Gå til innhold

Ned i vekt - det er målet...


Gjest lykke71

Anbefalte innlegg

Dær var helga over for denne gang. Har hatt en flott helg med nydelig vær. Både lørdag og søndag var jeg ute å gikk tur. Har og så trent endel me rockeringen nå som de verste blåmerkene er borte.

 

I morgen har jeg veiedag, og krysser fingre og tær for at minusene kommer strømmende. Har ikke hatt de store utskeielsene i helga. Skulle kose meg med noe godt lørdag og det gjorde jeg. Spiste 5 potetgull skiver og 2 småsjokolader. Det var ikke verst ikke sant. Dessuten spiste jeg en muffins på søndag. Klarte ikke motstå den hadde laga flotte muffins til karneval. (Men jeg spise kun en, enda jeg hadde lyst på både 2 og 3)

 

Å nå nærmer våren seg og jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til sommer og sol.

 

Ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

i dag jubler jeg for 300 gram ned!:D rart hvor lite som skal til for å bli glad når vekten sto stilt sist uke:P hadde ikke jublet for 300 gram ellers. vil jo helst gå ned 500 gram i uken. men skal innrømme at denne uken har jeg ikke tellet på chipsen og sjokoladen jeg spiste så kan være noe av grunnen ligger der(selv om jeg spiste ikke mye). men det var godt å se at endring i inntak i kcal gav resultat. da trur jeg jeg fortsetter med det samme denne uken.

 

så flink du var lykke71!! blir inspirert av deg!

 

åh jeg gleder meg sånn til våren!!

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag jubler jeg for 300 gram ned!:D rart hvor lite som skal til for å bli glad når vekten sto stilt sist uke:P hadde ikke jublet for 300 gram ellers. vil jo helst gå ned 500 gram i uken. men skal innrømme at denne uken har jeg ikke tellet på chipsen og sjokoladen jeg spiste så kan være noe av grunnen ligger der(selv om jeg spiste ikke mye). men det var godt å se at endring i inntak i kcal gav resultat. da trur jeg jeg fortsetter med det samme denne uken.

 

så flink du var lykke71!! blir inspirert av deg!

 

åh jeg gleder meg sånn til våren!!

 

ha en fin dag!

 

Kjempeflott ia23. Ned 300gr på en uke er bra det, selvsagt kan vi ønske at nedgangen skal være større i uka. Men husk det har tatt tid å få på seg disse kiloene. Jeg tror at hvis man bruker litt tid på å få dem bort så er det lettere at de holder seg borte. Hurtig kilo bort = hurtig kilo tilbake.

 

Jeg prøver å leve så normalt som mulig, fordi jeg har ikke tid til å lage "egen" meny til meg. Jeg må heller spise litt mindre av de "usunne" matrettene.

 

Jeg har veiedag imorgen og er fryktelig spent.

 

Skal gå meg en lang tur i raskt tempo i dag, har 1,5 time til rådighet i ettermiddag. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke med nye muligheter.

Frisk start. Jeg må virkelig glemme forrige uke. Gikk bare helt galt ALT!!!!!

Kjære vene.

 

Veiedag onsdag, dersom der ikke er minus vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..... Gikk jo så greit i starten.

 

Hjeeeeelp!!!!!

 

Dere er jo så flinke. Kjempe bra!

Mister nesten lysten til å trene dersom vekten bare går opp!!!

 

Startvekt 67

Mål 55

 

forrige onsdag 64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke med nye muligheter.

Frisk start. Jeg må virkelig glemme forrige uke. Gikk bare helt galt ALT!!!!!

Kjære vene.

 

Veiedag onsdag' date=' dersom der ikke er minus vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..... Gikk jo så greit i starten.

 

Hjeeeeelp!!!!!

 

Dere er jo så flinke. Kjempe bra!

Mister nesten lysten til å trene dersom vekten bare går opp!!!

 

Startvekt 67

Mål 55

 

forrige onsdag 64[/quote']

Happyme, du må bare være tålmodig og stå på videre, du har jo vært kjempeflink. Det er ikke sikkert at framgangen vises på vekta, dersom du trener mer nå enn før. Husk muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass. Hvis resultatet ikke vises på vekta, bør du kanskje begynne å ta mål. Kanskje resultatene er mer synelig der.

 

Men nå har du to dager til veiedag. Lykke til håper du får skikkelig minus på vekta.

 

Og husk en veiing med "pluss" på vekta må ikke ta motivasjonen fra oss, dette skal vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over. min lillebror hadde bursdag, så da ble det kake og snacks i går!

 

Veiedag i dag. har gått ned 0,3. er ikke så fornøyd siden jeg vil prøve å gå ned 0,5 hver uke. men er nå ihvertfall minus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over. min lillebror hadde bursdag' date=' så da ble det kake og snacks i går!

 

Veiedag i dag. har gått ned 0,3. er ikke så fornøyd siden jeg vil prøve å gå ned 0,5 hver uke. men er nå ihvertfall minus:)[/quote']

Hei c88.

Man må jo regne med noen utskeielser. Litt kos må man unne seg synes nå jeg.

- 300 gram, hurra for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring lykke71!!!

Du er god!!!!

 

Jeg tar mål også nå siden jeg tar det nettkurset og sender rapporter ukentlig. målene stod stille og vekta opp....

 

I dag har jeg bare hatt rett over 400 kcal... men det blir jo også galt. blir noe fortvila.

Men nå skal det vise minus på vekta.... Uansett!!!! Gir meg ikke.

 

Sammen når vi målet vårt. vi har jo alle tre 55 som mål. Nå må vi bare stå sammen!!!!! Så godt å gå veien sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær i dag og -0,4 på vekta kan det bli bedre?

 

I går var jeg ute å gikk tur i raskt tempo, var ute i 1,5 timer, jeg rocka litt også på kvelden før jeg la meg.

Det er så godt å se at det er håp for meg også, har slitt med for mange kilo i så mange år.

 

Nå er handtakene over bukselinningen blitt betraktelig mindre. Ja jeg kan faktisk ha på meg en litt trang topp utenpå dongeribuksa uten at jeg får store valker hengende utenfor bukselinningen.

 

18.01.11 63,9 (-1,5 kg)

25.01.11 63,0 (-0,9 kg)

01.02.11 62,3 (-0,7 kg)

08.02.11 61,8 (-0,5 kg)

15.02.11 61,2 (-0,6 kg)

22.02.11 60,8 (-0,4 kg) tilsammen ned -4,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ned 300 c88! kjenner til følelsen, men det er jo ned i alle fall som du sier;)

 

happyme: stå på! hvis du trener mer så blir det mer muskler og da blir det mer kilo, men derimot blir det mindre fett og du får en høyere forbrenning når du er i ro! kjenner veldig godt til følelsen fordi jeg trener mye selv og da viser ikke alltid vekten det reelle ettersom en blir strammere og mindre noen steder. det er lurt å måle seg! jeg målte meg selv sist uke og hadde gått ned 5-6 cm på kroppen slik at jeg var lik på cm som før jul, bare at nå var jeg over 2 kg tyngre. og da sto vekten stille. men denne uken gikk jeg ned. så bare hold ut, det vil løsne til slutt!

 

du bør ikke spise lite! det hjelper ikke. det ødelegger forbrenningen. dersom du trener mye så må du spise mer. hvis ikke går kroppen på sparebluss og da står en stille eller går opp.

 

gratulerer med ned 0,4 lykke71(og bort med valkene)!!:D du er skikkelig flink! har du noen gode tips? hva spiser du en dag og hvor mye trener du på en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk ia23!!!!

er jo dette jeg vet men som er så vanskelig. Fått dvd med rumba dansing i dag. Gleder meg til å begynne med det i morgen.

Snik kikka litt i dag. men må være alene hjemme når jeg skal starte med dette....

 

Snikveide meg i dag tidlig. Så ut til å være 63. så får bare se i morgen. krysser fingre og tær.

Har også tatt av 5 cm på kroppen etter jeg startet. tar ukentlige mål.

godt at det vises noe sted hvertfall. Sakte med sikkert. tålmodighet.........

skal ligge på 1300 kcal pr dag. nesten 1000 i dag. stopper for i dag.

kom på ca 8-900 i går.

Mye vann!!!!

Veie dag i morgen ja....

 

lykke71 som alltid har minus på vekta. heldige du.....

håper på lykke i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra Lykke71!:D og så bra at du kan se det på håndtakene!

Jeg gleder meg mest til å se det på klærne sånn som du. hittil har det vært mest bare på vekten. men jeg tror det er fordi jeg er for dårlig til å trene. så jeg blir ikke strammere i kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ned 300 c88! kjenner til følelsen' date=' men det er jo ned i alle fall som du sier;)

 

happyme: stå på! hvis du trener mer så blir det mer muskler og da blir det mer kilo, men derimot blir det mindre fett og du får en høyere forbrenning når du er i ro! kjenner veldig godt til følelsen fordi jeg trener mye selv og da viser ikke alltid vekten det reelle ettersom en blir strammere og mindre noen steder. det er lurt å måle seg! jeg målte meg selv sist uke og hadde gått ned 5-6 cm på kroppen slik at jeg var lik på cm som før jul, bare at nå var jeg over 2 kg tyngre. og da sto vekten stille. men denne uken gikk jeg ned. så bare hold ut, det vil løsne til slutt!

 

du bør ikke spise lite! det hjelper ikke. det ødelegger forbrenningen. dersom du trener mye så må du spise mer. hvis ikke går kroppen på sparebluss og da står en stille eller går opp.

 

gratulerer med ned 0,4 lykke71(og bort med valkene)!!:D du er skikkelig flink! har du noen gode tips? hva spiser du en dag og hvor mye trener du på en uke?[/quote']

Jeg prøver å spise det samme som resten av familien, men på min tallerken er det mer grønnsaker når det er middagstid. Til frokost og lunsj spiser jeg hjemmelaget grønnsakssuppe. (lager stor posjon som holder noen dager) Ligger på ca 1200 kcal om dagen. Den store forskjeller på mitt kaloriinntak før og nå, er nok total kutt i gotteri midt i uken og kontrollert inntak ved festlige anledninger.

Spiste nok en sjokolade om dagen tidligere + + +. Elsker sjokolade og potetgull. Kaker er jeg også glad i. Etter en ukes pining uten gotteri forsvant noe av søtsuget. Jeg gikk ut av butikken uten en ekstra sjokolade i handlenettet.

 

Trening i løpet av en uke. Har 3 barn, valp og full jobb så trim blir det alltid. Men sånn organisert trimming. Går tur ca 4-5 dager i uka, høyt tempo i 1-1,5 time. Trener hver dag med rockering. Gikk på Zumba og treninsstudio før, men dette rekker jeg ikke i en travel hverdag. (har 2 mil til nærmeste treningsstudio) Så jeg tar situps og litt vekttrening hjemme 3 ganger i uka.

 

Synes dere alle er kjempeflinke, stå på. Heia oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag. 63!!!!jippi................ resten av kropsmålene ble også bra. kjempe fornøyd.

I dag har jeg hatt første økt med rumba dvd. en og en halv time gikk fort gitt.... Var jo bare opplæring i dag, så reg kun en halv time dans!! Skal si jeg ble svett...

 

Anbefales det.

 

Enig med lykke71, lykke er minus på vekta.

 

Start 67

1 - 66

2 - 65

3 - 64,5

4 - 63,5

5 - 63

6 - 64

7 - 63

 

Ned 4 kg tilsammen på 7 uker!! måtte dette fortsette. lærer underveis.

Veldig lurt med trening med tanke på kroppsfigur. Stram og fin!!! Det ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med minus på vekta happyme. Du har vært kjempeflink. Du er et eksempel på at man ikke må gi seg selvom vekta viser pluss av og til.

 

Holder man ut så kommer resultatene.

 

Rumbavideo høres morsomt ut kanskje det kan være noe for meg som ikke kommer meg på treningsstudio å trene zumba, men som synes slik treninger er gøy.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer happyme!!!:) er så imponert over dere som går ned så mye hver uke! lurer på hva jeg gjør galt:P dansing hørtes kjekt ut! jeg har prøvt zumba og det var kjekt og er lett å bare ta 20 min hjemme.

 

så flink du er lykke71 til å få tid til alt! men er ikke 1200 kcal litt lite? men det funker jo i alle fall for deg så det er bra!:)

 

det var så vidt jeg kom meg på trening i dag.. var så støl i musklene etter treningen i går. var bare på grunn av ren stahet at jeg skal klare å gjennomføre 6 uker med dette programmet at jeg klarte å komme meg på trening. nå er jeg utrulig klar for å bli ferdig med programmet! jeg er så sliten! og så lei av ikke å gå ned i vekt selv om jeg vet jeg blir strammere..

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer happyme!!!:) er så imponert over dere som går ned så mye hver uke! lurer på hva jeg gjør galt:P dansing hørtes kjekt ut! jeg har prøvt zumba og det var kjekt og er lett å bare ta 20 min hjemme.

 

så flink du er lykke71 til å få tid til alt! men er ikke 1200 kcal litt lite? men det funker jo i alle fall for deg så det er bra!:)

 

det var så vidt jeg kom meg på trening i dag.. var så støl i musklene etter treningen i går. var bare på grunn av ren stahet at jeg skal klare å gjennomføre 6 uker med dette programmet at jeg klarte å komme meg på trening. nå er jeg utrulig klar for å bli ferdig med programmet! jeg er så sliten! og så lei av ikke å gå ned i vekt selv om jeg vet jeg blir strammere..

 

ha en fin dag!

Joda, alle sier at 1200 kcal er lite, men jeg har aldrig vært noen storspiser på vanlig mat, så når slikkeriet var borte var det bare 1200 kcal igjen.

 

Stå på med treningen, stølheten blir bedre bare man får varmet opp musklene.

Og husk trening gir resultater.

Rockeringteninga ga meg de første gangen vonde magemuskler og gedigene blåmerker. Det var så ille at jeg grudde meg for å sende ringer rundt hoftene, au det var vondt. Måtte tilslutt ta meg nån dagers pause, så jo ut som at jeg var banket. Men nå går det bedre har noen blåmerker, men har fått mer dreis på ringen og den går jevnere rundt så det er ikke så vondt.

 

I dag skal jeg gå meg en tur har 1,5 time til rådighet mens ungene er på trening. Har lang vei å kjøre til ungenes fritidssysler så jeg rekker ikke å kjøre hjem, dermed har jeg tid til å gå tur mens ungene er på turn og dans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport dag i dag. Så at jeg hadde mistet 10 cm på kroppsmål. Det er jo helt topp!! Bør vel vises igjen det! Pluss at jeg startet to uker før med egne mål så tilsammen siden jeg startet registrering 5.januar er det til og med mer men det er ikke innregistrert på kurset siden det startet 20 januar.

så bare på midjemål 5/1 var 80. I dag var det 71. er jo 9 cm i minus. er det mulig.... helt fantastiskt!!!!!!

 

Denne siste uka ble det ikke joggeturer på meg. Kanskje derfor jeg fikk minus på vekten??? pluss at jeg denne uken kun har ligget på 700 - 900 kcal.

Hadde ikke gidda at vekten ikke skulle nedover igjen nå.

Men nå blir det fast jogging og zumba dans på meg. Så får ta vekten med tål. trene skal jeg uansett!!! Så lenge det vises så godt igjen på mistet cm på kropp er det bra!!!!

 

Stå på med trening og holde kcal nivået riktig!!!!!

Jeg skal ligge på 1300. synes til vanlig det kan være en utfordring for jeg synes alt teller så mye. Men nå har jeg laget meg ett system som gjør at jeg har vent meg til med mindre. strever stadig med nok vann også. ligger som regel bare på 3-4 glass pr. dag. men drikker myyye kaffe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport dag i dag. Så at jeg hadde mistet 10 cm på kroppsmål. Det er jo helt topp!! Bør vel vises igjen det! Pluss at jeg startet to uker før med egne mål så tilsammen siden jeg startet registrering 5.januar er det til og med mer men det er ikke innregistrert på kurset siden det startet 20 januar.

så bare på midjemål 5/1 var 80. I dag var det 71. er jo 9 cm i minus. er det mulig.... helt fantastiskt!!!!!!

 

Denne siste uka ble det ikke joggeturer på meg. Kanskje derfor jeg fikk minus på vekten??? pluss at jeg denne uken kun har ligget på 700 - 900 kcal.

Hadde ikke gidda at vekten ikke skulle nedover igjen nå.

Men nå blir det fast jogging og zumba dans på meg. Så får ta vekten med tål. trene skal jeg uansett!!! Så lenge det vises så godt igjen på mistet cm på kropp er det bra!!!!

 

Stå på med trening og holde kcal nivået riktig!!!!!

Jeg skal ligge på 1300. synes til vanlig det kan være en utfordring for jeg synes alt teller så mye. Men nå har jeg laget meg ett system som gjør at jeg har vent meg til med mindre. strever stadig med nok vann også. ligger som regel bare på 3-4 glass pr. dag. men drikker myyye kaffe......

Kjempeflott "happyme" ble skikkelig glad på dine vegne, Tenk 9 cm i minus rundt midja det er helt utrolig. Det er jo et skikkelig tegn på at treninga virker. Tror jeg må hive meg til med zumba hjemme jeg også.

 

Har også litt problemer med vanninntaket. På jobb drikker jeg lite vann, men endel kaffe og te. Hjemme drikker jeg endel vann pga. at vi har isbitemaskin og er dermed blitt bortskjemt på vann med isbiter.

 

Lykke til i helga alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe bra resultat happyme!!! jeg blir også giret til å begynne igjen med zumba etter eg er ferdig med styrketreningplanen neste uke! 700-900 kcal er nok litt for lite inntak ja! eg forstår ikke hvordan dere klarer å spise så lite, eg er nesten alltid sulten etter 2-3 timer siden sist måltid:P

 

et tips for å drikke mer vann er å ha en flaske stående på siden av deg! når eg har der så drikker eg alltid mer vann. drikker som regel 3-4x 0,5 dl uten trening. og når eg trener drikker eg vel 1-2 x0,5 dl

 

kroppen kjennes så støl ut og det frister så med en dag uten trening!! men det SKAL bli trening i dag og i morgen, så får bare kroppen holde ut til søndag:P

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hus skulle vært utstyrt med isbitmaskin.

 

Det er to år siden vi fikk kjøleskap med isbitemaskin inn i huset.

Ærlig talt trudde jeg at den kom til å bli glemt etter en stund, men den gang ei.

 

Isbitmakinen har ført til at alle i familien drikker mye mer vann.

 

Ungene som tidligere hadde med seg juice på skolen drikker vann.

Hver morgen fyller de vannflasken med isbiter og har vann oppi. Dette tar de med på skolen. Isbitene holder seg helt til lunsj. (Viktig med vannflaske som har stor åpning)

 

Har kjøpt inn store gode glass hjemme. Jeg fyller stadig opp glasset mitt med is og vann.

 

Isbitemaskinen er også populær blandt besøkende unger og vår lille valp som kommer springene når den hører at noen henter is. Valpen logrer og håper på at en liten bit skal falle ned til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbit maskin er kanskje tingen jeg må få meg ja. Hørtes jo genialt ut også for ungene og de drikkeflaskene....

 

Takk for tips lykke71!

 

I dag blir det nok noe utskjeielse siden vi får besøk. lager pizza og handlet hjem både gode nøtter chips og sjokolade.....

hoj å hoj. helg er en utfordring. Ukedagene går veldig greit synes jeg. men det er det usunne som frister i helgene. så er det å klare å stoppe i tide.

 

Zumba er helt topp!!!!

Kan anbefales. Kjempe myk kropp etter hvert....

God helg alle sammen. og lykke til med utfordringene som står i rekke å rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jammen i meg 2000 kcal i går. hvordan i alle dager skal dette gå......

også lørdag med koz i kveld..... hoj og hoj. familie bursdag i morgen....

For en helg!

 

Må jammen ta meg i nakken og vite å stoppe i rette tiden både i dag og i morgen. Litt utfordringer kan man si.

 

Bare familen i kveld så tenker det skal gå helt fint å begrense det i kveld hvertfall. Startet dagen med en halv time zumba i dag. helt topp det der!!!!

Gleder meg hver morgen til dansen.

Anbefales på det sterkeste.

 

Fortsatt god helg. Håper det går bedre med dere enn med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra resultater du har happyme! :) gratulerer!

 

Jeg reiste på ferie til mamma på fredag som var og skal være her en uke, så derfor er jeg litt fraværende her inne frem til fredag.

 

Jeg har heller ikke like stor sjangs til å få veid alt jeg spiser når jeg er her, så jeg håper ikke jeg går opp!

 

takk for tipset med isbitmaskin Lykke71!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen og dens fristelser er over for denne gangen. Har klart meg ganske bra i helga. Øket barnetallet til seks stk fra fredag til søndag. Ja, ja sånn kan det gå når man ikke har vett til å si nei når andre trenger barnepass. He, he.

 

Vel det førte jo til litt ekstra trim på meg da. Lørdag og Søndag var jeg ute å aket. Var litt tungt opp bakkene og måtte grynne litt. Og dra unger på akebrett. Skulle hatt trimpoeng pr. unge.

 

Lørdag var det pannekakesteking (alle liker det inkl. jeg) Men å steike til 6 sultne unger førte til at jeg brukte 2 steikepanner samtidig. Jeg spiste en pannekake, klarte ikke mer var så lei pannekaker før jeg var ferdig med steikinga. Så det kom noe godt utav det. 1 pannekake mot vanligvis 6 stk på meg.

 

Søndag kveld kl. 20, og barnetallet er nede i vanlige 3 stk. Dumpet ned i sofa og så fangene på fortet med bare mine unger og mannen. Herlig. Unnet meg en konfekt med kirsebærlikør og en (kun en) neve med potetgull. Nam.

 

Blir spennende med veiing imorgen. Pluss eller minus, satser på minus jeg.

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...