Gå til innhold

Jannes vei til flott figur:)


Gjest janne1

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Hei :-) Bra jobbet, janne1 !

Jeg har veldig nytte av energiberegning. Søk på sidene her etter kalkulatoren som måler dagsbehovet ditt (mitt er feks beregnet til 1650 kcal på en dag uten trim).

 

Hver dag regner jeg ut inntak - forbruk ( dagsbehov + trim ) = dagens resultat. Dagens resultat bør ligge over -500 for min del, dersom jeg skal gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ikke den energikalkulatoren jeg! hmm...

 

jaja, da var det offelsiellt, ned denne uken også. og har gått ned totalt 25,2 kg!!!! herregud, tenk! hvem hadde trodd jeg skulle greie det ? iallefall ikke jeg, har jo egentlig aldri vert viljesterk! men nå er det nok... mamma sier det er for mye, men det er det jo ikke.. har jo fortsatt litt her og der, hun sier det nok bare fordi hun er litt redd for at jeg skal lenger ned, men det skal jeg altså ikke.. hva i all verden skal jeg gjøre nå da ? har prøvt å spist litt mer ckal forje uke, men gikk fortsatt ned.. hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne,

 

prøv her:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Jeg har aldri funnet denne kalkulatoren ved å lete på sidene, men den går igjen som link i veldig mange innlegg her inne. Mulig at det finnes en link for de som går kurs? Samma det - du kommer inn på den over:)

 

Mener jeg har lest at det er helt naturlig at man fortsetter å gå ned litt selv om man øker på med litt mat. Ikke øk med for mye om gangen, jeg tror kroppen bare trenger litt tid til å innstille seg. Fantastisk med over 25 kg ned, da:D

 

Mine foreldre sier også at jeg ikke må gå ned mer. Og jeg er jo ikke engang offisielt normalvektig ennå. Jeg tror de bare ser det relative bildet i forhold til slik du var - og da blir jo forskjellen uansett stor. De trenger nok, som kroppene våre, bare litt tid på å innstille seg på nytt bilde av deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuuuuuusen takk dere!! i dag følte jeg meg fantastisk! hehe... :)

 

oki, har prøvd å økt litt med kalorier, litt her og litt der.. vi får se neste uke, har ikke økt med mye, men kjenner jeg er litt mer sulten for tiden... hmm.. så nå, forje uke låg jeg vel på ca 100 ckal mer.. og det er jo egentlig ingenting.. men prøver å kanskje ta litt mer pålegg, et ekstra knekkebrød osv.. til helgen skal jeg og samboeren ut å spise og drikke øl og vin med et annet par. og da skal jeg rett og slett slå meg løs og drite i kalorier.. hehe.. vist jeg greier det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, da var jeg godt i gang med ny uke, gikk ned 100 g den siste uken, ha ha... aner ikke hvorfor det ikke ble mer, har egentlig spist det samme som vanlig... kanskje ikke kroppen vil mer? det er jo like greit, for har ikke planer om å gå videre nedover egentlig :D hadde ikke gjort noe med en kg.. men den kan godt gå seeeeeeint, har egentlig ikke lyst å jobbe så mye mer annerledes enn eg gjør med kostholdet, så vist vekten stabliserer seg her jeg er nå uten at jeg gjør så mye forandringer så er jo det kjempe :)

 

ellers i dag så gikk det litt for lang tid mellom mellommåltid og middag.. har vert på farten.. så det ble rett og slett ferdig middag med spagetti cabonara... ikke så sundt, men 385 ckal i en sånn middag.. så da er det jo ok :)

 

til helgen skal jeg på kurs, sa da blir det 3 retters og vin i to dager.. men det må nå gå greit :)

 

trim ellers går veldig fint. var på zumba time i går, og svettet godt, ellers har jeg stort sett syklet i 40 min hver eneste dag i 7 mnd nå ;) haha, blitt litt av en rutine, vist jeg ikke får gå/sykle/løpe hver dag så blir jeg helt panisk, men prøver å la være en dag i uken.. hehe..

 

Samboeren min irriterer meg enormt for tiden, han er nettopp kommet hjem fra sjøen.. og kjærligheten burde ha blomstret, men det er bare sånne små filleting som irriterer meg.. f.eks at han drikker brus hele tiden, har alltid lyst på noe godt, spiser sjokolade og åpner nye ting i "godteskoffen " hele tiden.. i går slukte han en stor japp på noen sekunder... jeg vet ikke om det er egoististisk av meg eller ikke, men jeg blir altså så forbanna, seff får jeg og lyst på, han kan holde seg til lørdager og ta hensyn til meg! jeg er alene 1 mnd når han er ute, og da går maten som smurt, men med en gang han kommer hjem kommer fristelsene, skulle ønske at vi kunne ha sammarbeidet litt bedre på den fronten.. han har ikke noe særlig behov for å slanke seg, men et sundt kostthold er viktig uansett hva slags kropp man har! trening og- for ikke å snakke om det! hadde vert gøy å trent sammen.. men neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en vellykket helg gjennomført. Har vert på hotell hele helgen! fantastisk herlig! har blitt mye vin, kaker, dessert og mat... masse! hehe, jeg koblet helt vekk fra slanking og bare koste meg, det har vert helt herlig og ikke tenke på hva som er sundt og ikke. Jeg bestemte meg på forhånd at jeg skulle unne meg selv og kose meg, det fortjener jeg etter så strenge regler i maaaaange mnd..! MEN- vel hjemme igjen med oppblåst mage og fyllesyk så er det tilbake til gamle vaner! det gleder jeg meg til, var nok med en helg ! hehe, det er en herlig følelse at det skal være så enkelt å komme tilbake i hverdagen igjen... før var det helg hele uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til tross for et skikkelig enormt kaloriinntak i helgen så har jeg gått ned 200 g ? oi oi, er det mulig ? kanskje det viser på neste veiing istedenfor da ? hehe... håper ikke det men :) fornøyd jeg! i kveld etter middag blir det zumba time! gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja' date=' da var jeg godt i gang med ny uke, gikk ned 100 g den siste uken, ha ha... aner ikke hvorfor det ikke ble mer, har egentlig spist det samme som vanlig... kanskje ikke kroppen vil mer? det er jo like greit, for har ikke planer om å gå videre nedover egentlig :) hadde ikke gjort noe med en kg.. men den kan godt gå seeeeeeint, har egentlig ikke lyst å jobbe så mye mer annerledes enn eg gjør med kostholdet, så vist vekten stabliserer seg her jeg er nå uten at jeg gjør så mye forandringer så er jo det kjempe :D

 

ellers i dag så gikk det litt for lang tid mellom mellommåltid og middag.. har vert på farten.. så det ble rett og slett ferdig middag med spagetti cabonara... ikke så sundt, men 385 ckal i en sånn middag.. så da er det jo ok :)

 

til helgen skal jeg på kurs, sa da blir det 3 retters og vin i to dager.. men det må nå gå greit :)

 

trim ellers går veldig fint. var på zumba time i går, og svettet godt, ellers har jeg stort sett syklet i 40 min hver eneste dag i 7 mnd nå :) haha, blitt litt av en rutine, vist jeg ikke får gå/sykle/løpe hver dag så blir jeg helt panisk, men prøver å la være en dag i uken.. hehe..

 

Samboeren min irriterer meg enormt for tiden, han er nettopp kommet hjem fra sjøen.. og kjærligheten burde ha blomstret, men det er bare sånne små filleting som irriterer meg.. f.eks at han drikker brus hele tiden, har alltid lyst på noe godt, spiser sjokolade og åpner nye ting i "godteskoffen " hele tiden.. i går slukte han en stor japp på noen sekunder... jeg vet ikke om det er egoististisk av meg eller ikke, men jeg blir altså så forbanna, seff får jeg og lyst på, han kan holde seg til lørdager og ta hensyn til meg! jeg er alene 1 mnd når han er ute, og da går maten som smurt, men med en gang han kommer hjem kommer fristelsene, skulle ønske at vi kunne ha sammarbeidet litt bedre på den fronten.. han har ikke noe særlig behov for å slanke seg, men et sundt kostthold er viktig uansett hva slags kropp man har! trening og- for ikke å snakke om det! hadde vert gøy å trent sammen.. men neida...[/quote']

Enig, jeg har sagt til Mannen at han får kjøpe godteriet sitt selv og gjemme det for meg for ellers blir det borte.... Er jeg som handler som regel og nå kjøper jeg rett og slett ikke godis annet enn det ungene skal ha til lørdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Koala! ja, vil ikke ha godteri i hus hele tiden, og han trenger heller ikke knaske på noe i ukedagene! det har ingen godt av!!

 

Av en eller annen grunn får vi så sjukt med goderi av folk som har vert ute å reist nå.. har jo aldri fått det før. "godteriskuffen" er stapp full , og jeg får vann i munnen av å tenke på det, vil ha det VEKK!

 

på kurset i helgen ble det mye kake spising og div, og etter det er jeg blitt helt fysen på noe søtt, pleier egentlig ikke det bortsett fra en gang i mnd, bedre å kutte det noe lunde helt ut, for har man først smakt det noen dager blir søtsuget enda større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det helg igjen og jeg skal ha en uke høstferie! deeeeeilig! vert veldig slitsomt på jobb i det siste, så det skal bli skikkelig digg med fri :) nå har vi nettopp fyrt i peisen og spist biff med båtpoteter, og delt en flaske rødvin.... deeeeilig! livet er herlig! vekten er fin, og jeg er på topp, og har det topp, så skal ikke klage :) god helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, da var det ned 800 gr denne uken ? hvordan er det mulig ? jeg spiser og spiser, men går ned i vekt for det om... jeg vil holde vekten nå, men det er neimen ikke lett..greier å holde vekten nede (legger heldigvis ikke på meg) men greier ikke å holde den stabil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tide å skrive litt igjen... er innpå å leser, men ikke så aktiv å skrive.. men en "oppdatering" hver uke hjelper godt!

i helgen har jeg skeiet ut med kake og masse god mat, og sjokolade og brus! kan ikke huske sist jeg drakk brus, tror faktisk at det er 7 mnd siden. Det var faktisk ikke godt en gang, heldigvis ;)

 

Var mye strengere før, men nå når helgen kommer kan jeg virkelig unne meg litt, og samtidig få kontroll igjen etterpå, det er en flott følelse! - at jeg vet jeg kan hente meg inn igjen etter en utskeielse! ukedagene går veldig fint, men å holde vekten greier jeg liksom ikke helt, utrolig vanskelig å finne en ballanse... jeg sykler 30-40 min hver dag, lurer på om det hjelper å holde vekten stabil ved å kutte ut noen treningsøkter `? kanskje ikke det lureste, men litt lettere enn maten, for det er neimen ikke lett...

 

Har veiedag igjen i morgen. så da får vi se hvordan det går.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

på tide med en "oppdatering" ! en stund siden sist nå, har ikke gitt opp! gir fortsatt full gass, og vekten begynner å stabilisere seg litt virker det som, går fortsatt ned ca ned 100-200 gr i uken.. hehe.. og det er jo ok. Prøver å spise mer til middag, og det hjelper det.. jeg har jo pleid å gått ned 0,5-1 kg i uken.. men men... nok om det.. vil ned ca 1,5 kg til har jeg bestemt meg for. Da er jeg akkurat på ideal vekten min, jeg føler meg meget bra nå, men vil heller ha av en kg til enn på!:)

Jeg sliter fortsatt med å se med åpne øyner at jeg faktisk er blitt slank, jeg ser det ikke så godt som jeg kjenner det! alt er så utrolig mye lettere!

 

Jeg har holdt kostholdet sundt, men jeg merker jeg er ekstremt godtesyk for tiden, tenker på sjokolade konstant! Hva kan det komme av ? jeg har jo egentlig aldri vert noe søtmoms... men nå, jeg har lyst på alt... i tillegg så er jeg mye mer sulten enn jeg har vert før, og jeg trener like mye som før, så er ikke det at jeg trenger mer mat heller... MEN.... jeg har mye å tenke på for tiden, og føler meg ganske stressa for hodet surrer konstant.. er en del problemer for tiden, og det ligger konstant i bakhodet, så greier ikke slappe skikkelig av... kan jo kanskje komme av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da nermer helgen seg over.. desverre.. har hatt innfullensa i noen dager nå, og har fortsatt feber, så trening har det ikke blitt noe av... har heller ikke noe særlig matlyst, men sjokoladelyst derimot... tenker på sjokolade hele tiden.. hehe.. men unnder meg litt det, jeg er jo tross alt syk.. :)

 

forje uke og helg ble det lite trening og mye kake.. merker at jeg gir opp treningen litt nå.. sluntrer litt unna.. så jeg må ta meg i nakken.. men med lite trening og mye kake gikk jeg alikvel ned.. nå begynner folk å kjefte.. at jeg må ikke ta av mer osv osv... herregud, ingenting er bra nok... jeg prøver jo å spise litt mer ckal hver dag, men går ned fordet om.. har ikke peiling på hva jeg skal gjøre... jeg skal til legen i uken og ta noen blodprøver og div, fordi jeg er veldig svimmel for tiden... redd for å svime av, og ja!- jeg spiser nok! er ikke det som er problemet! og i tillegg så mister jeg mye mye hår... :D det er det verste synst jeg, jeg er frisør og har da selvsagt peiling på hår, men med håravfall finst det ingen vidunderkur... men håravfall følger jo med en vektnedgang.. så får bare se hos legen om det er noe vitaminer eller noe jeg mangler.. jeg har jo faktisk gått ned 27 kg nå! er stolt over meg selv, og burde si det til meg oftere så jeg virkelig skjønner hvor dyktig jeg har vert... tenker jo egentlig bare på det som er negativt!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da flytter jeg til hold vekten. Jeg har ingenting her å gjøre lenger... :) forhåpentligvis aldri! håper dette er siste gang jeg slanker meg, og det tror jeg!

 

Nå må jeg bare finne en måte å holde vekten på, for jeg går ned hver uke, og begynner egentlig å bli litt redd! jeg spiser ca 100-200 ckal mer en vanlig.. men det funker ikke... får se om jeg får noen gode tips på HV :) , for nå må det stoppe opp å stablisere seg. En ting er iallefall sikkert, det er ingenting i veien med forbrenningen min for tiden, den er nesten litt for god :)... men det er kanskje greit nå når julen nermer seg :) lykke til alle dere der ute, og håper på å se noen kjendte navn på HV snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med "flytting"! Som Slippe sier, vi kommer nok snart hoppende etter. Du får sjekke ut nabolaget så lenge;)

Håper du får gode tips til stabilisering og finner deg til rette på trivselsvekten din. Utrolig bra prestasjon å ha kommet dit du er nå. Det er bare å nyte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kanskje du har høyere hverdagsforbrenning enn du har regnet med, og dermed er i "slankemodus" selv om du har økt litt på inntaket?

 

Tror jeg ville ha økt med ennå et par hundre gram, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...