Gå til innhold

På Slankern for første gang


Gjest hilske

Anbefalte innlegg

:9 vekten viste 76.8 i går som er ned 0.9kg.. jeg er kjempe fornøyd.. og håper jeg klarer å fortsette i dette tempoet fremover!!

 

inklink har du snakket med kurs lederen din om dette? og hva med målene dine? går du inn i cm? (som anglofil sier)

 

vet at det er kjempe frustrerende å gjøre alt riktig som du sier.. var sånn for meg i begynneslen av april.. gikk jo bare ned 1 kg på 4 uker..

 

selv skal jeg på trening i dag.. gleder meg litt.. er deilig å komme inn i rutinene igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Gjest inklink

ja, det er utrolig frustrerende. sikkert fordi hele forbrenningen min er helt ødelagt ettersom jeg har jojo-slanket meg så lenge. så sånn sett er det jo faktisk bra at det går sakte nedover. Jeg har ikke gått inn i cm heller, så noe må jeg gjøre feil. Det er for det meste magen jeg sliter med. jeg har ganske tynne ben, det er på magen fettet legger seg. Jeg tror kanskje jeg har småspist litt for mye også. man tenker jo at det ikke har så veldig mye å si hvis man tar en liten bit av et knekkebrød i ny og ne, men det har vel ganske mye å si i lengden. så det skal jeg skjerpe meg på.

 

jeg har faktisk vurdert lavkarbo, ja. i starten var jeg veldig skeptisk, men nå i det siste har jeg hatt litt lyst til å prøve. jeg spiser jo ikke pasta, ris eller poteter, så den delen går greit. men jeg spiser mye knekkebrød og havregrøt. jeg tror jeg kommer til å slite med å finne sunne og gode alternativer til frokost og lunsj.

 

hva pleier dere å spise til frokost, lunsj og kvelds egentlig? for meg blir det veldig mye av det samme, og jeg er lei! jeg trenger litt inspirasjon:)

i går var jeg på spinning da, og i dag har jeg også hatt en hard økt på treningssenteret. så uken har i hvert fall startet bra for meg=)

 

gratulerer 1905! det er bra vekten går nedover nå, selv om den sto stille i april. merker du forskjell nå som du har begynt på kurs? blir du mer motivert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Gratulerer 1905! Så flott at det går riktig vei - der ser du, det kommer seg etter hvert. :)

 

Inklink, jeg har også i grunn vært ganske skeptisk til lavkarbo før.. men har hørt suksesshistorier fra folk som ikke fikk til å gå ned på vanlig måte, så hvis du fortsetter å stå stille kunne det jo være noe å tenke på?

 

Til frokost spiser jeg som regel all bran med melk, en oppskåret banan og kanel. Jeg bor jo på dorms så kjøper ikke inn maten min selv, det blir bare å prøve å velge sunt fra det vi blir tilbudt. Når jeg er hjemme liker jeg å ha i annen frukt i stedet for banan (pink lady epler, nammenam), og tar ofte firkorn som frokostblandingen. Men som regel er det formelen frokostblanding + frukt i stedet for sukker. Til lunsj blir det å prøve å velge det sunneste på menyen... ofte wraps (noen ganger ok, andre ganger oppi 700 kalorier), burger (aldri bra, og smaker ikke godt heller), pizza (som regel god og ofte overraskende bra kalorimessig), sandwicher (gode), fish & chips (fysj), etc, også fyller jeg på med masse salat fra salatbaren. Heldigvis har menyen faktisk kaloriinnhold og næringsverdier så det gjør det lettere å velge. Til kvelds har jeg ofte cereal bars o.l., har også hatt oppskåret gulrot med homous til mellommåltid og det er godt. Også har jeg blitt glad i suppe - kjøper på boks og spiser til lunsj eller middag, det er deilig og kan være nedi 150 kcal for en hel boks.

 

Tenker det blir litt bedre neste år når jeg bor for meg selv, har kjøkken og får bestemme selv hva jeg skal spise. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

jeg veide meg igjen idag (siden kurs raport skal sendes inn) og jeg veier 75.9!! endelig 75 tallet.. :D

 

jeg spiser knekkebrød med pålegg (elsker cottage cheese og eplesyltetøy) eller løvtynn skinke hvis jeg er i norge.

når jeg er i dublin blir det litt vanskeligere med å finne godt sunt pålegg.. men er veldig glad i philadephia med smak.. og litt skinke på toppen..

 

ellers så lager jeg ofte sandwich av grove pitabød, hummus og mager kjøttdeig til lunch.. og fyller på med masse spinat/salat..

er jeg hjemme så elsker jeg great grøt serien.. veldig lett å ha med seg som mellom måltid..

 

middag varierer.. i dag var deg indrefillet av svin (var på tidbud her til 3 euro!) med philadelphia, spekeskinke, og litt soltørkete tomater inni.. også poteter og masse salat til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splikk

Gratulerer 1905! Bra at det går nedover! :D

 

Jeg er bare innom for å si at jeg lever. Er inne i min aller siste uke på masteroppgaven. Presentasjonen på fredag gikk veldig bra, men denne uken har jeg 4-5 innleveringer å slite med. Blir ikke mye tid til hverken trening, ordentlig mat eller forumskriving da. Men jeg savner å være aktiv, savner til og med å jogge, så etter fredag er jeg tilbake for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splikk

Jeg har vært på en vekt! For første gang på 4,5 år tok jeg mot til meg og veide meg. Det var skummelt det, men resultatet var slett ikke så ille som jeg var redd for. Med klær på og rett etter en ganske stor middag, veier jeg 72,7 kg (jeg er 163 cm)! Noe som betyr at jeg har en del igjen, i følge bmi bør jeg vel ligge på rundt 60 kg. Men det er likevel en fantastisk forbedring fra forrige gang jeg veide meg, da jeg lå på omtrent 95 kg. Så nå er jeg superglad! Motivasjonen er på topp, i går tok jeg pause fra oppgaveskrivingen for å gå på innebandy-trening. Og etter i morgen har jeg sommerferie, den skal brukes til være aktiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Så fantastisk, Splikk! :D Jeg forstår kjempegodt at vekten kan være litt skummel etter lang tid - men det var jo ikke noe å grue seg til! Siden du hadde spist og hadde klær på viste det nok et par kilo mer enn du faktisk veier også. :o

 

Jeg har hatt veldig koselige dager i det siste. Er endelig ferdig med eksamen og feirer og slapper av for alle pengene. :) Det har blitt lite søvn og mye drikking de siste par dagene, da... jeg gjør noe som ikke er så ernæringsmessig sunt og prøver å spise mindre så alkohol-kaloriene ikke legger på for mye på toppen - og i går kveld drakk jeg mest vodka & cola light.

 

Og nå har været endelig blitt fint! Jeg merker at jeg er mye mer komfortabel med å sitte ute i sommerkjole nå enn jeg var før.. deilig. :) I går klippet jeg håret (kjempekort bob!) og fikk hull i ørene, og her om dagen gikk jeg gjennom klesskapet og kvittet meg med alle klærne som nå er for store - det ble en ganske stor pose! Så i dag skal jeg på shopping for å fylle på der det har blitt hull. Livet er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inklink

oi, så lenge siden noen har skrevet her.

i dag hadde jeg veiedag, og selv om vekten ikke akkurat har gått fort ned de siste ukene, så viste den nedgang i dag. Vekten min har variert fra 61,9 og 62,5 nesten alle ukene siden jeg startet (6 uker), men i dag viste den 61,7. Selv om det ikke er så mye nedang, så er jeg bare glad for at den viser mindre enn den har gjort på lenge. kanskje jeg endelig klarer å komme meg ut av den onde sirkelen der ingenting skjer, og resultatene endelig starter å vise seg. Jeg holder meg på meny 1, og ligger på rundt 11 trimpoeng i uken, så jeg synes egentlig det er litt merkelig at det går såpass sakte.

men hvordan har uken gått for dere andre?

og gratulerer, Splikk. Du er nede i 60 kg før du vet ord av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk inklink og anglofil, jeg er fremdeles kjempefornøyd!

 

Og så bra at det går litt nedover inklink, håper det fortsetter den veien, du gjør i allefall en bra innsats!

 

Jeg fikk ferie forrige fredag, og nå bare nyter jeg livet. Hadde glemt hvordan det føles å ikke ha noe jeg må gjøre, som ligger og venter. Herlig! Nå har jeg kommet i gang med treningen igjen også. På søndag hadde jeg innebandy, mandag til onsdag hadde jeg dans, og i dag har jeg vært på zumba igjen for første gang på lenge. I morgen tror jeg at jeg skal ta det med ro, kroppen trenger nok pause i blant.

 

På mandag reiser jeg til Norge, da blir det nok verre både med trening og sunn mat. Jeg tar med joggeskoene i allefall, kan tenke meg til at mamma blir overrasket om jeg legger ut på joggetur. Hun har såvidt fått med seg at jeg er litt mer aktiv nå enn før, men hun vet ikke at jeg virkelig har stått på, så det blir spennende å se om hun merker det når hun får se meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei,

jeg er innom her fortsatt.. bare veldig dårlig til å skrive.

 

Splikk gratulerer med å ha gått på vekten, og kos deg i norge!! du trenger jo ikke å jogge, det å gå tur hjelper veldig mye!!

i går så jogget jeg av meg 700(!!) kacl og jeg var kjempe stolt. Merker at jeg begynner å bli bedre.

Vekten går saaaaakte ned, men den går riktig vei!!

målet er å veie 75 på søndag, så blir spennende å se om jeg klarer det..

 

ellers så må dere som har sommerferie kose dere !! jeg har eksamen 24 juni, så en stund til jeg kan slappe av, men prøver å holde treningen gående ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Hei alle! Det har gått en stund siden sist. Vekten min virker fortsatt ikke, og jeg merker at det faktisk er et problem - når jeg ikke i det hele tatt vet hvor mye jeg veier aner jeg ikke om jeg går opp eller ned, om ting funker eller ikke...

 

Jeg er bekymret for at jeg kanskje har gått opp litt i det siste. Etter eksamen har det blitt mye kos - ut på byen og drikke masse kaloririkt alkohol, dager tilbragt sittende og slappe av i stedet for å være aktiv, og jeg har hatt andre planer som har kræsjet med yoga to uker på rad. Dårlig timing at det kom når vekten ikke funker også, for jeg er usikker på hvor bekymret jeg bør være...

 

Allikevel kjenner jeg meg jo bra. Ser fortsatt fin ut i klær som er mye mindre enn ting jeg ikke kom inn i for noen måneder siden, og kjøpte shorts her om dagen for første gang på lenge.

 

Mamma kommer på besøk på tirsdag - tenker jeg får henne til å kjøpe en ny vekt til meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 1905! Du har jo helt rett, turgåing skal ikke undervurderes :D Mamma påstår at hun har blitt turgal og går tur to ganger om dagen nå, så da blir det vel nok av det når jeg er der. Så flink du har blitt å jogge da, stå på! Og lykke til med eksamenslesingen, blir bra å få ferie kan jeg tenke meg :)

 

Anglofil, jeg forstår at det blir slitsomt uten vekt. Jeg pleier/pleide å gå etter hvilket hull jeg brukte på beltet, men det tar jo en del tid før det endrer seg. Ellers er det viktigste for meg hvordan man føler seg, og som du sier så føler du deg jo bra. Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for en kortere periode med litt mer usunn livsstil, bare du kommer tilbake til sunnere vaner ganske snart :)

 

I går fikk jeg sjansen til å veie meg igjen, så da gjorde jeg det, og det gikk også veldig bra. Etter middag og med klær på veide jeg 0,6 kilo mindre enn for 10 dager siden, får si meg fornøyd med det. Men i dag har jeg spist min månedlige hamburger, og dessuten så har jeg ikke vært så veldig aktiv de siste dagene, så vi får se hvordan det utvikler seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt med vekten anglofil.. håper du får veid deg, men du kan jo kanskje bruke målene dine som en veiledning.. går man ned i mål så pleier man jo å gå ned i vekt..

 

splikk: tur er genialt, gikk masse turer i påskeferien (med familie og kjæreste ++), var kjempe sosialt og brant masse kacl.. mm hamburger, jeg har spisedagen min denne uken (har en spisedag hver 14 dag ;) ) så da kan det hende det blir hamburger, eller nados vi får se.. (jeg må trene ihvertfall 8 trimpoeng for å få fortjent den da, men joggingen går stralende, gøy å se at man kommer i bedre form)

 

hoppet på vekten i dag og -1kg :D er fornøyd, har litt lyst til å ha 72 som mål til 1 juli men vet jo at det er litt for mye.. men er ikke den som blir super skuffet om jeg ikke når målet, og det hjelper på motivasjon..

tenk snart har jeg gått ned 5 kg dere :) (og det syns på kroppen min :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inklink

i morgen har jeg min siste veiing. jeg er skikkelig spent!! de siste ukene har jo vekten endelig begynt å rikke på seg, så jeg er superfornøyd. jeg håper bare at det fortsetter sånn selv etter kurset er ferdig. Neste uke drar jeg til Roskilde, og jeg må innrømme at jeg er ganske nervøs for kostholdet. Det går jo ann å få tak i sunne alternativer, men når alle rundt deg frotser i store sandwicher, pizza, masse øl og hamburger, så er det ganske vanskelig å stå i mot. Men jeg skal klare det!! jeg føler nesten sånn at denne sommerferien blir en slags prøvelse for meg. Det er alltid i sommerferiene jeg legger på meg, og da legger jeg på meg mye. og så må sliter jeg resten av året for at kiloene skal komme av igjen. En skikkelig ond sirkel! Jeg tenkte å spørre kurslederen min om noen råd nå da.

Hvis noen av dere har vært på festival før, har dere noen råd eller noen smarte triks?@

 

jeg må si at jeg er litt misunnelig på spisedagen din 1905, og din månedlige hamburger Splikk. Kanskje jeg også burde starte med noe sånt noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i morgen har jeg min siste veiing. jeg er skikkelig spent!! de siste ukene har jo vekten endelig begynt å rikke på seg' date=' så jeg er superfornøyd. jeg håper bare at det fortsetter sånn selv etter kurset er ferdig. Neste uke drar jeg til Roskilde, og jeg må innrømme at jeg er ganske nervøs for kostholdet. Det går jo ann å få tak i sunne alternativer, men når alle rundt deg frotser i store sandwicher, pizza, masse øl og hamburger, så er det ganske vanskelig å stå i mot. Men jeg skal klare det!! jeg føler nesten sånn at denne sommerferien blir en slags prøvelse for meg. Det er alltid i sommerferiene jeg legger på meg, og da legger jeg på meg mye. og så må sliter jeg resten av året for at kiloene skal komme av igjen. En skikkelig ond sirkel! Jeg tenkte å spørre kurslederen min om noen råd nå da.

Hvis noen av dere har vært på festival før, har dere noen råd eller noen smarte triks?@

 

jeg må si at jeg er litt misunnelig på spisedagen din 1905, og din månedlige hamburger Splikk. Kanskje jeg også burde starte med noe sånt noe![/quote']

 

LYKKE TIL!! :D

mitt råd er prøv å hold vekten under festivalen (ikke sats på å gå ned)

Finn ut hvilke måltider du vil skeie ut på (jeg pleier å være flink på frokost/lunch også skeie ut rundt middag)

Finne ut om det er vært å drikke Øl HELE tiden (jeg drikker ikke øl, liker det ikke, men det er jo mindre kacl i sprit, så hvis du vet du skal drikke 4/5 dager i strekk.. bestem deg for å drikke sprit med lett brus 2 av dagene..) MYE kalorier å spare der..

kjøp knekkebrød/pålegg til frokost/lunch (jeg pleier å spise knekkebrød med skineost ect), hvis noen komenterer på det så kan du jo si at du må spare litt penger, folk pleier å skjønne det.. hehe..

 

KOS deg masse på roskilde, skulle ønske jeg kunne dra, MEN har jo eksamen ;) håper det blir fint vær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere, hvordan går det? Håper du får det knallbra på roskilde inklink! Og lykke til med eksamen 1905, ikke lenge igjen til ferie nå! ;)

 

Nå er jeg i Norge, har vært her i en uke og blir til fredag. Det er kjekt å være tilbake for en stund, jeg har fått se havet og har spist norsk pizza (svensk pizza er utrolig fælt)! Blir vel ikke bedre enn det. Vi ser også masse på hurtigruten, nå når den er oppe i nord-norge og i mine gamle hjemtrakter (mamma har flyttet, så nå er jeg i stavangerområdet) er det så utrolig fantastisk å se.

 

Med mat og trening går det så som så. Mamma er flink til å dra meg med på turer, og jeg har også vært ute og jogget to ganger, men det blir jo ingen dansing og ingen innebandy. Det som derimot er verre er maten. Dels spiser jeg mer her, flere porsjoner bare fordi det faktisk finnes mer mat, og mindre grønnsaker og mer av den mindre sunne delen av middagen, fordi grønnsaker ikke er en like viktig del av middagen her som hjemme hos meg i Sverige. Men jeg har også vært ute på Peppes pizza to ganger, och da ble det både pizza og oreo dream (nam!). Pizzaen får være grei, jeg har ingen regler mot det for jeg spiser det virkelig aldri i Sverige, men desserten burde jeg nok holdt meg unna. Men jeg blir så svak så svak når mamma spør om ikke jeg vil ha noe godt. Lurer på hvorfor viljestyrken min aldri svikter meg ellers, bare når det er mamma som spør. Så jeg går nok opp litt disse dagene, men jeg fortsetter som før med en gang jeg kommer tilbake til Sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anglofil

Hei alle! Lenge siden jeg har vært inne her. :)

 

Nå er jeg tilbake i Norge, og de siste ukene i England gikk det så-som-så - mye fest og moro gjorde at jeg gikk sakte ned de første par ukene for så å gå ganske mye opp siste uka. Det hele ender med at jeg bare har gått ned 1 kilo i løpet av hele denne kursperioden. Ikke spesielt gøy! Nå som jeg er hjemme skal det hvertfall bli andre boller, og jeg satser på å få til en god nedgang a la den jeg hadde i påsken. Nå har jeg meldt meg inn på Elixia og gikk på min første Zumbatime i går - det var utrolig morsomt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest inklink

Nå er jeg også tilbake!

Roskilde gikk greit. Jeg har jo gått opp litt, men det kunne vært værre! Og fra og med i går, startet jeg med godteriforbud. Det høres jo litt teit og barnslig ut, men for meg funker det. Hvis jeg ikke har det, så ender det med at jeg småspiser godteri hele tiden, og da kunne jeg likesågodt spist en sjokolade liksom.

Det er litt vanskelig å komme tilbake på trening da, men det skal nok gå. Det er deilig å ha en sommer der jeg spiser sundt og riktig for en gangs skyld. Det har jo vært i sommerferiene jeg har pleid å legge på meg de siste årene. jeg sliter fortsatt med kiloene jeg la på meg i fjor sommer! Men i år skal jeg gå ned, ikke opp!

 

Det virker som dere også er på riktig spor. det er bra! god sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...