Gå til innhold

Bort med magen!


Gjest Styx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg drømmer om mindre mage. Men det er ufattelig vanskelig å gjøre noe med det. Og det går så vanvittig tregt! Jeg får kjempelyst til å hoppe på lavkarbo eller kjøpe slankepiller eller noe annet mer drastisk.

 

Problemet er kanskje at jeg ender opp mer utrolig mange ekstra frimerker. Hva kan jeg gjøre for å få bukt med trøstespisingen? Jeg har jo snart eksamen og det er lett å unne seg noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fall for fristelsen å velge lettvinte løsninger, da ender du bare opp med å måtte rykke tilbake til start igjen på ett eller annet tidspunkt. Skjønner veldig godt at du er utålmodig, det er vi vel alle som venter på å nå trivselsvekt! Men det lønner seg å se langsiktig. For en varig vektnedgang er det best at det går "sakte", jevnt og trutt. Med det sagt: Jeg gikk ned 7,3 kilo på ett kurs, og da var jeg 18 cm smalere rundt livet. Kurset varte ca 8 uker. Det er jo ikke uoverkommelig lenge, og måler du deg hver uke så ser du fremgangen selv om vekta nødvendigvis ikke stuper i bratt kurve nedover. Jeg kunne godt tenke meg at vekta hadde litt bedre nyheter til meg, men når jeg ser antall cm som forsvinner hver eneste uke så er jo det mye viktigere enn hva vekta sier at jeg veier. Så mål deg, så vil du se at det skjer ting mens du er utålmodig etter drømmekroppen. :)

 

Og selv om det er eksamen så får du prøve holde fokus på de sunne vanene. Den flate magen er mye mer innen rekkevidde om du skjerper spisevanene, enn om du unner deg noe bare fordi det er eksamenstider. Husk at hodet ditt trenger de sunne måltidene nå også, skal du greie gjøre ditt aller beste når det gjelder! Så i eksamenstider bør man unne seg ekstra sunn mat, rett og slett fordi det er det kroppen trenger for å kunne prestere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil, jeg vil, jeg vil så gjerne få bort den store fæle magen min!

 

Har laget meg fruktsalat til lunsj. Det tar en evighet å skjære opp appelsin, ananas, grape frukt og banan. Kjempestolt!

 

Det fine er at resten av grapefrukten og ananasen min ligger i bokser i kjøleskapet klart for ny fruktsalat i morgen, da skal jeg ha med meg matpakke. :)

 

Noen tips til eksamenskos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kk.no/869596/dette-vil-ikke-slankeindustrien-at-du-skal-vite

 

I denne artikkelen står det at "forskning konkluderer med at en halv til en kilo i uken er en sunn, trygg, smart og effektiv måte å gå ned i vekt på."

 

Kjedelig! Jeg vil jo bli tynn og pen nå!

 

Ok, i det utsagnet er det noe galt. Jeg jobber en del med å se på meg selv som pen slik jeg er nå. At det er greit å være som meg og å innrømme at jeg ikke blir som Angelina Jolie uansett hvor mye jeg slanker meg. Kroppen min er jo bygget helt annerledes. Jeg kan ikke slanke bort skulderbredde eller hoftebein :)

 

Klarer dere å se at dere er pene selv om dere ønsker å gå ned i vekt?

 

Og så... det store spørsmålet. Hvor varig er det mulig å endre livsstilen sin? I artikkelen står det at "de fleste som klarer å holde vekten slanker seg ikke i det hele tatt. De gjør sunne, permanente endringer i livsstilen. De kutter ned på kaloriinntaket generelt, kontrollerer størrelsen på måltidene - noe som gjør at de velger bedre mat enn før. De finner en hobby som får dem opp fra sofaen."

 

En hobby som får meg opp av sofaen. Det er saken. Jeg må finne noe jeg liker å drive med som får meg opp av sofaen.

 

Jeg pleier å bruke et par timer på treningsstudioet et par dager i uka i tillegg til noen kortere joggeturer. Jeg er swinginstruktør og danser swing utenom også. Så der har jeg én hobby. Min andre hobby er jo strikking og organisering av rollespill og begge de to siste er veldig sittestillende.

 

Hva slags hobbyer har dere?

 

Jeg ønsker å få fiksa sykkelen min sånn at jeg kan begynne å sykle mer til venninner for å strikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist supersunt i hele dag, men altfor få kalorier. Ligger unger 1100 og burde opp på 1600-1800 etter en aktiv dag. Hvordan redde seg med kvelds? Lage vafler? Noen smartere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha veid og målt meg, er jeg veldig fornøyd :)

Jeg har gått ned noen gram siden sist uke til tross for utskeielser og jeg har gått ned enda tre cm i livet! Magen blir faktisk mindre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke var vekta et trist syn, mens magen var mye mindre. I dag er det en smule motsatt. Jeg er åtte cm større rundt magen, men vekta ser bedre ut.

 

Hva skjer med magen? Er det bare fordi jeg skeia ut med hjemmebakte sjokoladekjeks i går? Kan magen bli så mye større så plutselig? Eller har jeg spist feil hele uka? Hva er det som gjør at magen blir større, men vekta mindre? Tap av muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Må innrømme at jeg tenker PMS, jeg.

Hvordan ligger du an i forhold til syklusen din?

Her i gården blir jeg fryktelig oppblåst, og går ikke ned i det hele tatt på "PMS-veiingen".

Ellers reagerer man ulikt på forskjellige matvarer - jeg kan ikke spise f.eks. kål, gulrot eller liknende uten å få kolikk og mage som en ballong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... sånn har jeg aldri tenkt..

 

Vel, syklusmessig er jeg helt på slutten av mensen..

Matmessig spiste jeg litt gulrot i går, men ikke mye.. hadde kyllingsuppe til middag og hjemmebakte kjeks til kvelds. hmm... Er lov å håpe at dette ikke er et dårlig tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vil bare si jeg synes du er kjempeflink. Bra du ser det hjelper over tid og du går nedover. Jeg også vil egentlig være - 10 kg. helst i går, men som kursleder sa til meg en gang, det tar tid å gå opp, og det tar enda lenger tid å få det bort igjen.

 

Jeg har vært her inne siden januar og har gått ned 11.8 kg. Spiser passe sunt, men det viktigste for meg tror jeg har vært disse tingene:

- Trener 3-4 ganger i uka med spinning a 1 time om gangen og innimellom styrke.

Har ALDRI vært glad i å trene, men jeg måtte bare. Nå digger jeg det og har gjort det nesten siden start.

- Spiser ihvertfall 5 ganger om dagen, noen ganger 6 om jeg har stått opp ekstra tidlig.

- Frokost hver dag.= setter igang forbrenningen.

 

 

Jeg spurte spinning-instruktøren min om nettopp fettet på magen, og han sa det er det fettet som går senest bort. Han anbefalte meg styrketrening, og jeg liker ikke helsestudio, men er med på god gammeldags "sirkeltrening" som vi hadde i gymmen, men mere kontrollert og med tyngre vekter og boksing.

Først varmer vi opp i 10 minutter, så er vi 1 minutt på en post (1 minutt går supersakte) så er vi 1 minutt felles på gulvet og tilbake til en annen post i et minutt. Holder på i en time.

Jeg blir mye mer støl av den treningen enn å spinne i en time. Kjenner det veldig godt i rumpa, armer og legger at muskler har kommet. :-)

 

Jeg følger ikke slavisk det som står her inne med anbefalinger om så og så mange kalorier innenfor fruktrasjon, melkerasonen osv. Jeg spiser det jeg har lyst på, med måte.

Drikker ikke alkohol. Har ikke gjort på 5 år.

Har kuttet ut all snop. Skulle jeg ha søtsug så jeg ikke klarer å holde meg unna noe, spiser jeg gjerne Kellogs "barrer", har mellom 79 og 120 kalorier. Da fører jeg dette opp og tar det med i kaloriberegningen for den dagen...

Er 164 høy og veide sist mandag 80.2, men vil helst ned til 69. Så det er mange kilo igjen.

 

Lykke til videre Styx, dette klarer du. Og les her inne på flere tråder så får du super inspirasjon og du ser det er flere enn deg som sliter.

Det er veldig koselig å være her inne å lese forskjellige tråder. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det er supert å lese at det funker. Ja, det tar jo evigheter og jeg er elendig på å holde ut over tid. Da er det jo fantastisk med et forum som dette der man kan prate litt med andre som også sliter.

 

Jeg har mye familie som er på lavkarbokurer og misunner dem selvsagt litt. Fløte, bacon, meierismør osv... men så er det også noen som nå har fått varsel fra legen om å være forsiktig med tanke på hjerte- og karsykdommer. Da står jeg der med nøttene mine og er i grunn litt glad.

 

Ettersom jeg studerer, har jeg ulike strøjobber underveis for å få økonomien til å gå opp og i mai har jeg stått på gata og intervjuet folk for noen forskere. Det har ført til langt mer fysisk krevende dager enn jeg er vandt med. Som student blir det mye lesing og så timer i treningsstudioet. Nå sliter jeg med å få i meg nok mat til å komme igjennom dagene. Det skal bli godt å komme tilbake til normalen der jeg ikke trenger like mye energi annet enn bananen etter trening og jeg kan trene mer målrettet.

 

Jeg er veldig glad i å trene i studio. Der kan jeg gå på tredemølle til jeg er varm og løfte vekter slik jeg vil. Det trives jeg bedre med enn å måtte henge med i en gruppetime. Jeg bruker lang tid på å varme opp, men når jeg først er god og varm, kan jeg gjerne trene lenge. Da er det kos å gå på step-maskinen i en halvtime med høy puls. :D Gleder meg masse! Jeg får det så mye bedre med rygg og nakke når jeg får trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dagene gått og ting har virkelig sklidd ut. Jeg har gitt opp å føre i skjemaet hva jeg spiser og sånn.. og så har jeg spist masse jeg ikke skal.

 

I dag er siste dagen med den jobben som har mye av skylda. Så i morgen skal det virkelig skjerpes! Sukk! Jeg får så lyst til å gi opp når ting sklir ut slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linen73

Tips for å miste mageflesk:)!!

 

Denne må du se på:

http://www.thedoctorstv.com/main/home_page?init_type=Feature&init_id=594

 

Artikkel:

http://www.side2.no/helse/article2482111.ece

 

 

Jeg har prøvd det mens jeg gikk på GR-kurs. Magen minsket betraktelig raskere etter at jeg begynte med dette trikset. De 4 første dagene uten stivelse gikk saaaakte..-men resten var en lek. Kjøpt meg blant annet to deilige olivenoljer med smak, en med sitron og en med basillikum, og sprayet det lett over middagen.

 

Nå skal magen bort:)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Dette skal jeg se på :D Jeg har også fulgt opplegget i boken "ti år tynnere på seks uker". Gjorde det i desember med kjempebra resultater. Det er ofte lettere å holde seg til en mal for å få unna kilo. Men jeg forsøker å få ting til å normalisere seg sånn at jeg kan finne min måte å leve resten av livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg vært lat. Det er ikke så fristende å logge hva jeg spiser og det blir lettere å tillate seg små utskeielser. Treningen tar jeg litt lett på.. så lenge jeg er i aktivitet hver dag. I morgen er det tid for å gå på vekta. Merker at jeg er litt utrygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det ny veiing og nå veier jeg litt over en kilo mer enn forrige uke. Men jeg er litt smalere rundt livet. Det står bra til innsatsen denn uka, så jeg klager i grunn ikke. Denne runden med slanking skal gå saaakte. Ingen kjappe mål og utålmodighet. Så det er greit at kurven går litt opp og litt ned på den jevne veien nedover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Så bra du er så positiv, selv om du hadde gått opp, men det er helt riktig det med målene, at de kan ha gått ned selv om vekta går opp. Kjempebra du måler deg, det er viktig.!

 

Selv har jeg også gått ned både i cm. og vekt. Jeg måler meg ikke så ofte. Det går gjerne 2-3 uker mellom hver gang for da ser jeg virkelig forskjell.

Sist mandag veide jeg 78,9 og det er bare så deilig endelig å komme ned på 70-tallet. Veide 92 03.01 og føler jeg har jobbet skikkelig hardt og fortjener å ha kommet dit.

Må fortelle deg at jeg også har irriterendes sprekker innimellom, senest på tirsdag. Spiste masse potetgull og melkesjokolade, men jeg bare fortsetter og sporer meg inn på rett kjøl så fort det går ann.

 

Håper du får lyst til å legge inn maten du spiser igjen, det hjelper meg skikkelig, jeg må se kaloriene jeg har i meg hver dag.

Snart skal vi i bryllup og på ferie til Norge i en uke og jeg synes alt norsk frister fortiden. Det jeg gleder meg mest til er softis, servelat, sennep, kalkunpølser, salami, prim, grovt brød og ekstra lettmelk. Nammmmm.

 

Den uka får jeg ikke ført inn i dagboken slik jeg egentlig vil, og ikke trent, men skal gå turer med broren min, og håper resen av familien vil ta følge også.

 

Gleder meg masse til imorgen for da er det trening igjen. Hurra for spinning.

 

<ønsker deg fortsatt lykke til med opplegget. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...