Gå til innhold

bedre og bedre med årene... flua er tilbake med nytt nick!


Gjest flua

Anbefalte innlegg

Ja, her er jeg igjen. Denne gang har jeg pakket på enda mer enn før, og nå var det på tide å krype til korset og melde seg på nytt kurs! Det startet i går.

 

Ny kursbok, nye oppskrifter, ny kursleder og nytt giv!

 

Måle er enkelt: 15 kilo skal bort! Helst før neste bikinisesong, for i sommer, ja så var det ikke noe moro å fly rundt på badeland og lange strender... mage, rompe og lår disset i vinden, og jeg følte meg akkurat passe sjenert!

 

Nå er skapene ryddet for sjokolade og potetgull, og fryseren tømt is.. nå skal jeg nok en gang fylle livet mitt med sunne mat vaner, vann, frukt og mosjon!

 

Jeg ønsker meg lykke til, og gleder meg til en laaaang høst her inne... kanskje dukker det opp noen gamle kjenninger også :D

 

Klem fra en flua aka bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du husker meg!

 

Lykke til med HV. Jeg angrer veldig på at jeg droppet nettop det ene kurset, da hadde jeg kanskje sluppet å sitte her med mine ekstra kilo vel plassert over hele kroppen. Men, heldigvis har jeg gode støttespillere og vet at det er mulig å snu- får bare håpe det er i tide :D

 

Jeg har nok litt mer realistiske mål nå, og jeg tror og håper at selvom veien foran meg har mange svinger, lange bakker og dype daler så kommer jeg fram til den store blomsteråkeren til slutt! 15 kilo er mye, men det er ikke umulig med litt stå på vilje, mot og ikke minst tid!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Heisann Bedre

 

Får jeg lov å henge meg på?

Jeg har gått på GR kurs tidligere men kiloene har en tendens til å snike seg på igjen. Har klart tidligere å ta av igjen på egenhånd med GR-metoden og satser på å klare det denne gangen også. Vet ikke riktig hva jeg skal gjøre med den gamle livsstilen som alltid klarer å snike seg tilbake. Kan ikke annet en å prøve på nytt.

 

Jeg er 164cm og veier 69,2. SKAL IKKE SE 70-TALLET FØR DET SNUR DENNE GANGEN.

 

Sist jeg klarte å ta av var jeg nede på 63kg som føltes greit, men jeg har en drøm om å komme i bunaden igen. Kanskje til 17-mai? Da må jeg i hvertfall ned på 59kg. Vi får bare stå på så klarer vi det vel.

 

En god begynnelse i dag. Klarte å overholde kaloriinntaket til frokost og har gått tur. I kveld er det bursdagsbesøk. Det blir jo en utfordring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bedre

 

Får jeg lov å henge meg på?

Jeg har gått på GR kurs tidligere men kiloene har en tendens til å snike seg på igjen. Har klart tidligere å ta av igjen på egenhånd med GR-metoden og satser på å klare det denne gangen også. Vet ikke riktig hva jeg skal gjøre med den gamle livsstilen som alltid klarer å snike seg tilbake. Kan ikke annet en å prøve på nytt.

 

Jeg er 164cm og veier 69' date='2. SKAL IKKE SE 70-TALLET FØR DET SNUR DENNE GANGEN.

 

Sist jeg klarte å ta av var jeg nede på 63kg som føltes greit, men jeg har en drøm om å komme i bunaden igen. Kanskje til 17-mai? Da må jeg i hvertfall ned på 59kg. Vi får bare stå på så klarer vi det vel.

 

En god begynnelse i dag. Klarte å overholde kaloriinntaket til frokost og har gått tur. I kveld er det bursdagsbesøk. Det blir jo en utfordring....[/quote']

 

Det er klart du kan henge deg på... bare hyggelig å ha flere med på laget. Vi er sterkere sammen ! Det er et realistisk mål du har, selvom 59 høres lite ut for meg... men det har jo med kroppsbygning, og alder å gjøre. Jeg har ikke veid under 60 siden ungdomsskolen :D Uansett, stå på - dette klarer du! Det er lenge til 17 mai, så du har all mulighet til å komme inn i bunaden din! Du vet jo at det virker... :)

 

Helgen har gått sånn passe bra, jeg var nede i 980 kcal i går kveld, og måtte presse meg til et glass juice og et knekkebrød på kvelden. Det er vanskelig å få i seg nok bestandig. Lørdagen var ikke noe problem, for da koste jeg meg med alle mine måltider. Har fått dilla på FinnCrisp med Philidelphia Light ost og laks! Mmmmm ... veldig veldig godt!

 

Jeg dro på shopping på lørdag, handlet inn i store mengder for å ha litt på lager. Kjøpte fiskepudding, laks, makrell, svinekjøttdeig, kalkun pølser, salat, frukt, sauser... etc etc fant vel egentlig ut at første uken på GR er kjempedyrt (inkluderer jo kursavgiften), men allikevel smilte jeg litt for jeg vet jo at dette kommer til å gangne meg! Jeg trenger en lettere hverdag. Jeg trenger en lettere kropp. Jeg trenger å komme i gang! Jeg trenger motivasjon og hjelp! Og nå, er jeg klar! Jeg skal klare det! 15 kilo er mye, men jeg skal og vil og jeg må!!! Neste år blir jeg 40 og jeg har som mål å veie godt under 70 på den dagen!

 

Jeg gikk på vekten i morges, skal jo ikke veie meg hjemme, men måtte bare... ja dere vet sikkert hvordan det er :) Jeg skimter 70'tallet nå. Nålen bikket akkurat 80, så kanskje jeg ser 7tallet allerede før torsdag. Det hadde jo vært helt supert... for en knall start. Jeg er klar over at vi snakker my vann her, men allikevel det er motiverende å ta av 3 kilo på en uke... men men det er ikke torsdag ennå, og det var heller ikke kveld eller mange klær på i morges- så jeg har ikke den helt store troen- men blir det ikke denne uken, blir det kanskje neste eller neste etter den. Målet er jo ikke mer enn 1 kg i uken i snitt (10 kg for jeg regner ikke med juleferien).. fram til jul, og etter jul regner jeg med at jeg må klare meg med ,5 i snitt.

 

Målet er 68 kg til 17 mai, og er jeg skikkelig i siget (men dette må jeg vurdere når jeg kommer så langt for det er lenge siden jeg var under 70), er målet 66 før august 2012!

 

Ønsker dere en riktig god uke, og megselv det samme!

 

Stå på pelargonia - dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - går det bra med dere?

 

I går var en kaotisk dag, med levering i barnehage og på SFO før jobb etter å ha laget tre matpakker og skiftet på minsten to gager , så bar det av sted til jobb... det oppdaget jeg at jeg hadde glemt frokost - wasa knekkebrød ble redningen!! Litt frukt kl 10, og en yougurt og et par knekkebrød til lunsj, så en pære før det bar hjemover og til henting her og der... jeg rakk knaptnok hjem, før jeg måtte snu for å dra på SU møte i barnehagen. Middag, jo det ble kl 21 når jeg endelig kom hjem igjen. Fiskepudding, rødbeter og finncrisp!!! Nam!!

 

Regnet på det hele nå, og bare 997 kcal i går... ikke bra!

 

En time etter middag, når vaken var hengt opp og ny satt på.. ble minstemann syk... fram med bøtte, og mere vask! Stakkars liten har fått omgangssyken.. så det ble en lang natt på oss alle.

 

Men men.. tenkte på det ; tror det er lurt for mor å få et bedre og sunnere kosthold, slik at jeg har mer energi! Det trengs mellom alle slagene... kom til å huske noe jeg leste en gang:

 

"Hun er kokk, hushjelp, lærer, sykepleier, sikkerhetsvakt, koordinator, sekretær, kostveileder, personlig assistent, bokholder, drosjesjåfør, pedagog, inspirations guide, vaktmester og bankfunksjonær! Hun får ingen feriepenger, sykedager eller fridager. Hun er på vakt hele tida. Hun er: MAMMA!"

 

- og det finnes ingen tvil, jeg har verdens beste jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne henge meg på tråden her :) Gikk på GR-kurs for et par siden, og tok av meg 12 kg i løpet av et år. Dessverre har det nå sneket seg på 8 igjen, så har begynt på nytt kurs og er klar for en ny innsats!

 

Hadde andre kursdag i går, og 1.1 kg var borte :) Sist gang kom jeg aldri i gang med trening, det var kun kostholdet jeg la om. Denne gang har jeg som mål og få til treninga også, i tillegg til kostholdet!

 

Første veiedag veide jeg 78.0 kg, og målet mitt er 70 kg til jul og 65 kg innen påske.

 

Gleder meg til en lettere hverdag samt og faktisk nå målet mitt denne gang, og ikke dette av under veis :)

 

Hilsen Hermione :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, Hermione! Flott at du ikke har kastet inn håndkle, men tatt tak i det... blir litt som meg det :) Vi får kjempe sammen... må si jeg syns 1,1 kg på en uke er kjempebra! Stå på :)

 

Jeg startet denne gang på over 80, så jeg har et stykke til trivselsvekt som jeg tror blir 68 kg, men jeg skal klare det over langen. Jeg skal fullføre minst 3 kurs, og så blir det hold vekten denne gang, uten å falle fra som sist!!! Jeg har gitt megselv en ny mulighet, så den må jeg selv passe på å gripe!!

 

Stå på... sammen er vi sterke, og målene skal vi nå. Tenk for en flott vår vi får !!!

 

Fant fram noen gamle tips:

 

Disse gamle tipsene har jeg funnet fram igjen, og nå skal det strammes inn, suges ned og opp og så skal vekten være stbail godt før året skifter haletall.-

 

1. Spis ALLTID frokost! En god frokost bør inneholde: langsomme karbohydrater(grove brødtyper og knekkebrød, havregryn, 4-korn) proteiner(magert kjøttpålegg, egg, magre meieriprodukter) og gjerne litt umettet fett(makrell i tomat, lett majones, plantemargarin) Få også i deg litt c-vitamin fra juice, frukt eller bær. Dette øker jernopptaket.

 

2. La det aldri gå mer enn tre til fire timer mellom hver gang du spiser! Og sørg for å ikke bli for sulten. De aller fleste som spiser for lite på dagtid, overspiser på kvelden. Pluss at du ødelegger forbrenningen, og hvem vil vel det? Spis små måltider 5-6 ganger om dagen.

 

3. Bruk magre produkter! Spesielt melkeprodukter og kjøtt. Mange produkter kan erstattes med magre typer. Unn deg litt av det gode fettet som man finner i fet fisk, nøtter og oljer.

 

4. Ha frukt og grønt tilgjengelig slik at du har noe å knaske på hvis du blir sulten mellom måltidene. Fyll opp kjøleskapet, og kjøkkenbenken slik at det er lett å se. Ta med litt i veska.

 

5. Kosedag en dag i uka! Spis og drikk det du har lyst på, innen rimelighetens grenser. Man skal ikke være for streng med seg selv alltid. Ingen har godt av å bli fanatiske!

 

6. Pass på kaloriholdige drikker, alkohol er svært kaloririkt. Hold deg unna brus og saft med sukker. Ett glass med juice pr dag holder. Her er det mye C vitamin, men også mer kalorier enn i sukkerholdig brus. Opp til to glass med skumma eller ekstra lett melk pr dag holder for de fleste. Vann, te og kaffe inneholder ingen, eller nesten ingen kalorier.

 

7. Tenk tallerken modell: 1/4 protein(fortrinnsvis rent kjøtt eller fisk), 1/4 langsomme karbohydrater (fullkorns pasta, naturris, eller potet) 1/2 grønnsaker (gulrot, blomkål, brokkoli metter bedre og er mer næringsrike enn salatgrønnsaker, men varier gjerne)

8.

Trening er svært viktig for kroppen, og hjelper deg med å holde forbrenningen ved like. De aller fleste er alt for slappe. Menneskekroppen er faktisk ikke laget for å døse på sofaen! Men gå i gang litt forsiktig og litt variert. Kroppen trenger tid til å venne seg til den ekstra belastningen pluss at motivasjonen gjerne svikter dersom du sliter deg helt ut. Begynn med turer i raskt tempo, der du øker intensiteten etter hvert som formen forbedres. Prøv å komme deg ut en tur hver dag, og varier lengden. Kjøp en skritteller eller pulsklokke for å holde motivasjonen oppe. En hund eller en venn gjør turen hyggeligere

 

9. Fortvil ikke dersom du havner i sofaen med potetgull en gang iblant. Det er helt vanlig å sprekke. Prøv å ikke spise hele posen, og kom deg tilbake til den nye livsstilen din dagen etter.

 

10. Før matdagbok, da er det lettere å følge med på hvor du kan bli flinkere, og belønn deg selv når du har vært flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tipsene var gode å lese! Tror nesten jeg skal printe dem ut og henge opp, hehe.

 

Ja, det er sant som du sier; sammen er vi sterke! Jeg er altfor flink til å lage unnskyldninger for meg selv alene i alle fall. Denne uka har gått overraskende bra så langt. Det har blitt en frokost med sjokoladepålegg, samt noen frimerker, men likevel holdt meg godt innenfor 1600 kalorier.

Da jeg spiser middag på jobb når jeg har senvakter, har jeg ikke så mye kontroll på den, men prøver å spise normale porsjoner og kose meg. Nytter ikke å bli fullstendig fanatiker over kaloriene heller. .

 

Aner dere om man skal registere antall skritt daglig som trimpoeng i tillegg? Jeg har ikke gjort det så langt, føler det blir litt smør på flesk.

 

I dag er det fridag, så skal klare å få unna et trimpoeng eller to.

 

Ha en flott torsdag :) Og håper minstemann til flua er blitt frisk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Hei igjen

 

Jeg hadde veiedag i dag. 0,0kg opp :) og 0.0kg ned :). Ja,ja ny uke og nye muligheter. Jeg vet at jeg ikke har vært så flink denne uken og hva jeg har gjort galt så det er bare å ta seg selv i nakken. Litt mer trim f.eks hadde ikke vært så dumt.

 

Hermione: Fantastisk resultat. Stå på videre!

 

Flua: Ser ut som det går bra med deg også. Stå på du også!

 

Når dere er så flinke så må jo jeg bare skjerpe meg. Får tenke på dere nå når det er tid for helg og lørdagsgodter.

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermione, minsten er frisk igjen... :) Jeg var på min andre kurskveld i går, ned 2,2 kilo!!! HURRA!!!

 

Jeg har litt lite med tid akkurat nå, men stå på- høres ut som om du har ganske kontroll. Viktig med variasjoner :) Man skal unne seg litt innimellom, så lenge alt er med måte... flink er du som holder deg innenfor dine 1600

 

Jeg har bestilt ny skritteller... så regner med den er i hus neste uke en gang, da teller jeg skritt med deg om du vil :) Nå ligger jeg nok altfor lavt.. så fiint å ha noen å telle med.

 

God helg, stå på og fortestt den flotte innsatsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Jeg hadde veiedag i dag. 0' date='0kg opp :) og 0.0kg ned :). Ja,ja ny uke og nye muligheter. Jeg vet at jeg ikke har vært så flink denne uken og hva jeg har gjort galt så det er bare å ta seg selv i nakken. Litt mer trim f.eks hadde ikke vært så dumt.

 

Hermione: Fantastisk resultat. Stå på videre!

 

Flua: Ser ut som det går bra med deg også. Stå på du også!

 

Når dere er så flinke så må jo jeg bare skjerpe meg. Får tenke på dere nå når det er tid for helg og lørdagsgodter.

 

God helg :)[/quote']

 

Så lenge det ikke er opp, er det jo bra. Da får du resultater neste gang :) Stå på, ikke gi opp... og du, mål centimeter.. kanskje du har gått ned der?

 

Kanskje vi skal telle skritt sammen? Fokus er lurt, og litt drahjelp av hverandre er positivit. Jeg er altfor lat- og jeg vet det!!! Skal vi?

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen her, masse utfordringer, mange fristelser og en lang rekke uvaner som må håndteres med omhu, list og motivasjon! Helgen er en utfordring! Da skal alle kose seg, alle skal ha det lille ekstra enten det er potetgull, vin, rusbrus, gin og tonic, sjokolade, dessert, god middag med saus, dip, is, kake.. så utrolig mange fristelser... lurer på hvorfor det har blitt slik. Jeg mener, hvorfor må vi stilmlulere smaksansene for å kose oss? Hvorfor må vi ha sukker for å kose oss? Litt som nikotin? Avhengihet?

 

Min løsning denne helgen for sukker suget er

6 epler (plukket i hagen)

2 sukett

2 ss kokende vann

kanel

 

Kutt eplene i båter, hiv i stekepannen, bland ut sukkett med kokende vann, hiv over eplen i pannen, varm godt- ristes til møre!

Server med kanel, eller en ss lett vaniljeis!! NAM

 

Denne helgen skal jeg kose meg med barna, og familien. Jeg skal slappe av og hente meg inn etter en tøff uke, og dette er det jeg skal spise sammen med mannen min i kveld:

 

Kebabspidd med kjøtt og grønnsaker (4 porsjoner)

500 gram mørbradkjøtt (kan byttes ut med kylling fillet) skåret opp i terninger

1 gul paprika delt opp i 8 biter

8 små sopp (f.eks ferske champignoner)

8 cherrytomater

1 ts salt

1/2 teskje tørket timian

1/2 teskje nymalt pepper

2 teskjeer olje

4 grillspidd

 

Del opp kjøtt og grønnsaker i passe biter, og fordel ingrediensene i fire like store hauger. Strø over salt, pepper og timian. Sett ingrediensene på grillspiddene. Er det ikke grillvære, kan du steke dem i ovnen på høy varme. Stekes eller grilles i cirka 10 minutter. Pensle de ferdige spiddene med littegrann olje. Servér med salat, ris eller poteter.

 

Kalorier per spidd: cirka 220

 

Og hvis det blir litt kjølig i morgen, skal alle få denne til middag !

 

Spicy kyllingsuppe (1 porsjon)

1 kyllingfilet

1-2 røde chili

2 vårløk

1 fedd hvitløk

4 dl vann

1 terning kyllingfond

2 ss matfløte eller 1 ss ekstra lett melk og 1 ss matyougurt

Salt, pepper og cayennepulver

 

Del kyllingfileten i småbiter og stek dem i en panne med litt olivenolje sammen med finhakket hvitløk og chili. Hell vann i en kjele og kok opp sammen med fondterningen. Tilsett fløten og la det koke i ti minutter. Etter 5-6 minutter tilsetter du finhakket vårløk og kyllingen med hvitløken og chilien. Krydre med pepper, cayennepulver og evt. litt salt. Serveres med et par skiver grovbrød.

 

Kalorier per porsjon: ca 400

 

Klarer jeg dette så kansje jeg ser 70'tallet mandag. I dag var morgenvekten 80,8, men det er lenge til torsdag kveld når jeg har ny veiedag, så vi får se!!

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jukser med vannmengden.. jeg sliter med å få i meg 1,5 - 2 liter vann om dagen... jeg må ta meg sammen. På en god dag drikker jeg 1,5 liter, på en dårlig dag: ingenting!!!

 

Derfor må jeg motivere meg selv, og har kommet fram til denne enkle konklusjonen:

 

For å kunne forbrenne fett kreves det at fettet frigjøres fra fettcellene og deretter transporteres med blodet til musklene, der det kan forbrennes. Hvis du blir uttørket, vil blodet bli mer tyktflytende på grunn av den store konsentrasjonen av forskjellige blodlegemer. Transporten av fett blir dårligere og fettforbrenningen avtar.

Det virker også som om konsentrasjonen av salter og næringsstoffer i blodet påvirker musklenes vilje til å forbrenne fett. Jo høyere konsetrasjonen av forskjellige stoffer er i blodet, desto dårligere blir fettforbrenningen. Ved å drikke rikelig med vann senker du konsentrasjonen av stoffer i blodet...

 

Kilde: Alt om fettforbrenning - Fredrik Paulùn

 

Så nå er det bare å finne fram vannflasken og starte et enda bedre og sunnere liv. For hva er vitsen med å slanke seg hvis avfallstoffene ikke får hjelp til å forlate kroppen?

 

Jeg har inngått en avtale med megselv, fra og med i dag skal jeg drikke minimum en stor Imsdalflaske hver dag, og fylle på med vann før frokost og middag. Jeg skal skrive det ned her.. noen som vil være med på vannløpet, og skrittelling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg husker deg vertfall :)

Eg ønsker deg lykke til på veien og eg skal stikke innom deg igjen.

Med meg går det bra får eg seie, litt vanskelig å komme i gang igjen etter "ferien". Håper å vere i siget etter at denne veka er unnagjort.

Eg har begynt med lavkarbo (LCHF), og trives veldig godt med det.

Kanskje du skulle ha fiska oppigjen vanntråden :)

 

Vi snakkes

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)!

 

flua, det er jo kjempebra!! Og takk for tips om kebabspydene, hørtes veldig godt ut!

 

Og Pelargonia, som flua sier, det gikk i alle fall ikke opp, og det er flott :)!

 

Da var helgen over og dermed en ny veiing unnagjort. 1.3 kg ned så er veeeldig fornøyd :) Kjenner at jeg tok et lurt valg for meg selv med veiing på mandager for da kan jeg ikke drive å skeie ut i helgene, hehe. I går gikk jeg hjem fra jobb, en tur på ca. 1 mil og jeg brukte 1 t 45 min. Skal prøve å gå den flere ganger. Jeg bruker skritttelleren på mobilen så vet ikke hvor nøyaktig den er, men fikk ca. 16845 skritt i går i alle fall. Totalt ca. 62478 skritt i uka som gikk. Håper jeg klarer å runde 70 000 skritt denne uka=)

 

Vanninntak sliter jeg heldigvis ikke med. Alltid vært veldig glad i vann så det går ned uansett. Kanskje ikke 2 liter hver dag, men minimum 0.5-1 liter i alle fall. Et lite tips kan jo være å blande ut med litt fun light saft hvis du blir lei av vannet. Evt skjære opp noen skiver sitron/lime/appelsin/agurk e.l. Litt mer spennende å drikke da, hehe=)

 

Lykke til i uka som går, sammen er vi sterke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt denne uka har jeg vært sløv. Har ikke telt kalorier i det hele tatt, men tror jeg skal være nogenlunde på rett spor. Har ikke fått meg et eneste trimpoeng :P Og i helgen venter vinkveld med venner, bursdagsfeiring 1 og bursdagsfeiring 2... Skal kjøpe meg en flaske vin og fordele på to kvelder, i motsetning til ei flaske hver kveld/sprit som jeg vanligvis pleier...(Dog det er veldig sjeldent med vin to ganger på en helg, hehe. Og på søndag kveld tror jeg det må en laaaang tur til for å gå av seg litt..

 

Håper det går bedre med dere :(!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, det har vært litt av en uke. Alt har liksom gått i ett, og jeg føler jeg ikke har fått gjort noenting, selvom jeg har gjort masse. I kveld er det veiing - gruer og gleder meg.

 

Stå på jenter, og veldig hyggelig å "se" deg igjen Fjellgeita :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Det er ikke store greiene men jeg gikk tross alt ned 400g denne uken. :P Jeg har ikke vært så flink med maten og jeg sliter også med å få i meg nok drikke. Redningen har nok vært at jeg har fått gått tur denne uken.

Jeg sliter med at jeg er så godtesyk og sulten. Uforutsette ting skjer så det går for lang tid mellom måltidene. Da blir jeg ekstra sulten og spiser dermed for mye. Satser på å få litt mer orden i sysakene neste uke så det fortsatt blir nedgang.

 

I helgen skal det trimmes. Da skal det sages, høgges og stables ved. :(

 

Mannen min er også i gang med å ta av, så da håper jeg vi kan støtte hverandre så det ikke kommer for mye nei-mat i huset i helgen.

 

Flua: Det ser ut som det blir bra vær i helgen og muligheter for grilling. Kanskje jeg skulle prøve kebabspiddet da....... Det ser veldig godt ut. At vann er viktig for å få kiloene til å forsvinne har jeg ærfart mange ganger.

 

Hermione: Ikke mist motet for det om det går på tverke en uke. Bare prøv å miniser utskeielsene. Håper du får deg en fin og lang tur på søndag og lykke til med blanke ark neste uke.

 

Vi gir oss IKKE!

 

Ønsker dere GOD HELG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. kurskveld to, og jeg har gått ned ytterligere 0,8. Det utgjør 3 kg på to uker, og jeg er faktisk ganske fornøyd. Morgenvekten var 79,5 i dag, og det er lenge siden jeg har sett 7-tallet :P Hurra!!!

 

Jeg drikker mer vann, beveger meg mer, men har dessverre ikke vært så flink i dag: spiste to kyllinglår med skinn til lunsj ;( men men.. da er det bare å fortsette.

 

Grillspydene er kjempegode, og jeg er sikker på at de er vel så gode grillet som laget inne. Prøv og kos deg!!!

 

Når det kommer til søtsuget pelargonia - hva med å varme litt frukt, epler med kanel og vaniljekesam? Sødt og godt!

 

Hermione; sløv? Du er kjempeflink og må bare hente deg litt inn igjen. Stå på.. dette klarer du. Med rett innstilling, og motivert så kommer selv en så utfordrende helg til å gå kjempebra! Du får kose deg med vinen din, og forsyne deg med måte når kaken kuttes- så skal du se at du kvitter deg med ytterligere gram neste veiing. Jeg er forresten skikkelig impornert over skrittene dine. Fantastisk bra!

 

Fjellgeita: så hyggelig å se deg :( Vanntråden hadde jeg glemt, men ja, kanskje vi skulle finne den fram igjen. Jeg sliter jo med samme greia igjen.. og både vann og skritt står på "utfordrings" lappen min...

 

Ha en fortreffelig helg, jenter! Stå på og husk at vi er her fordi vi har lyst, vi er her fordi vi vil endre livsstil, vi vil klare dette - for vår skyld!!! Sammen er vi enda sterkere enn alene.. :)

 

01.09 : 83,3 morgenvekt 82,9

15.09 : 80,3 ( - 3 kg) morgenvekt 79,5

 

delmål jul 76

mål sommer 2012 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter så fint at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær... vel, det er i alle fall helt sikkert at jeg ikke er helt enig i dette, for fytti-rakkern for et vær! Det pøser og blåser, og jeg kjenner at akkurat nå er det ingenting, verken sydvest eller regnfrakk som kan få meg ut av sofaen. Latsabb? Pyse? Ja, muligens, men nei, i dag kapitulerer jeg og holder meg inne.

 

Stillhet! Endelig har det blitt stille her.. jeg har hatt huset fullt (vel det føltes slik i alle fall) av halv hypre barn, siden kl 7 i morges. Minstemann på 5 har hatt overnattingsbesøk. De har storkost seg, men energinivået ble en smule høyt etterhvert som timene gikk, og været forble som det gjorde. De ville ikke ut! Nå har mammaen til en av guttene tatt dem med på kino. Stillhet!!! Deilig :P

 

Jeg har benyttet sjansen til å kose meg her inne. Lese litt og mimre litt. Jeg har tittet på den gamle bloggen min, og jeg erindrer nå hvor viktig det er å skrive opp og ned alt! Jeg skal bli flinkere til deg igjen. Hadde egentilig ikke tenkt å blogge denne gangen, men kanskje jeg skal lage en egen blogg. En dagbok? Det føles riktig å være her inne på forumet, og dele gleder, sorger, oppgang og nedgang... det er mange likesinnede her. Mange som forstår, vet mye og kan mye. Mange fine damer ( og noen mennn ) som har utrolig mye å gi. Motivasjon, tips og råd. Spark i rompa, hint og ris og ros!

 

Fant denne i den gamle bloggen min, og nå skal dette skrives ut og henges på kjøleskapet :

 

1. Spis ALLTID frokost! En god frokost bør inneholde: langsomme karbohydrater(grove brødtyper og knekkebrød, havregryn, 4-korn) proteiner(magert kjøttpålegg, egg, magre meieriprodukter) og gjerne litt umettet fett(makrell i tomat, lett majones, plantemargarin) Få også i deg litt c-vitamin fra juice, frukt eller bær. Dette øker jernopptaket.

 

2. La det aldri gå mer enn tre til fire timer mellom hver gang du spiser! Og sørg for å ikke bli for sulten. De aller fleste som spiser for lite på dagtid, overspiser på kvelden. Pluss at du ødelegger forbrenningen, og hvem vil vel det? Spis små måltider 5-6 ganger om dagen.

 

3. Bruk magre produkter! Spesielt melkeprodukter og kjøtt. Mange produkter kan erstattes med magre typer. Unn deg litt av det gode fettet som man finner i fet fisk, nøtter og oljer.

 

4. Ha frukt og grønt tilgjengelig slik at du har noe å knaske på hvis du blir sulten mellom måltidene. Fyll opp kjøleskapet, og kjøkkenbenken slik at det er lett å se. Ta med litt i veska.

 

5. Kosedag en dag i uka! Spis og drikk det du har lyst på, innen rimelighetens grenser. Man skal ikke være for streng med seg selv alltid. Ingen har godt av å bli fanatiske!

 

6. Pass på kaloriholdige drikker, alkohol er svært kaloririkt. Hold deg unna brus og saft med sukker. Ett glass med juice pr dag holder. Her er det mye C vitamin, men også mer kalorier enn i sukkerholdig brus. Opp til to glass med skumma eller ekstra lett melk pr dag holder for de fleste. Vann, te og kaffe inneholder ingen, eller nesten ingen kalorier.

 

7. Tenk tallerken modell: 1/4 protein(fortrinnsvis rent kjøtt eller fisk), 1/4 langsomme karbohydrater (fullkorns pasta, naturris, eller potet) 1/2 grønnsaker (gulrot, blomkål, brokkoli metter bedre og er mer næringsrike enn salatgrønnsaker, men varier gjerne)

 

8. Trening er svært viktig for kroppen, og hjelper deg med å holde forbrenningen ved like. De aller fleste er alt for slappe. Menneskekroppen er faktisk ikke laget for å døse på sofaen! Men gå i gang litt forsiktig og litt variert. Kroppen trenger tid til å venne seg til den ekstra belastningen pluss at motivasjonen gjerne svikter dersom du sliter deg helt ut. Begynn med turer i raskt tempo, der du øker intensiteten etter hvert som formen forbedres. Prøv å komme deg ut en tur hver dag, og varier lengden. Kjøp en skritteller eller pulsklokke for å holde motivasjonen oppe. En hund eller en venn gjør turen hyggeligere

 

9. Fortvil ikke dersom du havner i sofaen med potetgull en gang iblant. Det er helt vanlig å sprekke. Prøv å ikke spise hele posen, og kom deg tilbake til den nye livsstilen din dagen etter.

 

10. Før matdagbok, da er det lettere å følge med på hvor du kan bli flinkere, og belønn deg selv når du har vært flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Beklager at det har gått så lenge uten innlegg, men forhåpentligvis tilbake nå. Den store fristehelga gikk sånn passe greit. Ble nok litt for mye, men så er det bursdag bare en gang i året heldigvis.

 

flua: Det ER lov å kapitulere for været innimellom spør du meg :) Når det regner sidelengs rett i ansiktet er det ikke lengre trivelig å gå, heller gå opp og ned trapper hjemme e.l, hehe. Og forøvrig: kjempebra med 3 kg på 2 uker!! :)

 

pelargonia: 400 gram er supert:)!! Og alt det vedarbeidet må jo ha brent unna en del kalorier :) Veldig kjekt å slå to fluer i en smekk!

 

På mandag forsov jeg meg til veiing, så aner ikke hvordan helga gikk. Siden mandag har jeg vært forkjøla og dermed stort sett benket i sofaen. Har ikke hatt mye energi til ordentlig matlaging, men heller ikke hatt så stor matlyst. Veldig spent på veiing på mandag!!

 

Håper alle holder koken =)

 

En riktig god lørdag fra Hermione :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et langt innlegg hadde jeg akkurat skrevet og så ... vips tilkoblingsproblemer og alt ble vekk!! Surt...

 

men i korte trekk: flott at du holder motet oppe Hermione, du glimter nok til i morgen på veiingen:) Håper formen er bedre også !!

 

JEg har hatt en altfor hektisk uke, ikke skrevet ned inntaket før nå for de siste dagene, og hjelp, der sprakk jeg både fredag og lørdag. Ikke krise, men oppi 1800 kcal begge dagene, og jeg er på meny 1. Kanksje det blir en stå stille uke??? Jeg hadde gått ned ,7 på kurset torsdag, og var fornøyd med det :)

 

Nå må jeg komme meg ut i det flotte høstværet, for nå skinner solen og det er slutt med regnet og vind! :)

 

God uke dere !

 

01.09 : 83,3 morgenvekt 82,9

15.09 : 80,3 ( - 3 kg) morgenvekt 79,5

22.09: 79,6 ( -3,7) morgenvekt 78,9

 

delmål jul 76

mål sommer 2012 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...