Gå til innhold

Jannes vei til flott figur:)


Gjest janne1

Anbefalte innlegg

hadde gledet meg veldig til denne helgen, skulle på byn med venner å drikke mye vin:).. men jeg sitter her å lurer og undrer.. tror jeg dropper det.. får heller la det vente.. føles ikke helt riktig å gå ut å ha det morro etter denne forferdelige tragedien..

 

kalorier spart på det uansett, men det har absolutt ingenting å si akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

da var det veiedag igjen :) ned 600 gr denne uken også:) veldig fornøyd med det... men hadde nesten håpet på en kg både denne og forje uke, for har vert enormt flink med treningen.. men herregud, 600 gr er jo kjempe bra :) da var det bare til å fortsette nedover så kanskje jeg for en gangs skyld føler meg ok i bikini til 20 august.. da bringer det til varmere strøk...

 

2 uker til ferie.. har aldri gledd meg sånn før.. er så syyyyykt sliten! skal bli mega godt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned 0,5 denne uken ! kjempe fornøyd med det.. har hatt en fin vektnedgang til tross for at det er sommer... men nå må det jo sies at jeg ikke har begynt på ferie enda da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vektnedgang du har, du er kjempe flink! Leste i ett av innleggene dine at du fortsatt ser den kraftige jenta i speilet. Kropp og vekt gjør noe med selvbilde vårt, og tar lang tid å forandre. Selv om vekta peker nedover og kroppen forandrer seg, tar det lang tid før hodet følger etter! Det er hvertfall min erfaring. Fokuser på alt det positive du gjør for deg selv. Du spiser sunn og bra mat, og trener bra! Ikke tenk så mye på kropp og vekt, men på alt det riktige du gjør hver dag. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for det fendi:) setter pris på kommentarer!

Ja, er jo stolt over meg selv.. gått ned 20 kg nå! men rart som du sier.. at hodet ikke henger helt med... andre ser det, og jeg ser det jo selvfølgelig på klær osv, men når jeg ser meg i speilet seg jeg ikke store forskjellen..

men sant som du sier, vi er iallefall snille med kroppen våres, som spiser sundt og trener, det er jo i bunn og grunn så mye viktigere enn ønskevekta og cm!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little star

Så flink du har vært!

 

Vi er like gamle, og BMI-utgangspunktet vårt var ganske likt. Du går på kurs? Gjorde det tidligere jeg også, 4 stk, og gikk vel ned ca 15 kg i løpet av dem. Så gikk det vel en f*** i meg som sa at jeg kunne gjøre dette like bra selv. Gikk ned 15 kg til på egenhånd. Men nå er 5 av dem tilbake, og derfor er jeg her.. Nesten fristende å melde seg på kurs igjen, men er fortsatt bestemt på at jeg har kunnskapen som trengs for å gjøre dette på egenhånd! Hehe.. nå har jeg snart kuppet tråden din med halve livshistorien min..

 

Poenget var hvertfall å gi deg skryt for den jobben du har gjort, og fortsatt gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuuuusen takk little star :) varme ord :) så flink du også har vert! 5 kg greier du fint;)

jeg gikk ned 10 kg på egenhånd... og deretter stoppet det helt opp... vekten ville ikke vrikke seg mer nedover... så jeg meldte meg på et kurs... der gikk jeg ned 6 kg... så 14 kg på egenhånd! vist du har gått 4 kurs så har du jo kunnskapen inne, men det er vel motivasjons delen som ikke henger helt med ? da er det jo veldig greit å gå på kurs å få oppfølging... veiedagen blir enda mer alvorlig på kurs.. hehe.. men jeg har stor tro på at du greier det uten kurs, bre bruk forumet her til hjelp.. det har hjulpet meg veldig iallallefall!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off for en helg.. full av tregedie... har bare vert problemer og shit, litt av en fin start på ferien... er sikkelig deppa... dagen i går var forferdelig, og det innebar altfor mye spising og dritt... vet ikke hva eg har puttet i munnen, spist alt jeg kommer over.. nå er motivasjonen min skikkelig sunket, og den MÅ komme seg opp igjen.. satser på en bedre dag i morgen, og håper jeg orker litt trim...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis en bedre dag i dag, komt på rett kjør med spisingen igjen etter helgen..

Har nettopp komt hjem fra en times sykkeltur i skogen, veldig tungt, men og veldig gøy! iallefall en deilig følelse etterpå.. hehe..

Jeg burde absolutt trent styrke også, men det er så utrolig kjedelig! og jeg greier ikke trene vist jeg ikke synst det er gøy, så på meg er det så å si bare kondis jeg trener.. men men, jeg er iallefall i aktivitet.. men bør finne noe styrketrening som jeg liker..

:)

 

i morgen er det veiedag igjen, veldig spendt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blæh.. hele denne uken har det blitt is og kaker..har hatt mye besøk, og svigermor ELSKER kaker og skikkelig kaloribomber!!! Jeg har gitt veldig etter å spist alt jeg kommer over denne uken. (Må jo unne meg litt!, men det verste er jo at det blir hver dag)! fikk boller med meg hjem, det var jo ikke nødvendig..... blir spennende å se hva vekten viser neste uke etter all denne frotsingen!

Hadde ikke planer om å gå opp noen kg selv om jeg har ferie nå, ville heller spare de kiloene til jeg skal til syden om 10 dager... for regner med at da går jeg iallefall opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kake i går og... greier jo ikke å si nei( sikkert fordi jeg har mensen) da får jeg så lyst på alt som er søtt!

 

MEN- til tross for mensen, og kaker og allslags dritt jeg har stappet i meg viste vekten ned 0,3 kg.. det er jo litt det da !! iallefall bedre enn omvendt !

Jeg har holdt en stø kurs gjennom vektnedgangen og har trimmet så og si hver dag... så der er vel svaret på at det går såpass bra :D

Jeg er snart nede i den vekten jeg vil være, men jeg kjenner på kroppen at jeg er mye mer sulten nå enn i begynnelsen... spiser en god del mer.. iallefall til middag... vet ikke om det er en felle jeg gjør, eller om kroppen trenger mer energi! jeg er veldig glad for at jeg har komt meg sålangt som jeg har, men jeg er livredd for å legge på meg igjen... har ikke peiling på hva jeg skal gjøre for å holde vekten... vil jo ikke fortsette nedover i all evighet..

Hadde trodd kroppen hadde stablisert seg litt på et tall, men den vil jo egentlig nedover hver uke, akkurat nå er det bra, men om 3-4 kg til så må den stoppe, da er jeg der jeg alltid har drømt om å være..!! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg foresten ut i skog og mark og sykle en time igjen, skikkelig tungt over stokker og stein og mye motbakke, men herregud så deilig etterpå... jeg har fått helt dilla på terreng sykkel, det er jo så god trim og artig, ikke minst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var jeg endelig hjemme fra ferie... var veldig deilig med sol og varme i en uke, men jeg er veldig hjemmekjær, så en uke er nok. Borte bra men hjemme best :)

Ble VELDIG lei all maten til slutt... er jo bare pommes frites til absolutt alt! har blitt masse usunn spising, og var ikke noe særlig godt en gang.. spist mye is, det er utrolig godt i tyrkia :o Så nå har jeg vel gått opp litt igjen... kjennes veldig oppblåst ut iallefall... skal veie meg i morgen tidelig å se hvordan det går... var iallefall godt å spise normalt igjen! savnet grovbrød! synst det er nydelig, og der nede er det bare lyst brød, og det smaker jo ingenting, og får heller ingen metthets følelse..

Har hatt en veldig fin ferie ellers altså, hørtes kanskje ikke sånn ut.. hehe.. men nå har jeg faktisk greid å gå ned 22 kg, så greide ikke koble helt av på matfronten.. hadde dårlig samvittighet hver gang jeg puttet noe i munnen..

Men men, kiloene kan bare komme, for nå VET jeg hvordan de skal av igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Dette var motiverende lesing, Janne! :) Du er skikkelig flink :o

Hvor mange kcal har du spist hver dag?

Jeg skal ned til 58 kg og er pr. i dag 75,5 - så det er en vei å gå, men du viser at det går an:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kjekt at du sier at det er motiverende lesing :)

Alt går ann vet du, får jeg det til, så får du det til :)

Fra 75,5 ned til 58 kg er asbsolutt oppnålig! det greier du så lenge hodet henger med deg:) ER faktisk ikke så mye mer som skal til bortsett fra logisk tenking og trim!

Tro det eller ei.. men jeg har aldri tellt kcal.. burde nok det siden jeg snart skal holde vekten og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre da... for nå bare fortsetter jeg nedover, noe som er bra, men det må jo stoppe !

Jeg vet at jeg skal følge meny 2 med 1600 kcal, men jeg tipper på at jeg ligger litt under der.. ca på 1400-1500, kommer litt ann på, spiser jo søtsaker i ny og ne og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned 1,4 kg på de to siste ukene, og har hatt ferie og til og med vert i tyrkia og spist kaloribomber!! ble MYE gåing i Tyrkia, så det har nok hjulpet en god del.. men hadde for all del IKKE forventet nedgang i ferien! veldig rart at jeg har gått ned, følte meg IKKE vel i bikini, og følte meg enormt oppblåst hele uken..

Er det sånn at synet ikke henger med eller ? ser jeg noe annet enn realiteten ??

Nå har jeg gått ned 23 kg men ser det ikke sånn som jeg ville ønsket... hadde trodd at jeg følte meg tynn med normal bmi, men gjør ikke akkurat det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

hei hei, og gratulerer med et sunnere liv! Om du ikke er fornøyd med speilbildet ditt, finner du ikke noe annet som er bedre nå enn før? Har du det ikke lettere? Føler deg mer vel, ikke så sliten? Eller? Det er helt sikkert noe du føler er annerledes, men man glemmer så lett hvordan det var. Hvor tungt det var. Hvor sliten man ble av en liten bakke. Å bøye seg. Å sitte på gulvet og reise seg.

 

Du kan jo prøve å gå i en butikk og prøve klær, se hvilke størrelser som passer. Er det noe annet enn før? Få noen til å ta bilder av deg sammen med en venninne, hva ser du på bildet da? To blide, flotte damer :D?!?

 

For å få med hodet på forandringene må man lete etter det som er positivt. Man må se seg selv med andres øyne. Kanskje er du der du skal være? Kanskje er ikke lykken å være ned mot undervektig?

 

Jeg ønsker deg lykke lykke til, og regner med du vil holde der her inne til den nye livsstilen har satt seg ordentlig. Til det er en selvfølge å trene og å spise sunt. Skal nok se til deg, også for å hente inspirasjon! Du er jo der jeg vil komme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et fint innlegg Filiokus :D

Joda, jeg har mer energi. kleskapet mitt er så og si helt nytt med andre str. Jeg bruker absolutt IKKE like lang tid på å kle på meg til jobb (sto og kastet av meg klær etter klær før, for såg tykk ut i alt). Jeg er blitt sunn, noe som er viktigere enn hva vekten viser. Det er MYE posetivt.. men det er så utrolig rart at man ikke ser det skikkelig selv, selom jeg føler meg bedre osv... Men det er som du sier, vi glemmer utrolig fort! Jeg har nesten glemt hvordan det var å se meg selv i speilet. Når jeg ser meg i speilet nå så føler jeg at det nesten ser helt likt ut som før... men det er jo ikke mulig. Hodet kommer nok straks med får vi håpe :)

Vist noen tar et vanlig bilde av meg ser jeg det faktisk veldig godt selv, da er jeg kjempe fornøyd, men speilbilde viser noe annet enn et vanlig fotografi...

Men men...

Tenke jeg skulle shoppe litt før første jobb dag i morgen. Går alltid en vekker opp når jeg ser hva størrelse i jeans jeg må ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå har jeg gått ned 23 kg men ser det ikke sånn som jeg ville ønsket... hadde trodd at jeg følte meg tynn med normal bmi' date=' men gjør ikke akkurat det..[/quote']

 

Hmmm.. kjenner meg veldig igjen! Jeg ligger og vaker rett på oversiden av normal BMI, har gått nesten 30 kg - og jeg føler meg fortsatt ikke tynn!!

 

TynnERE, sprekere, freshere - JA! Og er veldig glad for det! Men tynn og slank... nei, der er jeg ikke ennå.

 

Jeg gir meg selv til jul å bli kvitt noen kilo til (vil i hvert fall innenfor normalen), og klarer jeg ikke det, så blir jeg her jeg er nå og satser på at hodet kommer etter sånn litt etter hvert:o For jeg lurer også litt på om jeg selv ser noe annet enn virkeligheten? Hm, tricky greier, synes jeg!

 

Lykke til med shopping, i hvert fall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Det er nok mange som kan kjenne seg igjen i dette. Når er vi fornøyde med det vi ser i speilet?

 

Jeg så slutten av et program en gang, om å godta egen kropp. Jenta var spesielt misfornøyd med magen, som var for stor (ellers normalvektig). Tror de hadde noe opplegg med klær e.l. først, men det jeg så var 3 helfigur bilder av kvinner i undertøy, uten hode. Hovedpersonen skulle så si hva som var fint med hver og en, deretter hvem hun ville ønsket å være. Hun valgte en fordi hun hadde så flat mage. Gjett hva som skjedde da de satte hoder på bildene... DET VAR HENNE SELV!! (De hadde bare gitt litt brunere farge og satt på en tattoo for at hun ikke skulle skjønne det i første omgang). Hun ble stum!!

 

Ellers har jeg det litt omvendt. Jeg føler meg akkurat som før, slik jeg alltid har gjort. Tross 3 svangerskap, opp 10 kg, ned 6, nytt svangerskap osv. (mao opp og ned, uten å være jojoslanker). Jeg ser det samme i speilet, tross at jeg nå har samlet opp 20 kg overvekt. Men jeg ser det utrolig godt på bilder!!! Har vurdert om jeg skal ta bilde av meg selv naaken i speilet, for å ha som sammenligning til senere, men har ikke helt lyst til å huske hvordan jeg var, heller... Men kanskje det ikke er så dumt. DA ser jeg nok forskjell!! Trenger jo ikke være helt naken, men en tettsittende t-skjorte som passer neste år..

 

Uansett vekt føler dere dere SOM DERE SELV. Vi er jo den samme! Vi forandrer oss ikke selv om vi lever sunnere og lettere!

 

Jeg synes det er flott at du tar opp dette som tema. Det gjelder nok mange, og har i hvert fall satt i gang noen tanker hos meg. Det er viktig å sette ord på dette, så vil det gå seg raskere til, tror jeg.

 

Nå ser jeg en utrolig vakker regnbue utenfor vinduer, med sterke klare farger! Skjønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror også at det er viktig å ta opp dette som tema, for tror absolutt ikke at det BARE er meg som er sånn..

Men, det kan jo fort bli litt skummelt når man ikke ser virkeligheten selv..

Selv så følte jeg meg ikke tykk før, selv med 23 kg ekstra, men med en gang jeg såg på bilder så kunne jeg ikke fordra meg selv.. men sa til meg selv at det bare var et uheldig bilde fordi jeg satt, eller sto sånn og sånn..

Nå er det jo egentlig omvendt, ser jeg på bilder nå så ser jeg fin ut, men i speilet gjør jeg ikke det.. utrolig rare greier det der. Men det er som du sier Filiokus, at det er nok egetnlig veldig lurt å ta bilde av seg selv uten klær gjennom denne prosessen, da hadde man nok sett det enda tydeligere..

Det skulle jeg ønsket at jeg hadde gjordt... såg på gamle bilder i sta, og ser jo enorm forskjell, men i speiliet og hodet er det svært lite forandringer! Målet mitt er nødvendigvis ikke å bli tynn, vil jo ha former, men vil trivst med meg selv, og se meg inn i speilet og si til meg selv at jeg er flott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...