Gå til innhold

Ned 5 kg til skolestart! Heng deg på :-)


Gjest Pippo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er helt ny her inne og har tenkt å bruke sommeren til å få et sunt og fornuftig kosthold og samtidig (forhåpentligvis) bli kvitt de siste 5 kg fra graviditeten. Trenger dog litt motivasjon og lurer på om du vil henge deg på?

 

Her er litt om meg selv: Jeg er 36 år gammel og ble for 9 mnd siden mamma til verdens herligste lille gutt! Jeg er 172 høy og veide i dag 68,7 kg. Vil ned til 65, helst litt under. Har vært litt for opptatt av slanking og kropp i alle år - føler nesten at jeg har vært på evig slankekur... Er fryktelig glad i mat og eier ikke magemål til tider ;-) Har prøvd det meste av kurer og hadde stor suksess med ekstrem lavkarbo i en periode og holdt vekten med generell lavkarbo i 2 år, men måtte legge om til mer vanlig mat pga graviditet og amming. Nå når ammehormonene har sluttet å gjøre jobben for meg, er det på tide å gjøre noe selv! Har gått på meny 2 siden mandag, og det har vært veldig bevisstgjørende hvor mye man faktisk kan spise ila en dag, og hvor "stor" (les liten) en middagsporsjon egentlig skal være....

 

Håper på selskap denne sommeren :-)

 

(dette ble nesten en kontaktannonse gitt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. jeg henger meg gjerne på.

Har et av og på lavkarbo kosthold. men lavkarbo funker for meg, så lenge jeg holder meg der. Men jeg er alt for glad i mat, og spiser over evne.

 

Jeg er 24 år, mamma til to små på 4 og 1 år :) La på meg 25 og 25 kg ved hvert svangerskap. har heldigvis fått vekk alt, men har en god del ekstra. skulle helst ha vært 10 kg mindre enn nå.

 

jeg er 160 cm og 68 kg. vil under 60, og der vil jeg være.

 

siden jeg har to små, fulltidsjobb, mann og hus, så blir trening ofte nedprioritert, men jeg prøver ofte, skal bli flinkere å gå turer, og angrer hver kveld på at jeg ikke har vært ute å gått tur :)

 

håper vi kan motivere hverandre gjennom sommeren/høsten :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forresten fulgt litt lavkarbo siden mandag jeg også, og har allerede merket forskjell på kroppen. skal holde dette i minimum 3 uker, uten utskeielser :)

 

skal i bryllup den 30 juli, og vil gjerne føle meg vel i en fin kjole da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Så flott at du henger deg på. Når vil du ha veiedag? Jeg smugveier meg hver dag, men burde vel veie meg kun en gang i uken.

 

Så bra at du allerede merker forskjell på kroppen. Lavkarbo er topp! Jeg er veldig spent på om kaloriregnskap faktisk fungerer på denne kroppen her... Blir jo endel karbs sammenliknet med kosholdet jeg hadde før. Følger du også GR kosthold, eller kun egenkomponert lavkarbo?

 

Når det gjelder trening, har jeg også forbedringspotensiale. Har dårlige knær og de begrenser aktiviteten litt og synes stryketrening er skikkelig kjedelig, men går laaaang tur hver dag. Skal ha PT time på Elixia på tirsdag, og håper jeg kan få et fint program som kan motivere meg til å trene mer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så nøye for meg med disse veiedagene, men veier meg 2-3 gang i uka, så vi kan godt fastsette en dag om du vil? :)

 

jeg har foreløpig egenkomponert, spiser fisk, proteinrikt pålegg, grønnsaker, av og til knekkebrød, men prøver å holde meg unna alt av brød, ris, pasta, og mettet fett. så spiser mye avokado, sunne oljer, magert kjøtt, nøtter og litt tørket frukt, men spsier ikke så mye frukt til daglig.

 

ja styrketrening er ikke så morro, men jeg prøver å få med meg venninner på trening, og da blir det mye mer futt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere svermer for lavkarbo.

Da jeg startet slankingen i august 2010, starte jeg med en uke med lavkarbo og gikke ned 3 kg, men ettersom jeg er glad i brød og poteter og rotgrønnsaker og hater fett og kjøtt av svin og okse, ble dette vanskelig for meg, og fortsatte videre med å telle kalorier.

Men ligger fortsatt litt under på fett og karbohydrater og litt over det jeg skal på proteiner.

 

Som dere ser av vekta mi siden januar, har jeg ikke gått ned så veldig mye, derfor hadde jeg tenkt å ta ei uke med lavkarbo nå, men får besøk og da går det heller dårlig. Best å være alene meg selv når jeg skal ta den ukeskuren, for da blir det slavisk.

 

Ellers er jeg 49 år, veier nå 70,8 kg og skal ned til 64,5 kg. Men som sagt, jeg kommer vist ikke under 70... Jeg er 170 cm. Jeg har igjen 6,3 kg jeg skal ned.

Har gått ned 17.7 kg tilsammen.

Disse kiloene har bare sittet i 4,5 år. Alltid vært slank og aktiv, men ble syk og dermed var det 30 kg opp på noen få måneder. Jeg har alltid trent mye og da kan en jo spise det en vil, så når jeg da fortsatte å spise det jeg hadde gjort og piller satte ned forbrenning og jeg ikke hadde energi til å trene, ble det som det ble.

Skal ikke ned på det jeg var da jeg begynte å legge på meg, det var litt for lite... så jeg får se. Nå blir det til mens jeg prøver meg frem. Huden avgjør nå. Men den har krympet bra de siste månedene, så kanskje derfor jeg har stoppet opp. Jeg har også gått ned på mengde trening fordi jeg ikke gikk ned noe da jeg trente mye. For meg er en dag uten trening en dag uten mening...

 

Jeg har en voksen sønn, og ingen barnebarn, så vi er jo på litt forkjellige stadier u livet, ikke har jeg mann heller.

Og liker nok kaloritelling bedre enn lavkarbo så dere får avgjøre om dere synes jeg "passer" inn eller ikke.

Blir 3 uker før jeg får prøvd meg på lavkarbo, nå. Denne uka besøk, neste uke dans, så blir det fjelltur første helg i august, men så fra 08.08, klarer jeg vel å få til ei uke. Hadde tenkt å ta det med ro ang nedgang i sommer. Danse, trene og ha de det moro, men spise fornuftig og da går det som det går.

 

jeg har lagt meg på veiedag på mandag, må skjerpe seg litt i helga da. Men på onsdag veier jeg minst... men øker litt til veiedagen, igjen...

 

Dette ble masse.

God søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, begge to. Hyggelig at flere stikker innom! Kan vi ikke sette mandag som veiedag da? Jeg har veid meg flere ganger denne uken, uten noe nedgang, og ble litt deppa av det må jeg si. Synes lissom at jeg har vært litt flink da. Blir spennede å se i morgen. Begynner å helle mer mot karboredusert Grete Roede. Lavkarbo har alltid hatt god effekt på meg, så hvorfor ikke kombinere kaloriregnskap med litt mindre karbs? Tror jeg må spise mindre brød, eventulet et proteinbrød og spise mye mindre frukt - eventuelt kun bær. Da jeg gikk på vanlig lavkarbo noen mnd før jeg gikk på ketolyse (ekstrem lavkarbo) gikk jeg ned svært lite, og tror det skyldes frukten. Er nok veldig vàr mot karbohydrater.

 

Tjorven45 - så utrolig flink du har vært som har gått ned så mye! Litt av en bragd! Hvordan klarte du det? For å hjelpe deg på vei med lavkarbo, kan jeg jo tipse om at fettet kan skjules ved å bruke fløte og sæterrømme i maten, bruke oljer i salatdressingen og det er jo helt greit å spise kylling og fisk. Masse fint fett i fisk ;-) Men du burde passe på å gjøre det av og på - bedre å finne en kosthold du trives med og kan leve med. Har lest at det er veldig lett å legge på seg igjen hvis man hopper av og på et lavkarbokosthold. Spesielt hvis man spiser svært lite karbohydrater. Den første vekten man mister, er for det meste vann, og det skjer gjerne den første uken. Først når glykoselagrene er tømt, begynner kroppen å forbrenne fett og for å få til det, trenger kroppen også fett.

 

Nok lavkarbo for denne gang :-) Jeg håper jeg kom igang med treningen igjen denne helgen. Fikk skikkelig kick nå og håper jeg klarer å opprettholde dette framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Var spent på å gå på vekta i dag. Har stått stille noen dager... Det er vel derfor man ikke skal veie seg hver dag?!?

Veide nå 68,3. Altså ned 1 kg fra forrige mandag :-) Gjør kanskje noe riktig allikevel? Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 70,4 kg i dag, det er 600 gram ned siste uka, men bare 200 fra laveste vekt som var for 2 uker siden...

Jeg hopper plutselig opp 2 kg i vekt og så går det sakte men sikkert ned igjen, så venter bare på at jeg i morgen tidlig har gått opp 2 kg... ganske håpløst.

Ja, jeg har gått ned mye siden i august i fjor, men siden januar er det ikke blitt mer enn 5,5 kg... så det føles veldig håpløst.

 

Da jeg etter graviditet for 29 år siden gikk på en spesiell slankekurs, hadde vi 2 uker vi telte kalorier og ei uke vi hadde lite med karbohydrater og det funket veldig fint for meg. Så når jeg etterpå gikk opp noen kilo, gikk jeg på den lavkarbokuren og gikk ned 2-3 kg. Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve det igjen. Jeg har melkeallergi så kan ikke spise fløte eller rømme. Alltid ett eller annet å passe på.

 

Gratulere så mye med flott nedgang - Pippo- Det var moro. Ser ut som du har skjønt det, ja :)

 

Både i dag og i går fikk jeg trent masse, nesten 4 poeng hver dag.

Jeg driver en del med jogging med staver og Powerwalk med staver og det forbrenner kcal og gir god kondis - herlig. Ved siden av dans og litt styrke, har jeg fått en fin kropp igjen. bruker nå M og 38/40 og 31" i klær og bukser så tanken har slått meg at jeg kanskje skal ligge på denne vekta. men samtidlig føles det litt for høyt.

Før jeg ble syk og la på meg lå jeg under 60 kg.

Kanskje det er dette som er min vekt, for meg, uahengig av InBody og kg. I utgangspunktet skulle jeg jo ned til de str i klær jeg nå er i. Har kvittet meg med klær i 34 og 36. Skal/ skulle aldri nedi så små klær, igjen...

Ikke lett å vite hva en skal gjøre...

 

Jeg har fulgt Grete Roede sitt opplegg for å gå ned i vekt. Telt kalorier og veid alt jeg har puttet i munnen. Å jeg måtte øke matinntaket for å gå ned. Ligger jeg under 1600 om dagen, går jeg opp istedenfor ned, kroppen tror det er hungersnød og holder på de den har... Merkelig system, den kroppen. Å det er så avgjørt vanskeligere å gå ned nå enn da jeg var yngre.

For 12 år siden veide jeg 62 kg og gikk på GR og på de 7 ukene gikk jeg ned 10 kg, så lett som bare det. Denne gangen gikk jeg ned 4,6 kg på de 7 ukene... men kom i gang.

Og gir ikke opp. Selv om jeg går opp og ned disse 2 kg, så fortsetter jeg like jevnt... jeg trivdes ikke med den jeg så i speilet så da må en stå på.

18,1 kg er bra, ja... må huske at jeg har drevet lenge... snart ett år... hjelpes meg... :)

 

Da håper jeg vi får en fin uke sammen her ute og at vekta om ei uke viser enda mer ned... tenk om jeg da hadde klart 69, ett eller annet... drømme drømme :)

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Ned 600 gr på en uke er jo helt topp! Anbefaler ikke GR et vekttap på rundt en halv kg pr uke? Du sier du lett legger på deg 2 kg. Kan det være vann? Det skal nemlig utrolig mye til å legge på seg 2 kg i fett - da må man stappe i seg MASSE kcal!

 

Skjønner at det er frustrerende når vekta går for sakte nedover. Har vært der selv. Det er normalt med platåer, hvor man må justere matmengden og/eller treningsmengden. Ellers tror jeg at kroppen også legger seg på en naturlig trivselsvekt. Jeg opplevde det samme etter at jeg hadde gått ned endel kg. Hadde 65 som mål, men vekta rikket seg ikke fra 66,9. Der hadde jeg det derimot ganske behagelig - og tror kanskje det er lurt å akseptere 1-2 kg over. og ha det godt, i stedet for å slite seg ut for å holde sin drømmevekt (som kan være for lav...) Jeg gikk derimot ned et par kg på ferie, der jeg måtte spise endel karbs siden det inngikk i alle rettene der- tror faktisk kroppen min fikk en liten kickstart da ;-) Men så ble jeg gravid da....

 

Kanskje du også bør akseptere en litt høyere vekt. Synes under 60 høres altfor lite ut for deg. Vi er jo like høye. Jeg har en gang veid rundt 62-63, og da sa alle at jeg var for tynn. Jeg er i tillegg ganske kraftig i benbygningen. Jeg er også str m 38/40 og er jo også helt normal, men for meg handler det like mye om å få et normalt koshold som jeg kan leve med og komme ned der jeg var før jeg ble gravid. Det er jo ikke sikkert jeg klarer 65 nå heller. Vi får se.

 

Jeg er sikker på at du får til å komme under 70 kg denne uken. Det er jo bare snakk om en halv kg! Det bør jo være en kjempemotivasjon til å være ekstra flink denne uken!

 

Jeg for min del har måttet inngå en slags godtelov med samboeren min. Jeg skal ikke spise noe godt unntatt når vi har eller er på besøk og minst trene 3x pr uke. Holder jeg ikke dette, må jeg betale sykkelservicen hans. SKikkelig barnslig, men hjelper meg å "holde meg på matta" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en dame på 34 som har tenkt meg ned minst 5 kg til høsten. Vil gjerne slenge meg med dere:)

Jeg er 170cm og veide meg imorges( etter en laaaaang ferie fra trim og fornuftig spising og hadde gått opp gitt)......veide 77,8kg..:) Da jeg slutta på GR kurs og hold vekten var vekta stabil på 73kg. Vil gjerne ned til 70kg, helst 68kg. Har trent ca 3ganger uka tidligere og skal nå starte på igjen med 3-4 ganger uka+litt styrketrening. Spent på om jeg klarer det sammen med dere, ellers får jeg nok melde meg på et GR-kurs i august. Første delmål er 75kg til 8.august. Må starte i det små:) Kommer til å holde meg på meny 2 ca.14-1600kcal.

veiedag mandag er ok for meg

Lykke til dere som har kommet igang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karmani

Hei dere!

Henger meg litt med på denne tråden, jeg...

Er snart 38 og vil ned 5 kg, ikke så mye kanskje, men søren meg så vanskelig å bli kvitt! Er også matglad og kan lett overspise, derfor greit å kunne skrive ned her hva en faktisk putter i seg, og lettere kan kontrollere det:)

Har visst spist litt for mye i kveld, men lite før på dagen, så får håpe at det går greit. Har ikke kommet helt inn i dette enda, jeg...

Gikk en lang tur i regnværet i kveld, deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp og velkommen begge to! Dette skal vi greie! Jeg har faktisk meldt meg på kurs i dag, men det ble Fedon Lindberg og ikke Grete Roede. Tror det kan passe for meg. Er veldig vàr for karbohydrater og på fedonkurset får man visst individuell veiledning på hvilke matvarer som passer best for sin kropp, basert på blodprøve. Det synes jeg virker veldig bra. Begynner i slutten av augsust, og da er jo er det jo egentlig meningen å være i mål, men vi får se... Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at vi blir flere. Så velkommen skal dere være.

 

Vet ikke hvorfor jeg plutselig går opp 2 kg over natten. For jeg overspiser ikke, nei. Heller motsatt. Spiser alt for lite. Ikke spiser jeg gotterier heller så skjønner ikke hvorfor jeg ikke kommer meg videre i nedgangen.Har bare kommet til 1250 kcal enda. Men jeg spiser mye frukt og det er jo "sukker" i det, også. Kanskje for mye. en hel kork med jordbær i dag - nam nam... og en fersken og en aprikos... det er jo så godt. Bruker å spise mye vannmelom om kveldene.

Salt bruker jeg Snack a Jack med ostesmak, en stor riskake har 38 kcal. Spiser bare 2 om kvelden.

Så jeg føler at jeg kan spise veldig mye for å få i meg 16-1800 kcal.

 

Ikke kommet meg ut på tur eller trent i dag. Får snart besøk langveisfra og de blir i noen dager så da blir det nok ikke så mange ord her ute. Men noen blir det jo :)

 

To venninner av meg som går på Lavkarbo har fått gallestein, det blir for mye fett, så de har måttet gå ned på alt fettet. Kuttet ut melkeproduktet. Men lykke til Poppi - kanskje jeg skal vente med min lavkarbouke til du har begynt på kurset.

 

Håper ikke Rita er blitt borte??

Selv om veiingen går dårlig må en ikke kutte ut.

 

Mye at dette går jo på livstilsendring, for mange, og vektnedgang er et plus. Jeg har bestandig spist sundt men ble syk og smerter og trett sammen med piller gjorde at jeg la på meg, trettheten og smertene gjorde så jeg ikke orke å ut av senga enkelte uker...og da ble det som det ble... så da jeg begynte å lea meg igjen, var det 15 min hver dag en periode, før jeg økte til 20 og idag klarer jeg opptil 3 timer, men blir det no særlig lengre tur enn 3 timer blir det smerter og tretthet etterpå... men glad jeg klarer det jeg klarer i dag.

 

Nei, dette er nok fra meg for en stund;)

 

Ha det bra så lenge.

plutselig så dukker jeg opp, igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipphipp86

hei hei =)

 

Troro dette kan være tråden for meg =)

 

Jeg er ei jente på 24 år som de siste årene har gått ned ca 25 kilo. har lagt om kosten veldig og begynt å trene.

først spiste jeg bare sunt, så ble det kaloritelling med vektklubben på vg.no og siden med grete roede. jeg har i lengre tid kuttet ut brød og pasta, de store karbo kildene. men ikke vurdert lavkarbo, før den siste uken igrunn, og nå tror jeg at jeg er på rett vei =)

 

mer egg, kuttet ut min daglige havregrøt som jeg har hatt til frokost i over 2 år, kuttet ut bønner og linser- som jeg er veldig glad i, MEN ikke savner, det er det beste, og ikke gå å kjeske etter noe hele tiden=) er jo ganske ny på dette med lavkarbo, så prøver meg litt fram. jeg passer på sukker, hvete og karbo. spiste også mYE eple og gullerøtter, det har jeg byttet ut med andre ting, og savner ikke dette heller, har byttet ut melk med soyamelk eller laktose red. føler jeg spiser som en diabetiker eller en med gluten alleri av og til hehe :) men jeg har det helt suuupert med det =) og er dette veien å gå, så skal jeg gå den =).

jeg teller fortsatt kallorier, har fått 1600 av grete roede, og ligger på 1400 til 1700 kcal.

 

jeg veier nå 69,8kg, jeg har gått opp ca 700 gram de siste 2 ukene, så det var det som trigget min lavkarbo tanke. jeg pleier å ha veiedag på lørdagen, men skal veie meg idag, fordi jeg skal hjem i morgen, og jeg bruker bare min faste vekt :)

 

ang. dette å hjem, så "gruer " jeg meg nesten, hva mat ang. mat har alltid vært i fokus, og kjøleskapet bugner av karbo. de vet jeg ikke spiser brød, for det har jeg ikke gjort på leenge, så det er grei. værre blir det når jeg sier nei til f.eks melk, eller spør om vi kan ha maisen (karbs) ved siden av salaten, eller ikke vil ha lefser til tacoen. jeg skal ikke være for forhåndsdømmende, men ....hehe...det jeg lurer på er om dere har noen tips for hvordan man på en grei måte kan si ifra på. de ser jo self at jeg har gått ned masse og har det bra. men kommentarene kommer uansett, og tilog med at nå er du tynn nok.

 

Jeg er 170, og 69,8 kg og har ett mål om å komme ned til 65, for å se hvordan jeg ser ut da...for det vet jeg ikke =), og ta det derfra.

jeg trener masse og har endel muskler, så det at de blir litt mer deffinerte er et mål for meg =)

 

dette ble langt men;) dette skal vi klare dere, enda en stund til skolestart =)

 

PIPPO: gleder meg til å høre oppdateringer fra ditt Fedon -kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen hit. Så flink du har vært som har gått ned så mye! Utrolig bra! Det er rart det der med lavkarbo - når man først har sett hva den kosten gjør med kroppen, er det vanskelig å la være ;-) Kan du ikke bare si det som det er til familien din? At du har funnet et kosthold som passer godt for kroppen din. De må jo være imponert over det du har klart! Det var i alle fall de rundt meg ;-) Det tok litt tid før svigers sluttet å spørre meg om hvorfor jeg ikke ville ha potet til middagen, men tenk deg, nå har svigerfar kuttet dem ut også! Det går jo utmerket å spise taco uten både lefse og mais og kose seg med med masse rømme og ost. Og når det gjelder melk, tar du bare med din egen! Dette fikser du. Når det gjelder din vekt og høyde, kan jeg tenke meg at du ser fantastisk ut allerede! Husk at muskler veier mer enn fett, så det kan godt hende at 65 er for lite for deg. Ikke være så fiksert på det tallet, det er fryktelig slitsomt. Tro meg, jeg har vært der (eh.. er der) selv også. Hos meg stoppet det opp på 66,9 sist. Nålen havnet alltid der, så jeg mistenker at kroppen min har bestemt seg for at den trives best der. Spennende å se nå, hvor nåla stopper. Må definitivt gjøre noe med både kosthold og trening, men er i gang! (Bortsett fra en liten utskeielsesdag i dag...) Har skikkelig trua på Fedon - synd jeg må vente så lenge. Skal prøve meg litt fram på egen hånd - kanskje prøve noe fra denne ukesplanen:

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/12/tema/klikk/helse/17278703/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipphipp86

takk for fint svar =)

 

Jeg veide meg igår, og veide som sagt 69,8 for ca5 dager siden, i går viste vekten 67,6 kg!!! har ikke vært under 68 i hele min kalori- telle -tid =) sikker endel vann osv, men uansett, kroppen reagrerer hvertfall =)

 

jo du har helt rett i det med å si det til familien, og det at vekten viste så fine tall, er bare motivasjon til å hold dette hjemm også, der fristelsene sikkert står i kø :) fedon vet jeg veldig lite om, så blir gøy å høre videre =)

 

sjekket ut linken, så ut som det var mye godt å velge på. det liker jeg med lavkarbo, MASSE digg mat =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen Hipphipp.

Gratulere med flott vektnedgang, både sammenlagt og de siste dagene. Moro når vekta går nedover og nye/gamle tall dukker opp.

Jeg har ligget veldig stille i år og har jo gledet meg til å se 69-tallet, ikke langt igjen, og i dag var det 70,1, men så kommet jo helga og med veiing på mandag, regnet jeg ikke med å se 69 tallet denne gangen heller.

Men uansett, tallene jeg nå drivet å ser har jeg ikke sett på 4-5 år.

Begynte å legge på meg høsten for 5 år siden. Fra 57 kg som jeg hadde ligget på siden jeg var 21 år. Hadde vel snust litt på 60 kg innimellom men da var det å komme seg ned, igjen.

Så den den Høsten, for 5 år siden, la jeg på meg 12 kg, pga sykdom. Og løpet av våren hadde jeg klart 18 kg til. Helt rått.

Etter 2 år sluttet jeg med piller og gikk ned, igjen 16 kg, men så var det piller og opp igjen. Og da jeg sluttet med dem var det igjen og starte vektnedgang, fra 88,6 kg, men denne gangen nekter jeg å bruke piller, så da får smertene være der og jeg får finne annen form for smertestillende og trening og dans hjelper faktisk veldig på smertene. Adrenalinet og lykkehormonene gir en rus som er helt herlig... Jo, mer jeg trener, jo mer hyper blir jeg..

 

Jeg fortsetter med Gr-opplegget, men ser jo at jeg spiser mer proteiner enn det som GR mener og mindre fett og karbohydrater. Fett er jeg "redd" Alltid vært det.

 

God dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt besøk noen dager, men allikvel gått ned, selv om vi har vært ute å spist og kost oss med ett glass og to med Bailys om kveldene, men jeg har fått trent og i går var det bryggedans så det ble en times tid med sving. Så har alt 10 poeng denne uka.

I dag har jeg fridag fra trening.

Ute plasker det ned så blir litt småtteri her inne, så bruker nok litt ekstra kcal på det, også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipphipp86

ja virker som ferien har tatt grep :)

 

gratulerer sååå mye med flott nedgang =) husker selv når vekta kom under 70 kg, det er en flott følelse =)

 

jeg har vært hjemme en periode, noe jeg var bekymret for på forhånd, det ble en overraskelse for å si det sånn. min ellers så skeptiske familie, kom med masse skryt og spørsmål....de er stort sett uvitende når det gjelde kosthold, og det ble endel fine samtaler igrunn =) byttet til en mild grad av lavkarbo, vil jeg kalde det, noen dager før jeg reiser, og vekta hoppet ned til 67,6, etter er 1 uke hjemme, med litt alkohol, og litt sprekker, spiste vel over alle dager, men ikke slik det har vært før- ikke sammenlignbart i det heeel tatt =) nå viser vekta 68,15. reiser på festival på torsdag, noe som ikke komme til å bli en helseorientert tur, men men ;b, etter dette er det en uke i tyrkia....

 

noen som har noen råd for mat i utlandet??

 

stå på videre folkens!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...