Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Gratulerer med nedgang, Pittelille!! :)

 

Veldig travelt de siste dagene, så har ikke rukket å rapportere før nå. I går jobbet jeg helt til kl 20 om kvelden, så orket ikke telle kalorier, og i dag har det også gått i hundre. Her kommer i hvertfall hva jeg har fått i meg:

Torsdag

Frokost: Havregrøt med eple og kanel

Mm: 1 banan

Lunsj: 2 polarbrød med kremost, spekeskinke og salat/agurk/tomat

Mm: Cottage cheese og eplemos

Mm: 1 glass eplejuice, noen valnøtter

Middag: 1 toro lasagne (nesten 500 kalorier hvis jeg husker riktig)

Kveldsmat: 2 brødskiver med gulost og kokt skinke, knaskerøtter

 

Fredag

Frokost: 2 polarbrød med bringebærsyltetøy

Mm: 1 mango-yoghurt

Lunsj: 2 polarbrød med kremost, spekeskinke og salat/tomat/agurk

Mm: 1 banan

Mm: 1 Skyr-yoghurt med müsli

Lønningspils på jobben: 1 boks pærecider og en neve potetgull

Middag: 3 stykker hjemmelaget pizza og Pepsi max

Dessert: Bringebær og blåbær med vaniljekesam

 

Ingen trening denne uken, men satser på at formen er bra nok til det neste uke.

Ellers denne helgen blir det flere utfordringer med besøk osv, men får prøve å ta fornuftige valg!

 

Ha en god helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg må si dere imponerer meg! Travle dager med jobb og oppussing - men dere er strukturerte og sunne uansett. Flott:D

 

Her går det fint, og jeg koser meg med helg. Fredagens inntak bar breg av dårlig tid først på dagen, og helg deretter...

Frokost: Kaffe

Lunch: En skinke og ost-omelett, litt salat

Middag: Ca. 150 gr. karbonadedeig, 2 små lefser (140 kcal pr. stk), masse salat, ca. 2 ss. lettrømme, revet lettere jarlsberg, hot salsa.

Dessert: Ca 100 gram Malteser, 1/2 flase rødvin

Ingen trening

 

I dag har jeg gjort to forsøk på trening, hvorav det ene gikk fint. Var først på ski, men etter en time røk bindingen. Dro deretter og spilte squash m/ Kjekkas, og det gikk heldigvis litt bedre:-) Henholdsvis 360 og 638 kcal forbrent.

 

Inntaket sålangt har vært slik:

Frokost: 1,5 rugfler, salat, spesialsalami, lettere jarlsberg, lett majones, lett fløtemysost.

Lunch: 2 Åmli pannekaker m/4 skiver spesialsalami, lettere jarlsberg, ketchup. 1 Bama smoothie

Mm: En neve nøtter

Middag: Har kjøpt inn for å lage hamburger av magert kjøtt. Blir ovnsbakte poteter til, namnam:-)

 

Håper det går bra hos dere og at dere nyter finværet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

 

Vi har hatt barnevakt denne helga, og bruker helga på å pusse opp og rydde i kaoset i huset. Det er en større jobb enn forventet. Men vi ser resultater, noe som er deilig :) Snart kommer lillegutt hjem, og jeg gleder meg til å se ham igjen :)

 

I går spiste jeg slik:

Frokost: 1,5 pågen frøstykke med lettphiladelphia og div. skinkepålegg. Melk.

Mm: 1 brødskive med peanøttsmør og 1 kroneis.

Lunsj: Risgrøt med sukker og margarin. Melk.

Mm2: Banan, litt lettyoghurt, litt mandler.

Sen middag: Ca 1/3 stor Peppes pizza

Til lørdagskosen ble det Ca 1/2 pose potetgull og litt sjokolade.

Jeg tror arbeidsinnsatsen var verdt matinntaket, og er fornøyd med at det ikke blir noe vin denne helga :) Sparer en del kalorier der.

 

Pittelille: JEG er imponert over DEG med ditt fantastiske kaloriforbruk i går :) Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å komme inn hit og lese hvor flinke dere er!! :)

 

Dagen min i går ble litt rar..lite mat på dagen men ganske mye om kvelden. Hadde noen venner på middag i går og det ble litt stress og mye å gjøre på formiddagen og ikke tid til så mye mat da..Så det ble kun 2 brødskiver og 1 bixit-bar frem til kl 19, og resten av kaloriene på kvelden...ikke bra. Men alt i alt tror jeg faktisk ikke totalinntaken ble altfor gærent.

 

Lørdag

Frokost: 2 brødskiver med gulost og druer

Lunsj: 1 bixit-bar

Middag: Hjemmelaget lasagne med 2 biter focaccia og salat, 3 glass rødvin

Dessert: 1 stykke Lillians ostekake (GR-oppskrift, kjempegod!!)

 

Kommer tilbake etterpå med dagens rapport. :) Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Enig med deg Spinny, det er veldig morsomt å komme inn her og lese nye, interessante innlegg:-)

 

Det virker som om dere begge har hatt en deilig helg så langt. Regner med dere har fått gjort masse i helgen Anneli, og at dere nå koser dere med lillegutt. Spinny: Regner med du hadde en hyggelig kveld med vennebesøk og deilig mat. Håper også formen din er tilbake på topp igjen!

 

Min søndag startet med avslappende frokost etterfulgt av en absolutt ikke-avslappende spinningtime:D 547 kcal forbrent før kl 12, så resten av dagen skal jeg bare slappe av med goood samvittighet. Har en del gjenstående i leiligheten så har en plan om å få gjort litt av det..men først avslapping med pc og tv. Deilig med søndag!

 

Rapporterer inntak etterhvert, satser på en relativ sunn dag.

 

God søndagsklem til dere begge:-)

 

PS, Middagen i går ble 110 gram God og Mager burger, 1 hamburgerbrød, 1 ss dressing og 1 ss lettmajones, ca. 150 gram ovnstekte poteter, salat. Ble akkurat perfekt mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

 

Jeg er bare en kort tur innom for å rapportere dagens inntak:

Frokost: 1 frøstykke og 1 skive med lettphiladelphia, okserull, brunost og edamer, melk.

Lunsj: Havrefras med valnøtter og melk.

Mm: 2 små boller (mamma hadde med som hun hadde bakt sammen med lillegutt i helga..)

Middag: Skinkestek med fløtesaus, pteter, blomkål, tomat, eple

Kvelds: Eple og 1 eggeglass med mandler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort rapport herfra og:

Søndag

Frokost: 2 brødskiver, 1 kokt egg, brie og druer + 1 glass eplejuice

Lunsj: 1 mangoyoghurt og 1 bixit-bar

Middag: Pai med sopp, løk og spekeskinke (grov bunn med cottage cheese istedet for smør) og salat

Kveldsmat: 2 eplemuffins (fikk også besøk av familiemedlem med kake..her var det søster som kom en tur for å se på film med nybakte muffins)

Totalt: Ca 1700 kalorier

 

Bra med sprek søndag, Pittelille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Inntaket mitt på søndag ble som følger:

Frokost: 2 skiver 5-kornbrød m/spesialsalami, lettere jarlsberg, lettmajones. En ts. HåPå til "dessert"

Mm: 2 knekkebrød m/brunost, 1 glass skummet melk m/oboy

Lunch: 1 skål m/Crusli m/skummet melk

Middag: Thai chicken spicy suppe m/ hjemmelaget scones (suppe: 170 kcal, scones: ca. 350 kcal..ble litt mumsing etter middag også, det var så godt med nystekt brød;))

Ellers: 1/2 eske Läkerol

 

Blir treningsfri i dag, men håper å rekke en økt enten i morgen eller onsdag. På torsdag kommer foreldrene mine og skal være en uke. Nye utfordringer med andre ord..men hyggelig da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei jenter :)

 

Her er dagens inntak:

Frokost: 2 skiver grovbrød med spekepølse og kaviar. Melk.

Lunsj: 2 skiver grovbrød med lett-leverpostei og lettphiladelphia+kalkunpålegg.

Mm: 1 lettyoghurt, 1 fiberrik og 1 banan

Middag: Sweet chililaks med kokosris og wokede grønnsaker.

Dessert: Noen biter kokos. :) Kjempegod, men inneholder vel mye kcal...

Kvelds: 1 liten tortilla med rester av sweet-chililaksen fra middag, 1 glass melk

Trim: ca 1 time tur med hunden

 

Hjemmelaget scones høres utrolig nam ut, Pittelille :)

 

Ønsker dere en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo :)

 

Her kommer min mandagsrapport:

Frokost: Havregryn med rosiner og skummet melk

Lunsj: 2 polarbrød med gulost og paprika

Mm: 1 Activia og 1 banan

Mm: 1 knekkebrød med makrell i tomat

Middag: Lasagne-rester fra lørdag + salat

Kveldsmat: 2 Fiberrik med brunost

Totalt: 1723 kalorier. Ble visst litt for mange kalorier i dag pga polarbrød til lunsj. Ikke metter det noe særlig heller. Tilbake til knekkebrød igjen i morgen :)

 

Nå er formen mye bedre heldigvis, så regner med at jeg er treningsklar igjen på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg var utrolig nærme å gå på en smell i går... Fikk så syyykt lyst på noe godt på ettermiddagen, men greide å holde meg til 2 store glass m/skummet melk med Oboy i. Fikk i det minste i meg noen fornuftige kalorier da;) Inntaket ellers ble:

 

Frokost: 1 scones og 1 banan

Lunch: Brokkoli- og blomkålsuppe m/scones

Mm: 1 eple

Middag: 2 Åmli pannekaker m/spesialsalami, krydderskinke, lett jarlsberg (Nå er pakken m/pannekaker heldigvis tom!!!:))

Kvelds: 2 knekkebrød m/brunost, 2 store glass skummet melk m/Oboy

Ingen trening

 

I kveld blir det middag på restaurant med svigers som er i byen på besøk. Har ikke hatt så mye tid til å spise så langt i dag, men "trøster" meg med at jeg sikkert tar det igjen i kveld. Vet jo at regelmessige måltider er det beste, men noen dager må det være greit å spare opp i løpet av dagen? Det er vel det totale kaloriinntaket som teller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Pittelille: Så flink du var som klarte å holde deg til Oboyen:) Vet hvordan det er med søtsug, jeg har det hele tiden :)

Spinny: Godt å høre at formen er bedre :)

 

Her er dagens inntak:

 

Frokost: 2 skiver med nøkkelost, lettmarg. og kalkunskinke, 1 glass melk.

Lunsj: 1 liten tortilla (endelig er den pakken tom :)) med norvegia

Mm: 2 fiberrik, 1 lettyoghurt og 1 banan

Middag: Semulegrøt med margarin, sukker og 1 glass melk

Kvelds: 1 brødskive med krydderskinke og ost. 1 eple, litt kokos og valnøtter.

 

Trim:

25 min tur med hunden og 35 min gange ellers. Ca 1 time oppussing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du holdt deg til Oboyen, Pittelille! :)

 

Her kommer dagens rapport fra meg:

Frokost: Cottage cheese og eplemos

Lunsj: 3 knekkebrød med lett norvegia og paprika

Mm: 1 pose knaskerøtter

Mm: 1 banan

Mm: 1 banan

Middag: Pai-rester fra søndag + salat

Kveldsmat: 1 knekkebrød med gulost, 2 fiberrik med brunost, 1 kopp Option

Totalt: 1580 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Hatt en fin dag? Det er såå deilig at det er sol og lyst når man drar hjem fra jobb, og at snøen smelter som bare det i sentrum. :)

 

Her har det ikke blitt trening i dag heller..hoster fortsatt hvis jeg antrenger meg litt, så prøver å komme i gang til helgen.

Men maten har gått bra ihvertfall:

Frokost: Müsli med vaniljeyoghurt

Mm: 1 banan

Lunsj: 3 knekkebrød med lett norvegia og paprika

Mm: 1 banan

Middag: Hjemmelagd fiskegrateng med poteter og gulrøtter

Kveldsmat: Havregryn med rosiner og skummet melk

Totalt: 1579 kalorier

 

Gleder meg til å høre hvor flinke dere har vært i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Heisann!

Jeg er så enig, Spinny. Nå merker en virkelig at våren kommer for alvor! Etter en lang, kald, snørik vinter er det så herlig når det blir mildere og snøen minker. Og at det blir lysere. Det merker jeg på både humøret og energien. Jeg får rett og slett lyst til å være mer aktiv og finne på ting nå :)

 

Her er min dag:

Frokost: 2 skiver med kaviar og lettmargarin+spekepølse, 1 lite glass melk

Lunsj: 2 skiver med ost og leverpostei. 1/2 eple

Mm: Lettyoghurt og ca 20 mandler.

Middag: Fiskegrateng (ferdig) med poteter, gulrøtter, agurk. litt margarin på potetene.

Kvelds: 1 skive med eggerøre av 1 egg. Kiwi, cherrytomater, litt valnøtter. 1 glass eplejuice.

En ganske passiv dag, men har fått meg omtrent en halvtimes gåtur ute i det deilige været. :) Er mer fornøyd med kostholdet mitt nå, føler at jeg er på vei tilbake i de gode vanene nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er fornøyd med kostholdet ditt, Anneli. :)

 

Her kommer en kort rapport fra meg før kveldsmat og Torsdag kveld fra Nydalen:

Frokost: Havregryn med rosiner og skummet melk

Lunsj: 3 knekkebrød med norvegia og paprika

Mm: 1 pære

Mm: Müsli med lett vaniljeyoghurt

Middag (på Thai-restaurant): Red curry-rett med kyllingfilet, grønnsaker og ris. Farris

Kveldsmat: 2 brødskiver med ost og skinke + grønnsaker og 1 kopp Option

Totalt: Ca 1590 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

 

Tja, jeg er ikke helt fornøyd enda, men merker at det er litt bedre enn det var en periode hvertfall :)

 

I dag hadde jeg helt vanvittig lyst på noe søtt etter middag, men er glad for at det ikke ble så altfor gærent.

 

frokost: 2 skiver grovbrød med kaviar og nøkkelost, 1 glass melk, 1 lettyoghurt.

Lunsj: Rundstykke med lettmarg., spekeskinke, ost.

Mm: Liten porsjon Havrecheerios med melk og valnøtter.

Middag: Lapskaus av rester (skinkesteik, fløtesaus) og go' og mager-pølser, kålrot, persillerot, sellerirot, gulrot, potet og løk.

Litt mango til dessert.

Kvelds: 2 skiver med lettmargarin, honning og spekeskinke. 1 glass juice. 1 neve mandler.

Trim: 20 minutter gange i raskt tempo

 

I morgen har jeg en hektisk dag, så jeg får neppe skrevet noe her før på lørdag.

 

Bra med deg, Pittelille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei flinkiser:-)

Det er med dårlig samvittighet jeg stikker innom... Middag med svigers på tirsdag medførte 3-retters m/2 glass vin. Spiste fisk til hovedrett, men likevel.. inntaket kom nok langt over det det burde. I tillegg var Kjekkas' bursdag på onsdag, så da ble det middag ute (hamburger m/tilbehør) og dessert hjemme (is). I går kom mine foreldre på besøk, noe som medførte 4 småsjokolader til kaffen, og 2 glass vin til middagen - som forøvrig var helt ok sunn.

 

Poenget mitt er at nå skjer det fryktelig mye som gjør det vanskelig å leve så sunt som jeg vanligvis gjør. Og slik vil det nok være fram til onsdag i neste uke. Jeg har ikke tenkt å gi meg selv helt fri, skal fremdeles jobbe med å ta gode valg, men jeg er nødt til å tillate meg litt slakke tøyler de kommende dagene - ellers kommer jeg til å stryke med av dårlig samvittighet.

 

Håper dere forstår! Jeg skal fremdeles rapportere inn her så mye det lar seg gjøre, men bær over med min ikke fullt så flinke side;)

 

Ønsker dere en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at nå skjer det fryktelig mye som gjør det vanskelig å leve så sunt som jeg vanligvis gjør. Og slik vil det nok være fram til onsdag i neste uke. Jeg har ikke tenkt å gi meg selv helt fri' date=' skal fremdeles jobbe med å ta gode valg, men jeg er nødt til å tillate meg litt slakke tøyler de kommende dagene - ellers kommer jeg til å stryke med av dårlig samvittighet.[/quote']

 

Sånn har jeg det denne helgen og..har akkurat kommet hjem fra bursdagsmiddag hos familien, og i morgen er det innflyttingsfest hos noen venner. Så det er ikke til å unngå at det blir litt ekstra, men man får prøve å begrense seg litt ihvertfall. Lettere sagt enn gjort innimellom..

Jeg har ikke orket å telle kalorier i dag, men her er ihvertfall alt jeg har fått i meg:

Frokost: Müsli med lett vaniljeyoghurt

Mm: 1 banan

Lunsj: 3 knekkebrød med lett norvegia, kalkunpålegg og grønnsaker

Mm: 1 cappuccino

Mm: 2 knekkebrød med lett norvegia

Middag: Gravlaks (spiste kanskje rundt 120 gram), dillstuede poteter, eggerøre. 3 glass hvitvin (her kunne jeg ha stoppet litt før..:o )

Til kaffen: 1 tynt stykke marsipankake (ca 1/3 av et standard-stykke)

Snacks: Litt potetgull

 

Håper dere får en god helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Har dere hatt en fin helg?

Her har det vært en helg med mye program, så det var deilig med en søndag uten planer i dag. Har gått en tur i det fine været og lagd grove skinke- og ostemuffins, som jeg tenkte å ha med som lunsj på jobben til uka. Resten av kvelden blir det avslapning og film. :o

 

Her kommer rapport fra lørdag og søndag.

 

Lørdag

Frokost: 2 kokte egg, 1 rundstykke, kaffe, 1 glass eplejuice

Lunsj: Havregrøt med cottage cheese, kanel, sukker, rosiner

Mm: 1 Bixit turbar og 1 eple

På innflyttingsfest: 1 glass musserende, tapas, 1 flaske rødvin, 1 muffins

Totalt: Vanskelig å beregne kalorier i tapas, men tror det ble ca 2200 kalorier *grøss*

 

Søndag

Frokost: 2 rundstykker, kokt skinke, brie, druer, kaffe, 1 glass eplejuice

Lunsj: 1 rundstykke med brie og druer

Middag: Fullkornsspaghetti, karbonadedeig, dolmio-saus, salat

Kveldsmat: 1 yoghurt og 1 bixit turbar

Totalt: 1415 kalorier

 

Gleder meg til å høre om helgen deres. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Jeg har vært syk denne helgen, så mye inne med andre ord. Har likevel fått meg en liten tur ut med hunden begge dagene. Jeg har ikke tenkt så mye på hva jeg har spist, men det har blitt en del nei-mat og enkle løsninger på ting. :o

 

Får bare tenke at jeg begynner på nytt nå, og håper at formen er bedre i morgen, så jeg kan komme meg på jobb. :D

 

Litt kort rapport herfra i dag altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen.

Jeg føler meg sååå ille etter en helg proppet med kalorier i form av god mat, snop og alkohol. Huff og huff, magen buler som bare det og jeg føler meg bare fæl..men helgen har vært hyggelig da, så jeg klager ikke på det altså:-)

 

Det gjenstår 2 dager m/besøk, men på onsdag har jeg planer om å dra rett å spille squash når de er på vei hjem igjen. MÅ svette litt!!

 

Uansett, måtte bare få det ut. Vi høres etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Da var det sannelig mandag igjen. Tiden flyr, men det betyr at våren nærmer seg mer og mer. Utrolig deilig og varmt i dag! For tiden drømmer jeg om lange lyse kvelder med reker, hvitvin og gode venner. Og lange turer i skogen. Vi har en bra tid foran oss! (Og da gjelder det å bli slank og smashing.. :D)

 

Anneli: Så kjedelig at du har blitt syk! Får håpe det snart går over. :)

Pittelille: Er det ikke bra hvor motivert man blir etter en sånn helg?! :o Merker det selv i dag etter at jeg var litt for mett på både fredag og lørdag. Men nå er vår og sommer rett rundt hjørnet, så det er bare å stå på!! :D

 

Her er min mandag:

Frokost: Havregrøt med cottage cheese, rosiner, kanel og bittelitt sukker

Mm: 1 banan

Lunsj: 2 grove oste-og skinkemuffins + perletomater og sukkererter

Mm: 2 knekkebrød med norvegia + sukkererter og perletomater

Mm: 1 banan

Middag: 2 Villaksburgere med majones, salat og 2 brødskiver

Kveldsmat: 1 Skyr-yoghurt med müsli

Totalt: 1668 kalorier

Trening: 30 min Indoor walking og 30 min styrketrening med instruktør + litt gange = 760 kalorier forbrent

Bra mandag!!

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Pittelille- det er lov å klage litt. Det går helt fint :D Snart blir det sikkert mer normale tider for deg og da blir ting mye lettere : )

 

Wow, Spinny! Kjempebra trening på deg i dag!

 

Jeg kom meg på jobb i dag heldigvis. Formen er ikke 100% ennå,men tror det er i ferd med å bli bedre. :D

 

Frokost: 2 skiver med edamerost og lettmarg. + spekeskinke. 1 glass melk.

Mm: 10 mandler.

Lunsj: 2 skiver med norvegiaost og leverpostei. Litt grønt, 1 klementin.

Mm: Litt mandler, 1 banan og lettyoghurt.

Middag i familiebursdag: Elgsteik med poteter, fløtesaus, grønnsaker.

Dessert i familiebursdag: litt sjokoladekake og en liten muffins. Litt peanøtter.

Kvelds: Havrecheerios med valnøtter og melk.

 

Mye nøtter på meg i dag :o hehe

Rekker ikke skrive mer i dag, satser på å komme sterkere tilbake i morgen :)

 

Stå på videre jenter! Nå er det vår og deilig ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Har vært i Oslo på kurs i dag, og har sånn sett hatt en hektisk dag, men veldig kjekt. Ser at våren virkelig har kommet til Oslo også :o Jeg kjørte t-bane forbi der vi bodde før, og ble helt på gråten fordi så mange fine minner kom tilbake med et pang :D Vi har det bra der vi bor nå også, men det er noe ekstra med der hvor jeg trilla på den lille babyen min. Nå er han 2,5 år og det er en litt annen hverdag :D he he.

 

På kurset måtte jeg spise det som ble servert, så dagen i dag ser sånn ut:

 

Hjemme:

F: 2 skiver brød med lettmarg. og spekeskinke, 1 med lettmarg. og kalkunskinke. 1 glass melk.

 

På kurs:

Mm1: Litt frukt.

L: Baguette med ost, skinke og grønt.

Mm2: Vestlandslefse (sånn liten pakke)

 

På vei hjem:

2 fiberrik og 1 lettyoghurt

 

Hjemme:

Middag: Kyllinglår med kokte poteter, grønnsaker og saus.

Kvelds: Havrecheerios med valnøtter og melk.

 

trim: ca 40 minutter gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...