Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Helgen gikk jo veldig skeis... med alkohol mister man dømmekraften og med et tapasbord med ALT jeg digger her i verden, tok jeg den helt ut fredag... Lørdag var det ny fest, men da holdt jeg matbudsjettet og vel så det (dvs: bare 2 små måltider om dagen) men kjempesmell i går igjen da jeg var supersugen på fet mat, spiste både pizza og godis... herregud.....

 

Får ikke veid meg hos kursleder i dag heller siden det krasjer med foreldremøte, men har nok gått opp litt.... Skriver det også av meg her, jeg SKAL SKAL SKAL være superflink denne uken og ikke jukse med NOE som helst + trene minst 2 ganger! Jeg må IKKE miste motivasjonen, jeg har klart dette før og klarer det igjen... :(

 

Vi får backe hverandre opp - det kommer nedturer iblant, det gjelder bare å takle dem og ikke gi opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest MissMuppet

I går tok jeg meg skikkelig sammen og holdt nesten matbudsjettet :( Lørdag viste vekta 2 kg opp fra mandag, men med en sunnere søndag ble resultatet i dag 1,5 kg opp siden mandag.. Total nedgang på 5 uker er 6 kg! Jeg er fornøyd og skal slutte å syte :)

 

Ny uke og full kontroll!!! Vil ned en kilo til lørdag for da er det 40 årslag og jeg har ny kjole! Flink du har vært Maeve, og jeg tror på det du sier "kjappe kilo på er kjappe kilo av" :) Frisk mot dundas og 4snupper, tar vi oss sammen nå er vi på rett vektspor før vi aner!

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 5: 91,3

Totalt ned 6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tid for å krype på vekten.......og gudskjelov at den pekte nedover!!

Minus 0,9 :) Det var godt etter forrige ukes oppgang!!

 

Ellers så kan jeg fortelle at jeg også skeiet skikkelig ut med sjokolade i helgen :(

Lørdag kveld klarte jeg å dytte innpå 200 gram Walters Mandler - den "ropte" på meg fra skapet!!!! STØNN - at det skal være så vanskelig å holde seg unna!!

Nå skal jeg ut og kjøpe krom-tabletter - av erfaring vet jeg at det fungerer på søthunger!

 

Det som er VIKTIG er å ikke bruke den dårlige samvittigheten til å fortsette i samme "skeive spor"! Se alltid fremover!!!

 

Stå på jenter!! Dette klarer vi - og husk at uka totalt består av ca 28 måltider, ......går det skeis et par ganger så er det forstatt slik at de fleste går som planlagt :)

________________________

Kira

31.01.: 92,4

07.02.: 91,5 (ned 0,9)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Hei jenter! Godt å se at dere holder ut og er så flinke! :(

 

Lenge siden jeg har stukket nesa mi innom her men nå er jeg tilbake for alvor.

Jeg går på kurs med veiedag på torsdager, og nå har det sklidd fullstendig ut. Har sneglet meg ned 100 - 300 gram i uka og var svært nær ved å konkludere med at "dette virker ikke". Joda det går nedover, men 100 gram i uka er ikke holdbart når man har 30 kg overvekt.

 

Har vært flink og konsekvent når det gjelder godteri, har ikke spist mer enn de 350 kaloriene jeg skal. Men jeg har vært slapp med veiing av maten og valgt påleggstyper som ikke er helt heldig og en drøss med andre ting som tilsammen utgjør at jeg antagelig har brukt opp frimerkene mine lenge før jeg i det hele tatt har begynt å tenke på snop...

 

Vel, i går kveld tok jeg meg selv i nakkeskinnet og satte med ned med grunnboka til Grete Roede. Nå skal jeg begynne å følge opplegget til punkt og prikke uten noen egenkomponerte vrier. Det kan da ikke være så fordømt vanskelig!!?? Vurderer lobotomi om jeg ikke klarer det denne gangen heller... hehe :o

Så nå nullstiller jeg og prøver å se fremover!

 

Så i dag startet jeg dagen med å bake hjemmelaget knekkebrød etter Grete Roedes oppskrift og nå skal jeg straks logge av pc'en for å komme meg ut på trilletur. Det er nesten så jeg ser glorien når jeg ser meg i speilet ;p

 

Måtte motivasjonen vare!

 

Ønsker dere alle en strålende uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Velkommen tilbake bumblebee34 :) har merket meg at du ikke har skrevet her på en stund.. Prøv å skriv ned slavisk hva du spiser og prøv ut ulike påleggsorter så finner du fort ut hvor mye og hva du kan spise. Jeg har slitt med det samme, men føler jeg vet ca hva jeg kan og ikke kan spise til frokost, lunch osv.. Middagen skriver jeg opp i ettertid og ser at jeg ofte har spist litt i overkant av poteter/ris osv.. Men da henter jeg inn ved å spise mindre til kvelds eller dropper et glass melk.. Det tar tid å lære seg dette her, men når en først kommer inn i det håper jeg det sitter i fingrene.. Jeg har jo sklidd ordentlig ut de siste ukene, men det er pga sjokolade.... Skal jeg ned i vekt så SKAL jeg ned i vekt :o Er enig i at motivasjonen svikter når en "bare" går ned 100 gram i uka - men gi det litt tid å komme inn i det igjen :) ny uke, nye muligheter - alltid på en mandag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Hvorfor i all verden er sunn mat så dyrt?? Handla inn til uka i stad, kom på 1600kr. Ble da kun sunn mat til oppskrifter fra Grete Roede, masse grønnsaker, litt frukt, sunt pålegg. Synes det er så feil når det jamres og klages fra alle hold at nordmenn begynner å bli for overvektige, er jo ikke rart det!

 

 

Har lagd ferdig middagen til i dag, kyllinggryte, den er rågod!

 

180743_1794604620808_1110473114_2154906_7723115_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sneglemor

Heisann.

Jeg meldte meg på GR kurs 12.01. og har lest litt her inne. Tenkte det ble mere motiverende for meg å være aktiv på forumet..

Har gått ned 2,1kg foreløpig. Synes det er litt vanskelig å komme igang og få tid til alt. Enda jeg bare går hjemme:-) Har en baby på snart 7mnd. Men på denne holka er det ikke så lett med trilleturer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Velkommen med sneglemor :) Vi pleier å veie oss mandager, gir god motivasjon til å holde seg når en skal "dele" resultatet med andre. Jeg går på internettkurs og er også hjemme med minstejenta på 9 måneder. Klarer heller ikke å rote meg ut på trilletur, det blir jo bare humpetitten teia for veslemor som ligger i vogna når det er så isete og ruglete på veien. MEN, nå har jeg fått tak i en tvillingvogn så jeg kan gå til barnehagen og hente storebror - det blir det trim av :( 2,5 km hver vei høres kanskje ikke så mye ut, men for meg som ikke driver hverdagsaktivitet tror jeg dette vil gjøre underverker :o Håper på litt mildvær snart.. (Det snør hos meg da.. ikke oppløftende).

 

Føler meg såååå lat i dag. Har meldt meg på trening kl 20 i kveld, men spørs om jeg orker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Ja, Miss Muppet, nå skriver jeg ned hver minste lille smule jeg putter i munnen. Jeg vet jo egentlig så innmari godt hva jeg skal spise og ikke skal spise, men det sklir bare ut hvis jeg ikke skriver opp. Så da får jeg bare bruke den tiden det tar å legge det inn. I dag har jeg skrevet inn maten før jeg har spist. Ganske greit, for da MÅ jeg jo holde meg til det jeg har skrevet at jeg skal spise.

Det er merkelig hvordan man føler seg lettere bare man har bestemt seg for å skjerpe seg igjen :o

 

Går mot lysere tider, får ha sommeren som motivasjon. Har nok fortsatt et stykke igjen når sommeren kommer, men bare ti kilo til nå vil nok hjelpe på følelsen av å være en strandet hval ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sneglemor

Har veid meg jeg og nå, riktignok langt på dag men det er jo sånn hos kursleder og.. Har kursdag onsdag så blir veiing der snart og.

85,3kg dessverre det samme som sist uke:( men her har det gått i 120 hele uka. Mannen og treåringen hadde influensa og høy feber i maaange dager. Da flyr man som en strikk rundt og skal rekke alt mulig. Heldigvis er alle friske nå.

 

Jeg vet ikke hva som er realistiske mål for jeg har aldri slanket meg på denne måten før.. Har bare gått jevnt opp siste fem åra pga sykdom. To barnefødsler gjør også litt med kroppen. Håper litt på 75kg til påske! Hjelp! Tror dere jeg har en sjanse?

 

MissMuppet så sprekt å hente i bhg. 5km hver dag gjør vel susen! Kjenner jeg blir skjerpet til å ville få flere trimpoeng!

Dere er forresten skikkelig gode på å motivere hverandre her inne!

 

Alt er mulig for den som tror;)

______________________________

Startvekt 12.01.11: 87.3kg

Delmål påske: 75kg

Mål: 62kg (og få på meg go'buksa jeg fikk av kjæresten for seks år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Nå er ene babyen syk og hun på 4 år...ser ut som det blir nok en uke med slit og mas..har i tillegg en dåp å planlegge oppi alt..sukk...

 

Har iallfall vært flink i dag, havna på 1700 kalorier :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sneglemor

Hei 4snupper! Føler med deg nå. Er så slitsomt med syke barn.. Du er flink som har klart å spise nok da! Jeg sliter med det og å spise riktig når det er så mye som står på.

God bedring til dine og god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

..... og det gikk finfint! Det skal altså ikke mer til før humøret er på topp igjen for min del. Har sirklet rundt godteriskap og kjøleskap i hele dag, men har klart å beherske meg! Middagen kom på usle 300 kcal så jeg kjøpte meg en nutrislim-bar på butikken i god tro på at jeg likevel ville holde meg innafor dagens kcal... Men jeg hadde jo glemt kveldsmaten :o så da bikka jeg 1800 i dag - MEN jeg har trent styrke og kondis så jeg er fornøyd... OG INGEN SJOKKIS!!!

 

Hvor mange dager uten sykdom i hus klarte jeg? 3-4? Uansett, eldstemann la seg med høy feber og veslemor har visst grått konstant mens jeg var på trening - så her kommer vel en forkjølelse eller influensa luskende... Jeg føler med deg 4 snupper, men jeg har jo bare halvparten av antall barn - og jeg blir sliten.. Sender litt tålmodighet og energi i din retning :(

 

I morgen er en ny dag hvor vi alle skal være flinke - håper sykdom hos unger gjør at vi likevel klarer å holde motivasjonen oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Her er også humøret på topp etter å ha kommet på rett spor igjen i går. Startet dagen i dag med laaaang trilletur, 1 time og 50 minutter. Med barnevogn og dårlig måkte fortau store deler av veien regner jeg kalorier som om jeg skulle gått raskt, 6 km/t, mens jeg i virkeligheten nok lå rett under 5 km/t. Kan ikke skjønne annet enn at jeg må brenne flere kalorier på dårlig føre med vogn. Så blir det en time pilates i kveld, det hjelper også på samvittigheten.

 

Må bare få skryte litt av de Grete Roede knekkebrødene jeg bakte i går, de er knallgode i tillegg til at det tar laaaaang tid å spise dem. Passer meg utmerket, jeg pleier å hive i meg to brødskiver på null tid og så føle meg snytt fordi jeg ikke får mer mat :o Det ble nok litt ekstra ille når jeg skulle gå fra meny 3 til 2, det var vel egentlig da jeg begynte å skli ut også. Det problemet er løst nå! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra både MissMuppet og Bumblebee34 :o Jeg er akkurat der selv, hadde en knall dag og kveld i går med "perfekt" inntak - og det samme i dag og det gir en fantastisk god følelse - nå har jeg kontroll!! De knekkisene skal jeg jamen bake i dag! :( Oppskriften finner jeg vel her inne? Hvordan oppbevarer man dem i grunnen? Kakeboks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Jepp, du finner oppskriften her inne. Jeg byttet ut solsikkefrø med quinoa, men det var bare fordi det tilfeldigvis var det jeg hadde :o

 

Jeg har ihvertfall puttet dem i kakeboks og de har holdt seg sprø og fine så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

De knekkebrødene er gode ja. Det er så mye fiber i dem at det tar evigheter å spise opp ett!! Lurt hvis en er fysen :o Dagen i går gikk greit. Klarte meg uten sjokkis (yeah!) men valgte club sandwich i stedenfor salat på kafe til lunch.... Ikke lurt, men sååååå godt. Aner ikke hvor mange kcal det var, men la inn 600 og endte dagen på 1400 kcal - så da har jeg uansett litt å gå på. Lunchen ble spist sent så da droppa jeg middag og spiste godt til kvelds i stedet... Har ikke spist lunch ute på aldri så lenge, og det blir lenge til neste gang!

 

I dag hadde jeg så mange planer, men alle raknet på et øyeblikk da jeg fant guttungen liggende på badegulvet i fosterstilling med magesmerter :) nei og nei, ikke igjen!!! Så nå ligger han på sofaen - blir husarrest på oss alle i dag..

 

Apropo internettkurs og kursleder.. Må si jeg ble overrasket over ukesbrevet mandag. Jeg har jo hatt to kjipe uker hvor jeg har vært syk, hatt sviktende motivasjon og ikke notert matinntak. Jeg fikk meg en skikkelig oppstrammer av kursleder altså, følte meg nesten som en skolejente som fikk refs av læreren :( hehe, må jo le litt av det også - for det funker jo!! Her er det bare å ta seg sammen, for en sånn tilbakemelding vil jeg helst ikke ha igjen..

 

Ha en strålende dag jenter, hold motivasjonen oppe og sjokoladen unna :) Åssen går det forresten med deg 4snupper? Sliten, syke unger og mye å gjøre til dåp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bladd meg gjennom alle oppskriftene både under frokost og bakst ..... men finner ingen på knekkebrød!!

Mulig man må være deltaker på et kurs for å få full tilgang!!!

Noen mulighet for at en av dere kan legge den ut her ??

 

Ellers så går dagene veldig fint :(

Trener tre morgener i uken, 30 min kondis + 40 min styrke, håper det gir resultater!!

 

Hvordan er det damer!!

- noen som har erfaring med å kutte i karbohydratene?

Flere kolegaer som sverger til denne metoden - de spiser fete oster, rømme, smør, fisk og kjøtt i store mengder men holder seg helt unna karbo-mat. Får i seg langt flere kcal enn meg men raser ned i vekt!!

Tenkte kanskje jeg skulle forsøke en blanding - fortsette som jeg gjør men bytte ut karbo med fett/proteiner.

Noen med erfaring på dette?

 

Ha en fin dag og lykke til med syke barn :o

Føler med dere!! En liten trøst er at dette går over - når barna blir større så forsvinner slike sykdommer!! Vi har ikke hatt det på over 10 år - og barna er 13,15 og 19 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Hei Kira,

 

her er oppskriften jeg har brukt.

http://www.greteroede.no/oppskrifter/kakerogbakst/bakst/1237514.o2.html

 

Jeg har forsøkt lavkarbo tidligere, jeg kommer neppe til å gjøre det igjen. Jeg fulgte Ketolysedietten og den er ganske streng. Det er mange som raser ned på den måten, jeg holdt ut i tre måneder og gikk ned 7-8 kg selv. Jeg er ingen spesielt stor fan av lavkarbomaten, og hvis man ikke holder seg strengt til den lille mengden karbohydrat man har lov til å spise hver dag blir det en fetekur istedet for en slankekur.

Det jeg opplevde som mest vanskelig med det var i sosiale sammenhenger, helt håpløst når man er bedt bort til middag og ikke kan spise det som blir servert fordi det ødelegger kuren.

 

Det skader helt klart ikke å bytte ut noen typer karbohydrater, som fint brød og hvit pasta og ris med fullkornstyper, mer bønner og slikt, men ekstremvarianten av lavkarbo var ihvertfall ikke noe for meg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Ingen lavkarbodiett her i gården nei, jeg vil helst ha flest mulig - for jeg elsker brød og orker ikke tanken på å gå flere dager uten :o Hva spiser man til frokost på lavkarbo? Lunch og middag går vel greit med salat, kjøtt osv...

 

Nok en finfin dag.. Ble ikke innedag på meg likevel. Har som sagt fått tak i en tvillingvogn - så da tok jeg med liten og bitteliten med på shopping. Liten lå og hørte på kaptein sabeltann i vogna mens bitteliten plukka og pirka på storebroren sin :( Har spist to sukkertøy :S ikke bra, men heller ikke fullstendig krise. Fikk på meg en gammel bukse i dag, knappen gikk ikke igjen - men med en sikkerhetsnål i knappehullet i stedet ble det så bra så :) Traff en venninne på lunch i dag og hun mente det allerede var skjedd store forandringer og det liker jeg.. Nå skal jeg skrive sang (dvs jeg skal true gubben til å gjøre det for han er mye flinkere). Hei og hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Så flinke dere har vært! Jeg har ikke vært flink denne uka, er skikkelig sliten av syke barn, baking og ordning til dåp, lite søvn og skikkelig trøtt hele tida på grunn av jernlager som nesten er tomt og da i tillegg fått mensen...

 

Men, prøver så godt jeg kan å ta riktige valg selv om det ikke blir tid til trening. Og så vet jeg at neste uke blir bra, da er dåpen over og alle ungene friske, så ser for frem til neste uke!

 

Lykke til videre alle sammen, dere er kjempe flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Endelig er jeg på rett vei! Var på kurs i dag og vekta viser 700 gram ned fra sist uke! Ikke voldsomt mye men når jeg har blitt vant til 100 - 200 g. i uka er det helt supert! :(

 

Til dere som går på Grete Roede på nettkurs, jeg vurderer om jeg må gjøre det når jeg er ferdig på det kurset jeg går på nå. Nå går jeg på dagtid på mor & babykurs og jeg skal tilbake på jobb etter mammaperm midt i neste kurs så da blir det litt bortkasta penger å melde meg på samme kurset igjen...

Hvilke erfaringer har dere med nettkurs? Siden det er over nett skjønner jeg at man egentlig kan velge og vrake blant mange kursledere, er det en dere kan anbefale? Jeg er litt opptatt av at det må være en som er erfaren og kan masse om kosthold og hun kan gjerne være litt streng :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

God kveld jenter.. Jeg går på internettkurs ogvalgte kursleder på bakgrunn av hva jeg leste om dem. Kursleder heter Ulrikke Fosstvedt og hun hadde samme historie som meg med å legge på i svangerskap. Har fått god oppfølging og jeg fikk meg en skikkelig oppstrammer i forrige kursbrev etter å ha hatt en kjip uke hvor jeg skeia skikkelig ut.. Ble nesten flau :( Skal i stor bursdagsfest til lørdag og hun gav gode konkrete råd om hva jeg skal gjøre i forhold til mat osv før og under festen. Har aldri gått på GR kurs før så jeg har ikke noe å sammenligne med, men kan si jeg er fornøyd med oppfølgingen.

 

Ellers har jeg igjen spist litt sjokkis. Arg!!! Blir sint på meg selv.. Det var ikke mange grammene, og det jeg spiste var absolutt nok! Det er jo en liten seier i det at jeg ikke kaster i meg uhorvelige mengder, men synes jo det er teit jeg ikke kan holde meg heeelt unna! Holder meg innafor dagens kcal da. Håper bare vekten viser nedgang til mandag, gjør den ikke det får jeg vel meg en ny oppstrammer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Veide meg i dag og jeg liker resultatet :( Godt å føle jeg har kommet igang igjen etter noen uker med rot i matveien. I morgen er det 40 årslag for ei venninne og jeg gleder meg veldig. Blir mangeretters middag og kaker og jeg skal spise med måtehold, men også kose meg :o Gleder meg veldig. Håper bare ikke morgendagens middag ødelegger hele resultatet til mandag.. Mannen i huset er forøvrig svært stolt om dagen, han har gått ned nesten det samme som meg - uten å løfte en finger! Nesten litt dårlig gjort....

 

Flere med hyggelige planer for helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...