Gå til innhold

Ned i vekt - det er målet...


Gjest lykke71

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar
Gjest lykke71

ja, ja det ble ikke det helt store resultatet denne uka. Men det ble en "liten" minus.

 

Men det er bedre med en "liten" minus enn en "stor" pluss.

 

Er i grunnen veldig fornøyd. Nå er jeg 0,5 kg unna det grusome 60 tallet. Håper jeg snart ser 59.

 

Lykke til jenter stå på videre.

 

18.01.11 63,9 (-1,5 kg)

25.01.11 63,0 (-0,9 kg)

01.02.11 62,3 (-0,7 kg)

08.02.11 61,8 (-0,5 kg)

15.02.11 61,2 (-0,6 kg)

22.02.11 60,8 (-0,4 kg)

01.03.11 60,5 (-0,3 kg) tilsammen ned -4,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyme

Å så flink du er lykke71. Alltid minus på vekta. Jeg har min veiedag i morgen. EN misstanke om at det står stille. Det blir nedtur i så fall.

Danset zumba en time i går. Kjempe kjekt når en ser så frem til trening....

Vet ikke om det blir tid i dag.

 

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke71
Å så flink du er lykke71. Alltid minus på vekta. Jeg har min veiedag i morgen. EN misstanke om at det står stille. Det blir nedtur i så fall.

Danset zumba en time i går. Kjempe kjekt når en ser så frem til trening....

Vet ikke om det blir tid i dag.

 

Stå på alle sammen!

 

"happyme" takk for rosende ord, du er også flink. Du har satt deg et mål og er påvei mot det. Å danse Zumba er kjempefin trim. Jeg trente dette tidligere på treningsstudio og ble liksom så glad av den treningsformen. Har lyst å kjøpe filmen og starte med Zumba hjemme. Men klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal få gjennomført dette da det alltid er full rulle hos oss fortiden. Og Tv'n er opptatt hele døgnet.

 

Alltid minus på vekta, joda har hatt det denne gangen. Men du kan tro jeg har forsøkt å slanke meg mange, mange ganger tidligere da har vekta faktisk gått mer opp enn ned. Så denne gangen har jeg vært fast bestemt på at nok er nok. Og jeg vet at min motivasjon krever resultater.

 

Har tenkt å gi meg selv en "bonus" når jeg kommer under 60 kg. Da skal jeg ta meg en handlerunde og kjøpe meg 2 nye dongeribukser. Har ikke vært så glad i dongeri når vekta gikk oppover, var liksom så stram og ekkel. Nå er "min eneste" dongeribukse begynt å bli for stor.

 

Lykke til med veiinga imorgen. Er spent jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med minus Lykke!:)

 

Jeg hadde heldigvis minus på vekten denne uken og! vekta viste 61,1 så 0,5 ned!:)

jeg også gleder meg til å nå under 60! har vært en drøm lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke71
Gratulerer med minus Lykke!:)

 

Jeg hadde heldigvis minus på vekten denne uken og! vekta viste 61' date='1 så 0,5 ned!:)

jeg også gleder meg til å nå under 60! har vært en drøm lenge..[/quote']

 

Kjempeflott "c88" minus 0,5 kg er kjempefint. Å ja det blir flott å komme under 60 kg. Stå på dette skal vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyme

Veiedag i går ja. 63 kg. Har ikke digital vekt så føler jeg må tippe litt ang nøyaktighet.

Jeg gleder meg alstå så til å se at vekta faktisk er under 60. Er ett kjempe stort mål bare å se det.

Den dagen skal jeg også feire.

 

Det går så tregt med meg. Kan ikke fatte det. Lurer på om det sniker seg inn mye unødvendig som ikke blir registrert. også tenker jeg feil ang kcal inntatt. Må konsentrere meg kjempe på det nå fremover tenker jeg. Få ned på registrering ALT som går inn........

 

Helg igjen i morgen.

Lykke til alle sammen ja. Dere er kjjempe heldige som ser 60 tallet med bare litt vedheng etter komma. Gleder meg til det også jeg.....

 

Hatt en times spasertur i dag. Deilig solvær i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke71

"Happyme" stå på videre du er kjempeflink. Er nok ikke lenge før du også ser 60 tallet.

 

Gleder meg masse til helga, skal bort og bo på hotell. Å det blir deilig. Men regner med at helga kommer til å vises på vekta på Tirsdag. Det er det negative med en helg på hotell. Er jo så masse god mat.

 

God helg og stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott "c88" minus 0' date='5 kg er kjempefint. Å ja det blir flott å komme under 60 kg. Stå på dette skal vi klare.[/quote']

 

 

Ja du er jo VELDIG nærmt under 60!:).. kanskje du kommer under til neste veiing? heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går ja. 63 kg. Har ikke digital vekt så føler jeg må tippe litt ang nøyaktighet.

Jeg gleder meg alstå så til å se at vekta faktisk er under 60. Er ett kjempe stort mål bare å se det.

Den dagen skal jeg også feire.

 

Det går så tregt med meg. Kan ikke fatte det. Lurer på om det sniker seg inn mye unødvendig som ikke blir registrert. også tenker jeg feil ang kcal inntatt. Må konsentrere meg kjempe på det nå fremover tenker jeg. Få ned på registrering ALT som går inn........

 

Helg igjen i morgen.

Lykke til alle sammen ja. Dere er kjjempe heldige som ser 60 tallet med bare litt vedheng etter komma. Gleder meg til det også jeg.....

 

Hatt en times spasertur i dag. Deilig solvær i dag.

 

 

Ja er kjipt når det går treigt. men se det positive i det. det er bedre med for treigt enn for fort!.. større sjangs for å holde på vekten hvis du går sakte ned!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke71

Har vært på hotell hele helga. Å det var så mye god mat. Jeg måtte ta meg selv i nakken for ikke å gå amokk i desert disken og sjokolade fonten. Tror jeg klarte meg ganske bra, men det blir nok ikke særlig stor nedgang frykter jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyme

Da var denne helgen også over. vinterferie her nå. vært på ski tur med ungene i dag. pluss hatt en times god spasertur. Deilig. men ikke noe ferievær dessverre.

 

Ble litt bolle i går ja. med krem og marsipan ja.... klarte faktisk bare en! så om jag hadde villet så hadde jeg ikke klart mer.

 

veiedag på onsdag. ser frem til det denne gangen. håper og tror jeg har vært flink!!

Blir jo ekstra gøy når det viser minus og jeg kan melde nedgang her!! Dere er så flinke til å motivere meg. Tuuuuusen takk!!!

 

Stå på alle sammen.

 

____________________

 

Star vekt 67

mål 55

 

Pr. forrige onsdag 63,5

 

_______________________________

 

Ja, lykken er minus på vekta!!!!! Lykke 71. Godt motto det i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var redd for pluss på vekten siden jeg har vært en uke hos min mor og ikke har kunnet veie noe jeg har spist!

 

Men vekten viste 60,8. så ned 300 gram. Er fornøyd for at jeg har klart å holde meg så bra uten vekten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyme

Ja i går hadde jeg min veiedag. 63 irriterende kg. samme som forrige uke. Nå stopper det helt opp for meg.

Full skjerpings nå fremover. har som ett mål at neste uke SKAL vekten vise 62. FULL MOTIVASJON og klampen i bånn nå.

Går fra 1300 kcal til ca 1000. så ser vi om det er det som må til......

 

Drikker kjempe masse vann nå også. Fyller magen godt det!!!

 

Ønsk meg lykke til.... Dere andre er så flinke atte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

jeg er veldig ny på det der med å telle kalorier.. hehe

Spiser greit sunt og elsker grønnsaker, men er veldig dårlig på porsjonskontroll! Kjøper alltid ferske grønnsaker og elsker brokkoli!! Men elsker også Chicken Tandoori hehe. Og sushi hehe.. ris spiser jeg bare når jeg spiser sushi, så det greier jeg å holde meg greit unna sånn i det daglige. Og poteter og brød prøver jeg å holde meg unna også. Noe potet til fisken av og til. Men går som regel fint å unngå den.

 

I okt. 09 fødte jeg lille Oliver, og i 2010 gifta jeg meg. Rakk liksom ikke å få ned vekta igjen etter fødselen, men er en grei strl 38. Vil gjerne bli en fast 36, og da gjelder det mageområdet og lårene mest.

 

Jeg lurer egentlig mest på hvordan en typisk dag kan se ut for dere? Mht mat da.

Jeg meldte meg inn her på vektklubben på tirsdag. Og før det har jeg aldri regnet ut hvor mye kcal jeg skal få i meg per dag. Og hvertfall ikke trimpoeng. Det føler jeg er en liten motivasjon til å trene. Prøve å få gode poeng hver dag. Frimerker som det så fint heter her inne er jeg dog godt kjent med hehe..

 

Har blitt mye hjemmetrening da, men har en fin video som jeg faktisk svetter av, et godt program som varer i 45 min med oppvarming og uttøyning. Så er jeg medlem på treningssenter og elsker yoga. Ellers liker jeg Functional Moves om noen er kjent med det. Skal prøve å komme igang med å jogge.. det er vel det jeg mangler mht trening da. Og tid selfølgelig. Men jeg har blitt flinkere til å "hoppe i det".

 

Jeg går etter 1600 kcal per dag, men vil gjerne høre om dere har noen fine mattips? Har kjøpt noen bokser med Nutrilett-suppa som jeg tar som mellommåltid. Funker bra på kontoret, rett i koppen og musikk på øret så går alt hehe. Shaken derimot måtte jeg stoppe med haha.. Den smakte helt forferdelig!

Er det flere som har prøvd slike kurer?

 

Idealvekten min er 55. Det hadde vært utrolig fint. Kan ikke huske sist jeg var der, er 66,5 nå. 164 cm høy. Tror jeg. Hehe. Det må dobbeltsjekkes i morgen!

 

Håper det er greit om jeg hopper på denne tråden selv om dere er såpass godt i gang, dere virker så motiverte og flinke!! Supert hva dere har fått til altså! Håper det smitter over på meg også :)

 

Jeg gikk fra å være kjempeaktiv innen dans, fotball og skating til å bli fotostudent. Det tar så mye tid så har bare trent på 3T her i Trondheim on and off. Jobbet der som grafisk designer før jeg begynte på skolen her i 2008, så fikk mitt innpass i senteret der. Men registrerte meg vel ikke før i 09.

Blir det som regel hjemmetrening på dere også eller?

Har noen av dere prøvd personlig trener? 3T gir en gratis prøve-/veiledningstime. Tror det er smart.

 

Jeg trenger å like å jogge hehe.. :) har aldri vært fan. Men regner med at når kondisen kommer i gang igjen så går det litt av seg selv. Bare man får på seg joggeskoene :)

 

God torsdag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i går hadde jeg min veiedag. 63 irriterende kg. samme som forrige uke. Nå stopper det helt opp for meg.

Full skjerpings nå fremover. har som ett mål at neste uke SKAL vekten vise 62. FULL MOTIVASJON og klampen i bånn nå.

Går fra 1300 kcal til ca 1000. så ser vi om det er det som må til......

 

Drikker kjempe masse vann nå også. Fyller magen godt det!!!

 

Ønsk meg lykke til.... Dere andre er så flinke atte...

 

 

Jeg skjønner at det er slitsomt når det stopper opp. Men tror ikje du bør gå ned til 1000 kalorier. det er ganske lite. Jeg har prøvd å slanke meg hundre ganger før ved å spise kjempe lite kalorier, og det har aldri funket ordentlig. Denne gangen ammer jeg litt og må derfor ligge på litt høyere kalorier så ikje ungen får i seg giftstoffer. Og nå går jeg MYE fortere ned enn jeg noen gang har gjort på få kalorier.

 

Så det kan jo hende du går på FOR få kalorier, at kroppen henger fast i det den har for harde livet. Jeg spiser ca 1700-1800 kalorier om dagen. jeg tror jeg forbrenner ca 100-200 kalorier om dagen på amming (siden jeg bare ammer litt). så la oss si 1600 kalorier da. Og jeg trener sjeeeldent!:)

 

Jeg tror 1600 er mer enn lavt nok. du trenger såpass for å få i deg næringstoffer du trenger for å trene og for å forbrenne ordentlig. hvis du synes 1600 er for mye, bør du heller trene mer.

 

Dette er hva jeg tror da. men du gjør nå akkurat sånn som du vil og føler er best for deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal prøve så godt jeg kan å svare på det du spør om! :)

 

Jeg og er KJEMPE dårlig på posjonskontroll. for det er så utrolig ulikt kalorinivå etter hva du spiser. de dagene jeg spiser taco, kan jeg spise mindre enn når jeg spiser kyllingfilet f.eks. Men jeg anbefaler å kjøpe deg en kjøkkenvekt hvis du ikke har. Jeg bruker den slavisk! hadde det ikke vært for at jeg regner kalorier, hadde jeg ikke visst om jeg lå på 1800 eller 1200. og etterhvert blir du da ganske ops på hvilke måltider som inneholde så og så mye kalorier, sånn at det blir lettere å av og til kunne spise ute og sånn uten å gå over dagsbehovet, selv om du ikke får veid.

 

Jeg for min del synes nå det er bedre å ligge på litt kalorier og heller trene mer, enn å ligge på for få. jeg tror ikke det er så bra. og jeg tror det blir værre og holde trivselsvekten da. Gå sakte men sikkert ned i et tempo og på et kalorinivå du kan leve med videre!:) så justerer du bare litt og litt på kalorinivået hvis det stopper opp etterhvert.

 

Mine dager er alle forskjellige. Jeg har bestemt meg for å hele tiden leve slik som jeg ønsker å leve når jeg er ved min idealvekt. Så jeg kan helt fint spise taco flere dager hvis samboeren min vil det. jeg bare passer på å skrive ned hvor mye jeg skal spise på forhånd, slik at jeg ikke overgår dagsbehovet. Men det jeg spiser veldig mye av er wok(uten saus). Det er jo SÅ godt, og du kan spise ganske mye og likevel ha kalorier igjen. Hvis jeg har besøk, eller hvis vi skal kose oss med film kan jeg fint spise godteri. noen ganger har jeg kalorier nok til en liten skål, andre ganger bare til et par-tre sjokoladebiter.

jeg spiser knekkebrød med kalkunfilet til frokost, eller toast!(det blir det mye av)

 

så jeg spiser egentlig AKKURAT det samme som jeg gjorde før, bare i mindre porsjoner. også tenker jeg ofte sånn at hvis jeg skal spise taco til middag, bør jeg kanskje spise knekkebrød til frokost, slik at det blir lettere å holde meg på kaloriene. også spiser eg toast de dagene jeg spiser wok. Jeg har 4 faste måltider. og frukt eller yoghurt litt innimellom hvis eg blir sulten. Så jeg føler meg mett og fornøyd hele tiden:)

 

jeg tror at hvis du lever på nutrilett måltider og slikt nå, så vil du få det vanskelig når du skal over på vanlig mat igjen. ta det heller sakte men sikkert nå med vanlig mat:)

 

Jeg trener dessverre altfor lite. Har en liten gutt på 7 mnd. så får liksom ikje tid. Men skulle ønske jeg trente mer. For selv om jeg går ned i vekt, vil jeg se strammere og trent ut. det gjør man ikke uten trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke71

Hallo alle sammen, jeg har ikke gitt opp selvom jeg ikke har vært innom her på en stund. Det har vært vinterferie og jeg har koset meg sammen med ungene.

 

8. mars var veiedag for meg, og etter en helg på hotell regnet jeg med en skikkelig pluss på vekta, pluss ble det ikke, men det ble ikke minus heller. Vekta sto på det samme som forrige gang.

 

Håper på minus imorgen, da har jeg ny veiedag.

 

18.01.11 63,9 (-1,5 kg)

25.01.11 63,0 (-0,9 kg)

01.02.11 62,3 (-0,7 kg)

08.02.11 61,8 (-0,5 kg)

15.02.11 61,2 (-0,6 kg)

22.02.11 60,8 (-0,4 kg)

01.03.11 60,5 (-0,3 kg)

08.03.11 60,5 (0) kg) tilsammen ned -4,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke71

Måtte bare innom å skrive litt.

 

Kjenner at jeg har behov for en skikkelig "nedtur" på vekta. Har jo stortsett gått ned hver veiedag, men min motivasjon har behov for et skikklig MINUS snart. Følger at alt går så langsomt.

 

Gleder meg veldig til å kommer under 60 tallet på vekta.

 

Er i grunnen litt lei av å passe hva jeg spiser hele tiden så et skikkelig MINUS på vekta ville nok få opp motet.

 

I dag ser min meny slik ut.

Frokost: 1 tallerken hjemmelaget grønnsakssuppe (varmet i mikroen)

Lunsj: Hjemmelaget salat med 1 egg og litt kyllingfile.

1 liter Rød appelsinjuice (Fersk fra Cevita)

Middag: Litt hjemmelaget lapskaus.

Kvelds: En appelsin

 

Trim: 1 times rask tur. Og noen runder med rockeringen.

 

Som dere ser det er ikke lagt inn noen utskeielser i denne menyen. Håper menyen holder mål.

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke71
krysser fingrene for minus på vekta for deg!:)

 

Vekten min viste 60' date='3 i dag!:) så 0,5 ned. Jippi!

nå er 5 tallet såååå nærmt![/quote']

 

Kjempeflott C88. minus 0,5 kg er supert. Neste veiing har du sikkert kommet på andre siden av 60 tallet. Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke71

I dag viste vekten 60,0 kg, er så glad. Vet ikke når jeg sist såg det tallet på vekta. Nå virker det veldig oppnåelig å komme under 60 til neste veiing.

 

Må innrømme at jeg hadde en skikkelig slankesprekk i går, spiste 4 oreo kjeks i går ettermiddag. Hadde så lyst på, og da jeg hadde spist den første klarte jeg ikke å stoppe før 4 stk var vekk. Hadde fortsatt lyst på flere, men tok meg kraftig sammen og tenkte er det verdt det etter alle ukene med slanking. Delte kjekspakken på ungene og ba dem spise resten. Ungene var glad og lykkelig over den uventede sukkerbomben på en mandags ettermiddag.

 

Men nå kjenner jeg at motivasjonen (som jeg manglet i går) bobler i meg.

 

18.01.11 63,9 (-1,5 kg)

25.01.11 63,0 (-0,9 kg)

01.02.11 62,3 (-0,7 kg)

08.02.11 61,8 (-0,5 kg)

15.02.11 61,2 (-0,6 kg)

22.02.11 60,8 (-0,4 kg)

01.03.11 60,5 (-0,3 kg)

08.03.11 60,5 (0 kg)

15.03.11 60,0 (-0,5 kg) tilsammen ned -5,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyme

Vinterferie byr på mange utfordringer ja, med byturer og hytteturer og div......

Men på tross av utskjeielsene mine var vekta i dag 62!!!! jippi.......

Endelig skjer det noe.

Veiedag i morgen, men måtte bare snik titte etter vinterferien!!!!

 

Nå er jeg i gassen igjen og ser sååååå frem til at det står kun 60 komma ett eller annet....

 

Nå er jeg ferdig med nettkurset mitt. Ikke noe særlig motiverende. Ville mye heller valgt ett oppmøte kurs. Ikke verdt pengene. Kunne myyyye heller fått motivasjonen her inne sammen med dere!!!!

Men noe godt kom det uta det. Det var at jeg fant disse sidene!!!

 

Stå på alle sammen

 

Startvekt 67

Mål 55

 

Nå 62!!!!!

 

Høyde 164

 

I sommer er vi så smukke med kun 55 kg å dra på!!!!!! he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott for dere begge! Nå er vi såå nærmt jenter!

 

nå ammer jeg ikke lenger, så nå trenger jeg ikke spise meg opp igjen det jeg trener vekk hele tiden. så nå skal jeg prøve å gå litt mer ned enn 0,5 i uken. får se hvordan det går!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...