Gå til innhold

Ned i vekt - det er målet...


Gjest lykke71

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Tenkte jeg skulle start en tråd her for meg, og andre som har som nyttårsforsette å gå ned i vekt.

Jeg startet tirsdag i forrige uke og veide da 65,4 kg. Skrekk og gru det er 10 kg for mye. Jeg er 163 høy.

 

I dag er det en uke siden jeg gikk på vekta og gjett hva, i morrest viste vekta

-1,5 kg, jøss snakk om motivasjon på en tirsdags morra.

 

Kom igjen alle sammen og hiv dere med så hjelper vi hverandre nedover...

 

______________________________________________________________

11.01.11 startvekt 65,4 kg.

18.01.11 63,9 (-1,5 kg) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

start en tråd i går for oss som vil ned 10 kg.

så du får slenge deg på.

prosjekt 10 på 20 ,

som du skjønner,

ned 10 kg på 20 uker.

et mål som er oppnåelig:)

så i juni er vi fiks ferdig nede på den vekta vi vil.

og vi skal ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start vekt 67! Ja grøss og gru!! jeg er rundt det samme som deg, med 164 cm.

Målet er 58. Så det er 10 kg ned det.

 

Startet for to uker siden.

Onsdag 5. januar 67

Onsdag 12. januar 66

Ny veiing i morgen. Måtte den da vise 65!! jeg krysser fingrene.

For meg er største utfordring helgene.

 

Men så heldig du er som tok såpass mye på en uke. Hva gjør du??? Hvor mye spiser du av kcal pr dag?

Jeg skal ha 1300 pr dag. Ok i ukene dersom det ikke skjer noe spes. men ser jo at halve jobben er å planlegge dagen. Spare noen kcal fra morgenen av dersom jeg vet der feks er forening eller noe på kvelden.

 

Lykke til til oss alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært kjempeflink 1 kg i uken er jo supert, håper du har greid å gå ned 1 kg denne uka også. Merker selv at når vekta viser nedgang så stiger motivasjonen til å fortsette.

 

Jeg går ikke på Grete roede kurs, for det har jeg rett og slett ikke kapasitet og økonomi til. Men jeg bruker disse sidene for å registrere kalorier og vekt og å får inspirasjon på denne tråden.

 

For å være helt ærlig så har jeg ikke gjort de store endringene. Jeg har rett og slett satt meg ned og bestemt meg for hva jeg kan spise uke for uke. Og i den planen har jeg ikke lagt inn særlig rom for utskeielser. Min store svakhet er sjokolade sukk. Tenk det har jeg ikke smakt denne uka. Har klart å forlate butikken uten å kjøpe en eneste en. Er så stolt. ;)

 

Så prøver jeg å gå meg en times tur, 4 - 5 ganger i uka.

 

Lykke til med veiinga imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag viste vekten 65. Så kjempe fornøyd!!!!!!

Er bare å stå på videre. jeg er ikke sånn veldig glad i sjokolade, så den fristelsen står jeg glatt over. Verre når mannen sette seg til med en skål med chips om kvelden.....

Det er da jeg må skrelle meg en gulerot...

 

Trim er kjempe viktig å få på programmet.

Det gjør godt for ALT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor flink du er "Happyme" Det er så godt når vekta viser minus. Da kjenner man at motivasjon for å fortsette kommer. Jeg er fast bestemt på å nå mine mål denne gangen. Har mislyktes så mange gang. Men når vekta bikket 65 kg. Fikk jeg nesten sjokk og tenkte dette går ikke.

 

Så nå håper jeg at jeg klarer å motstå fristelse i helga. Med unger i huset svever gotte fristelsene i lufta gjennom hele helga.

Men har avtalt med dem at lørdag skal vi lage god salat og det liker alle.

 

God helg. Stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det helg med nye fristelser.

Men må bare holde oss i nakken.

65 nå også håper vi på 64 neste onsdag.

så kjekt med nedgang. Sakte og sikkert....

55 hørtes ut som en kjempe grei trivselsvekt. Målet mitt er nå først 58. Høres så godt ut med 58.

Motivasjonen er ennå på topp så bare å kjøre på.

klarte å motstå fristelse til marsipankake i dag på jobb. Så deilig følese...

God helg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noe mer kcalorier i går enn planlagt. lasagne og sjokolade og chips. ikke noe lurt. trøsten var at det var lørdag og jeg hadde ikke brukt noen av frimerkene hele uken....

 

Ny ukedag i morgen. Innstramming igjen. Har noe mindre kcalorier i dag enn jeg skal siden det ble noe mye i går.

 

Vært på ake tur med ungene så ble litt trim i bakkene der ja...

plsst en times gange med middels tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var helga over for denne gang. Har hatt ei flott helg med nydelig vær. Jeg har vært å gått tur hver dag.

Lørdagskveld lagde jeg en sunn salat som vi koste oss med hele familien. Eneste utskeielse i helga var 3 små sjokoladebiter på lørdag. Det er jeg fornøyd med. Jeg er jo vant med å spise en halv pose med småsjokolader når jeg først setter igang.

 

Nå er det ny uke, og tirsdag er det veiedag for min del. Er utrolig spent på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var vi i mål med denne helgen også. Det går så fort. Ble noe vel mye på meg denne helgen ja. Men gode turer hver dag pluss aketuren i går, så satser jeg på at det ikke har for mye å si på vekten onsdag.

 

På plass igjen i dag. Ser ut til å komme i mål med 1300 kcal i dag. Så det er kjempe fint.

full pott på grønnsaker også i dag.

 

Start vekt: 67

uke 1 66

uke 2 65

 

Spenning for uke 3....

 

Mål 55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag, var skikkelig spent da jeg gikk på vekta i dag. Var veldig fristet til å smugveie meg i går kveld, men motstå fristelsen. Har egentlig blitt flink til å motstå fristelser. (Må jo være lov å skryte litt av seg selv)

I går gikk jeg en lang tur og jeg tok situps.

 

Vel tilbake til veiinga. I dag viste vekta 63 blank. Hurra nok engang minus på vekta, selvom det var mindre en sist. Men alle minus tas imot med bukking og takking.

 

Lykke til "happyme" med din veiedag

 

18.01.11 63,9 (-1,5 kg)

25.01.11 63,0 (-0,9 kg) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en halv kg ned i dag. men men...

Vil satse på mer neste onsdag.

Blir mer trening nå etterhvert som snøen forsvinner. En god joggetur i går på 45 min. Sprang 6,5 km. så godt fornøyd. i dag blir det en time spaser tur med venninne.

Så må bare satse på noe aktivitet hver dag nå fremover.

Situps skulle jeg også vært flinkere med.

 

Gratulere lykke... Det var jo kjempe bra. jeg håper på 63 blank neste onsdag så får vi se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en halv kg ned i dag. men men...

Vil satse på mer neste onsdag.

Blir mer trening nå etterhvert som snøen forsvinner. En god joggetur i går på 45 min. Sprang 6' date='5 km. så godt fornøyd. i dag blir det en time spaser tur med venninne.

Så må bare satse på noe aktivitet hver dag nå fremover.

Situps skulle jeg også vært flinkere med.

 

Gratulere lykke... Det var jo kjempe bra. jeg håper på 63 blank neste onsdag så får vi se.....[/quote']

 

Flott innsats, som jeg har sagt tidligere alle minus mottas med glede. Det er bare å stå på spise sunt, motstå fristelser og trimme litt ekstra. I går var jeg å småjogget/rask gange med min søte lille valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det...

skulle hatt en hund ja. hadde kanskje motivert meg mer...

har komt i gang med springing. jogget tirsdag og en times tur i går. Skal ut å springe i morgen når alle ungene har dratt på skole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det siste arbeidsdag før en ny helg starter. Gleder meg virkelig til helga. Har matplanen klar. Det blir mye salat, grønnsaker og kylling. Tenker at dette skal gå bra.

 

Synes jeg har vært flink denne uka. Har ikke hatt noen store utskeielser. Var tilogmed ute å gikk en rask tur på en time igår. Da regnet/sklettet det så innmari at jeg så ut som en druknet katt da jeg kom hjem. Beina surklet i vann inni skoene.

 

Det herligste med slankekuren er faktisk at jeg allerede merker på klærne at jeg har gått litt ned i vekt. Og det er allerede etter i underkant av 3 kg. Deilig at dongeribuksa ikke kjennes ut som et sprengt pølseskinn.

 

Stå på "happyme" og alle andre. Fint hvis flere vil hive seg med på denne tråden.

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen.

I morgen er det veiedag igjen. Er like spendt som alltid. Jeg har nå vært på slankern i 3 uker, og er foreløpig veldig fornøyd. Håper vekta har tatt et digert hopp nedover imorgen, da...

 

Helga har gått bra, uten de helt store utskeielsene. Begynner vist å bli flink til å overse godsakerne som blir satt fram hver gang man stikker innom noen på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var veiedagen der igjen. Vekten stoppet på 62,3 kg. Det er sånn at man får lyst til å grine. Ja, gledestårer altså. Denne uken ble det - 0,7 kg. Og jeg er så fornøyd.

 

Blir så glad for hver minus som vises på vekta.

 

Lykke til alle sammen. Stå på.

 

18.01.11 63,9 (-1,5 kg)

25.01.11 63,0 (-0,9 kg)

01.02.11 62,3 (-0,7 kg) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som gjør at jeg går ned i vekt. Har jo forsøkt å slanke meg før uten hell.

 

Nå gjør jeg ikke så mye annet enn at jeg har kuttet ut all småspising. Gotteri og andre søtsaker er helt "NEI MAT" kun en liten bit sjokolade el. på lørdag. Og når jeg sier liten så er det kun en småsjokolade som jeg nyter helt. NAM.

 

Jeg har slitt med søtsug så lenge jeg kan huske. Har ikke klart å gå forbi gotte disken på butikken uten en liten smak med hjem. Gotteri hjemme fikk ikke stå ifred. Jeg skulle jo bare ha en bit eller to.

 

Første uka uten søtt, holdt jeg på å klikke. Men etter 5-6 dager var søtsuget nesten borte.

 

Er så stolt og glad. HURRA. Begynner faktisk å innse at jeg har mulighet til å nå mitt mål denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd med vekten i dag. 63,5!!!!

 

Start 67

uke 1 66

uke 2 65

uke 3 64,5

uke 4 63,5

 

kjempe bra!!!!

 

Du er også flink.. Vi når nok målet. Bare å stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd med vekten i dag. 63' date='5!!!!

 

Start 67

uke 1 66

uke 2 65

uke 3 64,5

uke 4 63,5

 

kjempe bra!!!!

 

Du er også flink.. Vi når nok målet. Bare å stå på!![/quote']

 

Kjempeflink har du vært. Tenk 1 kg. på en uke. Du har virkelig grunn til å være stolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å kunne gå veien sammen!!

 

Det er veldig deilig å slippe det søt behovet. Jeg syntes også det var totalt borte før en uke var gått.

Men merker at jeg får lyst på chips og den type ting når det blir helg!!

Men litt er jo tross alt lov da!

 

vi er flinke!!1

BRA. VI når målet......

 

Stå på!!! og stå imot.... fristelser som måtte dukke opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide det igjen, denne uka ble det - 0,5 kg. Ser dessverre en tendens til at jeg går mindre ned i uken enn da jeg startet, men det er kanskje vanlig det???

 

Må faktisk innrømme at jeg hadde en liten sprekk igår. Jentungen var sulten etter trening og kjøpte en pose hveteboller. Sulten som jeg var etter trimturen på 1,5 time. Og flere mil hjemmefra førte det til at jeg spise en bolle. (Merk. jeg spiste bare en, har dette vært for 1 mnd siden hadde jeg nok spist både 2 og 3 stk) Er egentlig kry over meg selv selvom jeg sprakk litt.

 

Men jeg blir så glad hver gang vekta går ned at jeg får lyst til å grine. Har ikke greid dette tidligere. Etter 3 barnefødsler har liksom vekta vært limt fast på 64 - 65 kg. Men nå kjenner jeg motivasjon kommer strømmende. Denne gangen klarer jeg det.

 

"Happyme" lykke til med veiingen imorgen.

 

18.01.11 63,9 (-1,5 kg)

25.01.11 63,0 (-0,9 kg)

01.02.11 62,3 (-0,7 kg)

08.02.11 61,8 (-0,5 kg) :o tilsammen ned -3,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Vil dere bli med oss på nedoverturen, så heng dere på.

 

Nå har jeg gått ned 3,6 kg på 4 uker, og er kjempefornøyd med det.

 

Kom igjen. Fint hvis vi blir flere til å motivere på vei nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flin du er lykke!!!!

 

Deilig følelse å klare å stå over fristelser ja. jeg er nok også der du er. at fellene kanskje kommer, men at de ikke blir så grove som før. Blir mer bevisst.

 

Vi klarer dette!!!!!! Samme mål, så blir spennende når vi endelig er der. Må vel bare fortsette å chatte her så vi kan klarer å holde vekten når vi endelig er i mål......

 

Lykke til...

Veiedag i morgen ja. Blir spennende det. Hadde en god joggetur i går i regnet. det gjorde godt. 7 km! kjenner jeg er på vei oppover med kondisjonen igjen. og det er godt.

satser på en tur igjen i morgen. tre dager i uken så skal jeg være fornøyd. Prøve å få til litt styrke trening også.

 

______________________________________________

Startvekt 67

mål 55

 

uke 1 66

uke 2 65

uke 3 64,5

uke 4 63,5

uke 5 ????

_______________________________

 

Ned 3,5 på disse 4 ukene!!!

Godt fornøyd jeg ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...