Gå til innhold

Jannes vei til flott figur:)


Gjest janne1

Anbefalte innlegg

Gjest Filiokus
J...' date=' men vil trivst med meg selv, og se meg inn i speilet og si til meg selv at jeg er flott!![/quote']

 

 

Hva med å gjøre det? Se deg i speilet og si høyt:

Jeg er flott! Jeg er mye slankere enn før og jeg har en sunn livsstil! Jeg liker meg selv sånn jeg er!

 

Hvis du sier det til deg selv mange ganger hver dag, vil det etter hvert bli sant :D Sier psykologer... Jeg har ikke prøvd selv, men det skal jeg om 20 kg! Og hvis du skulle ønske du hadde bilder får jeg vel passe på å ta noen og gjemme dem godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

hehe, ja, må si det mange ganger til meg selv dagelig så til slutt blir det vel sant!:D det skal jeg gjøre! hver morgen når jeg kler på meg skal jeg se meg inn i speilet og si høyt at jeg er flott... hehe... er jo verdt et forsøk!:)

 

Det bør du også foresten gjøre! Du er FLOTT med pluss 20 kg eller minus 20 kg! MEN man skal trivst med seg selv!!

 

Ja, jeg synst absolutt du bør ta bilde fra start!! man kan skjule mye med klær. Så ta bilde fra start så vil jeg tro du ser forandringene ekstra godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg delevis tilbake her.. har vert uten pc i en uke nå, den er på rep, men nå fikk jeg endelig låne pc.. så da eg jeg tilbake..

 

Blitt lite trening her i det siste.. har fått infulensa så da er det tungt å bare bevege seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du snart blir frisk nok til å forsette der du slapp. Det er ingen grunn til noe annet! Verre er det kanskje at data'n streika, det er i hvert fall en bøyg for meg.. Å være her inne hjelper til med å holde fokus, så jeg håper du snart er tilbake som før.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for det filiokus. Jeg har holdt meg på matfronten og prøvd å få i meg nok kcal. Ligger nok litt under enn vanlig, men har ikke trent noe særlig heller.

 

Ja, absolutt verst det med dataen, pleier jo å være innpå her hver dag! så har savnet det litt! man føler seg fort litt hjelpesløs uten å være på nett:P

 

Men nå har jeg iallefall pc så jeg kan komme innom her igjen!

I morgen er det veiedag, så får se hva resultatet blir da :)

Når har du veiedag ?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feberen sitter fortsatt litt i, så er hjemme fra jobb i dag også. Er det noe jeg hater så er det å være borte fra jobb, får så dårlig samvittighet.. men uansett, kan jo ikke noe for det. satser på at jeg er på topp igjen til i morgen!!

 

Gikk på vekten i dag. Ned 0,4 :) kjempe fornøyd med det!

Utrolig at jeg ikke fikk noen ekstra ferie kilo i sommer, er veldig glad og stolt for det! selv om det hadde vert akseptabelt! for tro meg, jeg har kost meg!

 

For ca tre uker siden flyttet jeg inn på hold vekten forumet, men har ikke brukt tråden der, liker meg veldig godt her :)

Blir spennende å se vekten neste uke siden jeg er i så lite aktivitet denne uken.

Har kun 1,9 kg igjen til jeg er helt i mål. Er egentlig nedenfor målet mitt fra starten av;) tenk på det!:)

 

Men nå snart må jeg begynne å tenke på hva jeg skal gjøre ekstra for å holde vekten, kan jo ikke fortsette nedover og nedover...

Noen som har noen gode tips om hva og hvor mye ekstra en bør spise i løpet av dagen for å holde vekten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode tips om hva og hvor mye ekstra en bør spise i løpet av dagen for å holde vekten ?

 

 

Jeg mener å ha lest at man skal øke dagsinntaket med 200 kcal hver måned, frem til man spiser like mye som man forbruker (beregnes med den energikalkulatoren). Evt kan man øke med 100 kcal annenhver uke.

 

Så det er nok meningen at man skal ta opptrappingen langsomt.

 

Men dette kan kanskje noen av de som har gått HV-kurs si noe mer om:)

 

Jammen ikke lenge til du er der nå - så utrolig bra:) 1.9 til mål, det er bare siste sluttspurten, det!

 

God bedring med feberen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ninjastar :) ja, vil nok tro at det er lurt å ta det langsomt å fylle litt og litt på med kcal. Men ikke så lett siden jeg aldri har telt kcal, hehe.. men to knekkebrød ekstra for dagen da, sånn ca ?:)

 

Eg vet.. hehe, ikke mange kg igjen nå... håper det går seeeeint, for vil ikke flytte herifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som kan kjenne seg igjen i dette. Når er vi fornøyde med det vi ser i speilet?

 

Jeg så slutten av et program en gang' date=' om å godta egen kropp. Jenta var spesielt misfornøyd med magen, som var for stor (ellers normalvektig). Tror de hadde noe opplegg med klær e.l. først, men det jeg så var 3 helfigur bilder av kvinner i undertøy, uten hode. Hovedpersonen skulle så si hva som var fint med hver og en, deretter hvem hun ville ønsket å være. Hun valgte en fordi hun hadde så flat mage. Gjett hva som skjedde da de satte hoder på bildene... DET VAR HENNE SELV!! (De hadde bare gitt litt brunere farge og satt på en tattoo for at hun ikke skulle skjønne det i første omgang). Hun ble stum!!

 

Ellers har jeg det litt omvendt. Jeg føler meg akkurat som før, slik jeg alltid har gjort. Tross 3 svangerskap, opp 10 kg, ned 6, nytt svangerskap osv. (mao opp og ned, uten å være jojoslanker). Jeg ser det samme i speilet, tross at jeg nå har samlet opp 20 kg overvekt. Men jeg ser det utrolig godt på bilder!!! Har vurdert om jeg skal ta bilde av meg selv naaken i speilet, for å ha som sammenligning til senere, men har ikke helt lyst til å huske hvordan jeg var, heller... Men kanskje det ikke er så dumt. DA ser jeg nok forskjell!! Trenger jo ikke være helt naken, men en tettsittende t-skjorte som passer neste år..

 

Uansett vekt føler dere dere SOM DERE SELV. Vi er jo den samme! Vi forandrer oss ikke selv om vi lever sunnere og lettere!

 

Jeg synes det er flott at du tar opp dette som tema. Det gjelder nok mange, og har i hvert fall satt i gang noen tanker hos meg. Det er viktig å sette ord på dette, så vil det gå seg raskere til, tror jeg.

 

Nå ser jeg en utrolig vakker regnbue utenfor vinduer, med sterke klare farger! Skjønt![/quote']

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! Jeg ser meg selv slik jeg var før mine 3 svangerskap (og litt inmellom) og kan ikke fatte det når buksene jeg tar med i prøverommet ikke kommer lenger enn til over knærne, hahaha, kan ikke annet enn å le!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ninjastar :) ja' date=' vil nok tro at det er lurt å ta det langsomt å fylle litt og litt på med kcal. Men ikke så lett siden jeg aldri har telt kcal, hehe.. men to knekkebrød ekstra for dagen da, sånn ca ?:)

 

Eg vet.. hehe, ikke mange kg igjen nå... håper det går seeeeint, for vil ikke flytte herifra :)[/quote']

 

Jeg gikk på HV-kurs for maaange år siden og husker ikke alt men en ting : Frimerkene/kosemerkene dobles fr 14 til 28 men ikke mer enn det. Tror det er et viktig poeng for hverdagsmaten har vi god koll på, verre med kosingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne, om du følger tråden på "hold vekten" skal vi nok finne deg der også. Kan jo mentalt være ett skritt videre, mot en livsstil som skal vare livet ut og som etterhvert må være automatisk. Men fint å lese tråden din her også, for det motiverer oss som ikke enda nesten tør drømme om å komme til "hold vekten".. Men det er jo dit vi skal alle sammen!

 

Om kalorier tenker jeg at en viss mengde energi kombinert med en viss mengde trening, gir en vekt. Øker man eller minker man går vekta opp eller ned. Det er i hvert fall mitt utgangspunkt, at det kostholdet og treningsnivået jeg har nå skal vare livet ut. Hvilken vekt det stopper på vil tiden vise. Endelig mål jeg har satt opp er mest for å se om det kanskje er omtrent der jeg havner. Ut fra høyde og tidligere vekt bør det stemme ganske bra :). Men hvis du går ned mer enn du ønsker, må du øke littegrann. Gradvis kan jo være lurt.

 

Jeg har ingen spesiell veiedag, men veier meg hver dag. Hver gang vekta viser litt mindre skriver jeg det inn her. Jeg ser at det nullstiller seg hver mandag, og det er greit nok siden mandag er starten på treningsperiodene mine. Men det kan godt være lørdagsvekten som blir liggende :) Veldig inspirerende å legge inn ny vekt her inne, i dag 200g ned fra i går:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bli med på denne samtalen omkring hvordan man føler seg inni og hvordan man ser ut utenpå. Vi har drøftet det samme i litt ulike tråder, og det er forbløffende like erfaringer!

 

Jeg fikk karamellsjokk når jeg lastet feriebildene på PC'n i fjor sommer. SÅÅ mange bilder kunne ikke lyve - jeg var kraftig overvektig. Merkelig at jeg skulle bli så utrolig overrasket - jeg har jo sett meg selv i speilen opp gjennom årene??!!

 

Jeg har bare ett svar: Inni var jeg fortsatt den spretne, sporty jenta. I speilet må jeg ha stilt meg opp, holdt inn magen, rettet meg opp, stått i en vinkel som skjulte valkene.... Til sammen har dette gjort at jeg fullstendig fornektet fakta: 20 kilo overvekt...

 

Bildene viste med all mulig klarhet at noe måtte gjøres.

 

Den første dagen etter ferien kledde jeg av meg foran speilet og tok bilder. Det har jeg gjort gjennom hele prosessen ned til normalvekt. I tillegg tok jeg feriebildene og beskar alt som ikke var vesentlig, bare jeg og mine kilo var igjen. Alt lagret jeg i en egen mappe - slankemappa mi.

 

Når jeg ser bildene fra ett år tilbake og sammenlikner med bildene som ble tatt underveis, de siste like før ferien i år.... Det gir meg et kraftig spark bak i forhold til å få unna de siste få kiloene. Det viktigste er allikevel at jeg tror bildene vil være et vikrig virkemiddel for å klare å holde vekten!

 

Jeg tror også at disse nyeste bildene kan hjelpe meg med å bestemme når nok er nok :)

 

Endelig: Nå stemmer i allefall bildet inne i hodet overens med bildet utenpå - og det føles kjempegodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt tanken, og vet du, nå skal jeg gjøre det! Det med feriebildene var lurt, det skal jeg også gjøre. (He he, det blir ikke så mange bilder, for det er jeg som er fotografen her i huset.. men vesla tar bilder av meg, nedenfra og opp.. Da kommer ALT fram!!)

 

Jeg skal gå og ta bilder av meg selv i speilet med en gang! Det er viktig å ha som påminning senere, selv om tanken om at overvekten skal "fjernes" fra mitt liv, er den jo der! Og den skal aldri komme tilbake!

 

Jeg er jo litt "fjern", for jeg tror ingen andre ser kiloene mine heller.. Nesten litt snurt hvis noen sier "oj, du har gått ned" eller noe slikt. Det betyr jo at de har sett at jeg var tykkere før, OG DET HAR DE JO SELVSAGT! Det er bare meg som ikke har "visst" det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst flere som er fjerne :)

 

Jeg har riktignok vært kjempestolt over at folk legger merke til vektnedgangen, men jeg proklamerte høyt for mannen min her forleden; Nå håper jeg virkelig de snart glemmer at jeg har vært tykk!!

 

Jeg er ikke spesielt stolt over å ha vært så overvektig, og nå som endelig også kroppen stemmer overens med mitt eget bilde av MEG (ref. sporty, spretten :)) så ønsker jeg jo også at det er slik verden oppfatter meg!

 

Nå er det vel ikke politisk korrekt å si at utseende betyr noe.... men det gjør jo det.

 

I flere år har jeg gått som en usynlig skygge rundt omkring. Ingen har kastet to blikk etter meg når jeg har gått forbi. Jeg er godt gift og alt på stell, så det har jeg i grunn ikke tenkt nøye over før NÅ, for plutselig så merker jeg at en og annen følger meg med blikket. Det er en litt overraskende effekt av at jeg føler meg bra, kler meg godt, har rett rygg og ser selvsikker ut, tror jeg :)

 

Klart utseende betyr noe, i allefall om man føler seg tykk, bruker klær for å skjule det, luter litt i ryggen for å skjule magen og altfor store pupper etc. Man sender noen signaler, tror jeg, som "Jeg ønsker å være usynlig."

 

Ta bilder, jeg er så glad for at jeg gjorde det - selv om jeg knapt identifiserer meg med de tidligste bildene lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samlet bilder fra siste år. Skrev ut på printeren hjemme, så nå er det tomt for blekk. Derfor må utskriften av bildene av meg pr i dag vente. Men det blir! Gjemmer folderen godt, dette er ikke til almenn beskuelse! Eller "gjemmes" jo bildene av meg blant alle bildene av resten av familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koala: takk for tips :)

 

Filiokus og slippe : ja, dette er et veldig interresangt tema! Jeg skulle absolutt ønske jeg hadde startet vektnedgangen med å ta bilder.. men ser jo ganske forskjell på bilder fra et år tilbake og nå :)

Litt sårt og se sannheten i øynene, men hadde altfor mange kg ekstra. Når det er sagt så har du rett i det du sier Slippe. Det er kjekt at folk kommenterer at man har blitt så fin og slank osv osv, men når skal folk glemme at jeg har vert overvektig da ? folk kommenterer i et sett. Jeg vil ikke bli husket som overvektig, jeg vil bli husket som den jeg er nå! - men, for all del. Folk har sikkert snart glemt at jeg har vert overvektig :) - får vi håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert på besøk i hele helgen og tenkt meg hjemmover i ettermiddag en gang.

Matmessig og treningsmessig har jeg ikke vert flink, litt for lite trim og litt for mye mat:P ble vaffler i går kveld og spiste litt mer enn det som strengt tatt var nødvendig! MEN- det var sunne vafler, med lite sukker, og ekstra lettmelk :)

Blir litt godt å komme hjem igjen til "gamle" vaner om jeg skal si det sånn... Eller nye vaner er det vel gjerne, uansett så er hodet stilt seg så godt inn på matfronten at jeg nesten kan kalle det gamle vaner :) deilig følelse at jeg kan skeie ut som alle andre, men komme tilbake i riktig sti igjen etterpå:)

Før kunne jeg ikke det, hadde jeg først skeiet ut, så ble det sånn... uke etter uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 kg! Det må være deilig :( Nå har du en livsstil du kan leve med, for vekta skal jo være det nede! +/- 1 kg, det er vel ikke lett å vite hva som er din idealvekt :P Du får se hvor du havner. Jeg gleder meg sånn til det er min tur! Det er så inspirerende å se at du og andre har klart det, husk at vi er flere som ser opp til deg nå :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra, janne1! Nå er du jammen nærme:)

Skjønner at du ble litt redd, da... jeg synes det er kjempeskummelt at målet nærmer seg, jeg. Ukjent farvann og alt det der!

Men tenk så utrolig bra det blir!! Lykke til med siste innspurt, vi heier på deg den siste, lille biten til mål:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN takk Filiokus, Ninjastar og slippe:) setter utrolig pris på de flotte kommentarene! Lykke til, til dere alle :P

 

Ja, sant som du sier Ninjastar.. litt skummelt å snart se målet.. er på ukjendt farvann... jeg har faktisk aldri slanket meg før, bortsett fra - noen kg! så jeg er så utrolig usikker og redd i tillegg liksom, er redd for hva jeg skal gjøre nå. Kan jo ikke fortsette i samme sti, for da går jeg jo bare nedover.. og det vil jeg heller ikke..

Er veldig glad for at målet straks er der, men hva skjer deretter ? er ganske urolig egentlig... men får vel bare prøve med en skive ekstra eller noe å se.

Tror jeg har vert litt under den anbefalte kalorimengden også, så vet ikke helt hvordan jeg skal øke, har jo ikke veid maten eller tellt kalorier eller noe.. Har tatt alt sånn ca, og det har jo slått ut posetivt da :(

Det er faktisk veldig deilig å smette lett inn i klær på prøverommet... nå er det deeeeeilig å shoppe, og ikke lenger en skuffelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var helgen snart over. Har ikke hatt særlig helg siden jeg jobbet i går, men deilig med fri i dag :(

 

Jeg har vert så uuuutrolig sur i det siste, og har hatt sååå lyst å stappe i meg mye sjokolade! (men har ikkje gjordt det).

Jeg venter på den røde uken, som er seint ute, og da blir jeg bare surere og surere og har lyst på så my dritt! I går kveld tok jeg meg 2 twist, med goood samvittighet.. før kunne jeg ikkje kun tatt to, da spiste jeg hele pakken uten å tenke, og angret etterpå. Det er VELDIG viktig å tenke seg godt om før en spiser noe snop, ha et mål og tenk på hvor mye du skal spise, og spis det sent, og nyt det. Da går det bra! Viktig å ha hodet med seg!

Jeg har så utrolig humørsvinginger for tiden at det er helt utrolig! føler meg skikkelig forferdelig... føler meg tykk og ekkel.. det er jo helt banalt! Jeg kan jo umulig være tykk fortsatt! i det ene øyeblikket vil jeg holde vekten og tenker at det er nok, og i det andre er jeg tykk! oh god!- jeg blir sprø!

Jaja, det går nok over... Når det gjelder trening er jeg fortsatt like flink, trener HVER dag 30-40 min! men det er på termometersykkelen, terengsykkelen, jogge,zumba eller gå tur. Jeg burde så absolutt trene styrke, for det henger jo litt her og der.. men det er så utrolig kjedelig, at jeg greier det bare ikke.. :P

Og jeg merker jo det, jeg har god kondis nå, men er skikkelig svak..

 

sånn, da har jeg fått ut litt av det som svirrer rundt i hodet.

Når jeg er helt i mål så lurte jeg faktisk på å bestille en time hos en ernæringfysiolog? hva tror dere om det ? da kan jeg jo få tips og råd om hvordan jeg skal holde vekten, kan jo gå på GR hold vekten, men det er veldig dyrt, også føler jeg at det ikke er så vits, fordi jeg teller ikke kalorier uansett, og motivasjonen svikter aldri helt! Jeg gikk jo på GR kurs, og gikk ned 6 kg, men de kiloene hadde jeg gått ned uansett, gikk jo ned 10 kg før kurset, og 6 på kurset og 8 etter kurset. Og jeg har aldri tellt kalorier, og fikk det ikke helt til, så kurset kunne jeg egentlig holdt meg uten. Og hold vekten er vel stort sett det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var vi godt i gang med uken igjen... ser fram til frihelg !

 

Jeg hadde veiedag i går og hadde gått ned 0,2 kg.. hehe... veide meg noen dager før, og da viste den at jeg hadde gått ned 0,8... hehe.. men har rød uke nå, så det er nok grunnen... uansett, så gjør det ikke noe om jeg står stille eller ned, stresser ikke med 1-2 siste kg.. bare jeg ikke går opp så... ! merker at jeg begynner å bli litt slurvete, skal for all del ikke miste motivasjonen når jeg har komt så langt! aldri i verden! jeg kan jo aldri gå tilbake som jeg gjorde før, ikke at jeg vil det heller! men kan ikke gi opp selv om jeg er blitt slank, må jobbe resten av livet nå gitt, men det er jeg klar for.

 

Trening er ikke helt det store for tiden, jeg trener fortsatt hver dag, men trener ikke så lenge, og merker at det er skikkelig tilltak å faktisk måtte trene! men men, er vel bare en periode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...