Gå til innhold

15 uker til jul - 10 kg lettere!


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips for å komme seg gjennom november-apatien?! Jeg innbiller meg at sjokolade hadde hjulpet' date=' men det er nå liksom ikke slik vi skal takle dårlige perioder lenger:p[/quote']

 

Jeg ville anbefalt å spise/drikke masse C-vitamin! Kan tro at det hjelper masse. Og D-vitamin (solen, vettu) ;) Kanskje å lage noen herlige smoothier til kvelds f.eks, med blåbær og masse annet godt. Nå fikk jeg lyst på smoothie hvertfall! Tror kroppen din savner farger - så kle deg i farger og spis farger. Supert. Og så er det jo koslig å sitte forran peisen (eller stearinlys) og drikke cola light... eller lett kakao. Hehehe.

 

Og Slippe hadde noe helt klart smart også, å få seg ut i frisk luft er alltid herlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Da har jeg gjort som dere foreslår! Torsk til middag i går (D-vitamin), smoothie med guava-juice (MASSE C-vitamin), blåbær og bringebær til frokost (nam-nam og mange farger!), og laaang gåtur i kveld (frisk luft).

 

I morgen skal jeg ta fri fra jobb (må kvitte meg med noe avspasering før jul), og da satser jeg på at jeg våkner full av piff og pågangsmot til å starte dagen på Spenst - etter nok en guava-smoothie!

 

Evaluering kommer...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg kom meg på trening i dag. Har fått unna en langøkt på ellipsemaskin, det føles bra selv om jeg ble vanvittig sliten. Klapp på skulderen til meg selv!

Så det var én dag unnagjort.. Håper jeg klarer å holde koken gjennom helga. Jeg får fortsette å følge rådene deres! Bare 12 dager igjen av november, det skal bli deilig med desember:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Flinke, flinke jenter! Det er bra at vi har fått til en tråd som ikke bare har dødd etterhvert!

 

Ligger litt etter med rapporteringen her, men ser at det er ned 0,9 siden sist veiing (2 uker).

 

Ellers sliter jeg en del med formen for tida, har en del ømhet og trykk i mageregionen og ryggen og dårlig fordøyelse. Veldig trøtt og slapp.

Skal til lege på mandag så håper det viser seg at det bare er noe forbipasserende...

Dårlig timing, altså - nå som jeg har begynt å date! Han virker så bra, omsorgsfull og snill....begynner å bli ganske betatt :-)

Spennende ;)

 

Tror ikke jeg kommer til å klare 10 innen jul i tempoet mitt, men håper på minst 2 kg til!

 

Resultater så langt:

----

Startvekt 07.09.2010: 93 kg

14.09.2010: 91,7 kg = -1,3

21.09.2010: 90,6 kg = -1,1 (- 2,4 kg totalt)

28.09.2010: 90,9 kg = +0,3 (- 2,1 kg totalt)

05.10.2010: 90,7 kg = - 0,2 (- 2,3 kg totalt)

13.10.2010: 90,2 kg = - 0,5 (-2,8 kg totalt)

20.10.2010: 89,6 kg = - 0,6 (- 3,4 kg totalt)

27.10.2010: 89,2 kg = - 0,4 (-3,8 kg totalt)

03.11.2010: 88,0 kg = - 1,2 (-5 kg totalt)

10.11.2010: ?

17.11.2010: 87,1 kg = - 0,9 (-5,9 kg totalt)

----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0.6 kg denne uka. Er vel sånn passe fornøyd med det. Nedgang er alltid bra:) Samtidig så har jeg vært veldig flink denne uka, uten de store utskeielsene. Så jeg hadde vel håpet på litt mer. Men men - jeg tror jeg må få i gang hardtreningsfrekvensen igjen! Færre gåturer og flere saltimer på treningssenteret, kanskje.

 

Og god bedring til Serene! Man trenger liksom ikke sånt noe på toppen av generell novemberslapphet.. Men veldig artig å høre at datingen går bra, da. Så utrolig spennende! Håper det tar noe av oppmerksomheten vekk fra dårlig form! Høres jo ut som om dere har fått en veldig bra start, i hvert fall;) Tvi tvi!

 

For øvrig ingen store helgeplaner på meg. Jeg skal TRENE! Og unne meg en kaffelatte på kafé etterpå;) God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Jeg har vært på trening! Og er sliiiten... men det er deilig:) Det er bare SÅ mye lettere å komme seg avgårde på dagtid, mens det fortsatt er dagslys og man ikke er sliten etter jobb. Jeg tror løsningen for meg må bli å ta litt mer fri fra jobben fremover og trene på dagtid, sånn bare for å komme over novemberkneika.

Nå skal jeg til byen og kose meg med kafédate med kjæresten og en kaffelatte med lettmelk:)

Ha en flott lørdag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt å spise/drikke masse C-vitamin! Kan tro at det hjelper masse. Og D-vitamin (solen' date=' vettu) ;) Kanskje å lage noen herlige smoothier til kvelds f.eks, med blåbær og masse annet godt. Nå fikk jeg lyst på smoothie hvertfall! Tror kroppen din savner farger - så kle deg i farger og spis farger. Supert. Og så er det jo koslig å sitte forran peisen (eller stearinlys) og drikke cola light... eller lett kakao. Hehehe.

 

Og Slippe hadde noe helt klart smart også, å få seg ut i frisk luft er alltid herlig. :D[/quote']

 

Tror jeg må følge disse tipsene også. Apatien er slående, er helt sikker på at sjokolade hjelper godt, men prøver å styre unna. Etter en lang sykdomsperiode, så sliter jeg med å komme i gang. Husker ikke hva jeg skrev sist jeg skrev i denne tråden, men jeg hadde i hvert fall bihulebetennelse (etter å ha vært forkjøla i ca 3 uker). Og det tok jammen på...

 

Prøver nå å skjerpe meg. Har skeiet ut litt i helgen, for jeg har feiret bursdagen min. Men ikke så voldsomt, det ble 3-4 glass vin, deilig hummermiddag og noe nøtter og sjokolade :)

 

Følger planen når det gjelder mat, og har 5,7 trimpoeng så langt denne uken. Kurskveld 4 på torsdag, håper virkelig jeg klarer å gå ned noe. 10 kg til jul går ikke, men jeg håper på 5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ElinPelin, så fint at du er tilbake! Du må vel ha vært syk sånn ca i hele høst, omtrent? Kjpe greier. Men hvis formen er på vei tilbake nå, så er det jo bare å legge bak seg alt som har vært og tenke fremover! Mine innførte tiltak mot november-apati hjelper faktisk, så jeg synes du burde prøve:)

Topp tre tiltak: Frisk luft i dagslys, trening og smoothie av guava (eller appelsin)-juice med blåbær og bringebær. Go-go!

Og gratulerer med overstått! Om det skal være én dag i året man kan skeie ut med litt godsaker, så må det jo være på bursdagen sin:)

 

Jeg har ellers en sulten uke! Kanskje fordi apatien har løsnet og energien er på vei tilbake? I går lagde jeg meg hjemmelaget prim (fordi jeg hadde flere rester av brunost liggende som jeg syntes det var synd å kaste), kokte opp restene med litt lettmelk og en dæsj vanilje og kanel. Og det ble helt overraskende godt. Faktisk så godt at jeg spiste opp nesten hele bollen:p Men jeg gjør ellers så godt jeg kan og spiser klementiner og Wasa sandwich innimellom, i stedet for boller og kjeks (som jeg egentlig har lyst på). Og så prøver jeg å tenke på det jeg har oppnådd, i stedet for å tenke på alt som står igjen. Denne uken fant jeg igjen en kjole fra noen år tilbake, perfekt julebordskjole som nå satt som et skudd. Det var en grunn til at den lå lengst nede i flyttelasset mitt (som ennå ikke er helt pakket ut.. kremt), den har ikke passet på leeenge. Det gir veldig god motivasjon til å fortsette!

Også fikk jeg min andre kommentar her om dag, fra ei på jobben: "Du må da ha tatt av MASSE i det siste? Det synes VELDIG godt!" Også en fin-fin kilde til videre motivasjon:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

Hangler fremdeles, venter på svar på blodprøver og skal få time til ultralyd for å sjekke hvorfor høyre side av magen føles så øm. Vanskelig å ikke bekymre seg for hva det kan være...i tillegg er fordøyelsen veldig urolig så jeg har absolutt ikke fått i meg nok mat i det siste :-( 2 kg ned siden sist uke og jeg vet at det ikke er en sunn nedgang så jeg klarer ikke helt juble. Håper dette gir seg snart!

 

En hyggelig ting er at datingen går veldig fint, denne karen har en veldig beroligende effekt på meg så det er på én måte dårlig timing pga laber form, på den annen side godt å ha noe annet å fokusere på! :-)

 

Så jeg setter altså slankingen litt på hold til jeg vet mer, men jeg følger med her!

 

Deilig med fredag i morgen! Ha en fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... Håper du blir i form igjen snart, Serene. Og at du finner ut av hva det er.. Du får komme tilbake hit med full styrke sånn litt senere:)

Fint at datingen går bra, da - dere har jo datet en stund nå! Erte erte - kanskje dere blir kjææææærester snart, hehe;)

 

Ellers veiedag unnagjort for meg. Ned 1 kg denne uka og er strålende fornøyd med det! I dag har jeg tatt fri fra jobb, og har planer om å komme meg på trening i DAGSLYS. Men det er jo så frrrrysende kaldt, det frister ikke akkurat å stikke nesa utenfor døra. Må manne meg litt opp, kjenner jeg. PUH:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt under 4 kilo igjen for å klare julemålet, men er redd det ble noe ambisiøst.... ;)

 

Jeg har et snitt på ca. 700 gr. i uka, ser jeg, og det er nøyaktig 4 uker igjen til jul = 2,8 kilo = Slippevekt 67 (mot oppr.mål 66).

 

Det er nok mer realistisk :D

 

Synd, Serene, at du går og er i dårlig form og ikke vet hva det kommer av. Håper du straks får oppløftende svar på prøvene og at du finner igjen god-formen!

I mellomtiden får du velge å fokusere på det som er viktig, så kommer slankingen tilbake senere.

 

Det er imidlertid veldig oppmuntrende å lese om deg, Ninjastar, og at novembertåka letner :) :)

 

Ønsker dere en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tåka er på vei bort for min del - og det er deilig!! Håper den holder seg borte hele vinteren nå;) Første søndag i advent om to dager bare, det blir stas med førjulstid!

Synes jo du også har veldig bra fremgang, Slippe, hvis du jevnt ligger på 700g i uka. Det blir jo uansett ikke lenge etter jul du når julemålet ditt:)

 

Og ellers så må jeg bare fortelle at jeg i dag har funnet redningen for jula! Noe av det beste jeg vet til jul, er sylte med lefse og sennep. Jeg er ikke så opptatt av all den andre julematen. Men jeg har sett litt svart på det med sylte i år, jeg har jo tenkt å holde fokus gjennom hele desember. Har til og med meldt meg på slankekrigen inne på Motiver meg. På vei hjem fra trening (jepp, jeg kom meg avgårde til slutt), stakk jeg innom Rema, en butikk jeg nesten aldri handler på. Og hva ser jeg der? JO - mager kalkunsylte fra Solvinge!! Kun 83 kcal pr 100 g. Jeg kjøpte selvfølgelig en pakke sporenstreks og dro hjem for å teste ut. Og - O LYKKE - den var GOD!! Dette høres selvfølgelig fullstendig barnslig ut, men for meg er jula reddet nå. Sååå fornøyd:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp' date=' tåka er på vei bort for min del - og det er deilig!! Håper den holder seg borte hele vinteren nå;) Første søndag i advent om to dager bare, det blir stas med førjulstid!

Synes jo du også har veldig bra fremgang, Slippe, hvis du jevnt ligger på 700g i uka. Det blir jo uansett ikke lenge etter jul du når julemålet ditt:)

 

Og ellers så må jeg bare fortelle at jeg i dag har funnet redningen for jula! Noe av det beste jeg vet til jul, er sylte med lefse og sennep. Jeg er ikke så opptatt av all den andre julematen. Men jeg har sett litt svart på det med sylte i år, jeg har jo tenkt å holde fokus gjennom hele desember. Har til og med meldt meg på slankekrigen inne på Motiver meg. På vei hjem fra trening (jepp, jeg kom meg avgårde til slutt), stakk jeg innom Rema, en butikk jeg nesten aldri handler på. Og hva ser jeg der? JO - mager kalkunsylte fra Solvinge!! Kun 83 kcal pr 100 g. Jeg kjøpte selvfølgelig en pakke sporenstreks og dro hjem for å teste ut. Og - O LYKKE - den var GOD!! Dette høres selvfølgelig fullstendig barnslig ut, men for meg er jula reddet nå. Sååå fornøyd:):D[/quote']

 

 

Denne må jeg også få tak i, elsker sylte! Her i huset er jeg i gang igjen. Har vært på familiebesøk i helgen og var veldig glad for å se at vekten hadde gått litt ned i løpet av helgen. Det var O LYKKE for meg!

 

Forrige torsdag kunne jeg notere - 4 kg på kursvekta og denne torsdagen er målet å få 5 kgs klistremerke, så jeg er fokusert denne uka.

 

Det går fortsatt trått med trening, jeg har fått manualer i hus, et veldig kjekt 18 kg sett fra XXL. Og i januar begynner jeg med Chalean extreme, håper det er bra. Det blir styrketrening 3 ganger i uka da, og jeg håper jeg klarer det. Det er et 90 dagers program som har som filosofi at muskler forbrenner fett. Det er vel ikke akkurat noen hemmelighet, men det var å få på plass dissa musklene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en evig ambisjon om å komme i gang med mer seriøs styrketrening. Trening med en Plan; ikke bare en StramOpp-time her og der. Men jeg får det liksom ikke til... Det er så mye mer motiverende for kcal-regnskapet å frese unna masse energi på ellipsemaskinen. Så det skal nok bli et av mine nyttårsforsetter, tenker jeg! Ordentlig gjennomgang med treningsveileder og fast program!

 

Jeg har forresten ramlet ned i en aldri så liten bølgedal de siste dagene. Har ikke trent siden lørdag, vond hals og slapp i kroppen. Det i seg selv er jo ikke krise. Men når jeg søndag kveld måkte i meg to vaffelplater (det kunne kanskje holdt med én, eller?!), og i dag ikke klarte å stå over Vestlandslefsa på møte på jobben, og DERETTER endte opp med lettvint pizza til middag fordi jeg jobbet overtid til kl 20... Ja, DA blir totalen ganske så too much! 1900 kcal begge dagene. Hmrf. Seriøst, det er fullstendig unødvendig! Kan noen kjefte litt på meg??! Jeg kan ikke holde på sånn, med oppstart slankekrigen på torsdag og julebord på fredag, vettu:p

 

SÅ derfor.... blir det bakt torsk til middag i morgen, og trening åkke som, med unntak kun for vesentlig dårligere form! Basta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det er mer motiverende å se kaloriene forsvinne i ellipsemaskinen enn å løfte og pumpe og.... men så vet en jo at de musklene en bygger er fornuftige å ha med seg i fortsettelsen, da :D

 

Selv har jeg en helt sær plan om å ikke trene før jeg har gått ned de kiloene som skal ned. Jo, jeg går mye tur i skog og mark med hunden, helst en time daglig med rask gange, og det er jo også trening!

 

Øvrig trening, som ellipse eller styrke, har jeg bevisst unngått denne gangen. Grunnen til det er at jeg har lett for å skulle revolusjonere så voldsomt når jeg skal sette i gang slanking, og da har det lett for å bli med den første uka...

 

Denne gangen skulle jeg ta ting i rekkefølge, og det ser jammen ut til å funke for meg :( , selv om jeg vet det EGENTLIG er en teori basert på et lass feilslutninger.

Etter påske, DA skal jeg starte treningsplanen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har skrevet her for en goood stund siden, men det dabbet litt av en periode med nettaktiviteter (eksamen og div). Men jeg tenkte å fortelle dere litt om hvordan det har gått med meg og kiloene.

 

Jeg begynte veiingen 6.sept tror jeg, og da veide jeg 110,8. I dag veide jeg 105,3, dvs 5,5 kg totalt i vektnedgang. Det gikk ganske trått i begynnelsen, men jeg tror det har litt med at kroppen ikke var vandt til økt trening og mindre inntak av mat. I de ukene mista jeg litt motivasjonen, når jeg trente og spiste mine 1600 kcal og kun 200gr nedgang..... Men når jeg slappet litt mer av på kcal og spiste normalt, så har vekta plutselig dalt. Kan det være at 1600 var litt for lite energi tro?

 

Ser ikke ut som at jeg klarer 10 kg til jul, men jeg har da kommet igang.. noe som er det viktigste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser vel ut til at -10 til jul er litt i tøffeste laget, siden det er 3 uker igjen og jeg veier 68,9 på dagens veiing.

 

Nytt julemål er dermed: Øke avstanden til 70 så mye som overhode mulig ;)

 

Klarer jeg å se 67-tallet så skal jeg vel være fornøyd til jul, og klarer jeg å holde den vekten gjennom jul så skal jeg være stålende fornøyd.

 

Keep up the good work, jenter, og riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I'm back! Fra bølgedalen, altså! Den siste uka har vært håpløs, altfor mye uplanlagt overtidsjobbing, og passe slapp i formen. Pluss julebord på fredag. Alle mine forsetter om å kutte ned på alkoholinntaket gikk for øvrig rett vest, så her blir det bedre lykke neste gang:p

Og 8 dager uten trening... er det dårligste siden jeg begynte på med ny frisk i august.

MEN - i dag har jeg vært på tidlig trening på treningssenteret og kommet skikkelig i gang! Det føles veldig bra:) Nå er det bare å fortsette i denne stimen neste uke, det blir bra!

 

Slippe, nye mål høres bra ut:) Det er myyye bedre å endre på de målene man har enn å bare kaste inn håndkledet og gi opp når man ser at man ikke får til det man først sa! Så lenge vi fortsetter og fortsetter! Heia oss!

 

Adila, velkommen tilbake, så fint at du er i gang igjen! Jeg vet ikke om 1600 er for lite, det spørs vel på aktivitetsnivået ditt. Jeg har ligget på 1600 selv siden august, og jeg trener masse (sånn med unntak av siste uke, da..), men alle er jo forskjellige. Det jeg noen ganger har lagt merke til med meg selv, er at vektendringer, både opp og ned, for meg ofte har en forsinkelse. Skeier jeg masse ut én uke, synes det gjerne ikke på vekta før uka etter. Og har jeg vært ekstremt flink en uke, kommer nedgangen uka etter.... Litt snålt, men det er akkurat som om kroppen nekter å innfinne seg med endringer den første perioden.

 

God søndag videre til alle sammen:) Jeg skal fortsette med julerydding og litt pynting, veldig koselig nå som snøen har lavet ned og alt er hvitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Mandag kveld, og jeg er tilbake fra trening! Ju-hu! Veldig godt fornøyd med meg selv, for mandager sliter jeg vanligvis veldig med å komme meg avgårde. Det er liksom nok å begynne på jobb igjen etter helga. Så det å få til mandagstrening er et mål for meg om dagen. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig, men... Før jeg flyttet fra Oslo, var mandagstrening fast innslag hver uke. Det var aldri noe problem å pakke seg avgårde til Sats etter jobben. Så ikke skjønner jeg hvorfor det er så mye vanskeligere i ny by?!?

 

Ellers skal jeg ha noen dager fri denne uka, jeg har altfor mye avspasering jeg må kvitte meg med før jul. Åå så trist... not;) Det blir HERLIG! Planen er å få til trening på dagtid disse dagene - må jo holde fokus nå i desember! Spesielt etter forrige ukes "all time low" på treningsfronten. Må hente meg inn igjen denne uka!

 

Håper ellers alle har det bra og ikke stresser aaaalt for mye nå i førjulstida:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har endelig fått meg pulsklokke! Ju-huuu! Jeg fikk den egentlig til bursdagen min for mange måneder siden, men jeg skulle få velge type selv. Og DET var lettere sagt enn gjort, viste det seg.. Da jeg endelig fant den jeg ville ha, en Garmin FR 410 (med innebygget GPS!), hadde ikke den kommet på det norske markedet ennå, så ting tok tid. Men nå er den i hus, og jeg har prøvd den for første gang i dag! Jeg håper dette skal bli et bra verktøy som kan gi litt ekstra motivasjon! Det blir ekstra artig å prøve den ute, så kan man se hvor man har vært, hvor lang turen var, hastighet... Gleder meg virkelig til å komme ordentlig i gang med den:)

Ellers blir vel også interessant å se hvordan kaloriforbrenningen virkelig er. Frem til nå har jeg enten brukt det som treningsapparatet på treningssenteret viser, eller brukt menyvalgene her inne for å legge inn trening. Men som kjent så er jo alle slike tabellverdier ofte temmelig optimistisk justert, slik at de viser altfor høyt forbruk. Så jeg er innstilt på at alle mine TP-statistikker nå vil bli kraftig redusert fremover... litt kjipt, men likevel ikke - det beste er jo å få et så riktig bilde som mulig, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet i gang med pulsklokka mi. Veldig gøy!

Men... som forventet er det store avvik mellom klokka og tabellene her inne eller maskinene på treningssenteret når det gjelder forbrukte kcal - men det visste jeg jo.

Jeg hadde likevel ikke forventet SÅ store avvik, det skal innrømmes. Spesielt det maskinene oppgir, er fullstendig på bærtur. Noen eksempler:

- 45 min ellipsemaskin: Klokka sier 360 kcal, maskinen sier 700 (avvik på nesten 100%!!!)

- gåtur 2.5 time: Klokka sier 720 kcal, tabellen her inne sier 1200 kcal

- 25 min MageRygg: Klokka sier 42 kcal, tabellen her inne sier 149 kcal (da la jeg inn på pilates, kan se ut som det blir helt feil..)

 

Litt til ettertanke når man legger inn antall TP pr uka i kalkulatoren for å finne ut hvilket kcal-inntak man bør ligge på... Her er det ingen grunn til å runde oppover, skjønner jeg!

 

Men som sagt: Veldig artig med pulsklokke! Jeg er storfornøyd med at jeg klarer å få pulsen skikkelig opp i StepStyrke og HøyPuls-timer, jeg trodde ikke jeg lå så høyt som jeg gjør. Og det gir jo dittto høyt kcal-forbruk:D

 

Ellers... så må det jammen trening til om dagen. Julefølelsen har kommet skikkelig over meg, og jeg HAR SÅ LYST PÅ SJOKOLADE!!! Hele tiden!!! Jeg tar en liten bit inniblant for ikke å klikke fullstendig. Men det blir liksom ikke nok. Håpløst:) Men men, jeg får virkelig håpe at dette roer seg om et par uker...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ju-huuuu! Må bare innom for å fortelle at jeg pr. i dag ikke lenger er feit:D

Jeg har gått ned 1 kg denne uken, og har nå en BMI på rett under 30. Offisielt er jeg nå altså "bare" overvektig!

Trallalla! Hipp hurra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så stille det er her inne om dagen, da?! Har julestresset tatt fokuset? Det har i hvert fall det for min del. Juleoppkjøringen går ikke like knirekfritt som jeg hadde håpet. Jeg har kommet meg hjem til jul, og her er det lite forståelse å møte for at man prøver å holde fokus på maten i jula. Faren min lo faktisk da jeg fant frem matvekta. Kunne ikke skjønne at jeg ikke kunne spise det jeg ville, det er jo JUL! Jaja, det kan bli en lang ferie, skjønner jeg...

De siste par dagene har dessuten bestemor havnet på sykehus med knekt lårhals, og diverse familiemedlemmer har sittet fast i Europa i et forsøk på å komme hjem til jul. Det glade julekaos, med andre ord!

Jeg har dessuten blitt forkjølet, spiser alt for mye og orker ikke/rekker ikke trene, så nå krysser jeg vel bare fingre for at skaden over jula ikke blir FOR ille. Et lyspunkt er at jeg sto over marsipangrisen som NSB delte ut på toget i går, liten klapp på skulderen der:)

Nå er det to dager med innspurt hvor jeg skal handle ferdig julegavene, og prøve å få til litt trening. Krysser fingre!

Lykke til med innspurten til alle dere andre, også! Jul blir det uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke like lett å holde fokus når en ikke har full kontroll over alle faktorer, det er helt sikkert!

 

Jeg jobber med leverandører, og i disse juletider bys det på luncher og oppmerksomheter. Det er ikke alltid så lett å bestemme helt selv (uten å virke veldig sær) hva som skal inn i munnen.

 

Jula for min del består av flere selskaper og det blir helt sikkert svære middager hver dag. Skal prøve å fylle 1/2 av porsjonen med grønnsaker og å ta kun 1 gang...Det er en av midlene til å nå målet. Masse tid til turer, på bena eller på ski, det er et annet middel :D

 

Januar starter som desember slutter, helgetur med venner, messe med frokoster, middager og luncher, sosial omgang med potensielle kunder....

 

Men SÅ er det hverdagen på Slippe! Målet er å holde meg under 70 til messa er over den 20.1 og deretter blir det hardkjør mot de siste 10 kiloene ned til 60 :)

 

Gleder meg allerede!

 

GOD JUL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slippe, det var godt å se at jeg ikke er heeelt alene her inne:) God jul til deg også!

Her begynner julestresset å gi seg, nå er det bare kos! Jeg spiser fortsatt for mye, men det er likevel en helt annen verden enn det har vært tidligere juleferier. Nå synes jeg 2000 kcal på en dag er vanvittig mye, jeg får mye ekstra kos på de 400 ekstra kaloriene i forhold til mine vanlige 1600. Tidligere har jeg sikkert ligget på 3-4000 kcal pr dag hele jula, så jeg synes jo likevel dette er fremskritt! Og tenk så deilig det blir å starte 2011 med å allerede være godt i gang!

 

Uansett deilig med jul - her er det hvit og iskald jul, det er -17 grader, og det snør store iskrystaller. Alt er frossent og hvitt. Helt nydelig!

 

Ønsker alle som er her inne og leser en fantastisk, strålende, nydelig jul! La roen senke seg i sjelen - og så må vi huske på hvor mye vi har oppnådd så langt. En liten stillstand i juleuken gjør ingenting, vi er godt i gang og vi kommer til å fortsette i god stil etter jul!

 

Juleklem fra Ninjastar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...