virkelig ikke er fornøyd med 85 kilo på min 165 lange kropp.

 

Har ikke vært aktiv her inne med innlegg, men registrert mat og trimpoeng innimellom.. Ser jo at dette ikke funker, så nå tenkte jeg at jeg får prøve en annen vri, for det er helt uaktuelt å gi opp, kilonen skal av!! Så hvis vi kan motiverer hverandre frem mot jul hadde det vært supert.

 

Ellers kan jeg fortelle at jeg er 41 år mor til til ei jente på 21 og en gutt på 2, ønsker å få bort ca 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen og oppmuntring, Monken! :-) Lykke til til deg også, skal stikke innom tråden og følge med!

 

Hei sjokkobolla! Så fint at du vil være med! :-) Tror det er lettere hvis noen følger med, da kan en ikke bare gjemme seg vekk når det blir vanskelig!

I dag skal jeg prøve GR-oppskriften Kyllinglasagne til middag - ser at det er flere som anbefaler den!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Jeg har samme mål som dere.

Veier idag 85 kg og ønsker å komme meg ned til 65 innen neste sommer.

Så delmålet er da 10kg til jul :(

Og det håper jeg skal gå bra, bare jeg kommer igang med treningen for fullt :)

 

Ønsker dere alle lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg gjerne med :( Er bra å jobbe mot samme målet. Skal prøve å logge inn her og oppdatere dere litt underveis.

 

Trivselsvekt: 65 kg

Delmål til Jul: 75 kg

Vekt pr 8. Sept: 85,3 kg

 

Mvh LBK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger med også på da jeg ser vi har de samme målene. Jeg har riktignok ikke prøvd å slanke meg før. Så dette blir first time for meg og jeg håper jeg klarer å gjennomføre det. Det som er viktig for meg er at mine to små ikke får et unaturlig forhold til mat selv om mor er på slankern.

 

Jeg begynte i vinter å gå på langrenn med noen venninner og når snøen forsvant forsatte vi og jogge ca 2 ganger i uken. Nå har jeg fått tredemølle i hus og det gjør ting litt enklere. Treningen føler jeg er på plass, men så var det denne maten da! og ikke minst cola.

Jeg har meldt meg på internett kurs for å sette meg inn i nytt kosthold.

 

Veiedag blir torsdager og i dag veide jeg 102.

Delmål: -10 kg innen jul.

Totalt 25 kg innen 01.09.11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gunsil!

 

Velkommen! Veldig lurt at du gjennomfører et kurs - jeg har gått et vanlig kurs for noen år siden og det er bra med en innføring i og forklaring av opplegget. Følg anbefalingene om veiing av all mat i starten, etterhvert kan du ta en del på øyemål!

 

Jeg skal også ned 20 - 23 kg, men har ikke satt en dato for de siste 10 kiloene...hvis jeg klarer 10 til jul så bør jo 10 til innen august 2011 være mulig!

 

I går lagde jeg kyllinglasagnen til GR, den var god men kunne vært litt mer krydret enn det oppskriften tilsa...

 

Lykke til, snart er det helg og "helgekos"-utfordringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ned 10 kg til jul, men føler det kan bli vanskelig. Har begynt på kurs og har gått fra 2-3 til 10 trimpoeng i uka. Synes jeg er veldig flink. Ligger rett over 1600 kcal i snitt per dag. Har noen dager med litt ekstra, denne uka har det vært middag med kontoret dagen før kursveiing. Resultatet ble 100 gram ned ;)

 

I kveld har jeg vært og spist avskjedsmiddag hos en kollega som skal flytte, men er på ca 2100 kcal, så det er ikke så ille.

 

I morgen må jeg finne på noe så jeg får litt trimpoeng... Er utrolig redd for ikke å klare det her, har gått på kurs før men ikke gått ned så mye. Denne gangen har jeg bestemt meg for 2 kurs før jul og to etter jul for å nå trivselsvekt.

 

Jeg er 169 cm, veier 90 kg og vil ned til 70. De 10 første til jul, men jeg føler tiden begynner å bli knapp... HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ElinPelin!

 

Jo, vi skal klare det! Vi MÅ! Tenk så deilig det blir å kunne kle seg i mindre størrelser, føle seg fin! Til og med til jul, når vi er halvveis - 10 kg merkes godt på kroppen :-)

Så bra at du er i gang med trening! Ikke gå for hardt ut, lett å ramle av lasset!

 

Lykke til! 3 dager til min min første ukerapport kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Serene og dere andre, kan jeg få bli med dere? Jeg vil gjerne henge meg på tråden:)

Jeg har vært en evig jojo de 15 siste årene, nå har jeg blitt 35 og vil gjerne få vekta under kontroll én gang for alle. Vekta viste faretruende nærme tresifret mot slutten av sommeren, og det er jo bare til å grine av. Jeg har veid godt over 100 før og sverget den gangen på at jeg aldri, aldri, aldri skulle dit igjen. Og dessuten er det så frustrerende å ha skapet fullt med fine klær som er altfor trange...

 

Så da er det bare å brette opp ermene! Jeg startet for meg selv for to uker siden. Jeg går ikke på kurs, men legger inn all mat og trim og leser endel her på forumet. Veiedag hver fredag! Men det blir litt ensomt.. Og 10 kg frem til jul høres ut som et strålende mål! Akkurat passe offensivt med tanke på alle festlighetene som vanligvis skjer utover høsten;-)

 

Jeg er 166 høy, så på laaang sikt håper jeg å komme under 70.. Men enn så lenge hadde 10 kg frem til jul vært et kjempeskritt i riktig retning! Dette klarer vi!

 

Serene, så fine delmål du hadde satt for den første uka:) Jeg har trua på å lage mål som ikke BARE går på kcal, så jeg skal følge ditt eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninjastar!

 

Velkommen! :-) Vet akkurat hvordan det er, jeg har også tenkt "skal aldri igjen over 80!", og nå sitter jeg her med mine 93 kg! Det er til å grine av! Og joda, ukesmål er flott på "papiret", men har for eksempel ikke fått startet treningen ennå slik jeg skrev i det første innlegget at jeg skulle! Får lønn neste uke¨og skal da få kjøpt! Men vanndrikking og matpakker er jeg i gang med :-)

 

Hvordan har helgen vært, folkens? Jeg har kommet meg greit gjennom, bortsett fra en skikkelig pizza-smell i dag! Håper ikke det gir veldig utslag....skal også på en miniferie til utlandet til uka så det blir en utfordring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Kan jeg henge meg med? Jeg veier per dags dato ca 91 kg (svinger litt opp og ned..mest opp..). Hehe. Er 171 cm, så jeg er vel minst 15-20 kg overvektig! Ned 10 kg til jul høres fantastisk ut! Da veier jeg 81 kg, og så lav vekt er maaaange år siden jeg har hatt! Når har dere veiedag? Jeg veier meg torsdager, samme dag som slankekrigen ;)

 

Jeg har som mål å komme ned på 74 kg. Er nå komt ned på vekten jeg hadde to uker etter fødsel. Har enda 5-6 kg til jeg er nede på før-graviditetvekt. Håper å få litt motivasjon fra dere nå framover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng deg på, bollemajen! Vi har ganske like mål!

Jeg veier meg på tirsdagen så i morgen skal jeg til pers! :-o Tror ikke det er veldig nedgang, har ligget på 1700 - 1800 kcal og planen var egentlig mellom 1400 og 1600 et sted! Men jeg drikker vann til den store gullmedalje og det føles godt - selv om jeg springer på toalettet en del!

 

Håper alle får en fin og mager uke :-) Som nevnt skal jeg til utlandet og må hanskes med hotellfrokoster og andre ferieutfordringer.....hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ;) Her går det igrunnen veldig greit. Jeg ligger på et snitt på 1650 kcal og prøver å nå 10 trimpoeng hver uke. Jeg må stå på litt for å klare det, men jeg tror det skal gå denne uka også.

 

Jeg kjenner jeg er skikkelig nervøs for veiingen torsdag, jeg synes jeg er flink og gjør det jeg skal, men er redd det ikke skal gi resultater alikevel. Første uka på kurs var jo bare 100 g ned...

 

Jeg veier meg på torsdagen og registrerer min egen morgenvekt på slankekrigen, jeg er også på kurs på kvelden og det er den vekten jeg registrerer i vektklubben, det er som regel +/- 1 kg diff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Nå har jeg ramlet ned i sofaen etter en runde på Spenst med "Kondis uten hopp"... Og kan trygt slå fast at kondis har jeg i hvert fall ikke... Ennå! Puh. Er det mulig å bli så skummelt hummer-rød i trynet:-/ Men men, fra bunnen er det vel bare en vei?!

Jeg har gått litt mer offensivt ut enn deg, ElinPelin, jeg har som mål 15 TP i uka. Jeg begynte med 10, men fant ut at jeg måtte øke det. Mest fordi jeg tror (frykter!) at motivasjonen min er sterkest nå i begynnelsen, så da får jeg gjøre mest mulig ut av det så lenge det varer! Og innen det går over, har jeg forhåpentligvis dere til å dytte meg avgårde på trening:-D

Min erfaring fra tidligere runder med vektnedgang er i hvert fall at trening må til. Utrolig nok gjør mye trening at jeg (etter et par forferdelige innkjøringsuker, vel og merke..) mister det konstante suget etter sjokolade, og den bi-effekten tror jeg ikke jeg hadde klart meg uten. Jeg har vanligvis lyst på sjokolade nesten hele tiden:-( Utrolig frustrerende!

 

Uansett! Godt fornøyd med dagens trening! Jeg trenger en bra ukestart, for akkurat som Serene, skal jeg også til utlandet til helgen. Jentegjengen på storbyferie; det kommer vel til å bli vin, tapas, vin, Starbucks, vin... Huff og huff;-) Så jeg tenker at en superstram linje frem til torsdag kanskje vil bøte på noe av skaden? Jeg tar veldig gjerne i mot tips for hvordan klare seg best mulig gjennom en slik helg:)

 

Lykke til med veiing i morgen, Serene:) Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Onsdager er min veiedag, så jeg er nokså spent på morgendagen.

Jeg var ikke flink i helgen, og skeiet ut med godteri. Men var derimot flinkere enn normalt med trimmen.

Føler ellers at jeg følger ca korrekt antall kalorier på måltidene - største utfordringen er å huske mellom måltidene.

 

Er nokså sikker på at det ikke er noe nedgang denne uken, og er nok nødt til å skjerpe meg for å nå delmålet til jul.

 

Kyllinglasagnen til GR er knallgo, men jeg bruker mye ekstra krydder, blandt annet hvitløk ;)

 

En anbefaling til dere er å lage rotmosen til GR. Jeg lager den av kålrot, litt potet og litt gulrot + en skvett melk. Som krydder bruker jeg salt og pepper.

Denne mosen er veldig god som tilbehør til middagen (istedet for potet - da jeg ikke er så glad i potet). Jeg bruker den både til fiskekaker, pølser o.l.

Lager som regel litt ekstra slik at det rekker til to middager.

 

I ettermiddag skal jeg satse på en god sykkeltur - må jo benytte sjansen før vinteren kommer hit til Nord-Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen!

 

Skrev et langt innlegg tidligere som ikke ble postet pga teknisk feil.

 

Kort oppsummert ble det veiedag i tirsdager istede for torsdag og på vekten i dag var det -3 kilo. Jippi.

 

registrerer alt inntak av mat og konklusjonen er at jeg ikke er flink nok med mellommåltidene eller fruktinntak. Har ligget på 1150 til 1300.

 

situps har plutselig blitt moro i og med at relativt lite arbeid gir mange trimpoeng. Prøver å få til 80 stk etter hver løpetur, så får vi se om det blir noen hotte jeans på meg til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! 1,3 kg ned :-) Veldig fornøyd med det, godt for motivasjonen og det er til og med uten trening!

 

Det som er rart er at jeg plutselig har blitt veldig bevisst på hvor stor jeg har latt meg selv bli....lurer på hva familie og venner har tenkt. Jeg har nemlig ikke følt selv at jeg har bikket 90 kg, men nå ser jeg det på bilder, i butikkvinduer og speil..... I dag hadde jeg en desperat bukserunde i butikkene og brøt nesten sammen når jeg ikke fikk det ene låret inn i str 46 en gang! Aldri mer!

 

 

Startvekt 07.09.2010: 93 kg

14.09.2010: 91,7 kg: -1,3

 

Mål for resten av uka: skal nå på reise i 5 dager så det eneste målet må bli å kose meg med mat og vin, men ligge unna kaker/dessert/sjokolade etc. Tør ikke håpe på nedgang, men krysser fingrene for at jeg ikke går opp igjen!

 

Ninjastar: så flink du er med treningen! Jeg SKAL i gang neste uke! Håper at det skal dempe godtesuget slik du skriver... Blir spennende å høre resultatet - god ferie! :-)

 

LBK, bra tips med rotmos - det skal jeg prøve. Jeg syns det er så vanskelig å være flink til å variere mat, må ta en titt på kokebøkene og oppskriftene her inne for litt inspirasjon! Lasagnen var veldig god, men jeg skal definitivt hive oppi litt hvitløk og mer krydder neste gang

 

Så bra resultat, gunsil! :-) Det må være motiverende! Jeg syns 1150 høres ganske lite ut, har du regnet ut dagsforbruket ditt? Pass på å spise nok! :-)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så utrolig bra, Serene og gunsil:) Jeg er helt imponert! Og jeg hadde aldri klart så mye på en uke uten trening, det er nå helt sikkert.. Flinke, altså;)

..og noen sånne ganger til, så blir det kanskje litt mindre grusomt å prøve bukse neste gang! Jeg skjønner hva du mener, Serene... Noen ganger har jeg prøvd å dra på meg bukser som stopper på KNEET. Ikke særlig festlig. Og jeg kjenner meg sånn igjen i å ikke føle seg så stor som man faktisk har blitt. Det er skikkelig nedtur den dagen man endelig ser det selv. Men trøsten nå er jo at VI ER I GANG! Ju-hu:)

 

Ellers har jeg flyttet min veiedag frem én dag denne uken til torsdag, ettersom jeg reiser bort. Så det blir spennende for flere av oss de neste par dagene! Krysser fingre for oss, også:)

 

LBK, jeg har også lagd den kyllinglasagnen med mye ekstra krydder, og det ble utrolig godt. Jeg synes sausen ble litt tynn, så jeg lurer litt på om jeg skal ha i litt mer hvetemel neste gang.. Lykke til med veiing og sykkeltur:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Det er bra å se at vi alle er på samme vei, og at vi jobber oss mot det samme målet til jul ;)

 

Veiingen min idag ble ikke så ille som jeg hadde trodd - ned 0,9 :)

 

Jeg har kjøpt begge kokebøkene som GR har på nettbutikken, og det er utrolig mange gode oppskrifter. En gang jeg hadde bursdag tok jeg med en GR ostekake som jeg serverte til kolleger - og etter alle hadde spist fortalte jeg at det var GR kake, og alle ble positivt overrasket :)

 

I tillegg har jeg funnet oppskrift på brød her inne, som heter Grovbrød med Havregryn. Denne oppskriften holder til 2 høye/3 lavere brød. Så jeg har i litt ekstra vann og havregryn/mel. Da får jeg 3 kjempegode brød, som både jeg og min samboer har falt for :D Enkel er de å lage også.

 

Det som er så bra med GR er at man egentlig kan spise alt som man ønsker, men at man bør heller tenke på mengde. Jeg har tidligere prøvd andre dietter (lav karbo, pulver) som også fungerte bra for vektreduksjonen. Men det som var vanskelig med disse var at det virket umulig å invitere folk til middag, og ikke kunne man dra på middag til andre- alt ble veldig begrenset. Også var det vanskelig å følge samme mønsteret etter dietten var over.

 

Men med GR føler jeg at jeg klarer å holde det samme kostholdet, med litt ekstra kos i helgene. Og ikke synes jeg det er slitsomt eller vanskelig - jeg er rett og slett bare mer bevist på mengde mat og disse småmåltidene (som jeg må bli flinkere til).

 

Lykke til ved neste veiing til dere alle.

Veiingen er faktisk noe av det viktigste jeg gjør, for da følger jeg hele tiden med og kan ikke skli helt tilbake til gamle vaner med MYE mat.

 

Mvh LBK

 

-----------------------------------

Startvekt: 93,8

Vekt idag: 84,4

Delmål til jul: 75

Mål til sommeren: 65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LBK, du som trodde du ikke skulle få nedgang! Ned 0.9 er jo kjempebra:) Stå på videre, dette går jo så det suser:)

 

Jeg veide meg i dag tidlig, ned 0.6 kg. Og jeg har trent masse den siste uka og ellers vært superflink, så her går det tydeligvis litt tregere.. Kjenner at jeg faktisk er bittelitt skuffet over at det ikke var mer, men samtidig så går det jo egentlig ikke an å være misfornøyd, heller. Jeg får jobbe litt med de tankene!

Og enig med LBK, veiingen noe av det viktigste jeg gjør for å holde fokus. Den enkleste å lure i hele verden er jo en selv ('bare ett kakestykke til, det kan da umulig gjøre noen forskjell') - men tallet på vekta kommer jeg uansett ikke unna.

 

Jeg forsvinner på storbyferie de neste dagene - god helg til alle sammen og stå på og hold fokus gjennom helgen! Så jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke gå i ALLE fellene på tur... Bare et par;-) Jeg har i hvert fall pakket med meg joggesko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar.

ja det med å lure seg selv... Vi hadde en lang diskusjon på en av trådene - om sabotører - . og det jeg oppdaget er at en stor sabotør er en selv - fordi en hører det en vil høre. "Kakestykket er ikke så stort"

 

Nå kan jeg tipse deg om at muskler som blir utsatt for uventet påkjenning holder på masse vann!!

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar: Jeg var heldig med nedgangen ja - det er ikke ofte det går så mye ned på ei uke. Og ikke hadde jeg vært så veldig flink til å trene heller.

Men husk at selv om du trener mye, så trenger du ikke å gå ned så fryktelig mye. Fett omdannes til muskler, og de veier også :D Så det beste for meg er ikke nødvendigvis å bli så fryktelig tynn, men jeg vil ha en fastere kropp, og finere figur :)

 

God helg til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...