Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Takk for gode og kloke ord damer !!

Da er Elisabeth tilbake igjen, så deilig !!

Hva som skjedde den siste uken, det skjønner jeg rett og slett ikke....

Men jeg har nok drevet meg vel hardt i det siste, og kroppen sa vel fra att dette går ikke lenger !

Forrige uke har jeg småspist nesten hele tiden...., alt ble liksom feil...

Og jeg har ikke trimmet noe særlig, tok rett og slett en pause fra alt !

Og i dag kjenner jeg att hodet er 100 ganger lettere, og jeg er innstillt på å spise som jeg skal, og TELLE ! Jepp, jeg skal klare dette !

Merkelig hvor mye psykisk som ligger i dette å "slanke" seg....

Tankene kverner hele tiden, og der er en liten stemme inni meg som sier att jeg ikke kommer meg lenger ned. Jeg har jo ikke vært der på 15 år....

Men jeg har tatt en alvorsprat med den stemmen ! Og jeg SKAL lenger ned ! :)

 

I dag er det strålende sol, og det kribbler i kroppen etter å komme meg ut.

Men har fortsatt en syk liten trulte her hjemme, så det blir innedag frem til treningen i kveld. Vurderer vindusvask, men det er så kaldt i dag, så tror jeg venter... :D

 

Ha en super uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Jammen har krepsedama forlatt oss, og flyttet inn på HV !

Gratulerer til henne, nok en gang :D

 

Og jammen ble jeg bittelitt misunnelig !

Men jeg skal komme etter, jeg klarer jo det ?!?!?....

I dag er en perfekt gjennomført dag. Endte akkurat på 1600 kcal, og vært på trening og fått meg 4,5 fine TP ! Først jogget/gikk jeg i -11 grader (!!), så var det badminton. Godt å komme i gang igjen ! :)

 

I morgen blir det nok en hjemmedag.... Syk liten tuppe her enda...

Æsj, det er så kjedelig ! Blir så tung og slapp i kroppen selv når man bare er hjemme og diller...

 

I morgen er det kurskveld igjen, og jeg tar det med knusende ro...

Det er sikkert litt opp (igjen)..., men denne gangen skal jeg ikke tippe over !

Jeg skal stå på å jobbe ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig klarer du det!!!

 

Jeg skulle vel snart flytte på meg jeg også, men liker meg nå her blant dere jeg da :D Vil at dere skal bli med!

 

Stakkar, lille prinsessen da - nå syns jeg hun har vært syk lenge :). Kjedelig for deg og kjedelig for henne.

 

God bedring og ha en flott, fokusert tirsdag!

Klem fra smom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Var lettvint å ta en liten svipp innom nabolaget....måtte bare innom for å ønske lykke til med kurskvelden i kveld. Håper jo det går fint i kveld da, Elisabet, det synes jeg du har fortjent:-)

 

Hvis det ikke skulle gå veien denne gangen heller, er dagen i morgen en ny og ubrukt dag....... Og du går på med krum hals som kanskje fører helt fram til målet!!

 

Husk at dette er en flott ettervinter mot en ny vår...nyyyt den og gjør den til din beste vår ever!!! Hvordan? Det vet bare du :-)

 

Ha en flott tirsdag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I dag er jeg fortsatt hjemme med trultemor.

Hun har heldigvis ikke hatt noen feber ennå, så hååååper att det har gitt seg nå !

Feber fra torsdag til mandag, ja det er lenge for en liten kropp.

Heldigvis takkler hun det mye bedre enn jeg vill ha gjort... :cool:

 

Mat messig har det gått helt fint til nå i dag. Prøver å spise minst mulig før kurs i kveld ! haha.....

 

Er så fornøyd med kvelden i går, kjenner att given er tilbake !! :)

 

Jaja, sitter her og ser på de skitne vinduene mine ( Solen stråler ute !! ), men gidder ikke vaske de ! :D

Ser tennis på tv, og fyrer i peisen mens minsta sover ! Total avslapping ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Selvfølgelig klarer du det!!!

 

Jeg skulle vel snart flytte på meg jeg også' date=' men liker meg nå her blant dere jeg da :D Vil at dere skal bli med!

 

Stakkar, lille prinsessen da - nå syns jeg hun har vært syk lenge :). Kjedelig for deg og kjedelig for henne.

 

God bedring og ha en flott, fokusert tirsdag!

Klem fra smom [/quote']

 

 

Du har jammen fortjent adresse endring smom, men jeg vil jo så gjerne ha deg her inne hos meg !!! :)

Spørs om ventetiden for flytting for deg blir vel lang slik som jeg driver på... hehe !

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Var lettvint å ta en liten svipp innom nabolaget....måtte bare innom for å ønske lykke til med kurskvelden i kveld. Håper jo det går fint i kveld da' date=' Elisabet, det synes jeg du har fortjent

 

Hvis det ikke skulle gå veien denne gangen heller, er dagen i morgen en ny og ubrukt dag....... Og du går på med krum hals som kanskje fører helt fram til målet!!

 

Husk at dette er en flott ettervinter mot en ny vår...nyyyt den og gjør den til din beste vår ever!!! Hvordan? Det vet bare du

 

Ha en flott tirsdag - Klemz fra Krepsedama:D[/quote']

 

Hm, føler jeg ikke har fortjent noen nedgang denne uken, og det får jeg heller ikke...

Men som du sier, denne våren kommer til å bli fantastisk !

Åh, ja det kjenner jeg på meg !!

Gleder meg til bare veier og fjell ! Skal gå fjellturer og jogge ! Som jeg gleder meg til vår !! Og det i en slankere utgave enn på maaaange år ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

100 gram opp, i dag igjen...

Ingen bombe dette, bare rart det ikke var værre, hehe :)

 

Konklusjon fra kursleder er att vi fortsetter på en meny 3, med 1900 kcal. Hun mener bestemt jeg trenger mer mat pga trimpoengene mine, så da får jeg prøve på det. Neste uke blir det 1900 kcal ! ( Dette ut i fra jeg har spist så mye tull denne uken, og ikke gått opp mer enn 100 gram...)

 

Men ingen krise i hjemmet i dag, denne uken takler jeg oppgangen. Og fortsetter med krummet nakke ! Neste uke vil jeg være nærmere 75 kg enn 80 kg ! Dvs jeg må ha en bra uke !! :)

 

I dag er det tv kveld, med pledd og en kopp julete ( Ja, den er god i februar også !! :D ) Hærlig ! Ha en fin tirsdagskveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Riktig Elisabeth - Stayerviljen er oppe og står selv om det ikke ble nedgang - Tjo hei - dette går nå veien skal du se :-) Jeg krysser fingrene for at du så absolutt er nærmere 75 neste tirsdag!!

 

Skriv opp hver smitt og smule så du er sikker på at det ikke er "lekkasje" i noe ledd. Krever litt tid, men ikke så altfor mye i forhold til hva du får tilbake.

 

Har jeg brukt litt smør, margaring, olje eller balsamico for den saks skyld, så fører jeg det opp i loggen - hver dag!! Jeg greier ikke å følge med uten det, og det er veldig lett å glemme både et og to hundre kalorier gjenneom en hel dag og da kan det bli litt slagside.

 

Ja, ja, men dette skulle bare være en liten påminnelse om noe du allerede vet så altfor godt fra før. Jeg regner med at du allerede er trygt under pleddet og nyter din julete....ja, faktisk, den er god selv i februar for ikke å snakke om påska:D Ikke lenge til det heller..!

 

Ha en fin kveld videre - Stor opp-og-stå-klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram opp' date=' i dag igjen...

Ingen bombe dette, bare rart det ikke var værre, hehe :)

 

Konklusjon fra kursleder er att vi fortsetter på en meny 3, med 1900 kcal. Hun mener bestemt jeg trenger mer mat pga trimpoengene mine, så da får jeg prøve på det. Neste uke blir det 1900 kcal ! ( Dette ut i fra jeg har spist så mye tull denne uken, og ikke gått opp mer enn 100 gram...)

 

Men ingen krise i hjemmet i dag, denne uken takler jeg oppgangen. Og fortsetter med krummet nakke ! Neste uke vil jeg være nærmere 75 kg enn 80 kg ! Dvs jeg må ha en bra uke !! :)

 

I dag er det tv kveld, med pledd og en kopp julete ( Ja, den er god i februar også !! :D ) Hærlig ! Ha en fin tirsdagskveld ![/quote']

Ja, hør på kurslederen din, dette kan hun og har hun gjort i mange år. Du har jo enormt mye trimpoeng, så det er sikkert lurt å prøve 1900 kcal.

Og det er rart med det; det som ikke tar livet av oss, gjør oss sterkere! Slik som din reaksjon i kveld i forhold til forrige uke!

Og jeg er sikker på at du er nærmere 75 neste uke enn 80, og så er du i gang igjen!

Ha en flott kveld under teppet ditt med litt tv og te!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke fikk en like stor nedtur som sist, du vet jo hva du har gjort og ikke den uken som har gått :D.

 

Og det som er så bra da er jo at det er forbedringspotensiale og det kan jo gi gode resultater igjen :)

 

Jeg er sikker på at du klarer å komme deg ned i løpet av uken. Men at det er frustrerende, det er det jo ingen tvil om!

 

Ha en flott onsdag.

Klem, smom (som har fri med de store guttene i dag :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

En fantastisk dag !!

 

Fortsatt hjemme med lille trulte, men nå er hun endelig feberfri, og vi prøver barnehagen i morgen, dvs jobb på meg ! :) Deilig !!

 

I dag lagde jeg en god salat til lunsj, da jeg hadde invitert en vennine.

Den venninen min går også på GR, og er litt større en meg ( enda.. :))

Og jeg hadde lagt frem alle klærne mine som er for store for meg, som hun kunne få prøve, og få det hun ville av.

Gjett om hun ble glad da ?? Klær for ca 15 000 kr !!

Flere sommerkjoler, skjørt, gensere, topper, bluser, capri bukser og ikke minst 10 bukser ! Hun gikk inn i det meste, og det som var for lite, det skal hun krympe inn i !

For en deilig følelse, både for meg OG henne !

Men på den andre siden er kleskapet mitt virkelig ribba nå !

Burde kjøpe meg mer klær, men venter jo hele tiden på jeg skal bli "tynn", hehe !!

Spørs om det blir noe shopping i helgen ! :)

 

Avsluttet dagen med en FANTASTISK trening og 1200 kcal forbrent ! DVS 6 TP

Jepp. akkurat nå er livet hæææærlig ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så godt å få ryddet i kleskapet av og til! Og når du attpåtil gjør en annen glad, så må det være topp:))

 

Jeg kjøper heller ikke mye klær for tiden, fordi jeg også venter på at flere kilo skal av... Men en ny bukse har det blitt, men jeg gleder meg til å få ut av skapet alle de der vide tunikaene.... Skal ALDRI mer ha noe slikt på meg!! Her skal det være klær som sitter godt på kroppen, og ikke klær som skal skjule den!

 

Her har det kommet bøttevis med snø i natt, æsj....men ha en fin dag, likevel!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese innleggende dine den siste tiden. DU hart virkelig funnet den rette innstillingen, HOLD fast på den, og ha TROA på at dette går bra. For det er jeg sikekr på at det gjør. Jeg har hatt min lærepenge nå, jeg skal IKKE sluntre unna å registrere eller være aktiv her inne. FY søren, de kiloene kom søren meg fort på :)

Men det betyr vel også at de går fort av igjen!

 

Ha en flott dag, ELisabeth. Og du,- takk for at du har etterlyst meg! Det betyr mye og det er veldig mye lettere å komme tilbake nå merker jeg.

 

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Æsj, har VIRKELIG lyst på sjokolade i kveld....

Hvorfor er det slik att når man er trøtt og sliten, ja da vil man ha sjokolade ?? :)

 

Skal stå imot presset , lage meg en kveldsmat snart og en kopp lett kakao !

P.S Voldsomt som de reklamerer for sjokolade på tv for tiden !!! :cool:

 

Lagde hjemmelagd pizza til middag i dag, med ganske tynn bunn og karbonade deig. Brukte vanlig norvegia. Noen som har peiling på kcal på ett stykke, når du deler pizza i 16 biter ?

Jeg tok en gjetting, og tenker ca 200 kcal pr stk, men har virkelig ikke peiling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....er tingen! Får selv den mest gotterisnokne til å glemme alt annet. Prøv heller det du Elisabeth, så får du alt det andre på en armlengdes avstand :-)

 

Her blir det maskeball i kveld - full rensepakke og maske - og etterpå en god kopp te!

 

Det er vel goder som er til å "spise opp" vel....? En legger i alle fall ikke på seg av det og det GJØR bedre enn vi tror - tror jeg - trallala...!?!

 

Ha en fin kveld og fin fredag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Spiste havregrynsgrøt med splenda, kanel og noen rosiner. ( Har kjøpt den ferdigpakken med grøt, veldig god ! )

En kopp lett kakao og sharon frukt med litt ja vaniljeyoughurt til dessert !

vips, SJOKOLADE suget er borte vekk !! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste havregrynsgrøt med splenda' date=' kanel og noen rosiner. ( Har kjøpt den ferdigpakken med grøt, veldig god ! )

En kopp lett kakao og sharon frukt med litt ja vaniljeyoughurt til dessert !

vips, SJOKOLADE suget er borte vekk !! :) :)[/quote']

 

Såååå flink du er!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I går var vi på byen.

Spiste først middag, så show !

Middag på Big Horn, med forrett, middag og dessert .... :)

Fredag var jeg på shopping og kjøpte meg litt nye klær, kjekt !

Værre var det med maten jeg spiste når jeg var der, pølse med brød ?!?!?? Har ikke kjøpt dette ute på 6 mnd, minst... Og en hel snickers.... JADA... Stå på !

I dag skal jeg prøve å være fokusert, og trimme litt.

Skal hente ungene hos foreldrene mine, og dit er det 1 mil. Jeg skal gå/jogge dit, så kjører mannen min dit med bil og henter oss.

klokken 16 er det kakeselskap :cool: så da blir det nok ett kakestk..

Men tar det igjen med trening i kveld ! :)

 

Kjenner att motivasjonen ikke er fullt til stede for å gå ned i vekt, jeg er mer på hold vekten stadie nå... Og tirsdag er siste kveld på kurs.

Jeg teller på knappene på om jeg skal ta ett hold vekten kurs frem til sommeren, så fortsette på kurs igjen etter sommeren.... Jeg føler meg såååå lei, og jeg er såååå opptatt av "slanking" hele tiden...

Men jeg klarer ikke bestemme meg, er jo redd for å dette utpå igjen....

Men føler også att motivasjonen ikke er der for å fortsette på enda ett kurs.

Hva tror dere ???

Jeg trenger innspill !

 

For jeg vil jo møte våren fresh !

Vanskelig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgjørelsen må du ta selv og finne ut av det som er best for deg!:)) Jeg kommer ikke til å fortsette på kurs etter tirsdag, da det er enormt mye organisering for i det hele tatt å få gå på kurskveldene. Har vært noen ganger og bare veid meg, og da tenker jeg at nå har jeg det inne så jeg spanderer ikke et nytt kurs.

 

Denne uken har ikke vært min beste for å si det mildt, men mensen kom og da får jeg et skikkelig sug etter sjokolade. Har ikke klart å dra meg i land igjen...:)

 

Har hatt jobbehelg og da har matinntaket vært greit, men med litt påfyll av sjokolade nå og da...

 

Men ny uke i morgen, og da begynner jeg med blanke ark igjen og inn på den smale sti der jeg trives best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da har jeg bestemt meg. Jeg begynner på Hold Vekten kurs etter tirsdag kveld.

Jeg håper/skal allikevel klare å gå ned frem mot sommeren ! :)

Jeg kjenner att denne avgjørelsen er rett for meg nå. Etter så mange sammenhengende kurs så VET jeg jo veldig godt hva som skal til !

Og med kurskveld bare en gang i mnd, så får en jo ett visst press på seg.

Så da blir jeg fortsatt værende her inne med matregistreing, og ikke minst vekt oppdatering en gang i uken !

Dette SKAL jeg klare ! :)

 

Høst : Æsj, den mens uken er sååå kjip ! Utrolig for ett sug på sjokolade man får ! Forstår hva du mener ang kurs, er ett pusslespill å få det til å gå opp...

det er en av grunnene til jeg begynner på HV i stedet for, en kveld i uken er ganske mye å gi... Så vi får fortsette å "henge" her inne, og støtte hverandre ! :)

det trenger vi nå fremover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg høres lurt ut, Elisabeth! Du er jo så drillet i dette her, at du vet hvordan du skal gå ned i vekt selv om du ikke går på et ordinært kurs. For du tenker å fortsette nedgangen selv om du starter på hold vekten, eller?

 

Vi får holde hverandre oppdatert her inne, støtte og backe hverandre opp. Jeg hukser fortsatt på planen vår om å høre hjemme på HV i desember... Herlig, det skal vi klare sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, jeg skal fortsatt gå ned selv om jeg er på Hold Vekten Kurs ! :)

Så jeg trenger all den støtte jeg kan få her inne !

 

Grunnen er rett og slett den att jeg ikke har så mye mer å hente på kurs, enn å stå på den forbaska vekten til kurslederen.... Ellers så er det opp, og opp igjen det samme ! Og jeg BØR jo kunne klare dette alene også...

På vekten min hjemmer er det ca 5,5 kg igjen til målet mitt, så det skal være mulig !

Og går det ikke, ja da melder jeg meg på første kurs igjen i august ! For jeg skal bli ferdig i år !

Jeg skal i alle fall gjøre mitt for att det blir en super vår !!! :)

Og det å handle klær som jeg gjorde på fredag i str M, bør jo være motivasjon nok ! :)

 

P.S Og JAAA, selvfølgelig skal vi også få leilighet inne på Hold Vekten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg skal fortsatt gå ned selv om jeg er på Hold Vekten Kurs ! :)

Så jeg trenger all den støtte jeg kan få her inne !

 

Grunnen er rett og slett den att jeg ikke har så mye mer å hente på kurs, enn å stå på den forbaska vekten til kurslederen.... Ellers så er det opp, og opp igjen det samme ! Og jeg BØR jo kunne klare dette alene også...

På vekten min hjemmer er det ca 5,5 kg igjen til målet mitt, så det skal være mulig !

Og går det ikke, ja da melder jeg meg på første kurs igjen i august ! For jeg skal bli ferdig i år !

Jeg skal i alle fall gjøre mitt for att det blir en super vår !!! :)

Og det å handle klær som jeg gjorde på fredag i str M, bør jo være motivasjon nok ! :)

 

P.S Og JAAA, selvfølgelig skal vi også få leilighet inne på Hold Vekten ![/quote']

 

Eller et stort komfortabel HUS----så forblir vi rett og slett der resten av livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...