Gå til innhold

På veg mot et lettere liv - vil du være med?


Anbefalte innlegg

Fjellpia er meg, kone/mamma på 29år som skal begynne den lange veien mot et lettere (=bedre) liv!

 

Dagens status: 160cm (disse får jeg vel dessverre ikke gjort særlig mye med..) og 97kg! Målet er å se 60tallet langt der framme – men først er det 10 kg før jul og 74 kg (bryllupsvekta) før 30årsdag ved påsketider! Er det mulig å klare det?, -og ikke falle i ”fornøyd-fella”??

 

Målene er satt, jeg har meldt meg på kurs som starter om 2 uker og motivasjonen er på topp! Hva mangler? Jo, noen å dele opptur og nedgang med:) Noen der ute som vil bli med på veien mot et lettere liv?? Jeg skal på kurs på onsdager så disse dagene blir veiedag for meg.

 

Vi har alle ulike mål og utgangspunkt, men vi har et par ting til felles: vi vil alle ned i vekt og vi trenger alle motivasjon til å gjennomføre livsstilsendringene! Ta utfordringen, og bli med!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Jepp, idag startet jeg friskt med spinning før frokost og jobb! -og bortsett fra en sår rumpe på kontorstolen ble resten av dagen veldig bra:)

 

en god start på dagen - får jeg til flere slike dager mon tro? det krever litt av meg å stå opp en time tidligere enn nødvendig for å rekke trening, meeen det føles så godt å være ferdigtrena for idag!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min økt der dragene var 4 x 3min med 1min pause. oppvarming og nedtrapping, før jeg avslutta med 10 min styrke! Idag overrasket jeg meg sjøl, er godt fornøyd og litt imponert faktisk;) intervalltrening er ikke det jeg syns er mest gøy akkurat.. hehe

 

-og så godt det gjør etter en slik økt! nå skal jeg kose meg med en lett cappuchino, vel fortjent!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott start på dagen. Kjenner til den følelsen' date=' herlig å ha unnagjort treningen før jobb..

 

Lykke til videre![/quote']

 

Takk, Monken! Ja, det er godt etterpå.. men jeg syns det er tungt å trene på morran, iallfall så tidlig på'n. Meen, er det eneste ledig tid, så er det det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Ser du har laget din egen tråd, det er god inspirasjon! Kommer tyngre perioder er det fint å gå tilbake og lese om hvor flink til å trene du er!

 

Lykke til videre, med all trening og spesielt med intervalltreningen :D Det er effektiv trening, om som du har erfart, deilig etterpå! Om det varer 3 eller 4 eller 1 minutt er ikke så viktig, at det anbefales 4x4 er visst også litt tilfeldig, det er fine tall. Har du lite tid er mao 4 x 1 min myyye bedre enn ingenting!!

 

Godt å være igang, ikke sant? Du er i gang med din nye livsstil, og resultatene kommer, vær sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fjellpia, og gratulerer med egen tråd!

 

Som Filiokus sier, så er det mye motivasjon å hente i en slik tråd, særlig når det butter på. Kommer nok til å følge med deg her inne, bare så du vet det! :D

 

Du har jo kommet superbra i gang med treningen, nå er det bare å fortsette den gode linjen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har laget din egen tråd' date=' det er god inspirasjon! Kommer tyngre perioder er det fint å gå tilbake og lese om hvor flink til å trene du er!

 

Lykke til videre, med all trening og spesielt med intervalltreningen :D Det er effektiv trening, om som du har erfart, deilig etterpå! Om det varer 3 eller 4 eller 1 minutt er ikke så viktig, at det anbefales 4x4 er visst også litt tilfeldig, det er fine tall. Har du lite tid er mao 4 x 1 min myyye bedre enn ingenting!!

 

Godt å være igang, ikke sant? Du er i gang med din nye livsstil, og resultatene kommer, vær sikker![/quote']

 

..og denne gangen gir jeg meg ikke! -og det er faktisk veldig godt å være igang, jeg føler meg mye bedre etter kun ei lita uka i mitt nye liv!

 

skjønner at slike tråder kan være motiverende på tunge dager! jeg vet de vil komme, og en tung dag skal få komme.. men det skal bli med en dag og ikke ei uke! jeg skal bruke dette forumet for det det er verdt, det er så motiverende å se hvor flink alle dere andre er!:)

 

neste uke skal jeg prøve intervall med pulsklokke! den ene veillederen på treningssenteret mente jeg kanskje hadde FOR høg puls under dragene ettersom jeg ikke får fullført 4min.. mitt første delmål er 90kg - og da står det pulsklokke på belønningslista, det er vel midt i blinken vel? :)

 

takk for heiarop, setter stor pris på det!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fjellpia' date=' og gratulerer med egen tråd!

 

Som Filiokus sier, så er det mye motivasjon å hente i en slik tråd, særlig når det butter på. Kommer nok til å følge med deg her inne, bare så du vet det! :D

 

Du har jo kommet superbra i gang med treningen, nå er det bare å fortsette den gode linjen. Lykke til![/quote']

 

takk, takk:) både godt og litt skummelt å vite at du følger med meg.. -men mest godt og forpliktende! viktigste er å ikke skuffe meg sjøl, men jeg vil for all del ikke skuffe dere andre med å ikke klare dette heller;)

 

Sammen blir vi sprekere/lettere!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke så veldig unik, men jeg tenkte jeg skulle nevne litt i hovedtrekk.. Etter starten på vgs så har pendelen svingt mellom 72-92kg..har vært stabil i lengre perioder, og hatt 3 skikkelige runder med vektnedgang som dessverre hver gang har resultert i kraftig oppgang.. det jeg har lært er at denne gangen skal nedgangen etterfølges av hold-vekten-kurs! denne gangen er det ikke slanking jeg holder på med, jeg skal endre livsstil!

 

kan nevne at jeg gikk på to kurs for 3 år siden, og det fungerte bra. dessverre skjedde det en del uforutsette ting på siste kurset, som resulterte i at jeg "glemte"/overså alt jeg hadde lært og gikk rett tilbake til mr. sjokolade og det late liv.. dette skal ikke skje igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..greide ikke å motstå fristelsen idag, et lite stykke sjokoladekake på jobb..! men det ble verken youghurt eller mellommåltid idag, så spørs om det går litt opp i opp -satser på det!:D

 

Nå er det tid for å grave i hagen! jeg tar det som dagens trening å planere/rake jord til plen, samt bære stein.

 

ønsker alle følgere en finfin fredagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Jeg har ikke lagt inn mat før, siden jeg har hatt hovedfokus på trening. I dag la jeg inn, som en sjekk på hvor omtrent jeg ligger med maten. Det var nok verre enn ditt ene, lille sjokoladekakestykke..!! Jeg er veldig glad i hvitost og spiser mye av det. Hjelpe meg for en kaloribombe! Forsåvidt enkelt å gjøre noe med, tross alt.

 

Jeg tenker at jeg skal ha en livsstil nå som jeg kan ha resten av livet. Skal det bety 0 kake? Jeg satser heller på å kunne gjøre som du, ta ett lite stykke, nyte det og så være fornøyd. Av og til, ikke hver dag. Vær stolt av at du tok ett stykke! Du hadde full kontroll, nyt den kontrollen! Neste gang har du også kontroll og tar bare ett lite stykke! Dessuten har du full oversikt over hvor sjelden det blir!

 

Det er noen humper på den veien vi går, men vi kan ikke la det ta motet fra oss. Vi er jo på rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på tur nå for å gå av meg litt av alkoholen jeg drakk igår.. 2 dager med alt annet enn GRmat (dvs alt for lite mat, og mest frukt..) samt ei flaske sprit for masse igårkveld! det kjennes idag.. og jeg er veldig spent på hvor mye det påvirker veiinga mi imorra tidlig.. Tror jeg er kurert for ei stund, så skal holde meg til 2glass vin heretter;)

 

det skulle ha vært et slikt grønt surt tryne blant smiley'ene.. det er nemlig slik jeg føler meg idag..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing igår var en gledelig begivenhet, -den første uka resulterte i 2.1 kg ned!!:o

 

Jeg har til nå veid meg på morran uten klær, og vet at det blir annerledes når jeg begynner på kurs neste uke (veiing på kvelden, og med klær;)). Derfor tok jeg en veiing igår kveld og, 96kg. Skal forholde meg til kveldsveiing med klær, kan vel derfor øke startvekta med 1kg tenker jeg..

 

Uansett når på døgnet, det er kjekt å se at det virker! Dessverre har jeg blitt syk og delvis sengeliggende, så skal vel se langt etter full kvote med trimpoeng denne uka.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Kjedelig å være syk, men det går fortest over hvis man gjør som du, legger seg, slapper av og lar det ta den tid det trenger. Snart kan du begynne å trene igjen!

 

Jeg skal skynte meg å ta ei økt nå, før veslemor våkner!

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med skikkelig imponerende nedgang, fjellpia. Men obs, av egen erfaring er jeg gjerne litt lettere "dagen derpå" pga dehydrering, så det kan hende at vekta lander litt høyere enn hva den var i går morges. Men likevel, da?! Flotte greier. :)

 

Og jeg er veldig enig med Filiokus. Man skal kunne spise et kakestykke i ny og ne. Det viktigste er å lære seg at det skal skje nettopp av og til, og at etter at festen er over er det tilbake til hverdagslivet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..for god-bedringshilsner! -og etter 1.5døgn i horisontal stilling greier jeg nå å være oppegående 1t i slengen før neste kvil.. håper jeg er tilbake på jobb imorra, og at jeg etter noen dager til kan få til en treningsøkt!

 

Går nok uansett i minus sånn kcalmessig disse dagene, til tross for ingen trening, matlysten er ikke på topp.. Men satser på å være i tipp topp stand når kurset starter neste uke, gleder meg til å komme igang "på årntlig";)

 

Ha en fin dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og jeg ser fram til en frisk og aktiv kvardag uka som kommer :o

 

Lå rett ut med sykdom hele uka, kom meg ikke på jobb i det hele tatt.. uka ble derimot avsluttet med bryllupsfest med masse god mat! så lite inntak i starten på uka ble nok tatt igjen igår tenker jeg.. Men prøvde å holde fokuset litt, og spiste kun ett stykke kake! Drakk heller ikke så veldig mye vin, så får det bare være at det ble litt for mye fløtegratinerte poteter.. :)

 

Ei uke uten trim, og føler formen er elendig! men vet fra før av at trening ikke gjør meg kjappere frisk når jeg er dårlig, så har holdt meg i ro..har forsåvidt vært så dålrig at trening har vært uaktuelt.. håper på noen skikkelig gode økter til uka nå!:)

 

Om jeg greier å motstå fristelsen, så avventer jeg veiing til kursstart på onsdag! Gleder meg veldig til å komme igang "skikkelig", sjøl om det er litt skummelt og.. kurs betyr offentliggjøring av vektproblemet, noe jeg syns er både flaut og skremmende. -er det flere som har det slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Det er aldri moro å være syk, men man må bare gjennom det av og til. De hardeste øktene kan du jo vente med til slutten av uka, så treningen ikke gir tilbakefall. For nå er du igang igjen! Både med kurs og trening!

 

Bryllup er en hyggelig begivenhet som man skal nyte. Ja, både god mat og drikke, men aller mest hyggelig selskap! Den balansen tror jeg du greide, selv om det ikke er rart om man må prøve selskapeligheter flere ganger før man føler man behersker situasjonen matmessig sett. Vi er jo så innpodet med at MAT er hygge, men det er jo menneskene, musikken, stemningen!

 

Lykke til på kurs, med veiing og trening! Vektmål er viktig, men treningsmål er enda viktigere, for de kan være lettere å kontrollere og vite man når allerede første uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri moro å være syk' date=' men man må bare gjennom det av og til. De hardeste øktene kan du jo vente med til slutten av uka, så treningen ikke gir tilbakefall. For nå er du igang igjen! Både med kurs og trening!

 

Bryllup er en hyggelig begivenhet som man skal nyte. Ja, både god mat og drikke, men aller mest hyggelig selskap! Den balansen tror jeg du greide, selv om det ikke er rart om man må prøve selskapeligheter flere ganger før man føler man behersker situasjonen matmessig sett. Vi er jo så innpodet med at MAT er hygge, men det er jo menneskene, musikken, stemningen!

 

Lykke til på kurs, med veiing og trening! Vektmål er viktig, men treningsmål er enda viktigere, for de kan være lettere å kontrollere og vite man når allerede første uka![/quote']

 

Takk! Treningsmål - er det mer en treningsplan du ser for deg? Har et ønske (mulig det er et mål!) å følge pulsprogrammet! Kanskje jeg skal ordne meg en avkrysningsplan (er så glad i å krysse ut alt som er ferdiggjort;)) for de oppsatte 3 øktene i uka? Skal iallfall starte med en kondis-time ikveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Treningsmålet mitt er å trene 3 timer i uka, 1 t styrke, 1 time kondisjon, 1 time utholdenhet. Akkurat som i puls. Jeg krysser av og er fornøyd når jeg fullfører treningen!

 

Å gjennomføre treningen er mitt mål, det har jeg kontroll over! Å spise sunt er et mål, det har jeg også kontroll over! Vekt derimot, er det vanskeligere å kontrollere. Selv om jeg trener og spiser som jeg skal gjør vekta som den vil. Sakte eller fort, det går jo nedover :) Men å sette seg mål om xx kg pr 1.10.11 kan fort bli en nedtur.. med påfølgende humørsvingninger og utskeielser..

 

Jeg trenger klappet på skulderen, "flott, jeg har gjennomført"!! Så får vekta komme sigende etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med treningen igjen! Etter en uke med sykdom og påfølgene bryllupshelg hos gode venner, så var det rett og slett skikkelig godt med kvardag igjen!!:)

 

og ikveld kom jeg meg på trening; halvt om halvt med kondis og styrke i 1.5time. Det gjorde kjempegodt!:o

 

Så nå er uka igang, kun 2 treningsøkter igjen;) Alt mer enn 3ganger i uka er bonus hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Så bra du er i slag igjen og klar for å fortsette der du slapp! Skikkelig bra trening! 3 timer er snart i boks skal du se :D

 

Selv er jeg ferdig med styrketreningen. Men jeg liker det godt, så det kan fort bli mer. Jeg må fremdeles motivere meg før intervalltrening, men det er i morgen det skal skje! Det er supereffektivt på kondisjonen, det kjenner jeg allerede, og selv om det er hardt når det står på er det deilig etterpå :)

 

Vi er i gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg igang, første kurskveld med roede aktiv!! Både gruer og gleder meg, men glleder meg mest;)

 

Snikveide meg igår kveld, men mistanken min om at vekt rett etter trening ikke er reell ble forsterket.. I følge gårkveldens vekt skulle jeg nå være på startvekta mi igjen, det tror jeg ikke noe på! Derfor "glemmer" jeg det tallet, gjemmer vekta hjemme og skal herfra kun veie meg på kurs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kurskveld unnagjort, og det var en trivelig opplevelse:) Mange kjekke damer, latteren satt løst og skravla gitt;) Fikk masse kjekt lesestoff, mye å kose meg med ser jeg!

 

Ser jeg er i grenseland mellom meny 2 og 3, så skal holde meg på 16-1900kcal, alt avhenger av treningsmengde.

 

Vekt ikveld (på kursvekta): 96.3kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...