Gå til innhold

Ned i vekt etter fødsel


Gjest SkinnyMinnie

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Gjest SkinnyMinnie

Et steg videre på planen min: har prøvd klær i prøverom og faktisk kjøpt noen til tross for at formen på kroppen min er ganske midlertidig (håper jeg). Hadde egentlig lyst til bare å vente, men man må jo ta litt vare på seg selv selv om man har en høyere vekt enn man ønsker. Så får det bare gå nedover herfra! ;)

 

Hvordan gikk veiinga idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Gikk videre i slankekrigen heldigvis, til tross for den flaue oppgangen min... Idag har jeg fullført min 3.dag uten å falle for fristelser! Va bra! Imorgen blir det langhelg hos foreldrene mine, og kjenner jeg meg selv og de rett så blir det nok noen godbiter der. Men da får jeg fokusere på mengden jeg spiser, og ikke gi f... fordi jeg allerede har tatt en bit liksom. Oppdaterer igjen på mandag, evt søndag kveld. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Vekta viser idag 78,9 kg. Det er en fremgang fra forrige uke, så det er positivt! Kunne gjort det mye bedre denne uken, så er veldig glad jeg greide å gå ned.

Nå har jeg akkurat spist en god frokost bestående av havregrøt med eple, rosiner og kanel. Godt og sunt! ;) Skal få trent idag (endelig!). 15 harde minutter på trimsykkel (hardt for meg, fordi det er over 1 år siden sist med tung graviditet i mellomtiden), så det blir en liten kneik å komme over, men så godt å endelig komme igang også! Satser på at det blir en trilletur idag også! :)

 

Vekt

man 26.09.11 81.6 kg

man 03.10.11 80.2 kg

man 10.10.11 79.0 kg

tirs 18.10.11 79.3 kg

tirs 25.10.11 78.9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare fort innom. Er hjemme i norge på ferie! Kort fortalt har jeg ikek fokus om dagen og føler meg som DEN taperen! Har ikke på noen måte kontroll, men nå skal jeg prøve å spise knekkebrød med makrell i tomat MYE når jeg er hjemmE! Kan ikke skeie ut bare fordi jeg er her, da kommer jeg aldri noen vei!

 

Huff GI MEG STYRKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Hei Knerte! Ja det er ikke så lett når motivasjonen svikter og man tyr til fristelsene flere dager på rad. Mitt eneste råd da, er bare vær snill med deg selv, og sett en ny dato der du skal starte på "ny frisk". Hvis man hele tiden føler man burde gjøre ting annerledes enn man gjør blir det lett en negativ vinkling på noe som skal være friskt og fint! Si for eksempel om 1 uke eller noe slikt. Da har du en uke til å skeie ut med god samvittighet, samtidig som du vet at nå starter du snart på nytt, og da er det kanskje ikke like fristende å skeie ut i stor grad? Det vil jo påvirke startvekten og startformen neste uke. Det er iallefall slik jeg prøver å tenke når ting går gale veien flere dager på rad. Da spiser jeg kanskje et kakestykke med god samvittighet, men dropper det andre stykket, som jeg godt kunne spist på pur f... tidligere liksom.

Kos deg på ferie i Norge da! :)

 

Her går det ok. Fikk trillet tur i går men var så sykt trøtt at jeg ikke orket å spinne. Men IDAG SKAL jeg sykle i minst 15. min. Uansett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det har gått pverraskende bra! Gåått tur nesten hver dag og spiser sund mat og føler meg så utrooolig mye bedre! Var rimelig langt nede forrige gang jeg skrev inn her og kunne virkelig ikke se noen vei ut! Huff det er så utroli gille å føle seg sånn! Men nå er alt så mye bedre! Jeg tror det kan ha noe med at jeg er hjemme med familien min og jeg føler meg lykkelig! ;)

 

Og det hjelper veldig! :) så nå er jeg igjen optimist!!

 

Takk for tipset! Ja det hjelper å ha dager hvor en får lov å skeie ut litt! jeg må bare lære meg til å holde meg til en dag!! EN dag! Og så tror jeg at jeg må begynne å spise mindre porsjoner! Lære magen opp til at den ikke trenger så ille mye mat!

 

Du høres ut som du er flink! Stå på og takk for tips! Det er så godt å få litt veiledning og hjelp når en sliter som værst!! Jeg har så utrolig lyst til å bli slankere! Alt blir så mye lettere og en blir så mye gladere!!!!!

 

Kos deg videre med sundt og godt kosthold og vektnedgangen og veien til et BEDRE LIV!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Hei Knerte! Såbra at du er tilbake på den sunne stien! Da blir det lettere og lysere tider i vente. :) Her går det fint på matfronten, litt verre på treningsfronten. På søndag er det 6 uker siden jeg fødte, så til uka da skal jeg starte med ordentlige ukeplaner og mål når det gjelder trening. Skal hver mandag poste planen for uka, og så oppsummere neste uke åssen det gikk. :) Gleder meg!

Nå er det helg, så da må jeg prøve å huske at jeg ikke må skeie ut! :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Har lyst til å begynne å poste mål for hver uke, sånn at jeg skal bli litt mer motivert til å få trent, og spist sunt!

 

Dette blir "kom igang og TREN"-uka! :)

 

Treningsmål for uka:

3 spinninger på minst 20 minutter

3 Jillian 30 day shred DVD treninger

Trilleturer

 

Kostholdsmål:

Ingen snop mandag - torsdag.

Mye vann!

Ellers sunt og godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Yei! Idag har jeg spinnet i 15 min (ikke så lenge, men ble avbrutt av gråt), og trent til Jillian M.s trenings DVD! Imorgen er planen å spinne minst 30 min. :-)

 

Og jeg har trillet tur idag! Va bra! Men jeg har også spist litt snop siden vi har hatt besøkda... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Vekten idag viser nedgang på 0.9 kg den siste uken! Deilig! :)

 

man 26.09.11 81.6 kg

man 03.10.11 80.2 kg

man 10.10.11 79.0 kg

tirs 18.10.11 79.3 kg

tirs 25.10.11 78.9 kg

tirs 01.11.11 78.0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk helgen? Klarte du deg uten utskeielser?

Her gikk det skikkelig galt! Min kjære bror har hatt bursdag så søndag ble det kaker i alle ender og bauer! Ostekake, mandelkake med gul krem OG mammas verdens beste hjemmelagde kringle, og JA jeg tok et fint stykke av hver!!!!!!

I dag har jeg spist/drukket en kopp kakao med krem på. Ikke bra, men har vært flink til å gå turer! Minst en tur hver dag! :) Det er så deilig!!! Noen dager ahr det blitt to turer! MEN hadde jeg klart å holde meg unna all den usunne shiten hadde jeg kanskje gått ned i vekt i stedet for opp!!! Har ikke vært på vekten mens jeg har vært hjemme og GRUER meg no helt vanvittig til å gå på igjen neste uke når jeg er tilbake i England! Når jeg spiser usunt så bryr jeg meg ikke om hvor mange kcal det har i seg. Jeg tenker faktisk før jeg spiser det "dette er ikke bra, jeg burde ikke spise dette" og så bare bryr jeg meg ikke no mer om det og spiser det likevel!

 

Jeg kjenner at gravidmagen ikke forsvinner og dette er jo grunnen!!! og nå er jeg drittlei den magen! men den kommer jo aldri til å forsvinne hvis jeg fortsetter slik! Tar nå litt armbøyninger, situps og ryggøvelser hver dag. Jeg må bare konsentrere mer på maten nå!!!!!!!!

 

Må finne motivasjon et sted! Er så ille at jeg skal ødelegge all jobben jeg gjør med trening ol med dårlig selvkontroll når det kommer til maten! Noe må gjøres og det har jeg sagt lenge nok nå! Er lei av å repetere meg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Ja, jeg kjenner meg igjen i det du skriver om å ikke bry seg om kalorier når man først har begynt å spise usunt. Er veldig lik deg når det gjelder kaker. Tanken slår meg først om at dette ikke er sunt, men så er det liksom ikke hver dag man har kaker tilgjengelig heller, så da er det lett å slå seg litt for løs! Det virker som du er veldig motivert nå fremover da, så det er jo veldig fint! Vil bli kvitt gravidmagen jeg også! Vi skal få det til begge to!

 

Helgen for min del gikk helt greit. Mannen handlet smågodt (!) og han kjøper alltid litt av alt, så det ble masse!! Jeg spiste sikkert 3-400 gram tilsammen fredag og lørdag, pluss ca 100 gram potetgull på lørdag! Ellers var jeg sunn, he he.... Vel bortsett fra da vi hadde besøk på søndag, da ble det is! Vææ! Hadde heldigvis gått ned da jeg veide meg på tirsdag, men nå fremover skal jeg fokusere mer på hastigheten av vektnedgang. Selv om man kan unne seg visse ting, så vil det bremse vektnedgangen, så jeg er veldig fristet til å prøve å ikke spise søtsaker før jul. Men det krever mye motivasjon og jeg blir så sur når jeg ikke får det jeg vil, selv om jeg bestemmer det selv. Så får tenke litt på det.. :)

 

Igår syklet jeg i over 30 min på spinningsykkel! Veldig bra og deilig trening!

Idag er lillemann hjemme med meg og lillesøster, så da blir det ikke noe særlig trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg hatt jentene på besøk! Mamma laget en nyyydelig skalldyrsalat for oss med ferske rundstykker så det var bare supersundt!! MEN så hadde en av jentene med seg en kake og pepperkaker! Det ble to SMÅ stykker kake og sikkert 5 pepperkaker! huff....men har gått LITEn tur og spist sund middag da!

 

Leker med tanken på ingen godt før jul! Jeg lurer på om det er det som skal til for meg! Det er liksom litt alt eller ignenting. klarte meg en gang i 6 uker uten godt. Hadde en "challenge" med en jeg jobbet med og vi klarte det begge to! Vi trenger seriøst ikke godteri!!! Tenk når julen kommer hvor mye vi dytter i oss! Da blir det kanskje lettere å dytte i seg mindre og siden vi ikke har spist det på lenge??? Tenker på det!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Ja skulle vi vært så gærne å laget en avtale om null godis før jul?? Vi må ha ordentlig lyst til å gjøre det da. Jeg tror jeg egentlig er klar for å teste dette ut! Er jo mange sunne substitutter som vaniljekesam og frukt og yoghurt man kan kose seg med i helgene istedet, og er nok lettere når vi er to om det. :)

 

For min del må det være et unntak da, og det er dersom man blir tilbudt noe når man er på besøk og en liten bit av noe dersom man har gjester. Ikke så ofte vi er i den situasjonen, men føler det er en del av høfligheten å takke ja i slike situasjoner. Ellers er det sjelden mannen drar hjem søtsaker, så hovedfokuset mitt ville være å ikke KJØPE godteri. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg går for 0 godteri før jul så er det 0 godteri! haha...da må jeg nok heller takke pent nei :) Tror folk flest har forståelse for det! Men hvis du vil kan jo du ha unntak :) Det er jo faktisk ikke snakk om så mange uker. hvis en regner til helga før julaften...blir det 7 uker tro?? hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Når jeg prøver å være litt synsk, så kan jeg lett se for meg at jeg starter godtestoppet med godt mot, men så ryker jeg på en liten smell, og kommer til å føle meg verre enn om det ikke var godtestopp... Hmm.. Jeg tror nesten jeg må være så feig å ikke "set myself up for failure"...

 

Ellers så ser jeg også at det er 7 uker frem til jul. Det er jo en god stund det, så jeg tenkte å ha et lite mål angående vekten. Jeg har jo tenkt tidligere at jeg ikke må ha spesielle vektmål pga ammingen, men jeg føler at ammingen går såpass bra, at jeg ikke ville spist for lite pga dette.

 

Idag veier jeg 78 kg. Så om jeg reduserer kraftig inntak av godt og trener mer, og fokuserer på at jula er rett rundt hjørnet med alle sine godsaker, så bør jeg jo kunne gå ned en del. Hvor godt smaker ikke jula, om man har holdt seg unna en godsakene en stund i forveien?

 

Jeg tenkte å ha et mål på minus 5 kg til jul. Dvs at jeg veier 73 kg eller mindre onsdag 21. Desember. :-) Har du satt et mål, evt lyst til å sette et slikt delmål Knerte? Jeg støtter deg i godtestoppen om du bestemmer deg for det. Du har jo allerede greid 6 uker før, så du bør jo absolutt kunne greie dette! :)

 

Nå er det straks helg! Jeg skal prøve så godt jeg kan å ha en veldig god helg med mye aktivitet med familien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg går for godtestopp fra mandag av og kommer til å trenger mye støtte og oppmutrende ord!!!!

 

Jeg skal sette meg ned en dag til uka og finne et mål jeg vil nå til jul!

Kommer sterkt tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Uka gikk ok. Jeg fikk spint 3 ganger og så lenge i snitt som var planen. Topp! Når det gjelder Jillian Michaels DVDen så ble den kun gjort 1 gang. Uff, jeg fikk skikkelig urinlekkasjer for hvert hopp, og det var ingen god følelse. Kanskje jeg må gjøre flere bekkebunnsøvelser før jeg setter igang igjen. Skal fortsette å ha som mål å spinne minst 3 ganger i uka iallefall. Den DVDen er kjempebra da, så jeg får satse på at ikke urinlekkasjene fortsetter liksom...

 

Ja jeg skal støtte deg i godtestoppet! Det skal du nok greie når du har gjort det før da! Jeg skal fokusere på ikke spise godteri på hverdagene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoeres ut som uka di har gaatt bra!!! Beundrere deg som i det heletatt faar til EN dag med saann trenings dvd. De er saa fryktelige kjedelige og pluss at du har en unge!!!! Naa sover snuppa mi morgen luren (gikk 15min for aa faa ho til aa sove). Ikke at det regnes som trim, men er i hvertfall litt bevegelse ute foer frokost! Deilig! Her vi bor er det saa sinnsykt mange hus saa setter hun ikke ute til aa sove! (Gjorde det naar jeg var hjemme paa "ferie", kom tilbake i gaar) saa naa staar ho i gangen og sover! Da fikk jeg spist frokost med roka laks og et glass melk, pluss at jeg drakk en del vann! Saa sover snuppa enda, saa jeg saa mitt snitt til aa snike meg inn her litt for aa faa opp motivasjonen enda mer! Hvilke dager veier du deg igjen? Lurer paa om jeg skal sette mandag som veiedag jeg, ny start paa uka liksom! Saa kan det hende det blir lettere aa holde seg unna i helgene! (veier meg i morgen tidlig, for gjorde det ik i dag, har sikkert gaatt opp etter turen hjemme!)

 

Det er rart hvor mye motivasjon som ligger inni meg saann paa starten av et "prosjekt"! Jeg foeler meg helt uslaaelig! faar se hvor lenge det varer hahaha...MEN det er uansett en deilig start! Saa naa maa jeg bare sorge for at jeg IKKE skeier ut! I stedet for aa angre paa at jeg har gjort det! Skal spise helt vanlig mat, men MINDRE porsjoner! Jeg maa venne kroppen min til litt mindre mat! Jeg kan seriost forskyne meg 3 ganger med middag og det er IKKE nodvendig!!! Saa har jeg som maal aa gaa en lang tur (1time) hver dag! Og helst noen smaaturer i ny og ne! Noe som er veldig mulig siden jeg har en snuppe som sover best naar vi er ute og gaar! :)

 

Vektmessig vet jeg jammen ikke aassen maal jeg skal ha til jul! 7 uker...hmmm...hadde vaert moro aa kommet seg under 110kg. Siste gang jeg veide meg veide jeg 113 og no tro? Husker ikke det en gang, DET er noe jeg maa forbedre! Tror jeg skal kjope saann stor kalender aa henge paa kjokkenet og skrive inn hver dag hva jeg har trent og om jeg har vaert flink til aa spise riktig og vektmaalingen hver mandag! Kanskje jeg ogsaa kan bli saa organisert saa jeg kan skrive ned menyforlag for uka, da blir det lettere aa tenke sundt! Syns jeg!

 

Hmmm...hva annet kan jeg gjoere??? Selvfolgelig rapportere har hvordan ting gaar! Jeg foeler vi har en bra tone og kan backe hverandre naar det blir tungt! Det hjelper meg veldig!! Har ogsaa en fantastisk samboer som gjoer det han kan, men hvis han sier til meg at jeg har spist mye el feil saa blir jeg bare sur paa han (sikkert fordi jeg er smertelig klar over det selv), saa han syns det er vanskelig aa hjelpe meg! Og det skjonner jeg godt! MEN han er veldig glad i aa varee ute og gaa tur saa i helgene kan vi nok faa til noe! (han jobber 8-18 hver dag). Saa naar han kommer hjem paa hverdagen er det veldig morkt og vi er sultne og snuppa skal bade og spise og legge seg (ja du vet vel selv hva som skjer etter kl 6 naar en har unger!! haha :D )

 

Nei der fikk jeg ut litt av hvert gitt! I dag er foerste dagen i resten av mitt liv, og den har startet utrolig bra! Hvor mange dager er det til jul a? haha la meg telle...(gaar og henter kalenderen) 44 dager til 21 desember og da kommer samboeren min til Norge for aa feire jul med oss (jeg reiser over tidligere). Saa teller fram til den dagen!

Saa 44 dager uten godterier hoeres virkelig ikke uoverkommelig ut! MEN jeg vet smaertelig godt at det er leeeeenge naar en setter seg slike maal. Men saa er det jo jul etterpaa saa det faar holde!!

 

Hvor gammel en jenta (for det var jente) di??

Jeg sleit litt med urinlekkasje naar jeg noes og hosta og lo...hahaha men jeg har tatt mye ovelser og naa er det borte! Snuppa mi var 5mnd torsdag forrige uke! Gaar saa fort!

 

Gleder meg til aa hoere fra deg! Tror du planen min er gjennomfoerbar? haha...huff jeg faar jo bare bevise at den er det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Så mye motivasjon du har! Det er smittsomt vet du. Jeg syns det virker som du har en veldig bra plan. Og at du er bevisst hva som er fallgruvene dine, og det er jo viktig! Skjønner godt det med samboer som støtter deg, men som ikke vil si ting direkte. En god samboer er jo liksom så tett på en og vet ofte de tingene som man vet selv, og som man da ikke alltid blir så glad for å høre når de sier det rett ut liksom. Jeg også kan spise mye middag. Jeg prøver å spise ekstra mye grønnsaker og drikke en del vann til. Kan ofte drikke 2 glass vann rett før middagen, og føler da at jeg blir fortere "mett".

Jeg føler også at jeg starter på frisk start idag. Selv om det gikk ok forrige uke, så er det mye som kan forbedres når det gjelder spisingen. Så i helgen har jeg også sett megselv så tydelig i speilet også, og ser så godt at jeg ikke er meg selv lik med alt dette fettet, så må virkelig ta dette alvorlig. Planen min for dagene nå er en stor porsjon havregrøt til frokost, så eple og knekkebrød til lunsj, og så middag med mye grønnsaker og mindre karbo, og evt knekkebrød til kvelds.

 

Jeg har ei jente på snart 2 mnd, og en gutt på snart 3 år. Han er i barnehagen om dagene da, og snuppa er så rolig og sover godt så egentlig burde jeg fått trent mer enn jeg gjør, men er så "mye" som må gjøres (sjekke mail, drikke kaffe, dusje, se på the Bachelor, etc etc). Hehe...

 

Ja vi har en god tone, og kan nok få dette til sammen! Er viktig å ha et slikt sted som dette der man lufter tankene og planene helt fritt liksom. Jeg skal tenke på deg som har godtestopp og bruke det til motivasjon til å ha godtefrie dager her også, helst alle dagene i uken, med unntak av evt lørdager. Jeg vil skrive her når dagene har vært godtefrie som ekstra motivasjon og støtte til deg også. Dette får vi til!! Jeg veier meg på tirsdager nå. Men tror jeg må begynne å snikveie meg fredager også slik at jeg har en pekepinn på hvordan ting ligger an før helgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Vekta står helt stille siden forrige uke, altså 78,0 kg. Kjedelig, men da BØR nedgangen være større neste uke! :D

 

man 26.09.11 81.6 kg

man 03.10.11 80.2 kg

man 10.10.11 79.0 kg

tirs 18.10.11 79.3 kg

tirs 25.10.11 78.9 kg

tirs 01.11.11 78.0 kg

tirs 08.11.11 78.0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLink du har vaert! Det vel bare saann det er noen uker naar en gaar ned i vekt at noen uker staar man stille! Ja neste uke da kan du se en storre nedgang, og dette kan vaere motivasjon til deg for aa vaere ekstra flink denne uken fordi du vil se SKIKKELIG nedgang neste uke!

 

Noen ganger saa foeler jeg det er lenge mellom hver veiing og blir utaalmodig og gir opp liksom, men naa skal jeg bare tenke positivt og at det er bra med lenge til neste veiing for da kan jeg rekke aa gaa ned enda mer! :)

Jeg foeler jeg har med hodet mitt naa! ENDELIG! 2 dager uten godis og med bra mat! 42 igjen :D

 

Det er ikke alltid lett aa faa trent naar den lille sover, da er det som du sier saa mye annet som skal gjoeres! Viktig aa sette seg ned aa slappe av innimellom og!

Jeg tar styrketreningen paa kvelden etter at snuppa har lagt seg! :)

 

Flinke har vi begge vaert i dag og saa gjoer vi akkurat det samme i morgen!!!

Havregroet er saa godt!!! Spes naar det er guffent ute som naa!

Jeg spiste knekkebroed med royke laks til frokost, sandwich med kylling paalegg, salat, tomat og agurk til lunch :)

 

Gleder meg til nok en dag i morgen med full kontroll paa det jeg dytter i meg!

 

Eneste daarlige i dag var at det ikke ble mer enn 15min gaatur. Vaert ute i hele dag! Men i morra skal vi gaa til svomming saa det blir bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...