Gå til innhold

For oss som har termin januar-mars 2012!!


Gjest LinnH91

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke blitt sykemeldt enda, får vente litt til å høre med de på jobben hva de mener.. er så utrolig lite jeg kan gjøre, siden jeg ikke skal løfte tungt osv..

Jeg syns sparkene har blitt utrolig mye mer kraftig den siste tiden nå.. og han er mye oftere våken enn før..

 

Jeg klarer omtrent ikke sove om natten, sover utrolig lett så våkner av alt mulig. og jeg må på toalettet flere ganger om natten og da sparker lille mann så mye at det forstyrrer meg..

Så det kommer til å bli hardt når jeg skal jobbe 100% enda og ikke sove skikkelig.. Men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Jeg har blitt sykmeldt siden sist, 20%. Hvordan ble det med deg? føles godt med en dag i uka hvor jeg kan ta meg litt inn :)

 

Ellers hadde jeg og lillegutt i magen sparkelek i dag - første gang han sparker tilbake når jeg klemmer inn magen der han sparket først :) vi sparket og klemte en god stund, føltes fantastisk å "kjenne" foten til babyen min gjennom livmor og mageskinn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt sykmeldt siden sist' date=' 20%. Hvordan ble det med deg? føles godt med en dag i uka hvor jeg kan ta meg litt inn :D

 

Ellers hadde jeg og lillegutt i magen sparkelek i dag - første gang han sparker tilbake når jeg klemmer inn magen der han sparket først :) vi sparket og klemte en god stund, føltes fantastisk å "kjenne" foten til babyen min gjennom livmor og mageskinn!!![/quote']

 

Jeg er nå blitt 50% sykemeldt.. Merker på kroppen min at den ikke klarer det samme som før. i og med at jeg har en aktiv og fysisk jobb. Legen regnet med at jeg ble 100% sykemeldt fra 1 januar av. da jeg må ut i permisjon 30.januar..

 

Hvor langt er du på vei nå?

 

Jeg veier meg hver lørdag, for å se hvordan vekten ligger an.. Dette er den dagen i uken hvor jeg går inn i en ny uke av svangerskapet.. Men i det siste har jeg gått på vekten en annen dag i uken også, og det er så merkelig. Jeg går alltid veldig mye opp hver lørdag, mens de andre dagene er jeg mye lengre nede. Enda spiser jeg ikke noe annerledes om fredagen enn ellers i uken, det må være vannet i kroppen. Men irriterende at det skal komme hele tiden når jeg skal veie meg, blir litt deprimert av å se hvor mye vekten har steget fram til nå. Er inne i uke 28, og har gått opp 10,2 kg totalt nå.. Begynner å bli masse, og jeg vil snart ikke opp mere. Men har vell ikke noe valg, kroppen gjør som den vil. For at den lille gutten min skal ha det bra inni her..

 

Nååw, så utrolig kjekt da.. Min sparker bare når han har lyst, mest hjemme. Vi er ofte hos min mor(altså mormor til lille) og hun har så lyst å kjenne, men da er han kjempe rolig og snill. Med en gang vi er komt hjem er han tarzan inni her, magen hopper fra side til side og det er virkelig morsomt. Har også prøvd å filme det, for å kunne vise. Men med en gang jeg starter å filme, slutter han. En liten luring jeg har inni her.

 

Ellers var jeg på 3D UL forje uke og det var såå kjekt å se hvordan han så ut og vite hvor stor han var å sånn.. Han ligger akkuratt på gjennomsnittet og er virkelig en kjekkas.. hehe, ellers var han litt sjenert og prøvde å gjemme seg bak hendene ganske ofte. Men vi fikk en del bilder og film av han, så det var kjekt. Vi fikk også bekreftet ganske bra at det er en gutt som ligger inni her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2. desember kom lille jenta mi til verden :D

Fødselen gikk veldig bra, men var utrolig intens! Det hele var over på 1 time og 19 minutter fra første ri til hun var ute! Litt drama på slutten da hjeterytmen sank drastisk, og til slutt sluttet helt. Da fikk jeg beskjed om at hun måtte ut på neste press ellers kom til til å klippe. DA skal jeg si jeg fikk nye krefter og snuppa kom som en rakett! 2902g og 47cm lang :)

 

Formen min har vært toppers i etterkant. Eneste er at jeg var veldig plaget av etterrier den første uken.

 

Og vekta har bare rast! Veide meg noen dager før fødselen. Da var den 87,4. I dag var den 78,2, altså 9,2 kg ned og bare 2,7 kg fra startvekta.. Utrolig motiverende! Sist gikk det veeeeldig sakt nedover, og klarte ikke få av meg de siste 10 kg. Nå er planen å ikke stresse med vakta i jula, men begynne slankingen fra 1. januar. Skal også melde meg på et kurs da!

 

Hvordan går det med dere da jenter? Nå nærmer det seg for dere også.. Gleder meg til å lese her fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten jente, og så heldig med vekttap :-)

 

Det rusler og går, ble ferdig med eksamen, ferdig med juleforberedelsene.

 

Sliter litt med ryggen når det er mye som skjer i løpet av dagen. I tillegg til dette så må jeg på kontroll hver uke, der annen hver uke er på sykehuset. Snakk om å være høyrisiko gravid da.:-) Men det er jo godt at de har kontroll.

 

Vekta mi er noe helt annet, skummelt å tenke hvordan dette skal gå. Er i uke 27 og har lagt på meg 11 kilo. Er lite i bevegelse, så det er vel derfor. Føler det litt fælt å begrense maten også da, håper bare at det stopper snart, men ungen skal jo strengt tatt legge på seg minimum 2kilo til. Godt det snart er jul slik at jeg kan spise enda mer :-D

 

Skal til fastlegen i romjulen, så får vi se om det blir en mer redusert arbeidsmengde på meg fra nyåret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest camillok

Hei!

 

Evigheter siden jeg har vært her inne, ble så deppa over vekta som levde sitt eget liv at jeg ikke orket å gå inn her i det hele tatt. Har vel nå slått meg til ro med at vekta blir som den blir og nyter den siste tiden av svangerskapet :) fortsatt litt over to uker til å jobbe, kjenner at det begynner å bli tungt, fokus er veldig innadrettet om dagen ;) litt vanskelig når jeg jobber som assistentlege ved en psykiatrisk poliklinikk...

 

Vekta viser nå pluss 16 kg, har 5-6 uker til termin. Så tenker nok at vekta kommer opp i rundt pluss 20 kg. Jeg føler meg ikke tykk da, føler meg veldig fin faktisk. Synes ansiktet ser relativt likt ut, og bruker de samme gravidbuksene som jeg kjøpte i uke 8. Fått litt mer fett på ryggen, rumpe og lår, men ikke mer enn det jeg tenker at må til for fin amming. På jobben får jeg stadig kommentarer om at det ikke synes at jeg er gravid bakfra i det hele tatt. Så hvor er alle disse kg??? En del er vann jevnt fordelt, lenge siden gifteringen passet... Blir spennende å se hvor lett disse kg skal gå av nå etterpå. Gleder meg i hvertfall sykt til å kunne gå på, bli anpusten og kjenne at kroppen fungerer igjen. Det har ikke vært mulig i dette svangerskapet, nå kommer kynnere selv ved lett gange...

 

Og ikke minst: jeg gleder meg sånn til å bli mamma! Å få holde gutten min og bli kjent med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Evigheter siden jeg har vært her inne, ble så deppa over vekta som levde sitt eget liv at jeg ikke orket å gå inn her i det hele tatt. Har vel nå slått meg til ro med at vekta blir som den blir og nyter den siste tiden av svangerskapet :) fortsatt litt over to uker til å jobbe, kjenner at det begynner å bli tungt, fokus er veldig innadrettet om dagen ;) litt vanskelig når jeg jobber som assistentlege ved en psykiatrisk poliklinikk...

 

Vekta viser nå pluss 16 kg, har 5-6 uker til termin. Så tenker nok at vekta kommer opp i rundt pluss 20 kg. Jeg føler meg ikke tykk da, føler meg veldig fin faktisk. Synes ansiktet ser relativt likt ut, og bruker de samme gravidbuksene som jeg kjøpte i uke 8. Fått litt mer fett på ryggen, rumpe og lår, men ikke mer enn det jeg tenker at må til for fin amming. På jobben får jeg stadig kommentarer om at det ikke synes at jeg er gravid bakfra i det hele tatt. Så hvor er alle disse kg??? En del er vann jevnt fordelt, lenge siden gifteringen passet... Blir spennende å se hvor lett disse kg skal gå av nå etterpå. Gleder meg i hvertfall sykt til å kunne gå på, bli anpusten og kjenne at kroppen fungerer igjen. Det har ikke vært mulig i dette svangerskapet, nå kommer kynnere selv ved lett gange...

 

Og ikke minst: jeg gleder meg sånn til å bli mamma! Å få holde gutten min og bli kjent med han :)

 

Er enig med at man blir deppa av vekten.. jeg har gått opp 15,5 kg nå, og har 13 dager igjen til termin.. så regner med det blir mellom 16-17 kg totalt.. fått veldig mye hevelse i kroppen den siste tiden.. Men føler meg dessverre ikke fin =/ Har veldig deprisjon pga vekten og kroppen min.. Men jeg er klar for å få de bort om en liten stund, begynner å følge grete roede meny igjen med en gang svangerskapet er ferdig.. Gleder meg masse til å bli mamma, selvom jeg gruer meg litt også.. første gang og det er veldig skummelt syns jeg.. Nå prøver jeg bare nyte den siste tiden, selvom jeg er dritt lei.. er tungt for ryggen og sliter med søvn + masse halsbrann =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lenge siden sist her ja...

 

Ja, og jenta mi kom også. En måned for tidlig pga svangerskapsforgiftning IGJEN. Hun ble født 18.feb, 45 cm og veide 2060g. La totalt på meg 20 kg, 10 av dem er blitt borte den første uken etter fødsel. Nå gjenstår det 10kg til, så er jeg fornøyd. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden sist her ja...

 

Ja, og jenta mi kom også. En måned for tidlig pga svangerskapsforgiftning IGJEN. Hun ble født 18.feb, 45 cm og veide 2060g. La totalt på meg 20 kg, 10 av dem er blitt borte den første uken etter fødsel. Nå gjenstår det 10kg til, så er jeg fornøyd. :-)

 

Gratulerer !!

Gutten min ble født 28 februar, 8 dager over tiden.. 49 cm og 2870g. la på meg 18 kg og 7 av dem er borte, litt kjedelig.. men nå må jeg få de andre bort også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...