Gå til innhold

"ny" her


Gjest janita

Anbefalte innlegg

må si jeg syns det er noe tøft å unvære den halvliteren med cola, men jeg skal klare det fram til fredag kveld kl. 18.00. Jeg har gått ned enda 1 kg siden fredag og det gir meg så mye glede at jeg nesten svever på en rosa sky her. Men jeg har spist en liten is til dessert i dag. så litt goder har jeg da fått. Men en lille smule slukker også det værste suget, men det gir seg ikke helt som jeg hadde håpet på. at Men det kommer nok med tiden så jeg skal bare holde ut. Fikk et svar tidliger hvor det ble skrevet at hun tenkte på om det var vært å innta de kcal osv og det har jeg forsøkt også når jeg er på butikken og har lyst på cola og søtsaker OG DET HJELPER. et redskap jeg er glad for at jeg kan bruke. 1 nytt redskap som jeg kan bruke på veien til å bli slank igjen.

 

Men aller mest ville jeg dele med dere at jeg har gått ned 1 kg siden fredag så på 10 dager har jeg et vekttap på 2 kg....noe jeg er superfornøyd med.....

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 600 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102

vekt etter 6.uke

vektreduksjon på :

mål 55 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

gikk på en smell i dag....kjæresten og jeg var småsulten og endte opp på gatekjøkken. Spiste pølser og pommes frites + tilbehør som ketchup og remulade. IKKE GODT I DET HELE TATT. Men det er en ny dag i morgen og nye muligheter...Har en dårlig følelse i kroppen som om at jeg har gjort noe som ikke er lov. Det føles ikke godt i det hele tatt. Men i morgen er det EN NY DAG OG NYE MULIGHETER´og så må jeg lære av den feil jeg har gjort i dag. Gleden er jo så stor nå man går ned og de kcal man intar via junk food er jo simpelthen så unødvendige. Men for å si det sånn så var det jo "KUN" et måltid. Og i morges/formiddag har jeg jo levd sunt og i kveld blir det salat til middag på meg så det er jo ikke totalt krise selv om. Men tror ikke det gir meg så stort vekttap som ønskelig når jeg har heve innpå junk food i dag. men det er jo kun min egen feil så jeg må jo selv svi for det også. Sådan er det jo bare.....

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 600 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102

vekt etter 6.uke

vektreduksjon på :

total vektreduksjon på:

mål 55 kg

 

UKE 7 7.oktober - 14.oktber 2011

Startvekt 102

vekt etter 7. uke

vektreduksjon på:

total vektreduksjon:

mål 55 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har som jeg skrev tidligere i dag, gått på en smell og spist junkfood i dag. Ikke godt i det hele tatt. Men jeg kom fortsatt "kun" opp på de 1300 kcal. Men jeg har jo byttet ut mye av den maten jeg pleier å spise med sund mat som frugt og så har jeg spist flere måltider og mellommåltider. Håper det går den riktige veien nå. Men jeg kjenner jeg trenger å lære mer om hva som er lov å spise og hva som ikke er lov å spise. Kan jo selv regne ut at junkfood og kjøpe pizza o.l ikke er bra, men noen produkter inneholder jo flere kcal enn hva man regner med for mange av innpakningene ser virkelig deilkate ut, men det er jo nok kun et salgstriks for å tjene penga......

 

Men ny dag i morgen men en samvittighet som er stillet på 0 igjen etter min lille avsklidning av min sti i dag. Det var heldigvis kun en liten omvei for å komme til den riktige vei i mitt nye og sunde liv.

 

Vil gjerne skrive litt til om en liten "episode" da jeg var på butikken tidligere:

 

Jeg kjørte ned for å hente fuldkornsbrød, farris, honningmelon og røyk til min kjære. men på butikken har de tilbud på blandt annet Pepsi som jeg er like glad i som coca cola. den kostet kun 10 + pant for 1.5 l og det er jo et supergodt tilbud da de normalt koster 22 kr + pant og de er plasert rett ved inngangsdøra så de er sikker på at vi ser det tilbudet og griper fristelsen......men jeg klarte å gå forbi. Men på vei ut av butikken så tenkte jeg på mine 3 søte små jenter....de får jo kun brus og snop i helga og det er veldig kontrolert hvor mye de spiser da de blir veldig hyperaktiv når de får sukker. Men hvorfor skal jeg spise snop og drikke brus i ukedagene når de ikke må. Det er jo fullstendig dobbelmoralsk. Tror jeg må sjærpe meg der ja. Det er et punkt jeg må bedre meg selv på som mor. Den svei i mitt mammahjerte der ja.

Og jeg som belærer min eldste datter med at det er usundt med cola og snop og at det er derfor jeg har en så tykk mage......et ellers så lite klapp over fingrene til ho mor her ja....håper jeg kan ta det med meg på veien til en mer fornøyd og tynd mor.

 

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 600 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102

vekt etter 6.uke

vektreduksjon på :

total vektreduksjon på:

mål 55 kg

 

UKE 7 7.oktober - 14.oktber 2011

Startvekt 102

vekt etter 7. uke

vektreduksjon på:

total vektreduksjon:

mål 55 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å stille min nyskjerrighet så gikk jeg på vekta igjen nå når jeg sto opp......var så lykkelig for å ha gått ned til 101 kilo, men i dag var den oppe på 102 kilo igjen....blir så lei meg, men det er jo helt min egen skyld siden jeg spiste junk food i går. Men det svir mer å se resultatet efterfølgende enn det smaker godt å spise maten. Så det er lenge til neste gang det blir junkfood på meg da....Den her følelsen gidder jeg ikke å gå rundt med da.

 

Men en ny dag med nye muligheter i dag. Og nå skal jeg og min yngste skatt hoppe i tøyet så jeg kan komme på jobb til klokka er 8.

 

Håper dere får en hyggelig dag og håper dere følger "skjemaet" i dag så det går i minus på vekta ved neste veining......jeg skal iallefall følge skjemaet i dag så jeg kan som første delemål å komme ned på et 2 sifret tall på vekten. Så den dag vekten står på 99,9 ser jeg virkelig fram til. Var på det høyeste 104,8 kg så jeg er på vei mot et tosifret tall. Det går en vei nå og det er nedover. Bedre kan det ikke bli.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner jeg er noe brukt i dag. "kun" 5 timer på jobb i dag og så ca 45 minutters trening. Men dagen er ikke over enda. Nå står planen på å hente minstejenta mi og kjøre bilen på verksted for lige å få sjekka støtdemperene bak. Frister lige med en pølse må jeg si.....satser på og regner med at jeg klarer å motstå fristelsen. Når vi er noen plass så pleier vi alltid å kjøpe noe snacks og de gangene vi ikke har gjort det blir det så underlig for det virker som om vi mangler å få gjort noe....Men det er nok bare en vane jeg må jobbe for å få vekk. Og den skal også komme vekk.....hvordan jeg skal klare det vet jeg ikke, men det ordner seg for snille jenter.....smiler.

 

Håper dere har hatt en god dag, for det har jeg hatt. Og håper på mange flere gode dager.

 

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 600 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102

vekt etter 6.uke

vektreduksjon på :

total vektreduksjon på:

mål 55 kg

 

UKE 7 7.oktober - 14.oktber 2011

Startvekt 102

vekt etter 7. uke

vektreduksjon på:

total vektreduksjon:

mål 55 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese det du skriver. Jeg kjenner meg så igjen, spesielt det med følelsen av å mangle noe når jeg ikke har kjøpt snop på butikken. I allefall i begynnelsen. Nå går det mye bedre, så øvelse gjør mester:) Dessuten er unger flinke på forandringer, bedre enn oss voksne, så det at jeg sluttet å kjøpe snop eller andre unødvendige ting på hverdager, ble fort helt greit. Så stå på, janita, dette går fint ;) Det tar litt tid og snu en uvane, men når det er gjort er det fantastisk deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar. Det er godt å høre det ikke er bare meg som har det slik. Og at det går over. Det er jo mandag i sist uke jeg kuttet helt ut så det tar nok litt tid fortsatt før det værste suget gir seg, men når det værste er over så går det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredag er en godte dag/kveld her i huset. Det er disney sjov i tven og barna sitter boltret i sofaen med sitt fredagsgodteri, potetgull og brus. Og jeg sitter foreløbig her foran pcen. Følte egentlig bare for å lufte tankene mine så jeg ikke går helt amok på smågodtskåla i kveld. Pleier å gå greit og at jeg ikke inntar så alt for mye godteri, men nå har det seg sådan at der er en gravid jente som er litt mer enn en bekjent av meg og samboeren, men er heller ikke så mye som en venn. Vi hilser kun på hverandre når vi møtes på butikken og slik. Vi snakker kun sammen når vi er sammen med felles venner. Men nå når ho er gravid i 7 mnd så har ho begynt veldig (etter min mening) "å gå etter/på jakt etter" min sambo og utnytte ham. Ho lider av schizofreni så det er ikke en jente jeg har lyst skal ha en del av vårt liv da vi har 3 barn i alderen, 17mnd, 3,5 år og 6 år. Hun er med jevne mellomrom innlagt på et psykriatisk døgnhus med psykologer og det helsepersonel som nå er på enn slik plass. Hun utnytter min samborer og min samboer ER DUM NOK TIL Å LA SEG UTNYTTE. Blir så forbanna fordi han ser ikke selv han blir utnytta og kjefter på meg når jeg sier min mening. Han kaller meg diverse ting som han egentlig ikke mener for han kommer alltid å sier unnskyld efterfølgende og sier han ikke mente det og sa det kun fordi han var sint. Forsøker å finne ut av mine følelser. Og da tenker jeg på: Reagerer jeg som jeg gjør fordi....

... jeg er sjalu?

...reagerer jeg riktig i forhold til ham da han er min kjæreste og samboer og vi har 3 barn sammen?

.....eller er det fulstendig på bærtur slik jeg reagerer?

 

eller hva i det hele tatt er det som gjør at jeg reagerer som jeg gjør?

 

vi hadde en periode i vårt forhold for ca 3,5 år siden hvor vi hadde lignende episoder så jeg er kanskje litt kort i "lunta" med hensyn til slike ting.

 

 

Er bare så redd dette skal fortsette over en lengre periode slik at jeg faller av hesten igjen og begynne på mine gamle vaner som jeg har klart å slutte med i ukedagene (colaen + godteriet) Har klart meg i 2 uker nå og vil ha det slik framover også. Ingen cola og ingen snop i ukedagene. Det er det aller beste. Godteri fri fra lørdag kveld (kl 00.00) til fredag kl 18.00 er planen og det går så mye bedre enn forventet så vil fortsette slik.

 

Men nå tror jeg at jeg vil slenge meg på senga å se tv og kun tenke på meg selv (og barna selvfølgelig) og så kan alt annet være hva det er inntil gubben og jeg får tatt en alvorssnakk når han er frisk igjen og ikke ligger med lungebetendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kommet veldig godt ut av kvelden kjenner jeg.....har "kun" spist 1 håndfull ostepop og drukket ½ glass pepsi......føles godt å klare å kontrolere hvordan jeg skal reagere på ting kjenner jeg. At jeg blir lei meg/fustrert eller lignende og ikke bare dytter inn på usundheter kjennes som om jeg holder på å vinde tilbake mitt liv og min kropp. Håper litt på å klare å gå ned 10 kg til min mor kommer til jul og jeg tror hun kommer ca den 16 17 18 eller den 19 desember. Men om jeg ikke klarer fult 10 kg så håper jeg fortsatt på at jeg går ned så mye at det kan ses fordi hennes mening betyr jo veldig mye og min mor er jo også veldig tynn. Tror hun er ca 178cm høy og "kun" 66 kg så man må jo si hun har flat mage......noe jeg ikke har, men er begynt min reise på vei mot å få.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen i dag har ikke vært så veldig god. Begynte på jobb kl 8 i dag og kl 8.45 er det frokost på job. Frokostpausa er over kl 9 og så har vi pause igjen kl 9.55 og da gikk jeg i kantinen igjen for å kjøpe meg en halvliter vann og da ble jeg spurt om jeg kunne hjelpe til i kantinen da den ene kantinemedhjelperen er syg. Selvfølgelig som en god kollega som jeg er (mener jeg selv iallefall) så hjalp jeg i kantinen for 3 dag på rad i min lunsjpause, noe som innebar at jeg ingen lunsj fikk i dag. Lunsj pausen er fra 12.00-12.20, men jeg var i kantinen fra 11.30 til 12.50 og jeg skulle slutte for dagen kl 14.00 så på vei hjem ble der igjen kjøpt junk food på gatekjøkken fordi jeg ikke hadde spist annet enn en banan siden kl 8.45 og ikke tenkte rasjonelt på noen måte da magen skrek etter mat. Men uansett da så kalorie messig landet jeg på de 1300-1400 kcal i dag. greit nok, men har ikke spist på en fornuftig måte i dag og slettes ikke sundt ut over frokost og bananen. Må vel litt med planlegning til for å få ting til å fungere. Og så må jeg handle med meg frukt så jeg har den frukt jeg vil ha fra jeg starter på jobben. Det skal jeg gjøre i morgen tidlig når mine barn er avlevert i barnehagen, skolefritidsordningen og hos dagmammaen. Og så skal jeg ha med meg 1 1,5 l farris + en fettfttig yogurt på jobb og da tror jeg at dagen er reddet i morgen iallefall.

 

Hoppet opp på vekta på søndag igjen selv om jeg har veiedag på fredag hvor jeg veide 101 kg og søndagen veide jeg 100,4 kg og det er nå KUN 500 gram før jeg veier 99,9 og er nede på et 2 sifret tall. Ser veldig fram til det. Men mest av alt akuratt nå gleder jeg meg til at vekten viser 90 kg som nok er første delemål. Og håper på å nå de 10 kg før jul

 

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 600 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 6.uke 101 kg

vektreduksjon på : - 1 kg

total vektreduksjon på: - 1 kg (105 kg - 101 kg = - 4 kg)

mål 55 kg

 

UKE 7 7.oktober - 14.oktber 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 7. uke

vektreduksjon på:

total vektreduksjon:

mål 55 kg

 

Uke 8 14.oktober - 21.oktober

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

Vejt etter 8.uke:

vektreduksjon på:

totaltvektreduksjon:

1.delemål des. 2011: 90 kg

2.delemål 1.april 2012: 80 kg

3. delemål 1.juli 2012: 70 kg

4.delemål 1.oktober 2012: 60 kg Er jeg fornøyd nå? Eller skal jeg gå ned 5 kilo mer?

Event. siste mål 1.desember 2012: 55 kg hvor jeg vil være i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tilføyd noe til min "Liste" over min vektplan og trenger deres mening.

 

Dette er hva jeg har tilføyd:

 

Uke 8 14.oktober - 21.oktober

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

Vejt etter 8.uke:

vektreduksjon på:

totaltvektreduksjon:

1.delemål des. 2011: 90 kg

2.delemål 1.april 2012: 80 kg

3. delemål 1.juli 2012: 70 kg

4.delemål 1.oktober 2012: 60 kg Er jeg fornøyd nå? Eller skal jeg gå ned 5 kilo mer?

Event. siste mål 1.desember 2012: 55 kg hvor jeg vil være i mål.

 

er dette realistisk for en mor til 3 barn med veldig begrenset tid og overskudd til å trene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg planlagt hva jeg skal spise og det kommer jeg til å gjøre hver dag de neste 2 uker for å se om det fungerer bedre for meg slik at jeg har et stabilt blodsukker. Håper det hjelper og så håper jeg på å klare å bli mer organisert når det gjelder min spisning. For jeg er ikke for god til å spise, da jeg skal lære meg å spise på nytt for jeg har i så lang tid sakt til meg selv at det ikke er ok å være sulten og spise når man er tykk. Men det skal det gjøres noe med nå. Og håper på resultater.

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 600 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 6.uke 101 kg

vektreduksjon på : - 1 kg

total vektreduksjon på: - 1 kg (105 kg - 101 kg = - 4 kg)

mål 55 kg

 

UKE 7 7.oktober - 14.oktber 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 7. uke

vektreduksjon på:

total vektreduksjon:

mål 55 kg

 

Uke 8 14.oktober - 21.oktober

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

Vejt etter 8.uke:

vektreduksjon på:

totaltvektreduksjon:

1.delemål des. 2011: 90 kg

2.delemål 1.april 2012: 80 kg

3. delemål 1.juli 2012: 70 kg

4.delemål 1.oktober 2012: 60 kg Er jeg fornøyd nå? Eller skal jeg gå ned 5 kilo mer?

Event. siste mål 1.desember 2012: 55 kg hvor jeg vil være i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er stolt av meg selv nå ja. har gått ned 1,2 kg på den siste uke......og er kommet under 100 kg. Er super glad for det. Skriver mer når min lille syge skatt sover.....hun har fått en virusinfeksjon. Håper hun blir fort rask igjen......

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 600 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 6.uke 101 kg

vektreduksjon på : - 1 kg

total vektreduksjon på: - 1 kg (105 kg - 101 kg = - 4 kg)

mål 55 kg

 

UKE 7 7.oktober - 14.oktber 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 7. uke

vektreduksjon på: -1,2 kg

total vektreduksjon: 2,2 (fra 102 kg, men - 5,2 kg fra 105 kg)

mål 55 kg

 

Uke 8 14.oktober - 21.oktober

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

Vejt etter 8.uke:

vektreduksjon på:

totaltvektreduksjon:

1.delemål des. 2011: 90 kg

2.delemål 1.april 2012: 80 kg

3. delemål 1.juli 2012: 70 kg

4.delemål 1.oktober 2012: 60 kg Er jeg fornøyd nå? Eller skal jeg gå ned 5 kilo mer?

Event. siste mål 1.desember 2012: 55 kg hvor jeg vil være i mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen dager siden jeg har skrevet her nå ja....Men min "lille" jente på knapt 17 mnd har fått en virusinfeksjon i kroppen og så har hun fått falsk krupp så her går det mye i gi litt smertestillende og passe og pleie ho.

Men ut over det så er det supermotiverende at jeg har oppnådd et 2 sifret tall før komma.....det hjalp meg iallefall med å velge fra colaen her i morges.....jeg har jo ikke akkuratt oppnådd et resulat som viser at jeg har gått ved å drikke cola hver morgen. Colaen viser heller en oppgang i vekten enn en nedgang. Og er så glad for at jeg har kuttet den ut i ukedagene. Drikker noe i helgene da. men ikke mer enn at jeg klarer å gå noe ned i vekt.

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 600 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 6.uke 101 kg

vektreduksjon på : - 1 kg

total vektreduksjon på: - 1 kg (105 kg - 101 kg = - 4 kg)

mål 55 kg

 

UKE 7 7.oktober - 14.oktber 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 7. uke

vektreduksjon på: -1,2 kg

total vektreduksjon: 2,2 (fra 102 kg, men - 5,2 kg fra 105 kg)

mål 55 kg

 

Uke 8 14.oktober - 21.oktober

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

Vejt etter 8.uke:

vektreduksjon på:

totaltvektreduksjon:

1.delemål des. 2011: 90 kg

2.delemål 1.april 2012: 80 kg

3. delemål 1.juli 2012: 70 kg

4.delemål 1.oktober 2012: 60 kg Er jeg fornøyd nå? Eller skal jeg gå ned 5 kilo mer?

Event. siste mål 1.desember 2012: 55 kg hvor jeg vil være i mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går var den gal igjen med hva jeg lot meg selv hive inn i kroppen min. Drakk 1,5 liter cola i går....ikke godt og det vises på vekta. Men det er jo min egen skyld så jeg skal bare opp på hesten igjen og fortsette fra der jeg var før jeg drakk den cola. Og tror jeg klarer å styre det fordi det første jeg tenkte på i morges da jeg sto opp var den cola......men ingen cola er drukket enda og ikke kommer jeg til det heller fordi jeg skal være hjemme med mitt lille syke barn i dag som har falsk krupp. Ikke gøy i det hele tatt....Men jeg skal jo bare være hjemme og det passer jo bra nå når det regner ute og blåser surt......

 

Så siden været har bestemt seg for å være dårlig og likens med lilleskatten min som ikke blir frisk (hun har vært syk i 1 uke nå) så har jeg tent for julemusikken og så skal det tennes for stearinlys/telys og så skal det legges sammen en hel masse tøy. Med litt god stemning så blir det litt lettere å gjøre de kjedelige ting som man må gjøre.

 

men nå vi jeg hive meg rundt å gjøre de daglige plikter og så skriver jeg mer en annen gang

 

håper dere får en like god "slankedag" som jeg håper på å få og så må dere ha lykke til.....(og litt lykke til til meg selv i kampen mot kiloene)

 

Når jeg klarer å nå 90 kg vil jeg forresten til en negletekniker å få lavet mine negler så det ser jeg virkelig fram til.....blir sikkelig spennende.....

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 600 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 6.uke 101 kg

vektreduksjon på : - 1 kg

total vektreduksjon på: - 1 kg (105 kg - 101 kg = - 4 kg)

mål 55 kg

 

UKE 7 7.oktober - 14.oktber 2011

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

vekt etter 7. uke

vektreduksjon på: -1,2 kg

total vektreduksjon: 2,2 (fra 102 kg, men - 5,2 kg fra 105 kg)

mål 55 kg

 

Uke 8 14.oktober - 21.oktober

Startvekt 102 (men min høyeste vekt har vært ca 105 kg)

Vejt etter 8.uke:

vektreduksjon på:

totaltvektreduksjon:

1.delemål des. 2011: 90 kg

2.delemål 1.april 2012: 80 kg

3. delemål 1.juli 2012: 70 kg

4.delemål 1.oktober 2012: 60 kg Er jeg fornøyd nå? Eller skal jeg gå ned 5 kilo mer?

Event. siste mål 1.desember 2012: 55 kg hvor jeg vil være i mål

16.10.11 09:11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen tøffe dager den siste uka. Yngste jenta mi på 17 mnd fikk først en virusinfeksjon sist torsdag hvor hun hadde 39 i feber og røde prikker over hele kroppen. Fredagen så begynte hun å få en vesende lyd når hun pusta og en sjøløve lyd når hun hosta...fredagen gikk og lørdagen gikk og søndags morgen var den helt gal så vi kontaktet vagtlegen og fikk komme inn. Han sa fortsatt at det kun var en virusinfeksjon. Jeg kjører så hjem igjen og hun sover en middagslur fram til kl va ca 12 og da hun våkna var hun så tett at jeg fikk min kjæreste til å ringe direkte til barneavdeligen i aalborg, men der kom jeg ikke inn uten at jeg hadde en henvisning fra vagtlegen i thisted (der jeg hadde vært om morgenen) så min kjæreste ringer så inn der igjen og vi får atter en gang komme inn til vaktlegen. Vi blir så henvist til barneavdelingen i aalborg. Hun hadde fått falsk krupp. Hun fikk så adrenalin + binyrebarkhormon og det hjalp inntil onsdag ettermiddag hvor den så var gal igjen så da ringte vi 112 å fikk ambulansen til å komme å hente ho, men idag torsdag ble vi atter sent hjem med den beskjed at de mente ho var frisk til å komme hjem og at vi måtte ringe 112 igjen hvis det var behov for det. Foreløbig går det bra, men nå må jeg se hvordan natta foreløper. Håper bare min lille skatt blir frisk igjen nå.

 

Men den positive ting er at jeg nå har gått ned 800 gram siden fredag i forrige uke så nå har jeg i alt gått ned 7 kilo og det begynner å kan sees og merkes.....håper bare jeg klarer å gå ned de siste 9 kiloene før jul, men det tror jeg ikke er realistisk, men jo flere jeg klarer jo bedre er det.....er super fornøyd med alle de kiloene som kommer av.....og er suverent glad for å ha kommet ned under 100 kilo og ned på et 2 sifret tall......

 

men nå tror jeg at jeg vil ringe min mamma og så gå i seng siden jeg er stuptrøtt og utslitt.....

 

gleder meg til en ny super god slanke uke....starter på ný slanke uke i morgen og så skal det veies i morgen tidlig så jeg er spent på å se det endelige resultat etter denne uka. foreløbig står den på - 800 gram....... og det er lige til et klapp på skuldra til meg. sender det klapp på skuldra videre til alle dere fine jenter her inne som står i samme båt som meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den siste uke har jeg gått ned 1 kg så nå viser vekten 98,8 deilig at vekten går ned stille og rolig.....er fornøyd med mitt vekttap så langt......- 7 kg fra mitt aller høyeste vekttall og - 3.2 kg siden jeg startet her inne......så det er veldig deilig

 

 

UKE 1: 26.august. 2010 - 2.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 1.uke: 101,7

vektreduksjon på- 0,3 kg.

Mål: 55 kg

 

UKE 2: 2 september 2010 - 9 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 2.uke: 102,6

vektreduksjon på: + 900 gr

Mål: 55 kg

 

UKE 3: 9. september 2010 - 16 september 2011

Startvekt 102

vekt etter 3.uke 102,5

vektreduksjon på:- 100 gr

mål 55 kg.

 

UKE 4: 16. september - 23.september 2011

Startvekt 102

vekt etter 4.uke 103,3

vektreduksjon på: + 1,3 kg

mål 55 kg.

 

 

UKE 5 23.september - 1.oktober 2011

Startvekt 102

vekt etter 5.uke102,3

vektreduksjon på: -1 kg.

mål 55 kg.

 

UKE 6 1 oktober - 7. oktober 2011

startvekt 102

vekt etter 6.uke 101 kg

vektreduksjon på : - 1.3 kg

total vektreduksjon på: - 1,3 kg

mål 55 kg

 

UKE 7 7.oktober - 14.oktber 2011

Startvekt 102

vekt etter 7. uke

vektreduksjon på: -1,2 kg

total vektreduksjon: 2,2

mål 55 kg

 

Uke 8 14.oktober - 21.oktober

Startvekt 102

Vejt etter 8.uke: 98,8

vektreduksjon på:1 kg

totaltvektreduksjon: 7 kg

1.delemål des. 2011: 90 kg

2.delemål 1.april 2012: 80 kg

3. delemål 1.juli 2012: 70 kg

4.delemål 1.oktober 2012: 60 kg Er jeg fornøyd nå? Eller skal jeg gå ned 5 kilo mer?

Event. siste mål 1.desember 2012: 55 kg hvor jeg vil være i mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekta raser bare nedover for tiden. Har gått ned 1,1 kg på 2 døgn. Ikke det at jeg har fått i meg særlig mye mat siden onsdags kvelden. Min yngste datter ble innlagt på sjukehuset fra onsdags kveld til torsdags formiddag og fredagen var stille og rolig lørdagen var kaos for gubben tok av sted litt over 7 om morgenen og kom først hjem nå for et par timer siden så han har ialt vært vekke i 26 timer uten at jeg har hørt eller sett ham så det har vært mye telefoner og kontakt med politiet pga jeg valgte å gå å efterlyse ham da det var gått 24 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....hadde jeg gått ned ca 8-9 kg men nå har mange av de kiloene kommet på igjen pga jeg mistet fullstendig matlysten da det begynte å skjære seg mellom meg og xen + at vår yngste datter på 17 mnd ble innlagt med falsk krupp. Sånå er jeg oppe igjen på over 100 kg. Var 101,7 nå på kvelden, men den vekt går jeg ikke 100% etter da man helst skal veie seg om morgenen. Og jeg ha først veie dag på fredag. Og jeg forsøker å ikke gå så alt for ofte på vekta slik at skuffelsen ikke blir alt for stor. Og så er det for at jeg skal kunne klare å holde fokus på å spise mange små sunde måltider og ikke hva vekta forteller meg. For jeg kan merke at jeg fortsatt sliter med det at det er ok å spise mat selv om jeg er overvektig. så nå er jeg litt tilbake til det jeg vil kalle å lære å spise sundt og gi meg selv den aksept til å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de siste uker har ikke godt så veldig bra. Gikk først den 9,5 kg i alt men pga samlivsproblemer som endte med brudd og en lille datter på 17 mnd som har vært kort innlagt på sjukehuset pga falsk krupp så har det vært nok å se til så jeg havnet tilbake i gamle vaner så jeg gikk så opp 3,6 kg og bikket rett over 100 kg igjen, men så sist uke klarte jeg så å gå ned 1,2 kg, men så har det nå vært et par dager hvor det har vært noe usundt pga min fødselsdag. Men det er jo noe jeg må ta med meg. Men iallefall så går det den rette veien igjen så jeg regner med å se et tosiftet tall igjen når jeg har veiedag på fredag. Det satser jeg sterkt på iallefall. "siste" frist for atter en gang å se et tosifret tall er fredag i neste uke, altså den 18. november. Etter å ha falt av hesten så føler jeg nå at jeg er klar til en ny dyst mot overvekten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...