Gå til innhold

15 uker til jul - 10 kg lettere!


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

:mad: Grrr... Litt sinna i dag... Jeg er hjemme igjen etter ekstremlanghelg hos svigers. "Ekstrem" som i ekstremt mye mat, kaker og godteri. Det var jo en god tanke, Serene, at jeg kanskje ikke ville ha lyst på så mye av det usunne. Men... I wish!! Har spist helt vanvittig usunt hele helgen, verste helgen siden jeg begynte med dette i august, og er nå sinna på meg selv over hvor hardt jeg må stramme inn resten av denne uka frem mot fredag for å ha det minste håp om å unngå fullstendig katastrofe på vekta. Noen av utskeielsene var uunngåelige, som stivpyntet marsipankake i anledning svigermors runde bursdag, eller saft til middag som helles i lenge før man forsiktig rekker å hviske "nei takk", eller ferdigsmurte rundstykker med masse smør som serveres før kaffe og kake. Mens andre, som boller med chips og smågodt som sendes rundt, burde vært fullt mulige å begrense. Men klarte jeg det? Neida! Freees... :mad:

 

Ok, nok om det, måtte bare få det ut! Blir hardtrening denne uka, jeg biter allerede tenna sammen!

 

ElinPelin, håper dere blir friske alle mann sånn at du kan komme deg inn her mer! Lykke til på ellipsen!

 

Og håper alle dere andre har en noe bedre mandag enn meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Ninjastar, skjønner at det er frustrerende! Men: husk at du har hatt kjemperesultater til nå, dette henter du fint inn! Bare det å få frustrasjonen ut i innlegget ditt må jo ha forbrent en del kalorier! ;-) Og: for 2 måneder siden hadde du jo ikke vært bevisst på dette en gang! Spist er spist, fallgruven er jo å resignere og tenke "nå har jeg ødelagt alt". Husk hytteturen for litt siden - det gikk jo fint! :-)

 

Jeg kom endelig i gang med en treningsøkt forrige uke! :-) Det var bra, nå skal jeg legge inn to faste dager i uka. Søtsuget har faktisk gitt seg veldig, er ikke like lysten på sjokolade lenger - hvem skulle trodd det??

 

Kommer tilbake med resultater på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New2earth

Huffda Ninjastar! :/ Høres ikke bra ut. Men du får nok se at du går ned likevel, du har jo gått ned andre ganger når du har skeiet ut ;) Lykke til hvertfall.

 

Jeg veide meg idag, og har ikke gått ned noe, muligens LITT opp. Men tingen er at nå har jeg faktisk fått mensen, og jeg søkte litt rundt på internett om det kunne være årsaken. Viser seg at mange andre slankere også går litt opp under mensen, så mister man vekta igjen noen dager ut i menstruasjonen. Så jeg skal bare la denne uka sine resultater stå åpne, måler meg onsdag heller. For ærlig talt har jeg vært flink sist uke synes jeg, hvertfall så pass flink at jeg ikke burde gå opp. Er visst noe med at kroppen holder på vannet i begynnelsen av menstruasjonsperioden og "slipper det" etter noen dager. Forståelig. :( Håper det er grunnen! Nå skal jeg bare trene og spise smart frem til onsdag, heheh. Og videre da så klart...

 

Ha en fin dag alle! Jeg håper at sykdom løsner fra, og at resten slipper få noe slikt. Er veldig slitsomt være syk, den kjenner vel de fleste seg igjen i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei folkens,

i dag er humøret mye bedre! Tusen takk for oppmuntringer:)

Jeg har avfunnet meg med den elendige helgen og setter nå alle kluter til for å begrense skadeomfanget. Jeg fikk slept meg avgårde på trening i dag, var ikke veldig motivert, men som vanlig tar det seg betraktelig opp når man først er i gang. At jeg ikke kan huske det fra gang til gang?!

 

New2earth, vektoppgang en gang i måneden tror jeg er helt vanlig, etter hva jeg leser mange andre her inne sier. Så det er bare å holde fokus!

 

Litt misunnelig over søtsuget som har blitt borte, Serene... Mitt var mirakuløst borte i noen uker, men det kom visst tilbake med fornyet styrke:p Jeg lurer litt på om det er fordi jeg i de siste ukene har skeiet mer ut i helgene enn jeg gjorde i begynnelsen. Jeg tror kroppen min har bedre av nulltoleranse enn "litt er ok". Litt er aldri nok for meg, og mye vil ha mer, dessverre. Så jeg skal vurdere å gjeninnføre totalforbud!

 

Fortsatt fin uke til alle og lykke til med veiinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden! Ned 1,2 kg! Skjønner ikke helt hva som har skjedd, men jeg er hoppende glad og håper det er "ekte"! :-)

 

Er nå halvveis til det første målet om 10 kg ned innen jul! :-)

 

 

----

Startvekt 07.09.2010: 93 kg

14.09.2010: 91,7 kg = -1,3

21.09.2010: 90,6 kg = -1,1 (- 2,4 kg totalt)

28.09.2010: 90,9 kg = +0,3 (- 2,1 kg totalt)

05.10.2010: 90,7 kg = - 0,2 (- 2,3 kg totalt)

13.10.2010: 90,2 kg = - 0,5 (-2,8 kg totalt)

20.10.2010: 89,6 kg = - 0,6 (- 3,4 kg totalt)

27.10.2010: 89,2 kg = - 0,4 (-3,8 kg totalt)

03.11.2010: 88,0 kg = - 1,2 (-5 kg totalt)

----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt tur til New York! *lykkelig* Men dette betyr at jeg har MYE jobb for meg før vi reiser... 22 uker igjen tror jeg og minst 13 kg skal bort.

 

 

Gårsdagens veiing gikk greit. Nå har vi startet opp igjen med spinning på jobb på tirsdager, så det blir mye og bra trening om dagen. :)

 

 

Startvekt: 87,1

Vekt 21.sept: 84,9 - ned 2,2 kg

Vekt 28.sept: 84,7 - totalt 2,4 kg

Vekt 4.oktober:

Vekt 12.oktober: 83,9 kg

Vekt 19.oktober: 83 kg

Vekt 26.oktober: 82,2 kg - totalt 4,9 kg

Vekt 2.november: 81,8 kg - totalt 5,3 kg

 

 

Jeg MÅ lage meg en plan fremover over hvor mye jeg gjennomsnittlig må ned før vi reiser. Det er IKKE gøy å reise på shoppingtur og kjøpe masse klær om man ikke nesten er nede i vekten man skal være i.

 

 

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt tur til New York! *lykkelig* Men dette betyr at jeg har MYE jobb for meg før vi reiser... 22 uker igjen tror jeg og minst 13 kg skal bort.

 

 

Om vi sier 13 kg før vi reiser så er jeg rett under 69 kg, de siste 2 kiloene gjør sikkert ikke så mye utslag på klærne, så det er greit. Dette gjør at jeg i gjennomsnitt skal ned 0,6 kg i uken... også da juleuken... Ja, ja, det er bare å stå på sier jeg bare. :) Jo nærmere 70 jeg kommer jo vanskeligere blir det, det vet jeg, men jeg bare MÅ jo. :) Gulroten er jo å reise på storshopping til New York - så og si ferdig slanket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

For et utrolig bra resultat, Serene:D Ser jammen ut til at treningsøkten din hadde effekt! Håper du får til flere fremover, det vil sikkert få fart på progresjonen frem mot jul:)

 

Lilly16, jeg skal også til New York! Ikke så tidlig som deg, jeg skal i mai. Jeg kastet meg på tilbudet da SAS gjenåpnet direkteruten sin, det var et for godt tilbud til å stå over. Og som deg, så satser jeg på at jeg er ferdigslanket til da... Det MÅ jeg være, så jeg kan shoppe MASSE! Sist jeg var på shopping i USA, dro jeg med to bag'er, den ene tom. Kom hjem med to stappfulle bag'er, det er jo så mye bra å handle der borte. Gleeeder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New2earth

Gratulerer så mye Serene! Jeg er også hoppende glad, målte meg igjen i dag som planlagt, og er ned 1 kilo :) Ser ut som at det jeg tenkte om mensen var rett, og at jeg nå er på vekta jeg EGENTLIG er på. Herlig å være halvveis, samme som deg, er på 93 kilo nå og har gått ned 5 kilo på 5 uker :) Er også under 100 cm (98) rundt navlen, det målte jeg mandag da. Superfornøyd!

 

Lykke til Ninjastar og Lilly16 som er så heldige som skal til USA! Tror det går fint å gå ned for begge : )) Selv har jeg ikke noen videre planer, men skal bli gøy å ha gått ned 10 kilo til jul kjenner jeg, når jeg ser ene broren min igjen. Så kanskje, kanskje klarer jeg gå i bikini fremfor noen som helst til sommeren... hvem vet? skal hvertfall gjøre mitt beste til å komme ned til 70 kilo. Om jeg går ned i gjennomsnitt 0.5 kilo hver uke, er jeg nede i 77 kilo i Juni. Spennende. :) Jeg tørr egentlig ikke tenke så langt, men tror jo at når jeg passer på hva jeg spiser og trener så skal det gå bra? Det gjelder nok for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, New2Earth! :-)

Og gøy med New York-turer, dere! Jeg har så lyst til å dra en gang jeg også! Skjønner godt at det hadde vært greit å være ferdigslanket, ja - med alle shoppingmulighetene!

 

Tenker å starte en ny tråd etter jul, en Del 2 med 10 nye kilo innen...mai? Det er 2 kg ned per måned....Dere er med på det vel? :-) Jeg tror jeg får masse drahjelp av forumet her og matregistreringen så skal fortsette å bruke det til jeg er "ferdig"!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg snike meg inn i denne tråden? :)

 

Jeg hadde omtrent 10 kilo igjen til målet for jul på samme tidspunkt som dere startet. Jeg har pr. i dag ca. 6 kilo igjen, hvilket betyr at jeg må i snitt 750 gram ned pr. uke. Det er bare å henge i :)

 

Ser at jeg også er temmelig lik med tanke på at det er flere kilo som skal av til våren, og at julen bare er et solid delmål.

 

Jeg synes det er kjempeinspirerende å lese om dere, dere er så standhaftige og

flinke!

 

Stå på :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slippe! Velkommen skal du være :-) Så hyggelig at du har funnet inspirasjon her, jeg syns ihvertfall at det hjelper en del med rapportering til forumet siden jeg ikke går på kurs.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jaaa, enig, det er supermotiverende å rapportere her inne! Jeg går jo heller ikke på kurs - men med fast veiedag fredag og rapportering her, pluss treningsmål i mosjonsutfordringen, føles det som et veldig strukturert opplegg likevel. Så jepp, jeg er definitivt med på ny tråd etter jul! Heia oss:)

 

Og ellers krysser jeg fingre for veiing i morgen tidlig... Jeg har virkelig stått på denne uka for å hente meg inn etter horror-helgen, så det er jammen best det har hatt effekt! Men vi får se.. To be continued!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ok, nå føler jeg meg bare teit for at jeg var i så dårlig humør på mandag:p

Den siste ukas stramme linje og mye trening har tydeligvis funket, for dagens veiing gikk strålende. Ned 1.2 kg! Puuuuh!

 

OG nå har jeg gått ned 11 kg totalt. Herlig å bryte 10 kgs-grensa:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk, alle sammen! Det begynner å merkes nå, og det er utrolig digg:) I dag fikk jeg min første kommentar, fra en på jobben som har vært bortreist de siste ukene. Veldig stas!

 

Men så var det disse helgene, da... Jeg synes jeg gjentar meg selv til stadighet, like stressa hver uke over alle disse utskeielsene. Jeg merker at jeg er temmelig lei av å måtte være så utrolig flink i ukene for å kompensere for helgene. Lurer litt på hvordan minimere helgeutskeielsene? Løsningen er jo ikke å mure seg inne - det har vi jo snakket om før! Hvordan få til å få med seg alt det sosiale uten å ramle aaaalt for langt ned i vinflaska eller godtebollen?? Hmmmm...:confused:

Jeg trenger en slagplan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis du snur på det og tenker at jeg har vært skikkelig flink denne uken derfor skeiet jeg ut i helgen. Du har jo tydeligvis kontroll på vektreduksjonen og gått ned anbefalt pr uke. Syns du er kjempeflink jeg.

 

Ja, hei igjen foresten. Jeg har vært syk de siste ukene. eller ikke syk akkurat, men jo syk, men ikke sånn at jeg har vært sengeliggende. så jeg har hatt mer en nok med å komme meg igjennom dagen og det syns på vekta. Har ikke vært i nærheten av antall kcal per dag og ikke trent. Vekta er på stedet hvil og ser ut til å trives der! Fikk endelig trent igjen på søndag og løp da i 60 min med styrke etterpå og det er jeg ganske stolt av. Håper at jeg snart blir frisker så jeg kan ha fult fokus på trening. jeg begynner jo å fryse nå siden jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal handle ny klær førjeg har gått ned 10 kg. Hadde ikke gjort noe om barna ikke pådro seg flere lungebetennelse og annet snask også.

 

Keep up the good work girls.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morkingen

Hei!!

 

Har vore ei passiv deltaker på forumet i snart et år.Første halvår gjekk eg på GP kurs,sakte men sikkert gjekk eg ned 6-7 kg til sommaren. Det var for strevsomt.Har gått på kurs tidlegare,dågjekk eg ned12 kg på det første kurset.(det va tider det,sukk). Siste halvår skulle eg klare litt sjølv,liksom.Har lagt påmeg alt eg gjekk ned i vår, har streva i heile haust.

 

Siste helga i oktober bestemte eg meg for å ta av " silkehanskane". Meir trening og kontroll på matinntaket, ligg på ca 1300 kcal per dag, skal minimum ha 14 trim poeng. Det går veldig bra,-3 kg første veke,det er vel ikkje samanlignbart, var nok en del vatn,osv.Hadde liksom siste fråtse-dag,dagen før start-veging.

 

No treng eg all den motivasjonen eg kan få, får det er no det kjem til å gå saktare.

 

Startvekt:100,4

1.veke: 97.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Gunsil, det var en fin innfallsvinkel. Skal tygge litt på den og se om jeg klarer å "omvende" meg selv litt! Håper du friskner til og får kommet i gang med trening - men uansett er det jo veldig bra at vekta står stille i en slik periode og ikke går opp, da:) Også må du passe på så du ikke fryser for mye.. så du ikke blir mer syk!

Ellers har denne uka gått bra for meg - veiedag i dag og ned 1.4 kg fra forrige uke! Jeg hadde ikke så mange utskeielser i helgen, og det hjelper på både humør og vekt. Denne helga har jeg for én gangs skyld ingenting spesielt planlagt, og skal prøve-prøve-prøve å ikke bli for fristet av punsjebolleboksen som står i skapet:p Hehe!

 

God helg til alle - og velkommen til Morkingen! Du har jo fått en knall start, så her er det bare å stå på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Med besøk i flere dager og liten tilgang til nett har jeg ikke fått registrert mat eller fulgt med på vekta denne uka, men jeg henger med altså!

 

Og.....jeg dater nå!! Kjempekoselig og han gir virkelig uttrykk for at han liker hvordan jeg ser ut så for første gang på lenge har jeg følt meg helt avslappa avkledd! :-)

 

veierapport for to uker følger på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye - Morkingen og Slippe! Håper dere får fin fremgang mot jul og videre :)

Og gratulerer så mye Serene, er jo det det handler om - å føle seg komfortabel og like seg selv, så er utrolig glad på dine vegne! :) Du fortjener det fullt ut.

 

Jeg har ikke trent særlig siste to ukene, de har vært veldig tunge for meg. Sist mandag gikk jeg ikke ned noe, men har passet meg veldig i matveien denne uka og skeiet ikke ut i det hele tatt i helgen. Det gjorde tydeligvis underverker, for når jeg gikk på vekta idag har jeg gått ned 2,5 kg. Er det mulig? Hehe. Vekta viste hvertfall det, så jeg er overlykkelig! Har gått ned flere cm rundt midje og navle også, og nå er jeg altså på 90,5 kg - bare litt igjen for å komme under 90! Har totalt gått ned 7,5 kg :D:D Skal bli mer! Tror nesten jeg bare skal kutte ut sjokolade helt... vanskelig vanskelig, men det hjalp veldig denne uka for å si det slik.

 

Lykke til alle med deres målinger - husk at om det er en dårlig uke, blir neste uke som oftest alltid bedre! (etter egen erfaring...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode nyheter! 2.5 kg på to uker er jo råbra, New2earth!! Keep it up, snart er du under 90! Og så spennende med dating, da, Serene... Dette vil vi høre mer om, hehe!

 

Jeg er tilbake i sofaen nå etter at kjæresten dro motvillige meg med ut på gåtur. Jeg har visst fått et seriøst anfall av novembertåke.. Det er skikkelig vanskelig å stå opp, og for ikke å snakke om å komme seg på trening! Slitsomt.... Det er en kamp hver gang.. Jeg vil jo egentlig trene, sånn innerst inne, men har ingen piff om dagen. Heldigvis er vi halvveis gjennom denne kjipe måneden - når desember kommer, pleier ting å ta seg opp. Satser på at det er tilfelle i år, også;)

Noen som har gode tips for å komme seg gjennom november-apatien?! Jeg innbiller meg at sjokolade hadde hjulpet, men det er nå liksom ikke slik vi skal takle dårlige perioder lenger:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at sjokolade hadde hjulpet' date=' men det er nå liksom ikke slik vi skal takle dårlige perioder lenger:p[/quote']

 

;) Godt konkludert!

 

Min erfaringer er at det - selv hvor tungt det er - bare er å tvinge seg ut i frisk luft. Da har man i allefall kommet opp av sofaen og man føler seg så mye bedre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...