Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Pat on the back til deg også, Ninjastar :)

 

Jeg vet ikke helt hva startvekten min på sluttinnspurten er, men det vet jeg fredag! Tipper ca 64 og er veldig spent på om det er optimistisk :D

 

Imidlertid: Frem til da er det slavekjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

for en herlig start på sluttinnspurten!

 

Mandag: Forbruk 2000 kcal - inntak 1350 = diff -650.

 

Jeg har brukt litt tankevirksomhet på å detaljplanlegge denne innspurten (ja, jeg trenger en plan :)) og her er hovedmomentene:

 

Jeg skal ha mål om en daglig differanse på -500 kcal. Dette er ikke en snittberegning, for siden jeg har ukesstart/slutt på fredager, blir jeg veldig flink til å forskuttere neste ukes kaloriunderskudd når jeg har lyst på noe godt i helgen. Derfor: HVER dag skal gå med minst 500 i minus.

 

Et daglig inntak bør ligge rundt 13-1400 i hverdagene. Da "greier det seg" med en halvtimes rask tur, det skal jeg normalt klare - oftest blir det nærmere en time eller mer. Med lavere minimumskrav til turen, så skal det i prinsippet ikke skje at jeg ikke har tid :D

 

Jeg skal bli flinkere til å drikke vann. Jeg er normalt flink til det, men det har sklidd litt ut i det siste.

 

Jeg skal planlegge dagen hver morgen, legge inn mengder og mat i dagboken min. For meg er det vesentlig enklere å holde seg til en fast plan, enn å legge løpet underveis i dagen. Jeg har sjelden eller aldri avvik når planleggingen er god, må fortsette slik :)

 

May the battle begin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du endelig har bestemt deg slippe.. :) Det er sant det du sier at det tar på å holde på med denne vektnedgangen. Jeg har og kommet fram til at jeg gir meg på 62 kilo. forsatt noen kilo igjen til (5,2 kg) men skal klare det denne gangen!! :)

 

Du virker så utrolig målbesvist at denne siste innspurten det klarer du :) Jeg håper du forsatt har tenkt til å være litt her inne på vektklubben, innpå HV.. der vi alle drømmer om å flytte inn en dag.. :D

 

Lykke til videre i innspurten, jeg følger med.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til de forrige to ukers energimangel, så er det så utrolig godt å kjenne at jeg er på full fart tilbake til meg selv. Jeg har foreløpig lagt morgenturene på is for å få mest mulig søvn, og det har nok vært positivt på kort sikt.

 

På lengre sikt skal jeg nok tilbake til en del morgentrim, i allefall de dagene jeg vet at ettermiddag / kveld er kaos, men må innrømme at jeg har savnet litt å gå kveldsturene... Jeg er mer opplagt og føler at jeg nyter turen på en helt annen måte på ettermiddag og kveld - og det er viktig! :)

 

Jeg har nå laget et skikkelig exel-oppsett der jeg fører inn daglig kaloriunderskudd. Jeg har lagt til formler som omregner det til teoretisk vektnedgang. Jeg vil legge inn fredagsvekten de neste 6 ukene, og så får vi se om teoretisk vekt stemmer mer virkeligheten.

 

Nerdete tilnærming til sluttinnspurten er i anmars :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Excel-ark er gull verdt! Har holdt på med mitt i over et år nå, og det gir etter hvert en fin kunnskap om hva som virker/ikke virker. Dessuten er det "litt" vanskeligere å stikke hodet i sanden, noe jeg vanligvis er veldig flink til;)

 

Slippe, synes du hadde en god plan med å prøve 500 minus hver dag. Jeg har også lyst, men jeg er litt usikker om jeg får til i praksis? Jeg har nå en forbrenning før trim på 1750 kcal pr dag. En dag uten trening tilsier da jeg skal spise 1250 kcal. Og DET tviler jeg på at denne matglade kroppen her takler.. Og nå som jeg etterhvert har blitt i såpass god form, forbrenner jeg dessverre ikke noe på gåturene mine lenger. Jeg må gå på i to timer for å kvitte meg med 500 kcal, sier pulsklokken:o

Men, jeg tenker at hvis jeg i det minste er streng med å holde meg til mat 1400 kcal de dagene jeg ikke trener, så har jeg i det minste et visst underskudd. Og at det da veies opp av de dagene jeg trener masse, men likevel ikke spiser mer enn 1500 kcal.

Satser på at denne teorien holder! Så langt ser det i hvert fall ut som om det er kcal-overskuddet som er den nye skurken i langtidsslankebildet, så min hovedutfordring blir vel å styre unna plussdagene.

 

November-innspurt, here we come:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, teori og praksis..... Det blir spennende å se om det kan gå. Jeg spiser IKKE kun 1150 kcal en dag, det er nå i allefall sikkert, så mitt håp er at jeg faktisk forbrenner etter GR-tabellen (og det gjør jeg vel antakeligvis ikke lenger..??)

 

Jeg setter meg selv under litt press i allefall, og de dagene det skjærer seg helt, får jeg enda et økt press på å stå på den neste dagen. Skal ikke kimse av psykologien i dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag og veiedag. Har ikke veid meg på mange uker, skal bli godt å komme inn i faste veierutiner igjen. Det MÅ jeg holde fast på fremover..... Tipper det fungerer dårlig å leke struts under HV-fasen :D...

 

Dagens vekt - 64,6 - er fullstendig akseptabel og omtrent som forventet, særlig når jeg tar med i betraktningen at jeg fikk månedens i går. Blir alltid en kilo opp i begynnelsen av mensen, så NESTE uke regner jeg med å klokke inn på 63-tallet :)

 

Jeg har en knallplan for helgen: Jeg fører inn måltidene og turene i forkant så jeg ser at regnestykket går opp (altså minimum 500 kcal i minus), så holder jeg meg til det. Rett og slett! En god plan er halvveis fullført for min del :)

 

Ønsker dere en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter meg selv under litt press i allefall' date=' og de dagene det skjærer seg helt, får jeg enda et økt press på å stå på den neste dagen. Skal ikke kimse av psykologien i dette :D[/quote']

Det er helt sikkert! Jeg vet ikke hvor magen ganger jeg har "tvunget" meg ut på en ekstra kveldstur, når sofaen roper, bare for å kompensere for dårligere innsats dagen før, og for å få totalsnittet ned. Jeg forhåndsbudsjetterer inntaket for hele uken i excel-arket mitt, med en forventet treningsinnsats. Når jeg da avviker fra planen en dag eller to, legger jeg ofte mye innsats i å hente meg inn igjen de neste dagene!

Så på alle måter er det utrolig mye drahjelp i god planlegging.

Og veldig god helgeplan du har, dette blir bra:)

Min plan er minimalt med smågodt, ikke over 2000 noen dag (men helst under 1800), og max én vaffelplate på søndag når vi skal være med bonusbarnet på idrettsstevne hele dagen. DET er typisk spisefelle, altså!

 

Ha en strålende helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da er det den første helgen i innspurten mot idealvekt. Denne dagen bør gå veldig greit, har full kontroll så langt og regner med å ende på -500, som seg hør og bør når man har laget et såpass uttalt mål :D

 

Lørdag og søndag: Jeg er forberedt, i allefall så langt det lar seg gjøre, på å unngå slike deilige, lange helgefrokoster...Det blir det sedvanlige knekkebrødet.

 

Lørdag er det taco på menyen, lett å styre masse salat på tallerkenen og lite av det andre. Perfekt slankemat!

 

Søndag skal vi spise ute...den blir verre....

 

Ellers har jeg relativt god tid til gode turer denne helgen. Vi har et par håndballkamper der vi er heiagjeng for junior - og det er alltid så gode vafler i disse hallene.....Men tenk, de er ikke stekt til meg, så da går det vel fint :)

 

Nå, med denne risikoanalysen og pep-talken er jeg straks klar til å la helgen komme. *Sparker meg bak*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagen gikk veldig fint, med et underskudd på ca. 500 kcal. I dag ligger jeg an til -600 :D Jeg er dermed veldig godt fornøyd med to av to "helgedager".

 

Jeg veier meg fredag morgen, og "ny uke" begynner dermed fredag for meg. Jeg har en god start på den 5.siste uka som Slanke-Slippe :)

 

 

Kos dere resten av helgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg liksom litt mer avslappet med tanke på matinntaket i uka, jeg! Kjenner at det i helgene er SÅ mange fristelser og muligheter for kos - og da blir følelsen av å måtte kjempe og konsentrere seg så mye større.

 

Men jeg har altså klart det - alle dager helt som planlagt i forkant! I dag utsatte jeg meg i tillegg for verdens største fristelse; Jeg bakte kanelboller (som er noe av det beste jeg vet) og har gått i den deilige lukten av hjemmebakte boller i hele dag UTEN å spise. Og bra var det, for den maten jeg fikk servert ute til middag - som jeg hadde satt av 700 kcal til - den var rimelig stinn av dressing..... Håper allikevel de 700 kcal holder....?

 

Jeg er veldig godt fornøyd med helgen. Uka som kommer er litt vanskeligere med tanke på trening og matinntak; Når jeg tirsdag reiser avgårde hjemmefra kl. 5.45 og er hjemme tidligst 22 - da blir det lite trening på denne kroppen - og ergo ryker forsettet om minus 500 kcal daglig... i allefall denne ene dagen. Jeg får jobbe for å klare det de andre dagene!

 

Ha en god kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så flink du har vært! Slippe er i siget, det er helt sikkert:D

..og med hverdag fra i morgen, ser du fredagen lyst i møte. Jeg har godfølelsen for deg nå, altså! Én dag uten -500 bør vel gå, så lenge det ikke blir PLUSS 500, hehe!

Ha en fin traveluke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe og klar for reise til Trondheim. Det blir en lang dag, møter i beste lunctid og lite struktur på måltidene. Dagen avsluttes med et salgsmøte på pub, av alle ting, så nå skal kaloribudsjettet mitt få kjørt seg... Trondheim har jo også utrolig god pizza.....

 

Har lagt opp en strategi jeg er usikker på om holder, men ambisjonene er det ikke noe i veien med. Sentralt i strategien er de timene jeg har til rådighet i ettermiddag, mon tro om litt shopping gir pluss i trimdagboka ??? :D

 

Jeg har lagt an til et 1500 kcal-løp i dag, og det inkluderer et par glass vin. Utfordringen er at jeg pt er passelig lei hele slankingen og går på ren stålvilje. Håper shoppingen virker motiverende på å holde ut til jul, dagens vekt var i allefall oppløftende ; ned en halvkilo siden fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå.. Trondheim! Jeg studerte der i mange år, men nå er det altfor lenge siden jeg har vært der oppe. Tenker rett som det er at jeg skulle hatt en langhelg i bartebyen:)

Du får plukke frem stålviljen din når avvik fra planen dukker opp - og tenke deg at Ninjastar kommer og sparker deg hele veien hjem igjen hvis du ikke passer deg;) Det er IKKE mange uker til jul. Så flinke som vi har vært de siste 15 månedene, så klarer vi litt til! Ingen grunn til å slakke av på farten på oppløpssiden, når målet er i sikte. Hadde Bolt gjort det? Nei!

 

Kos deg med shopping, litt vin og masse stålvilje:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim er VAKKERT, og jeg blir alltid så glad av å være der. God stemning i byen, nå med juledekorasjoner og lys. Herlig - en vitamininnsprøytning!

 

Det kan jeg også si om dagens vekt; 63,8 !! Det er tangering av rekorden fra tidligere i høst, og jeg kjenner det motiverer!

 

Helgen bør være under grei kontroll; Guttebursdag i kveld og FRI resten av helgen. Det bør bety lange turer, jevne og små måltider , muligens noe rundvask, og en Slippe som er klar for bukplastikk-konsultasjon mandag :)

 

Jeg fikk forresten en annen opptur i Trondheim; Jeg var en liten runde på shopping, og mens jeg gikk rundt i butikken så følte jeg meg som før ; Altså tykk, uformelig og med en kropp som sjelden kledde de klærne jeg hentet med inn i prøverommet... Rart hvordan bildet i hodet trenger lang tid på å endres!

 

I allefall; Jeg forvillet meg bort i en undertøysavdeling. Undertøy har de siste (mange) årene først og fremst hatt 1 - og kun 1 - misjon; Hold inn og på plass! Jeg har null og nix av sexy undertøy i skapet, men følte meg litt dristig og lurte på om tiden var inne til å få plass til puppene i noe pent.

 

Og det var det!! :) :) :) Så det ble altså en smekker liten rød BH med på lasset gjennom Østerdalen og hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅÅ utroolig bra!! ...med både vekt og bh, hehe;)

 

Må løpe, min mor venter på at vi skal dra på shopping til Sverige... Men måtte bare slenge inn et gratulerer på veien:D Ha en knall helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I aktive slankeperioder veier jeg meg daglig..... Ja, jeg vet det er utenfor anbefalingene, men det fungerer for meg... :)

 

I dag viste vekta 63,2 , 600 gr ned fra i går, se DET er en retning på pila som jeg liker :)

Jeg vet det er takket være innsatsen de siste par ukene, det sier ingenting om resultatet fremover, så her må jeg kaste unna alle laurbærene, brette opp ermene og stå på!

 

Nå burde jeg se den berømte Rocky-scenen, der han overvinner seg selv opp trappene, med Eye of the tiger på full guffe i bakgrunnen :) I dag må jeg ikke gå i flinkis-fella og tillate meg selv masse belønning !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er godkjent, selv om jeg har litt å gå på i forhold til differansen. Det ble ikke 500 minuskalorier hver dag, men det ble minus! Skal være godt fornøyd med det...

 

I morgen er det konsultasjon hos bukplastikk-damen. Jeg er kjempespent på om jeg får godkjent operasjon!

 

Målene denne uken er å klare 500 minuskalorier daglig. Jeg kikket så vidt på 63,2 lørdag morgen og skal være sjeleglad om det er resultatet når jeg har veiing på fredag. Skal legge alt til for at det blir slik!

 

Jeg klarte å la være å dytte alt mulig rart i munnen som "belønning" for rekordnoteringen lørdag, MEN jeg belønnet meg selv med en ny, utrolig stilig julekjole! :) :) Jeg følte meg så "smekker" i kjolen at jeg blir vel gående i den til enhver anledning fremover....

 

Siden kjolen er ettersittende, så motiverer det til å holde førjulens prøvesmaking av julebakst, gløgg, ribbe etc. til et absolutt minimum :) God plan!

 

Wish me luck hos bukplastikkdamen i morgen! Ønsker dere en fabelaktig uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, stemmer, det var jo i dag, det! Luck-luck-luck:D Vi krysser fingre og tær for deg alt vi makter:)

 

Jeg har også vært på shoppping! Belønning og nødvendighet slått sammen i ett; jeg hadde ikke én julekjole som satt pent. Så nå har jeg en penkjole og tre hverdagskjoler til jobbbruk i skapet. Mangler bare en julekjole av det litt mer "foxy" slaget, så er jeg i mål med kjoleshopping - for en stund;)

Det er jo ikke til å komme unna at det er gøy å shoppe når den eneste størrelsen som henger igjen på stativet, er en 42 - og damen i butikken ser på den med forskrekkelse og beklager at de ikke har igjen min størrelse, for den som henger der er jo ALT for stor for meg....

Det er ikke såå lenge siden jeg ville vært SJELEglad for å smette inn i en 42!

 

Tilbake til konsultasjonen: LYKKE TIL!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hersket ingen tvil; "Magelappen" hadde såpass stort omfang, og med hudproblemer bakom, at jeg får dekket operasjon og det INNEN 4 MÅNEDER!!!

 

Det er helt vilt, men det gikk opp for meg da den gode doktor sa " ...og da får du flat mage" at jeg har FLAT MAGE TIL NESTE SOMMERFERIE!!!! (Beklager den entusiastiske skrikingen via caps lock, men dette er .... euforisk !! Jeg har jo egentlig aldri hatt flat mage!!)

 

Jeg kjenner at dette blir en meget sterk bidragsyter til motivasjonen min fremover (og ta frem rockeringen), jeg skal bli verdensmester i å holde vekten og ikke bringe skam på den nye, flotte magen jeg kommer til å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...