Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Bumblebee34

Så bra at det går riktig vei! Jeg håper det gjør det her også men har bestemt meg for ikke å snikveie meg hjemme. Jeg¨vet så inderlig godt at vekta kan variere litt fra dag til dag med tanke på vannansamlinger etc, og er redd selv den minste oppgang kan ta fra meg motet :(

 

Heldigvis ingen store planer her i helgen, jeg trenger å ha full kontroll på matinntaket mitt når jeg akkurat har kommet meg på rett kjøl igjen. Mulig vi får middagsgjester en dag, men da er det fortsatt jeg som styrer menyen og hva jeg selv spiser.

 

Gleder meg til frimerker i kveld, har ikke rørt en eneste usunn kalori siden sist helg men nå hører jeg kokosbollene roper på meg! :)

 

Gubben i huset her er treningsnarkoman og har aldri hatt et gram overflødig fett på kroppen tror jeg uansett hva han spiser, men han er heldigvis veldig flink til å støtte oppunder for meg, han finner seg i å spise den samme maten og drar ikke huset fullt av snop heller. Mistenker at han tyller i seg sjokolade når han er ute på trening, men det plager meg ikke så lenge jeg slipper å se det :o

 

Ha en kjempefin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest MissMuppet

Jeg skjønner ikke hvordan man klarer å styre unna vekten hver morgen jeg... Ser jo jeg går opp en dag og ned den neste, men det er nesten litt terapi i det også. Vet jeg at jeg har spist litt ekstra går det alltid opp, neste dag er jeg flinkere og da går det ned.. Minijojo :o

 

Jeg spiser opp frimerkene mine i kveld også bumblebee, alle 20 :( ble litt mer godis enn planlagt i kveld, men den store festen i morra ble avlyst så da koser jeg meg litt ekstra. Vi har fortsatt barnevakt i morgen, så da går gubben og jeg på kino. Vi har faktisk ikke vært ute alene på 1,5 år, så dette blir hyggelig. Da passer det å sitte i stillhet i en mørk kinosal, haha... Kanskje vi tar en kaffe eller noe først. Uansett, jeg gleder meg :)

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å komme tilbake på riktig spor mandag og blir ferdig med sykdom og dåpen. Regner med den blir en koselig og stressende dag i morgen :)

 

Lagde ferdig all maten i dag, skal bare pynte den med grønnsaker i morgen før kirka, så er det bare kos resten av dagen med 50 gjester :)

 

Lagde dåpskaka selv, første gangen jeg har prøvd, ikke helt fornøyd, men lager ikke flere ganger i dag :D

 

181944_1803106193342_1110473114_2171206_6109762_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Oj! Så flink du er - den kaka så kjempebra ut! Den er sikkert knallgod også :)

Lykke til med dåp i dag!

 

Her hadde vi gjester til middag i går, det gikk egentlig ganske greit med maten tror jeg. Skriver tror for jeg har blitt litt avhengig av å veie all maten min for å føle at jeg har kontroll. Syntes ikke helt jeg kunne dra frem gramvekta ved middagsbordet heller :D

 

Nå er det på tide å bake en ny runde med knekkebrød og få gått en tur. Hvis det ikke skjer et mirakel på gradestokken blir det uten vogn i dag. 18 minus... brrrrrr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Da var helgen over og alvorsmandagen er her igjen. Er ikke fullt så fornøyd med vektresultatet som jeg var fredag, har visst skeiet ut litt i helgen. Totalt ned 0,5 kg denne uken! 40 årsfesten ble avlyst pga influensa hos jubilantens mann, men siden vi likevel hadde barnevakt som gjerne ville sitte dro jeg og mannen på kjæreste-date med middag og kino :) Det var så koselig. Satt og gjespa oss gjennom middag og kino og prata stort sett om unger, hahaha. Sånn har det altså blitt!!! Vi har ikke vært ute alene på mange år, så dette må vi gjøre snart igjen!

 

Denne uken er målet å komme ned på 90 blank!!! Så denne uken som forrige må jeg være flink og holde den gode rytmen jeg er inne i nå! Og så må jeg slutte å skeie ut så voldsomt i helgen. Tror jeg brukte 25 frimerker fredag eller no :D jeg gremmes!!!

 

Flere som har veid seg i dag da? Hvordan har det gått?

 

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 6: 90,8 Totalt ned 6,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det rette veien, MissMuppet!!!:)

 

Jeg gikk ned 0,6kg denne uken, og det er jeg kjempefornøyd med. Har vært på tur halve uka, og var veldig spent på hvordan det gikk. Men, jeg er så innstilt på dette opplegget, og tør ikke slippe taket og gi blaffen en eneste dag...

 

Skriver mine resultat her jeg også:)

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 6: 90,8 Totalt ned 6,5 kg

 

Jenny

Startvekt 101

Vekt uke 6: 94,7 Totalt ned 6,3kg (pass på MissMuppet, jeg kommer innpå:D)

 

Er spent på hvordan det har gått med dere andre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

MissMuppet

Startvekt 97' date='3

Vekt uke 6: 90,8 Totalt ned 6,5 kg

 

Jenny

Startvekt 101

Vekt uke 6: 94,7 Totalt ned 6,3kg (pass på MissMuppet, jeg kommer innpå:D)

!!![/quote']

 

Hahaha, du får sagt det :) Flott nedgang Jenny, vi kan være stolte!!! Det er godt å føle jeg er på vei ned igjen. Jeg oppdaget til min store overraskelse at jeg er midt imellom klær i klesskapet mitt.. De store buksene som jeg har brukt de siste par åra og de aaaltfor trange buksene jeg har drømt om de siste par åra! De store (str 46) henger og slenger på lår og rompe (yeah) så jeg prøver å flytte inn i de "ikke-lenger-aaaltfor-trange" buksene, men jeg får ikke igjen knappen!! Så da blir det sikkerhetsnål :) hehe!!! Føler meg sååå slank i de gamle buksene!

 

Nå sitter jeg og dreper sjokoladesuget med ei kanne mint-te!! Dagen etter sjokoladeutskeielse er den værste, dag to går alt så mye bedre. Sjokolade er så vanedannende altså, irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte veie meg i morges, har ikke vært i form i natt pga forferdelig migrene og våkne barn, så tror jeg venter med å veie meg til neste mandag. Regner med å ha gått opp i vekt siden forrige uke var full av sykdom, forberedelser til dåp og ikke trening.

 

Men, denne uka blir bedre :D:)

 

Lykke til alle sammen, flinke dere har vært Jenny og MissMuppet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Så flinke dere har vært! Jeg venter med vekta til kurs på torsdag jeg. Fristende å snikveie meg når jeg har en god følelse av at det går riktig vei men jeg skal ikke, skal ikke, skal ikke... :D

Håper inderlig på å ha tatt ihvertfall en halvkilo denne uka også. Når jeg er vant til 100 gram i uka er en halvkilo helt supert, og hvis man ser litt stort på det er en halv kilo i uka 26 kg på et år. Det hadde ikke gjort noe! :)

 

Vaskehjelpen vår måtte svikte oss denne uka så jeg vasker hele huset selv i dag... må vel kanskje bli noen trimpoeng av det også??

 

Åh, jeg gleder meg til jeg kan ta frem buksene som er for små nå! Har en hel eske med bukser fra før jeg ble gravid, skal begynne å ta frem for å prøve om 7-8 kg. Følelsen av å få på seg noe man tidligere har kunnet drømme om er helt ubeskrivelig god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Nå hadde det jammen vært godt med sjokolade - men så kom jeg jo på at da tar du meg igjen jenny :D hehe, deeet er god motivasjon til å holde seg unna!!! Neida, det skal ikke gå sport i dette. Etter oppstrammer'n sist uke var det hyggelig å få et koselig kursbrev fra kursleder.. Mandager er det pannekakedag her i huset, men i dag ble det GR's grove pannekaker - og sønnen min sa ikke et kvekk, bare spiste som vanlig :) De var overraskende gode og jeg hadde vel aldri trodd jeg kunne spise tre pannekaker med jordbærsyltetøy uten å sprenge budsjettet helt. Fantastisk.

 

Skjønner uken har vært tung 4snupper. Håper du klarer å hente krefter til å få en litt sprekere uke både med trimming og matplanlegging :) De minste jentene dine er fortsatt små, men det er jo lov å håpe de sover litt mer om natten snart? Skal ikke si all verden jeg, min på 9 måneder får fortsatt to flasker om natten. Har prøvd skrikekur, men hun holder koken i to-tre timer og da tar det så ufattelig mye mindre tid å bare gi henne den flaska. Nei, det er ikke lettvint med unger. Sove får vi gjøre når vi blir gamle...

 

Blir spennende på torsdag bumblebee, vi følger med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i morges og ble veldig glad :D Ned 1,7 kg forrige uke, det var deilig!! Trodde at siden jeg ikke hadde trent så ville vekta stå stille eller gå opp, så utrolig motivasjon at den hadde gått ned likevel!

 

I går fikk babyene grøt to ganger, en gang på dagen og en gang på kvelden, de spiste bare 3-4 t-skjeer hver, men ser ut til at det hjalp. Nora var våken 2 ganger, sover enda når kl.7.45, Marte var våken en gang bare og det var kl.5, og sover enda hun og :) :)

 

Så i dag blir det trening, jippi!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Så bra 4 snupper, gøy å gå ned så mye når du trodde det skulle gå andre veien! :D

 

Jeg prøvde hjemme-zumba for første gang i går. Prøvde i første omgang noen leksjoner jeg fant på nett, som jeg har skrevet tidligere kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet at hjemmetrening sjelden holder i lengden her hos meg. Slitsomt men gøy! Må ha vært litt av et syn, for min lille sønn på åtte måneder satt i vippestolen sin og så på meg mens han lo godt, frekke ungen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Wow, 1,7 kg er jo utrolig mye. Så bra det går rette veien 4snupper - You are back :D Godt dåpen er over så får vi håpe ungene dine holder seg friske.. Grøt hjelper ofte, så bra de er interessert i det :) Hvor blir det av alle de som har sagt de vil være med her? Vi er fire som har skrevet siste tiden...

 

Jeg er skikkelig forkjøla! Men jeg er glad det ikke er influensaen, så jeg får holde ut. Blir ikke trening så lenge jeg er syk da, men denne gangen skal jeg klare å ta riktige matvalg selv om jeg er syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :)

 

Da har det vært over en uke siden sist jeg skrev noe her...

 

Hadde en kombinasjon av jobbing på dagtid og møter på kveldstid forrige uke så da droppet jeg all skriving inne på nettet. I helgen var jeg borte, og klarte å bli syk i tillegg, men i dag er jeg mer i form igjen så da er jeg på nett vet dere :)

 

Så flinke alle har vært forrige uke. Var jo ned på alle jo. Stolte kan dere være

 

4snupper (raskt på, raskt av igjen :D )

 

Jeg veide meg ikke i går, men gikk en tur på vekten i dag og den viste ned 0.5kg siden sist uke så er noenlunde fornøyd med det pga lite trening, og så som så mat forrige uke.

 

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 6: 90,8 Totalt ned 6,5 kg

 

Jenny

Startvekt 101

Vekt uke 6: 94,7 Totalt ned 6,3kg (pass på MissMuppet, jeg kommer innpå)

 

Maeve

Startvekt 96.7kg

Vekt uke 6: 93.6kg Totalt ned 3.1kg siden uke 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 6: 90,8 Totalt ned 6,5 kg

 

Jenny

Startvekt 101

Vekt uke 6: 94,7 Totalt ned 6,3kg (pass på MissMuppet, jeg kommer innpå)

 

Maeve

Startvekt 96.7kg

Vekt uke 6: 93.6kg Totalt ned 3.1kg siden uke 1

 

4snupper

Startvekt 91 kg

Vekt uke 6: 85,2 kg Totalt ned 5,8kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper litt flere av de som skrev seg på tråden både sist uke og i begynnelsen dukker opp igjen, er veldig motivasjon i denne tråden synes jeg. Men, må si dere som er aktive her er en kjempe motivasjon å ha her :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Helt enig, kjempe motiverende... Nå må jeg se etter her.....

 

Disse meldes herved savnet: (håper ikke jeg har glemt noen)

Ninoo, Calli, Sjokoladebananen, Liv26, sylta, PepI, Morticca, dundas, kira, viljesterk, Ainina, Wib, Vhanja, mamma28!

 

Noen har vært mer aktive enn andre :D Men det er veldig hyggelig hvis de som aktivt er med veier seg en gang i uken da - det gir veldig motivasjon. Skjønner jeg og noen til (nevner ikke navn, hihi) er her inne både titt og ofte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Nå har jeg sitti og regnet litt fram og tilbake på kcalkalkulatoren. Jeg er så forkjøla så denne uken blir det antagelig ingen trening. Med min "nye" vekt og uten trimpoeng ligger jeg i vippen mellom meny 1 og 2. Er redd vekten skal stoppe helt opp for da tror jeg også motivasjonen svikter litt. Er det lurt å spise litt mindre denne uken hvis jeg ikke trimmer? Eller skal jeg bare ligge på samme meny hele tiden? Burde jo spørre kursleder, men spør dere først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg ikke har mulighet til å trene noe videre, derfor har jeg lagt meg på ett lavere kaloriinntak. Ett trimpoeng er jo 200 kcal (er det ikke?). I dag gikk jeg en tur på 1 1/2t, da spiste jeg litt mer til middag. Hvis jeg ikke trener, spiser jeg mindre. Blir ikke så sulten heller når jeg ikke trener, så det går greit.

 

For min del har det fungert bra, blir på en måte belønning når jeg trener. Hvis jeg er hjemme med f.eks syke barn klarer jeg meg allikevel.

 

Dette er jo ikke noe fasit, bare slik som det fungerer for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å spise litt mindre når jeg ikke fikk trent sist uke, men ble skikkelig sulten og fikk vondt i hodet, så havnet på 1800-1900 kalorier om dagen, men gikk likevel ned. Men, når jeg gikk på kurs og hadde litt mindre trening en uke så spise jeg bitte litt mindre. Du får bare prøve deg litt frem og høre med kurslederen :D

 

Veide meg i morges og, vekta viste mer ned enn i går, det er deilig! Håper det holder seg sånn :)

 

Til helga skal jeg ha skikkelig jentedag med de store jentene. Først møte Gråtass på Saga i Oslo,så se kinoen. Etter kinoen innom Riktige leker med de, så spise lunsj på Fridays med 3 mødre fra den gamle barselgruppa mi som har med sine barn, så da blir vi 4 mødre og 11 barn. Etter lunsj skal vi se Jungelboken teater :) Så da må jeg huske å planlegge måltidene litt så ikke det blir over kaloriene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Takk for tips jenny og 4snupper. Jeg har vel tenkt som dere, bittelitt mindre når jeg ikke trener. Har sendt brev til kursleder så får jeg høre hva hun sier. Jeg veide meg også i dag, og har gått ned 900 g siden mandag... Dette skjer hver eeeneste uke. Går ned masse fra mandag til fredag - og så opp igjen til mandag. Totalt blir nedgangen mye mindre enn jeg da forventer....! Egentlig utrolig jeg har gått ned, har ligget på over 1700 kcal disse to dagene og skal ha 1600.

 

For en dag du skal ha 4snupper. Kanskje deilig å være alene med de store jentene en dag :D Jeg så jungelboken på et annet teater forrige lørdag. Var nok ikke samme oppsetningen - dette var med barn/ungdommer, men de var kjempe flinke. Natten etter våknet sønnen min og la seg i sengen vår. Pappa'n spurte om han hadde drømt men han sa "neida - men jeg er redd for tigere". Sherekhan var nemlig ekstremt skummel!!! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Jeg har lett og lett men må bare innse at jeg ikke er noe teknisk vidunder. Hvordan har dere fått på teksten som kommer på nederst i meldingene deres (med startvekt og mål etc). Dere skriver det vel ikke inn hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke forsvunnet, men fokus har vært litt på og av, har en svært kreftsyk stefar og jeg må hjelpe en del til med diverse ærender etc. som tar litt tid, så fokus har ikke vært så mye på meg. Når eksen i tillegg har gått på en smell, og jeg har 2 barn og 1 hund og jobber fullt, så.... Men jeg henger i stroppen. Jeg har ikke veid meg nå, for det er ingen endring, det er jeg sikker på, siden jeg ikke har fått trent noe som helst. Veier jeg meg da blir jeg bare deppa, så jeg lar være og tar 1 dag av gangen....

 

Mao: Jeg er på ingen måte borte, har fokus på å klare å ta gode valg selv om hverdagen er vanskelig, det er jo i grunnen det som er det aller viktigste for meg i forhold til å endre livsstil.... Det absolutt ikke bare bare, men jeg henger i stroppen :)

 

Jeg følger for øvrig med her inne, om enn ikke like ofte, og henger meg på når jeg har noe å melde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Uff, Dundas, det høres ikke noe hyggelig ut. Høres ut som om du har viktigere ting å fokusere på for tiden, da er det jammen ikke verst at du i det hele tatt orker å tenke på å ta riktige valg i matveien.

 

Miss Muppet, jeg er spent på hva kurslederen din sier om å kutte ned på mat på dager uten trening, du får oppdatere oss når du får svar.

Jeg er jo nede på meny 2 nå, synes det gikk aaaaltfor tregt på meny 3. Men det er beregnet ut fra at jeg nesten ikke får trent. Nå trener jeg fast to ganger i uka (pilates og vannaerobic), og har vurdert om jeg kanskje burde spise litt mer (et knekkebrød ekstra på kvelden kanskje) de dagene.... Blir forhåpentligvis litt mer turer når det blir mindre snø å brøyte seg gjennom med vogn.

 

Har noen av dere noen gode tips til mellommåltider på ca 100 kalorier som overlever en stund i en skuff på kontoret eller i pc-bagen? (Bortsett fra wasa ferdigsnurte knekkebrød for de fikser jeg ikke.. :D)

Jeg har bare halvannen måned igjen til jeg skal tilbake i jobb etter mammaperm. Må begynne å planlegge litt hvordan jeg skal opprettholde matvanene når jeg skal på jobb igjen. Når jeg går hjemme er det så enkelt å spise akkurat det jeg skal til faste tider. Tror problemet blir å ikke la det gå for lang tid mellom måltidene og fylle på med mellommåltid hvis det går mer enn tre timer. Og da må jeg har noe lett tilgengelig...

 

Tror forresten jeg fikk til å lage signatur, så nå gjenstår det bare å se om den kommer på nå når jeg poster... *holder pusten og venter i spenning* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, Dundas, trist å høre om stefaren din, forstår at du har nok å henge fingrene i nå! Håper det vil bli bedre for deg framover, godt du titter innom med en liten oppdatering.

 

Jeg har laget en knallgod lunsj nå, kom på bare 220 kalorier, jeg skal egentlig ha 330 kalorier. Fenalår, spekeskinke, ruccola, rapidsalat, asparges, agurk, cherrytomat og pinjekjerner med litt balsamicoeddik over, nammi!

 

181898_1809486352842_1110473114_2184345_4513631_n.jpg

 

 

 

 

 

Jeg oppdaterer signaturen min hver uke, gå inn på den lilla linjen til venstre i margen som heter diskusjon, øverst der kan du lage deg en signatur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...