Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Jeg satt med den stappmette følelsen både i går og dagen før, og den er ikke god! Noe må jo ha skjedd i kroppen på dette siste året, for jeg ble overhodet ikke uvel på samme måten i mitt "gamle" liv.

Så håper jeg at de to siste dagene blir en lekse for tiden fremover. Moderasjon moderasjon moderasjon...:)

 

Jeg har forresten tenkt mye på det der at jeg er redd for å offisielt "bare" skulle holde vekten. Nå om dagen, hvor jeg litt sånn halvhjertet (er jo tross alt veldig godt fornøyd med resultatet så langt;)) fortsatt prøver å gå ned, går jeg jo ned og opp annenhver uke.

Hvordan skal det da gå når jeg slutter med slankingen?! Huttetu! Kommer jeg til å fyke rett til værs? Tror jeg vil trenge en god strategi den første HV-perioden, gitt!

 

Lykke til med reisedøgn og fokus, det er ikke lett! Men med magekonsultasjonen hengende der fremme, får du kanskje et ekstra gir på motivasjonen!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Ninjastar

Hei du busy-Slippe, holder du koken på hotell?

Og er du klar for "full spiker" fra mandag?!

 

Jeg er i hvert fall i gang igjen! Håper trøkket holder denne gangen, til jeg er sånn ca i mål.

 

Nå har jeg nettopp vært inne på haugenbok og bestilt den boka du anbefalte meg. De pleier å ha utrolig kort leveringstid på bøker de har på lager, så jeg regner med jeg får den til helga. Da skal det leses! Og i kveld skal jeg på pilates, der pustes det også masse...

Satser dermed på at jeg etterhvert står bedre rustet mot kommende høststress:)

 

God uke videre - vi "pushes" til uka:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var min to ukers lange siesta over, og jeg er SÅ KLAR for å gyve løs på restene :)

 

Jeg ser jo at jeg har mye jobb foran meg, for jeg har jo tatt helt av når det gjelder inntak.... Er det mulig??

 

Den siste uka har det vært slepphendt omgang med sjokolade, mat, vaniljekrem rett fra boksen (what???)..... så jeg gruer meg mer enn noen gang til å være ferdig slanket og til å holde vekten. Den praksisen jeg har lagt til grunn disse to ukene, er egnet til å skremme vettet av noen hver - men jeg gir meg ikke. Vanntett plan må klekkes ut! :)

 

Veiing: Av hensyn til mitt eget velbefinnende og psykiske helse, så veies det neste gang fredag 4.11 ;)

 

Men, skal ikke male fanden på veggen her; Jeg har gått masse tur på ettermiddager og kvelder, og fått mine normale TP'er. I dag var jeg ute og gikk mine 50 minutter i beksvarten på morgenen. Hodet sov og bena gikk på gammel vane, men deilig var det når jeg stod i dusjen og visste at jeg har overvunnet hinder 1 for gjenopptak av den smale (og aktive) sti.

 

Nå blir det nazi-program til fredag 4, da det er en aldri så liten fest, men deretter nazi til 21.11 - da har jeg konsultasjon hos Aleris vedr. bukplastikk.

 

Jeg pusher gjerne, Ninjastar, og blir mer enn gjerne dratt og strekt og pushet tilbake :)

 

Hva synes du om boka? Må visst lese den igjen jeg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag en av siste innspurt gikk over all forventning, og jeg endte med et hyggelig "driftsresultat" på -500 kcal. Den verste sukkerhungeren ble stagget med en nutriettbar utpå ettermiddagen, og dermed klarte jeg meg gjennom kvelden uten større problemer :)

 

I dag karret jeg meg ut på tur igjen, men det ble en noe redusert runde - hadde så innstendige mageknip at jeg ikke greide puste skikkelig... Det ble 40 minutter i stedet for 50, men jeg tror det passer med en times tur også i kveld, mens yngstemann er på trening ;) Kan like gjerne gå meg en tur mens jeg venter, som å stresse hjem, for så å rekke nesten ingenting hjemme, og tilbake igjen :)

 

Ny dag på reisefot, men det blir under kontrollerte former og med Nutrilettbar i veska. Må bare styre unna svela på Mossefergen, så blir det bra dette ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg kjenner meg igjen... Det skal ikke så mye til for å vippe meg av pinnen og sende meg rett tilbake til tankegangen og oppførselen fra den gangen jeg veide tre-sifret...

Så det skremmer meg voldsomt, også, det å skulle holde vekten. Hvor lang tid tar det før hodet kortslutter og finner veien ned i sanddyna igjen?

 

MEN! Det vi ikke må glemme, er hvor mye vi har trent på å holde hodet over sanda mens vi har holdt på her inne! Ja, vi går på snørra i blant, både du og jeg... Og alle andre, vil jeg tro.

Tilbakefall til gamle vaner tror jeg det vil ta ÅR før vi legger fra oss. De er jo opparbeidet gjennom et helt liv. Så hvis vi aksepterer at tilbakefall vil skje, tror jeg vi er på vei:)

Vi må bare reise oss igjen før det blir for komfortabelt å ligge der nede i sanddyna;)

 

En del av min plan (vanntett vet jeg nå ikke ennå...) tror jeg må bli å holde til her inne. Bekjenne syndene og karre seg opp igjen, uten å være alene om det og uten dermed å føle seg så innmari mislykket. Resten av planen får jeg jobbe med frem til jul!

 

Høres ut som du har god plan for uka! Jeg begynte også uka bra, med underskudd på nesten 1000 kcal i går. Ikke at det veier opp for helgen, men det er en start! Vi gyver løs:D

 

Ps: Jeg har ikke fått boka ennå! Skjønner ikke det helt, men den dukker vel opp i løpet av uka. Det blir lesing til helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! Det vi ikke må glemme' date=' er hvor mye vi har trent på å holde hodet over sanda mens vi har holdt på her inne![/quote']

 

Godt poeng, Ninjastar! Det skal jeg bruke til å heve meg opp når frykten dytter meg ned...

 

Tirsdag og onsdag har gått veldig bra. Det ble to turer i går, men muligens ingen i dag.....om jeg ikke får somlet meg ut snart.... Men det var visst noen gloser som måtte øves og.... ;)

 

Føler at jeg har kommet tilbake til godt, gammelt trav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger i dag har jeg motstått fristelsen av svele, tur og retur på Moss - Horten, og en gang gikk jeg ut av en Shell select med kun kaffe og en yt-drikk, til lukten av nystekte boller......

 

 

Yt-drikken sparte jeg til fergen, slik at jeg hadde noe arsenal mot svelefanden som lå der fremme og fristet.

 

Det ser dermed ut til at jeg foreløpig friskmelder hodet etter supersprekken, beltet er tilbake på innerste hakket og jeg føler meg i siget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det må jeg si var stålkontrollen sin:D

 

Etter veiing i morgen skal jeg i gang med ny start, skal ha en super-uke. En hel uke hvor jeg skal være i siget, det er planen:) Vi får sige sammen, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en Per Ulv. Per Ulv driver opp et vanvittig tempo og spinner oppetter fjellsidene. Uten å ense at veien ikke fortsetter, løper han videre i løse luften før han går i bakken med et brak. Det et meg....

 

Har hatt en utrolig spennende periode på jobb, men du verden så slitsom. De siste tre ukene har det gått i ett, og jeg har hatt et pågangsmot jeg et stolt av - helt til jeg plutselig befant meg i løse luften og landet med et brak onsdag. Kjente trøkken skikkelig torsdag, men i dag er jeg på vei opp i stående. I morgen håper jeg å børste støvet av klærne og håper jeg er klar for å komme meg litt ut på tur.

 

Da klokka ringte i dag morges, var jeg først oppe og ute av senga ....og krøp oppi igjen. Slik gikk det med dagens morgentur....

 

Men, som sagt...jeg er på vei opp og ut, og helgen skal brukes til å samle krefter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og noen ganger er det helt riktig å droppe treningen for å la kroppen hvile!

 

Jeg har forresten fått boka nå, så nå skal det leses. Jeg håper å komme meg bedre gjennom neste stressperiode på jobben enn forrige, for den var ikke noe morsom. Men stresset kommer ikke til å forsvinne, så jeg har alt å vinne på å prøve og være forberedt!

 

Håper du kommer deg til hektene igjen i helga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du liker boka og at den gir deg noen tips . Boks har hjulpet meg masse, og jeg tør påstå at rett pusteteknikk gjør utrolig mye for stressmestring, muskelvondter og energi - men jeg trenger å brushe meg opp på teknikken igjen nå, merker jeg :-)

 

Har lånt bort boka, må visst sørge for å få den igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager med laaavt energinivå, er jeg sakte men sikkert på vei opp. Deilig!

 

Har gått tur 1,25 time og jobbet i hagen, pluss at jeg har følt overskudd!

 

Matmessig ok, fredag er kosedag nr 1, men havnet under 2000. I dag havner jeg på 1650, med en differanse på -550.

 

God helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna ble bedt bort til middag og lek, og dermed ble mannen og jeg alene hjemme til middag i dag. Hvor ofte skjer det?? Hm.....husker ikke sist :)

 

Dermed: Det ble american-style pizza fra den lokale pizzabaker, med hvitløkssaus, i altfor store mengder på mor og far i dag....

 

Jeg klarer vel knapt telle så langt som jeg må for å få med meg alle kaloriene, men i morgen er det mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
Jeg klarer vel knapt telle så langt som jeg må for å få med meg alle kaloriene' date=' men i morgen er det mandag :)[/quote']

Hehehe:) Men det hørtes da riktig så koselig ut, uansett telleproblemer;)

 

Jeg har blitt skjemt bort med masse hjemmebakst i helga, bonusbarnet har begynt med mat og helse på skolen, og alt det gode skal visst prøves ut hjemme. Jeg har ikke styrke til å motstå:)

Men! Mandag i morgen høres ut som en plan! Fullt fokus mot fredag, er du med?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det slett ikke så vanskelig å komme seg ut på morgenturen når klokka ringte 05.50.... Deilig med en helg der batteriene fikk litt ladetid :)

 

Jeg har stor tro på denne uka, en god start er halvveis gjennomført - og riset bak speilet (konsultasjonen hos bukplastikk-legedamen) nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, Halloween godteriet er spist, fordøyd og jeg er tilbake i slaget - også mentalt.

 

Så langt denne uka har jeg gått to morgenturer og en god kveldstur - så trimmessig i rute :) Det er overraskende lett å dra seg ut på tur i høstmørket, klokka 06.15, selv om det regner, så jeg er egentlig veldig stolt av meg selv :)

 

Resten av uka er oversiktlig, bør ha to gode dager nå, fredag er det fest og lørdag skal vi bort på pizzakveld.

 

Utfordringen min er helt klart at når jeg først har latt meg selv spise LITT av noe, så går jeg helt bananas i fatet etterpå. Walters drasjerte sjokoladeegg, for eksempel, det er lov å ta en liten håndfull og stoppe - man MÅ ikke tømme skåla...

 

Dette sliter jeg veldig med om dagen, så da må jeg heller holde meg til null-policy - for det går nemlig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Kjøpt er spist, sies det. Og det er faktisk veldig sant! Er det i hus, så går det med! Eller ned..:)

 

Dessuten kan jeg for egen del legge til at bakt er også spist. Det hjelper ikke at jeg ikke baker, når andre gjør det!

 

Jaja. Evige fristelser, tror jeg. Jeg tror jeg må lære meg å spise "bare litt" - for jeg er ikke innstilt på et helt liv med totalforbud. Det skal jeg ærlig innrømme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ganske flink til å la ting ligge i skuffen - det er når jeg finner en god grunn til å gi meg selv "lov" til å ta 1 at jeg for alvor ligger tynt an....

 

Må visst lære meg en ting eller to om moderasjon :)

 

Har hatt noen fine dager nå, men føler meg litt mer sliten enn jeg liker. Jeg har vært så veldig på energitoppen over maaange måneder nå, men føler nok novemberen kryper innpå.... Jeg prøver å finne noen pusterom og å sove nok, så skal vi ratt se at energien kommer :)

 

Det blir en ultrasosial helg, men jeg skal prøve å holde mitt splitternye mantra friskt i minne: MODERASJON - MODERASJON - MODERASJON :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig - jeg gikk tilbake til første innlegg for å se litt hva jeg tenkte på for leeenge siden. Oppdaget da at det er ett år siden første innlegg i denne dagboken.

 

Jeg veide 72 kilo for ett år siden. Det betyr at jeg det siste året har en nedgang på ca. 8 kilo. Jeg ser også at jeg hadde et kraftig overambisiøst mål om være på ca. 60 kilo ved påsketid 2011 :) Er fortsatt flere kilo derfra.... he he... :)

 

Dette siste året har allikevel egentlig vært helt perfekt. Det har vært så mye å lære, så mye å teste ut, så mange erfaringer å høste: Jeg ville ikke ha vært disse "ekstramånedene" foruten, og jeg er superfornøyd med at det nå kun sniker seg nedover (det er vel egentlig ett skritt frem-to tilbake -tre frem...) og at jeg forhåpentlig er bedre rustet til å bli værende slank :)

 

 

 

Hei alle sammen!

 

Jeg har sniktittet på innlegg her inne siden jeg startet kilokrigen i august. Nå har jeg vært skikkelig flink noen uker' date=' men har et mål som tar lang tid å nå. Jeg tror det er lurt å føre litt logg, og dette er et supert sted for slikt :))

 

Jeg har alltid hatt lett for å legge på meg, men etter to barn og røykeslutt har det sneket seg på i overkant av 15 kilo. Disse la seg utenpå de 5 - 10 kiloene jeg hadde ekstra fra før.

 

Den 9. august, første dag etter ferien, gikk jeg på vekten og fant ut at jeg var på "all time high" 81,1 kilo. Med mine 162 cm så dette ikke spesielt bra ut - og det fikk jeg bekreftet til de grader da feriebildene ble lastet inn på pc'n...

 

Jeg hadde tenkt på det lenge, nå var det ingen bønn og 9. august ble startskudd for den aller, aller siste slankekuren i overskuelig fremtid:

 

Dette er siste gang jeg slanker meg av typen SLANKER meg, nå skal jeg ned til ca. 60 - dvs. i overkant av 20 kilo. Det bør være overkommelig - pr. dags dato er jeg ned ca. 9 kilo etter 12 uker, 750 gram pr uke. Det er 8 uker til jul = 6 kilo til.

Da står det igjen 6 kilo, og det skal jeg jammen meg klare i god tid før påske

 

Målet deretter er å klare å holde vekta i sjakk, følge med og justere kursen raskt ved behov. Jeg har ingen ønske om å måtte foreta en slik helomvending en gang til som jeg må nå, her gjelder å lære av sine feil.

 

Erfaringer: Jeg har slanket meg flere ganger før, og litt klokere håper jeg at jeg har blitt for hver gang. Jeg har erfart at min svakhet ikke er sjokolade, men mat. Jeg har også erfart at jeg jevnlig (en gang i måneden??) går på en liten motivasjonssvikt som jeg må arbeide med. Da føler jeg meg tom, sliten og sulten noen dager. Det går over - det vet jeg også!

 

Jeg legger inn alt jeg spiser på vektklubben til GR, men går ikke på kurs. Jeg bruker heller den tiden på å gå en deilig tur i skogen, der jeg får tømt hodet litt og lagt slagplan for slankeprosjektets fremdrift

 

 

Trim: Turer i raskt tempo i skog og mark med hund / hund og barn og mann. Jeg får til å gå ca 1 time hver dag 5-7 dager i uken, og det ser ut til å være tilstrekkelig for en jevn og fin vektnedgang.

 

Det bemerkelsesverdige er hvor fort man får en lettere følelse! Det er lettere å knyte skolisse, det er lettere å gå opp en bakke, det er lettere å hoppe over issvullen på stien, det er lettere å få skikkelig godt tempo når man er ute og går - alt er fantastisk mye lettere!

 

Jeg ser for meg 9 kilo sukker i en ryggsekk, og da forstår jeg hva hele forskjellen fra i sommer er!

 

Start : 9.8.2010 : 81,1 kg

Mål: påsken 2011: 60,0 kg

 

Siste (fredag 29.10) vekt er: 72,3

Delmål: 66 kilo innen jul (= minus 6 kilo fra uke 44 - dvs. 750 gr. pr. uke)

 

 

Klem, Slippe[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Artig å lese:)

Jeg har vel samme erfaring, hehe. Basert på fremgangen de første månedene, hadde jeg god tro på at jeg skulle være ferdigslanket til syden-turen vi tok i påskeferien. Og i HVERT fall til New York-turen i mai!

Men sånn ble det jo ikke, da...:)

 

Men det gjør jo ikke noe! Så lenge vi fortsatt har motivasjon, tror jeg du har helt rett i at vi bare har hatt godt av litt langsommere tempo og bedre tilvenning til hv-livet. Man må jo få lov til å øve seg på alt det vanskelige her i livet før man får det til;)

 

Samtidig er jeg litt redd for å bli værende i en evig tralt, at jeg aldri blir fornøyd, aldri trenger å gjøre den siste innsatsen osv. Så jeg troooor jeg har funnet et ok kompromiss i å si at jeg er "ferdig" til jul, uansett vekt. Det jeg ikke har klart til da, tror jeg bare får være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg troooor jeg har funnet et ok kompromiss i å si at jeg er "ferdig" til jul' date=' uansett vekt. Det jeg ikke har klart til da, tror jeg bare får være![/quote']

 

Akkurat slik tenker jeg også! Til jul er jeg ferdig - uansett - i denne omgangen. Tiden vil vise om jeg har lyst til å ta en fresh start på 5 nye kilo senere i verden, kanskje komme meg ned på 50-tallet, men det er ikke nå. En trivselsvekt på 62-63 kilo og operert mage tror jeg gjør susen i laaang tid :)

 

En annen ting som i dette øyeblikk gikk opp for meg : Jeg har sagt mange ganger her inne at jeg KAN å slanke meg, men jeg kan IKKE holde vekten, for det har jeg aldri gjort før.

 

Ser jeg på mine kiloer fra juni til i dag, altså 5 måneder, så har jeg ...tamtaratam...HOLDT VEKTEN!! Opp i ferien, ned etterpå - det er jo nettopp slik jeg ser for meg at det er å holde vekten; Noen helger som er helt texas, full skjerpings i uka etterpå, litt fri flyt med påfølgende innstramming - er det ikke sånn det kommer til å være, da? Og er det så enkelt som dette, så skal jeg da jammen i meg klare det også! :)

 

For en suveren dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt så det har knaket i helgen. Har ett år og tre måneder slanking bak meg og kjenner jeg begynner å bli litt lei.

 

Lei av å vite at lørdagens stup inn i bursdagsselskapsmaten betyr null nedgang denne uka, og lei av plage meg selv med dårlig samvittighet.

 

Jeg gleder meg veldig til å vite at lørdagens overdrevne fromasjekakeporsjon kompenseres av forrige ukes flinke dager, og at det å gå i null er målet.

 

Så kommer selvsagt tanken; Skal jeg gi meg nå på ca. 64 kilo, si meg fornøyd?

 

Hadde noen spurt meg for ett år og fire måneder siden, så hadde jeg knapt hatt noe håp om å noensinne se 64 igjen. Jeg har dessuten i mange år tenkt at 65 er den magiske grensen jeg gjerne vil forbi, men at 67 også ville være akseptabelt. Det å oppnå normalvekt har jeg ikke en gang vurdert før i fjor sommer.

 

Når jeg startet denne snuoperasjonen i august i fjor, så jeg 20 kilo ned, til 61 - men helt uten å vite hvordan jeg ville se ut eller føle meg når jeg kom så langt ned.

 

Jeg smetter inn i str S, 36/38, jeg føler meg NORMAL, jeg føler meg sporty og jeg føler virkelig at jeg har lært nok til å aldri bli overvektig igjen. Dessuten er jeg normalvektig :D

 

Så skal jeg gi meg?

 

Ja, ganske snart! MEN, jeg har funnet ut at jeg har veldig lyst til gjøre en siste kjempeinnsats som starter i dag og som varer til midt i desember, altså 6 uker.

 

Innenfor disse 6 ukene er det bursdagsfeiring for lillebror i huset, det er noen dager på reisefot, det er vel også et par juleavslutninger - så noe rom for kos må jeg tillate.

 

Herved presenteres: Mine aller siste 6 ukers slanking!

 

Jeg satser på 500 kcal i minus daglig (ikke snitt - det gir meg mer press til å holde orden på helgene!). Det skulle bety ca. 0.5 kilo nedgang pr uke= ca 3 kilo = sluttvekt Slippe 61-62 kilo.

 

Det høres så enkelt ut - og det er så enkelt! Det er bare å kaste seg i og gjennomføre.

 

*pat on the back*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg skjønner deg så godt! Det har gått så lang tid nå at jeg ikke lenger vil ofre "alt" av selskapeligheter og fester lenger. Samtidig er det også demotiverende å skeie ut på et selskap, og dermed ødelegge alle de flinke hverdagene... Hvor lenge skal man holde på??

 

Jeg føler meg veldig klar for å komme meg vekk fra slanketankene, den evige runddansen hver uke. Jeg kan stort sett signere alt du skriver - men med det viktige, lille unntaket at jeg fortsatt ikke er helt normalvektig. Har vært nede og snust på grensa, men jeg vil veldig gjerne komme meg litt under slik at jeg har en liten margin!

 

Så JA til superinnspurt frem mot jul!! Jeg er med:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...