Gå til innhold

Sommerslanking!


Meline

Anbefalte innlegg

Nå er vi inne i den første sommermåneden! Sommeren er kanskje ikke den letteste tiden å gå ned i vekt, spesielt ikke de ukene man har ferie, så jeg starter en motivasjonstråd. Her kan vi få ut frustrasjon, skryte av hvor flinke vi har vært og støtte hverandre!

 

I fjor gikk jeg ned ganske mye i vekt. Har hatt en pause på et halvt år hvor jeg har holdt vekta stabil, men nå er jeg klar for å fortsette nedgangen. Vekta viste 64,8 på mandag. Jeg håper å nå 60 kg innen midten av juli. Det kan bli hardt, men jeg håper i alle fall å gå ned 7 i løpet av sommeren, slik at jeg er under 60 kg innen utgangen av august. Det burde gå på 12 uker.

 

Hiv dere med og del sommerens opp- og nedturer med hverandre!

 

Hva er deres sommermål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut, jeg vil gjerne være med.

Jeg gikk ned noen kg i høst, men har lagt dem på meg igjen. Jeg vet hvorfor, så nå skal de av igjen. Og helste enda flere.

Jeg synes sommeren er en fin tid til å fokusere på sunnhet og trening. Det er lettere å ta på seg joggesko og komme seg ut, enten for å gå, løpe eller sykle ;) Og det er mye deilig frukt og grønnsaker. Det som er vanskelig er selvfølgelig feriemstemning med grillmat, øl og is. Men dette vil jeg prøve å innta i små mengder. Men fokus er TRENING og SUNN MAT. Fisk på grillen, det må jeg prøve mer av :D

Jeg er nå over 70kg og vil ned mot 60, helst under også men det er på lengre sikt. Mitt sommermål er å gå ned 0,5kg hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badering

Gik på ekspresskurs i haust og gikk ned noen kilo. holdt vekta ganske bra i jula, og no har det sklidd meir og meir ut. Det er alltid ein god grunn til å ete noko godt ... Så fekk eg den gode ide å gå inn på vektklubben, og fann tråden Sommerslanking. Det var akkurat det eg treng. Takk for inspirasjon og motivasjon. No skal eg inn på rett veg att og få vekk minst to kilo før sommarferien, så skal eg holde vekta i ferievekene og så fortsette med å gå ned etter ferien. Målet blir å gå ned minst 5 kilo før jul. Mi erfaring er at desto saktare ein går ned, desto lenger varer det . Neste sommer blir eg 40 år, og då skal eg vere ein slank og sprek 40 åring ;) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere blir med, Olga76 og badering! Det er flott at det er flere som kan motivere hverandre. Håper at også flere blir med!

 

Hvordan går det med dere?

 

Jeg er ferdig med den første uken av de tolv jeg regner som sommerslanking. Flott resultat denne uka, og jeg er veldig motivert for fortsettelsen!

 

Resultater:

 

Start (06.06): 64,8 kg

Uke 1 (13.06): 63,6 kg (-1200 g)

Uke 2 (20.06):

Uke 3 (27.06):

Uke 4 (04.07):

Uke 5 (11.07):

Uke 6 (18.07):

Uke 7 (25.07):

Uke 8 (01.08):

Uke 9 (08.08):

Uke 10 (15.08):

Uke 11 (22.08):

Uke 12 (29.08):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte jeg skulle hive meg med dere. Er på egenhånd nå i ferien etter 2 kurs på rappen med et skikkelig bedrøvelig resultat.. Kun 0,5 kg totalt på siste kurset. Så gjett at jeg trenger motivasjon og noen som kan følge meg i fortsettelsen!

 

Startvekt i dag: 69,5 kg

Mål for ferien: 67 kg (dvs innen 9.08.2011 - er da begynt å jobbe igjen)

 

Har gravid-kg jeg sliter med å bli kvitt. Ammer til dels enda, men ikke mye. Synes derfor det er litt vanskelig å beregne energibehovet mitt. Har i det siste vært på ca 1700 kcal pr dag. Skal prøve nå noe mellom 1650-1700. Kan ikke gå for fort ned, men hittil har ikke akkurat det vært et problem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er med, vimms! ;) Jeg skjønner godt at du er skuffet over resultatet av det andre kurset. Håper det hjelper å senke energiinntaket litt. :)

 

Enda en uke har gått. Denne uka ble det ingen endring. Håper årsaken er at det er "den" uka i måneden. Satser på at det er vann som forsvinner og at det blir nedgang ved neste veiing. :)

 

Jeg hadde siste arbeidsdag i går, med påfølgende personalfest om kvelden, så nå er det sommerferie! Herlig! :)

 

Resultater:

 

Start (06.06): 64,8 kg

Uke 1 (13.06): 63,6 kg (-1200 g)

Uke 2 (20.06): 63,6 kg (+/- 0 g)

Uke 3 (27.06):

Uke 4 (04.07):

Uke 5 (11.07):

Uke 6 (18.07):

Uke 7 (25.07):

Uke 8 (01.08):

Uke 9 (08.08):

Uke 10 (15.08):

Uke 11 (22.08):

Uke 12 (29.08):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått ned noe ennå. Men jeg håper det løsner etterhvert. fra tidligere vet jeg at kroppen plutselig kan gjøre et hopp ned etter en stund.

jeg synes det er vanskelig å spise nok mat (skikkelig mat) men jobber videre med det. Holder mest fokus på trening. det gir så god følelse å trene! :) Etterpå altså... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvrodan går det med dere andre sommerslankere? Jeg har ikke gått ned ennå, men så har jeg heller ikke klart å følge GR-opplegget. Men nå har jeg startet idag, og er motivert for å fortsette. Ferietid gjør det litt vanskelig da man sover lenge og måltidsklokka blir litt skjeiv. Jeg synes det er vanskelig å få inn et mellommåltid i tillegg til frukt og melkerasjonen. men det aller vanskeligste er å motstå fristelser som fet grillmat, potetgull, sjokolade, brus og is. Jeg forventer ikke at andre skal motivere meg, for det må jeg klare selv. Jeg føler meg motivert. Jeg må bare bestemme meg 100% og trene opp viljestyrken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...