Gå til innhold

LeiLeiLei!


FruE78

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på....så jeg skriver her inne jeg...

Nå er det to år siden jeg gikk på kurs sist. Da kurset var over fortsatte jeg litt til ned, og endte på ca 6 kg mindre enn jeg er nå... Kiloene sniker seg sånn på!!! :-( Og jeg er lei. Lei av at jeg føler alle ser på meg og tenker:"Jaja, hun klarte jo ikke å holde vekta...." Fikk mange kommentarer som "Ja, vi har snakket om hvor fin du er blitt..." osv. Da regner jeg med at jeg ikke er så fin nå da... Bestemmer meg HVER kveld for at "i morgen, DA skal jeg i alle fall la være snop!!!" Slik var det i går kveld og. En fredag kveld altså. Og gubben er bortreist på 2.uka, og jeg hadde ostepop og 6 (!) kvikklunsj i skapet. Har spist litt (faktisk ikke så mye som jeg kunne ha gjort....) ostepop....og 2 kvikklunsj. Jepp, TO stykker! Enda jeg egentlig vet at jeg ikke burde!!! Blæh!!! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer dette jeg. Har følt meg ganske ok i halvannet år nå, men nå er det slutt. Vekta stopper på 78 kg. Er fornøyd når den ligger på ca 70-72. Men hvordan komme dit da? Har jo klart det før... Tenkte faktisk på å melde meg på kurs igjen, men kan jo ikke gå på kurs for alltid heller. Og så er det nå slik at vi planlegger å bli gravid med nr 3 på slutten av sommeren en gang (hvis slikt kan planlegges da...), og jeg vil gjerne være noen kilo lettere FØR den tid. Så; motiver meg gjerne. Er litt fortvila her jeg sitter. Skal prøve å huske å skrive inn her - kanskje det hjelper. Rapportere litt i alle fall. Fint om noen vil lese, eller kommentere, men får prøve å skrive litt.... Må da finnes en løsning for meg og!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Det er nok ingen myte at de siste kiloene er de vanskeligste ja... Jeg tror du må unne deg litt godteri innimellom, for det første. Og for det andre så må du ikke nå tenke at alt er tapt bare fordi du hadde en liten sprekk igår. Jeg tror noe av det viktigste er måten vi tenker på. Det er mye motivasjon å finne på nettet, så vil anbefale deg å google litt. Og så må du bli snillere mot deg selv. Ikke si 'hvorfor sprakk jeg nå igjen', 'hvorfor klarer ikke jeg dette' - det er ikke å være snill mot deg. Tenk på at du skal gi kroppen det den trenger mest, ordentlig næring og litt mosjon. Alle sprekker en gang iblant men det er ingen krise av den grunn. Det viktigste når man har hatt en sprekk, er at man dagen etterpå tenker - jaja, sånn gikk det men nå er det ny dag og nye muligheter og jeg velger det som er best for meg idag. Tenk positive tanker om deg selv. Ikke tro at andre synes at du ikke er fin fordi om du veier litt mer enn du gjorde da du var ferdig med kurs. Og så må du spise jevnt utover hele dagen, og gjerne finne på noen aktiviteter på kveldstid. Veldig lett å gå i snope-skapet når man sitter foran tv'en... hvis du trener istedet, på stuegulvet, og så tar en god dusj, etterfulgt av to knekkebrød med ost - så blir det mye lettere å ikke spise snop.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk for oppmuntring!!! :) Er så enig i det du skriver. Er flink til ikke å være snill med meg selv, og da går det bare nedover... :) Så, i dag er en ny dag, og dagen har starta bra. Passe til frokost, så en to timers ganske avslappende tur m ungene (som det bare kom 1 trimpoeng ut av pga meget rolig gange... ;)), og så en passe lunsj, med knekkebrød og hvitost, ikke brunost som jeg har en tendens til å bli hekta på. Etter noen år nå med GR vet jeg jo hva jeg bør spise og ikke, og det irriterer meg derfor at jeg må begynne med disse kiloene på nytt. Men det er ikke umulig å bli kvitt verken kiloene eller søtsuget, det vet jeg jo. Merkelig egentlig, for det er ikke ofte jeg har direkte SØTsug, men har lyst på noe enkelt og godt å spise - vil ha følelsen av å kose meg litt. Blitt mer det siste året, for i vinter døde pappa, og i fjor høst døde mormor, og jeg har nok følt at det har vært lite "kos" i hverdagen, bare tungsinn og deprimerte tanker. Snopet om kvelden gir meg liksom et "pusterom" om jeg kan kalle det det.... Er glad i scrapping og håndarbeid ellers, og kunne nok trent litt mer om kvelden; spinninsykkelen står rett ved siden av sofaen, og vi har RedCord i taket, så jeg har ingen dørstokkmil å skulle tilbakelegge heller....det er nok heller at når kvelden kommer er jeg kjempesliten, ikke minst i hodet, og orker ikke mer enn å ligge på sofaen. (Beklager sutringen altså, men godt å få skrevet det ned....lover å bli mer positiv i det jeg skriver!!!) Noen kjenner seg kanskje igjen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gikk dagen mot slutten...og jeg er sliten, trøtt, og har enormt lyst på sjokoladen og ostepopen i kjøkkenskapet... ;) Tenker jeg alltids kan begynne på slankingen i morgen. Og er fremdeles sulten, selv om jeg er oppi rundt 1600 kcal hittil i dag.... Har fått 1,5 trimpoeng i dag da, så litt er forbrent....men sliter litt med å skulle klare en søndagskveld med tv og en trøtt og sliten kropp - uten mer mat eller disse sjokoladene (Var jo så dum å kjøpe en 6 pakning med Kvikk Lunsj før helga........aner egentlig ikke hvorfor engang - tenkte vel de var til turer med ungene nå som vi er alene hjemme....

 

Burde kanskje ta et kurs en gang til for å finne ut hvor mye jeg egentlig kan spise....for jeg har vært sulten HELE dagen faktisk!!! Men har spist skikkelig; knekkebrød, hjemmelaga pizza med grov bunn og karbonadedeig, litt havrefras med skumma melk...og litt is, men begrensa meg i forhold til vanlig....

 

Hmm...jaja, får se hvordan kvelden blir.

 

Ha en fin kveld dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg har akkurat samme problemet. Helt siden jul har jeg hatt som regel en til to skikkelige sprekker hver uke, å kiloene har sneket seg på. Huff ikke en god følelse når man har vært så flink i ett par år. Men er nok viktig å unne seg noe godt en gang i uka, men ikke en hel haug som det ofte blir. Blir gjerne mer enn man egentlig har lyst på siden det "ikke er lov" så man over spiser seg helt! Jeg drikker gjerne confecta kakao med noen suketter i for å dempe søtsuget, det hjelper. Også fyller man lissom opp magen også. Kunn 20kcal i en kopp:)

 

Håper det går bra for deg i kveld, husk at det sitter som regel kunn mellom ørene på oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TH88, takk for oppmuntring....men gikk skeis i kveld. Er bare så utrolig sulten, så ble litt kveldsmat OG sjokolade....huff, må finne en måte å ikke bli så veldig sulten. Kanskje det går over etter en dag eller to...? Får ta en fjelltur i morgen for å "bøte på skadene".... Men gir meg ikke...selv om jeg nok er litt skuffa over meg selv i dag ja... ;)

 

Lykke til du og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen, og uka i gang. Har vært på tur i 1,5 time i dag. Deilig! Så da regner jeg med at kvikklunsjene fra i går forsvant... :) Huff, nesten pinlig å klare å spise så mye sjokolade når man jo egentlig har tenkt å gå ned. Burde vel bare puttet dem i en konvolutt og sendt dem til noen som trenger dem mer enn meg .... :) Eller kastet dem i søpla. Men her ble visst den "søppelkassen" min egen mage... jaja. Nå er jeg bare spent på hvor sulten jeg blir til kvelden. Frokost og lunsj er innenfor rammene av hva jeg tenker jeg kan spise, men er litt fysen på noe godt ja... Hva spiser du når du gjerne skulle hatt noe snop?

Ha en finfin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

En liten snacks som jeg har laget meg flere kvelder de siste par månedene (og da spist som kveldsmat) er følgende:

 

skrell og kutt opp et eple, legg i en liten ildfast form

smelt en skje eller to med bremykt eller vanlig smør (jeg er motstander av margarin jeg da, selv om jeg har vokst opp på det...) i en liten gryte, tilsett to-fire skjeer havregryn og bittelitt sukker eller fruktose. Rør rundt og varm det opp litt slik at det blir litt 'seigt'

ha havregrynene over eplene og stek i ovnen på 200 grader i 10 minutt sånn ca

server med litt kesam vanilje

 

namnam!

 

Nå vet jeg ikke hva du spiser, men for meg har jeg funnet ut følgende. For å holde meg mett må jeg spise fullkorn. Og et glass melk ved siden av hjelper også, da holder jeg meg mett enda litt lenger. Noen fungerer best på mer proteiner, andre på mer karbohydrater og atter andre på en blanding. Hvis du spiser mye frukt og grønt men lite kjøtt bør du prøve å spise mer kjøtt. Egg er også veldig bra, metter lenge og masse proteiner. Hvis du allerede spiser mye kjøtt, egg, melk men lite karbohydrater, prøv noen flere skiver med grovbrød (de som har minimum 3 og helst 4 av trianglene i grovhetsskalaen).

 

Ellers har jeg akkurat begynt å lese boka Ti år tynnere som noen her inne anbefalte. Og den virker veldig lovende!! Har ikke kommet så langt enda, men tror jeg skal teste ut det opplegget.. Du kan jo sjekke ut http://www.tenyearsthinner.com/ - boka finnes forøvrig på norsk, jeg har lånt den på biblioteket.

 

Og tilslutt... ikke rart at du sliter litt nå, når du nettopp har mistet faren din og mormoren din. Jeg mistet min mor for mange år siden, det tok lang tid og bearbeide selv om jeg trodde at det ikke gjorde det.... Men når man får trent litt, så kommer energien mer etterhvert. Vet ikke om du er alene med ungene, hvis du ikke er det, så kan du prøve å gå en tur mens mannen legger dem? Før du rekker å innta sofaen.. :) Hvis du gjør det mandag, onsdag, fredag en uke, og i tillegg legger deg litt tidligere enn du har pleid, så tror jeg du snart vil merke forskjell på energien.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sivalur - takk for oppmuntring og spennende oppskrift!!! :) Vet du hvor mange kcal det er i den?

Mange gode tips du har. Det med å gå tur skal jeg definitivt bli flinkere til! Gubben jobber borte nå på 3.uka, satser på at han kommer hjem om en ukes tid. Kan i alle fall prøve å få til tur FØR jeg inntar sofaen. Min største last er nå denne sjokoladen. Føler meg helt avhengig. Men klarer ikke å spise bare LITT, må gjerne ha hele plata på en gang. Så for meg å kjøpe mye som "skal vare litt", er håpløst....

 

Kikket litt på rapportene mine for kursene jeg gikk på for 2 år siden. Var nede i 71,5!!! Og i dag tidlig stoppet vekta på 77,3......Blæh! Er frista til å gå nytt kurs, men det siste kurset jeg gikk endte på 76,3...og det er ca ett år siden. Så vekta har jo ikke gått opp SÅ mye siden da....men vil gjerne ned disse 5-6 kiloene igjen....

 

Får prøve meg litt frem ang sultfølelsen. Takk for gode tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Hei Dundredei...

Stikker innom for å kikke på tråden din ... :- D

Ser at vi sliter med det samme ; belønning etter travle dager, og den HERSENS sjokoladen som er `god` å ha liggande i skapet, i tilfelle barna burde få noko. Eg har spist opp MANGE slike `god-å-ha` sjokolader!!!! Dessverre! Og så får eg litt dårlig samvittighet, for det er jo TWINSA sine, og så må eg skunde meg å kjøpe nye, er jo SÅÅÅ `godt` å ha, i tilfelle. ... - og så har vi det gåande!

Det eg har erfart, er at det er enklare ( om ikkje akkurat ENKELT ) å la det ligge dersom det ikkje er åpna. Så åpna godteri/chips blir alltid kasta i søpla ( og bært ut i søppelcontaineren ) på søndag kveld/mandag morgen. Det er eg faktisk ganske flink til. .. Har `litt` sjølvinnsikt. ... *ler*

Eg føler meg sikker på at vi skal klare dette, Dundredei! :- D

 

Mykje er gjort når man berre klarer å ha fokus på det. Og det skal vi da klare!!!

 

LYKKE TIL - HOLD MEG OPPDATERT!!! Gleder meg til å høyre korleis dagane dine blir framover!

 

Har du veiedag?

 

Snakkes her, eller på min tråd på `Ned under 10 kg.` .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :-)

Eg kjenner meg veldig igjen i ditta sjokolade-suget som er heilt uutholdelig!! Men fyrste bud er å ikkje ha det i hus!! Tips nummer 2 er å gå seg ein tur (om det så berre er ein liten ein) - for eg er vertfall slik at når eg fyrst har vore ute å trimma då har eg vanskar for å trykke inn igjen kcal som eg har kjempa hardt av.. (Har opplevd å latt vere å trene ein dag fordi eg heller har lyst å ete sjokolade.. hehe...) Tips 3: KAKAO MED SUKETTAR!!! :-) Med ekstra lett-melk kan du faktisk drikke noken dl for dag - smell opp i litt kakaopulver - og pøs på med sukettar til du syns det er søtt nok..!! HERLIG!! :-) Eg syns det er ei veldig god erstatning på søt-suget vertfall! :-) Og så er det faktisk slik at søtsuget forsvinner etterkvart... Og det er jo det beste! Lykke til vidare i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Når eg gjekk på kurs var noko av det viktigste eg lærte der ; å kaste åpna godteri ( fordi eg veit at dersom det ligger der, så vil det på eitt eller anna tidspkt. havne i MIN mage... ) og ; å ete litt - men ikkje alt!

Men det siste året, så har eg ikkje klart å leve etter det! Har eg åpna ein 200 gr. sjokolade - så klarer eg JAMMEN meg å dytte i meg heile greia!! 200 gram!!!!! FÅR VONDT BERRE EG TENKER PÅ DET!!!!!!!

Så det er ikkje det at eg er så innmari flink lenger, men det med å kaste åpna godteri, har eg - stort sett - klart å følge enda. Men når eg først går på ein smell, så kan den bli stor! *sukk*

Men no er det ; skeia i ei anna hand, hardt mot hardt, snørr og tårer --> krydra med ein god porsjon trim & fornuftig kosthold!

 

LYKKE TIL - kikk gjerne innom tråden min også på "Ned under 10 kg." :- )))

SAMMEN ER VI DYNAMITT! :- )))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Kaloriene i eplesnacksen varierer jo litt ettersom hvor mye man lager... hvis jeg lager bare til meg, tar jeg ett eple, skal mannen ha også tar jeg to epler. For å finne ut hvor mange kalorier det blir, kan du veie og legge inn i kalkulatoren her. Både havregryn og bremykt inneholder en del kalorier - men jeg tenker at det er hvertfall sunt, i forhold til sjokolade... en porsjon med ett eple, 20 gram havregryn, 10 gram bremykt og 1 gram fruktose (det veier ingenting, så et gram blir faktisk nok) blir på ca 200 kalorier. Så har man gjerne litt kesam til så blir det noen flere kalorier.. så det passer best de dagene hvor jeg har litt å ta igjen for å komme opp i 1700 kalorier. Men nå skal jeg innrømme at jeg veier ikke all mat hver dag lenger. Hvis vekta går litt opp eller står stille, så gjør jeg det i et par dager til jeg er på riktig vei igjen, men jeg har nå funnet ut ca hva jeg kan og bør spise hver dag, så selv om det går sakte så går det nå rette veien..

 

Godteri skulle du kanskje la være å kjøpe? Trenger ikke ha godteri i skapet i tilfelle ungene skulle få noe heller. De kan vel bare lære at godteri hører til på lørdager? Ikke kjøp det utenom lørdager, så blir det lettere å la være! Og trening FØR sofaen er et MUST! Har jeg først satt meg i sofaen etter middag, så blir jeg sittende der. Men du så deilig det er å få trent så snart ungene er i seng, og så slappe av resten av kvelden med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Den eplesaken høyres kjempegod ut! Skal eg jammen prøve ein dag, når søtsuget melder seg. ... Eg trur også at man er eit stykke på vei viss man klarer å bytte ut det man `alltid` sprekker med. Viss man alltid sprekker med sjokoloade, så er man eit stykke på vei viss man klarer å bytte ut den sjokoladen til...denne eplesaken, feks. Da har man brutt ein dårlig vane, og så kan man lettare endre på den nye vanen - gradvis gjere den sunnare og sjeldnare. Og så trur eg at dersom man klarer å få i seg nok mat, og rett mat iløpet av dagen, så vil også søtsuget slippe taket, for man har fått alt det kroppen trenger.

Men ; det er forskjell på teori og praksik - og det ER ikkje enkelt. DESSVERRE! :- (

 

Kjenner at eg er så sprudlande glad i dag - for I DAG har eg bestemt meg for å gjere noko med dette! Så håper eg på motivasjon og opp-backing herifra, slik at eg når måla mine! :- )))

 

TWINSMUM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Twinsmum: tror du er inne på noe der ja.. jeg er også en sjokoholiker, har til tider dyttet i meg 200 grams sjokoladeplater daglig - er det mulig!!! Elsker fortsatt sjokolade, men nå klarer jeg å la være og spise det hver dag. Drar heller ikke og kjøper i helgene - men trenger ikke tenke på å kjøpe godteri, for det ordner alltid mannen, sukk... Så her må jeg bare ha viljestyrke, det blir ramaskrik hvis jeg kaster alt godteri i skapene(selv om jeg veldig gjerne skulle gjort det). Prøver å tenke på at kroppen trenger riktig næring (og f.eks. havregryn og eple er jo det) og ikke masse tomme kalorier, selv om de smaker godt. Så gøy at du har bestemt deg!! Når man først har bestemt seg er veldig mye gjort!! Motivasjon finner du i lassevis her og flere andre steder på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Hmmmmm.... Sikkert ikkje så smart å vere så påpasselig med at eg alltid har godteri til barna, dei er 1,5 år og er LIKE glade for å få ei pakke rosiner som å få ein eske Gomp! Dei liker godteri, men dei klarer seg SÅ fint uten. Skal faktisk tenke litt på det. .... Det har jo med kass vaner EG gir dei, og barn på 1,5 år TRENGER ikkje sjokolade kvar lørdag. Har to bonusbarn også, på 11 og 13 år, og dei forventer lørdagsgodteri - sjølvsagt. Kanskje eg rett og slett skal prøve å legge godteri til dei to små, til annakvar lørdag istedenfor? Og tømme skapet for sjokolade i mellomtida? Hmmmm.... KAN vere ein god plan! :- ))

Iallefall er det faktisk heilt unødvendig å alltid sørge for at det alltid ligger Kindersjokolade klar for dei små - og iallefall siden Kindersjokolade er det BESTE eg veit! :- )

 

Gleder meg til å høyre oppdateringer fra dere! :- D

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinsmum - kjenner meg bedre enn på lenge i dag jeg og, fordi jeg klarer å tenke positivt om å ta av disse kiloene, ikke bare "Off, dette GÅR jo aldri!!!". Har blitt litt mange sånne tanker i det siste her.... Kjenner meg igjen når det gjelder den 200 grams sjokoladeplata. Men det var faktisk oftere før at det skjedde. Sånn bortsett fra disse kvikklunsjene i går.... Jeg unngår så godt jeg kan å kjøpe store poser med godteri. Er veldig glad i disse posene med småsjokolader, men en slik pose forsvinner raskt hvis jeg har den i hus. Så her kjøpes det ofte smågodt og en liten sjokolade til mamma i helgene...men har nok blitt litt for mye smågodt, for ungene spiser ikke så mye av den smågodtsjokoladen som jeg gjerne regner med når jeg er på butikken.... :) Så, målet mitt er å kjøpe snop BARE på lørdager, VITE at det blir spist opp - altså kjøpe mindre enn jeg tror vi 'trenger', og veie og skrive inn alt jeg spiser her. Og så tror jeg at jeg skal kjøpe noen småkjeks å ha i skapet igjen. Disse klarer jeg faktisk å spise bare EN av, uten å måtte ha alle på en gang. Og det hjelper på godtesyken min. Gikk ned mange kiloe sist, selv om jeg spiste en kjeks nå og da i ukedagene. Men kjeks til ungene i stedet for mengder med sjokolade - det skal jeg prøve. :)

 

Nå har vi nettopp spist middag her i huset. Omelett med skinke, nøye veid og lagt inn her. Og nå, en halv time etter mat, kjenner jeg at sulten begynner å melde seg igjen... Jaja, har ikke noe snop i huset - noe ostepop, men det spiser jeg bare i helgene, har ikke lyst på ellers faktisk... Men får bli litt knekkebrød i kveld.

 

Hvor mange kcal spiser dere pr dag? Her bør det være ca 1600...noen ganger litt over og andre ganger litt under....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- kjøp alltid litt MINDRE enn du trur familien `trenger` ... For da blir det kanskje ikkje nokon rester!! :- D

Vi skulle egentlig ha fiskeboller i kvit saus og poteter og grønnsaker i dag, men når eg kom heim fra jobben i dag, så hadde eldste bonusbarnet komt innom OG LAGA MIDDAG TIL OSS!!!!! * kor snilt er ikkje det??!!?* - og han hadde laga pannekaker! :-D AUDA!!! Eg kunne jo ikkje sitte og ikkje ete pannekakene han hadde laga til oss! Så da *stolt av meg sjølv* spiste eg ei pannekake - og berre `gjekk forbi` med sukkeret ;- )) og gav meg med det. Så tok eg heller eit knekkebrød etterpå ( i smug ) for å døyve sulten. Vart ikkje heilt som eg hadde planlagt, men det var eit så godt initiativ, at eg måtte berre la det gå denne gangen. Og gjorde det beste utav det...

 

Eg har ikkje regna så veldig på kcal enda - tenker at denne første veka skal eg berre forsøke å begynne å ete til alle måltider igjen, og så veit eg jo fra tidligere sånn ca kva eg skal ete, og så skal eg måle og sjå på kcal fra neste veke av. Må ta det litt gradvis - i nesten 1 år no, så har eg kanskje spist en eller to ganger om dagen, og så har eg ryki på konstante smeller istedenfor å få i meg vanlig mat.

Tenkte eg skulle bruke kursboka fra sist, og regne ut skikkelig kva eg skal ha, og så forsøke å holde det...

 

Veldig motiverande å `dele` dette med dere - og føle at vi er fleire om samme mål! :- ) Eg skal forresten til syden 2. eller 3. veka i august - og målet må jo vere å komme ned mot 65 kg til da!! :- )))) HJELP MEG, DUNDREDEI og alle dere andre!!!!!!!!!! :- ))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-den er grei. :) Hvor mange kilo er det ned da? Jeg har ikke satt noe datomål ennå, er vel for redd for å mislykkes jeg... Men vil gjerne ned på 70, selv om jeg vet at jeg er veldig fornøyd når vekta bare er rundt 73-74, og da daler motivasjonen en del.... Men en uke av gangen, får se hvordan denne uka går først, så kan jeg finne ut hva jeg kan forvente meg da.

 

Kvelden har forresten gått greit. Etter omeletten i 16-tida, var jeg sulten igjen da ungene spiste kvelds i 18-tida, så da blei det ei brødskive, uten smør men med kaviar, og et glass melk til. Og så et knekkebrød med kremost og norvegia til kvelds. Under 1500 kcal i dag - veldig greit siden det ble godt over 3000 kcal i går (!!!!), og jeg er bare passe litt sulten. (Kremost er forresten et godt alternativ til smør på brødskiva, under skinke eller hvitost, eller egg...og har mindre kcal enn smør/margarin)

 

Men nå skal jeg sove. Lovte meg selv å legge meg FØR kl 22, så da har jeg 5 min på meg.

 

God Natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

GOD MORGEN!

Det er 4,5 kg. ned. .... - på 7 veker... Det er ca 0,6 kg. i veka, KVAR VEKE fram til sydenturen. Kan eg klare det??! HUFF... Får litt prestasjonsangst berre eg tenker på det! Eg hadde egentlig ikkje tenkt å sette meg dato-mål, men samtidig så hadde det vore så morro å gå ned såpass til eg drar til syden, og skal gå rundt i bikini igjen... *huff&HUFF*

Så eg prøver det, og så skal eg ikkje bli FOR deppa dersom eg ikkje heilt klarer det. Men det skal vere målet mitt.

Eg veit av erfaring at eg går veeeeeeldig sakte ned i vekt. Eg kan gjere ALT rett og vere såååå flink, men likevel så går det så tregt! Kroppen min VIL ha fettet, trur eg... :- D

 

Så flink du har vore med maten i dag, da!! KJEMPEFLINK!!!!! Du skal vere stolt av deg sjølv - for ostepoppen ligger vel der fremdeles? Det er VILJESTYRKE, DET!!!!!

FLINKE DEG!!!!!

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ostepopen er der fremdeles :) Men har faktisk ikke lyst på den. Er mest fysen på sjokolade.... Var i butikken nå i dag tidlig, og var veeeeeldig sulten på noe godt. Men lukket nesen for alle de deilige smågodtluktene og gikk forbi godteriet. Kjøpte en pakke Bixit med sjokolade, kan unne meg en i ny og ne når sjokoladesuget blir for stort. De klarer jeg ikke å spise så mange av på en gang likevel.

 

4,5 kg klarer du, det er jeg sikker på! Jeg håper å gå ned ca 1 kg pr uke....ambisiøst, jepp, men det er det jeg har gjort før når jeg har holdt meg til planen. Så jeg får se om det virker like bra denne gangen... De sier det er vanskeligere å gå ned når man har slanket seg tidligere, men mindre kcal enn du bruker burde jo resultere i at man går ned.....? Er spent på denne første uka. Synes det går veeeldig sakte. Hadde vært greit med max en ukes innsats, og så var man 4-5 kg lettere...hadde vært greit det :) hehe

 

Nei,nok skravling her nå. Må i gang med klesrydding og husarbeid nå når jeg har sjansen. Ikke enkelt å få til det med to som vil ha mammas oppmerksomhet mesteparten av tiden.

 

Kos deg i dag Twinsmum - med "jeg har vært flink å jogge før andre tenkte på å stå opp"-følelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

DU ER KJEMPEFLINK!!!!! :- D Og berre det at du kan ha den i hus UTEN å `måtte` ete den opp, er jo TOPPERS! GRATTIS TIL DEG!

Skjønner at sjokolade ofte er det som trigger lystfølelsen mest. .... Og når man først er igang med sjokis, så tar man gjerne ein liten (STOR) pose ostepopp på toppen! :- @

Som sagt ; av erfaring veit eg at eg bruker LAAANG tid på å gå ned, så eg er ikkje FOR optimistisk.

Når eg slanka meg sist, så måtte eg til stadighet ØKE matinntaket for å gå ned i vekt. Det stridde mot all min fornuft ; eg skal NED i vekt, og må ete MEIR enn eg nokon gang har gjort! Men da trena eg MASSE MASSE også. Så det er viktig at ikkje gapet mellom det du bruker og det du inntar blir for stort, for da blir det *sparebluss* og det vil vi ikkje ha. Men eg er i ein anna livssituasjon no enn da ; og kjem ikkje til å kunne trene like mykje no som da. Så da er det kanskje ikkje så stor fare for eit for stort gap.

 

Hopp inn i klesryddinga, du - det er jo aktiviteter, det også! :- D

 

Kjenner til følelsen av at det er to som vil ha KONSTANT oppmerksomhet. ALT må liksom skje i stereo. I går når vi dansa Mummi-samba ( det er forresten ein dans dei har lært i bhg. som vi danser til MUMMI-SANGEN, forresten ein innmari fin sang... ) skulle BEGGE to danse sammen med meg - samtidig. Det var ein kjempegod trim ; med 2 x 12 kg i armane og konstante knebøy - og strekk, og hopping og svinsing - eg vart heilt SVETT, eg! :- D

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det du skriver om at det ikke må være for lite mat heller. Da går kroppen min og i sparebluss og nekter å gå ned i det hele tatt. Derfor synes jeg det er greit å føre inn det jeg spiser her, slik at jeg har litt kontroll. Ikke enkelt de gangene man har besøk eller spiser ute, men etterhvert lærer man seg noen knep.

 

Da jeg gikk skikkelig på kurs sist, amma jeg minstemann samtidig. Da lå jeg på 1750 - 1800 kcal og gikk ned en kilo i uka. Men hadde jo nok å ta av da...og amminga trekker jo litt kcal og. Det jeg tenker litt på nå er at jeg burde bli flinkere til å trene styrke, slik at ikke alle musklene visner bort når jeg slanker meg. Begynner med øvelser i kveld! (Hopper gjerne over dem fordi jeg får så fort vondt i nakken og hodepine om jeg tar i for mye! Må begynne litt rolig...)

 

Høres ut som du har et godt treningsgrunnlag fra før, Twinsmum. Det hjelper jo når man skal begynne å få skikk på trening igjen. Har bestemt meg for at ungene skal få gjøre aktiviteter som gjør at de LIKER å være i aktivitet, og fortsetter med det når de blir eldre. For meg var det alltid mest musikk, og korpsspilling er ikke så veldig aktivt, utenom 17.mai og andre ganger hvor man marsjerer da... Holdt litt på med hest og, men det ble det etterhvert mindre av, dessverre. Men er glad i å gå tur, og danse (swing o.l.), så det holder meg sånn passe i form :) Gleder meg til ungene blir så store at vi bare kan dra på dansekurs og dansekvelder uten å måtte ha barnevakt! I fjor før jul var vi på dans eller julebord med dans nesten hver helg, og danset sikkert både 3 og 4 timer nesten i strekk. Da holdt vekta seg fint på ca 75....men kan jo ikke holde på slik i evigheter når man har små unger... Brude danset hjemme mer, men vi kommer oss liksom ikke opp av sofaen. Gubben derimot, er vant til å trene, sykler mye. Han syklet Bergen-Voss for 3.gang i år, sprekingen. Men det smitter jo litt over på meg og da, så kanskje det blir Bergen-Voss en gang her og?

 

Nei, nå skravler jeg fælt :) Litt mer ryddings før jeg henter i bhg.

 

ps: Liker du leverpostei? Prøvd den "Go og mager" fra Gilde? Den er kjempego! Og kan ha en del på brødkiva uten at det blir for mye mat. Anbefales! (Har forresten funnet ut at jeg ikke trenger smør på brødskiva lengre....har vært uten lettmargarinen min noen dager nå, og bruker ingenting under smørepålegg, og litt kremost under hvitost og skinke o.l. Funker fint, og blir mindre kcal. Så kan jeg heller spise mer skive :)

 

Høres gøy ut med Mummidans ja. Den sangen er kjempefin :) God trim og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens middag overstått. Grøt, men både smør og sukker. Men faktisk mindre smør og sukker enn jeg hadde "kalkulert" med :) Fornøyd med det! OG god og mett i tillegg!

 

Kanskje dette kan funke denne gangen? Spent på hvordan helga går, er alene og finner lett unnskyldninger for å spise noe ekstra godt... For ikke å snakke om neste uke. Da får vi besøk, og når vi har besøk er nesten HVER kveld fylt med noe godt...kanskje jeg kan overtale besøket mitt til litt grønnsaker og dipp noen kvelder i stedet for snop?

 

Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...