Gå til innhold

På veg mot et lettere liv - vil du være med?


Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Velkommen hjem fjellpia!! Du er jammen sprek!!

 

Ville bare legge inn en veldig veldig gladmelding!! På 1 år og 2 uker har jeg endelig klart mitt første mål.. har gått ned rett over 20 kg!! :)

 

Halvveis i kurs 2 har jeg totalt gått ned 2,2 kg, og har god tro på at jeg vil klare å nå målet om 5 kg på 8 uker! Føler jeg er i et godt driv!

 

Ble også positivt overrasket da jeg testet meg på tredemølla.. har virkelig fått mye bedre kondis! Nesten litt imponert over meg selv.. hehe

 

Så nå syns jeg virkelig vi skal rose oss selv opp i skyene, for alt vi har klart å oppnå!!Ikke bare det at vi går ned i vekt, men det at vi faktisk har kommet så langt at vi har lagt om livsstilen til det bedre, kommet godt i gang med trening, klarer å takke nei, og motstå mange fristelser.. (noe som var tema på dagens samling)

Jeg er faktisk så imponert over alle de flinke menneskene her ute.. blir veldig motivert av å lese alle foruma her! Mye gode erfaringer fra andre å ta med seg på veien..

 

Håper dere har det fint!! Og ønsker dere en god uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, energy!

 

Her er det dessverre rykk tilbake til start! Vekta på kurskvelden igår viste 96,2kg, altså 100 usle gram lettere enn første kurskveld! 2 uker siden sist veiing for min del, og det var 700gram opp.. Mye kan skyldes offshore, men ikke alt - det vet jeg!

 

Nå har jeg startet med friskt mot, aaaalt veies og noteres. Jeg får så mange trimpoen iløpet av uka, så må opp iallfall en halv meny. Skal ha som mål å få 1750kcal pr dag. Så idag har jeg laget en plan her i vektklubben for hva jeg skal spise, for å illustrere litt hvor mye det blir og ha en plan for fordelingen utover dagen. Etterhvert som måltidene skrider fram veier jeg alt jeg spiser, og korrigerer! Jeg må være nazi nå denne uka, se om det faktisk hjelper å komme litt opp i kcal på riktig mat, samt å se om det blir enklere når alt skal noteres!

 

Jeg gir ikke opp, dette ble bare en unødvendig omvei!

 

Mål for resten av kurset blir å skrive/veie!!, 3.5kg ned og 50TP på 4uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og forhåpentligvis ikke for mange fristelser! Helga har bestått av bilkjøring 2 hele dager til ende, samt familiefest med tilhørende mat & drikke. Veldig koselig, men en liten utfordring! Er veldig glad jeg går på kurs nå, hvis ikke vet jeg jeg ikke har greid å holdt meg såå godt i skinnet som jeg har gjort..:)

 

Er klar for 3 superflinke dager nå før veiing på onsdag! Ha ei flott uke, jenter!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, jeg føler jeg virkelig er igang!! De to siste dagene har det vært full fokus, og jeg har vært flink til å registrere alt jeg har spist! Og når kveldsmaten kommer, har jeg gått inn i A-boka og sjekket hvor mye mat som gjenstår, dermed har jeg greid å spist riktig og nok kcal:) Håper den gode trenden varer leeenge! :)

 

I går fikk jeg prøvd ut den nye pulsklokka mi, 1.5t aerobic/styrke/avspenning resulterte i 2.9TP:) Det var veldig motiverende å se pulsen under pulstoppene, greide faktisk å motivere meg til å gi litt ekstra. Håper jeg og pulsklokka blir gode venner etterhvert, det hadde gjort seg!

 

Det er viktig å sette seg delmål, samt å belønne seg sjøl når en faktisk innfrir! Pulsklokka var en belønning kjøpt litt på forskudd (men fant ut at jeg har stor nytte av denne belønninga på min veg ned i vekt, derfor den ble kjøpt inn nå). Noen som har gode tips til belønning? Jeg er jo ferdig med å belønne meg selv med sjokolade, så nye tips mottas med takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er i godt driv, Fjellpia! Veiing i kveld gir et annet resultat, jeg kan ikke skjønne annet. Lur ide med pulsklokke, det var en god på-forhånd-premie. Ellers ser jeg mange bruker klær som belønning.. Det er alltid moro! Selv om de nye klærne også skal bli for store..!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6kg ned, totalt på kurs 1.7kg, og totalt fra "vegen mot et lettere liv" startet 3.4kg.

 

Ser resultater av å spise nok, veie og skrive alt:) Først nå føler jeg at jeg er i gang, men skal ikke stoppe her! Men vet jeg må jobbe mye med hodet, det sitter veldig godt i meg dette med slanking = lite mat, -og derfor har jeg en tendens til å knipe litt her og der! Det skal det bli slutt på, jeg skal spise nok og riktig, hele tiden!

 

Kvelden ble avslutta med 4x4min intervall, med 3min "hvile" imellom. 15min styrke til slutt, hærlig avslutning på dagen! Det beste var vel at jeg faktisk greide å perse maxpuls; min maxpuls er 193 (litt mer enn hva tommelfingerregelen tilsier):)

 

Ha ei flott uke, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang! Kjempe gøy!!

 

Jeg har også gått ned, de vante 0,8 kg hver uke.. slår liksom ikke feil! Så mine mål for resten av kursperioden er:

-spise fisk enten på skiva eller til middag hver dag!

-trene kondis og styrke annenhver dag!

-ikke tenke for mye på slanking, roe ned tankene litt.

-bli flinkere til å planlegge ukene mine, i form av ukesmeny o.l.

 

Så, om dette går i boks, regner jeg med at jeg når mitt hovedmål for dette kurset, og forhåpentligvis litt til!

 

Ha en fin uke jenter! Her er det 5 netter på gang.. og langfri etter det! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurskveld igjen ikveld, og ned ytterligere 0.9kg! Fornøyd med det:)

 

20TP; derav 5 fra hardt anleggsgartnerarbeid og 15 fra trening! Toppet seg på mandag da jeg fikk fullfrt 4x4 intervall på stepmaskina fr frokost, samt 1.5t aerobic og styrke på kvelden:D

 

Ha ei flott uke, jenter!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det kun : sparkling, maling vasking og bæring om dagen! Dagen lang.. gleder meg til innflytning og og litt mindre å tenke på!Blir godt med litt tid kun til seg selv igjen..

 

Men alt i alt.. strålende fornøyd med dagens resultat! ned 1,4 kg, og jeg følte uken ikke gikk så bra. Bare 6,9 TP og kosa meg med godterier i helgen.

 

Nå er 15 kg på 5 mnd historie, håper det fortsetter i samme farta frem til sommeren, da er jeg nok perfekt ;o) Håper jeg.

 

Hvordan har det gått for deg fjellpia? Jeg følger med, selv om jeg ikke er så aktiv selv :)) Må innom å lese innleggene hver dag.. hehe

 

Ha en fin uke folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 1t kondis-time på spenst:)

Tirsdag: 40min gåtur

Onsdag: 1/2t løping + 20min styrke (før jobb!!)

 

Fikk dessverre ikke deltatt på kurskveld igår, men.. For tiden ermotivasjonen helt på topp; klærne blir rommere, humøret er bedre, treninga går lettere.. akkurat nå er det mer enn nok motivasjon! Godt å vite at jeg (akkurat nå ja, kan hende det snur om 2 dager..) greier å holde fokus på egen hånd! Gleder meg til neste onsdag og siste kurskveld, er veldig spent på om jeg greier målet for siste del av kurset, nemlig 50TP og 3.5kg!!:)

 

Er veldig i tenkeboksen om å delta på kurs videre, eller å prøve meg på egen hånd nå fram til jul.. Motivasjonen er på topp nå, men vet den plutselig kan møte et dalsøkk, -og da er det godt å være på kurs.. hmm, spekulerer spekulerer.. Noen som har noen tanker omkring dette??

 

15kg på 5mnd er kjempebra, Energy! 1.4kg på ei uke er og fantastisk! stå på, du er kjempeflink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellpia, skikkelig herlig å lese tråden din! Det gir inspirasjon til meg selv i min bølgedal. Så er jeg kanskje på en bølgetopp om du kommer i en bølgedal?

 

Om kurs går det jo an å ta en pause og begynne på kurs igjen om du kjenner det stopper litt opp og du trenger mer inspirasjon. Det går jo stadig kurs, og internettkurs kan du vel ta når som helst? Bare noen tanker, men det er din tenkeboks :)

 

Ønsker det en god og sprek helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! kjekt å høre jeg er til inspirasjon, filiokus! dere andre her inne er til stor inspirasjon for meg iallfall:D

 

Jeg tror jeg har bestemt meg for å fortsette på egen hånd fram til jul.. Jeg sier tror, fordi feelingen på siste kurskveld skal avgjøre! Den eneste ulempen med å gå på kurs er tiden det tar å dra på kurskveld, samt at alle onsdagene blir opptatt.. Det er veldig travle dager nå, overtid all mass, -og da vil jeg heller bruke en "frikveld" til ei skikkelig treningsøkt. Men.. så er det jo sånn at damene på kurset er så hærlige, vil jo ikke gå glipp av møtene med de heller. Om det blir jeg fortsetter på kurs så er det ene og alene kursdamene jeg går med som er "skyld" i det;)

 

Jeg er spent på kurskveld imorra, det er siste kurskveld og status for kurset skal gjøres opp! Hadde som mål for siste 4ukene å gå ned 3.5kg, og siden jeg ikke var på møtet sist, så er jeg veldig veldig spent!;)

 

Men jeg merker at klærne er rommere, humøret er bedre og jeg er mye lettere i kroppen og til sinns - gode "bivirkninger" av det nye levesettet! -og suget etter sjokolade er så godt som bortevekk;)

 

ha en flott tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er over - og her er jeg, 0.6kg lettere enn sist uke!;)

 

Første delmål er nådd - nå er jeg på 80tallet;)

De siste ukene har jeg veid meg hjemme på morgenen uten klær, og det er det jeg vil fortsette med så lenge jeg ikke går på kurs. Uansett, så skal vel differansen fra sist uke til nå være riktig, da veiemetoden var lik!

 

Spinning idag morges, i morgen blir det å starte dagen med intervall og styrke! Jippi:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...