Gå til innhold

På Slankern for første gang


Gjest hilske

Anbefalte innlegg

Oj, så flink dere er, alle sammen! Anglofil, slike kommentarer, og å oppdage at man kan gå ned i størrelsen på klærne, det er utrolig herlig. Skikkelig bra motivasjon :)

 

Jeg har vært ganske flink de siste dagene, både torsdag og fredag har jeg syklet til universitet, i motvind. Ikke bare lett det, og selvklart snur vinden til jeg skal hjem igjen også! I går kveld var jeg på dansefest, danser blant annet lindy hop, som er en sort swing, og man får virkelig kjørt seg. Herlig trening og mye moro. Denne helgen er det en slags lindy hop festival her, så i dag har jeg vært på kurs på dagen, fikk danset noen timer da, og det blir samme sak i morgen. Skal også danse mandag og tirsdag. Det føles bra! :)

 

Jeg er ikke så veldig oppfinnsom med pålegg og slikt. Til frokost spiser jeg havreknekkebrød med røkt skinke, skinken er i supertynne skiver og har minimalt med kalorier. Pleier å ha agurk på, og noen ganger avokado. Ble så overrasket da jeg så at avokado er nei-mat, og at det er kjempemye kalorier i det. Men det er jo sunt, og jeg eeeelsker det, så jeg har det innimellom likevel, spesielt nå når jeg ser at jeg har litt problemer med å fylle opp kaloribehovet (har vært flinkere de siste dagene da!). Ellers kjøper jeg iblant roastbiff eller gravlaks for litt variasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

anglofil: :) er alltid hyggelig å få sånne komentarer.. gratulerer med å ha gått ned en størelse.. ser du har gått ned ganske mye siden du startet neste 7 kg syns jo på kroppen.. gratulerer!!

 

Splikk: swing hørtes gøy ut.. prøvde en time zumba på fredag.. men læreren var ikke den beste til å forklare trinn osv. men det var kjempegøy!! er jo så gøy at man ikke tenker på at man trener på samme måten..

jeg elsker roastbiff.. men er desverre for dyrt for en stakkars student. men når jeg er hjemme så går det mye roastbiff på knekkebrød..

ellers har jeg begynt med havregrøt til frokost.. med blåbær eller eple.. er kjempe godt og greit med litt variasjon.. ellers blir det fort mye knekkebrød..

 

ellers har jeg hatt en ok helg.. mye trening og litt utskeielser.. er egentlig ganske førnøyd med helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Dans høres gøy ut, Splikk! Jeg hadde egentlig tenkt å starte på Salsa forrige semester... men fikk liksom aldri summet meg til det. Jeg tror jeg må vente til neste år før jeg prøver igjen, men da skal det skje! :)

 

Avokado er jo bra fordi det er hjertevennlig - det er bare nei-mat fordi det er en del fett og kalorier, men det er jo det aller sunneste fettet så vil allikevel si det er greit å spise. Får bare passe på med mengder. :)

 

Havregrøt er deilig - elsker det med eple og kanel. I dag spiste jeg firkorn-frokostblanding med eplebiter og litt kanel, det var kjempegodt. :) Jeg har stort sett blitt glad i å putte eple på det meste. I stedet for sukker i frokostblanding, på brødskive eller knekkebrød med litt cottage cheese, i yoghurt.. kjøper pink lady epler og spiser lett et par-tre om dagen, i måltider og på fruktrasjonen.

 

I dag hadde jeg registrering igjen, og er strålende fornøyd med resultatet! Nede på 92,6 nå, dvs 1,5 nedgang siden sist uke! Jeg blir kjempeglad. Denne uken har jeg også vært streng (særlig på frimerkene, som er der jeg har lett for å tulle mest), men ikke talt kalorier fordi jeg ikke vil bli for opphengt i å drive og telle og registrere alt jeg spiser... allikevel har det gått så bra! Hipp hurra, kanskje jeg greier målet til slutten av april. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og GRATULERER med strålende resultater! Kjekt når det synes på kroppen!

 

Eg hadde øyeoperasjon på fredag for å korrigere synet, så har tilbrakt helga i senga i mørket. har ikke hatt lov til å trene eller lese, og har vert svært lyssky. Ganske kjedelig, men nå er synet tilbake. var til øyelegen i dag og han sa eg allerede hadde 100% syn, noe som er uvanlig etter så kort tid. så eg er kjempefornøyd og får lov å trene igjen!

 

Veide meg i går og ble kjempefornøyd der òg, har gått ned 1,1 kg denne uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det stille for tiden.. håper dere alle koser dere på påskeferie.. jeg holder på med siste innspurt til hovedfagsoppgaven som skal leveres fredag i påsken.. så blir ikke mye tid til å henge her..

 

ellers så har jeg IKKE gått ned noe denne uken heller.. kjempe irriterende.. vet ikke hva jeg skal gjøre.. men gir ikke opp.. jeg skal ned uansett om det tar laaaang tid og går treigt til tider..

tror jeg skal kutte enda litt ned på kacl etter påske.. (holder med på -700 i påsken) sånn at jeg ligger på -1000...

 

GRATULERER til alle dere flinke som har fatt supre resultater.. stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg er en 19 år gammel jente og jeg meldte meg nettopp inn i grete roede. jeg er 161 cm høy og veier nå 63 kilo. idealvekten min ligger på rundt 52. i de siste årene har jeg gått opp mye i vekt i ferier i og med at jeg har tillatt meg å spise det jeg har hatt lyst på i litt for store mengder. før sommerferien gikk jeg fra å veie 61 kilo og ned til 52. da var jeg ganske fornøyd med vekten, men jeg spiste alt for lite. under 1000 kalorier om dagen. da jeg først sprakk, så spiste jeg alt jeg kom over uansett hvor mett jeg var. nå orker jeg ikke denne livsstilen lenger. jeg vil ned til min trivselsvekt, men på en sunn og sikker måte. på fredag meldte jeg meg inn i vektklubben, og har gått ned en kilo allerede. det er så deilig å se at vekten går nedover selv om jeg spiser meg mett. og dessuten tenker jeg ikke på mat 90 % av tiden lenger sånn som jeg gjorde før.

 

jeg håper det er greit for dere at jeg joiner forumet. trenger litt inspirasjon og motivasjon fra noen i samme situasjon=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inklink: velkommen! :) og gratulerer med å ha gått ned 1 kg allerede!!

jeg kjenner meg alt for godt igjen i det du skriver.. det var sånn jeg "holdt" vekten min i mange mange år.. (les: ikke noe frokost, et par sjokolade kjeks eller boller med melkesjokolade til lunch også litt middag evt godis på kvelden.. hehe) sluttet med det for 3-4 år siden og har bare gått opp fra det..

har det siste halve året prøvd å slanke meg.. men har da gått å tenkt på mat 90% av tiden..

tenker fortsatt på mat, men planlegger hva jeg skal spise på morgenen.. funker veldig bra.. for da vet jeg at jeg har litt å gå forskjellige stedene.. sånn at jeg kan ta meg litt ekstra mat hvis jeg trenger det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Hilske: Gratulerer med vellykket øyeoperasjon! Det må kjennes deilig. :) Da kan du jo bedre se den gode fremgangen også! :)

 

1905: Du må passe deg å skynde deg langsomt - hvis du kutter alt for mye over tid går du på sparebluss. Kanskje det faktisk er det som er problemet? Man skal jo helst bare ha -500. Jeg har også hatt treige perioder - flere uker hvor det gikk ned kanskje 200 gram, en uke hvor jeg faktisk gikk opp! Etter hvert løsner det jo, og det er viktig å ha et opplegg man kan leve med på lang sikt.

 

inklink: Velkommen! Kjempehyggelig med flere inn i tråden. :) Det er fint at mange andre også har motivasjon for å gå ned på en sunn måte!

 

Jeg driver for tiden og øver meg på ikke å telle kalorier men allikevel gå ned. Sist uke talte jeg litt, denne uken har jeg ikke registrert noe mat men likevel prøvd å velge bevisst. Jeg begynner å kjenne mengdene nå, og det hadde vært fint å få til å ikke følge med så nøye men ikke skeie ut for det - jeg må jo stå på en stund til for å komme i mål.

 

Har forøvrig blitt kjempeglad i smoothie til frokost. Med litt 4 crisp frokostblanding i er det kjempedeilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilske: Gratulerer med vellykket øyeoperasjon! Det må kjennes deilig. :) Da kan du jo bedre se den gode fremgangen også! :)

 

1905: Du må passe deg å skynde deg langsomt - hvis du kutter alt for mye over tid går du på sparebluss. Kanskje det faktisk er det som er problemet? Man skal jo helst bare ha -500. Jeg har også hatt treige perioder - flere uker hvor det gikk ned kanskje 200 gram' date=' en uke hvor jeg faktisk gikk opp! Etter hvert løsner det jo, og det er viktig å ha et opplegg man kan leve med på lang sikt.

 

inklink: Velkommen! Kjempehyggelig med flere inn i tråden. :) Det er fint at mange andre også har motivasjon for å gå ned på en sunn måte!

 

Jeg driver for tiden og øver meg på ikke å telle kalorier men allikevel gå ned. Sist uke talte jeg litt, denne uken har jeg ikke registrert noe mat men likevel prøvd å velge bevisst. Jeg begynner å kjenne mengdene nå, og det hadde vært fint å få til å ikke følge med så nøye men ikke skeie ut for det - jeg må jo stå på en stund til for å komme i mål.

 

Har forøvrig blitt kjempeglad i smoothie til frokost. Med litt 4 crisp frokostblanding i er det kjempedeilig.[/quote']

hallo:

jeg vet du har rett.. MEN blir fort utolmodig.. kommer nok til å holde meg på 700 uansett.. har merket at jeg har blitt mindre rundt hoftene.. så er nok på rett vei uansett om vekten står stille.. begynte jo å trene ganske hardt veldig plutselig.. så kan kanskje ha noe med det å gjøre..

er kjempe smart å slanke seg uten å telle kalorier!! supert at du har kommet så langt at du føler at du klarer det..

mmm smoothie er kjempe godt.. lager det selv når jeg har nok tid.. pleier å ha havregryn eller bittelitt peanøtt smør oppi (økologisk og sukkerfritt selvfølgelig) så metter den litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk=)

du får bare stå på videre 1905. jeg vet hvor forferdelig det er å tenke på mat hele tiden. jeg er nettopp ferdig med videregående skole og tar et "friår" før jeg nå skal begynne å studere til høsten. dette ender ofte med at jeg står opp i 11-tiden og legger meg rundt 2. døgnrytmen har jo blitt snudd helt på hodet, og det er jo litt vanskelig å spise på riktig tidspunkt. ikke bra. ettersom jeg ikke har så mange plikter blir det ofte mye sofasitting og da har man jo ganske lyst på godteri. men nå som jeg går på GR og ser at jeg faktisk må spise for å komme opp i nok kalorier uten å få dårlig samvittighet er det lettere. synes du skal se hvordan det går fremover 1905. som du sier så er det jo ikke vekten, men målene som faktisk er riktig.

jeg vet hvor skummelt det er å plutselig spise mer kalorier i fare på å legge på seg, men for meg har det tydeligvis gått bra.

jeg synes det er litt morsomt å veie all maten jeg spiser og faktisk lære hva de forskjellige tingene jeg putter i meg inneholder.

begynner på kurs om to uker. tenkte på internettkurs da. har noen av dere gått på kurs? hva anbefaler dere isåfall? klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal gå på vanlig eller internettkurs. vanskelig altså!

 

så deilig at du ikke trenger å bruke vekten på maten lenger, anglofil. det er deilig å føle at man klarer det, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og velkommen inklink! Så flott at dere alle fremdeles holder på, og at motivasjonen er der!

Jeg har hatt en travel uke, danset hver dag fra fredag til tirsdag, og etter det sa kroppen stopp, så jeg har tatt det mer rolig, men forsøkt å få inn noen treningspoeng hver dag. Det at jeg har begynt å sykle til skolen hjelper mye :) Ellers har jeg vært innom treningsenteret og skaffet klippekort, så nå blir det zumba! Og jeg har strammet inn beltet ett hakk! Det føles bra det :)

 

Jeg forsøker å spise ganske ofte, men i går hadde jeg en glipp, gikk 9 timer uten at jeg spiste ordentlig (av veldig gode grunner). Er det noen som vet hvor mye det påvirker forbrenningen med én slik dag? Begynner kroppen å spare på energien med en gang tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

1905: Forstår kjempegodt at du blir utålmodig - og hvis du kjenner at du blir mindre kan det godt være et tegn på at noe skjer! Treningen kan nok godt ha noe med det å gjøre, det er jo sånn at når man begynner å trene så begynner man også å bygge muskler - så det er meget mulig at du har lagt på deg i muskelvekt men faktisk mistet mer fett en vekta viser. Og det er jo rette veien å gå!

 

Inklink: Man får mange aha-opplevelser når man begynner å følge med, ikke sant? Jeg har både opplevd at ting hadde MYE mer enn jeg forestilte meg - og det helt motsatte, at noe jeg trodde hadde en del hadde veldig lite. Var for eksempel ikke helt klar over hvor få kalorier det er i tomat og isbergsalat. Nå lesser jeg på med det til måltidene for å fylle mer.

 

Jeg går på mitt andre internettkurs nå og er veldig fornøyd med det. :) Jeg tror det kommer litt an på hva du vil ha ut av det - den samme 'undervisningen' og oppfølgingen får du jo uansett, men hvis du har lyst til å ha en gruppe som du møter og prater med er nok vanlig kurs best, hvis du heller vil ha mer personlig oppfølging og mulighet til å snakke mye direkte til kursleder er internettkurs bra. Jeg går på det fordi jeg bor i England mesteparten av tiden - vet ikke hva jeg ville gjort hvis jeg hadde vært i Norge.

 

Splikk: Du er så aktiv og flink! Jeg tror jeg skal bli inspirert. Har sett at det finnes et treningssenter i Durham hvor de har svømmebasseng og slikt - jeg tror jeg går og melder meg inn der når jeg kommer tilbake.

 

Når det gjelder maten skal du ikke bekymre deg. For en uke siden hadde jeg en dag som gikk mot alle regler - jeg skulle ut og fly, så jeg spiste en STOR lunsj (tror den må ha vært mer enn 1000 kalorier) fordi jeg ikke kom til å få middag - også spiste jeg ikke mer den dagen. Lunsjen var klokka 2, jeg gikk og la meg klokka 12. Det gikk helt fint - gikk ned 1,5 kg den uka. På lang sikt er det viktig å spise ofte for å holde forbrenningen oppe, men en gang i blant går det greit å gjøre det annerledes - til syvende og sist er det kalorier inn minus kalorier ut som gjør forskjellen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske alle sammen..

jeg har enda ikke ferie (desverre) har en oppgave som skal leveres på fredag :)

idag har vært en bra dag.. hadde med meg ev bukse fra dublin som var ALT for trang.. (kunne ikke lukke knappen på den da jeg først kom hit).. for 2 uker siden fikk jeg lukket knappen men det det tøyt ut MASSE på toppen.. i dag fikk jeg lukket den og den var ikke for stam til å gå med.. litt som ble dyttet du på magen og sånn.. MEN helt sinnsyk forskjell fra forrige uke :) jeg er veldig fornøyd...

prøvde å løpe ute på bane igår.. den var helt sinnsykt tungt.. utrolig hvor mye lettere det er (ihverfall for meg) å løpe inne.. rart..

 

håper dere koser dere med ferie alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg betalt for internettkurset. synes internettkurs virket bedre for meg etter dine opplevelser, anglofil. synes det er bra med litt mer personlig oppfølging. selv om det sikkert er veldig motiverende og morsomt å gå på ukentlige møter, så har jeg egentlig ikke et så stort behov for det.

så at den matdagsboksiden ble litt endret etter jeg hadde betalt. nå står det plutselig at jeg skal spise 1300 kcal og ikke 1600. litt kjipt ettersom jeg har prøvd å holde meg til 1600 i over en uke. men jeg tilpasser meg sikkert fort:)

jeg fikk også sjokk da jeg så hva de forskjellige matvarene inneholdt. pesto f.eks inneholder sinnsykt mange kalorier. jeg visste jo at det var det, men så mye? det har jeg spist mye i det siste, så jeg er glad jeg fant ut det i hvert fall.

i dag skal jeg på piloxing. det blir bra. men jeg er litt usikker på hva jeg skal registrere timen som. aerobic? det er jo egentlig en blanding mellom boksing og pilates, men det er en del hopping og spretting rundt og man blir jo ganske sliten.

og gratulerer med buksen, 1905. kan tenke meg at det føltes ganske så fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske folkens!

1905, så bra med den buksen! Det er en utrolig bra følelse når klær begynner å passe igjen :) Håper det går bra med oppgaven også, ganske kjipt å måtte sitte i påsken. Jeg skal nok også bruke en del tid på skolearbeid de neste dagene, vi har så veldig mye å gjøre...

 

inklink, lykke til med kurset! Det blir spennende å se hvordan det går og hva du synes om det!

 

Anglofil, takk for svaret. Jeg ble så inspirert av at du ble inspirert av meg at jeg gikk ut og jogget litt! Det har jeg ikke gjort siden gymtimene på videregående tror jeg. Og det var faktisk ikke så ille, skal se om jeg får gjort det igjen snart :)

 

Denne helgen var roligere for meg enn forrige. Jeg var på påskemarked på lørdag, og gikk i mange timer, det får man vel regne som litt trim i allefall. Det var også salsafest på kvelden, men siden jeg hadde forpliktet meg til billettsalg ble det ikke så mye dansing på meg, mest stillesitting. I dag har jeg derimot fått danset fra meg litt. Og i morgen skal jeg på mitt første zumbapass! Gleder meg som en liten unge, håper det blir ordentlig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

1905: Så flott med den buksen! Kjempedeilig følelse, er det ikke? Jeg for min del har en kjole som jeg ikke fikk igjen glidelåsen på da jeg kjøpte den (kjøpte den på internett, så fikk ikke prøvd den først) - ett av mine mål er at den glidelåsen skal igjen etter hvert!

 

inklink: Gratulerer med kurspåmelding! Håper du blir fornøyd med det - jeg har hvertfall gode opplevelser med det jeg går på. :) Og ja, det med pestoen er trist... jeg løser det med å bruke veldig lite, for jeg er så glad i pesto. :) Tror jeg skal prøve å lage min egen en dag - det finnes sikkert oppskrifter som har færre kalorier. Lagde egen salsa her om dagen og den ble god, men jeg brukte litt mye chili så den ble veldig sterk! :)

 

Splikk: Haha, jeg prøvde også å jogge for noen uker siden - det er egentlig ganske greit. :) Tror jeg skal fortsette med det. Men for meg er det så lett at det bare blir en gåtur for trimpoengene - andre ting virker så veldig tiltak. :)

 

I dag har jeg hatt veiing igjen. 1,5 kg ned siden sist uke! :) Det betyr at jeg til sammen har gått ned 3 kilo på 2 uker. Kjempefornøyd! Jeg håper å få til noe lignende denne uken også så jeg når målet om å komme meg under 90 til jeg skal tilbake til England, for da vet jeg at vekttapet sakker ned igjen. Når jeg får til det er jeg halvveis, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ned gang anglofil.. jeg har hatt fryktelig dårlige dager i det siste.. med alt som ikke skal spises og like sunn vanlig mat.. ikke bra..

MEN fra og med idag skal jeg tilbake til gamle vaner!! også blir det fri fra søndag til torsdag for da skal jeg på ferie (kommer not til å prøve å litt på ca 2000 kacl ie 0... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, 3 kilo er ikke dårlig på 2 uker. gratulerer. jeg har også gått ned 400 gram siden forrige uke, så jeg er fornøyd jeg. nå går vekten i riktig retning i hvert fall.

i dag drar jeg på påskeferie, men maten er jeg egentlig ikke så bekymret for. synes ikke det er så vanskelig å si nei til godteri lenger. men trimmen får vi se hvordan det går med. det er mye lettere å gå ned til sats og ta en treningsøkt der enn å løpe ute.

1905: det viktigste er at du går tilbake til de sunne vanene. det å skeie ut en gang i blant er ikke verdens undergang. men jeg vet at jeg pleier å tenke at siden jeg var usunn i går, så kan jeg likesågodt være usunn i dag også og heller begynne i morgen. så det er vel det som er viktig å unngå.høres ut som du er motivert og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, vi har visst alle tatt litt påskeferie. Håper dere koser dere masse, jeg gjør i hvertfall det, det er den varmeste påsken her på lenge med sol hver dag!

Gratulerer til inklink og Anglofil med vektnedgang, dere er så flinke! 1905, i påskeferien er det vanskelig å holde sunne vaner, og det er ingen katastrofe om det ikke går så bra over en kortere periode. Stå på og ikke mist motet :)

 

Jeg har også mye bra å rapportere om, jeg var på mitt første zumbapass denne uken og det var kjempemorsomt, det skal jeg absolutt fortsette med. I går var jeg ute og jogget igjen, og det tror jeg også jeg vil fortsette med. Dessverre har jeg fått problemer med det ene kneet, tror det er fordi jeg er uerfaren med jogging, og jogger på asfalt. Jeg tror jeg heller skal prøve å jogge i skogen og se om det blir bedre. Ellers har det vært ganske lite trim de siste dagene, treningssenteret har veldig få pass i påsken, og det er ingen dans, men jeg har forsøkt å finne på litt å gjøre likevel. Så i dag har jeg prøvd mine gamle bukser som passet før jeg dro til Mexico for ett år siden, og for første gang fikk jeg dem på meg og fikk kneppet igjen! Jeg ble så glad :) Riktignok med mage som tøt ut her og der, men det kommer seg!

 

Men i dag er min tradisjonelle påskeeggdag, så for flere uker siden bestemte jeg at akkurat i dag kan jeg spise det jeg vil av godteri og slikt, helt uten dårlig samvittighet. I dag er det nøyaktig 5 uker siden jeg sluttet å spise sånt, så det er på tide med en forhåndsbestemt utskeielse synes jeg :) I morgen er det tilbake til sunnere mat igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

1905: Ikke mist motet! :D Det er lurt å bestemme seg for når man har ferie og lov til å kose seg. Håper du greide å være streng med deg selv etter du bestemte det, og uansett kan du komme sterkere tilbake etter påsken!

 

Inklink: Gratulerer med flott tap! Du får gå tur hvis du ikke føler helt for å løpe - det er en koselig påskeaktivitet og man får faktisk trimpoeng av det og. :)

 

Splikk: Det er så deilig med påske.. Men nå er den snart slutt, uhu. Det er viktig å være forsiktig med jogging... Kjenner mange som har fått varige skader av å ikke gjøre det riktig eller presse seg for hardt. Pass på at du har gode sko med bra støtte - skogen er nok lurt, ellers finnes det sko beregnet på asfalt. Du kan jo også prøve å lese litt teknikk og se om det er noe du kan endre på med måten du løper. :) Gratulerer også kjempemasse med buksene! Det er en så deilig følelse med sånne opplevelser.

 

Etter litt tenking har jeg bestemt meg for at denne uken skal jeg ikke sikte på å gå ned så mye. Tror det er sunt for kroppen med litt pause etter de to siste ukene, også ville jeg kunne kose meg denne påskehelgen - i dag har mamma også bursdag, så det blir kake og vin og hygge. Men jeg gikk en lang og god tur i fjellet i dag som jeg tror talte for trimpoeng og spiser fortsatt den samme maten - bare litt ekstra kosemerker. Men jeg er fornøyd hvis jeg bare holder meg stabil denne uka.

 

Håper alle har det fint i det deilige påskeværet! Jeg har fått enda en god opplevelse på at jeg plutselig følte meg helt komfortabel med bare armer og ben i solen - og skjørtet jeg kjøpte i medium for et par uker siden har begynt å bli løsere.

 

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere alle sammen? Har dere kommet dere etter påsken? Jeg er tilbake på skolen i allefall, savner fridagene!

 

Anglofil, så bra å høre at du har hatt flere gode opplevelser. Det er sånn en deilig følelse når det går riktig vei :D

 

Forrige søndag hadde jeg påskeegg-dag, der jeg bestemte at jeg kunne spise hva jeg ville uten noen som helst dårlig samvittighet. Så det ble en hel del sjokolade og andre unyttige ting, greit nok. Men jeg ble så veldig dårlig! Sjokoladen smakte ikke så godt som den pleier, og jeg fikk ordentlig problem med magen, ikke bare resten av dagen, men helt frem til onsdag. Kjenner meg fremdeles ikke helt normal. Er nok en bra lærepenge for meg, jeg skal være veldig forsiktig med sjokolade fra nå av. Søtsuget var også litt sterkere dagen etterpå, men det er heldigvis borte igjen nå :)

Ellers skulle jeg på zumba i går, men jeg somlet og kom litt for seint, og da fikk jeg ikke komme inn i det hele tatt. Snakk om slag i ansiktet, motivasjonen forsvant lynkjapt. Etter at jeg hadde summet meg litt kom jeg meg ut på joggetur istedet, så det gikk ganske bra. Men jeg har fått mer problemer med kneet, så jeg får se litt hvordan det utvikler seg framover og om jeg kan fortsette å jogge :/ Takk for gode tips i allefall, Anglofil, jeg har gode sko, og har også forsøkt å lese litt om jogging, kan kanskje spørre noen joggere jeg kjenner om tips også.

 

Men likevel, jeg føler meg bra, buksene blir sakte men sikkert løsere, og snart kan jeg stramme beltet ennå et hakk. Det gjør meg så glad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo ;)

håper alle har hatt en strålene påske! det har ihverfall jeg.. kost meg masse i solen på østlandet og i brussel.. slanke messig tok jeg en pause i ferien.. men har ikke lagt på meg noe (er litt stolt over det faktisk).. men nå er det slutt på kose uken(e) og slanking igjen... og trening.. har gått mye turer men ikke noe mer trening enn det.. tror det blir en økt idag er jo så fint vær ute!

 

hvordan har det gått med dere i påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inklink

påsken gikk egentlig bra for meg. da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde gått ned over en kilo. så jeg ble selvfølgelig kjempeglad! men i morgen har jeg spanskeksamen og jeg har hatt en venninne på besøk, så jeg har spist litt for mye og trent litt for lite i det siste. på torsdag begynte jeg på internettkurset og da jeg skulle veie meg, veide jeg plutselig det samme som jeg veide før påskeferien. mistet all motivasjon. men nå er det på´n igjen. jeg har jo tross alt betalt for det kurset og vil jo derfor få best mulig utbytte av det.

håper dere også koser dere i solen og at dere ikke gir opp selv om dere kanskje skeiet ut i påskeferien ;)

nå er det tilbake til spansken for min del, og så skal jeg prøve å manne meg opp til en treningsøkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Hei! Jeg har hatt en deilig påske med mye kos og lite strenghet med maten. Nå er det tilbake til eksamenslesing - fysj og fy! Og england, hvor den fine sunne maten er. ;)

 

Allikevel har det ikke gått dårlig denne uka - jeg hadde veiing i dag, og jeg har gått ned 1,5 kg til! Så jeg ligger nå under 90-merket som var målet til slutten av april - storfornøyd! :) Nå tenker jeg at vekttapet sakker seg ned litt når jeg er tilbake, og det er sikkert egentlig bare sunt.

 

Splkk: Ja, hvis man kutter noe ut helt mister man ofte lysten på det. Har tenkt at jeg burde gjøre det med sjokolade men det har liksom ikke helt skjedd ennå. Jeg er så glad i sjokolade. :D

 

1905: Gratulerer med å ha holdt vekten over ferien! Det er jammen ikke så lett alltid - jeg selv gikk opp 300 gram i ferieuka. :)

 

inklink: Mist ikke motet! Jeg hadde en opplevelse midt i min kursperiode hvor jeg nesten hadde gått opp igjen til der jeg var da jeg startet - det var utrolig deprimerende, og hvis jeg ikke hadde vært på kurs kunne jeg godt ha gitt opp da. Men det hjelper at man føler seg forpliktet til det. Tenk på det som at hvis du ikke hadde gått ned over påsken ville du kanskje vært enda en kilo tyngre etter besøket! Og lykke til med spansken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splikk

Anglofil og inklink, gratulerer med vekttap! Og bra at du kunne holde vekten gjennom påsken, 1905.

 

Jeg tror påsken gikk bra for meg også, jeg veier meg fremdeles ikke, men jeg har tatt inn beltet enda et hakk, jeg blir så glad! ;) Jeg har värt på zumba noen ganger, og det er morsomt og bra trening. På onsdag var jeg og kjäresten på innebandy for förste gang. Vi bor i et enormt kollektiv som har egen gymsal, og der er det innebandy to ganger i uka. Det var utrolig morsomt, og jeg fikk virkelig kjört meg, så vi skal definitivt fortsette med det. Men i går hadde jeg tidenes verste treningsverk, jeg kunne virkelig ikke röre meg i det hele tatt, så det ble en veldig slapp dag. I dag er det en del bedre, så får se om jeg får trent litt i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...