Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Flott med oppskrift, Minni! Disse skal jeg prøve :( Baking er noe av det triveligste jeg vet.. Synd jeg er aller best på nei-mat: Kanelboller og slikt. Men målet for våren er å bli bedre på grovbakst! Har nesten kuttet ut gjærbakst de siste månedene. Holder meg til Rugsprøen min, og synes faktisk magen min har det bedre når jeg spiser det fremfor vanlig brød. Men jeg går ikke av veien for skikkelig digge nybakte rundstykker!

 

Nikkoline: Lurt å høre på kroppen! Og hvem vet - plutselig hører den på deg også :)

 

Klarte ikke komme meg opp på tidlig trening i dag. Hadde nesten brann i leiligheten i natt. Hun jeg bor med hadde satt over egg på platen og gått og lagt seg. Jeg våknet av intens røyklukt og røykvarslere på full pinne. Kjempeskummelt! Heldigvis fikk jeg avverget faren, men det var ikke bare å gå å legge seg igjen da.. Derfor sov jeg til jeg våknet og dro på trening i ellevetiden i stedenfor. Ble 3,4 poeng og er fornøyd med det!

 

I kveld blir det middag på Thairestaurant med gamle venninner. Ha en trivelig onsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

smakte på rundstykkene til lunsj, og de var kjempegode:))

 

Blitt trim idag ergosykkel 1.3poeng.er fornøyd med det!:( 3.1 til nå.

 

krivi:huff,fælt å lese om brannen,men godt at det gikk bra,og at du våknet av røyken og røykvarslere.skummelt med brann. skjønner godt at du ventet med trim.

 

kos deg på resturant ikveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt med nesten brann, Krivi! Bra at dere har røykvarsler som funker!

 

Veiedeag i dag og jeg står på stedet hvil... Synes jeg har vært flink og jeg har trent mye. Men, likevel... Vel, det er bare å bite tennene sammen og forsette. Føler meg faktisk ganske vel, kan merke at jeg er mer trent og fastere i kroppen. Får fokusere på det, og ikke det hersens tallet som er der...

 

Er sykemeldt ut denne uken og neste. Har betennelse i armen og er generelt ganske nedstemt. Sliter veldig med eldstedatteren vår som vanker hun i et veldig dårlig miljø, men hasjbruk og mye alkoholbruk. Jeg engster meg syk for henne. Sukk.... Må bare ta meg inn noen uker, så er jeg på gang igjen.

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaika:håper du blir fort frisk igjen,au betennelse i armen er vondt.huff. :( så masse god bedring til deg!

 

Du må ikke engste deg syk for datteren er sikker på at hun ikke bruker hasj eller alkohol selvom de hun vanker med gjør det.kanskje hun vanker sammen med de fordi hun synes de er tøffe?hvis du skjønner hva jeg mener. trøsteklemmer.

 

stillstand er også nedgang synes jeg,du er flink!

 

Idag ble de 1.6 trimpoeng,ble dans/ aerobic. latin dans..eller hva det nå heter hehe..vanskelig men går seg nok til etterhvert.:)

3.7 poeng til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøsteklem!!

 

Skal si du er flink å trimme for tiden, Minni! Du ser sikkert et nytt tall, snart :-)

 

I dag har jeg vært på steptrening - det hjelper alltid å trene, blir i godt humør. Ser lysere på alt etter en treningsøkt!

 

Ha det fint, alle sammen! I morgen er det helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst veiedag, tilbake på 68,5, og det er bra. Så mye stress som er i hodet mitt om dagen kan jeg vel ikke vente at den skal fungere helt etter oppskriften. Tusen takk for alle trøsteklemmer, deilig!

 

Og så er det leit å høre om Krivi og Kaika, på hver sin måte. Vi må jo bare ta hva som kommer, om det ikke alltid er like gøy.

 

Ønsker dere alle en kjempefin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kaika - leit å høre om datteren din. Men som Minni sier, det er ikke sikkert det er så ille som man kanskje frykter. Jeg vet ikke hvor gammel datteren din er, men jeg har i allefall erfaring fra egne venninner som var i litt samme situasjon for noen år siden(rundt 20års alderen), og det har gått veldig bra med dem. Vokst det av seg uten varige mén og et mer voksent syn på livet. Krysser fingrene for det gjelder datteren din også :( OG god bedring med armen! *klem*

 

Frigg: Hurra! Tilbake igjen, da er det bare å fortsette nedover :)

 

Og en ting til alle: Stillstand er faktisk ikke krise! Så mye som det trenes her, så merker man jo at kroppen forandrer seg. Jeg har ikke rast ned i like stor grad som forrige uke, men jeg kjenner det på ALLE klærne mine og ser det godt i ansiktet mitt. Kommer seg nå, dette er moro. Så til veiingen:

 

21.01: 76,7

28.01: 75,1

04.02: 74,7

 

Ned 500 gram, og fornøyd med det! Målet var å se 74-tallet, og det klarte jeg! HAr ikke blitt like mye trim denne uken, men skal klare 13 poeng før uken er omme. Har 7,1 nå.

 

Kos dere med helg, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøstende ord. Ja, vi må bare ta livet som det kommer... Datteren min har nettopp fylt 18 år, og jeg har håp om og tro på at hun kommer til sans og samling...

 

Så fint at du har gått ned 500 g til, da Krivi! Superbra. Og; Frigg, flott at du er i støtet igjen!

 

Deilig med fredag i huset. Vi får besøk av gode venner i kveld, så da blir det moussaka og rødvin m.m. Det skal bli koselig. Satser på å ha et behersket inntak av både mat og drikke.

 

Ha en fin fredag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang krivi :)

 

Gratulerer med nedgang til deg også frigg:)

 

Nå er det endelig fredag,hihi...og helg.solen skinner,men er litt glatt.er hjemme idag formen er ikke helt på topp,men har da støvsugd,det behøvdes.Duverden hvor kattehår synes i sola!!:0

 

kan ikke si jeg gleder meg til veiedag på mandag for har helt sikkert gått opp,men vet jo hvorfor,pga mensen.:(

 

går nok mer nedover til neste veiedag igjen.

 

kos dere masse i helgen!

har ingen planer for helgen men neste helg skal vi på besøk og søndagen blir det hopprenn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni,vi må godta at det kanskje ikke går veien når mensen raserer.Smør deg inn med tålmodighet hver dag til det går over:)

 

Sola avslører mye,lurer på hva som kommer fram nå når mørketiden er over og den snart titter inn.Vi har hatt overskyet vær så har ikke sett den runde glødekula siden i fjor.

 

Der kom det ene rusket mitt hjem.Han har vært på skredkurs og sier at hvis vi er glad i han så må vi kjøpe varsler og søkestang,dyyyrt utstyr.

 

Kaika, den yngste gutten min trekkes også til tider mot dårlig miljø.Jeg har forsøkt å nå inn til han,forklare skape holdning,men på kortsikt kan det virke vanskelig.Men det vi kan gjøre er å forsøke å nå frem.Vi får håpe at på lengre sikt vil de ta til fornuft.Hasj virker veldig akseptert i ungdomsmiljø,det er liksom skjedd en holdningsendring fra da jeg var ung.Nå har han yngste nettopp blitt 18, tatt lappen, og kjører rundt på kompiser som ennå er sytten.Kanskje han finner nye interesser.

 

Han som trener har et sunt nettverk mens han andre liksom mye mer må streve og lete etter hvor han skal høre hjemme.Må slite mye mer spessielt i helgene.Livet er ikke rettferdig.Sender varme ønsker til deg og din datter.

Så over til hverdagsproblemene.Hvordan skal det gå med meg som har hatt min første utskjeielse siden jul,en marsipanstang (på halvpris he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke ord, Nikkoline! Det er ikke lett å være ung i dag og ikke helt vite hva en vil eller hvor en hører hjemme. Prøver å veilede og å støtte, men det blir ikke alltid tatt nådig opp, nei...

 

Ellers så var det på tide med en liten utskeielse! Ikke alltid så lett å gå forbi gode tilbud, he, he... Pytt, pytt, noen ganger må vi gi etter, også. Håper marsipanen smakte!

 

Ja, vi må godta at vekten går opp og ned alt etter hvor vi er i syklusen, men jeg har en tendens til å deppe med en gang jeg går opp, selv om jeg vet hvorfor. Og da "sprekker" jeg lett... Må jobbe med meg selv der, altså!

 

Jeg koste meg veldig med gode venner i går. Mannen min laget en himmelsk god moussaka i går (oppskrift på matprat.no), kjempegod! Anbefales hvis dere skal ha noe godt en dag - kan ikke sammenlignes med Toro sin.

 

Nå litt husarbeid, og kanskje en tur på trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her og,lett for ta litt løs når vekta går opp,liksom en unnskyldning for å fortsette.Nå skal jeg ut i stormen og jogge bort noen gram av marsipanen.Kaloribomben,det skal vel noen runder i uværet før den er borte,greier ikke det.

 

I morgen ettermiddag skal jeg på treningstudio og wok.Fortsetter som før og lar resten av marsipanpakken ligge i skuffa.Er klok av skade og det svir litt.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en flotters helg,bare slappet av.har blitt litt over kcal grensen da,men får trimme det av meg,hehe.

 

spent på vekten imorgen,hadde håpet et nytt tall men tror ikke på nytt tall før neste mandag,har mensen og da går vekten alltid opp,sukk!:(

 

nikkoline:den marsipanen trimmer du av deg,du er jo så flink til å trimme atte,ikke gi deg!!:)

 

Håper det er leeenge enda til påske marsipanen kommer,særlig de lilla pakkene.de er jeg sååå svak for.sukk:(

 

Høres ut som om du hadde en fin dag sammen med venner kaika,den moussakan skal leses..:) takker for tips.

 

ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og tid for å ta seg kraftig sammen på alle måter!! (Her snakker jeg selvfølgelig om meg selv...) Har IKKE vært flink i helgen... Ble mye mat, vin, sjokolade og chips... Har veltet meg rundt i selvmedlidenhet, trøstespist og heller ikke trent. Fint det er mandag i dag, så det passer godt å ta seg selv i nakkeskinnet!

 

Er sykemeldt denne uken, også. Mål for denne uken: Minst 10 TP, spise etter GR-menyen (skal registrere det jeg spiser) og ta meg en skikkelig prat med min datter.

 

Starter friskt med dance aerobic kl. 10.

 

Ha en fin mandag, alle flinke, greie, supre vektklubbvenninner :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/1: 80.8kg

17/1:80kg ned 800gram.

24/1:79.9

31/1:79.1kg ned 800 gram

7/2:79.4:( opp 300 gram. pga mensen.

14/2:

21/2:

28/2:

7/3:

__________________

skal prøve å gå ned 8 kg innen juni 2011.

 

skal ikke på kurs ikveld har mange ting og gjøre idag.skal bla a til ikea idaG:) ha en fin mandag!!:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og tid for å ta seg kraftig sammen på alle måter!! (Her snakker jeg selvfølgelig om meg selv...) Har IKKE vært flink i helgen... Ble mye mat' date=' vin, sjokolade og chips... Har veltet meg rundt i selvmedlidenhet, trøstespist og heller ikke trent. Fint det er mandag i dag, så det passer godt å ta seg selv i nakkeskinnet!

 

Er sykemeldt denne uken, også. Mål for denne uken: Minst 10 TP, spise etter GR-menyen (skal registrere det jeg spiser) og ta meg en skikkelig prat med min datter.

 

Starter friskt med dance aerobic kl. 10.

 

Ha en fin mandag, alle flinke, greie, supre vektklubbvenninner :([/quote']

 

hvordan går det med betennelsen din Kaika? :)) fint å lese at du har hatt en fin helg.

 

sukk,har som deg spist litt mye i helgen så vi får brette opp armene og fortsette. stå på!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaika,gjennom total selvfokus og selvransakelse,hva det nå enn er,våkner ofte en ny selverkjennelse og ny innsikt som ofte fører til noe bra.I mange tilfeller er det bedre enn at en går rundt halvlunken og ikke tar noe som helst avgjørelser.Du har brukt tiden og forsøker å ta tak. Flott:)

 

Minni, ja det må bare synke inn at mensen kan herje med oss,stå på til det går over:)

 

Hvordan går det krivi,frigg,snegla????

 

Jeg var på sentret i går og trenet på twisteren hardkjør i 35 min.Lørdag gikk min spreke mann og jeg tur, tenkte at nå skulle jeg ikke mase om at han skulle gå saktere.Så jeg løp i lysløypa gikk fiskebein uten ski for å komme meg fort opp bakkene,i en svær bergans dunjakke,hjem var svett da hun kom hjem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her, ja! En liten dag borte fra vektklubben, og plutselig har det skjedd masse på tråden. Jeg har hatt en uflink helg jeg også.. Godt jeg ikke er alene om det :) Var ute både fredag og lørdag, og det ble litt mye alkohol, gitt. Holdt meg unna chips, sjokolade og nattmat i det minste - så jeg får prøve å se det positive i det.

 

Er så slapp om dagen. Var hos legen og tok blodprøver forrige uke, men alt virket normalt. Har bittelitt få røde blodlegemer, men ellers ok. Men det kan jo ha innvirkning på utholdenhet osv, da. Så nå har jeg kjøpt meg B-vitaminer og skal ordne meg et lite jerntilskudd i en liten periode for å se om det blir bedre. Har absolutt mer overskudd nå enn i begynnelsen av året, så treningen må jo hjelpe noe.. :) Føler meg bare ikke helt som meg selv likevel. Ny time hos legen til uken, så hvis det skulle være noe annet så finner jeg sikkert ut av det da. Farlig å selv være medisinstudent, også.. Man blir litt hypokonder.

 

Ble bare 11 TP forrige uke, men er fornøyd så lenge jeg har over 10. Startet ny frisk i dag med 40 min på mølla og noen styrkeøvelser. 2,6 :)

 

Ikke stress med 300 gram opp, Minni. Det er helt sikkert mensen sin skyld, og den må vi jo som Nikkoline sier bare forholde oss til... Er noe dritt, men :o

 

I kveld skal jeg lage deilig laksemiddag til min bror. Ungkar og spellemann på 32 som jeg ikke tror får i seg nok fisk - en god gjerning og mest sannsynlig en trivelig aften!

 

God mandag, damer! Keep it up :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag, jenter!

 

Har overlevd nok en helg, spennende konkurranser, mamma på heltid denne helgen! Og det er fint. Har vel heller underspist enn overspist, og trent litt attpåtil, så bare vent! Hvis vekta ikke skjerper seg nå hiver jeg den ut av vinduet på fredag :-)

 

Håper du blir raskt bedre, Krivi! Selv er jeg nyfrelst trandrikker, og synes det har hjulpet masse på min frynsete form. Og barna volder bekymringer. Håper dere får det lettere snarlig.

 

Og dere er flinke trimmere som alltid. Må prøve å få meg en tur i kveld, jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må no le av frigg sine friske uttalelser,jeg er nesten med på den,hive vekta ut gjennom vinduet hvis jeg ikke får resultater.Min veiedag er flytta til onsdag,så over en uke å gjøre det på.Har trent så mye at en marsipanstang kan ikke velte hele slankeprosessen.Hvordan går det da ann å bli tynn?

 

Jeg syntes ikke resultatet står i forhold til innsatsen,men hva er alternativet til å "gramme "seg nedover,spise mer?????:o

 

Krivi jo det blir liksom litt forpliktende å trene når leste hvor mye gass de andre ga.Følte meg litt uttafor gruppa da jeg var lat, og leste om føtter som var i sving her inne.PS er litt fjåsete og trett,men dersom dere ser på tidspunktet så forstår dere hvorfor he he god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag er jeg i godt humør, stresshodepinen har gitt seg:)

 

Har trent styrke idag 30 min puh,men kjenner at det går lettere i trimme nå enn i begynnelsen av januar. blitt 1.2 poeng . Vet ikke om det blir 7 denne uken for får ikke trent i helgen,men skal nå prøve å få 5 poeng:)

 

nikkoline:lov å ta seg en fridag da,du er jo så flink til å trimme ellers.:o

 

kan tenke meg det var godt å komme seg ut av den jakka du hadde på deg etter skiturn..puh..du var nok varm ja.

 

frigg:du går nok nedover på fredag vekten tørr nok ikke noe annet..LOL:)

 

ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt humør jeg og Minni og veldig mett.Fikk ikke spist som planlagt på jobb,dermed kom jeg på minus siden.En bixit bar på tur hjem,130 kcal,en pk tørrfisk 100 kcal.Pizza til middag,ush.Men den var nok 160 gram ikke mye.

 

Nå må jeg stikke hodet ned i kaloritabellen og regne ut.

 

Pause regne regne neida ..... kom bare til litt over 1000 kcal,har ikke spist frukt eller melkerasjon og kun mager pålegg.Men tar kun en youghurt en% i kveld i tillfelle jeg har misregnet på pizza stykket stort var det ikke men allikevel....

 

Høres sikkert hysterisk ut,men er så lei av å gå opp å ned i vekt,vil ned og ned og ned ikke opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nikkoline:lov å ta seg en fridag da,du er jo så flink til å trimme ellers.

 

Minni: det er det som er bra,oppleve at de andre trener føle at du blir i minus i forhold til de andre= må begynne å trene selv for å føle seg bra.Dere er skjønne:),vakre og herlige som drar meg med mot en slankere hverdag.

 

Ser at når jeg klipper og limer noe fra sitat,blir det ikke markert som sitat fra en annen person,det øverste her skrev minni i et innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har endelig jeg kommet meg ut på ski i vinter også! Min svigerinne er fra Skåne og har aldri gått på ski før hun flyttet til Norge for tre år siden - og hun ELSKER det. Så hun dro meg med ut i dag! Jeg har ikke vært hjemme i Norge på vinteren siden 2009, så merker jeg var litt rusten. Kjenner det nok i morgen. Men vi gitt fort og ble svette og gode - 3,4 poeng på en times skitur! Blir nok flere slike fremover :o

 

Er ikke så flink til å registrere mat om dagen, men det virker nesten å ha motsatt effekt av hva jeg er redd for at det skal ha - jeg spiser mindre når jeg ikke registrerer.. Altså i minste laget. Men nå har jeg nettopp fylt på etter trening med en sjokomelk - det holder nok til middag :( Torsk på gamlemåten her i dag..

 

God tirsdag!

 

ps: dere er fremdeles utrolig spreke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...