Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da er det fredag og veiing, og dagens resultat er 0,5 kilo ned = 65,3!

 

Det er jeg godt fornøyd med, tatt i betraktning at det ikke er så veldig mye å ta av lenger + at jeg badet i vin forrige helg.....

 

Det er tre uker til ferie; Jeg bør klare å komme ned på normal BMI innen den tid, kun 700 gram igjen (64,6 !!!!!! ), så det får være retningsgivende for innsatsen fremover . Det ligger en enorm motivasjon det å få en normal BMI, altså ;):) :)

 

Juhuuu, så nære men akk så fjernt, her er det kun topp innsats som gjelder!

 

Gjennomsnittlig energidifferanse i uken som har vært: ca. 570,- pr. dag / 3990 pr. uke. Jeg sikter på over 550 pr. dag i snitt neste uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Ninjastar

Herlig! Grattis:D

Tenk snart normal BMI.. Fortsetter du løpet en liten stund til, er du der. Vips:) 700 g er overkommelig!

Jeg har 1.6 kg igjen til jeg er der... jakte jakte.. Skal klare det i løpet av sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det går unna med et vips ;)

 

Dagen i dag ble også grei:

Inntak 1550

Slippe-forbruk 1750

Trim 330

Diff 530

 

Nå følger to litt vanskeligere dager med hyttekos og bursdag (og der finnes verdens beste ostekake.....)

 

Send gjerne over noen gode vibber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et raskt overslag tilsier at lørdagens hyttekos med gode venner, og søndagens barnebursdag med hyggelig familie, endte med et regnskap som kunne vært veldig hyggelig om vi hadde snakket om pengeinnskudd i bank.... :)

 

Fullt så hyggelig er ikke regnskapet når vi snakker om fettinnskudd, men realiteten er at jeg har et overskudd på omtrent 1000 kcal på de to dagene..... Trekker jeg fra fredag (jeg regner fredag morgen - fredag morgen) med omtrent 500 kcal i minus, så er jeg fortsatt i pluss når det er 4 dager igjen til veiing.

 

Her må det jobbes :)

 

 

(....men det var en veeeeldig hyggelig helg, da.... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en temperatur! Dette kan jeg venne meg til :)

 

I går klarte jeg å knipe innpå litt, men ikke nok. Jeg var så forferdelig sulten, sliten, hadde laaavt blodsukker og det hele. Snakk om reaksjon etter etegildet i helgen. Er det virkelig verdt det?? Hmmm......

 

I allefall klarte jeg å spise meg litt opp i forhold til målsettingen:

 

Inntak: 1640

Uttak: 1750

Trim: 310

= Differanse 420 kcal i MIN favør :)

 

Snart så jeg går i null etter helgen, da.....

Veiing er på fredags morgen. Det er enda noen dager dit, så jeg håper jeg kan se en liiiten nedgang. 400 gram hadde vært supert, for da ser jeg 64-tallet for første gang siden 1998.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig dette med målsetting, synes jeg, og jeg virrer som en hugger'n høne fra det ene standpunktet til det andre...

 

Jeg har sagt 61 kilo som kortsiktig mål, men ambisjonen er å ligge innunder 65 (BMI = Normalvekt) i evilang fremtid. Det vil si at alle variasjoner i vekt har øvre grense 65 kilo - også ferie :)

 

Jeg har studert litt på dette målet i det siste. Jeg føler vel egentlig at jeg ikke har så mye mer å hente på vektnedgang, men desto mer på oppstramming.

 

Jeg er en "tung" type, har kraftig benbygning og veide bestandig mye mer enn de jeg kunne sammenlikne meg med rent "estetisk" i ungdommen. Kanskje det å snike seg innunder normalvektgrensen er greit nok mål i min alder, godt gift som jeg er :) Hm....

 

Jeg føler meg også endelig (puh!!!) klar for å holde vekten. For noen måneder siden så skremte det nesten vettet av meg, men jeg har lært så mye og har en slagplan jeg føler er uknekkelig.

 

Hold vekten forumet her inne er en STOR del av denne slagplanen. Jeg skal føre logg på mat og trim i måneder og kanskje år! Ukentlig veiing på fredager og rapporteringer her inne, akkurat som i dag.

 

Jeg tar ingen sjanser - har jeg klart å slanke meg hit så skal jeg IKKE ødelegge det så lenge jeg har vett og helse i behold!

 

Men først er det sommer og ferie - og etter ferien er det nok noen feriekilo som må av med litt aktiv innsats. Kanskje jeg DA får lyst til å bevege meg ned mot 61, hvis ikke, så tror jeg at jeg skal si meg fornøyd med 64-65 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god dag er snart over. Jeg har gått to turer (1 time og 50 minutter tilsammen) og klippet plenen i tre kvarter. Ikke verst!

 

Går resten av dagen som jeg vil, så blir dette resultatet:

 

Inntak: 1650

Slippe-forbruk: 1750

Trim: 815

Differanse 900 kcal

 

Endelig på minussiden i denne ukes kaloriregnskap :)

 

Jeg laget en mappe med bilder, "slankemappa", der jeg lagret diverse utvalgte feriebilder fra 2010, omhyggelig beskåret slik at kun JEG er i fokus. For et fokus... *stønn*. Vanskelig å IKKE være i fokus, for å si det slik, jeg fylte jo bildene på tvers så det holdt...

 

I denne mappa har jeg også lagret en del bilder tatt foran speilet med jevne mellomrom, og når jeg i dag la inn de siste bildene, tok jeg en titt på alle bildene i mappen. Gudbedreogherrejemini......

 

Deilig å se hvilken forvandling som har funnet sted det siste året!! :) :)

Kjempemotiverende for å holde vekten, tror jeg må beholde denne mappa en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har tatt kroppsanalyse to ganger på Spenst, hvor jeg trener. Vet ikke om de har lignende tilbud på Sats i Oslo, de hadde i hvert fall ikke det på den Sats'en jeg var på før jeg flyttet fra byen.

 

Men på mitt treningssenter hadde de i fjor en mini convention, med tilbud på kroppsanalyse, hvor det var tilstede to personer fra 4m-klinikken i Oslo. Disse to gikk gjennom målingene med oss, tok seg god tid, forklarte mye. De var utrolig dyktige, synes jeg - så jeg ville sjekket ut denne klinikken hvis jeg skulle gjort noe lignende i Oslo nå.

Link:

http://4mklinikken.aktiweb.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Måtte forresten le da jeg leste om "mappa di". Jeg sto og studerte meg selv i speilet bare for noen timer siden, jeg skjønner nemlig ikke at lårene mine ikke ser tynnere ut enn de gjør enda jeg har gått ned så mye:p Og da tenkte jeg at jeg burde hatt bilder å sammenligne med. De har jo sikkert blitt mindre enn jeg tror. Også skriver du om samme tema noen timer senere... Hehe:)

 

Kanskje jeg må gå gjennom det jeg har av bilder og se om jeg kan finne noe som viser meg i helfigur fra i fjor! Tviler på at utbyttet blir stort, men det er forsøket verdt.

 

Og interessante betraktninger rundt dette med målsetting! Jeg er jo fortsatt ikke sikker på hva eller hvor jeg vil, selv om jeg nå bare er to kilo unna über-målet normal BMI. Målene mine veksler litt fra uke til uke, gitt:)

 

Også er det veldig fint, synes jeg, at vi har samme målsetting rundt det å holde vekten. Så kan vi holde følge her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt vi kan slå følge, for nå tynnes det i rekkene her inne!!

 

Alle de "gamle" slankerne - hvor er de blitt av tro? Kanskje de ble ferdigslanket? Vi får jo håpe de har nådd målene sine...ellers er frafallsprosenten stor.

 

Vi vet jo litt om å ikke nå mål, vi også, det er vel derfor vi klarer det denne gangen, tenker jeg :)

 

Godt at vi har samme slagplan for å holde vekten. Jeg må gå like systematisk til verks i den prosessen som jeg har gjort i forhold til slankingen. Ferdig slanket er liksom bare halvveis jobb, føler jeg - og det er nok en lur erkjennelse. Jeg tror jammen jeg skal klare å holde meg her denne gangen!! :)

 

Jeg skal bestille meg en kroppsanalyse etter ferien - som et bidrag til å holde en tålig sunn linje gjennom sommeren... Det blir veldig greit å få en status, kanskje det hjelper i forhold til å sette et rimelig mål for kiloene?

 

Jeg føler at jeg er blitt litt døv i forhold til egen kropp - blir så fokusert på tallet på vekta og "SÅ mye har jeg gått ned", at jeg kanskje glemmer bort å legge merke til det punktet der jeg føler meg så bra at det er nok!

 

Jeg vil jo ikke bli et radmagert skinn heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst "glemt" å oppdatere hvilestoffskiftet mitt etter at jeg har tatt av 20 % av kroppsvekten... Det betyr at jeg har "jukset" når jeg har satt opp regnestykkene med daglig resultat...

 

Nå er mitt nyberegnede hvilestoffskifte slett ikke 1750 kcal men 1640.....

 

Bør ha en 1300 kcal'meny, men det tror jeg ikkee at jeg orker. Får heller trene mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagsregnskapet er litt påvirket av gategrillfesten jeg nettopp kom hjem fra, men så veldig galt ble det ikke ! Bare mat og to små twistbiter. Jeg takket pent nei til opptil flere kaker og vin og....

 

 

Inntak: 1610

Slippeforbruk: 1640

Trim: 320

Differanse: 350.

 

I morgen blir det bra, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg er ikke borte altså :) regner meg selv som en "langtidsslanker" og jeg er så absolutt ikke ferdig slanket.. Trenger bare å fokusere på litt annet enn mat og kalorier om dagen. Jeg holder vekten greit, opp en kg ca. Nå er det en uke til ferien og jeg koser meg med unger og jobb. Dagene er svært hektisk så derfor er jeg lite her. Plutselig er sommerferien over og jeg lover meg selv å fortsette ned ytterligere maaange kilo. Da har nok dere superslankere forsvunnet inn på "hold vekten", men jeg skal nok klare å følge med dere :) hadde aldri klart disse kiloene uten støtten fra dere :)

 

Stå på slippe, krille og ninjastar.. dere er supermotivatører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dæven Slippe, må si du var standhaftig på fest i går! Jeg er imponert! Send litt styrke i min retning, jeg som skal på sommerfest med jobben i kveld...:) Jeg kunne jo unnskyldt meg med at jeg trente så bra i går, men ettersom jeg da ikke hadde trent på 6 dager(!!), så er det vel begrenset hvor langt jeg kan strekke den;) I dag blir det i hvert ikke trening, med mindre de drar i gang litt sandvolleyball på festen. Så det får heller bli supertrening i morgen.

Holder du forresten fortsatt på med morgenturene dine?

 

MissMuppet, kom tilbake til oss når du er klar! Savner å ha deg her, vettu:) Enn så lenge: God ferie og god sommer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du titter innom MissMuppet!! Skjønner helt og fullt ut følelsen du har - been there, done that... Hadde en veldig slik en rundt vinterferietid. Den varte til påske - men så var jeg plutselig i farta igjen :) Det skjer med deg også, og når sommeren er over så er vi her og venter på deg - klare til å heie deg inn i mål!

 

Skal ta av en hjørneleilighet inne i det nye HV- borettslaget til deg!

 

Ninjastar - ja, jeg ble litt imponert - og overrasket - selv, skal sies. Det går altså an. Det var en ny og artig oppdagelse :)

 

Jeg går morgenturer stort sett daglig, og er nesten blitt "glad i " å stå opp en time før det egentlig er nødvendig. Den største bonusen er at jeg går en og annen kveldstur også, så da blir det dobbelt opp :) Da føler jeg meg veldig flink, veldig sporty og veldig tynn... :)

 

Kos dere med sommerfest, sommerdager, glade barn / bonusbarn og alt det gode livet måtte by på i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

....at dermed har jeg passert 16 kilo på vei nedover. Dærsken, det er nesten 20 % av kroppsvekten som er borte, 19,75 % for å være pinlig nøyaktig.

 

Det vil si at Slippe er 1/5 mindre nå enn for ett år siden. Jubalong !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe bra slippe!! :) jeg er sååå misunnelig, hehe :) jeg har en mindre bra uke.. har furtet for en del og da er gamle stygge vaner kommet snikende.. så venter oppgang på veiing :)

 

tenk, snart ser du 64-tallet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

"Lur" som jeg er, så har jeg feiret med litt twist-rester fra forleden kvelds grillfest... Det ble vel et par-tre hundre kalorier ekstra og helt unødvendig.

 

Dagens forbruk er allikevel i minus, så det er bra på en fredag :) Gjør litt forskjell på helg og hverdag!!

 

Inntak: 1750

Forbruk: 1640

Trim: 310

Differanse: 200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Lørdag ble en aktiv dag med lang tur og masse husarbeid.

Det var jammen, godt, for så fikk vi besøk og boltret oss i taco og sjokolade....

 

Har summert etter beste evne og kommet frem til at jeg hadde et totalforbruk på 2600, og et inntak på 1850, det gir en fin diff på 750 kcal allikevel :-)

 

Nå frokost, så en tur i skogen, så kontorarbeid og kanskje litt hage :-)

Måtte dere få en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Det har vært en herlig helg! Har fått vært sosial med våre beste venner, har gått fine turer og luftet både hund og hode, har fått gjort unna en del som lå på vent hjemme (og ergo redusert mengden gjøremål som trykker på stressnerven)...

 

Nå avsluttes helgen med et deilig måltid grillmat sammen med mine, og helt uten tanke på slanking; Chorizopølse, guacamole, rødvin.... Mmmmmm....

 

Jeg tenker stadig vekk på at jeg har et utrolig godt liv. Det kunne ikke vært stort bedre, i det store og hele :) :) :)

 

Nå venter to uker til på jobb, og det er to uker hvor jeg skal være superflink i hverdagen og la sommerkosen ta litt overhånd i helgen. Så håper jeg på 400 gram ned og NORMAL BMI før ferien "tar meg" midt i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...