Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

har fått 5.6 trimpoeng til nå,tar de siste 1.4 poengene imorgen på en lang gåtur,håper på sol:)

 

fyser litt idag,men skal ikke fråtse,går jo på kurs!

 

kaika: kos deg i Bergen.;) jepp,endelig er det lørdag.

 

kos deg på cafe idag,krivi,finnes jo mye sunt på cafe også. Er helt sikker på at du vil nå målet ditt...stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Du store alpakka. Jeg har vært på zumba for første gang i mitt liv. Dere har jo skrytt så mye av det Minni og Kaika, så jeg måtte prøve det.. Har rytme og beveglighet som en stein, så jeg plasserte meg godt inn i bakerste hjørne. Men det var veldig kjekt, selv om jeg ikke gjorde noenting riktig. Og jeg så faktisk to damer i 60-årene som var DÅRLIGERE enn meg. Boost for selvtilliten hehe. Neida, men kjekt var det! Og svett ble jeg! Men hva registrerer dere zumba på? Dans?

 

Måtte bare skryte litt av meg selv her, siden jeg virkelig H A T E R dans. Nå kan jeg ta et glass vin med (god?) samvittighet.

 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har registrert zumba som moderat aerobic, men dans er jo sikkert bedre. Synes de skulle fått zumba med i repetoaret, jeg ;) Ja, sant det bar gøy, Snegla?

 

Trasket rundt i mange butikker i dag, men kjøpte bare en bluse og et smykke. men, fint var det!

 

Kjekt med gode tips, Nikkoline.

 

Du tar de siste poengene i morgen, Minni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i bursdag og spist meg god og mett,har enda over 100 kcal tilgode som jeg ikke blir å bruke.

 

Valgte en bit laks,en skive røkelaks,en skive roastbiff,en bit hvalkjøtt en flis reinkjøtt.Ingen dressing eller salater.2 store buketter med brokkoli,masse grønnsalat.Et glass vin.30 gram kake,tror ikke den var så tung engang,et flis på t fatet.

 

Det er der jeg vil være,kos i små mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag..skal straks ut på trim og ta flere trimpoeng....

 

fint vær idag og mildt...ble ikke fråtsing igår,ble nok litt over streken men synes jeg var flink jeg hihi..

 

 

Kurslederen min sa at zumba kunne legges inn både som aerobic og dans:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag ble det 1.6 trimpoeng 1 times gåtur..er kjempefint vær her idag,sol og blå himmel:) så har fått tilsammen 7.2 trimpoeng denne uken,noe som er leeeenge siden !!

 

skal prøve på det samme neste uke også.

 

Takk nikkoline:) spinning er jo også flott trim da.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Flott uke med super innsats! må skryte litt selv også, har faktisk fått hele 16,1 trimpoeng denne uken!! Mitt beste tips for motivasjon er faktisk å skaffe seg pulsklokke.. Den ferdigregnete forbrenningen til Vektklubben er vel og bra, men man forbrenner mer enn det... Jeg lover. som nevnt gikk det med over 850 kcal på zumba for min del da jeg var på det med pulsklokke tidligere i uken. Man legger inn vekt, høyde og alder og får en mer korrekt beregning av forbrenningen ;) jeg har den billigste varianten til Polar så det trenger ikke være veldig avansert..

 

Nå har jeg vært på søndagsspinning, og skal på pinnekjøtt til mormor.. Vanskelig å si nei når mormor stapper kaker og fet mat i en...

 

Lykke til med ny uke, jenter! Jeg håper på en hel kg til neste fredag for min del i allefall! god søndagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel egentlig skaffet meg pulsklokke,sikkert gøy å følge med når alt er innstillt på akkurat min vekt og høyde osv.Mannfolka i huset har pulsklokke så kanskje jeg og skaffer meg en vakker dag.

 

Lurer på om jeg må smøre meg med super tålmodighet denne uka,veldig påvirket i kroppen av mens på vent.Det svir i magen og jeg er hoven i kroppen.Uansett så vet jeg at med ti trimpoeng så er jeg ganske safe på nedgang.Denne eller neste uke.

 

Gleder meg til veiedag i morgen,det er så koslig å treffes for veiing og slankeprat.Men dere er umistelige i hverdagen.Holder virkelig på fokuset når jeg er ofte her inne.

Har dere faste veiedager?

Krivi86- flink jente:)

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, Nikkoline. Hjelper å være her inne ofte og følge med - føler litt ekstra på å å måtte være flink når jeg har noen å skrive med. Vi holder hverandre i ørene ;) Kjempebra med 10 poeng - keep it up!

 

Lykke til med veiing i morgen, N(og alle andre som evt skal veie i morgen, såklart)! Det går fint - og husk - kroppen SKAL svinge ila. mens osv. Kanskje det bare gjør at nedgangen "gjemmer seg" til uken som kommer, og dobles uken etter når vannet i kroppen forsvinner :)

 

Jeg må ha veiedag på fredager, jeg. Litt tvangstanker på det... Da har jeg stort sett vært flink siden søndag i allefall, og får ofte et hyggeligere tall på vekten da enn etter en helg hvor man kanskje har skeiet ut for mye. JEg tenker at hvis man har vært litt mindre flink i helgen, kan man gjøre det godt igjen i løpet av uken :) Men det er meg da..

 

Nå har jeg booket meg på ny spinningtime i morgen og zumba på tirsdag, for en skikkelig kickstart på uken. Noen andre som har gode planer for kommende uke?

 

Håper mandagen ikke blir blå, men bra :)

 

PS: Konge middagstips med torsk:

 

Paprika, løk og sukkererter stekes i panne med bittelitt margarin til grønnsakene er litt myke. Ta torskefileeter i en ildfast form og hell over de stekte grønnsakene. Et par spiseskjeer matfløte (slappa, ikke veldig mye). Strimlet purre og cherrytomater på toppen sammen med salt og pepper. Smack inn i ovnen til torsken er ferdig (ca 20-30 min). Server med fullkorsris. NAM! Og ganske så magert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veiedag igjen og jeg har gått ned litt denne uken også,ikke så mye men,ned er ned!;) ser er nytt tall!

 

10/1: 80.8kg:(

17/1:80kg ned 800gram.:)

24/1:79.9:)

 

ha en fin mandag og ny uke folkens.Har litt på planen idag shopping (klær)

 

skal prøve å få 8 trimpoeng denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, Minni! Det er en kjempeprestasjon - utrolig deilig å se 70-tallet, husker det selv da jeg gikk på kurs sist. Grattis og hurra! ;) Håper du fant noe fint på shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krivi:takk,jepp,gøy å se et nytt tall,håper på mer ned.;)

fryser veldig idag,mest på hendene så satser på at det betyr mer nedover???

hihi..

 

Ble shopping idag fant 3 gensere,en topp og tre bukser,pengene fløy..sukk.:)

 

Orket ikke gå på kurs idag formen er ikke på topp,men skal dit neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Minni gratulere med et nytt tall:)

Krivi86,sant det er bra og få en god treningsstart på uken så kan vi heller slappe mer av etterhvert:)Spinning og styrke på meg i dag.

 

Det ble - 400 gr vippet mot 600 men var slem den vekta,og gikk tilbake.

Vekt nå er 78,4,kjære 77 hvorfor lar du meg vente på deg?he he savner min venn77 kilo.

 

Ja hvordan legge opp trening og mat???Handle inn,ha sunn mat lett tilgjengelig??

Tirsdag,gå hjem fra jobb en time.Onsdag spinning.Torsdag??? Fredag ,lør ,søn jobb og lite trening.Men mye salat kylling skinke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God start på uken og 2,2 trimpoeng idag. Løp i 20 minutt på mølla og trente 25 min styrke. Imorgen blir det spinning!

 

Gratulerer med å se 79-tallet Minni! Her går det unna :)

 

Jeg er på nattevakt.. Og det var kake her... Ikke så mye mer å si om det enn at det smakte godt og at jeg SKAL ha 10 trimpoeng denne uken.. ;)

 

Snakkes siden! :)

 

Klem trøtt-som-en-strømpe-snegla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Gratulerer med det vakre 70-tallet, Minni! Du får nok se mer av det snarlig. Og bra jobba av Nikkoline.

 

Også jeg har gitt kroppen kardinalsjokk med til sammen 7 TP søndag og mandag. Har ambisiøse planer for trening denne uken, mest svømming og gange (har lånt meg hund, veldig motiverende...det stakkars dyret er nok i sjokk også), så da er det bare å glede seg til fredag... (Håper jeg)

 

Ønsker alle en noenlunde måteholden tirsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss som dere skriver, da! Hadde ikke tid å gå inn her i går og det var mye nytt å lese! Såå kjekt...

 

Grattis med nedgang Minni og Nikkoline! Er så kjekt når det går rette veien!

 

Over 16 TP i forrige uke, Krivi - det er imponerende! Den torskeretten din så deilig ut - skal jeg prøve en dag. Jeg er alltid på utkikk etter nye fiskeretter. Det spiser vi alt for lite av her i huset. Noen andre som har noen gode fiskeretter å anbefale?

 

Trøtt for tiden, Snegla? Jeg er bare så superduper januartrøtt.... Gleder meg vilt til at det blir lysere, og til vinterferien. da går jo turen til Gran Canaria :-) Men, det hjelper å trene i denne tunge, mørke tiden! Jeg startet uken med 45 min spinning og 30 min styrketrening i går. Deilig! Jeg har fått laget meg et nytt treningsprogram med slynge. Det har jeg ikke prøvd før. Utfordrende og gøy!

 

I kveld blir det dance aerobic + styrke, onsdag treningsfri, torsdag Body pump, fredag 30 min spinning + styrke og lørdag formiddag zumba, søndag treningfri (søndagstur...) God plan, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par av mine fiskefavoritter:

 

Tar løk, deler i båter, legger i bunnen av en ildfast form, med sei el l, omtrent like mye som løk, som legges over. Heller over en saus av rømme (bruker lette varianter, selv om det ikke blir like pent) dijonsennep, salt og pepper. Stekes en halvtime eller så og serveres med poteter. Veldig godt, om enn ikke ungenes favoritt...

 

Ungenes er derimot begeistret for spagetti med saus - og husets saus består av hermetiske tomater, torsk el l, løk og det man foretrekker. Lettvint måte å få fisk i de små :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det blitt trim, 1.2poeng . gikk tur i 45 min,fint vær nå,sol:) så må jo nyte finværet.Har som mål 7-8 trimpoeng denne uken!

 

mmm, skal jammen meg prøve de fiskeoppskriftene namnam,prøvde torsk på grønnsakseng her en dag og den er kjempegod.Grete roede oppskrift. anbefales.

ellers går det mye i seibiff med løk ,gulrot og potet her.

 

Flinke trimmere her da, kjempebra! skjønner ikke hvordan dere klarer å få 16 trimpoeng eller mer,det er jo supert.

 

kaika : høres herlig ut med gran canaria i vinterferien da. Har selv vært litt januartrøtt,sukk,men er såå godt nå at vi går mot lysere tider.

 

 

Takk,nikkoline og frigg,jepp er supert og se et nytt tall,er så lei av 80 tallet.

 

ha en fin uke med masse trim og sunn mat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også gått tur i dag - deilig med frisk luft og sol (selv om det er kaldt). Er litt skummelt å gå ute nå, da, er så grusomt glatt - i allefall i oslo. Droppet Zumba i dag. Etter to dager på rad med ganske intens spinning, måtte jeg la kroppen hvile en dag. Skal opp tidlig i morgen og trene styrke og ta en halvtime på mølla. Og nå har jeg sagt det til dere, så nå må jeg gjøre det ;) oppdatering kommer... wææ. og minni: 16 TP var ekstremt, lurer på om jeg klarer det igjen, men jeg tenker at alt over 10 er bonus :)

 

ooh, kaika - jeg vil og til varmere strøk! Heldig er du! og FOR et treningsopplegg du har, tenker jeg du kommer til å være ekstra glad for når bikinien skal på i vinterferien :) stå på! Jeg skal på hyttetur i midten av februar, med badstu osv, kan ikke si jeg gleder meg til bikini helt ennå....

 

jeg skal på fest på fredag, og vet det blir endel alkohol, men jeg skal i allefall ikke røre ølen, og heller drikke vann mellom hvert vinglass. De andre kan ta deg av den verste fylla ;P Har i det minste motivasjon til å være ekstra flink frem til fredag ettermiddag, og lørdag og søndag. Jo flere ekstra TP, jo mindre trenger jeg å bekymre meg. Litt moro må man jo ha.. Er da student, tross alt!

 

Er kjempespent på veiing på fredag, da. Nå er jeg superflink hver dag, og jeg tror jeg kjenner at buksa (med stor B - den som alltid er litt trang) faktisk ikke er SÅÅ trang. Krysser fingre for bra uke resten av uka - til oss alle!

 

Har 400 kcal til gode i dag, så nå skal jeg lage meg en digg smoothie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan å ligge unna øl, og drikke et glass vann mellom vinglassene. Den filosofien prøver jeg også å følge når jeg er på fest, men har en tendens til å glemme vannet utover kvelden...he, he ;)

 

Jeg er imponert over meg selv når det gjelder trening for tiden. Har virkelig fått litt dilla.... Så gøy! Jeg har trent jevnt og trutt i 10 år på helsestudio sånn ca to ganger i uken, noen ganger tre, men etter jul har jeg vært fire - fem ganger i uken. Har bestemt for å å forsette med til vinterferien, så tenker jeg at jeg reduserer til tre ganger... Får se hva jeg ønsker. Jeg må jo få tid til andre ting, også: Husarbei og, klesvask (BLÆ!), forberedelser til undervisning, og ikke minst: lesing av bøker, som er min store interesse.

 

Nå litt skolearbeid, så Greys; min yndlingsserie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...