Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for støtten, jenter. Dere er gode å ha. :)

 

Høres ut som dere også koser dere i påsken! :)

Pittelille: Det var litt av en dag du hadde på jobb i går! Men bra du nyter roligere dager nå og bra du kom deg ut på golfbanen. Helt enig, fantastisk nydelig vær nå! Måtte det vare leeenge. :)

Anneli: Hehe, høres ut som om gutten din koser seg i vannet. Håper dere får noen kjempefine dager på hytta!

 

Jeg har også hatt en fin dag. Var kjempedeilig i skogen i dag. Varmt, sol og vårlig med hvitveis og blåveis overalt. Ble mange kalorier forbrent, og det var bra for det har blitt litt påskegodt i kveld.

Her er dagsrapporten min:

Frokost: 2 brødskiver med gulost, kaviar og 1 kokt egg

Lunsj: 2 rundstykker med soft light, spekeskinke og friske urter

Mm: 2 fiberknekkebrød med kaviar og gulost

Mm: 1/2 banan

Middag: Hjemmelaget lasagne og salat

"Kveldsmat": Litt påskegodt og druer

Trening: Tur i skogen = 1106 kalorier forbrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg er solbrent!!:) Har hatt nok en runde på golfbanen i strålende sol og ca. 20 grader, og armer og ansikt er blitt rødt og fint. Ikke mistforstå, jeg har ikke som mål å bli solbrent, men likevel. Oh joy!!:-)

 

Hadde forresten på meg pulsklokke i dag, og på drøye 4,5 time med golf ble det 1505 kcal forbrent. Veldig grei uttelling altså! Får jo ikke spesielt høy puls, men jevn og trutt gange med golfbag på ryggen, i tillegg til alle slagene da, medfører i alle fall en ok forbrenning.

 

Sitter og slapper av med en boks øl i solen på terassen nå, og skal snart på middag til en kompis. Blir nok litt ekstra, men har planer om golf igjen i morgen så da er det litt mindre farlig. Rapporterer inntaket senere i kveld eller i morgen.

 

Håper alt er bra hos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så mange kalorier som forsvant på golfbanen, Pittelille!

 

Jeg har også hatt nok en deilig, avslappende dag. Dagen startet med besøk av foreldrene mine, bror med kjæreste og søsteren min på påskefrokost hos oss. Koselig :) Deretter ble det en tur på treningssenteret før det ble avslapning i solen med bok på verandaen. Fornøyd med at jeg kom meg på trening..var ikke så fristende å gå inn for å trene i dette været, men var ihvertfall på en morsom gruppetime.

 

Her er dagsrapporten min:

Frokost: 2 rundstykker, eggerøre, spekeskinke, brie, roastbeef, litt grønt, 2 glass appelsinjuice og kaffe.

Lunsj: 1 rundstykke med brie + 1 pære

Middag: Blir rester fra i går (lasagne og salat)

Snacks: Påskegodt (fikk påskeegg av mamma i dag :) Heldigvis ikke av det største slaget.. :) )

Trening: 30 min Indoor walking og 15 minutter på stepmaskin = 470 kalorier forbrent

 

Ha en fin kveld, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra start på dagen med tur i skogen! Og jeg har faktisk jogget!! :) Selvfølgelig ikke hele turen, men det ble en blanding av jogging og gange. :) Forbrente 644 kalorier på nesten halvannen times tur. Jeg søkte nemlig opp en av de gamle trådene våre i går (fra 2009) og ble veldig motivert over å lese hvordan jeg veldig fort kom i form med jogging den gangen og hvor mye jeg gikk ned. Trente veldig mye på den tiden, veide 66 kg og har vel aldri følt meg bedre. Og dit skal jeg tilbake!! Og nå har jeg jo skogen rett utenfor døren, så det er ingen unnskyldning for å ikke komme seg ut på tur.

 

Ha en kjempefin påskeaften, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Wow Spinny!! Du er virkelig flink for tiden, og du virker supermotivert. Blir rett og slett glad av å lese slikt:-) Ja, jeg husker for et par år siden at du var veldig fornøyd med vekten, og det er klart det er motivasjon i slikt. Vi jobber jo med å få den deilige følelsen, og når man i tillegg også husker på hvordan det føltes blir det et mer konkret mål å jobbe mot.

 

Her har det gått både bra og dårlig. Det bra er at jeg har vært på golfbanen 3 dager på rad og dermed forbrent en del kcal på mosjonering. En annen bra ting er fredagens totale inntak. Veldig fonøyd med det til tross for middag hos kompis:

Frokost: 75 gram fullkornsrundstykke, ost, spesialsalami, lettmajones

Mm: Ca. 20 gram nøttter/rosiner

Lunch: 75 gram fullkornsrundstykke, ost, spesialsalami, lettmajones (niste)

Mm: 1 Friskis-is (110 kcal)

Middag: Ca. 1 l øl, et glass vin, en kyllingfilet m/masse grønnsaker, en elgkarbonade m/grønnsaker

Trening: 1505 kcal på golfbanen

 

I går startet det også veldig bra, men så gikk det nedover kan man si:

Frokost: 75 gram fullkornsrundstykke, ost, spesialsalami, lettmajones

Mm: Ca 25 gram nøtter/rosiner

Lunch: 75 gram fullkornsrundstykke, ost, spesialsalami, lettmajones (niste)

"Mm": Ca. 75 gr. superchips, ost&kjeks, 1/2 Kvikk lunsj, 0,66l øl og et glass vin (verandahygge sammen med Kjekkas)

Middag: Hjemmelaget pizza...

Trening: Samme som i går

 

Jaja, er vel bare å brette opp ermene og satse på en sunnere dag i dag. Jeg rapporterer etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Pittelille! :) Ja, er veldig motivert nå.

Jeg synes ikke du har noe å være skuffet over, synes du klarer deg veldig bra i påsken. :) Masse trim på golfbanen og litt utskeielser. Men det er da tross alt påske, og litt ekstra er lov. :)

I går var vi på familiemiddag og da ble det også strengt tatt mer enn jeg trenger å få i meg. Men spiste ikke så veldig mye på dagen, så da var det "plass" til ekstra kalorier på kvelden.

 

Lørdag

Frokost: 1 rundstykke med roastbeef og agurk

Lunsj: 1 rundstykke med eggerøre og spekeskinke

Mm: 1 Friskis-is

Middag: Lammestek, ovnsstekte potetbåter, brokkoli, sjy + 2 glass rødvin

Dessert/snacks: 1 stykke bløtkake, en håndfull sørlandschips og 1 glass hvitvin

Trim: Tur i skogen = 644 kalorier forbrent

 

Nå skal jeg ut i skogen igjen, før det blir grilling hos venner senere i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Wow, det er hyggelig å komme tilbake og se hvordan dere superdamer står på! Det er både gåtur, jogging, golf, treningssenter og ikke mye av det usunne slaget. Å si at jeg er veldig imponert blir egentlig en stor underdrivelse. :D

 

Kom hjem fra hyttetur med foreldrene mine og lillegutt nå i ettermiddag. Jeg har ikke vært like flink som dere, må nesten være ærlig. :) Jeg har vært aktiv og gått en del turer ute i det fantastiske påskeværet, men i forhold til matinntaket har det ikke vært 100% perfekt, siden noen andre har stått for innkjøpene. Det merkes vel på vekta vil jeg tro. Får se når jeg tør å veie meg :)

 

Det er veldig gøy at dere har så mye motivasjon og energi. Det smitter :) Dere er herlige! Ha en fortsatt sunn, aktiv, god, morsom påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ah, da var vi alle samlet igjen. Herlig:D

Anneli: Hørtes ut som om dere har hatt en fin hyttetur. Ikke alltid så lett når andre står for innkjøpene, men i og med at dere har vært aktive i tillegg er jeg sikker på at tallene på vekten kommer til å være snill med deg. Synes du har vært flink!

Spinny: Herlig med nok en tur i skogen!! Sprek altså:-)

 

Min dag har gått slik:

Frokost: Ca. 90 gr. fullkornsrundstykke m/brunost, syltetøy, spesialsalami og krepsehaler i chiliaioli

Mm: 1 knekkebrød m/syltetøy

Lunch/middag (grilling): 2 pølser i lompe, ca. 2 ss. sprøstekt løk, 1 karbonade, salat

Dessert: 1 (En!) stk. engelsk konfekt (Bassets)

Kvelds: Ca. 1 dl yoghurt JA

Trening: 40 minutter gange i moderat tempo

 

I morgen satser jeg på en treningsøkt der jeg får svettet ordentlig i tillegg til en runde golf.

 

Ha en fortreffelig kveld videre flinke jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Har hatt en aldeles nydelig start på dagen:-) Ble så inspirert av Spinny at jeg løp meg en tur i marka med en gang jeg sto opp. Turen ble bare på en halvtime hvorav jeg gikk de første 6 minuttene (hardt å starte rett på oppoverbakkene), men det var likevel en utrolig forfriskende opplevelse. Nå sitter jeg bare og nyter en deilig kopp kaffe og venter på at Kjekkas skal våkne. Life is good;)

 

Håper dere får en kjempefin dag, flinke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en aldeles nydelig start på dagen Ble så inspirert av Spinny at jeg løp meg en tur i marka med en gang jeg sto opp.

Åh, så bra, Pittelille!!! :) Kjempegøy å høre!

 

Anneli: Helt enig med Pittelille at det er godt at vi alle er samlet igjen. :) Høres ut som du har hatt en fin påske! Vet veldig godt hvordan det er når andre står for matinnkjøpet, og i påsken blir det alltid litt ekstra. Men jeg er sikker på at du er tilbake der du var når som helst. :) Og vekten din er jo bare en drømme-vekt spør du meg. :D Så du har ikke noe å frykte!

 

Her kommer rapport fra meg fra i går:

Frokost: 2 brødskiver med eggerøre, spekeskinke og brie.

Lunsj: 1 brødskive med kaviar og kokt egg

Mm: 1 Friskis-is

Middag (hos venner): Ca 150 gram grillet indrefilet, 1 bakt potet, smør, rødvinssaus, salat

Dessert: Vaniljepannacotta og litt påskegodt

Trim: Joggetur i skogen = 666 kalorier forbrent

 

Nyt siste feriedagen, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, fikk det til i dag og! :) Ble 45 minutters tur og 413 kalorier forbrent. Har nå trent 6 av 6 dager i påsken, det må jeg si meg fornøyd med :D

 

Om noen timer kommer noen venner på middag, så nå skal jeg bake focaccia. Kommer med rapportering i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Fyttirakkern for noen flinkiser!! :)

Jeg har ikke sjans til å hamle opp med dere! :)

 

Men bare vent til i morgen, da er (forhåpentligvis) oppgaven til mannen i huset levert og vi er tilbake i mer normale tilstander her. Da skal jeg nok gjøre et forsøk på å hevde meg litt flinkismessig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kort rapport fra min mandag:

Frokost: 1,5 skive m/baconomelett

Lunch: 2 skiver m/spesialsalami og lettere norvegia

Mm: Ca. 10 gram nøtter/rosiner

Mm2: 1 skive m/smøreost, salami og hvitost

Middag: 2 skiver m/spesialsalami og lettere norvegia

Trening: 30 minutter med jogging (340 kcal) + 4,5 timer på golfbanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var påsken over og resten av påskegodtet er kastet. Nå nærmer sommeren seg med stormskritt og det er bare å stå på videre!!

Hver natt til mandag får jeg oppsummering av uka som har gått på pulsklokken min og jeg var svært fornøyd med forrige ukes resultat:

Jeg har trent 5 ganger, totalt 8,5 timer og forbrent 3700 kalorier :D

 

Her kommer dagens rapport:

Frokost: 2 rugfler med kokt egg og kaviar

Lunsj: 1 knekkebrød med kaviar og 1 banan

Mm: 1 Friskis-is (bare 79 kalorier pr stk når man kjøper en pakke med ti stykker. Litt mindre enn de vanlige, men det merker man nesten ikke.)

Middag: Salat med ruccula, tomater, agurk, rødløk, avokado, parmaskinke, fersk mozarella, fullkornspasta og pinjekjerner + 2 biter hjemmebakt focaccia

Dessert: 5 twist

Trim: Joggetur = 413 kalorier forbrent

 

Anneli: Takk for skryt :) Håper det går bra med innspurten på oppgaven til mannen din og at han får levert som planlagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Da var hverdagen tilbake og jeg må innrømme at det er litt godt. Kunne gjerne sovet en time eller to lengre i dag tidlig, men ellers synes jeg livet og hverdagen er bra:-)

 

Anneli: Er oppgaven levert og stemningen bra hos dere? Håper virkelig alt har gått som planlagt og at dere nå slipper å tenke på oppgaveskriving på en stund. Vel blåst!

Spinny: Utrolig bra gjennomført påske altså! Trening 6 av 6 dager er virkelig imponerende:D Dette blir det garantert resultater av.

 

Jeg har akkurat kommet hjem fra en herlig Sykkel55-time. Følte at jeg hadde masse og gi, og klarte å ta meg ordentlig ut. Alltid en god følelse (etterpå vel og merke), og nå bobler jeg over av energi:-) Maten har også gått greit så langt:

Frokost: 1 grovskive m/spesialsalami og lettere norvegia

Lunch: Spinatsuppe + ca. 50 gram rundstykke

Mm: Ca. 40 gram rundstykke + 1 banan

Mm2: 1 banan (før trening)

Middag (planlagt): Kylling, ris, grønsaker m/ kokos&curry-saus

 

Hvordan har tirsdagen gått hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei jenter!

 

Kan skrive under på det Pittelille. Mye bra med hverdag og rutiner, men det er flott med lange late morgener i feriene også.

 

Kjempebra at du kastet godteriet, Spinny! :)

 

Ja, han har levert. Vi satt begge to veldig seint i går med oppgaven hans, for å spikre den ferdig. Og i dag leverte han endelig :) puh! Han har to eksamner til før sommerferien da, så han kan ikke ligge på latsiden helt ennå, men det er noe litt annet.

 

Her kommer rapport fra i går:

Frokost: 2 skiver grovbrød med kaviar, lettmarg. og kalkunskinke. Melk.

Lunsj: Havrecheerios med melk og valnøtter

Middag: Lammegryte med fløte, champignon, løk og poteter

Mm: Lettyoghurt, 5 hasselnøtter, 1 banan.

Kvelds: Nudler

Snacks i nattetimene: 1 liten bolle og et par never potetgull.

 

I dag:

Frokost: 1,5 Hatting rundstykke med lettmargarin, kalkunskinke, gulost og brunost. 1 dl melk.

Lunsj: 1 grovt rundstykke med makrell i tomat. litt druer og jordbær

Mm: Ca 20 mandler, 1 lettyoghurt, 1 klementin

Middag: 3 stykker take awaypizza

Kvelds: Havrecheerios med valnøtter, banan og melk

Trim: Ca 1,5 time tur i rolig tempo med venninne

 

I dag hadde jeg planer om å begynne en ny start med sunne vaner. Men det ble litt bom, siden mannen min hadde bestilt pizza til middag for å feire at han hadde levert. (Greit å skylde på andre :D) Men er fornøyd med at jeg fikk gått en lang god tur med ei venninne nå i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Gratulerer med levert oppgave i huset, Anneli:-) Regner med det føles veldig bra!! Noe som imponerer meg veldig med ditt kosthold er at selv om det ble pizza til middag så lar du ikke det bety at resten av dagen/kvelden blir "feil". Noe av det jeg jobber mest med er å ikke tenke at "jaja, nå er det gjort..nå er det bare å fortsette", og der er jo du superflink:D

 

Nyyydelig vær i Oslo i dag, og jeg sitter og drikker kaffe og venter på at Kjekkas skal bli klar. Tenkte bare å stikke innom her i mellomtiden og ønske dere begge en super dag!!

 

PS, Ble en smoothie til kvelds i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! :)

Rakk ikke innom her i går, så kommer med rapport for gårsdagen og dagen i dag nå. Helt enig med dere at det er godt med hverdag igjen. Ihvertfall når man prøver å være sunn. :D

Anneli: Gratulerer med mannens oppgavelevering! :) Så godt for han (og deg) at den er ferdig.

Pittelille: Super treningsøkt i går!!

 

I går var vi på bursdagsmiddag for pappa, men nå er det heldigvis ingen selskaper/sammenkomster jeg vet om i den nærmeste fremtid. Så nå er det fullt fokus på sunn mat og trening!

 

Tirsdag

Frokost: Cottage cheese med eplesyltetøy og kanel

Lunsj: Salat-rester fra mandag

Mm: 1 Skyr-yoghurt

Mm: 1 rugsprø med kaviar, 1 banan og 1 pære

Middag (bursdag): Reker, kingcrab, majones, dill, 4 loffskiver, 1 glass hvitvin

Dessert: 1 stykke bringebærpai

Ingen trening

 

I dag

Frokost: Havrgryn med jordbæryoghurt

Lunsj: 3 knekkebrød med markrell i tomat og agurk

Mm: 1 Skyr-yoghurt og 2 knekkebrød med eplesyltetøy

Middag: Omelett med ost og skinke + salat

Kveldsmat (planlagt): 1 eple, 2 rugsprø med kaviar og gulost

Trening: 50 minutter kondisjonstrening og gange etterpå = 689 kalorier forbrent

 

Har dere hatt en fin dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flink du var i bursdag i går, Spinny! Og veldig bra økt i dag, du er virkelig i siget.

 

Her er det treningsfri dag, og har i stedet brukt tiden på shopping av klær og av grill. Ser fram til både å bruke mine nye sommerklær og mange sunne middager fra grillen:-)

 

Min dag har gått slik:

Frokost: 1,5 grovskive med salami og ost

Lunch: Salat m/diverse sjømat, ca. 10 pastaskruer, masse grønt, 3 oliven, 1 ss dressing

Mm: 1 God morgen yoghurt

Middag: 2 mellomgrove skiver, ca. 50 gram kyllingfilet, 1 skive bacon, litt pesto og balsamicoeddik

Mm: 1 smootie av frosne bær og JA vaniljeyoghurt

Kvelds (planlagt): 2 knekkebrød med smøreøst og pepperskinke

 

Ha en fortsatt fin kveld!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

En ting til.. Jeg registrerer vanligvis ikke inn maten her, men føler at jeg har grei kontroll på hva jeg får i meg. Gjorde nettopp en kontroll på dagens inntak som absolutt er representativt, og jeg ligger som jeg skal på rundt 1600 kcal. Godt å vite!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk for det Pittelille, det var hyggelig. :) Jeg kjenner igjen det du sier. Noen ganger føler jeg at nå er dagen "ødelagt" likevel, og kan like gjerne spise mer usunne ting osv. Men nå er jeg så motivert til å snu de dumme vanene, og pizzaen var jo ikke mitt valg, på en måte.

Gratulerer med grill! Lur investering. Vi har brukt vår veldig mye hver sommer. Blir mye god mat og hyggelig er det også.

 

Spinny, takk, ja jeg må innrømme at det er godt at den nå er levert :D Bra treningsøkt på deg i dag! :)

 

I dag har inntaket vært:

Frokost: 2 skiver grovbrød med kaviar og lettmargarin og kalkunskinke, 1 glass melk

Lunsj: 3 runde knekkebrød med peanøttsmør. 1 banan

Mm: ca 20 mandler, 1 lettyoghurt

Middag: Sweet chililaks med kokosris og salat.

Kvelds: 1 banan/jordbær/blåbærsmoothie. 1 speltpolarbrød med lettmargarin, kalkunskinke, skinkesteik.

Ingen trening i dag.

 

Jeg veide og målte meg i dag, hadde gått opp 1,4 kg og 1,5 cm rundt magen siden sist jeg var på vekta....:) Det var som vanlig en enorm (og fristende) twistbolle på bordet i lunsjen i dag og på kurset som vi hadde i samme rom. Er ganske stolt over at jeg ikke tok en eneste. Så jeg er definitivt tilbake på riktig kurs nå. Rette opp det som har blitt feil de siste ukene. Takk for at dere er her jenter! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter! :)

 

Veiedag i dag, og opp enda 0,3 kg.. Dette går virkelig så det suser.. :D Har gått opp nå hver veiedag de siste tre ukene. Det har jo vært påske, men hadde likevel håpet at jeg ikke gikk opp også denne uken. Det har jo blitt litt ekstra i påsken, men har da trent masse ekstra og. Ja ja, det er bare å fortsette. Neste uke SKAL jeg ned!!

 

Anneli: Kjedelig at du også gikk opp, men det går fort av igjen så flink som du er! SÅ bra at du stod i mot Twist på jobb! :)

Pittelille: Så deilig med nye klær og grill! Og du har tydeligvis kontrollen på inntaket..supert! :)

 

Her er dagsrapporten min i dag:

Frokost: Cottage cheese med eplesyltetøy og kanel

Lunsj: 3 knekkebrød med kaviar og gulost

Mm: 2 knekkebrød med kaviar og gulost

Mm: 1 eple

Middag: 3 kalkunpølser med lompe og ketchup

Kveldsmat: 2 rugsprø med kaviar og kokt egg

Ingen trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Spinny: dette var virkelig ufortjent. Så dårlig den vekta di behandler deg! Du har vært utrolig flink og ikke skjønner jeg hvorfor ikke du får det skriftlig. Du er veldig flink til å ikke la det demotivere deg. Kjempebra innstilling. Du er veldig positiv :) Stå på som du gjør så vil det løsne, det er jeg sikker på!

 

Takk for ros! Men sannheten er at i denne påska har jeg ikke vært SÅ flink akkurat. Men det er i ferd med å snu heldigvis :)

 

Hadde en herlig sykkeltur til jobb i dag! Ble hentet etter jobb, men tror jeg sykler hjem i morgen. Var på kurs med jobben i dag, og der holdt jeg meg heldigvis unna wienerbrødkake eller hva det heter. Hurra! :)

 

I dag har maten blitt sånn:

Frokost: 2 skiver grovbrød med skinkesteik og leverpostei. Melk.

Mm: Pære og 10 mandler

Lunsj: Baguette med ost, skinke og litt grønt (på kurs).

Mm: Eple, 10 mandler og lettyoghurt.

Middag: Lapskaus av lam, lett-pølse, purre og div rotgrønnsaker.

Kvelds: Cornflakes med melk. Ca 15 druer.

Trim: 25 minutter syklet til jobb :D og 40 minutter svømmekurs i badet sammen med småen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...