Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Så enig så enig med deg i det du sier med snop og trening.

Du trener SÅ mye og da føles det urettferdig når man ikke går ned bare fordi man spiser litt snop. Veldig urettferdig.

 

Men- det hjelper ikke.

Det vi må slutte med er fredags og søndagssnopet og holde oss til noe lite snop på lørdagen. Da blir jo også det snopet sååå mye bedre.

 

Å Krepsedama sitt tips over her var jo kjempebra!

Salat-salat-salat!

Jeg syns det er kjempegodt med avocado i... Ikke kcal-fattig- men sunt og mettet fett!

 

Ja- prøv å rock andre veien du... hihi.. Jeg har ikke heelt dreisen på det enda.

Men kan skryte av at jeg blir flinkere og flinkere på rockinga for hver dag som går!

 

Å du- 22000 skritt er helt rått! Jeg har vært oppi 19000... men jeg har en stillesittende jobb på kontor. Men prøver alltids å gå litt ekstra.

 

Stå på!

Neste uke skal vi være nærmere 70 ja!! Føler meg sååå ferdig med 80tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Ett spm krepsedama.

Marienerer du rekene til salaten din ?

Hvordan ?

Kunne tenkt meg å prøve :)

Ikke ofte jeg har reker i salaten, det må jeg prøve !

Og den tatziki dipp miksen skal prøves ut, men i stedet for lett rømme bruker jeg kesam 8 %.

Snoperier... ÆSJ. JEG MÅÅÅ ha det...

Uten snop hver eneste uke sprekker jeg stort !

Og for meg er det naturlig å spise snop lørdag, men bare lørdag fra nå av.... :)

Må ha noe å se frem til, og att da har jeg lov. ( Mannen min drar frem godis i tide og utide... grr... Og det er greit med en dag der jeg og faktisk kan spise snop uten elendig følelse etterpå... )

 

Til nå i dag går alt fint, dette lover bra !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Så enig så enig med deg i det du sier med snop og trening.

Du trener SÅ mye og da føles det urettferdig når man ikke går ned bare fordi man spiser litt snop. Veldig urettferdig.

 

Men- det hjelper ikke.

Det vi må slutte med er fredags og søndagssnopet og holde oss til noe lite snop på lørdagen. Da blir jo også det snopet sååå mye bedre.

 

Å Krepsedama sitt tips over her var jo kjempebra!

Salat-salat-salat!

Jeg syns det er kjempegodt med avocado i... Ikke kcal-fattig- men sunt og mettet fett!

 

Ja- prøv å rock andre veien du... hihi.. Jeg har ikke heelt dreisen på det enda.

Men kan skryte av at jeg blir flinkere og flinkere på rockinga for hver dag som går!

 

Å du- 22000 skritt er helt rått! Jeg har vært oppi 19000... men jeg har en stillesittende jobb på kontor. Men prøver alltids å gå litt ekstra.

 

Stå på!

Neste uke skal vi være nærmere 70 ja!! Føler meg sååå ferdig med 80tallet!

 

JA, 80 tallet er vi ferdige med !! :)

Jeg sitter også på kontor med regnskap, så 22 000 på en ukedag er vanvittig bra for meg :)

Nå skal vi klare dette, og du : Hva med en deal : Bare gotterier på lørdag ??

Kommer på jeg skal på 40 års lag lørdagskvelden, så spørs hvordan det går denne uken... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Æsj, er giddalaus med telling av kcal....

Når jeg sitter på jobb, og jobber med pcèn så er det så greit å legge inn det jeg spiser. Men på fridager, ja da glemmer jeg det...

Skal legge inn alt jeg har spist, for å se hvor landet ligger... :)

Har vært hos frisøren i dag, striper og bob klipp ! Hærlig !

Avsluttet dagen med en god treningsøkt og 5 TP !

Ingen rocking i dag, men i morgen....

Prøvde forresten å rocke "feil" vei, og det klarte ikke jeg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårniiings!

 

Er ikke så lett å rocke feil vei altså! :)

Men jeg øver litt hver dag..

Har forsatt vondt når jeg rocker jeg.. lurer på når DET skal gå over!!

 

Grattis med ny sveis! Det er så herlig!

Til påske skal jeg klippe og stripe håret, samt vokse meg her og der...det er balsam for sjelen altså!! :)

Nå har det vært dårlig med kapital så jeg har ikke vært hos frisøren i år..

ÅÅÅ så jeg gleder meg! :)

 

Kjenner til det med jobb og registrering ja.

Jeg er mye flinkere da enn på fridager.. Så er jeg også flinkere med maten når det er hverdag og jeg er på jobb. Blir litt værre når jeg bare er hjemme eller farter rundt.

 

Jeg kommer til å oppdatere vekt i morgen. Føler det er lettere å holde fokus gjennom helgen da. Du skal i 40års dag?

Jeg skal i barnebursdag :) Men har tenkt å gå en tur om morgenen og heller redusere litt på annen mat den dagen.. satser på at det går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hm... Voksing både her og der... Væ.. :)

Kanskje en ide !

Jeg skal til Riga om ett par uker, kanskje jeg skulle prøvd å vokse meg der.. ??

Vekten min rikker seg ikke nedover for de siste dagene, så ikke vet jeg...

Lå på 1900 kcal i går, som jeg skal ha.

Jaja, det er i alle fall ikke opp ! :)

 

Skrittelleren, ja den sliter meg nesten ut...

Jeg har jo konkurranseinstinkt... :), så jeg styrer og herjer så mye att jeg blir sliten... Og det er ikke bra, er jeg sliten da spiser jeg. Og jeg vil ha mye mat, feil mat osv....

Så utfordringen min blir å ta det litt med ro... Ikke stresse med dette...

MEN lettere sagt enn gjort !

 

Klubbkveld i dag, og vi får sikkert noe godt å spise, og en dessert...

Ingen dessert på meg i dag, vil ha mest mulig å gå på i helgen !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest meg opp på siste ukas hendelser. WOW! Du er så superflink til å trene og holde deg i aktivitet! :) Helt fantastisk! Det er sikkert lurt å spise godteri kun på lørdagene. Det er så lett at det sklir ut.. Og da kan du til gjengjeld kose deg med veldig god samvittighet!

 

Jeg har et lite tips å komme med ift søtsug, som er fabelaktig godt: 1,5 dl gresk yoghurt, 10 gr hakkete nøtter og rosiner, 1 ss flytende yoghurt. NAM!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei berta!

Åssen gikk veiinga i dag?

 

Skjønner godt det konkuranseinstinktet når det gjelder de skritta. Hihi! Det er fort gjort. Men pass på så du ikke sliter deg ut vettu!

 

Så heldig du er som skal til Riga!! :)

Når jeg skrev voksing her og der så ser jeg jo at det kan mistolkes. Hehe!

Jeg vokser bare øyebryn og overleppe. Kun for å føle meg litt mer vel. Overleppehårene er nok bare jeg som ser, de er få og helt lyse men... hehe! Har vokset legger og lår en gang tidligere og aldri igjen altså.. Jeg fikk en allergisk reaksjon værre enn noe.. Forferdelig rett og slett! Jeg vokset under armene også- men det vokste ut igjen etter en liten uke. Å da kan jeg like gang fare over med høvelen gitt!

 

hvordan går det med rockinga?

Får du til andre veien nå?

Jeg er blitt mye flinkere til det!

Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Æsj, veiinga i dag var ikke bra for min del.. :o

Var på klubbkveld i går, salt mat og mye pepsi max.. Men ingen dessert eller småsjokolader og potetgull som sto fremme ! :D

 

Hehe !

Jeg så for meg DEN voksingen !!

Like greit med høvelen da ja !

Jeg trener jo i shorts 3 dager i uken, så leggene må jeg gå over ganske ofte. Men det er egentlig fort gjort !

 

Næ, har ikke kommet lengre med den rocingen andre veien...

Må visst øve mer i helgen !

Gårsdagen var all time low på skritt : 5320...

I dag må det bare bli bedre !!

 

Og jammen er det helg, IGJEN !

Ukene flyr avgårde !

Og våren, ja den er i annmarsj ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jammen er det helg igjen! Det er så herlig! Fredagen er best.. en ny og ubrukt helg forran oss.

 

Satser på at det går bedre når vannet er ute av kroppen.

Jeg drikker pepsi max hver eneste dag jeg.. minst 0,5 l... uff- jeg skjemmes. Men det er liksom den uvanen jeg har :o

 

Men du, så flink da! Som motsto snoperiet i går! Kjempebra!

Det er en ting jeg bør lære meg.. å motstå fristelser er jeg nemlig dårlig på! :D

 

Ha en fin helg, Elisabeth!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Enig ang pepsi max !

Etter en diskusjon med meg selv fant jeg ut att jeg ikke skal kjempe den kampen også. Noe mååå jeg få ha. Selv om jeg vet att det kan stoppe litt nedgangen, bitte vann og man får sug av det... Men men,,,

Innom her for å hente STYRKE !!!!

Jeg vil ha SJOKOLADE !!!!!!!!! Forbaska !! Så vanskelig det skal være...

Har spist en deilig middag i dag, fondue. ALT for mange kcal, men ikke ofte vi har det. Ris, bakt potet, hjemmelagd kryddersmør, brokkoli, salat, ytrefilet av okse, og en nydelig god peppersaus med løk, sopp og paprika ! mmmmm ! Say no more ! :o

Etter jeg var på vekten i dag tidelig mistet jeg litt motet. Litt oppgang siden tirsdag... Og jeg kjenner hjertet falle i magen, og tankene kommer med en gang... Det er ikke sikkert att jeg klarer dette på "frifot"....

Jeg trener jo ganske mye, noe mer klarer jeg ikke...

Og dvs att telling av kcal i mat/snop og alt jeg trykker i meg ikke er bra nok...

Jeg tillater meg for mye...

Æsj altså, og her står den sjokolade skålen og ROPER på meg !

Skal prøve å holde meg hard !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Standhaftighet min venn...du må være STA!!! Det er ikke nok å være sta - du må være STA med store bokstaver!!! Det er det eneste som nytter :o

 

Har du vært inne må tråden til FruFleksnes? Ja, det har du sikkert, men kanskje en liten titt til. Den dama har virkelig fått det til. Hun har noen ganske fantastiske og standhaftige refleksjoner om å gå ned i vekt og jeg er intet mindre enn IMPONERT! 14 måneder uten en eneste sprekk :eek: Slikt står det virkelig respekt av og jeg håper at andre også kan hente noe av hennes mot.

 

Kanskje du kan få noe av inspirasjonen der.....Håper så inderlig at du finner koden så du kan greie å leve med den og av den slik at du når målet du har satt deg:-)

 

Ha ei flott helg Elisabeth - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Huff, ja en MÅ være sta. Men jeg liker så godt å kose meg, hehe, derfor det har blitt slik ! :o

Har ikke vært innom frufleksnes, hvor er den tråden ?

Kvelden i går gikk greit, en smågodt og en liten neve med potetskruer.

Har gått nesten en min i dag på tur, og er nå klar for 40 års lag til en vennine !

Gleder meg !!

Ha en fin lørdag damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Stille søndag morgen - nabolaget sover enda - hørte kun fuglekvitter når jeg stakk nesen ut av døra for å trekke inn den friske lufta. Ikke så kaldt i dag, men litt overskyet.

 

Kom plutselig på at du ved en anledning spurte om jeg marinerte rekene jeg bruker i salaten Elisabet, og svaret er JA. Beklager at jeg ikke har svart deg tidligere, men jeg glemte det bort rett og slett.

Her er hva jeg gjør: Renser opp ca 700 gram, har jo hele uka - 100 gram pr. dag - og lager marinade av olivenolje, litt lake av jalapenos, sylteagurk eller vann, 1 ts hakket hvitløk fra glass, 1 pk dressingmix Gresk (de grønne små posene som er pakker på tre). I tillegg kan jeg bruker urtekrydder, chili, finhakket jalapenos....faktisk den smaken du liker best. Marineringen tror jeg er viktig for at rekene holder seg over tid, men ikke minst for smakens skyld. Lykke til og du må bare spørre videre om det er noe du lurer på.

 

FruFleksnes sin tråd finner du på Over 40!! Hun startet januar 2010 på 147 kilo og er i dag 71!! At det går an sier jeg, og da snakker vi om å måtte være standhaftig. Men hun har lagt ut bilder av seg (i januar en gang) og jeg har sett de. Kanskje borte nå da. Hun har ganske mye å fortelle hver og en av oss, så her er det bare å suge til seg inspirasjon. Nyttig lesning, så jeg ønsker deg lykke til :-)

 

Det dreier seg jo i bunn og grunn om forsakelser og standhaftighet - og når målet er nådd er det nytelse over det nye livet......fint sagt forresten :o

Så kosen kommer den Elisabeth......raskere hvis man greier å være passe standhaftig underveis. Tro meg....det er en nytelse:-)

 

Ha en kjempeflott søndag med alt du ønsker den skal inneholde for akkurat deg!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg jo i bunn og grunn om forsakelser og standhaftighet - og når målet er nådd er det nytelse over det nye livet......fint sagt forresten :o

Så kosen kommer den Elisabeth......raskere hvis man greier å være passe standhaftig underveis. Tro meg....det er en nytelse:-)

 

Veldig godt skrevet, krepsedama:-) Jeg tror at mye ligger i at vi egentlig spiser litt mer enn vi tror. Ihvertfall er det problemet mitt, i tillegg til at helgene har blitt en liten frisone.

 

Elisabeth, du er beundringsverdig flink med treninga di, og jeg bøyer meg i støvet (eller svetten:-)) over at du klarer det, men jeg tror kanskje du har litt å hente på maten. Jeg tror at hvis du virkelig følger opplegget slavisk et par uker, inkludert helgene, så vil belønningen være der. Jeg har også lest soleias gamle tråd her inne hvor hun sto på stedet hvil over lengre tid, og forsto ikke helt hvorfor. Men når hun tok ordentlig grep gikk hun ned de siste kiloene. Det er det jeg prøver å gjøre nå.

 

Jeg ser at når jeg begynte å slanke meg, så var jeg desperat etter å gå ned, og var kjempeflink. Gikk ned i snitt 7-800 gram i uka. Når jeg begynte å slappe litt mer av, så ble snittet 400 gram. Og ifjor var jeg helt jojo, og hadde i store perioder et snitt på 100 gram. En annen feil jeg nok gjorde, var ikke å redusere antall kcal ettersom jeg ble tynnere. Jeg tok kalkulatoren her inne på nytt, og endte opp på meny 1 istedenfor 2-3 som jeg hadde i begynnelsen.

 

Bare et par forhåpentligvis gode råd fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da er helgen ferdig, og atter en gang er den IKKE gjennomført med stil...

For det er helgene som ødelegger for meg, det er det bare å innse.

Hverdagen har jeg kontroll over, og legger inn hva jeg spiser, og spiser ikke mer en jeg skal. Har kontroll føler jeg.

MEN så kommer fredag, lørdag OG søndag, ja det er KOS KOS KOS....

Denne helgen har gått over alle støvleskaft, med vin og 3 (gulp....!!) stk kaker, og i dag fortsatte det med pinnekjøtt og kaker etterpå.... :o

Vi har vært på "skidag" sammen med familien, og fikk servert pinnekjøtt med tilbehør til mat, og ingen sunne alternativer å velge mellom.... Kakene, ja nei ikke noe stopp her....

Kjenner jeg blir driiiit lei av meg selv, og att jeg ikke klarer å fullføre helgene på en ok måte.

Tror jeg rett og slett på konsentrere meg om å holde meg der jeg er noen mnd, og se om litt motivasjon til å si nei takk kommer igjen... Slik det er nå, så klarer jeg det ikke...Føler meg ganske fornøyd, men har jo ikke kommet i mål. Men formen, ja den er bra !! Og det har alltid vært hovudmålet mitt, jeg SKAl være sprek ! :D

Reiser til Riga om ett par uker, det gleder jeg meg virkelig til ! :D

Målet er å holde seg på 75 kg !

 

Takk for gode råd damer ! det hjelper på !!

Men motivasjonen, ja den må jeg rett og slett finne selv...

 

Over 14 000 skritt i dag. Ski på fjellet, og trening. 10 min med rockering til slutt. deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen fra hele 2010:-). Jeg var kjempeflink i ukedagene, så kom fredag kveld.. og det fortsatte til søndag kveld. Det var det som ødela nedgangen for meg.

 

Ja, det er du som må finne motivasjonen:-). Det verste er at når jeg endelig har funnet den, så tenker jeg "dette her er jo kjempeenkelt, jeg forsaker ingenting, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har klart dette før og lignende". Men hvis du leser den gamle tråden jeg var på ifjor, så finner du rimelig mye frustrasjon, eder og galle over helgene og alt jeg stappa i meg.. Jeg følte at jeg rett og slett ikke klarte noe annet, og at jeg måtte følge strømmen til skapet, men det er ikke sant!!

 

Følg den strategien som passer deg best, men ikke gi opp før du når målet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Åååå Elisabeth, jeg kjenner meg sånn igjen!! Jeg har nettopp øst ut av meg i et laaangt innlegg på min egen tråd, for nå er jeg litt lei. Disse helgeutskeielsene tar jo helt av om dagen.

Min plan er å bruke denne uka på finne igjen holdningene mine fra i høst. Og som Mai her sier, når man "er der", så er det jo så lett! Det hadde jeg egentlig glemt.. Da føles det jo ikke som forsakelser å stå over verken kaker, sjokolade eller dessert. Jeg vil dit igjen, for jeg er ikke klar for noen pause ennå. Jeg er så klar for å finne matchvekten, hva den nå enn er, og så flytte inn på Hold vekten:)

 

Vi får fortsette med treningen vår - om ikke annet, er vi i hvert fall superspreke:D Ha en knall uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si til deg jeg Elisabeth. Jeg havnet jo på fest i helgen så viiips- 5 dager med mange skritt, gode måltid, null snoperier- helt til ingen nytte.

Nå er jeg spendt på veiingen i morgen. Har ikke akkurat store forhåpninger for å si det sånn.

 

Lurer på når vi skal slutte å ødlegge for oss selv jeg?

BLÆH! Jeg kjenner at jeg er lei! Lei!LEI!!!

 

Høres lurt ut å prøve å holde seg på 75.

Jeg har jo på en måte vært på 75-77 siden jul- så jeg er ganske lei av tallet..

Må liksom ta meg sammen for å komme forbi!!

 

Stå på- vi er jo flinke 5 av 7 dager !!!

Klemklem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo helt konge når det gjelder disse trimpoengene! WOW!!!!! :D

 

Og jeg kan kjenne meg VELDIG igjen i det du skriver om helg, fyti rakker'n, som de helgene ødelegger for meg også :o

 

Jeg har dessverre ikke tid til å skrive så mye nå, men skal få lest gjennom alt siden sist i morra håper jeg.

 

God klem til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Elisabeth. Ikke være så hard mot deg selv! Du har hatt en flott nedgang så langt, du imponerer ALLE med treningen din og du har en positivitet som stråler ut og inspirerer oss andre. Ja, noen ganger blir helgene ikke helt "etter boka", men jeg tenker faktisk at slik må det nødvendigvis være også. iallefall litt! Det er viktig å kunne tillate seg å kose seg, uten å sitte med dønn dårlig samvittighet på mandag! Det er jo så slitsomt... Og det er selvdestruktivt og ødeleggende. OG det virker mot sin hensikt. For at vi skal nå målene våre tror jeg at det er viktig å være litt gode og snille med oss selv, rett og slett at vi behandler oss selv slik vi ville behandlet en god venninne. Da vil vi også ta gode valg, helt automatisk!

 

Så, jeg synes du skal kose deg med den beste samvittigheten i helgene, og møte mandagen med et smil. Jeg er overbevist om at du ganske snart vil merke at du koser deg, med MÅTE, og at du opplever å ha en sunn og riktig vektreduksjon, som forblir stabil.

 

Jeg tror nøkkelen ligger her, i innstillinga, i hva vi sier til oss selv, den indre dialogen. Vit iallefall at jeg er kjempestolt av deg!

 

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hadde jammen ikke lyst til å oppdatere vekt her inne i dag, men jeg tvinger meg til det ! Fy og skam ! OPP 700 gram... :D

Var på fotball kamp i går, heia Aafk ! Det var på VIP plass, med DEN hærlige middagen først... Spiste godt jeg, hehe ! ( droppet faktisk trening for å reise på dette....)

Dessert ble det også, en liten skje med riskrem...

Maripankaken og muffinsen klarte jeg utrolig nok å styre unna... ( kremt, var vel for jeg var så mett av all den maten... :o )

Har fridag i dag, og har gått meg en tur på ca 5 km. Ganske stolt for det blåser storm ute, og regner. Men jammen gjorde det godt !

Handlet inn til å bake, og slepte med meg 7 kg med matvarer i sekken på vei hjem ( Bare oppover bakker da jeg bor høyt oppe...) OG der og da gikk det opp for meg, 7 kg er mye !! Det er halvparten av det jeg har gått ned siden august 2010. Så ja, jeg har vært flink ! :D

Når jeg kom hjem endte jeg med å legge bort bake planene, fordi jeg VET att jeg spiser alt for mye om jeg baker... Så klapp på skulderen til meg !

 

Helgene må jeg prøve å forandre litt på. Funderer på hvordan.

Det blir lett for få måltider i løpet av en dag med oss. Sen frokost, stor lunsj, og stor middag til kvelden. Det er bare 3 måltider, og jeg skal jo ha 5 !

så da blir det snoperier når jeg egentlig er sulten...

Skal jobbe med denne mestringen av helgen, for det er virkelig nøkkelen til suksess hos meg !

 

Dagen i dag går etter boken, hærlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så trua på oss jeg, Elisabeth! :D Nå kommer ukedagene til å gå som en drøm, og til helga? Ja, da skal vi begge kose oss MED MÅTE, og våkne opp søndag og være storfornøyd med oss selv. Og rapportere inn her first thing mandag morgen: Hurra for herlig og fin helg! :o

 

Og når vi har klart 1 slik helg, ja, da klarer vi dem alle!

 

Ha en strålende tirsdag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I dag har jeg vært flink !

Mager og god middag ! Fiskekaker, rotmos og poteter. Og det var veldig godt !

Har vært på to turer i dag, og sanket 3,8 TP.

Mye vind, haggel osv... Følte meg veldig veldig flink, så det :o

 

Skal rocke litt, så ender jeg over 18 000 skritt i dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...