Gå til innhold

På Slankern for første gang


Gjest hilske

Anbefalte innlegg

da har jeg meldt meg på kurs.. fikk det sponset av min bestemor så det vat kjempe snilt..

håper det går bra med slankingen/treningen har vært litt stille her inne etter påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Gjest inklink

så bra du har meldt deg på kurs, 1905. har du meldt deg på internettkurs eller vanlig? på torsdag var jeg ferdig med første uke av kurset. ganske fornøyd med resultatene. jeg veide det samme som jeg gjorde etter påske da jeg hadde gått ned. og etter det har jeg trent to ganger, og jeg skal prøve å trene to ganger til før neste veiing. det er så deilig når man først kommer inn i en ordentlig treningsrytme!

 

gratulerer, anglofil. skulle ønske jeg kunne være like flink og gå ned så mye som 1,5 kg på en uke!! Utrolig bra. Og du kommer sikkert til å klare deg fint i england. det viktigste er å være bevisst.

 

min store utfordring nå fremover blir egentlig å drikke nok vann (jeg drakk kun vann på trening før) og det å slutte å småspise. spesielt godteri. men i det siste har jeg klart meg bra. og jeg har merket at godterisuget ikke er like ille lenger. deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Så flott at du har meldt deg på kurs, 1905! :D Hvis du også er på internettkurs (eller uansett, egentlig) så kan vi jo ha en liten kursgruppe her inne. Og tusen takk, inklink. :)

 

Nå har jeg også begynt å bli litt flinkere på den treningen som jeg har hatt det så vanskelig med.. :) På Onsdag gikk jeg på yogatime som ble arrangert av Yoga Society, og det var kjempedeilig! Jeg er ikke så superflink til balansegreiene, men synes det var en treningsform som passer veldig bra for meg fordi man kjenner at man får brukt seg uten at man blir så svett og anpusten. Så var jeg støl til i går slik at det gjorde vondt å le, men det tar jeg bare som et tegn på at det virket. :) De har timer hver Onsdag, så jeg har planer om å fortsette å gå og har bestilt meg matte - dere får kjefte hvis jeg begynner å slurve!

 

Sånn generelt tror jeg ikke det har gått så supert denne uka, da - det har blitt en del for mye småspising mens jeg leser, og en del for lite tur. Så Tirsdag blir spennende, jeg håper jeg ikke har gått opp så alt for mye men tror det er små sjanser for at jeg har gått ned. Jaja, nå har jeg jo hatt noen gode uker over påsken. :) Men jeg merker at jeg har begynt å glippe litt på viljestyrken til å ikke spise tull - den skal jeg jobbe med å få tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Uffda.. liten nedtur på veiingen i dag. Jeg har gått opp igjen en kilo fra sist uke... Jeg vet akkurat hva det kommer av - har drevet og småspist ganske mye denne uka - men det er uansett kjipt.

 

Jeg er nødt til å finne sunnere alternativer når jeg sitter og leser og få tilbake viljestyrken igjen.

 

På den positive siden hadde jeg vanskelig for å få kledd på meg i dag tidlig fordi alle skjørtene mine har blitt for store. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splikk

Ikke mist motet Anglofil! Du har gjort en kjempejobb allerede, og du vet jo hva som har gjort at du gikk opp denne uken, så da er det bare å endre på det, da går det seg nok til :)

 

De tre siste dagene har jeg vært flink med trening, jeg hadde innebandy på søndag, salsa i går, og i dag har jeg vært ute og jogget det lengste jeg har jogget til nå. Det føles som at jeg er i bedre form nå, jeg holder ut lengre og det er deilig. Samtidig har jeg nok ikke vært like flink med maten. Jeg holder meg fremdeles unna godteri (på tross av et forferdelig godtesug denne uka), men jeg har nok begynt å spise litt større porsjoner igjen, og har tatt middagsrester til kveldsmat noen dager selv om jeg ikke tror det er noen god idé. Her må det innstramming til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal begynne på internett kurs ja.. det hadde vært kjempe greit med en kursgruppe her inne :)

 

du har vært kjempe flink anglofil! og alle har dårlige uker en gang i blant.. jeg liker å spise kalorifattig mat når jeg leser (da kan jeg småspise en god del uten at det gjør sånn veldig mye) prøvde med nøtter en gang og det funket ihverfall ikke.. her er mine eksamens snacks tips:

frukt i biter (jeg skjerer opp på morgenen og legger i kjøleskapet.. så er det bare å gå å ta)

gullrøtter ( og blomkål)med holliday dipp (laget med naturell yougurt/ kesam/ skyr)

gele (sukkerfri.. lager enten selv med gelatin og funlight ellers så kjøper jeg poser med sukkerfri gele på butikken i dublin)

vet at http://lovelyliller.com/ har masse oppskrifter på sunne sukkerfrie marsmellows.. som ser kjempe gode ut..

hmm.. tror det var det jeg pleier å spise (hehe.. er sikkelig matvak under eksamens perioden og har slitt med at jeg går opp mye da.. så må jo gjøre noe.. )

si ifra om du kommer på noen andre smarte ting å lage/kjøpe..

og hvis du vil ha noe søtt så har marks and spencer posjons poser med søtt poppkorn (tror det er 130 kacl per pose eller noe.. de er faktisk kjempe gode.. men litt dyre da.. )

 

bra at du har kommet i gang med trening s****.. jeg har omvendt problem.. har vært ganske flink med maten.. men sliter med treningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Takk begge. :) Ja, jeg er ikke for deprimert over det - det går litt opp og ned, sånn får det bare være. Jeg jobber med å holde målet i sikte så jeg kan holde viljestyrken oppe.

 

I dag fikk jeg det til godt.. har spist fint innenfor grensen min og gått en tur, så jeg er fornøyd. I morgen er det yoga igjen.

 

Sukkerfri gele og marshmallows høres deilig ut... jeg kan desverre ikke lage ting, for jeg har ikke tilgang til et ordentlig kjøkken... bare et bittelite et med mikrobølgeovn. Men i dag var jeg og kjøpte masse frukt - kirsebær, jordbær og druer, nam! Så jeg skal begynne å ha det som snacksmaten min.. har en matboks så jeg kan ta det med på biblioteket. Skulle ønske jeg kunne finne små gulrøtter - kanskje jeg skal kjøpe vanlige og skjære dem opp. Kjøper også kalorifattige cereal bars fordi de er greie å ha med seg (men har enda ikke funnet de perfekte som er gode nok til at jeg liker å spise dem men ikke så gode at jeg spiser dem når jeg ikke er sulten) og tørket frukt/nøttemikser fra Graze. 1905, jeg er ikke sikker på om de sender til Irland, men jeg anbefaler at du klikker her og tar en titt: http://www.graze.com/p/LLTKCK3

Graze er en god kilde for sunn knaskemat, og hvis du bruker den linken får du en gratis boks og jeg får et pund avslag på min neste.

 

Jeg er fortsatt kjempeimponert over treningsdisiplinen din, Splikk! Så bra og variert. Jeg går fortsatt hovedsakelig tur... skal begynne med den yogaen nå, og kanskje jeg utvider til flere ting etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inklink

æsjæsjæsj.. veiing i går. jeg følte uken hadde gått så bra. jeg har trent fire ganger med høy intensitet, drukket masse vann, ikke spist godteri eller småspist og holdt meg innenfor kalorigrensen... men neida! 400 g opp. jeg mistet litt motet. det ble alt for mye småspising på kvelden og nå har jeg selvfølgelig utrolig dårlig samvittighet.

så jeg skjønner hva du mener med å ikke miste motet anglofil. i dag er det på'n igjen. man går i hvert fall ikke ned av å overspise:P og det kan jo skyldes så mye annet.

så til frokost i dag blir det vaniljeyoghurt med jordbær og vannmelon på siden :)

bare stå på videre anglofil. neste uke er du kvitt den kiloen og mer til! :)

nå er jeg bare redd for 17. mai jeg. skal prøve å holde meg unna godterier, for det blir nok ganske mye kalorier fra alkoholen. så målet denne uken blir nok bare å ikke gå mer opp i vekt. kanskje ned til der jeg var forrige uke, men jeg er fornøyd hvis jeg ikke går opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Opp med motet, Inklink! Slikt skjer - det vet hvertfall jeg. :) Har du vært nøye på å registrere mat og aktivitet? Når jeg har en vanskelig periode tar jeg noen dager hvor jeg er nøye på å registrere i løpet av dagen... plutselig finner jeg en "skjult" kalorifelle jeg ikke har vært klar over, og det hjelper meg å følge med på hvor mye jeg kan ha den dagen. Godt mål for 17. mai også - det er viktig å gi seg rom til å kose seg. Du kan jo vurdere litt ekstra trening hvis du vil avbalansere kaloriene fra alkoholen?

 

Jeg får nok ikke feire på 17. mai.. har første eksamen da, og en eksamen på 18. mai også. Kjempestas! Jeg har planer om å kle meg i rødt, hvitt og blått på dagen, kanskje ha med et lite flagg i eksamenssalen - og etterpå skal jeg hvertfall spise en is. Det får bli min feiring i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo..

stå på alle sammen.. dere er kjempe flinke :)

kjipt med eksamen rett etter 17 mai, for meg så er det første gang jeg er hjemme i norge på 17 mai på 3 år og første gang jeg ikke har eksamen rett etter på og faktisk kan feire.. GLEDER MEG.. og jeg kommer til å ta helt fri, og satse på å trene masse denne uken før å veie opp..

 

ellers så starter jeg på kurs imorgen.. noen som har tips for å få mest ut av kurset?

eller andre råd og komme med så motas det med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Så spennende med kursstart! Jeg begynner mitt tredje (og forhåpentligvis siste før hold vekten-kurs, hvis jeg får til siste halvpart på disse 8 ukene) på tirsdag. :)

 

Hmm, tips: vær nøye på å registrere mat og trim, hvertfall i begynnelsen. Det gir kurslederen mer å gå på for å gi deg gode råd. Prøv generelt å gi dem mye informasjon - hvis du har rapport om morgenen men ikke har mye tid da, skriv den kvelden før. De vet bare så mye som du forteller dem, så hvis du vil at de skal kunne hjelpe deg må du passe på at de får nok å bygge på.

 

Husk at det er du som slanker deg, ikke kurslederen. Et par ganger på det første kurset mitt var jeg fristet til å lyve om hvor mye jeg hadde gått ned hvis jeg var flau over å ikke hadde gjort noe særlig fremgang, og tenkte jeg skulle gjøre opp for det med å få til ekstra uka etter - det kan jo hende jeg bare er rar som tenker sånt, men det er viktig å huske på at du står til ansvar for deg selv, ikke KL.

 

Ikke nøl med å stille spørsmål hvis du har dem - det er jo det kurset er til for.

 

Les i bøkene og bruk dem! Det er ikke jeg superflink på men jeg ser at det hjelper når jeg tar meg tid til det. Du får som regel beskjed om å gjøre en spesiell oppgave eller noe, så pass på at du gjør dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inklink

æsjæsjæsjj

jeg spiste så sinnsykt mye godteri og dritt i går. tror dere dette kan ødelegge for de resultatene jeg har sett så langt? jeg har gått ned 2 kg til sammen sånn ca.

jeg har også vært ganske usunn sånn generelt denne siste uken (siden torsdag 12.05) men jeg har i hvert fall fått trent to ganger. men jeg har spist alt for mye godteri og kaker og mat generelt. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. motivasjonen er der i det ene øyeblikket, men i det andre øyeblikket sier jeg til meg selv at jeg likesågodt kan begynne i morgen. og det hjelper jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Æsj, kjenner følelsen. Gjort er gjort og spist er spist! Du kan ikke gjøre noe med det du allerede har kost deg med, så du får heller jobbe med å bestemme deg for at fra nå av skal du være flink... kanskje du trenger å minne deg selv på hvorfor du holder på med dette? Prøv å tenke gjennom målet ditt og forestille deg deg selv i trivselsvekt. Når jeg merker at viljen svikter prøver jeg å gjøre det og balansere kortsiktig glede (sjokolade) med langvarig glede (fin form) i hodet. Det virker ikke alltid, men det hjelper. Og det hjelper også masse å mosjonere!

 

Kanskje du burde innføre godtedag? Kategorisk bestemme deg for å ikke spise godis annet enn på f. eks. lørdag eller fredag, og bare en viss mengde da - da er det enklere å ikke ende med å snope hver dag.

 

Jeg hadde veiing i dag og er på rett vei igjen. En halv kilo ned fra sist uke, så jeg er fornøyd.

 

Hvordan var alles 17. mai i går? Min var full av eksamen - men jeg fant kronesis på butikken, så da var dagen reddet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også kosedag en dag i uken og syns deg funker veldig bra.. ellers pleier jeg å se for meg megselv i bikini (nå vs der jeg vil være) når jeg har lyst til å spise sjokolade eller noe annet usunt.. funker ganske bra.. (men ikke alltid)

 

17 i går var helt fantastisk! første gang jeg feirer på 3 år og var i tillegg hjemme i oslo.. og det var fint vær.. jeg koste meg masse og spiste masse is og drakk vin uten å tenke på slanking.. deilig med en fri dag..

 

idag har jeg gått laaang tur i regnet med hunden.. 2 trimpoeng så det er ikke dårlig.. merker at trenings gleden plutselig har blitt borte.. håper den kommer tilbake igjen når til neste uke for da er jeg tilbake i dublin og da har jeg ihverfall treningssenter å trene i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splikk

Jeg hadde en helt ok 17. mai. De er ikke så store på å feire dagen her i Sverige, men jeg hadde kosedag og spiste akkurat det jeg ville. Det ble ikke så sunt, men det er ok. På morgenen prøvde jeg de buksene som jeg hadde som mål å passe inn i, de som ikke har passet siden før jeg var i Mexico, og nå sitter de neeesten helt perfekt! Å lykke! Men nå når jeg er så godt i gang så vil jeg gjerne fortsette med fremgang og nedgang, jeg er nok fremdeles ikke der jeg burde være vektmessig. En gang i nær fremtid tror jeg at jeg skal ta mot til meg og klatre opp på en vekt, for å se hvor mye jeg egentlig har å gjøre framover. Rapport kommer når det skjer :)

Ellers arrangerte jeg bursdagsfest for min beste venninne her i Sverige i dag. Hun skal snart flytte og jeg ville at det skulle bli en skikkelig koselig fest, derfor hadde jeg kosedag i dag også. Etter to dager med bare masse godteri og dum mat skal det bli utrolig bra å begynne med vanlig mat igjen. Ingen kosedager før midten av juni på meg nå! Forøvrig trener jeg fremdeles jevnt og trutt med dansing, jogging og innebandy :)

 

inklink, som de andre foreslår så tror jeg også veldig på å innføre kosedag, og så ikke spise godteri noen andre dager. For meg har det vært viktig å ha veldig definerte regler, slik at jeg er helt sikker på hva som er ok og ikke ok. Dvs, jeg har bestemt at jeg får bare spise en hamburger i måneden (men da får jeg ha chips og allting!), jeg drikker ikke juice for tiden men hjemmelagd smoothies er ok, ikke noe som regnes som godteri (sjokolade, potetgull, bakerivarer som kanelsnurrer og slikt). Derimot får jeg spise så mye frukt jeg bare vil, også veldig søt frukt. Jeg har ikke regelmessige kosedager, jeg prøver å ha ca én gang i måneden, og da når det er noe spesielt som hender (påske, 17. mai), men akkurat den dagen spiser jeg hva som helst, alt jeg vil ha (det ender med at jeg blir dårlig, men jaja. Kanskje lærer til neste gang..) En slik kosedag må bestemmes noen uker i forveien, slik at det ikke blir en impulssak. Så ja, ganske strenge regler, men det fungerer bra for meg, for jeg har bestemt alt selv og vet at jeg klarer det. Det hjelper meg også å ha en kosedag å se fram til, da blir det enklere å si nei når folk tilbyr søtsaker. Jeg tror at om man har kosedag en gang i uken må man være litt mer forsiktig med hva man spiser den dagen, eller? Hvordan gjør du det, 1905?

 

Da jeg gikk ned i vekt for noen år siden hadde jeg som eneste regel at jeg ikke kjøpte godteri selv, men kunne spise det om noen andre ga meg det. Det fungerte bra til mine venner oppdaget systemet og begynte å stikke til meg sjokolade i tide og utide :)

 

Forresten så har jeg en venninne som nettopp har tatt en gastric bypass-operasjon. Hun eeeelsker brus, men kan aldri mer drikke det nå, og synes det er litt kjipt. Men som hun sier, "Det er ingenting som smaker like godt som det føles å være tynn". Synes det er ganske bra motivasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med at buksen passer.. :)

 

jeg syns kosedagene dine høres kjempe bra ut splikk.. selv har jeg masse regler rundt kosedagene mine.. det er ofte en lørdag eller søndag (hvor jeg pleier å stå opp senere) så da blir ofte frokost byttet ut med et mellom måltid også spiser jeg vanlig lunch( er liksom lite vits å spise frokost kl 11/12.. på kosedagene mine unner jeg meg litt mer kacl enn på de vanlige ukedagene (ligger vanligvis på ca 1400/1500 i uken) og på ca 1800/1900 på kosedagene.. da spiser jeg alt jeg vil innenfor den grensen.. men er ikke så stor på å spise godteri.. her er det kaker og kjeks som er min store svakhet.. MEN for at jeg skal få ha kosedag må jeg trene MINST 7 trimpoeng i uken og ikke ha en alkohol dag (drikker jeg en dag blir det kosedagen min)..

det funker bra for meg..

 

I dag har jeg hoppet på vekten (har ikke veid meg siden påsken og fordi jeg ikke har hatt vekt men har gått ned 1.3 kg.. er faktisk veldig førnøyd siden jeg ikke har trent i det heletatt denne tiden.. :)

 

PS har faktisk bursdag i dag så idag blir kosedag nr 2 på i uke.. MEN har man bursdag så har man bursdag.. dropper nok kosedag neste uke istedet for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Gratulerer med dagen, 1905! :) Da skal du jammen få unne deg litt kos. Og gratulerer med vekttapet også, det er jo kjempefint.

 

Jeg har i teorien kosedager... men i praksis blir det ikke helt sånn. :) Prøver heller å holde meg til frimerkene og ta dem litt når det passer seg. Eller hvis jeg har hatt en dag jeg har skeiet ut bestemmer jeg meg for at det blir eneste gang den uka og er nykter resten. Men det er definitivt godteriet som er det store hinderet mitt - jeg er så veldig glad i sjokolade, og jeg har det med å 'glemme meg' og ta en uten å tenke over det..

 

Går forresten fortsatt på yoga hver onsdag, og det er skikkelig deilig. Hadde time i går og i dag kjenner jeg meg skikkelig støl, som er fint fordi forrige uke var jeg ikke støl i det hele tatt og da føltes det ikke som jeg hadde gjort noe. Vi hadde en annen instruktør i dag som tok ting litt saktere, så føler jeg fant ut litt mer av hvordan man gjør greiene.. så når hun som tar det så raskt kommer tilbake kan jeg kanskje henge med bedre. :) Merker jeg blir flinkere fra gang til gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inklink

ja, dere har nok rett. jeg vet jo egentlig at man faktisk må få kunne unne seg noe en gang i blandt hvis man vil at vekttapet og dietten skal fungere i lengden. jeg vet ikke, men jeg er bare redd for å innføre det likevel. men etter denne utrolig crappy uken, så skal jeg starte med det. det hjelper ikke å være sunn når du spiser så utrolig mye når du først sprekker. kurslederen sa det samme til meg nå i ukesbrevet. at jeg kunne kjøpe en sjokolade, dele den i tre f.eks. og så spise litt av den på fredag, lørdag og søndag. det høres jo ganske fornuftig ut. så fra og med neste uke skal jeg innføre en kosedag tror jeg. jeg har jo fått masse tips av dere nå. i morgen skal jeg på bursdag, og da blir det jo litt alkohol, så frimerkene for denne uken får gå til det.

og gratulerer med dagen, 1905!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Apropos dårlige uker - jeg har også hatt skikkelig vanskelig for å holde meg til kosemerkene for tiden. Ender med at jeg erstatter andre ting på menyen (frukt, melk) med sjokolade og slikt... som jo ikke er noe sunt, selv om jeg holder meg nogenlunde til kalorimengdene. Så nå har jeg bestemt at jeg ikke skal ha noe mer 'crap' før etter jeg er ferdig med eksamen om en og en halv uke. Etter det tror jeg jeg innfører kosedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problemet.. med å erstatte frukt og spesielt melk med søtt og fett.. NÅ MÅ jeg skjerpe meg!!

men trente idag da :D første gang på lenge..

veiedag imorgen.. gruer meg litt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inklink

jeg skal bare spise 1300 kcal, så jeg pleier å erstatte melk og frukt med knekkebrød til kveldsmat. men jeg får heller spise yoghurt med litt frukt i fra nå av.

jeg har også veiedag i morgen. grugleder meg litt. jeg føler at denne uken har gått veldig bra egentlig, men jeg har vel ikke gått ned så mye pga. all utskeiingen forrige uke. i dag blir det treningsfri dag. egentlig litt kjedelig nå som jeg har kommet så godt inn i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splikk

Uff, denne eksamenstiden. Jeg har hatt en ganske dårlig uke, tror jeg. Jeg har presentasjon av masteroppgaven på fredag, og har ikke tid og overskudd til å trene. Har blitt noen sykkelturer når jeg skal noen plass, og litt dans på mandag, men ingen jogging og ingen innebandy, og jeg kjenner meg så lat. Gleder meg til å få alt dette overstått så jeg kan bli mer aktiv igjen!

 

Stå på, dere er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Jeg har heldigvis en kropp som brenner mye kalorier... 1800 kcal om dagen tar det meg å gå ned en kilo i uka. :) Allikevel får jeg til å gå over noen dager... flink til å spise, jeg.

 

Jeg er kjempelettet nå - ferdig med fem av seks eksamener og neste er på tirsdag. Etter å ha hatt dem veldig tett på hverandre kjennes det som et hav av tid! Så nå har jeg slappe-av-dag, har sett på de to nyeste episodene av Glee og kost meg på rommet. Snart skal jeg på Yoga, og det blir veldig deilig - har ikke hatt tid til noe særlig mosjon i det siste, blir bare en rask tur i ny og ne når jeg blir lei av å sitte 12 timer i strekk på lesesalen. Men forsettet om å slutte med tull har gått ganske greit - selv om jeg har begynt å gå tom for mat og frukt på rommet, som gjør det vanskelig å ha mellommåltider. Det eneste som er tilgjengelig utenom måltidene er sjokolade og chips i college-butikken. Tror kanskje jeg drar en tur innom matbutikken etter yogaen - jeg har ikke vært i byen på dagevis, føler meg så isolert.

 

Vekten har nå sluttet å fungere, som er moro... så denne registreringen ble det bare centimetermål. Har gått ned 2,5 cm denne uka, da, så det lover jo godt. :) Jeg får se å få kjøpt nye batterier til vekten til neste uke.

 

Inklink og 1905, håper veiingen går bra! :) Jeg er sikker på at det ikke er noe å grue seg til. Og lykke til med master-presentasjonen, Splikk! Det er ikke latskap å prioritere utdannelsen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inklink

nå har jeg veid meg. vekten står bom stille. jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. jeg veier det samme nå som jeg gjorde for fem uker siden da kurset startet. vekten går selvfølgelig litt opp og ned fra uke til uke. jeg blir bare så frustrert. men jeg skal likevel holde meg i nakkeskinnet og ikke gi opp. Ukens første treningsøkt blir spinning, så det er jo bra. Føler bare at kurset er litt bortkastet med penger når jeg ikke har sett noen resultater i det hele tatt. Noen tips til hva jeg kan gjøre galt som er lett å glemme og som jeg kanskje ikke tenker på?

 

Leit at vekten ikke fungerer, Anglofil. Men på en måte er det jo sikkert digg også. Da blir det ekstra spennende å veie deg neste uke, og du får konsentrert deg om centimeterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Så kjedelig, inklink! Har det vært noen forskjell på andre ting - centimetermål, hvordan du ser ut i speilet? Hvis du spiser og trener riktig er det jo veldig merkelig at det ikke går noe sted... :/ Men hvis du nå har begynt å trene mer enn du har gjort før kan det hende det er det som er saken, at du bygger muskler samtidig som du mister fett - og muskler veier jo mer. Kanskje du skulle prøve å se etter fettprosenten? Ellers kan jeg egentlig ikke anbefale noe annet enn å holde deg innenfor (og ikke for mye under) kalorimengen og få nok mosjon... spiser du riktig forhold av forskjellig mat, med ikke for mye fett eller karbohydrater? Hvis du har mye av en av dem kunne du jo prøve å kutte ned. Jeg har hørt om folk som får gode resultater med lavkarbo, så hvis lavkalori ikke fungerer kunne du jo prøve det? Det kan du snakke med kursleder om, for man skal kunne velge lavkarbomenyer i Grete Roede hvis man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...