Gå til innhold

Jannes vei til flott figur:)


Gjest janne1

Anbefalte innlegg

Hei alle dere der ute.

Jeg er med i en tråd og er aktiv her inne, men jeg følte gjerne for å ha min egen lille dagbok å skrive til dagelig ;)

 

Da holder motivasjonen seg:)

Jeg kan jo begynne med å si at jeg er en jente på 24 år, 159 cm høy, og veide 80 kg. BMI over 31!!!

 

Jeg kunne ikke tro det, at jeg var såpass overvektig, følte meg ikke sånn. Følte meg kraftig ja, men ikke tykk.

Klærne blei mindre og mindre, det måtte jo være tørketrommelen!

Og skulle jeg shoppe klær måtte jeg opp i store str ( men det var jo ikke min feil, de bare lager klær mindre og mindre nå)

Trene trengte jeg heller ikke, for jeg spiste jo ikke usundt, og var ikke tykk.

 

Det er sant at jeg ikke spiste usundt, men jeg spiste jo kanskje bare 2 måltider om dager!!

Er sint for at jeg ikke tok tak i det før, men som sagt, en dag gikk det opp for meg at noe måtte gjøres.

Jeg har nå slanket meg 15 kg og er storfornød.

Det var små endringer som skulle til for at vekta skulle gå nedover.

Og forumet her inne har hjulpet enormt på motivasjonen!

Nå veier jeg 64,8. Jeg satt som mål 60, men tror jeg vil ned ca 10 kg til (ca 55-56).

Det var det jeg ville fortelle i første omgang, setter pris på om noen vil henge seg med nedover, eller bare komme med kommentarer. Jeg kommer nok til å skrive her dagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Vi hadde veldig likt utgangspunkt, og har gått ned omtrent like mye. Det er sant som du sier, det er herlig!! Jeg måtte smile litt for meg selv når jeg leste innlegget ditt.... kjente meg SÅ godt igjen i selvbetraktelsene...jeg var heller ikke tykk med en BMI på over 31... og merkelig dette med klærne?? ;)

 

Godt - eller egentlig var det jo smertelig! - å se sannheten i øynene og gjøre noe med det!

 

Men allikevel, det er nå etterhvert kanskje noe av det vanskeligste begynner; Holde vekten der vi ønsker den skal være...

 

Jeg ønsker deg lykke til i mål! Heia, Janne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du får motivasjon her inne jeanet1980! det kommer du langt med :)

 

slippe: Haha, må le og flire av kommentaren din ;)

Veeeldig rart det der med klærna!

Var iallefall ikke meg det var noe feil med, enten var det tørketrommelen eller så var det små str, osv osv, var alle andre det var noe galt med, ikke meg. Jeg trengte ikke slanke meg, jeg var fin som jeg var.

Men herregud så mye bedre jeg føler meg nå. Har mye medre selvtillit, har mer energi og er veldig mye gladere :)

 

Jeg håper så inderlig at jeg greier å holde vekten nede, og det SKAL jeg, ALDRI om jeg skal bli sånn igjen!

 

Heia til deg og slippe! lykke til i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag jobbet jeg til 8, så ble seint middag kan du si.. men sånn må det bli av og til.

I dag er jeg skikkelig sliten, orker helst ikke å trene, men jeg MÅ ut å bevege meg litt iallefall... ble litt for mye kalorier til middagen, så tror jeg gjør lurt i å trimme litt ;)

 

i dag har jeg fått mange komplimanger, noe som gir meg ekstra motivasjon, er jo veldig kjekt når folk sier at jeg er flink og bemerker at jeg må ha godt mye ned osv :)

 

håper ikke kvelden byr på for mange fristelser, kjenner at jeg er i et modus der jeg har lyst å putte alt jeg kommer over i munnen..

men gjør nok lurt i å motstå det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat gått en time fort gange og bratt oppover i en time no.

Var veldig deilig å gå i solen ;)

snikveide meg i sta.. har gått opp en kg?! ÅÅHH, umotiverende.. men har tante rød på besøk nå.. så kan jo være det ? vet man kanskje ikkje går ned den uken, men at man går en kg opp var vel litt i overkant mye ?

Har siste veiedag på GR kurset på tirsdag, og antar at det ikkje blir den beste veiedagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janne1

Da var det snart tid for veiing igjen, veier meg i morgen kl 18.00.

Det er det jeg har pleid på kurset, så da fortsetter jeg sånn:)

 

Jeg har spist mye denne uken, har blitt mye grilling, og vin på lørdag!

Men unner meg selv det! Har vert ganske flink med trening de siste ukene, faktisk trent litt hver eneste dag i 9 uker nå, så kan være stolt av meg selv.

Har ikke blitt lange treningsøkter hver dag, men ca en halvtime for dagen:)

 

Veldig spent på i morgen, håper på flott resultat til tross for all maten jeg har stappet i meg :)

 

Merker at det er blitt ganske stille her innpå forumet, og tråden jeg er med i daler(sikkert pga ferie) Håper ikke folk gir opp fordi det er sommer!! Det er nå det er viktig å se smashing ut :) hehe.. Men til tross for at det er stille stund på forumet så akter jeg ikke å la motivasjonen dale! Den MÅ bare henge seg på!!

 

Er det noen som leser her som vil være med å holde motivasjonen litt oppe og backe hverandre opp så er det bare til å slenge seg på, setter pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spendt på i morgen, håper på et posetivt og kanskje nytt tall :)

har jo gått ned ganske mange kg nå, og folk kommenterer det støtt og stadig..

Det er veldig kjekt at folk ser det.. folk ser det vist ganske godt.. og det er jo faktisk over 16 kg, så skjønner jo at folk ser det.. men det som er veldig rart er at jeg ikke ser det sånn selv.. merker jo selvfølgelig på klærna og str osv.. men når jeg ser meg i speilet så føler jeg at jeg fortsatt er hun der litt tykke kraftige jenta.. vet jeg har kraftig beinbygning, og vil ikke bli spinkel heller, men jeg vil være tynn, vil ikke bli beskrevet som kraftig!

 

Sikkert hjernen min som er litt fucket også, siden jeg ikke ser det sånn selv.. men jeg er ikke ferdig enda! så får se når målet er nådd. Føler meg fortsatt ikke bikini klar, vil vel aldri føle meg bikini klar. Bikini er det verste jeg har på meg!

 

Skulle gjerne fått bort magen.. men det er ikke så lett å bare slanke den..

Noen som har noen gode tips for magefettet?

Har rokkering, men etter 20 min med den kan jeg ikke røre den på over en uke, blir blå og det er døøøds vondt lenge etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk slippe :) hehe, så du skal gjøre akkurat som du vil i sommer og ikke tenke på slanking ?:) deilig! hehe :) De kiloene du kanskje går opp får du nok greit ned igjen, du kan dette her.. må være lov å skeie litt ut og ta en "pause", sålenge ikke pausen blir så altfor lang, da kan det vel være vanskelig å hente seg inn igjen :)

Nyt ferien din iallefall, du er vel snart i mål er du ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i tre syndefulle uker skal jeg prøve å ikke tenke så mye på hva jeg putter i munnen :-)

Føler meg litt "gæærn" :)

 

Tror det blir mange gåturer, håper det tar unna litt av grammene :)

 

Jeg hadde ikke turt dette om.jeg ikke var sikker på å kunne stramme inn direkte etter ferien, mandag den 8.8 er det tilbake til knekkebrød, og jeg skal være tilbake til utgangspunktet når august er slutt (eh, det var visst en liten bakenforliggende plan her allikevel :) )

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så"gæærn" du er :)

8.8 er det stramme linjer i hverdagen igjen ja, da er du flink :)

 

Er fortsatt 4 uker til jeg går ut på ferie, og lar meg selv få lov til å skeie litt ekstra ut da :) Det jeg savner mest av ALT er en pils til spesielle anledninger, og i sommer så skal jeg jaggu unne meg det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er mål? Hadde et opprinnelig mål på 60 kilo, men føler liksom at det kanskje holder et sted rundt 62-63 nå... Det var vanskelig å se for seg hva 12-15 eller 20 kilo ned ville bety, men fasiten nærmer seg :)

 

Regner med å være ferdig slanket til høstferien (juhuuuu), men så begynner jo den virkelige testen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her.. har hatt 60 kg som mål, men nå er jeg jo snart der.. og enda ikke helt fornøyd..

Ja, snart kommer den vansklige tiden, jeg har ikke ide om hva jeg skal forandre på for å holde vekten... kan jo ikke gjøre det samme som nå, da vil jeg jo bare fortsette nedover, og det vil jeg ikke! men rekner med at det ikke skal så store forandringer til ? vekten stabliserer seg vel en plass der kroppen trivst å være.. ? satser på det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh herregud... hva skjer ??!! vekten min MÅ jo være feil! ned 1,6 kg denne uken... det er jo altfor mye på en uke... fikk sjokk når jeg såg tallet.. men det går jo fort mot resultatet nå da. Men vil jo ikke at det skal gå fort fordet om.. jo fortere man går ned, jo fortere kommer det på igjen..

 

Vet ikke hva annet jeg har gjordt denne uken, har spist det jeg pleier og har samme TP som vanlig...

 

Men uansett, jeg går jo ned, så det er jo posetivt! men har aldri opplevd så mye på en uke... kanskje den første uken jeg begynte, for ta mistet jeg sikkert mye vann... men det er jo forsvunne for lengst....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et kjemperesultat!! :) :)

 

Jeg har også plutselig fått bedre resultater enn jeg har hatt en stund, så en kommer vel over noen terskler, kanskje?? Deilig er det uansett, bare å nyte :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommer nok over noen terskler.. :) var et kjempe resultat iallefall..

 

I dag har eg en sinnsykt dårlig dag, føler meg tykk, og lurer på hvordan jeg skal bli kvitt fettet på magen... vil slanke den.. dessuten såg jeg meg bakfra i dag, og det var ikke noe vakkert syn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var de helg igjen.. dette er 2/3 arb lørdagen min... dritt lei no.. men heldigvis fri på mandag oxo :)

I morgen blir det grilling med masse godt å spise og på søndag blir det selskap.. jeg unner meg et kakestykke, det må jeg :)

I dag er jeg sugen på alt... vil bare spise og spise.. heldigvis har jeg frukt tilgjengelig så kun det jeg har stappet i meg :)

Spiste lite til middag i dag (var ikke godt) så er nok sikkert derfor jeg er sulten og må knaske på ting..

god sommer og god helg alle sammen, "KUN" 3 uker til jeg går på ferie..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...